Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kamp: Odd Grenland - FFK (11. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

marevan

Knøttespiller

Ble medlem: 20 mai 07
Innlegg: 61

Lagt til: 26 mai 09, 13:40

Opprinnelig postet av Willy Renè

Opprinnelig postet av marevan

Opprinnelig postet av Willy Renè

Jeg skjønner egentlig dommeren godt når han lar vær å blåse, når Everton blir helt passiv når Svindal legger armen på skulderen hans og holder litt igjen.

Selv om du aldri har spilt selv, så kan jeg foreslå følgende tanke-ekspriment, evt få med deg en medhjelper.

Få en til å dra deg i høyre skulder med venstre hånd bakfra, og samtidig holde deg i høyre håndledd og dra nedover, slik at du får en morsom banan-bøy bakover med ryggen og litt på skeive. Forsøk deretter å spurte fremover, samt plassere en fotball forbi en utrusende keeper.

(for de som tittet nøye på tvbildene, var det ikke bare en håndspåleggelse på skulderen til Everton, det var også godt tak i håndleddet, noe som linjedommer burde sett!)

For å svare litt på min egen utfordring, mennesket, fysiologisk sett, løper/går ved å "falle fremmover", og så sette neste bein frem for neste steg. Man kan simpelt hen ikke løpe fremover, når man er bakoverlent.....

Du har nok rett, men jeg og mange andre synes Everton ga seg litt lett?

Jeg er seff enig i at han kanskje kunne gjort litt mer når han først var så nære, evnt vridd litt mer på seg så det var lettere å se for dommern at han ble holdt. Samtidig så er det jo ikke typisk han å legge seg for ingen ting. Han har jo en utrolig balanse, og holder seg på beina nærmest som  en katt.

Til de som kritiserer ham for å være egoistisk, finn et opptak av kampene, og se på bevegelse i riktig retning rundt Everton når han har ball. Det er så og si helt umulig å spille ballen til en i bedre posisjon når ingen viser initiativ. Et godt eksempel er i slutten av kampen mot Odd. Everton har ball ut mot høyre kant, og nærmeste løp er dekket av 2odd-spillere, everton venter og venter og venter på overlap fra Czwartek, og mister til slutt ballen når inget løp kommer.

Gashi sine playmaker-egenskaper orker jeg ikke engang å nevne..... grøss

---------------------------

"..spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd.."
-- Ivar Hoff


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 26 mai 09, 14:45

Opprinnelig postet av marevan

Jeg er seff enig i at han kanskje kunne gjort litt mer når han først var så nære, evnt vridd litt mer på seg så det var lettere å se for dommern at han ble holdt. Samtidig så er det jo ikke typisk han å legge seg for ingen ting. Han har jo en utrolig balanse, og holder seg på beina nærmest som  en katt.

Det er egentlig for j***** at det skal være nødvendig å ramle for å få straffespark! Så lenge det er praksis, så er det jo heller ikke så rart at det blir mye filming (evt. folk som "faller lett")

Det skal rett og slett ikke være nødvendig. Så lenge en blir hindra med ulovlige midler innafor seksten-meteren, så skal det blåses straffe. Jeg skjønner at det ikke alltid er mulig for dommerne å få med seg alt som skjer, og vi må bare akseptere feildømming innimellom - det er en del av spillet. Men like lei som begynner å bli av slappe FFK-spillere og av å tape kamper, like lei begynner jeg å bli av å bli snytt for straffespark. Det har blitt litt for mange i det siste. Frown

Men det er noe i det at lag som har "flyten" ofte har tilfeldighetene, marginene, flaksa og heldige dommeravgjørelser med seg òg, mens lag som ikke har "flyten" opplever det motsatte.

---------------------------

Hater hat!



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f