Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kamp: Odd Grenland - FFK (11. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 24 mai 09, 21:57

Skal innrømme at jeg ikke skjønte stort av innlegget ditt, HotDream. Det har sikkert noe med alderen min å gjøre, eller hva sier du? :-) Man får helt sikkert en egen logisk måte å tenke på når man passerer 50 år. Misunner deg den der, gammer`n. :-)

Lasse Staw er uansett etter min mening en meget god keeper. Og Kasey Wehrman må påta seg skylden for 2-0målet. Det er ingenting å stå og lure på der, det er bare å feie til ballen. Hvertfall ikke trekke vekk beinet.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5541

Lagt til: 24 mai 09, 21:58

Opprinnelig postet av HotDream

Noen må tydligvis ha ting inn med teskjeer: Veldig mange keepere blir betegnet som meget gode. Jeg snakker om etter en kamp. Jeg skal gi deg et eksempel fra tiden før du ble født (?): Steinar Sørli for FFK mot Rosenborg på Lerkendal.

Steinar Sørli er antageligvis den dårligste keeperen som noen sinne har vært 1. keeper på et TL lag.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 24 mai 09, 22:07

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av HotDream

Noen må tydligvis ha ting inn med teskjeer: Veldig mange keepere blir betegnet som meget gode. Jeg snakker om etter en kamp. Jeg skal gi deg et eksempel fra tiden før du ble født (?): Steinar Sørli for FFK mot Rosenborg på Lerkendal.

Steinar Sørli er antageligvis den dårligste keeperen som noen sinne har vært 1. keeper på et TL lag.

Det er jeg enig i, men poenget er at i enkelte kamper så kan selv keepere som ham bli betegnet meget gode. Det skrev jeg også i innlegget mitt. Det er bare å lese alt som blir skrevet. Da blir ofte svaret også mer riktig...

En keeper som slipper inn tabbemål kan ikke I DEN KAMPEN betegnes som meget god. Enig?


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

plænken

Knøttespiller
Ble medlem: 10 nov 04
Innlegg: 36

Lagt til: 24 mai 09, 22:13

Noen som vet når og hvor FFK trener i morgen? Takk.

---------------------------

plænken


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 24 mai 09, 22:14

Opprinnelig postet av plænken

Noen som vet når og hvor FFK trener i morgen? Takk.

Det er kun restitusjonstrening dagen etter kamp. Dvd. sykling i styrkerommet og for noen lett jogging. :-)


plænken

Knøttespiller
Ble medlem: 10 nov 04
Innlegg: 36

Lagt til: 24 mai 09, 22:37

Opprinnelig postet av Lemmy

Opprinnelig postet av plænken

Noen som vet når og hvor FFK trener i morgen? Takk.

Det er kun restitusjonstrening dagen etter kamp. Dvd. sykling i styrkerommet og for noen lett jogging. :-)

Ok. Takk for svaret.  Personlig synes jeg vel egentlig at FFK burde vært på treningsfeltet i morgen. Ikke på en ergometersykkel.

---------------------------

plænken


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 24 mai 09, 22:49

TV2 mener at Whermann var ubenyttet inbytter i kampen ... <slå seg i hode-smilie> Desuten overhøvler Gashi dommeren... ikke klubbdirektøren. Kan hende han har sagt noe ettertid da....

---------------------------

Adecco neste sesong ?
-------
Do join my mafia at http://apps.facebook.com/inthemafia/status_invite.php?from=709870754


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 24 mai 09, 22:52

Opprinnelig postet av Bob Page

TV2 mener at Whermann var ubenyttet inbytter i kampen ... Desuten overhøvler Gashi dommeren... ikke klubbdirektøren. Kan hende han har sagt noe ettertid da....

TV2 rota med Wehrman, men Gashi var forbanna på direktøren også ja. Og det i samme intervju som han slakter dommeren. Du må høre på intervjuet, det gjorde ikke jeg med en gang.

Står om dette i tråden "Gashi slakter klubbdirektøren".


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 24 mai 09, 22:56

Opprinnelig postet av Bob Page

TV2 mener at Whermann var ubenyttet inbytter i kampen ... Desuten overhøvler Gashi dommeren... ikke klubbdirektøren. Kan hende han har sagt noe ettertid da....

Hvis du leser denne tråden eller faktisk ser klippet i nyhetssaken du linker til, så vil du oppdage at han også angriper Henriksen mot slutten av intervjuet.

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 24 mai 09, 23:09
Endret: 24 mai 09, 23:10
Endret av: FFK pra sempre

Nå må det i alle fall bli ett skikkelig oppvaskmøte mellom ledelse og spillere, og ledelsen må faktisk bestemme seg for hvem som skal bli. Denne uroen kan vi faktisk ikke leve med lenger.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5541

Lagt til: 24 mai 09, 23:04

Opprinnelig postet av plænken

Ok. Takk for svaret.  Personlig synes jeg vel egentlig at FFK burde vært på treningsfeltet i morgen. Ikke på en ergometersykkel.

Hvorfor det?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 25 mai 09, 08:57

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av plænken

Ok. Takk for svaret.  Personlig synes jeg vel egentlig at FFK burde vært på treningsfeltet i morgen. Ikke på en ergometersykkel.

Hvorfor det?

Trenger du virkelig svar på det ? Så du kampen i går ? Syns du virkelig at det var verdensklasse over det de presterte ?

---------------------------

Adecco neste sesong ?
-------
Do join my mafia at http://apps.facebook.com/inthemafia/status_invite.php?from=709870754


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5541

Lagt til: 25 mai 09, 09:10

Opprinnelig postet av Bob Page

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av plænken

Ok. Takk for svaret.  Personlig synes jeg vel egentlig at FFK burde vært på treningsfeltet i morgen. Ikke på en ergometersykkel.

Hvorfor det?

Trenger du virkelig svar på det ? Så du kampen i går ? Syns du virkelig at det var verdensklasse over det de presterte ?

Så restitusjon etter en kamp er kun berettiget om man har vist verdensklasse?

Spilte FFk veldig dårlig i går? Etter 4 mål bakover mot Brann mener jeg det er fornuftig og riktig å ha fokus på det defensive borte mot Odd på kunstgress. 0-0 hadde absolutt vært et godkjent resultat. At resutatet ble som det gjorde mener jeg helt å fullt er dommerens ansvar og hverken FFK eller Odd sitt. Se hva Odd, som ligger på øvre halvdel av tabellen, presterer hjemme.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 25 mai 09, 09:28

Selvsagt ikke, men nå har ikke FFK prestert bra over tid, og da kan man ikke bare skylde på dommeravgjørelser. Det er jo null samhandling. Bare lemping av ball opp mot spissene. 0-0 er ikke vært godkjent resultat når man ligger i bånn av tabellen og står i fare for å rykke med, noe jeg er sikker på at vi gjør i år....

---------------------------

Adecco neste sesong ?
-------
Do join my mafia at http://apps.facebook.com/inthemafia/status_invite.php?from=709870754


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 25 mai 09, 09:38

Jeg så annen omgang i går, rakk ikke fram før på grunn av trafikkproblemer når vi kom fra familiebesøk i Stavanger, men det jeg så var etter mitt syn et FFK-lag som i øyeblikket må være tippeligaens klareste dumpekandidat.

Det finnes ikke noe skikkelig spillemønster, lang halvhøy ball opp til spillerne som må gå i duell med et godt midtstopperpar, og taper de fleste duellene. Forsøk på vingspill med Barsom ser helt hjelpeløst ut, spilleren som visstnok er like god på begge ben og kan gå begge veier, gjør som han alltid gjør, vender forutsigbart inn i banen, venter og ser, og så en dårlig pasning inn i midten.

Gashi, jobber bra, men elsker ballen, frakter og frakter, er han egentlig en lagspiller ? Og hvorfor lagets bestemann hittil i år, Ramberg ikke spiller er for meg en gåte. Ja, han har også sine svake kamper, men han er en fotballspiller, og i form og med selvtillitt så er han en av landets beste og mest kreative midtbanespillere. Gashi for mye credit fra publikum grunnet hard jobb og gjennvinning etc., men han scorer sjelden, og det er jo det han aller helst vil, der han frakter ball over halve banen og går seg fast, allt for ofte. Og Gashi, slutt å skylde på dommeren og klag på FFK-ledelsen, er du ikke profesjonell ? (Må legge til at jeg har sans for Gashi som person og spiller, men han slipper ballen altfor sjelden). Inn med Ramberg.

Everton er et kapittel for seg selv, han må vel dessverre synke inn i en tilstand av stadig dårligere selvtillitt. Ja- Han er fantastisk med sin teknikk men løper ikke allt ut i sanden ?  1 scoring på 20 kamper og 0 assist ? Og jeg ble en smule forbannet når han ga opp og ventet på straffe i går, slik ville aldri Gardar ha gjort, han ville sloss to the bitter end og kanskje scoret også, og hvis ikke, så hadde han fått straffe.  Jeg skjønner egentlig dommeren godt når han lar vær å blåse, når Everton blir helt passiv når Svindal legger armen på skulderen hans og holder litt igjen.

Askar imponerer meg, han har tatt tippeliganivået veldig godt, men har fortsatt mye å gå på, men det kommer.

Nå må FFK ta samling i bånn, slutte å furte over feil dommeravgjørelser og straffer man ikke får. Tabellen lyver ikke.

Hilsen en som møter opp på alle kampene, men som ikke har noe særlig greie på fotball, har aldri spilt selv.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 25 mai 09, 09:54

det er bare å begynne å brette opp ermet og jobbe som psyko j#vler mot start

FRA START TIL STOPP (heeeehe)

---------------------------

jaddajadda


marevan

Knøttespiller

Ble medlem: 20 mai 07
Innlegg: 61

Lagt til: 26 mai 09, 13:13

Opprinnelig postet av Willy Renè

Jeg skjønner egentlig dommeren godt når han lar vær å blåse, når Everton blir helt passiv når Svindal legger armen på skulderen hans og holder litt igjen.

Selv om du aldri har spilt selv, så kan jeg foreslå følgende tanke-ekspriment, evt få med deg en medhjelper.

Få en til å dra deg i høyre skulder med venstre hånd bakfra, og samtidig holde deg i høyre håndledd og dra nedover, slik at du får en morsom banan-bøy bakover med ryggen og litt på skeive. Forsøk deretter å spurte fremover, samt plassere en fotball forbi en utrusende keeper.

(for de som tittet nøye på tvbildene, var det ikke bare en håndspåleggelse på skulderen til Everton, det var også godt tak i håndleddet, noe som linjedommer burde sett!)

For å svare litt på min egen utfordring, mennesket, fysiologisk sett, løper/går ved å "falle fremmover", og så sette neste bein frem for neste steg. Man kan simpelt hen ikke løpe fremover, når man er bakoverlent.....

---------------------------

"..spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd.."
-- Ivar Hoff


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 26 mai 09, 13:29

Opprinnelig postet av marevan

Opprinnelig postet av Willy Renè

Jeg skjønner egentlig dommeren godt når han lar vær å blåse, når Everton blir helt passiv når Svindal legger armen på skulderen hans og holder litt igjen.

Selv om du aldri har spilt selv, så kan jeg foreslå følgende tanke-ekspriment, evt få med deg en medhjelper.

Få en til å dra deg i høyre skulder med venstre hånd bakfra, og samtidig holde deg i høyre håndledd og dra nedover, slik at du får en morsom banan-bøy bakover med ryggen og litt på skeive. Forsøk deretter å spurte fremover, samt plassere en fotball forbi en utrusende keeper.

(for de som tittet nøye på tvbildene, var det ikke bare en håndspåleggelse på skulderen til Everton, det var også godt tak i håndleddet, noe som linjedommer burde sett!)

For å svare litt på min egen utfordring, mennesket, fysiologisk sett, løper/går ved å "falle fremmover", og så sette neste bein frem for neste steg. Man kan simpelt hen ikke løpe fremover, når man er bakoverlent.....

Du har nok rett, men jeg og mange andre synes Everton ga seg litt lett?

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


marevan

Knøttespiller

Ble medlem: 20 mai 07
Innlegg: 61

Lagt til: 26 mai 09, 13:40

Opprinnelig postet av Willy Renè

Opprinnelig postet av marevan

Opprinnelig postet av Willy Renè

Jeg skjønner egentlig dommeren godt når han lar vær å blåse, når Everton blir helt passiv når Svindal legger armen på skulderen hans og holder litt igjen.

Selv om du aldri har spilt selv, så kan jeg foreslå følgende tanke-ekspriment, evt få med deg en medhjelper.

Få en til å dra deg i høyre skulder med venstre hånd bakfra, og samtidig holde deg i høyre håndledd og dra nedover, slik at du får en morsom banan-bøy bakover med ryggen og litt på skeive. Forsøk deretter å spurte fremover, samt plassere en fotball forbi en utrusende keeper.

(for de som tittet nøye på tvbildene, var det ikke bare en håndspåleggelse på skulderen til Everton, det var også godt tak i håndleddet, noe som linjedommer burde sett!)

For å svare litt på min egen utfordring, mennesket, fysiologisk sett, løper/går ved å "falle fremmover", og så sette neste bein frem for neste steg. Man kan simpelt hen ikke løpe fremover, når man er bakoverlent.....

Du har nok rett, men jeg og mange andre synes Everton ga seg litt lett?

Jeg er seff enig i at han kanskje kunne gjort litt mer når han først var så nære, evnt vridd litt mer på seg så det var lettere å se for dommern at han ble holdt. Samtidig så er det jo ikke typisk han å legge seg for ingen ting. Han har jo en utrolig balanse, og holder seg på beina nærmest som  en katt.

Til de som kritiserer ham for å være egoistisk, finn et opptak av kampene, og se på bevegelse i riktig retning rundt Everton når han har ball. Det er så og si helt umulig å spille ballen til en i bedre posisjon når ingen viser initiativ. Et godt eksempel er i slutten av kampen mot Odd. Everton har ball ut mot høyre kant, og nærmeste løp er dekket av 2odd-spillere, everton venter og venter og venter på overlap fra Czwartek, og mister til slutt ballen når inget løp kommer.

Gashi sine playmaker-egenskaper orker jeg ikke engang å nevne..... grøss

---------------------------

"..spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd.."
-- Ivar Hoff



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340