Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kamp: Viking-FFK (5. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 5 5

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 16 apr 09, 13:55

Opprinnelig postet av Patrioten

Nå har vi spilt fire kamper og ingen av spissene har scoret enda.

Vi får vel være så rundthåndete at vi kaller Andreas Tegström for spiss.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Illuminatus

Bedriftsspiller
Ble medlem: 14 apr 09
Innlegg: 4

Lagt til: 16 apr 09, 17:29

Staw

Askar - Martinsen - Piiroja - Wallace

Ramberg - Borges - Gashi - Kvisvik

Tegstrøm - Everton

 

Hadde vi hatt en skadefri høyreback i troppen, ville Askar vært selvskreven på høyre kant. Synes Wherman virker ufattelig tung og treg. Har ikke den løpskraften som skal til for øyeblikket, og er sannsynligvis på vei vekk enten til sommeren eller etter sesongen. Thommassen har ikke imponert på venstrekanten. Gardar er milevis unna kampform, men blir nok en viktig spiller utover sesongen. Everton trenger en makker på topp, og Tegan har virket svært frisk når han har kommet inn. Hvis nesa er bedre til helga, starter han nok på topp. Gerrbrand bør være uaktuell. Den spilleren vi har savnet mest så langt er uten tvil Barsom.


ommb

Juniorspiller

Ble medlem: 29 jul 08
Innlegg: 135

Lagt til: 17 apr 09, 19:42

Opprinnelig postet av Illuminatus

Thommassen har ikke imponert på venstrekanten.

Vil heller ikke si at Kvisvik har imponert så altfor mye denne sesongen, i alle fall ikke spesielt mer enn det Jokke har gjort. Jeg vil heller ha Jokke på venstrekanten enn Kvisvik mot Viking av to enkle grunner:

1. Jokke tar mye større ansvar bakover enn det Kvisvik gjør (selv om Kvisvik har vist at han kan gjøre dette også. Var det mot Godset?). Klart det går på bekostning av det offensive, hvor Jokke ikke har vært altfor sterk denne sesongen. Føler det er bedre å starte med Jokke som kan løpe, slite og ødelegge  for Viking i første del av kampen. Deretter kan Kvisvik komme inn og forhåpentligvis prikke inn pasninger. I tillegg har Kvisvik vært litt ute med skade nå.

2. Føler også det blir helt feil å starte med Borges på bekostning av Kasey. Celso har kun vært i Norge i en veldig kort periode. Inbiller meg at det vil være bedre for han å heller komme inn underveis når tempoet antageligvis har falt noe. Da vil han få bedre tid på seg med ballen i beina (forhåpentligvis).

Da ender detta med at Kvisvik og Celso sammen prikker pasninger til Everton og Andreas som skårer 4 mål hver og vi sparker Viking ned i støvla med 8-1!

Ellers er jeg enig med forslaget ditt.


ommb

Juniorspiller

Ble medlem: 29 jul 08
Innlegg: 135

Lagt til: 17 apr 09, 19:45

Eller i stedet for å starte med Jokke på venstreving, lurer jeg heller på om det hadde vært mer interessant å sette han på venstreback og kjøre Wallace fram på vingen, noe andre har nevnt her inne. Så kan heller Kvisvik komme inn for Jokke eller Wallace utover i kampen.


Illuminatus

Bedriftsspiller
Ble medlem: 14 apr 09
Innlegg: 4

Lagt til: 18 apr 09, 10:00

Opprinnelig postet av ommb

Eller i stedet for å starte med Jokke på venstreving, lurer jeg heller på om det hadde vært mer interessant å sette han på venstreback og kjøre Wallace fram på vingen, noe andre har nevnt her inne. Så kan heller Kvisvik komme inn for Jokke eller Wallace utover i kampen.

Er ihvertfall helt enig i at Thommassen er bedre som back enn kant. Gutten vil nok helst spille på midtbanen, men jeg tror det er som venstreback vi vil se ham mest i FFK-drakta i fremtiden. Der har vi en god erstatter for Wallace når han eventuelt blir solgt i sommer.


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 16 apr 09, 18:03

Opprinnelig postet av Per Egil

Opprinnelig postet av Patrioten

Nå har vi spilt fire kamper og ingen av spissene har scoret enda.

Vi får vel være så rundthåndete at vi kaller Andreas Tegström for spiss.

   Denne kommentaren fortjener noen slag med cymbalene Foot in mouth



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 5 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340