Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kamp: Odd Grenland - FFK (11. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 24 mai 09, 19:51
Endret: 25 mai 09, 10:48
Endret av: Rey

Da går vi mot vårt femte tap på seks kamper, og sjette på åtte kamper. Nå kan vi ikke lenger gjemme oss bak "uflaks" og "uflyt". Når det går system i prestasjonene slik som nå, så dreier det seg om udyktighet.

Nok en gang taper vi en kamp som er forholdvis jevnspilt. Vi produserer kanskje til og med flest sjanser. Vi kan rett og slett ikke fortsette med å tape de jevnspilte kampene. Da rykker vi rett ned. Og nå er det faktisk tilnærmet krise.

1-0 er en kombinasjon av at vi er uheldige for tida, men også udyktige. Det skal selvsagt aldri bli dømt frispark i duellen mellom Kovacs og Piiroja, men samtidig har Piiroja alle muligheter i hele verden til å forhindre at situasjonen aldri oppstår. Han har minst fem meter forsprang på ungareren, men velger å luntre etter ballen, og slipper Kovacs foran seg. Det er rett og slett forferdelig dårlig forsvarspill. Piiroja kunne avverget hele situasjonen som førte til frisparket. Et stort spørsmålstegn ved at Barsom (!) er den som markerer Kovacs på den påfølgende corneren, og det lukter litt frispark når Kovacs dytter bort Barsom.

2-0 er også en merkelig situasjon. Askar, som burde ha startet på kant på bekostning av Barsom, blir flyttet om under kampens gang. Frem til da hadde Askar stort sett hatt grei kontroll på venstrebacken. I den første duellen mellom Thomassen og Gulsvik, så blir førstnevnte rundlurt. Et enkelt skudd blir fyrt av, og av en eller annen helt ubegripelig årsak så velger Wehrman å løfte beinet. Staw, som sikkert er noe dekket, reagerer litt sent, og slipper inn målet. Svakt keeperspill, men også en helt merkelig handling av Wehrman.

På 0-0 hadde Everton vært helt usynelig etter innhoppet. Brått dribler han seg igjennom hele forsvaret til Odd, blir holdt, og stopper opp. Brasilianeren hadde alle muligheter til å avslutte angrepet, men velger å gå for straffe. Soleklar straffe, men hvorfor gi seg der? Tannløst.

FFK går også til verks med altfor stor respekt for Odd. Grönhagen er rett og slett feig på bortebane! Borges blir liggende svært lavt hele kampen. Gashi holder også igjen de fleste løpene sine, og backene står igjen. Når vi spiller med to så treige kanter som Barsom og Kvisvik, så må faktisk backene komme på overlapp. Det skjedde ikke i dag. Czwartek var vel ikke over midtbanelinja en eneste gang. Vi fyller rett og slett ikke på nok bakfra. Det er for få løp og for lite bevegelser på topp. Ønsker flere andre og tredjebevegelser, slik at vi ikke må slå på det første alternativet hver gang.

Barsom var direkte ræva i dag. Ubegripelige valg med og uten ball. Mottar en langpasning, en dårlig touch, og svirrer umiddelbart inn mot i midten. Ikke én gang forsøker han å holde bredden. Fryktelig ukonstruktiv og sinker spillet i dag. Trodde ikke det jeg så da 2-3 mann var på vei inn i feltet, og i stedet for å legge inn, så velger Barsom å trekke inn mot midten, og fyre av et svakt skudd fra skrå vinkel.

Czwartek hadde også store problemer.

... og Grönhagen stiller spørsmålstegn ved sin egen innsats etter dagens kamp.

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 24 mai 09, 19:52

Ja nå er vi der nede hvor vi var da Grønhagen tok over FFK.. Hva skjer no? Noe vi kan endre på til neste kamp?

Hva tror dere skjer nede blant stadions fire vegger? Deilig at Brenne ikke scora da :D

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 24 mai 09, 19:55

Ja og en ny keepertabbe av Lasse. Hvor lenge skal han få lov til å holde på?

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 24 mai 09, 19:56

Opprinnelig postet av Topscorer

Ja og en ny keepertabbe av Lasse. Hvor lenge skal han få lov til å holde på?

Gi han tillitt


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 24 mai 09, 19:57

Opprinnelig postet av Topscorer

Ja og en ny keepertabbe av Lasse. Hvor lenge skal han få lov til å holde på?

Nå må du slutte med det gnålet.

Jeg så minst et par tabber av samtlige av de andre også. Lasse stod en solid kamp i dag!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 24 mai 09, 19:58

Opprinnelig postet av Holters

 

Et enkelt skudd blir fyrt av, og av en eller annen helt ubegripelig årsak så velger Wehrman å løfte beinet. Staw, som sikkert er noe dekket, reagerer litt sent, og slipper inn målet. Svakt keeperspill, men også en helt merkelig handling av Wehrman.

Skuddet til Gulsvik er som vanlig veldig hardt. Og hvis Wherman finter ut Staw, så er det vanskelig å redde og derfor ingen tabbe. 

Hvor har det blitt av vinnerkulturen?


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 24 mai 09, 19:59
Endret: 24 mai 09, 20:00
Endret av: Fredd

Hvorfor i huleste er det Barsom som markerer Kovacs på frisparket ved 1-0 målet? Helt utrolig..... Nå har jeg lyst til å slå og brenne diverse ting..... For en gjeng med amatører. Trodde de kikket litt på motstanderene før kampen og da har notert seg at Kovacs er relativt sterk i kroppen og god på hodet.

Gruer meg til Start-kampen. Skal hjemover å se den på stadion sammen emd 4 Start-supportere i bilen. Kan bli en tung tur hjem igjen til sørlandet......

---------------------------

Fredd


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 24 mai 09, 19:59

Opprinnelig postet av Topscorer

Ja og en ny keepertabbe av Lasse. Hvor lenge skal han få lov til å holde på?

Det var like mye Wehrman tabbe som løfter beinet sitt og utmanøvrerer Staw. Wehrman kunne jo fint ha blokkert det skuddet.


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 24 mai 09, 19:59

Hmm.. Merkelig situasjon på 2-0 ja... Wehrman løfter beinet sitt og Staw er kanskje ikke klar over den.....

 

Noe annet jeg la merke til... Unggutten Stokkelien i Start har faktisk scora dobbelt så mange mål som vår toppscorer..

Og han har vel 2 innhopp og en kamp fra start...For Start!  Han er vel oppi 4 mål nå??

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 24 mai 09, 20:06
Endret: 24 mai 09, 20:08
Endret av: dracula

Dårlig kamp, hvor dommeren avgjør for ODD.

Snyter Everton for straffe, dømmer billig frispark mot Raio som ender i mål.

Lasse Staw har vasket hansken i Salo i før 2.omgang.

Nei dette var skralt, egentlig Ok at ODD vant, men sur måte de vant på.

Ikke så mange på FFK som får godkjent etter min mening.

Raio, Borges så lenge han orker, Raymond i perioder det samme med Vidar M. Duracell-kaninene Gashi og Askar i i perioder, men mens rot og tull. Ok at Askar vinner til seg noen balller, men hvor mange pasninger finner medspiller.

Barsom tja, sinker spiller og gjør endel merkelige ting. PAC er PAC. Gardar svak det samme om Adiyah, Everton Ok når han kom inn sett ifht de andre FFkerne.

FFK er ett lag hvor det kreves full innsats alle samtlige 11, indiviuelt er ikke spillerne bedre enn tabellposisjonen. Det kan virke som flere lider av kollektive primadonna nykker. Synes Enerly sa det bra i F-B, Bosmann spillere burde jo vise  seg fram for ny kontrakt, ikke daffe. Det ser det ut som om flere av dagens duellanter ikke har fått med seg.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 24 mai 09, 20:10

Opprinnelig postet av dracula

 

Barsom tja, sinker spiller og gjør endel merkelige ting.

 

 

 

Som MLarsen sa til meg på msn under kampen :  når han får ballen skjer det følgende: stopper opp, tar seg pølse i vaffel. Så løper han inn mot midten og prøver på noe han ikke kan og mister ballen

---------------------------

Adecco neste sesong ?
-------
Do join my mafia at http://apps.facebook.com/inthemafia/status_invite.php?from=709870754


Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 24 mai 09, 20:20

Jaja, etter nok et surt forbanna tap, så er det nesten fristende å bare grave seg ned littegrann. Hvor lenge kan det her fortsette da? Det ser jo ut til å bli en total motsetning fra ifjor. Ifjor fungerte så og si alt, og nå fungerer så og si ingenting.
Håpløse langpasninger og rare bytter hjelper ikke på en flau tabellplassering. Skjønner ikke helt poenget med å sette inn en umotivert Wehrman heller. Den mannen har jo vært ferdig med FFK siden før sesongstart.

Har blandede følelser foran kampen mot et Start-lag med masse selvtillit etter 4-0 mot Glimt idag, men for faen heller. Nå er det på tide å sende et varsel til de andre klubbene i Tippeligaen om at Fredrikstad Stadion fremdeles bør fryktes!

---------------------------

FFK for alltid!
Cupgull 2006
TL-sølv 2008


JonFT

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 04
Innlegg: 281

Lagt til: 24 mai 09, 20:28

Egentlig ikke så veldig skuffet over dagens tap, hadde på en måte sett det komme. Synes jeg har sett en trend siden starten i år, og jeg tror det er flere årsaker til at vi sliter nå:
 
Usikker fremtid:
6 av spillerne som var på banen i dag, vet ikke hvor de skal spille etter denne sesongen. De har en usikker fremtid altså, Da bør man normalt sett vise seg frem og spille for å få ny kontrakt. Men det virker nå som det motsatte skjer. Usikkerhet gjør seg fort utslag i ens eget spill.

Grönis:
Det virker på meg som at han begynner å miste grepet om spillerne. Først og fremst lurer jeg på hvordan han står i spillergruppa og om han faktisk er så upopulær som enkelte skal ha det til. Er han det, så er det ikke rart vi nå sliter.
I tillegg, kan sykdommen Grönis har vært gjennom, ha gjort noe motivasjonen? Kanskje han vil tilbake til Sverige? Kanskje er det andre årsaker til at vi helt tydelig ikke ser den samme Grönis som vi gjorde i fjor.
I dag gjorde han mange rare disponeringer som i større og mindre grad var med på å avgjøre kampen.

I tillegg, synes vi mangler offensivt system, det er også dårlig samhandling. Det kan skyldes mye skader og liten grad av samspill blant de som er på banen, men når vi nå har tapt 5 av de 7 siste kampene, så begynner vi å se et system som ikke fungerer, og da kan man ikke skylde på skader o.l, det blir for lett.
Dette er trenerteamet med Grönis i spissen sin skyld.

Så oppsummert, kanskje vi faktisk må tenke tanken om at Grönis har gjort sitt, og at vi nå trenger ny trener?
I tillegg, usikkerhet rundt fremtiden av flere av spillerne betyr nok mer for spillet enn man skulle ønske..

---------------------------

Alltid FFK!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 24 mai 09, 20:30

Aldri frispark på situasjonen i forkant av Kovacs sitt mål. Feil av Roy Helge Olsen, som etter min mening er en av de dårligste dommerne i Norge(ikke bare basert på denne kampen). Lasse Staw har en god redning på det påfølgende frisparket, men nok en gang klarer vi ikke å holde markeringene og være nøye med 2.ballen. Det går på konsenrasjon og vilje. Svakt.

At Grönhagen presterer å bytte inn Wehrman for Borges er flaut. Man ser på hele kroppsspråket hans at noe er gæærnt, og å gi ham kapteinsbindet er respektløs overfor de spillerne på laget som faktisk gjør en innsats. Staw skal ikke lastes for målet, det er Wehrman som trekker til seg beinet. Forferdelig vurdering av ham.

Jeg kan virkelig ikke skjønne det byttet. Wehrman får mest sannsynlig ikke kontrakt, hvorfor i helvete velger de da å gi ham så mye spilletid istedenfor feks. Hans Erik Ramberg?!? Herregud...

Ellers mener jeg at det er en soleklar straffe. At dommeren ikke blåser for det syns jeg derimot ikke er så rart. Så ekstremt som fokuset er på dommerne etter kampene(anført av tv2) skjønner jeg at dommerne vegrer seg for å blåse straffe til et bortelag. Dessverre.

Ellers syns jeg Askar gjør en veldig god kamp. Samme med Staw. Ros til ham! Han har hatt et par uheldige situasjoner ute i feltet, syns det er tøft av ham å fortsette å gå ut da. Heller at han går ut og feiler enn at han står på streken og ikke lærer! Borges var bra. Elsker spillestilen hans! Martinsen og Piiroja klarte seg greit på det lille som kom.

Czwartek, Adiyiah, Barsom, Èverton og Wehrman var ræva. Gashi, Kvisvik og Gardar var helt greie..

Kan bli en tung sesong, dette. Tror personlig ikke på nedrykk, men tipper vi ikke havner så veldig mye over streken..


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 24 mai 09, 20:35
Endret: 24 mai 09, 20:37
Endret av: jambo

Hva gjør Everton på banen? Mannen er jo mer nede på midtbanen for å hente ball, enn å være opp på topp og hjelpe Gardar. Mannen er dyktig til å holde på ballen, god på å dra av 2-3-4-5 spillere, men hva faen hjelper det når han kaver rundt inne i midtsirkelen? ALLE angrep stopper opp når han får ballen, det går ALT for tregt, samt at vi omtrent ikke har folk igjen på topp fordi han plutselig er blitt midtbanespiller. Det er ikke rart vi mangler trykk på topp med en spiss på midtbanen. Gardar og Adiyah satser iallefall rett frem mot mål, selv om sistnevte ofte gjør mye rart. De skaper et trykk forran mål fordi de ER der. Bare se hva som skjedde i 2. når Everton kom innpå. Gi han forbud mot å bevege seg mer enn 20 meter fra gardar.

 

Og HVORFOR tar ikke Piroja ut Kovacs på dødballer? Konsekvent så var Vidar som dekket han opp. Har man ikke snakket sammen før kampen? Nå gikk det jo bra, men det er jo håpløst i utgangspunktet at ikke Piroja tar han i disse situasjonene. PÅ motsatt side av banen så var helt tydelig at Kovacs hadde en oppgave, og det var å ta ut Piroja. Det funket jo bra for Odd det.


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 24 mai 09, 20:38

 

Ellers syns jeg Askar gjør en veldig god kamp. Samme med Staw. Ros til ham! Han har hatt et par uheldige situasjoner ute i feltet, syns det er tøft av ham å fortsette å gå ut da. Heller at han går ut og feiler enn at han står på streken og ikke lærer! Borges var bra. Elsker spillestilen hans! Martinsen og Piiroja klarte seg greit på det lille som kom.

 

[/quote]

Ennå mer respekt står det av det da dette er et område (feltarbeid) som hovedtrener ikke ser noen som helst grunn til å trene på. Det eksiterer ikke trening på feltarbeid med forsvar, angrip under treningen, Dette gjør at keeperene må bruke kampene som treningsarena, noe jeg mener er feil. Feltarbeidet går på gjennkjennelse og må trenes på, og den treningen skal ikke foregå i kamper. Kanskje en av grunnene til at mange kommer med såpe, noe som blir helt feil. I dag var lasse faktisk meget god i feltarbeidet, med untak av en han mistet som burde vert bokset da han var for langt bakpå..


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 24 mai 09, 20:39

FFK kommer aldri i verden til å benytte seg av opsjonen med Éverton, helt sjanseløst å spille 20 kamper og skåre 1 mål. Det er Fofana-nivå. Ja, han er flink til å holde på ballen, men totalt ufarlig foran mål. Ikke legger han målgivende heller. Ingenting ville gledet meg mer enn hvis han begynner å skåre, men jeg tror ikke han har det i seg. Ser liksom ingen Solskjær i den mannen. Fem millioner er en drøy pris for en som aldri skårer.


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 24 mai 09, 20:50

Ta  av Borges ???? Forstår ikke det.. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 24 mai 09, 20:54

Opprinnelig postet av Topscorer

Ja og en ny keepertabbe av Lasse. Hvor lenge skal han få lov til å holde på?

Ingen keepertabbe. Blir rundtlurt av Wehrman.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 24 mai 09, 21:03

Nok et surt tap etteren ræva kamp med liten underholdningsverdi. Tusen takk til Roy Helge Olsen som ikke blåser straffe, men gir frispark til Kovacs (som faller fordi den han lener seg på med hele kroppstyngden flytter seg, og da faller han naturligvis.) Da ble det 1-0 i stedet for 0-1.... Hvorfor i svarte h..... setter man innpå Wehrman når det faktisk ser ut som om mannen går aktivt inn for å sabotere? 2-0 scoringen kan krediteres ham, ganske umulig for Staw å ta den når Wehrman finter ham ut på den måten.

Ser det er en annen tråd om det men gidder ikke poste 2 steder: Synes det høresut på Grønhagen som om han trekker seg snart, "begynne å evaluere vår egen innsats" og det siste han sa: "vi får se hva som skjer". Jeg kommer ikke til å kreve hans hode å et fat, men ser det ikke som krise hvis han trekker seg heller.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f