Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kamp: FFK - Aalesund (6. Serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Totalt 6 sider Alle

solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 20 apr 09, 23:05
Endret: 26 apr 09, 20:24
Endret av: Rey

Gi meg dette laget takk:

-----------------Staw----------------

Askar--Martinsen--Piiroja--Wallace

Levon---Borges---Gashi----Kvisvik

---------Everton------Tegstrøm-----


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 20 apr 09, 23:11

Syns ikke levon var så enormt bra mot viking.... Ramberg bør være med.. han har ikke gjort seg bort slik at han fortjener en plass på benken

Dommer       Kjetil Sælen, INDRE ARNA
Assistentdommer 1     Svein Inge Wiken, TRONDHEIM
Assistentdommer 2     Kjetil Fallstrøm Andersen, BERGEN
4. dommer     Steinar Friberg, ROLVSØY
Dommerveileder     Rolf Haugen, LILLEHAMMER

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 20 apr 09, 23:12

Faktisk helt klinkende enig med trådstarter, med Levon får vi bredde, noe jeg har savna siden krigen.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 20 apr 09, 23:14

Opprinnelig postet av solano2

Gi meg dette laget takk:

-----------------Staw----------------

Totte--Martinsen--Piiroja--Wallace

Askar---Borges---Gashi----Kvisvik

---------Everton------Tegstrøm-----

Da ber jeg om dette

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 20 apr 09, 23:15

Jeg er i mot å endre på forsvarsfireren som har fungert godt sålangt. Spesielt på hjemmebane vil jeg ha offensive backer også, noe jeg ikke ser for meg at Gerrbrand kan bidra mye med.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 20 apr 09, 23:16

Nei og nei.. Levon er en vandrende katstrofe.. Han er rask, men det er stort sett det... Er Cwartek tilbake mot Ålesund? Vil ha Askar på høyrevingen.. Men at Wehrman må benkes er jeg ihvertfall enig i , aldri sett verre... Og vi MÅ spille 4-4-2!!

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 20 apr 09, 23:42

-----------------Staw----------------

Totte--Martinsen--Piiroja--Wallace

Levon---Wehrman---Gashi----Askar

------------------Everton-------------------

----------------Tegstrøm------------------

 

Tror dette laget kunne bli spennende. Borges ev. inn for Everton.

 

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Vis Unita Fortior!
Are you a Glory Hunter? Sod Off!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!


TurnipZ

Juniorspiller
Ble medlem: 13 feb 07
Innlegg: 140

Lagt til: 20 apr 09, 23:44

Er også HELT enig med trådstarter...

---------------------------

Forza ACF
Forza ACF Forza ACF Forza ACF


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 20 apr 09, 23:44

Jeg synes det er forferdelig hvis Wehrman nok en gang får tillitt fra start. Det er greit nok at han var god for oss i fjor, men i år har han i mine øyne vært en av de absolutt dårligste, og i dag var prikken over i'en. Makan til dårlig innsats, krydret med en haug av farlige balltap på midtbanen. Jeg gremmes.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 21 apr 09, 00:20

Kasey er iferd med å spille seg ut av klubben, horribel innsats idag. Virker ikke å være fokusert i det hele tatt. Kasey i form er vår klart beste sentrale midtbanespiller, faktum er dog at Wehrman var vår svakeste spiller mot Viking...Ellers burde Ramberg få smake litt flis i baken etter nok en rævva kamp, for en overvurdert spiller. Mangler fart, styrke, skudd, vilje og tæl! Helt enig med trådstarter angående første 11ern. Det blir ikke for offensivt heller ettersom Levon har meget bra løpskapasitet begge veier. Samt er Gashi en terrier. Borges vil komme langt bedre til sentralt i banen.

Benken blir da: Braathen, Gerrbrand, Thomassen, Ramberg, Wehrman, Gardar, Adiyiah.

Ikke plass til: Elvestad, Trulsen.

Kanskje på tide å slanke stallen mtp at PAC, shabani, ophaug og Barsom er ute med skade i tillegg?

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


Doc OJ

Knøttespiller

Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 65

Lagt til: 21 apr 09, 01:04

Opprinnelig postet av solano2

Gi meg dette laget takk:

-----------------Staw----------------

Askar--Martinsen--Piiroja--Wallace

Levon---Borges---Gashi----Kvisvik

---------Everton------Tegstrøm-----

 

Stiller meg bak dette laguttaket. Spørs dog om Kvisvik er i "form" til å starte kampen. Håper ihvertfall vi slipper denne 4-4-1-1 formasjonen med Ramberg som hengende spiss.. Mest ineffektive og kjedelige formasjonen ever.. 4-4-2!!


EFF.EFF.KÅ

Juniorspiller
Ble medlem: 16 apr 07
Innlegg: 183

Lagt til: 21 apr 09, 11:44

Er det ikke best om Kvisvik kommer inn etter 60'-65'..? Thomassen i første omgang (denne gangen på venstre, Plankekæll, hehe). Ut over dét er jeg mer interessert i å se variasjonen Borges/Gashi enn å ha Where-is-the-ball-man på banen. Makan...

Savner fremdeles en klar plan i det offensive, noe jeg tror Tegan og Èverton kan ordne. Defensivt ønsker jeg meg noe mer ro i avklaringene, og sikre passninger.

---------------------------

Plankegjengen - kaffe og MacDonalds, så ordner Guttæne resten


daggad

Bedriftsspiller
Ble medlem: 21 apr 09
Innlegg: 3

Lagt til: 21 apr 09, 13:31

Hei !

Håper det er ok at vi som er supportere for bortelaget hilser innom nå som vi skal møtes !

Aafk kommer nok til denne kampen med forhåpninger om ett poeng, og drømmer om 3. Kjetil Rekdal liker som de fleste andre av oss, ikke å bli pissa på, men ble det sist gang han besøkte Fredrikstad som Enga trener.

Våre siste kamper har vært merkelig variable fra omgang til omgang. Vi rundspilte Odd på bortebane og ledet 2-0 før det var gått et kvarter, men tapte kampen 4-2 etter at vi og spillerne først hadde feiret seieren, drukket champagnen og studert topplasseringen vi ville få.
Mot Start sist helg var det dejavu-light. Aafk var solide i første omgang og ledet fortjent. Etter pause la vi oss inn på egen 5-meter og målet måtte komme fra et ellers tannlaust Start lag. Etter dette presset vi litt opp igjen, men vi hadde ingen Kvisvik til å ordne 3 poeng. Unge Orry Larsen bommet alene med keeper.

Nå husker jeg ikke så godt resultater lenger (eller blitt mer selektiv kanskje). Men et minne som ligger blankt og godt vedlikeholdt i min ølmarinerte hjerne er frisparket vår tidligere Brasse Bechara Oliveira for noen år tilbake sendte avgårde på Fredikstad stadion...
Troverdige kilder mener å ha målt  avstanden til nærmere 1000 meter, og hastigheten til noe av det samme om vi legger til meter i sekundet. Drillo sa vel noe slik at " det er ikke noe vits i å skyte derfra" før Oliveira ladet kanonen.
Vi vant vel kampen med 2-3 mål til slutt, men dette er vel også eneste gangen vi har fått med oss poeng hjem fra Fredrikstad etter at vi meldte oss på Tippeligaen.

Men tilbake til fremtiden. Aafk er ikke veldig skadutsatt. Kopteff og Mathiesen er ute pr i dag, men sistnevnte kan være tilbake på søndag. Jeg tipper følgende:

Lindegaard
Jaager - Tollås - Arnefjord - Phillips
Skiri - Arneng - Carlsen
Silva - Aarøy - Parr

Håpet ligger mye i at Aarøy kan få mange muligheter til å utfordre FFK forsvaret i luften, men da med innlegg fra kantene. Silva har kun spilt noen minutter i år da Rekdal er standhaftig på at han passer Aarøy dårlig. 30000 Ålesundere er uenig. Trond Fredriksen spiller nok ikke.. ;)
Kampen går på en god gressbane, noe som er bra. Selv om vi i Ålesund har plastikk så mener klart de fleste av oss at naturgress er helt klart alle baners mor, og absolutt å foretrekke. Men når CLS ble bygd så var KG et ultimatum fra eierne om de skulle kjøre i gang. Så da ble det slik dessverre.

Vi gleder oss til kamp, håper en del supportere i oransje også tar turen på stadion. God kamp ! :)

---------------------------

Aafk supporter


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 21 apr 09, 14:08

Aarøy blir nok pissa på i lufta av bollesveiskongen i år ogLaughing

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 21 apr 09, 14:11
Endret: 21 apr 09, 14:12
Endret av: Per Egil

Opprinnelig postet av daggad

Vi vant vel kampen med 2-3 mål til slutt, men dette er vel også eneste gangen vi har fått med oss poeng hjem fra Fredrikstad etter at vi meldte oss på Tippeligaen.


Dere vant faktisk 4-1. Det er et av de mørkeste kapitlene i nyere FFK-historie.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 21 apr 09, 14:14

Opprinnelig postet av Per Egil

Opprinnelig postet av daggad

Vi vant vel kampen med 2-3 mål til slutt, men dette er vel også eneste gangen vi har fått med oss poeng hjem fra Fredrikstad etter at vi meldte oss på Tippeligaen.


Dere vant faktisk 4-1. Det er et av de mørkeste kapitlene i nyere FFK-historie.

 

Du måtte dra det opp igjen? Du kunne ikke la han leve i villfarelse?  hehe

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 21 apr 09, 14:19

Vi går offensivt ut mot AalesundSmile

Staw

Askar      Martinsen     Raio     Wallace

Gashi    Borges   Thomassen

Everton

Tegstøm       Gardar    

Noen ganger kan man iure hva som skal til for at spissene til FFK skal score mål.. Egentlig ganske sykt å ta ut kaptein og fjorårets kaptein av laget, men makan til svak innsats sist!

Staw

Askar    Martinsen    Raio   Wallace

Ramberg   Wehrman  Gashi   Thomassen

Everton   Tegstrøm

Denne er vel mere nær sannsynligheten ;)  Borges, kvisvik og Gardar inn i løpet av kampen! Everton spiller hele kampen å scorær 2 mål=)

 

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 21 apr 09, 14:45

Det 1-4 tapet der var bortimot tidenes sjokktap på stadion, fryktelig innsats! De siste sesongene har man er meget godt tak på oransjetrøyene og tror på nye 3poeng selv om FFK spiller like svak fotball som Strømsgodset om dagen...

Lindegaard
Jaager - Tollås - Arnefjord - Phillips
Skiri - Arneng - Carlsen
Silva - Aarøy - Parr

Lindegaard har ikke imponert all verden i år. Forsvarsfirern er i mine øyne det svake ledd. Tollås talentfull, men er urutinert og kan gjøre feil. Phillips har vel ikke slått helt til han heller? Skiri har klare tempoproblemere, ingen fantastisk spiller. Arneng derimot styrer midtbanen på bra vis, talentet Carlsen har hatt en formidabel sesongstart og han vil løpe over mila på Frstad stadion til søndag. Parr er allikevel for meg lagets farligste spiller, forhåpentligvis benytter de ham mot kvikke Askar fremfor treige Wallace på vbacken. Silva er enten eller, mens Aarøy blir pakket godt inn av TL beste hodespiller: Raio Piiroja. Nøkkelen til 3poeng vil være å vinne midtbanekrigen mot især playmaker Arneng, samt må man ha mann i sikring mot Parr. Noe som åpner for Levon på ving ettersom han har bra løpskapasitet.

Hvis FFK endelig spiller med baller og kjører på offensiv skal vi ta 3poeng på eget gress!! Feighet kan straffe oss dyrt atter engang, vil gjerne se et FFK som er like offensive på 0-0 som 0-1!!!

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 21 apr 09, 15:05

Velkommen bortesupportere.

Er bare bra med litt oppdateringer på bortelaget.

 

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 21 apr 09, 17:52

               Staw

Askar   Martinsen   Piiroja   Wallace

Pachayan  Ramberg  Borges  Thomassen

         Èverton    Tegström

Skulle gjerne sett Askar på høyre, men det får bli sånn så lenge vi har skadeproblemer i forsvaret. Wehrman var rett og slett forferdelig, og bør ikke få fornyet tillit. En ting er at han har mange balltap, det har han alltid hatt. Han er dårlig orientert før han får ball, og som konsekvens mister han da ofte ballen. At han derimot står igjen på midten og ser på er utilgivelig. Gashi blir for mye tråklete og med farlige balltap, pluss at jeg har trua på Borges.

Thomassen bør få tillit etter min mening. Kvisvik kan komme inn som joker. Patsjaian(Cool) imponerte meg med bra innsats og bør få fortsette.

Tegström imponerte meg også, syns han virka frisk. Selvom han og Èverton blir litt for like, har vi ingen typisk bakromsspiss. Og Gardar er for mye møtende, og ødelegger rommet til Èverton. Tegström har virka pigg, og kanskje kan han og Èverton bli et bra spisspar sammen.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 21 apr 09, 17:56

Kan vi forvente fult hus til søndag?


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 21 apr 09, 18:36

Opprinnelig postet av Patrioten

Kan vi forvente fult hus til søndag?

Tviler på fullt, men over 11 000 og bedre enn mot Stabæk tror jeg vi kan vente. Jeg tror folk lokkes etter en sterk borteseier (seier er seier uansett), og troa på litt festfotball mot et lag vi som regel har hatt godt tak på. Solskinn og utepils på brygga skal vel også lokke litt ekstra. Wink Faktisk når jeg tenker over det er det ikke umulig med 12 000.

---------------------------

RHE Ultrasmentalitet - http://www.rodhvitelite.com


morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 21 apr 09, 18:39

Hvordan ligger Pål Andre an? 

Synes Askar slet litt vel mye på høyrebacken. Et ganske stort steg å gå fra å være ving i 1. divisjon til høyreback i eliteserien. For all del, han har klart seg bra, men synes godt vi kan trenge noen mer defensive fibre på den plassen.

Er ellers litt usikker på hvorfor dere vil la Borges starte? Og Lemmy, som vil ha ham fremfor Gashi (!) - kanskje FFKs beste mot Viking? Synes det er feil å belønne så oppofrende innsats med benken! 

Borges trenger fortsatt tid på å venne seg til norsk fotball, og kan med fordel komme inn med friske bein når tempoet er litt rolig. Det vil være best både for han og laget. 

Ellers er jeg også positiv til kombinasjonen Everton-Tegström på topp. 

 

 

 

 

 


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 21 apr 09, 18:57

Opprinnelig postet av solano2

Gi meg dette laget takk:

-----------------Staw----------------

Askar--Martinsen--Piiroja--Wallace

Levon---Borges---Gashi----Kvisvik

---------Everton------Tegstrøm-----

Skjønner ikke hva hele gjengen her inne ser i Everton.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 21 apr 09, 19:04

Opprinnelig postet av morradi

Hvordan ligger Pål Andre an? 

Synes Askar slet litt vel mye på høyrebacken. Et ganske stort steg å gå fra å være ving i 1. divisjon til høyreback i eliteserien. For all del, han har klart seg bra, men synes godt vi kan trenge noen mer defensive fibre på den plassen.

Er ellers litt usikker på hvorfor dere vil la Borges starte? Og Lemmy, som vil ha ham fremfor Gashi (!) - kanskje FFKs beste mot Viking? Synes det er feil å belønne så oppofrende innsats med benken! 

Borges trenger fortsatt tid på å venne seg til norsk fotball, og kan med fordel komme inn med friske bein når tempoet er litt rolig. Det vil være best både for han og laget. 

Ellers er jeg også positiv til kombinasjonen Everton-Tegström på topp. 

 

 

 

 

 

 

Så du vil heller at Wehrman skal spille? Spiller han, blir han jo fortere vant til tempoet og nivået. Men han kan ikke spille ving, han må spille sentralt.. Som vanlig må man forsvare Everton etter en kamp uten scoring.. Ja, han har mye å jobbe med foran kassa, men han er (vanligvis) veldig god på alt det andre og han har fått veldig dårlige arbeidsvilkår pga latterlig 4-4-1-1 oppstilling.. Håpet er jo 4-4-2 og at han kan få mere hjelp.. Syns du Dominic eller Trulsen er bedre spiss?  Gardar er rusten, og dessuten blir Tegstrøm og Gardar alt for like i spillestilen..

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 21 apr 09, 19:56

Opprinnelig postet av 1947modell

Opprinnelig postet av solano2

Gi meg dette laget takk:

-----------------Staw----------------

Askar--Martinsen--Piiroja--Wallace

Levon---Borges---Gashi----Kvisvik

---------Everton------Tegstrøm-----

Skjønner ikke hva hele gjengen her inne ser i Everton.

Har vi noe bedre? Everton er god til å holde på ball og lage problemer for motstanderne. Hvis han får en spiss vedsiden av seg er jeg sikker på at vi får utnyttet hans gode evner mye bedre.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 21 apr 09, 20:02

Har Rekdal vært her siden han ble pisset på av FFK?


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 21 apr 09, 20:15

Gashi jobbet bra, det er riktig. Men han brukte også veldig mye av 1.omgangen på å være borte på dommeren og kjefte.. Dessuten er han til tider motstandernes beste spiller ved at han tråkler seg inn i den mølja hvor det er flest folk.. Forferdelig med ballen i beina, og har mange taktiske feilvurderinger. Men han skal selvfølgelig ha for at han jobber bra hjemover.

Det skal sies at jeg ikke er noen stor fan av Gashi. Syns ikke han presterte noe særlig godt i fjor og har også vært dårlig så langt i år. Likevel skal det sies at han passet bra på midtbanen til FFK sånn som de spilte i fjor, med aggressivitet og mye løping på midten. Han er en god 1F.

Angående Èverton vil jeg også gi ham min støtte, selvom han spilte dårlig mot Viking. Han har en meget god teknikk, er god til å skjerme, forholdsvis bra på hodet og er meget god defensivt til å komme fra en brasiliansk kultur.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 21 apr 09, 21:08

Opprinnelig postet av Patrioten

Har Rekdal vært her siden han ble pisset på av FFK?

Nei. Han har i mellomtiden vært trener i Lierse og Kaiserslautern. Han kom til AaFK på høsten i fjor etter at han jobbet en lengre periode som "ekspert" på TV2.

Sören Åkeby var trener for AaFK da de var her i fjor.

Dvs at Rekdal aldri har besøkt Nye Fredrikstad Stadion som trener for motstanderlaget.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 21 apr 09, 21:11

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Patrioten

Har Rekdal vært her siden han ble pisset på av FFK?

Nei. Han har i mellomtiden vært trener i Lierse og Kaiserslautern. Han kom til AaFK på høsten i fjor etter at han jobbet en lengre periode som "ekspert" på TV2.

Sören Åkeby var trener for AaFK da de var her i fjor.

Dvs at Rekdal aldri har besøkt Nye Fredrikstad Stadion som trener for motstanderlaget.

Jammen på tide at Rekdal blir pissa på igjen da! Laughing

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Vis Unita Fortior!
Are you a Glory Hunter? Sod Off!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 21 apr 09, 21:50

[/quote] Skjønner ikke hva hele gjengen her inne ser i Everton.

[/quote]

Jeg ser en som legger ned en hel masse arbeid men som er sørgelig alene. En mann mot en forsvarsfirer er rått parti.


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 21 apr 09, 21:59

Tegan fra start neste kamp om jeg får velge..

---------------------------

Heia FFK


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 21 apr 09, 22:03

Han er vel egentlig en knallgod spiller, som er god på stort sett det meste unntatt å skyte og skåre mål. (Everton altså).

Stemmer det at han har gått på kurs hos Ramberg hva gjelder skuddtrening/avslutningstrening?

Noe som er litt gøy synes jeg er at de to mest offensive spillerne til FFK på lagoppstillinga er de to som er minst målfarlige. Kanskje med unntak av Czwartek.

Men men, klarer han å få et par-tre hull på byllen(e) blir det ille bra!


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 21 apr 09, 22:07

Opprinnelig postet av Lex

Tegan fra start neste kamp om jeg får velge..

Tegan OG Everton er kanskje en løsning?


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 21 apr 09, 22:09

De setter ikke ut ramberg, derfor bare en spiss, tror jeg..

---------------------------

Heia FFK


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 22 apr 09, 01:51

De uttalte at de ville lære seg å spille på flere måter nå som de skal ut i europa-cupen, men ikke visste jeg at de kom til å "lære seg" så lenge som de har gjort til nå. Det tyder jo på at det satses inn mot e-cupen. Jeg tror heller det enn at de plutselig har blitt så elendige i forsvar over natta og at derfor ikke kan spille 4-4-2 lengre. Det kan på en ny måte også forsvare at Everton spiller fast fra start, ettersom det er han som har et internasjonalt snitt (fart+teknikk+balanse).

Er det noen som snappet opp årsaken til at Elvestad ikke var med til Stavanger?


Doc OJ

Knøttespiller

Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 65

Lagt til: 22 apr 09, 02:01

Opprinnelig postet av Lex

De setter ikke ut ramberg, derfor bare en spiss, tror jeg..

 

Hva skal til for at trenerteamet skal sette ut Ramberg, FFKs sympatispiller nr. 1?

Begynner å bli lei av at den mannen skal spille på bekostning av bedre spillere/formasjon. Tenker da på denne 4-4-1-1 formasjonen som Aune mente var skreddersydd for Hans Erik med tanke på hans "fotballhode" og løpskapasitet. Ramberg er en ballvinner bare så det er sagt, men han roter bort ballen nesten like fort. Det passer derfor dårlig at han skal være ansvarlig for oppbyggingen av laget. Vi har bedre sentrale midtbanespillere og vi har bedre rene kantspillere. Dermed faller Ramberg mellom to stoler. Vet at Wehrman var helt elendig igår, men det var vel også Ramberg..

4 - 4 - 2

Askar - Martinsen - Piiroja - Wallace

Pachajyan/Gashi - Gashi/Borges - Wehrman - Barsom/Kvisvik/Thomassen | (Lalawele/Askar/Ramberg)

Tegström - Everton


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 22 apr 09, 02:13
Endret: 22 apr 09, 02:14
Endret av: Supreme NTM

Ramberg var milevis bedre enn Wehrman mot Viking. Han var dårlig, men Ramberg spilte da hvertfall FOR Fredrikstad! Wehrmann traff Vikingspillere tre ganger oftere enn han traff medspillerne sine. I tillegg var han enormt villig til å gi fra seg ballen så fort en mørkeblå spiller nærmet seg. Hvis Wehrman starter mot Aalesund, ville det vært som å gi Ridvan Halimit en jobb i bank. At han ikke ble tatt ut etter ti minutter er vel egentlig hinsides all logikk.

 

Ok, trekker den mulig litt langt, men jeg har egentlig alltid hatt troa på at Wehrman kan komme seg. Kampen mot Viking viste at han ikke sliter med formen eller noen skade. Han gir helt enkelt bare faen.

---------------------------

RHE Ultrasmentalitet - http://www.rodhvitelite.com


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 22 apr 09, 08:11

Alle vet hvor god Kasey kan være så det som skjedde mot Viking kan vitne om et holdningsproblem. En Wehrman med lignende form framover er det bare å cashe inn på hvis Viking er villig til å betale noen kronasjer. En Kasey i form og med riktig motivasjon er derimot uvurdelig for ethvert TL lag.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 22 apr 09, 08:53

Vil se detta laget:

                               Lasse

Gerrbrant     Vidar       Rajo            Wallace

Askar          Gashi       Borges        Thomassen

                    Tegan        Everton

 


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 22 apr 09, 09:53

Opprinnelig postet av ffkmufc

Vil se detta laget:

                               Lasse

Gerrbrant     Vidar       Rajo            Wallace

Askar          Gashi       Borges        Thomassen

                    Tegan        Everton

 

Gerrbrandt som høyreback ? Sett in Kvisvik i stedet for thommasen så har vi en deal ;-)

---------------------------

Få igang spissene, ellers blir det Adecco neste sesong....
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 22 apr 09, 11:45

Jeg forstår ikke så mye av at alle er skråsikkre på at 442 er løsningen nå, all den tid midbanen vår underpresterer kraftig.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 22 apr 09, 11:57
Endret: 22 apr 09, 11:58
Endret av: HotDream

Drister meg til å sette opp dette forslaget:

                                        Staw    

Martinsen   Gerrbrandt         Piroija       Fernando

 Askar          Gashi     Borges          Raymond     

                                   Everton

                                Tegstrøm

Benken: Bråthen, Elvestad, Gardar, Adiyah, Thomassen,Wehrman,Ramberg


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 22 apr 09, 12:38

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Jeg forstår ikke så mye av at alle er skråsikkre på at 442 er løsningen nå, all den tid midbanen vår underpresterer kraftig.

Derfor skal vi endre litt på den nå svært lite kreative midtbanen....  Og samtidig gi Everton en makker å spille på. Vi har jo sett at det ikke hjelper hvor god han er med ballen. Det ender jo ikke opp i noen ting som kan fylle opp statistikkene (antall drible-raid, vendinger og skjerming av ballen kommer ikke i statistikken, det gjør mål..)


Jan Fredrik

Bedriftsspiller
Ble medlem: 20 apr 09
Innlegg: 18

Lagt til: 22 apr 09, 18:01
Endret: 22 apr 09, 18:02
Endret av: Jan Fredrik

Hadde vært morsomt og spennende og se dette laget selv om det ikke er så sansynlig når trenerteamet til FFK har gitt ut sesongkort til noen av spillerne(Trenger sikkert ikke nevne hvem..):

 

Lasse

PAC/Askar   Martinsen   Piiroja   Wallace/Thomassen

Gashi

Lalawele   Borges   Wallace/Askar

Èverton   Tegan

 

Vil gjerne se PAC vis han blir klar til søndag. Vis han ikke blir klar vil jeg ha Askar på backen..

Vil gjerne se Askar offansivt, der han var positiv når han spilte mot Stabæk. Tror også Wallace blir bedre offansivt nå i starten på sesongen.. Bytte inn Kvisvik etterhvert for og få inn litt kreativitet.

 


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 22 apr 09, 18:40

Opprinnelig postet av Jan Fredrik

Hadde vært morsomt og spennende og se dette laget selv om det ikke er så sansynlig når trenerteamet til FFK har gitt ut sesongkort til noen av spillerne(Trenger sikkert ikke nevne hvem..):

 

Trur du virkelig det?


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 22 apr 09, 19:06

Midt poeng er bare at midtbanen først må prestere, bli mer løpssterk og samspilt.
Ellers vil vi i større grad en til nå bli overkjørt defensivt.
Jeg er også enig at vi bør endre på midtbanen, og ser helst at Celso tar plassen til Werhman.
Er bare usikker på om Celso allerede er klar for oppgaven, Wehrmann er faktisk fortsatt vond for motstandere å få i kroppen. Selv om jeg ellers er med i hylekoret som vil ha han ut så snart det er mulig.


Jan Fredrik

Bedriftsspiller
Ble medlem: 20 apr 09
Innlegg: 18

Lagt til: 22 apr 09, 19:32

Opprinnelig postet av Tiger

Opprinnelig postet av Jan Fredrik

Hadde vært morsomt og spennende og se dette laget selv om det ikke er så sansynlig når trenerteamet til FFK har gitt ut sesongkort til noen av spillerne(Trenger sikkert ikke nevne hvem..):

 

Trur du virkelig det?

 

 

HeHeTongue out 

Ja, jeg hadde synes den lag oppstilingen hadde vært morsom å se FFK spille


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 22 apr 09, 19:51

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Midt poeng er bare at midtbanen først må prestere, bli mer løpssterk og samspilt.
Ellers vil vi i større grad en til nå bli overkjørt defensivt.
Jeg er også enig at vi bør endre på midtbanen, og ser helst at Celso tar plassen til Werhman.
Er bare usikker på om Celso allerede er klar for oppgaven, Wehrmann er faktisk fortsatt vond for motstandere å få i kroppen. Selv om jeg ellers er med i hylekoret som vil ha han ut så snart det er mulig.

Når man ikke har oppspillspunkt vil midtbanen bli overkjørt uansett om du setter tre eller ti spillere på midtbanen. Eller synes du suksessoppskriften under Drillos på 90-tallet gikk ut på å dominere midtbanespillet med 4-5-1? Og hvordan synes du Rosenborg under Nils-Arne Eggen klarte seg på midtbanen med kun 3 midtbanespillere i en 4-3-3 formasjon? Angrep er ofte en god form for forsvar. Har du to spisser som oppspillspunkt blir det mye lettere sånn som Fredrikstad spiller, for de fire midtbanespillerne å dominere midtbanen fordi de har flere pasningsmuligheter framover.

---------------------------

RHE Ultrasmentalitet - http://www.rodhvitelite.com


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 22 apr 09, 21:05

http://fotball.bt.no/eliteserien/article136076.ece

Løpsmaskinen Carlsen usikker grunnet Gilmore's Groin, en av Aafk sine beste spillere i år. Videre er jo Kopteff ute med langtidsskade, samt er vbacken Phillips usikker. Hvem de har som erstatter på vbacken vites ei. Uansett form og lag skal Aalesund slås på hjemmebane.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


Bærra

Juniorspiller
Ble medlem: 15 aug 08
Innlegg: 116

Lagt til: 22 apr 09, 21:18

Jeg vil gjerne se dette laget:

Lasse

Askar   -   Vidar   -   Raijo   -   Wallace

Ramberg   -   Gashi   -  Borges  -  Kvisvik

 

Tegstrøm   -   Domenic

 

Tror vrkelig dette kunne vært artig å sett mot Ålesund hvor skal angripe hele tiden!


Jayesno

Bedriftsspiller
Ble medlem: 13 apr 09
Innlegg: 14

Lagt til: 22 apr 09, 21:18

Staw

Askar-Martinsen-Piiroja-Wallace

Wehrman

Lala - Gashi - Borges - Kvisvik

Tegstrøm

---------------------------

You can buy skill, but you can't buy enthusiasm!


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 22 apr 09, 21:42

                       Staw

Czwartek-Gerrbrand-Piiroja-Wallace

Askar-Gashi-Borges-Kvisvik

Everton-Tegstrøm

 


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 22 apr 09, 22:47

Ønsker følgende lag

                         Staw

Askar     Vidar     Raijo        Wallace

Pachajyan Gashi Borges   Kvisvik

               Teggan  everton

 

Sikkert en del som stusser på Pachajyan, ja han var nok ikke den beste i forsvar mot viking, men offensivt gjorde han en ok jobb og synes derfor at han bør få et nytt forsøk pga at AAFK hjemme skal vi angripe. Han hadde bra fart og kom til noen innlegg noen ganger. Men tviler på at både wherman og ramberg begge blir satt ut i samme kamp.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 22 apr 09, 23:36
Endret: 22 apr 09, 23:37
Endret av: FFK pra sempre

[quote=Supreme NTM]

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Når man ikke har oppspillspunkt vil midtbanen bli overkjørt uansett om du setter tre eller ti spillere på midtbanen. Eller synes du suksessoppskriften under Drillos på 90-tallet gikk ut på å dominere midtbanespillet med 4-5-1? Og hvordan synes du Rosenborg under Nils-Arne Eggen klarte seg på midtbanen med kun 3 midtbanespillere i en 4-3-3 formasjon? Angrep er ofte en god form for forsvar. Har du to spisser som oppspillspunkt blir det mye lettere sånn som Fredrikstad spiller, for de fire midtbanespillerne å dominere midtbanen fordi de har flere pasningsmuligheter framover.

Jeg har aldri sagt det skal være en permanent løsning, kun midlertidig til at Wehrmann og
Gashi har god gammel form inne.
Tror vi alle er enige om at 442 er det optimale, og at Everton trenger en makker, men når du har og har hatt så mye skade må man ta hensyn til det.
Det positive nå er at Gashi begynner å finne formen, han jobbet i alle fall hardt sist.
Å sammenligne med RBK som stilte med samme 11'er i 10 år blir helt feil.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 22 apr 09, 23:50

Opprinnelig postet av mysthical

Ønsker følgende lag

                         Staw

Askar     Vidar     Raijo        Wallace

Pachajyan Gashi Borges   Kvisvik

               Teggan  everton

 

Sikkert en del som stusser på Pachajyan, ja han var nok ikke den beste i forsvar mot viking, men offensivt gjorde han en ok jobb og synes derfor at han bør få et nytt forsøk pga at AAFK hjemme skal vi angripe. Han hadde bra fart og kom til noen innlegg noen ganger. Men tviler på at både wherman og ramberg begge blir satt ut i samme kamp.

Hadde gjerne sett det laget selv. Pachajyan har x-faktor, er et uromoment for motstanderen, og så lenge den sentrale midtbanen hjelper til defensivt og ikke pådrar seg balltap tror jeg Levons begrensede defensive fibre skal holde mot AaFK. Uansett har jo ikke FFKs store problem vært en dårlig defensiv, det har vært manglende sjanseskaping.

---------------------------

RHE Ultrasmentalitet - http://www.rodhvitelite.com


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 23 apr 09, 08:53

Det er solgt ca. 8000 billetter. Det bør i hvertfall komme over 10000 denne gangen.


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 23 apr 09, 09:36

Har en ledig sesongbillett til kampen. Noen som trenger en billett? Selges for 240 kr. Da sparer du 55.- kr i forhold til vanlig pris. Sitter høyt oppe på L - feltet.

Send PM i så fall.

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 23 apr 09, 12:25

Opprinnelig postet av Patrioten

Det er solgt ca. 8000 billetter. Det bør i hvertfall komme over 10000 denne gangen.

Jeg ser på det som sterkt å nå over 10000 tilskuere mot Aakf på søndag. 1: Mann i gata har nok litt dårligere råd enn tidligere, og med dagens brede tilbud av gratiskamper(3per runde), samt at alle kamper kan sees på pub, kan gjøre at enkelte velger bort å dra på stadion. 2: FFK spiller som nesten hele TL elendig fotball for tiden, alt annet enn publikumsvennlig, 3: Aafk er i bestefall en middelhavsfarer og trekker i seg selv få publikum. Dog kan man håpe på at assosiasjoner til fjorårets Aafk knusing bringer folk tilbake til stadion i år.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 23 apr 09, 12:26

Opprinnelig postet av Morgaine

Har en ledig sesongbillett til kampen. Noen som trenger en billett? Selges for 240 kr. Da sparer du 55.- kr i forhold til vanlig pris. Sitter høyt oppe på L - feltet.

Send PM i så fall.

Kjør på en eller annen ;P felt L er kungCool

Forøvrig ganske sikke på at Grønis gjør noe form for grep før kampen... Sier jo selv at han man ser ting litt annerledes fra tv plass enn fra benken;) Tegan inn sammen med Everton er vel ganske sannsynlig ;)

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 23 apr 09, 12:44

Forstår ikke helt hva han mener med det, for alle kampene blir vel analysert på video etterpå uansett.. merkelig..

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 23 apr 09, 12:47

Opprinnelig postet av Husgutt

Forstår ikke helt hva han mener med det, for alle kampene blir vel analysert på video etterpå uansett.. merkelig..

Sant.. Kanskje blir en litt annen setting.. ikke vet jegTongue out  Kanskje han hadde ølbriller påCool

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 24 apr 09, 10:57

Ikke for å si meg uenig i at Vikingkampen var svak, men jeg synes generelt det er en overdreven iver etter å sette ut spillere etter bare en svak kamp her. I blant har laget en dårlig dag og da er det ikke enkelt for noen spillere å gnistre.

Dessuten følger jeg ikke helt den tanken at det å bli tatt ut på laget eller ikke utelukkende skal være en belønning eller straff for god og dårlig innsats i forrige kamp. Det må handle om hvordan man får både enkeltspillere og laget som helhet til å fungere best mulig. Man kan ikke bare sette ut hele laget fordi man har gjort en svak kamp. Som man tross alt vant.

Når Wehrman var svak i forrige kamp så må treneren vurdere hva som er den rette medisinen for å få ham til å spille bra igjen. Hvis treneren mener spilleren er sliten og trenger hvile så bør han hvile. Men det kan like godt være at det Wehrman trenger er mer kamptrening for å komme i godt slag, og i så fall ville det vel være uklokt å benke ham.

Personlig tror jeg Wehrman trenger mer kamptrening nå, ikke hvile. Han var mye skadet i fjor høst også, og ennå er vi tidlig i denne sesongen.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 24 apr 09, 11:14

Wehrman har jo vært svak lenge... Bare ikke sååååå svak som mot viking.: nei, han trenger flis og det nå.. rett på benken med han!

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


Memyselfandi

Juniorspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 154

Lagt til: 24 apr 09, 11:50

Skal vel ikke se bort fra at Wehrman får seg en liten tur på benken når Barsom er tilbake etter skaden. Det kunne han kanskje hatt godt av?

---------------------------

Gud forby at Ham-Kam spiller i tippeligaen igjen.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 24 apr 09, 12:26

Håper han blir å finne på benken allerede søndag jeg da..

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 24 apr 09, 16:49

Nå er det solgt 9000 billetter


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 24 apr 09, 17:42

Wallace sliter med en skade i følge Grønis.

Får vi se denne back-fireren på søndag?

Askar - Martinsen - Piiroja - Thomassen


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 24 apr 09, 18:14

Ja, det er jo nødt til å bli denne backrekka da uten Pereira.

Men da har vi INGEN forsvarsspillere på benken, utrolig bra! Hva med denne Nergård på jr-laget? Går det an å ta med han i troppen? Ja, jeg vet at han ikke er registrert, men er mer nysgjerrig på kvaliteten.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 24 apr 09, 18:43

Ophaug, Gerrbrand, Shabani, Czwartek og Wallace er alle ute med skade. Det er smått utrolig....Vidar og Raio har klart seg bra, samme med Amin. Mer skeptisk til en Thomassen på vback. En sentral midtbanespiller som stort sett er ving eller back i FFK. Underprestert til nå i år, men forventer ikke så mye fra ham i de posisjonene uansett. Bør satses på sentralt etterhvert som vi får forsvarsspillere tilbake fra skade.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 24 apr 09, 19:21

Opprinnelig postet av bateman

Ophaug, Gerrbrand, Shabani, Czwartek og Wallace er alle ute med skade. Det er smått utrolig....Vidar og Raio har klart seg bra, samme med Amin. Mer skeptisk til en Thomassen på vback. En sentral midtbanespiller som stort sett er ving eller back i FFK. Underprestert til nå i år, men forventer ikke så mye fra ham i de posisjonene uansett. Bør satses på sentralt etterhvert som vi får forsvarsspillere tilbake fra skade.

 

Thommasen klarte seg bra som venstreback mot bl.a Lyn i fjor da...

---------------------------

Få igang spissene, ellers blir det Adecco neste sesong....
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 24 apr 09, 19:43

Opprinnelig postet av Bob Page

Opprinnelig postet av bateman

. Mer skeptisk til en Thomassen på vback. En sentral midtbanespiller som stort sett er ving eller back i FFK. Underprestert til nå i år, men forventer ikke så mye fra ham i de posisjonene uansett. Bør satses på sentralt etterhvert som vi får forsvarsspillere tilbake fra skade.

 

Thommasen klarte seg bra som venstreback mot bl.a Lyn i fjor da...

 

Nå spiller vel Thomasen venstreback for u 21 landslaget, så helt håpløs er han ikke. Mot raske spanjoler der de spilte 1-1 var han meget bra.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 24 apr 09, 20:09

"Problemet" er ikke at Thomassen må spille venstreback, han er bedre der enn som kant.

Problemet er at ikke vi har backup noen steder i forsvarsrekka. Skulle en av dem bli skadet, klarer jeg ikke helt å se hva vi kan gjøre for noe lurt. Wehrman som stopper? Ramberg høyreback? Levon som høyreback? Elvestad som høyreback? Har vi noen venstrebente spillere unntatt Gardar lenger frem på banen? Jo, vi har selvsagt Kvisvik, men gud forby han på feks venstreback ved krise.

Jeg spør igjen, er det noen her som kan fortelle litt om forsvarsspillerne på jr-laget? Feks Krathe og Nergård. Kan de brukes på a-laget, eller faller de totalt igjennom mon tro?

 


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 24 apr 09, 20:14

Av juniorspillerne er det vel Jonas Becken og Marius Krathe som ville vært aktuelle. Likevel tror jeg det er ganske uaktuelt å hente de inn som reserver.

Ved eventuelle skader på søndag tipper jeg det må bli Hans Erik som eventuelt går ned på en backplass. Skulle vi få skade på stopperplass er det derimot mer usikkert..

Skadesituasjonen i FFK om dagen er ikke gunstig.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 24 apr 09, 20:33

Opprinnelig postet av Lemmy

Skadesituasjonen i FFK om dagen er ikke gunstig.

Korttidslån av Jacob Hegre på Østsiden hadde seriøst vært det mest fornuftige. Soleklart den beste spilleren i distriktet som aldri har spilt høyere enn 2.divisjon.

Og ja, bare le dere. Wink

Og ja igjen, jeg er seriøs. Men ja, totalt urealistisk.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 24 apr 09, 20:36

Tror heller FFK bør satse på å hente talenter fra rundt om i Østfold. :) Denne Hegre har jeg forøvrig ikke noe kjennskap til.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 24 apr 09, 20:47

Opprinnelig postet av Lemmy

Tror heller FFK bør satse på å hente talenter fra rundt om i Østfold. :) Denne Hegre har jeg forøvrig ikke noe kjennskap til.

Han er vel et av de største balltalentene i Østfold, men tida har flydd litt i fra han. Fyller tretti i år. Men har i alle år vært fornøyd med å spille i 2. og 3.divisjon for Selbak og Østsiden. Spiller nå midtstopper, men personlig mener jeg han er ennå bedre fremover på banen. Suveren teknikk.

Spør folk på min alder (1979), de vet nok godt hvem han er.

Men det er nå slik at noen velger å IKKE satse på fotballen, og det er egentlig jævli synd.

Stjel Thømt Jensen fra Moss, så sparer de noen lønnsutgifter.

Hva med Dardan Mehmeti fra Kvik? Korttidslån? Må vel kanskje la seg ordne? Vi må jo ha forsvarsspillere på benken.


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 24 apr 09, 21:08

Hvorfor i all verden skal vi låne inn Mehmeti når vi har egne fremadstormende unggutter?

Er ikke mange månedene siden Mehmeti ikke ble funnet god nok til kontrakt med a-laget.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 24 apr 09, 21:21

Opprinnelig postet av solano2

Hvorfor i all verden skal vi låne inn Mehmeti når vi har egne fremadstormende unggutter?

Er ikke mange månedene siden Mehmeti ikke ble funnet god nok til kontrakt med a-laget.

Han er vel 20-21 og forhåpentligvis bedre enn de vi har på 16-19... ikke vet jeg.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 24 apr 09, 21:26

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 24 apr 09, 21:27

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Lemmy

Skadesituasjonen i FFK om dagen er ikke gunstig.

Korttidslån av Jacob Hegre på Østsiden hadde seriøst vært det mest fornuftige. Soleklart den beste spilleren i distriktet som aldri har spilt høyere enn 2.divisjon.

Og ja, bare le dere. Wink

Og ja igjen, jeg er seriøs. Men ja, totalt urealistisk.

Kjøpte faktisk hegre på et par tidligere Fm versjoner, og han utvikla seg begge ganger til en habil TL-spiller.

---------------------------

Når alt kommer din vei, er du i feil fil og kjører feil vei.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 24 apr 09, 22:03

Nergård er ikke juniorspiller. Og han er heller ikke back. Har spilt back på 2.laget, men er klart best på kant. Er heller ikke meldt på for TL spill.

Blir spennende å se hvem som er på benken på søndag.


Jello B

Juniorspiller

Ble medlem: 16 jun 03
Innlegg: 161

Lagt til: 24 apr 09, 22:13

Opprinnelig postet av Plankekæll

 

Hva med Dardan Mehmeti fra Kvik? Korttidslån? Må vel kanskje la seg ordne? Vi må jo ha forsvarsspillere på benken.

 

Jeg mener det var en tabbe å la Dardan Mehmeti gå til Kvik.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 24 apr 09, 23:59

Opprinnelig postet av ffkmufc

Nergård er ikke juniorspiller. Og han er heller ikke back. Har spilt back på 2.laget, men er klart best på kant. Er heller ikke meldt på for TL spill.

Blir spennende å se hvem som er på benken på søndag.

Ok. Hvem er han da?


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 25 apr 09, 08:37

Opprinnelig postet av Jello B

Opprinnelig postet av Plankekæll

 

Hva med Dardan Mehmeti fra Kvik? Korttidslån? Må vel kanskje la seg ordne? Vi må jo ha forsvarsspillere på benken.

 

Jeg mener det var en tabbe å la Dardan Mehmeti gå til Kvik.

Etterpåklokskapens verden... hehe

---------------------------

Heia FFK


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 25 apr 09, 08:43

Han er en spiller på 21 år som går på Haugetun folkehøyskole. Klart best på kant. Veldig rask spiller.

Han skal trene med juniorlaget fram til i sommer værtfall, kanskje lengre. Har trent litt med a laget, men skal egentlig væra med i ei rekruttgruppe. Hvis det blir noe av.. Skal spille kamper på FFK2. Har kontrakt ut året, så må imponere for å bli med videre.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 25 apr 09, 12:03

Vi har ingen forsvarsspillere på benken og må spille med to midtbanespillere på backene?? Nice.. Not.. Hvem skal spille midtstopper om Vidar eller Raio blir skadet? Kasey som midtstopper? hehe... Lurer faktisk på om jeg ville hatt Ramberg på benken som defensiv backup.. Kan tenke meg han kan gjøre en ok jobb på back, ihvertfall i forhold til resten av benken... 
Elvestad, kan han spille back?

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 25 apr 09, 12:18

Til tross for masse skader i forsvaret, har vi en fullgod forsvarsfirer som jeg overhodet ikke er bekymret for. Tror Thomassen har størst femtid som v back i Tippeligaen, da gode norske venstrebeinte backer er en mangelvare. Askar ville jeg rangert foran både Chwartek og Shabani på h back i en kamp som denne som vi bør styre fra start til mål, den klart beste offensive h backen.......


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 25 apr 09, 12:21

Jeg er ikke bekymret for første 11'ern, jeg er mer bekymret for hva som skjer om en blir skadet eller utvist...

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 25 apr 09, 12:26

Ja, er enig i det. Innlegget var mest ment for å si at vi har fantastisk god bredde i forsvaret, til tross for at vi har to fullgode stoppere ute, det samme på h back og en på v back. Uten at jeg tolket innlegget dit som kritikk av bredden....


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 25 apr 09, 15:18

Begge har rett. FFK har en bredde i forsvaret såvel som resten av laget vi aldri har sett tidligere i TL. Vi har tålt at spillere som Shabani, Gerrbrand, Ophaug, PAC, Barsom, Gardar og Kvisvik har gått skadet i år. Samt Tegstrøm i et par kamper.Gerrbrand, Ophaug, Barsom og Gardar var selvskrevne på laget som tok sølv ifjor.

La oss virkelig håpe vi unngår flere defensive skader på søndag, da blir det neste å trekke storvokste Gardar ned som stopper...

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 25 apr 09, 20:16

9500 billetter solgt


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 26 apr 09, 10:53

Opprinnelig postet av Husgutt

Jeg er ikke bekymret for første 11'ern, jeg er mer bekymret for hva som skjer om en blir skadet eller utvist...

Blir noen utvist så trenger vi ingen erstatter for ham. Er ikke sånn det funker Wink


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 26 apr 09, 12:00

fredrikstad blad: Anders Grönhagen mener Andreas Tegström ser piggere ut nå

han bør starte sammen med everton.. 4-4-2

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 26 apr 09, 12:07

Selger de billetter helt frem til kampstart? Evt hvor? Hvor lenge er Aristokraten åpen?


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 26 apr 09, 12:28

de selger billetter ved stadion... står skilta også

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 26 apr 09, 12:34

Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av Husgutt

Jeg er ikke bekymret for første 11'ern, jeg er mer bekymret for hva som skjer om en blir skadet eller utvist...

Blir noen utvist så trenger vi ingen erstatter for ham. Er ikke sånn det funker Wink

Nei, men da er jo den spilleren suspendert for minst én kamp framover.

---------------------------

RHE Ultrasmentalitet - http://www.rodhvitelite.com


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 26 apr 09, 12:48

Er det noen som vet lagoppstillingen?

---------------------------

Heia FFK


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 26 apr 09, 13:05

Tipper det blir:

Staw

Askar  Piiroja  Martinsen  Thomassen

Ramberg   Kasey    Gashi    Kvisvik

Èverton  Tegström


Truger

Juniorspiller

Ble medlem: 14 feb 05
Innlegg: 92

Lagt til: 26 apr 09, 13:18

Opprinnelig postet av Lemmy

Tipper det blir:

Staw

Askar  Piiroja  Martinsen  Thomassen

Ramberg   Kasey    Gashi    Kvisvik

Èverton  Tegström

Tror nok det blir i den duren, selv om jeg helst ville sett Ramberg i Wehrman-rollen, Gashi på høyre og Borges inn i midten.

Gleder meg til skadeproblemene er over, tipper Anders og Aune begynner å bli rådløse og... Med tanke på at kun Piiroja er igjen av den faste backfireren, Wehrman og Gashi sliter fælt, Ramberg fungerer ikke i rolla si, Everton klarer ikke være alene-spiss, og Kvisvik vil slite med å holde 90 minutter.

Får i det minste håpe på at Tegan får sjansen igjen, den fortjener han!

---------------------------

FFK, Stjernen og Wolves ;)


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 26 apr 09, 13:27

Borges matchvinner etter 85 minutter og vi vinner 1-0!!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 apr 09, 13:29

Opprinnelig postet av Nugattistjerna

Borges matchvinner etter 85 minutter og vi vinner 1-0!!!

Da tipper jeg at Tegan blir tomålscorer. :)

Hadde vært moro om Tegan kom tilbake på Sandefjodrsnivå etter to år som megaflopp.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 26 apr 09, 13:31

Enig med deg, Truger. Ville gjerne sett Ramberg på midten istedenfor Wehrman. Men jeg tipper det er passe uaktuelt å sette Gashi på høyre. Om det blir som du sier tipper jeg heller Pachayan spiller høyrekant.

Men jeg tror den oppstillingen jeg tidligere skisserte er mest aktuell for FFK-trenerne. Jeg tror ikke de tør å sette ut Wehrman av laget fra start av.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 apr 09, 13:37
Endret: 26 apr 09, 14:03
Endret av: Holters

Jeg derimot har lyst til å se Wehrman. Ja, han var forferdelig dårlig mot Viking, og burde ha blitt byttet ut da, men han er fortsatt vår desidert beste defensive midtbanespiller. Wehrman er også viktig for det offensive spillet. Han er den som tør slå pasninger fremover, den som tør å ta imot og ønske ballen, han er den som tør føre ballen igjennom et ledd, han forsøker å slå pasninger fremover for å åpne opp forsvar, og han er faktisk veldig kreativ. Ramberg er ikke i nærheten av å holde det nivået Wehrman gjør. I tillegg har Wehrman vært ærlig og sagt at han ikke er i sin beste matchform grunnet at han var skadet i sesongoppkjøringen. Magefølelsen sier at vi nok får se en revansjelysten Wehrman i dag.

I fjor spilte forresten Ramberg MANGE fryktelig svake kamper sentralt. Av en eller annen merksnodig årsak spilte han godt eller greit på kanten, men da han ble satt inn sentralt - hvor han hevder at han hører hjemme - så underpresterte han hver gang. Kampene mot slutten av sesongen var derimot hederlige unntak.

PS! Wehrman var faktisk tredjesist på 1-1 scoringen mot Viking. ;-)

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 26 apr 09, 13:42

Enig med holters, har også en god magefølese på at vi ser en mye bedre Wehrman idag. Men ennå bedre, har en sjelden god magefølese på at vi feier over Aalesund idag, også har vi en tidlig seriefinale på Lerkendal neste helgCool


EFF.EFF.KÅ

Juniorspiller
Ble medlem: 16 apr 07
Innlegg: 183

Lagt til: 26 apr 09, 13:55

Opprinnelig postet av Holters

Jeg derimot har lyst til å se Wehrman.

Slenger på at han p.t. faktisk ligger øverst på poengtabellen.

---------------------------

Plankegjengen - kaffe og MacDonalds, så ordner Guttæne resten


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 26 apr 09, 14:16

Opprinnelig postet av Holters

 

PS! Wehrman var faktisk tredjesist på 1-1 scoringen mot Viking. ;-)

Det var jo en corner, han må jo klare å skyte ballen inn i 16-meteren med en lønn over 1 mill.


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 26 apr 09, 14:17

men , ellers er jeg enig med Holter. Wehrman vil nok pøve å vise seg frem igjen.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 apr 09, 14:22

Opprinnelig postet av Tiger

Opprinnelig postet av Holters

 

PS! Wehrman var faktisk tredjesist på 1-1 scoringen mot Viking. ;-)

Det var jo en corner, han må jo klare å skyte ballen inn i 16-meteren med en lønn over 1 mill.

Nei, Wehrman spilte frem ballen til Pachajyan, som igjen spilte ballen til Gashi, som skjøt via-via og i mål. ;-)

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


zippi

Knøttespiller
Ble medlem: 30 jul 06
Innlegg: 46

Lagt til: 26 apr 09, 16:07

Har flyttet til Spania, og vil gjerne se denne kampen. Har forsøkt meg på VG's løsning og TV2's løsning tidligere. Men siden jeg har en ganske dårlig internettlinje, så gidder jeg ikke betale lenger for en overføring som rett og slett ikke funker.

Så da lurer jeg på om det er noen her som vet om andre steder jeg kan se denne matchen?

 

---------------------------

FFK FFK FFK !!!!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 26 apr 09, 16:31

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Nugattistjerna

Borges matchvinner etter 85 minutter og vi vinner 1-0!!!

Da tipper jeg at Tegan blir tomålscorer. :)

Hadde vært moro om Tegan kom tilbake på Sandefjodrsnivå etter to år som megaflopp.

Enig, virker som Tegan er i toppform. Tipper forsvaret til Aalesund vil slite med han. Han scorer minst ett mål Wink

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Vis Unita Fortior!
Are you a Glory Hunter? Sod Off!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 26 apr 09, 17:03

Tegan på topp

Blir bra dette.....SEIER!! 3-1Tongue out

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Vis Unita Fortior!
Are you a Glory Hunter? Sod Off!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 26 apr 09, 17:55

Aarøy på benken..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK



Flat Trådet Nøstet
Totalt 6 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f