Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kamp: Odd Grenland - FFK (11. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 26 mai 09, 14:45

Opprinnelig postet av marevan

Jeg er seff enig i at han kanskje kunne gjort litt mer når han først var så nære, evnt vridd litt mer på seg så det var lettere å se for dommern at han ble holdt. Samtidig så er det jo ikke typisk han å legge seg for ingen ting. Han har jo en utrolig balanse, og holder seg på beina nærmest som  en katt.

Det er egentlig for j***** at det skal være nødvendig å ramle for å få straffespark! Så lenge det er praksis, så er det jo heller ikke så rart at det blir mye filming (evt. folk som "faller lett")

Det skal rett og slett ikke være nødvendig. Så lenge en blir hindra med ulovlige midler innafor seksten-meteren, så skal det blåses straffe. Jeg skjønner at det ikke alltid er mulig for dommerne å få med seg alt som skjer, og vi må bare akseptere feildømming innimellom - det er en del av spillet. Men like lei som begynner å bli av slappe FFK-spillere og av å tape kamper, like lei begynner jeg å bli av å bli snytt for straffespark. Det har blitt litt for mange i det siste. Frown

Men det er noe i det at lag som har "flyten" ofte har tilfeldighetene, marginene, flaksa og heldige dommeravgjørelser med seg òg, mens lag som ikke har "flyten" opplever det motsatte.

---------------------------

Hater hat!


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 24 mai 09, 22:13

Opprinnelig postet av HotDream

Det er jeg enig i, men poenget er at i enkelte kamper så kan selv keepere som ham bli betegnet meget gode. Det skrev jeg også i innlegget mitt. Det er bare å lese alt som blir skrevet. Da blir ofte svaret også mer riktig...

Så får du heller spesifisere at du mente en enkelt kamp i det innlegget ditt, for nei, du skrev ikke det. jeg satt også og undra meg over om du mente på permanent basis.

---------------------------

Når alt kommer din vei, er du i feil fil og kjører feil vei.


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 24 mai 09, 22:13

 

En keeper som slipper inn tabbemål kan ikke I DEN KAMPEN betegnes som meget god. Enig?

[/quote]

Da er vi vel enige da, da jeg ikke kan se jeg så noen tabbemål i dagFoot in mouth 


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 24 mai 09, 22:06

Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av Anne

Ennå mer respekt står det av det da dette er et område (feltarbeid) som hovedtrener ikke ser noen som helst grunn til å trene på. Det eksiterer ikke trening på feltarbeid med forsvar, angrip under treningen, Dette gjør at keeperene må bruke kampene som treningsarena, noe jeg mener er feil. Feltarbeidet går på gjennkjennelse og må trenes på, og den treningen skal ikke foregå i kamper. Kanskje en av grunnene til at mange kommer med såpe, noe som blir helt feil. I dag var lasse faktisk meget god i feltarbeidet, med untak av en han mistet som burde vert bokset da han var for langt bakpå..

Tippeligaen er vel strengt tatt ikke plassen man skal lære på? Vi snakker profesjonell fotball her (jobb).... Ellers så er det vel ikke noe som heter "meget god bortsett fra"? Enten er du meget god uten å gjøre tabber eller så er du ikke meget god. For keepere så er det nok sånn at gjør du en tabbe så blir det ikke brukt ord som "meget god"... Sånn er det å være keeper.

Bra du fanger opp teksten:-) sier det samme, skal ikke lære i tippeligaen under kamp, men på treningen:-) Når da trener ignorere det faktum at feltarbeid skal trenes på under trening og ikke i kamp. Ja hvem skal da skytes, spilleren som etterlyser denne treningen, eller treneren som ignorerer at den trenges:-) Kan ikke noe for det, men min mening er at trener skal legge til rette for slik trening, du må rette meg om du mener spilleren skal ha dette som egentrening, mener også dette hadde vert fin trening for utespillerene både defangsivt og ofangsivt.. Men hva vet jeg om slikt:-)


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 24 mai 09, 22:19

Opprinnelig postet av Anne

Bra du fanger opp teksten:-) sier det samme, skal ikke lære i tippeligaen under kamp, men på treningen:-) Når da trener ignorere det faktum at feltarbeid skal trenes på under trening og ikke i kamp. Ja hvem skal da skytes, spilleren som etterlyser denne treningen, eller treneren som ignorerer at den trenges:-) Kan ikke noe for det, men min mening er at trener skal legge til rette for slik trening, du må rette meg om du mener spilleren skal ha dette som egentrening, mener også dette hadde vert fin trening for utespillerene både defangsivt og ofangsivt.. Men hva vet jeg om slikt:-)

Ja, så at du skrev det og er ikke uenig. Men, jeg går ut ifra at keepere på TL-nivå har vært keepere i mange år på forskjellige nivåer før de kom til toppen? Da er det keeperen som på sin vei til toppen bør og må trene seg på ting han er svak på, både i kamp, og på trening. Når du da slipper til i TL så vokser du videre på nye og tidligere erfaringer. Du er jo da profesjonell spiller som får betalt for å gjøre en jobb. Om å gjøre å gjøre den jobben best mulig, ellers så har du plutselig ingen... Eller så må du kanskje bite i det sure eplet å gå litt tilbake i nivå (lavere divisjoner) for å tilegne deg nødvendige kunnskaper....


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 24 mai 09, 22:21

Fotballextra åpner med "Ardian Gashi raser mot klubbdirektør"?????

---------------------------

Når alt kommer din vei, er du i feil fil og kjører feil vei.


Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 24 mai 09, 20:20

Jaja, etter nok et surt forbanna tap, så er det nesten fristende å bare grave seg ned littegrann. Hvor lenge kan det her fortsette da? Det ser jo ut til å bli en total motsetning fra ifjor. Ifjor fungerte så og si alt, og nå fungerer så og si ingenting.
Håpløse langpasninger og rare bytter hjelper ikke på en flau tabellplassering. Skjønner ikke helt poenget med å sette inn en umotivert Wehrman heller. Den mannen har jo vært ferdig med FFK siden før sesongstart.

Har blandede følelser foran kampen mot et Start-lag med masse selvtillit etter 4-0 mot Glimt idag, men for faen heller. Nå er det på tide å sende et varsel til de andre klubbene i Tippeligaen om at Fredrikstad Stadion fremdeles bør fryktes!

---------------------------

FFK for alltid!
Cupgull 2006
TL-sølv 2008


JonFT

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 04
Innlegg: 281

Lagt til: 24 mai 09, 20:28

Egentlig ikke så veldig skuffet over dagens tap, hadde på en måte sett det komme. Synes jeg har sett en trend siden starten i år, og jeg tror det er flere årsaker til at vi sliter nå:
 
Usikker fremtid:
6 av spillerne som var på banen i dag, vet ikke hvor de skal spille etter denne sesongen. De har en usikker fremtid altså, Da bør man normalt sett vise seg frem og spille for å få ny kontrakt. Men det virker nå som det motsatte skjer. Usikkerhet gjør seg fort utslag i ens eget spill.

Grönis:
Det virker på meg som at han begynner å miste grepet om spillerne. Først og fremst lurer jeg på hvordan han står i spillergruppa og om han faktisk er så upopulær som enkelte skal ha det til. Er han det, så er det ikke rart vi nå sliter.
I tillegg, kan sykdommen Grönis har vært gjennom, ha gjort noe motivasjonen? Kanskje han vil tilbake til Sverige? Kanskje er det andre årsaker til at vi helt tydelig ikke ser den samme Grönis som vi gjorde i fjor.
I dag gjorde han mange rare disponeringer som i større og mindre grad var med på å avgjøre kampen.

I tillegg, synes vi mangler offensivt system, det er også dårlig samhandling. Det kan skyldes mye skader og liten grad av samspill blant de som er på banen, men når vi nå har tapt 5 av de 7 siste kampene, så begynner vi å se et system som ikke fungerer, og da kan man ikke skylde på skader o.l, det blir for lett.
Dette er trenerteamet med Grönis i spissen sin skyld.

Så oppsummert, kanskje vi faktisk må tenke tanken om at Grönis har gjort sitt, og at vi nå trenger ny trener?
I tillegg, usikkerhet rundt fremtiden av flere av spillerne betyr nok mer for spillet enn man skulle ønske..

---------------------------

Alltid FFK!


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 24 mai 09, 20:35
Endret: 24 mai 09, 20:37
Endret av: jambo

Hva gjør Everton på banen? Mannen er jo mer nede på midtbanen for å hente ball, enn å være opp på topp og hjelpe Gardar. Mannen er dyktig til å holde på ballen, god på å dra av 2-3-4-5 spillere, men hva faen hjelper det når han kaver rundt inne i midtsirkelen? ALLE angrep stopper opp når han får ballen, det går ALT for tregt, samt at vi omtrent ikke har folk igjen på topp fordi han plutselig er blitt midtbanespiller. Det er ikke rart vi mangler trykk på topp med en spiss på midtbanen. Gardar og Adiyah satser iallefall rett frem mot mål, selv om sistnevte ofte gjør mye rart. De skaper et trykk forran mål fordi de ER der. Bare se hva som skjedde i 2. når Everton kom innpå. Gi han forbud mot å bevege seg mer enn 20 meter fra gardar.

 

Og HVORFOR tar ikke Piroja ut Kovacs på dødballer? Konsekvent så var Vidar som dekket han opp. Har man ikke snakket sammen før kampen? Nå gikk det jo bra, men det er jo håpløst i utgangspunktet at ikke Piroja tar han i disse situasjonene. PÅ motsatt side av banen så var helt tydelig at Kovacs hadde en oppgave, og det var å ta ut Piroja. Det funket jo bra for Odd det.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 24 mai 09, 20:39

FFK kommer aldri i verden til å benytte seg av opsjonen med Éverton, helt sjanseløst å spille 20 kamper og skåre 1 mål. Det er Fofana-nivå. Ja, han er flink til å holde på ballen, men totalt ufarlig foran mål. Ikke legger han målgivende heller. Ingenting ville gledet meg mer enn hvis han begynner å skåre, men jeg tror ikke han har det i seg. Ser liksom ingen Solskjær i den mannen. Fem millioner er en drøy pris for en som aldri skårer.


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 24 mai 09, 20:50

Ta  av Borges ???? Forstår ikke det.. 


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 24 mai 09, 21:37

Opprinnelig postet av hasse33

Ta  av Borges ???? Forstår ikke det.. 

Ifølge gode kilder var Borges tom(uvant underlag). Skulle kanskje satt på Hansi og ikke Wehrman. Wehrman er jo uansett ferdig i klubben...


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 24 mai 09, 21:03

Nok et surt tap etteren ræva kamp med liten underholdningsverdi. Tusen takk til Roy Helge Olsen som ikke blåser straffe, men gir frispark til Kovacs (som faller fordi den han lener seg på med hele kroppstyngden flytter seg, og da faller han naturligvis.) Da ble det 1-0 i stedet for 0-1.... Hvorfor i svarte h..... setter man innpå Wehrman når det faktisk ser ut som om mannen går aktivt inn for å sabotere? 2-0 scoringen kan krediteres ham, ganske umulig for Staw å ta den når Wehrman finter ham ut på den måten.

Ser det er en annen tråd om det men gidder ikke poste 2 steder: Synes det høresut på Grønhagen som om han trekker seg snart, "begynne å evaluere vår egen innsats" og det siste han sa: "vi får se hva som skjer". Jeg kommer ikke til å kreve hans hode å et fat, men ser det ikke som krise hvis han trekker seg heller.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 24 mai 09, 21:34
Endret: 24 mai 09, 21:35
Endret av: HotDream

Opprinnelig postet av Plankekæll

FFK kommer aldri i verden til å benytte seg av opsjonen med Éverton, helt sjanseløst å spille 20 kamper og skåre 1 mål. Det er Fofana-nivå. Ja, han er flink til å holde på ballen, men totalt ufarlig foran mål. Ikke legger han målgivende heller. Ingenting ville gledet meg mer enn hvis han begynner å skåre, men jeg tror ikke han har det i seg. Ser liksom ingen Solskjær i den mannen. Fem millioner er en drøy pris for en som aldri skårer.

Det både tror og håper jeg du har rett i.

Edit: Han har 48 kamper i Brasil og Norge og ett mål! Spiss? Nei...


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 25 mai 09, 07:06

Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av Plankekæll

FFK kommer aldri i verden til å benytte seg av opsjonen med Éverton, helt sjanseløst å spille 20 kamper og skåre 1 mål. Det er Fofana-nivå. Ja, han er flink til å holde på ballen, men totalt ufarlig foran mål. Ikke legger han målgivende heller. Ingenting ville gledet meg mer enn hvis han begynner å skåre, men jeg tror ikke han har det i seg. Ser liksom ingen Solskjær i den mannen. Fem millioner er en drøy pris for en som aldri skårer.

Det både tror og håper jeg du har rett i.

Edit: Han har 48 kamper i Brasil og Norge og ett mål! Spiss? Nei...

Flott at du begynner å bli litt enig med Holters og 1947modell. Jeg var inne på Everton og Grønis, men du ba oss ikke starte noen vendetta mot disse to. Nå er du jo enig vedr. Everton så snart følger du vel oss vedr. Grønis. Opplagt at disse bør bort.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 24 mai 09, 19:57

Opprinnelig postet av Topscorer

Ja og en ny keepertabbe av Lasse. Hvor lenge skal han få lov til å holde på?

Nå må du slutte med det gnålet.

Jeg så minst et par tabber av samtlige av de andre også. Lasse stod en solid kamp i dag!


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 24 mai 09, 19:59

Opprinnelig postet av Topscorer

Ja og en ny keepertabbe av Lasse. Hvor lenge skal han få lov til å holde på?

Det var like mye Wehrman tabbe som løfter beinet sitt og utmanøvrerer Staw. Wehrman kunne jo fint ha blokkert det skuddet.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5524

Lagt til: 24 mai 09, 20:54

Opprinnelig postet av Topscorer

Ja og en ny keepertabbe av Lasse. Hvor lenge skal han få lov til å holde på?

Ingen keepertabbe. Blir rundtlurt av Wehrman.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 24 mai 09, 19:59

Hmm.. Merkelig situasjon på 2-0 ja... Wehrman løfter beinet sitt og Staw er kanskje ikke klar over den.....

 

Noe annet jeg la merke til... Unggutten Stokkelien i Start har faktisk scora dobbelt så mange mål som vår toppscorer..

Og han har vel 2 innhopp og en kamp fra start...For Start!  Han er vel oppi 4 mål nå??

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 24 mai 09, 19:58

Opprinnelig postet av Holters

 

Et enkelt skudd blir fyrt av, og av en eller annen helt ubegripelig årsak så velger Wehrman å løfte beinet. Staw, som sikkert er noe dekket, reagerer litt sent, og slipper inn målet. Svakt keeperspill, men også en helt merkelig handling av Wehrman.

Skuddet til Gulsvik er som vanlig veldig hardt. Og hvis Wherman finter ut Staw, så er det vanskelig å redde og derfor ingen tabbe. 

Hvor har det blitt av vinnerkulturen?



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340