Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kamp: Viking-FFK (5. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 20 apr 09, 10:32

3 hovedelementer som har skuffet/overrasket  meg i seriestarten:

1: FFK mangler fullstendig offensiv kraft med Everton alene på topp. Vi skaper knapt sjanser, til nå har laget levert 4 svake kamper, årsbeste var faktisk mot Stabæk, men her óg var vi langt fra fjorårsformen. 

2: FFKs innstilling når man ligger under er langt mer offensiv enn ved uavgjort resultat! Hva med å angripe før vi må jakte 1poeng!!FFK virker anno 2009 å være fornøyd med U i samtlige bortekamper og hjemme mot bedre motstand.

3: FFKs trenerteam sin evne til å ikke ta ut det beste laget. På hjemmebane f.eks. skal ikke Thomassen spille ving når FFK mønstrer i en 4-5-1, da må vi ha noen med offensive fibre i kroppen på krittlinjene. Feil formasjon, feil spillere. Everton har vært håpløs alene denne sesongen, kombinert med hans elendige avslutninger.

La oss se FFK i en 4-4-2 i Stavanger med Gardar på topp!!!! Tror vi taper 1-0, i hvert fall når jeg leser uttalelser fra Ramberg om at FFK går for poeng, altså at vi er fornøyde med 1poeng. Stinker ikke vinnermentalitet av den uttalelsen...

 

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


Flemastro

Juniorspiller
Ble medlem: 06 apr 05
Innlegg: 203

Lagt til: 20 apr 09, 13:47

Opprinnelig postet av bateman

oss se FFK i en 4-4-2 i Stavanger med Gardar på topp!!!! Tror vi taper 1-0, i hvert fall når jeg leser uttalelser fra Ramberg om at FFK går for poeng, altså at vi er fornøyde med 1poeng. Stinker ikke vinnermentalitet av den uttalelsen...

Med den formen Gardar viste mot Stabæk håper jeg vi kan finne på noe annet....


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 20 apr 09, 14:03

Gardar har vært skadet lenge, selvfølgelig er han ikke i sin beste form nå! Men han trenger spilletid for å komme form, og i form er han selvskreven i en 4-4-2 formasjon. Everton må uansett formasjon bli langt dyktigere til å true bakrom i tillegg til det opplagte hva angår avslutningene hans. Gardar gir mye juling på topp, holder på ballen, scorer bra med mål, god i lufta, avslutter bra, klok spiller.

Forøvrig ser jeg meg lei av stadig mas etter en goalgetter, eller en garantist for mål. Tiden hvor klubbene hadde spisser som leverte over 20mål er over folkens!! Innse det, det er ikke kun den norske trenden, men også internasjonalt. Bare se på toppscorerlista i PL. United leder ligaen uten at noen av spissene deres(Tevez, Berbatov, Rooney) har over 10mål...! Dette tror jeg henger sammen med at frykten for å tape er større enn lysten til å vinne, kombinert med nivået fotballen ligger på anno 2009 hvor man i hele Europa er blitt svært dyktige på defensiv organisering.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 20 apr 09, 14:32

Opprinnelig postet av bateman

Everton må uansett formasjon bli langt dyktigere til å true bakrom i tillegg til det opplagte hva angår avslutningene hans.

4-2-3-1 krever ikke nødvendigvis at spissen er gjennombruddsfarlig, men hvis han ikke er det bør i hvert fall to av de tre bak han ha kapasitet til å true bakrom. i det everton får kontroll på ball og trekker på seg en og en halv midtstopper, skal i hvert fall en av midtbanespillerne være på full fart gjennom i rommet som everton skaper. dette har vært total mangelvare i år og det er derfor vi skaper så få sjanser.

---------------------------

med ffk til champions league!


Schibevaag

Knøttespiller
Ble medlem: 21 apr 08
Innlegg: 45

Lagt til: 20 apr 09, 14:33

Møtte sent i går kveld Dominic og Amin da de var ute på tur i Stavanger sentrum. Snakket litt med dem om morgen dagen og lagets forbredelser. Begge virket veldig giret til kamp. Noe som gleder meg!

I tillegg klarte jeg å få ut litt informasjon om hvem som skulle starte, en av dem var Celso, mens Dominic sa han startet på benken. Skal bli kjekt å se Celso i action hvis dette stemmer.

Håper så mange som mulig er klar til å heie guttane frem til 3poeng mot ett meget svakt viking publikum.

GLEDER MEG! Cool

---------------------------

FFK for EVIG og ALLTID


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 20 apr 09, 15:02

Drømmer virkelig om 3 poeng i kveld, men tør liksom ikke helt å håpe.. Skuffelsen etter tapet mot Stabæk sitter i ennå (selv om det var en trøst at de gikk på en smell mot Molde i går).

Synes vi har vært uheldige med skader i det siste. Utur med Shabani og nesa til Tegan. Men håper sistnevnte kommer innpå i dag. Og så krysser jeg fingrene for at Everton endelig finner maskene. Bare han finner scoringsformen, har vi en meget komplett spiss... Er selvsgt også spent på Celso, selv om det vil overraske meg om han starter i kveld. Men tror nok på et innhopp. Hvis ikke blir det nesten litt for dumt, etter at FFK har gjort "gullsignering"... Spennende blir det uansett! Hater egentlig mandagskamper, men deilig når mandagen først er her..hehe...

Satser på at plankebærerne finner olje i stavanger i kveld... Tongue out


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 20 apr 09, 15:15

Kunne vært et intressant eksperiment med noen lange innkast fra Askar. så mot Stabæk at han kunne kaste langt nok. 

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 20 apr 09, 15:26

Opprinnelig postet av Schibevaag
I tillegg klarte jeg å få ut litt informasjon om hvem som skulle starte, en av dem var Celso, mens Dominic sa han startet på benken. Skal bli kjekt å se Celso i action hvis dette stemmer.

Tror vi kan få se en spennende lagoppstilling i kveld!

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 20 apr 09, 15:31
Endret: 20 apr 09, 15:31
Endret av: Tiger

Var ikke så spesielt spennende den som ble vist frem på fb.no


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 20 apr 09, 15:43
Endret: 20 apr 09, 15:48
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Tiger

Var ikke så spesielt spennende den som ble vist frem på fb.no

Ikke? Synes det er spennende nok i seg selv at Borges kan komme til å starte... Men ja, vi har jo ikke mange spennende varianter å komme med når laget er såpass skadeskutt som det er.

Lasse Staw

Amin Askar, Raio Piiroja, Vidar Martinsen, Wallace Fernando Pereira

Kasey Wehrman, Ardian Gashi

Levon Pachajyan, Hans Erik Ramberg, Celso Borges

Everton Santos Da Costa

Kunne jo ha vært spennende? :)

Synes laget bar preg av at vi manglet kontringsspillere og fart da Askar ble flyttet ned på back i oppgjøret mot Stabæk. Levon vil tilføre dette. I tillegg kan jo harde innlegg mot Borges/Everton være målfarlig. Everton var ikke langt unna å score med hodet mot Stabæk.

Tror (eller håper) Thomassen blir benket. Selv om jeg har sansen for Thomassen, så har han underprestert og skuffet så langt i år. Jeg forventer mer av ham enn det han har vist så langt.

Varianten som Costanza har lagt sin elsk på kunne også ha vært spennende: Pereira på venstre ving og Thomassen på back. Da kunne man eventuelt ha flyttet Borges inn i midten eller over på høyre, og plassert Levon på benken.

Sistnevnte variant tror jeg ikke vi får se, da Wallace er vårt heteste salgsobjekt for å oppfylle det budsjetterte spillersalget, og det gjør at jeg tror man lar ham spille seg god i den posisjonen han faktisk hører hjemme.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 20 apr 09, 15:55

Bare det blir seier er jeg fornøyd:)

Synd at stallen har vært så mye preget av skader.

Håper også at vi for sett Borges ikveld og at han storspiller:)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 20 apr 09, 17:59

Opprinnelig postet av Holters

Lasse Staw

Amin Askar, Raio Piiroja, Vidar Martinsen, Wallace Fernando Pereira

Kasey Wehrman, Ardian Gashi

Levon Pachajyan, Hans Erik Ramberg, Celso Borges

Everton Santos Da Costa

Kunne jo ha vært spennende? :)

"Levon Pachajyan og Celso Borges starter på hver sin kant for FFK når kampen mot Viking blåses i gang klokka 19.00. Her er laget: Lasse Staw - Amin Askar, Raio Piiroja, Vidar Martinsen, Wallace Fernando Pereira - Levon Pachajyan, Ardian Gashi, Kasey Wehrman, Celso Borges, Hans Erik Ramberg og Éverton."

http://www.fredrikstadfk.no/content/view/1908/372/

;-)

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Jan Fredrik

Bedriftsspiller
Ble medlem: 20 apr 09
Innlegg: 18

Lagt til: 20 apr 09, 18:04

Hvor er Tegstrøm??


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 20 apr 09, 18:14
Endret: 20 apr 09, 18:14
Endret av: Costanza

Opprinnelig postet av Jan Fredrik

Hvor er Tegstrøm??

Tipper at han er såpass hemmet av ansiktsmasken (naturlig nok) at han i bestefall sitter på benken.

Synes vi stiller med et ganske spennende mannskap i dag.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 20 apr 09, 18:15

Opprinnelig postet av Jan Fredrik

Hvor er Tegstrøm??

Han er vel sikkert fortsatt skada? Han slo nesa nok engang under treningen mandagen før forrige kamp, og underveis virker han svært hemmet av å spille med maske...

Dessuten skal vi ikke glemme at vi snakker om en spiss som har blitt slaktet siden dag én i FFK, selv om han har scoret noen mål som innbytter nå nylig... Wink

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 20 apr 09, 18:38

Opprinnelig postet av Holters

"Levon Pachajyan og Celso Borges starter på hver sin kant for FFK når kampen mot Viking blåses i gang klokka 19.00. Her er laget: Lasse Staw - Amin Askar, Raio Piiroja, Vidar Martinsen, Wallace Fernando Pereira - Levon Pachajyan, Ardian Gashi, Kasey Wehrman, Celso Borges, Hans Erik Ramberg og Éverton."

http://www.fredrikstadfk.no/content/view/1908/372/

;-)

 

Er rimelig sikker på at du hadde inside information ;-) Pachajyan har vist at han kan slå bra innlegg og er rask, så er det bare å lære Everton at ballen skal innenfor de tre stolpene.... Spent på hva Borges kan få til i sin første kamp.

---------------------------

Få igang spissene, ellers blir det Adecco neste sesong....
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 20 apr 09, 18:42

Spennende laguttak med både Levon og Celso.......


freud

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 07
Innlegg: 115

Lagt til: 20 apr 09, 18:46

Skeptisk! Nils Arne Eggen har brukt ordet samhandling om RBK's storhetstid. Med en så nykomponert lagoppstilling blir det eneste vante samhandlingen er at alle angrep må gjennom Wehrman (og det har motstanderne skjønt...)

---------------------------

En drøm er oppfyllelsen av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevissst ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevisst, infantilt ønske

…. og jeg som drømmer om FFK-gull !


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 20 apr 09, 15:33

Borges Skrevet av: Synsern, 20-04-2009 14:59:50

Om Borges sliter med tempo på trening så er han vel ikke så langt ifra og matche Kvisvik da vel? Så sats på ungdomen fremfor Kvisvik som med stor sannsynlighet kommer til å stå igjenn på Viking Stadion i lang tid etter kampslutt med røttene godt planta i fundamentet. Kreativitet og passningskvaliteter har Borges nok av alikavel

Kommentar fra FB sak http://f-b.no/article/20090420/FFK/139843542/1252

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Jayesno

Bedriftsspiller
Ble medlem: 13 apr 09
Innlegg: 14

Lagt til: 20 apr 09, 16:44

Enig med deg Bob.

 

Det som irriterer meg mest, er at ganske mange mener at Evertón vil bli bedre med tiden. Han er 24-25år gammel, dvs at denne spilleren ikke er et talent for fremtiden.  Jeg husker godt Tarik's første sesong, hvor han svidde av sjanse på sjanse før det endelig løsnet etter halvspillt serie. Skulle ønske trenerteamet ga enten Dominic eller Trulsen denne tilliten. Om de ikke velger å gjøre det, bør de lånes ut snarest!!! De er for store talenter til å råtne på rekruttlaget. 

---------------------------

You can buy skill, but you can't buy enthusiasm!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340