Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kamp: Odd Grenland - FFK (11. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 23 mai 09, 23:29

Opprinnelig postet av tgtgtgtg

Vi er for tida det laget i Norge som har det beste pasningspillet når man roer litt ned. ( contringspillet er ikke så bra)

Vi triller ball i evighetene og med en god kvisvik på banen så ble det en del sjanser av det.

Borges blir bedre og bedre og han gjør god nytte for seg med trygge passninger og ro på midten

Jeg er opptimist.    Uflakskvoten MÅ snart være brukt opp.

Godt poeng. Til gjengjeld er vi vel blant de aller tammeste på kontringer. Men med det pasningspillet skal det ikke så mye til for at vi skaper mer og setter fler av sjansene. Så jeg er også optimist.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 23 mai 09, 23:33

Opprinnelig postet av morradi

Neida, jeg er klar over at Askar ikke hadde skyld i baklengsmålene. Men det betyr ikke at Pål Andres rutine ikke kan bli verdifull i markeringsspillet, hehe.

Et godt poeng. Dessuten har jeg lagt merke til at PAC har blitt mye flinkere til å passe på bak sin egen rygg på ballen mot bakre stolpe enn det han var tidligere.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 23 mai 09, 23:50
Endret: 23 mai 09, 23:51
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av tgtgtgtg
Vi er for tida det laget i Norge som har det beste pasningspillet når man roer litt ned. ( contringspillet er ikke så bra)

Vi ser til tider ut som Norgesmestere i five-a-side, men det stopper jaggu brått når vi nærmer oss sekstenmeteren. Masse ineffektivt småspill som det aldri blir noe ut av. Det er så mye av det at man nesten kan mistenke at FFK har trent for mye pasningsøvelser på liten bane fremfor å øve på offensivt samhandlingsmønster på full bane.

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 23 mai 09, 23:54
Endret: 24 mai 09, 00:01
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av morradi

Neida, jeg er klar over at Askar ikke hadde skyld i baklengsmålene. Men det betyr ikke at Pål Andres rutine ikke kan bli verdifull i markeringsspillet, hehe.

Markeringsspill har vel aldri vært Czwartek sin største styrke? Ikke er han spesielt duellsterk eller noen god hodespiller heller. Ophaug f.eks. er mye flinkere til å tidlig komme opp i hurtige kantspillere og gå i kroppen på dem. Czwartek nøler oftere mer, og i tillegg kan han være fæl på ball watching.

Opprinnelig postet av Supreme NTM
Tror heller savnet av Piiroja var en stor grunn til det elendige forsvarsspillet mot Brann. Det er ikke det at jeg mener PAC ikke hadde gjort en god jobb på høyrebacken, men Askar tilfører laget masse energi og føler også han kan bidra mer offensivt på grunn av farten og evnen til å komme til gode innlegg.

Enig i dette. Når det er sagt, så har jeg jo selv satt Czwartek inn på laget i "min startellever". Rett og slett fordi jeg har flyttet Askar frem til høyre kant og Barsom ut på benken. Det gjør neppe Grønis. ;)

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 24 mai 09, 00:21
Endret: 24 mai 09, 00:21
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av Holters

Enig i dette. Når det er sagt, så har jeg jo selv satt Czwartek inn på laget i "min startellever". Rett og slett fordi jeg har flyttet Askar frem til høyre kant og Barsom ut på benken. Det gjør neppe Grønis. ;)

Grunnen til at jeg ikke vil se han på høyrekanten er fordi jeg vil ha Abgar Barsom der. Selv om Barsom hadde en dårlig kamp sist, så er jeg overbevist om at savnet av han har vært med på den svake sesongåpninga vår. Det er jo også ganske forståelig at han ikke er i sin beste form siden han ikke har mange minutter på banen i år. Barsom er veldig god med ball, og selv om han ikke er noen Alanzinho akkurat er han utrolig god til å skjerme ballen og å finne gode og sikre pasningsløsninger. I tillegg så er han kapteinen vår, og man benker ikke kapteinen sin hvis ikke han svekker laget veldig (og ikke er skadet selvfølgelig).

 

Opprinnelig postet av Costanza

Har vi noen gang tatt poeng borte mot Odd i Tippeligaen? Synes alltid vi sliter noe veldig der (inkl. cupkampen der vi røk ut på straffer).

Surprised Husker du ikke vår versjon av Istanbul? 3-0 etter første omgang (med selvmål i tilleggstiden av Piiroja) etter at FFK hadde dominert omgangen, og så snudde vi det til 3-3 med et fantastisk mål av Brenne og straffesparket som ga oss 3-3. Det gjør hvertfall jeg. En av de beste kampene jeg har vært på. Husker det var folk på bortefeltet vårt som stakk etter første omgang for å ta seg en pils i sentrum av Skien i stedet, mens jeg sa vi kom til å ta en Istanbul. Er ikke ofte jeg treffer så bra med tippinga mi. Wink

 

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 24 mai 09, 09:48

Håper, tror og regner med at Barsom starter idag. En spiller som prøver og alltid vil ha ball trenger vi på bortebane i Skien. Regner med at Grønhagen tar ut ett slagkraftig lag jeg er fornøyd med på forhånd. Så får heller alle etterpåkloke (FM manager spillende) gaphalser kappe hode av Grønhagen etter kampen hvis det ender galt...


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 24 mai 09, 10:25

Bare lurer, var det en glipp av Karlsen å si nei til Simen Brenne i vinter ? Syns han har spilt godt hos Odd i våres...

-Har fått en ny vår

---------------------------

Få igang angreps-spillet, ellers blir det Adecco neste sesong....
-------
Do join my mafia at http://apps.facebook.com/inthemafia/status_invite.php?from=709870754


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 24 mai 09, 10:36

Opprinnelig postet av Bob Page

Bare lurer, var det en glipp av Karlsen å si nei til Simen Brenne i vinter ? Syns han har spilt godt hos Odd i våres...

-Har fått en ny vår

Grunnen til at han mislyktes i LSK kan være at de spiller 4-4-2, mens Odd spiller 4-3-3. En annen ting er at han er litt "stjernespilleren" i Odd, så man legger i større grad opp spillet for at han skal fungere best mulig. I LSK skulle han fylle en definert rolle som passet laget mer enn det passet Brenne.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 24 mai 09, 10:36

syns gashi er bedre da, men det er min mening

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 24 mai 09, 11:08

Opprinnelig postet av Bob Page

Bare lurer, var det en glipp av Karlsen å si nei til Simen Brenne i vinter ? Syns han har spilt godt hos Odd i våres...

-Har fått en ny vår

 Først og fremst gjorde Brenne en feil selv ved å velge Lillestrøm fremfor FFK.... Skulle mer enn gjerne sett Brenne i FFK drakt, men da hadde vi nok ikke hatt Borges..


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 24 mai 09, 11:12

Jeg mener det er klasseforskjell mellom Simen og Ardian. Simen er en mye bedre spiller. Han passer godt som indreløper i 4-3-3 og som sentral midtbane i 4-4-2, da helst med en defensiv ryddegutt bak seg. Løpskapasiteten er enorm, hvertfall ikke noe dårligere enn Gashi. I tillegg sutrer og klager han ikke i nærheten så mye som Gashi. Og ja, han er mer kreativ og mer målfarlig. Han legger vel også fler målgivende pasninger.

Men han var dyr i vinter, og sikkert ennå dyrere nå. FFK har ikke råd, dessverre. Drakt nr 7 blir jo snart ledig...


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 24 mai 09, 11:29

Jeg mener det var riktig å ikke hente Simen Brenne. Han er en veldig god spiller, javisst, men jeg syns det er mye bedre å satse på Borges. Sikkert en del billigere også.

Likevel har jeg sansen for Simen Brenne. Han passet ikke inn i Lillestrøm, men jeg har trua på ham i Odd! Bare ikke mot oss... ;)


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 24 mai 09, 12:52

Er det noen som har laget allerede ?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 24 mai 09, 14:44

Opprinnelig postet av Plankekæll

Jeg mener det er klasseforskjell mellom Simen og Ardian. Simen er en mye bedre spiller.

Deg om det. Han ble stadig satt på benken den siste sesongen i FFK, og det med rette. En midtbane som er betydelig forsterket siden den gang.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 24 mai 09, 14:57

Ja, Simen ble satt på benken den siste sesongen i FFK. Ja, han spilte heller ikke bra en lang periode. Uansett var jeg uenig i at han ble plassert på benken. Men på det tidspunktet hadde vi en meget bra midtbane da også med Christian Berg som bankers defensiv midtbane, og Jonna og Hansi som indreløpere. Derfor ble Simen på et tidspunkt ranket som nr 3 av indreløperne. Problemet tidligere i sesongen da Christian Berg ikke spilte var at midtbanen besto av Simen, Jonna og Hansi, noe som blir for offensiv. Da spilte vi med Jonna og Hansi som sentrale og Simen som hengende spiss/offensiv midtbane. Det funket dårlig.

Når han i tillegg blir plassert som kant blir det jo håpløst. Simen skal spille innover i banen, med mye ballkontakt. En kantspiller i 4-3-3 blir liggende veldig høyt i banen, blir lite involvert. Og siden han heller ikke har noen stor fart, blir det en ganske håpløs posisjon på banen for han.

Jeg har sagt det før, og sier det igjen, Simen hadde passet perfekt i "Gashi-rollen" på dagens mannskap. Gjerne med Borges bak seg på midtbanen.

Du har rett i at midtbanen er forsterket siden Simen spilte her, men det betyr alldeles ikke at Simen hadde vært for dårlig for vårt lag. Simen Brenne har langt flere gode kamper for FFK enn han har dårlige. Noen av kampene var han også helt outstanding, noe uttak til landslaget (dog etter han havnet i LSK) var et bevis på.

Den dagen han dro til LSK var en av dagene jeg har vært mest lei meg mtp FFK i nyere tid. Kan sammenlignes med da Ringberg og Risholt ble gitt bort. Nei, faktisk ennå verre.

Men for all del, du må gjerne mene at Gashi er bedre kanogvetalt. Deg om det. Wink


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 24 mai 09, 15:03
Endret: 24 mai 09, 15:04
Endret av: Bedreviteren

Det virker som du er i godt selskap da, plankekæll. Da Åge Hareide vurderte Simen som bedre, og nå blir Simen dratt fram i landlagdiskusjonen igjen, hvis så skjer, så mener da Drillo det også... Simen på sitt beste er noe av det beste vi har hatt i klubben dem siste åra... Så får vi håpe Gashi er bedre enn Simen idag....


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 24 mai 09, 15:14

Kjempeenig med du Bedreviteren! Vi får håpe Gashi pessær på Simen i dag!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 24 mai 09, 15:45
Endret: 24 mai 09, 16:12
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Deg om det. Han ble stadig satt på benken den siste sesongen i FFK, og det med rette. En midtbane som er betydelig forsterket siden den gang.

Stadig satt på benken? Har du sjekket fakta? Det har jeg... Han spilte i 25 av 26 seriekamper den siste sesongen i FFK, kun én gang ble han byttet inn. To ganger ble han byttet ut. Det betyr at han spilte 90 minutter i 22 av 26 kamper og startet 24 av 26 seriekamper. Det er det vel kun en håndfull spillere som gjorde den sesongen vil jeg tro.

Med det Gashi har prestert det siste året, sammenlignet med det Brenne presterte den siste sesongen i FFK så hadde jeg byttet disse to gladelig. Brenne var stabil på et mye høyere nivå enn det Gashi har gjort. Brenne var også mye mer målfarlig og bidro dessuten med flere målgivende pasninger.

Brenne scoret syv mål den siste sesongen i FFK, Gashi har nå ni mål til nå i FFK. Fem mål i superhøsten hans i 2007, kun tre mål i fjor og står i år med kun ett mål! Brenne var lokal, mer målfarlig, stabil på et høyere nivå og jeg anser han som mer kreativ enn Gashi.

Edit: I følge VG hadde Simen Brenne åtte mål (som er riktig) og seks assist i sin siste sesong. Stemmer dette er det tall Gashi bare kan drømme langt etter.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 24 mai 09, 15:58

Simen Brenne i toppform mener jeg er langt bedre enn Ardian Gashi.

Brenne: Er målfarlig, med gode løp inn i motstandernes sekstenmeter. Er kreativ, med gode pasninger. Har et godt skuddbein. Løper faktisk ganske bra hjemover. På sitt beste var han helt outstanding for FFK. Var også veldig jevn i FFK, hadde få veldig dårlige kamper(og det var godt gjort på et FFK-lag som til tider underpresterte kraftig).

Gashi: Er god som førsteforsvarer, og en aggressiv liten mygg. Stort mer tror jeg ikke jeg kommer på.. Har aldri forstått meg på de som mener han har et godt skuddbein. Det er mange som har et langt bedre skuddbein enn Gashi i FFK! Også er det den tråklinga hans da.. Må vel uoffisielt være norgesmester i å ikke se opp når han har ballen i beina.

Gashi i god form er mer enn god nok for å være i FFKs startellever. Men jeg ville mye heller hatt Simen Brenne på laget!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 24 mai 09, 16:27

Godt å se at det er fler som har sett de samme kampene som meg.



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f