Husk meg
Brukernavn
Passord

Kasey Wehrman (31) tilbys ikke ny FFK-kontrakt

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 15 mai 09, 10:28
Endret: 15 mai 09, 10:30
Endret av: Svein

Opprinnelig postet av Plankekæll

Éverton Santos da Costa.

 

Får håpe han er bedre enn Gustavinho...

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 15 mai 09, 12:56

[/quote]

Fordi vi ikke blir svekket selvom Gerrbrand, Wehrman, Levon, Lala forsvinner. [/quote]

I forhold til det som har skjedd denne sesongen har det ingen betydning. Wehrman har spilt laaangt under pari, og Gerrbrandt har ikke spilt. Men i fohold til dere kapasistet, trygghet og rutine, noe som er avgjørende i e-cup, blir vi svekket. Det kan det vel ikke være noen tvil om. Men klubben kan ikke la de få e-cupkampene være avgjørende for hvordan den fremtidige spillerstallen skal bygges.


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 18 mai 09, 09:24

Kommer avgjørelsen i dag?

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/sport_nrk_ostfold/1.6613417

 

---------------------------

Heia FFK


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 18 mai 09, 13:04

Å si at det ikke betyr noe at Gerrbrand forsvinner fordi han så langt ikke har spilt, er vel smått ulogisk.
Det betyr jo ikke at han ikke kan bidra i resten av sesongen, det at vi ikke har to stoppere til neste kamp sier vel sitt.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 18 mai 09, 13:19

Å si at vi ikke har noe i UEFA cupen å gjøre fordi Gerrbrand og Wehrman forsvinner er ulogisk. Vidar har erstatter Gerrbrand på en utmerket måte. Det5 er ihvertfall ikke forsvaret sin skyld at vi har tatt mindre poeng enn håpet. Troppen blir svekket for hver spiller som forsvinner, men kanskje ikke laget. Mede Ophaug og Shabani etter hvert har vi 4 midtstoppere, ikke unormalt og etthvert lag vil få problemer med 3-4 stoppere ute.

    Alex Ferguson kunne sikkert forklart deg litt om at ett lag/gruppe kan bli bedre, selv med å kvitte seg med såkalte stjerner også...


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 19 mai 09, 12:26

Opprinnelig postet av Patrioten

Det er ikke bare de som forsvinner, dette er bare en begynnelse. Skjønner ikke hvorfor dere så superopptimistike ver gang det skjer noe negativt om FFK, hvorfor kan dere ikke være realitiske og si at det blir tøft?

Tror du har helt rett i at det vi ser av økonomiske nedganstider og medfølgende vansker bare er i begynnelsen. Men samtidig ser jeg ikke hvorfor dette skal ramme FFK spesielt. Med rom for enkelte spesielle unntak tror jeg alle fotballklubber i hele verden vil merke hardt de nye økonomiske tidene vi er på vei inn i.

Dette vil spillerne merke også. Kan være enkelte spillere mumler om å ville bort fordi de senest i fjor hadde veldig interessante kontraktstilbud fra andre klubber. Om det ikke har skjedd ennå så skjer det snart at de fleste slike spillere må innse at disse lukrative kontraktstilbudene stort sett ikke er der lenger. 

Nå skal jeg prøve å ikke hive meg på bølgen med å rakke ned på fotballspilleres intelligens etc, men jeg mistenker nok at enkelte spillere er relativt sene med å oppfatte at den lønnsfesten som de mest attraktive blant dem har opplevd de senere årene nå faktisk er over. Man kan ikke kreve lønn ut fra hvordan marked og tilbud var i fjor. Det tar nok litt tid før det poenget synker inn hos alle.

Så poenget er at dette blir tøft for alle klubber, og for alle spillere som har forventninger om å kunne leve godt av fotballen i årene framover. Jeg ser ingen grunn til at dette skal ble tøffere for FFK enn for andre klubber, eller at særlig mange av dagens FFK spillere vil få mer interessante tilbud andre steder.

Jeg tror det er realistisk å si at FFK har vel så gode muligheter til å klare seg godt framover som noen annen klubb i Norge i alle fall.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 19 mai 09, 12:29

Opprinnelig postet av Bedreviteren

    Alex Ferguson kunne sikkert forklart deg litt om at ett lag/gruppe kan bli bedre, selv med å kvitte seg med såkalte stjerner også...

Sikkert sant, men har FFK noen såkalte stjerner som kunne styrke laget ved å forsvinne? Bare nysgjerrig på hvem du måtte ha i tankene...


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 19 mai 09, 12:43
Endret: 19 mai 09, 12:46
Endret av: Bedreviteren

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Opprinnelig postet av Bedreviteren

    Alex Ferguson kunne sikkert forklart deg litt om at ett lag/gruppe kan bli bedre, selv med å kvitte seg med såkalte stjerner også...

Sikkert sant, men har FFK noen såkalte stjerner som kunne styrke laget ved å forsvinne? Bare nysgjerrig på hvem du måtte ha i tankene...

Wehrman helt klart....Tror heller ikke Gardar og Gerrbrand er verd prisen, sånn som det har blitt. Når vi vet at dem er våpendragere, sterke personligheter og har usikre plasser på laget, og sikkert ikke sprudlende om dagen. Kan det også ha noe å si på moralen i laget om dem forsvinner. Altså moralen og samholdet i laget oppveier, det vi taper på å miste to tre spillere som tidligere var viktige, men ikke like viktige nå....


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 19 mai 09, 13:16

Opprinnelig postet av Patrioten

Slik enkelte skriver her, blir det som å være dum snille

 

Hvilken rolle skal man ta som supporter?

Noen vil bare ha resultater for enhver pris. Som gammel Leeds supporter vet jeg hva det kan koste(av smerte).

Noen er mer supporter av enkeltspillere eller laget enn klubben.

Personlig velger jeg å støtte klubben, som jeg også er medlem i. Kan selvfølgelig være kritisk, men støtter likevel opp i medgang og motgang.

De klubbene som FFK eventuelt møter i E-Cup kvalik er sannsyneligvis i samme økonomiske situasjon som FFK. Det vil alltid være klubber som kjøper seg resultater de ikke har råd til. Håper inderlig ikke FFK er en av dem.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 19 mai 09, 14:12

Jeg tror det bare er sundt for klubben og trenere at vi nå for første gang etter opprykket ikke jager etter forsterkninger.
Nå kan vi fokusere på de vi har, og selv etter la oss si tre avganger, har vi en relativt stor stall.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 20 mai 09, 14:40

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Sikkert sant, men har FFK noen såkalte stjerner som kunne styrke laget ved å forsvinne? Bare nysgjerrig på hvem du måtte ha i tankene...

Wehrman helt klart....Tror heller ikke Gardar og Gerrbrand er verd prisen, sånn som det har blitt.

Hva er det egentlig som har skjedd med Patrik Gerrbrand? Det siste jeg visste var at han var en av lagets mest stabile, viktigste og beste spillere, så forvinner han ut med skade, og så plutselig har det oppstått en totalt isfront mellom ham og FFK m/supportere? Hva handler egentlig dette om? Hvilke sportslige ting altså, det er det jeg lurer på.

Hva gjelder Wehrman så har han hatt en dårlig start på denne sesongen, noe jeg går ut fra at har sammenheng med skaden han pådro seg i fjor høst. Hva jeg dog forstår med ham er at han har en så sentral og bærende rolle i laget når først han fungerer at det blir livsfarlig å bruke ham når han ikke er i slag. Det er et lite dilemma der, helt klart. Men fokus bør vel stadig være hva man kan gjøre for å få ham i form igjen, for det er han helt klart ikke om dagen.

Gardar også? Lagets toppscorer i fjor, både med og uten Tarik ved sin side. Også ute med skade hele sesongoppkjøringen etter hva jeg forstår. Hvorfor har han blitt så uspiselig? Fordi han krever lønn etter prestasjoner? Fyren presterer jo for pokker. I alle fall når han er skadefri. Er det så vanskelig å tåle at markedsverdien hans stiger som følge av det?

For å kommentere de pågående debatter litt generelt så er det fristende å dra dette enda lenger. Ramberg er visst komplett ubrukelig i manges øyne, Kvisvik, Cwartek og Barsom likeså. Thommassen er visst ikke god nok, og Shabani og Trulsen er etter hva jeg kan lese meg til også bare å forkaste.

Unnskyld meg, men hvor mange spillere kan man egentlig ville vrake og samtidig hevde at man støtter "laget"? Det er da ingen motsetning mellom å støtte spillerne og å støtte laget? Laget består av enkeltspillere. Eneste måten å ta vare på laget er gjennom å ta vare på de enkelte spillerne som laget består av. Denne relativt utbredte "spillerne vs laget" holdningen en del gir uttrykk for forstår jeg meg ikke helt på.

Eller er debattstemningen om dagen mest etterdøninger av at fjorårets sølvmedalje har gitt oss vel høye forventninger?

Også i fjor var det masse misnøye underveis med lagets (og enkeltspilleres) prestasjoner, og like mye overraskelse over at sesongen faktisk endte med sølv. Forventer vi litt for mye, eller hva er det for noe? Kanskje det egentlig ikke handler om at samtlige spillere må prestere sitt livsbeste i hver eneste kamp? Det skulle man i blant tro når man hører kritikken her inne. Selv etter borteseieren mot Viking i år var det nærmest utelukkende kritikk å finne her inne. Fy skamme seg som tar tre poeng i kamp mot et elendig Vikinglag, hva? Da blir man godt nok sittende igjen med en merkelig følelse.

Nå skal helst alle spillerne vrakes til fordel for "laget". Hva blir det neste?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 20 mai 09, 14:49
Endret: 20 mai 09, 14:50
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Hva er det egentlig som har skjedd med Patrik Gerrbrand? Det siste jeg visste var at han var en av lagets mest stabile, viktigste og beste spillere, så forvinner han ut med skade, og så plutselig har det oppstått en totalt isfront mellom ham og FFK m/supportere? Hva handler egentlig dette om? Hvilke sportslige ting altså, det er det jeg lurer på.

Her har du ihvertfall litt av forklaringen med tanke på Gerrbrand. Ikke rent sportslig, men grunn god nok for mange supportere. Rent sportslig ser jeg ingen problemer med han. Jeg er ikke bekymret over at han skal spille nå i morgen

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 mai 09, 14:51

Opprinnelig postet av Rey

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Hva er det egentlig som har skjedd med Patrik Gerrbrand? Det siste jeg visste var at han var en av lagets mest stabile, viktigste og beste spillere, så forvinner han ut med skade, og så plutselig har det oppstått en totalt isfront mellom ham og FFK m/supportere? Hva handler egentlig dette om? Hvilke sportslige ting altså, det er det jeg lurer på.

Her har du ihvertfall litt av forklaringen med tanke på Gerrbrand

Og legg merke til Breivik sin formulering her: Du har jo vært skada... visstnok.

Det er andre ting enn skaden som gjør at Gerrbrand med overveiende sannsynlighet ikke blir å finne i FFK særlig lenge.

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 20 mai 09, 15:00

Orker ikke diskutere alt. Men det er vel ingen som vil vrake alle. Bare forskjellige meninger om hvem. Klubben har vært ganske klar på at stallen skal slankes og i særdeleshet utgiftene. Lov til å ha to tanker samtidig, spesielt i disse tider også for supportere.


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 20 mai 09, 16:04

Jeg vil gjerne få lov å rose FlightOfTheRat for et eksepsjonelt godt innlegg!

Helt personlig gir jeg blanke i hva spillere (og trenere) måtte gjøre utenfor kamp. Det har naturligvis en viss interesse hva de gjør på trening og i direkte FFK-sammenheng, men hva de gjør privat, på fritida, gir jeg blaffen i, og vil egentlig helst ikke vite noe særlig om heller. Presterer de (over tid, i det minste - jeg forlanger ikke topprestasjoner i hver kamp) for laget når de ikke er skada? Flott, det er egentlig alt jeg trenger å vite!

Så forstår jeg naturligvis de økonomiske hensynene klubben (eller ASA...) er nødt til å ta, og at det kan være nødvendig å kvitte seg med deler av spillerstallen av den grunn, men det er en annen diskusjon.

Jeg kunne tatt for meg enkeltspillere, men FlightOfTheRat har egentlig allerede gjort det. Wink Vil dog nevne Gardar allikevel! Han er "egentlig" middelmådig, hevdes det, gjør det dårlig på treninger osv., og overpresterte sannsynligvis i fjor. Okei... Vet vi at han da ikke kommer til å "overprestere" i år også? Skal vi ta en nærmere titt først? Gjerne for meg, i hvert fall! Ingen venta seg noe av Gardar i utgangspunktet, og han ble karakterisert som et bomkjøp allerede før han hadde tatt et eneste spark på ballen. Men sånn jeg ser det, har han - etter å  ha vært sterkt delaktig i å sikre en sølvmedalje i fjor for første gang siden jeg var 0 år - allerede kvalifisert seg til å bli betegna som et av FFKs beste varp de senere år, sammen med Bjørkøy.

Jeg sier ja takk til spillere som overpresterer i kamp!

---------------------------

Hater hat!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 21 mai 09, 09:43
Endret: 21 mai 09, 09:49
Endret av: HotDream

Fakta er at noen må bort, fortrinnsvis Bosmanspillere. Da er jo spørsmålet hvem som skal bort, og ikke uventet så blir da forskjellige navn diskutert her på forumet. Det er vel ingen som vil bytte ut alle....?

Gerrbrandt har lenge signalisert at han vil hjem til Sverige. At han i tillegg har høy lønn, er Bosman-spiller i sommer og har hatt (har?) utenomsportslige problemer gjør at man ikke bør være over snittet smart for å forstå at han med stor sannsynlighet forsvinner....

Wehrman har vel de fleste lagt merke til siden han kjører sin kamp for lønn og kontrakt via diverse media. Han er også forholdsvis dyr, er Bosman-spiller til sommeren og har til de grader underprestert i de kampene han har spillt. Dette i tillegg til hans etterhvert negative innflytelse på spillegruppen gjør at han blir borte. Fort som f....

Gardar, enda en Bosman-spiller som ikke har kommet opp på nivået han hadde ifjor. Han bør nok overbevise snarest, eller så blir han solgt/gitt bort. Vi har spisser nok, problemet er at de ikke scorer mål...

I tillegg til de ovenfor nevnte, så henger vel følgende spillere i en tynn tråd: Everton som er på lån og må overbevise mer for å bli tilbudt kontrakt (prisen vil også avgjøre en del). Lala, også på lån og Tegstrøm som ikke har imponert noen siden han kom til oss på tross av utallige sjanser.

FlightOfThe Rat: De fleste her inne støtter jo laget (og spillerne), men når noen må bort er det vel best å sitte igjen med de som spiller bra, og som samtidig er innenfor klubbens økonomiske rammer? Diskusjon om hvem som ønskes og ikke ønskes er vel naturlig i et oppegående supporterforum...? Med god økonomi ville kanskje diskusjonen gått om hvem vi skulle kjøpe i neste overgangsvindu, men den verdenen lever ikke vi og FFK i for øyeblikket. Det er sparing, sparing og atter sparing som er agendaen. Desverre... 

Jeg syns FFK har satt seg i en helt grei situasjon ved å ha så mange Bosman-spillere. Det er nemlig ikke lett å selge spillere til norske klubber, og vi har svært få. om noen som er interessante for større utenlandske klubber med penger. Ville jo vært tragisk å "brenne inne med" fler i kategorien Stadheim/Vourinen m.fl. som bare koster og ikke smaker...

Edit: La til siste avsnittet.


Grasrota

Juniorspiller

Ble medlem: 13 aug 08
Innlegg: 80

Lagt til: 21 mai 09, 12:23

Som det ble nevnt på tekst-tv her om dagen ønsker norske eliteserieklubber å selge spillere til en samlet verdi av over 70 millioner. De samme klubbene har ingen planer om å gjøre nye innkjøp.

Spørsmålet blir da hvor FFK skal "kvitte seg med" spillere som snart har gått kontraktstida ut. Totte, som mest sannsynlig ønsker å reise hjem er jo sin sak, men hva med typer som f.x. Wehrman og Johansson?

Kombinasjonen av dagens marked for fotballspillere og disse spillernes elendige prestasjoner så langt i år, gjør vel at ingen vil være interessert i å betale mer enn symbolske summer for de to.

I tillegg kan jeg ikke tenke meg at noen klubber vil gi dem høyere leller lik lønn som det de i dag mottar i FFK. Derfor kan de vel like gjerne fortsette å spille fotball for en lavere lønn i sin gamle klubb. Middels gode og ikke lenger unge og lovende spillere har elendige forhandlingskort nå om dagen.

Om man klarer å presse lønningene til de to ned, ser jeg gjerne at de blir. Sikker på at begge om ikke lenge vil heve seg kraftig. De KAN jo, det så vi i fjor. (Ingen "overpresterer" i en hel sesong!)

Kan vel også tenke meg at Everton ikke lenger koster det han gjorde. Hadde vært fælt å se han slå ut i full blomst i Odd eller Strømsgodset

---------------------------

dommær a' dommær!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 21 mai 09, 13:14

Opprinnelig postet av Grasrota

Som det ble nevnt på tekst-tv her om dagen ønsker norske eliteserieklubber å selge spillere til en samlet verdi av over 70 millioner. De samme klubbene har ingen planer om å gjøre nye innkjøp.

Spørsmålet blir da hvor FFK skal "kvitte seg med" spillere som snart har gått kontraktstida ut. Totte, som mest sannsynlig ønsker å reise hjem er jo sin sak, men hva med typer som f.x. Wehrman og Johansson?

Da er jo FFK i en særdeles heldig posisjon som har så mange Bosman spillere. Er ikke FFK sitt problem hva spillerne gjør etter endt kontrakt.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 21 mai 09, 14:11

Agenten til Kasey er i dialog med FFK om forlengele av kontrakten hans, dialogen blir sikkert kort, når han får greie på hvor dårlig tilbudet er, eller har Terje Høilø kommet på banen, slik at tilbudet er så bra, at han takker ja til det?


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 21 mai 09, 14:14

FFK er vel i dialog med alle bosmanspillerne, så det er vel ikke så fryktelig overraskende at de er i en dialog med agenten til Wehrman.



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f