Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kamp: Viking-FFK (5. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 5 1

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 15 apr 09, 00:15
Endret: 20 apr 09, 18:47
Endret av: Holters

Vi bør gå over til 4-4-2 mener FFK er best slik.

ja vi for diskutere dette

Dommer       Tommy Skjerven, KAUPANGER
Assistentdommer 1     Kjetil Fallstrøm Andersen, BERGEN
Assistentdommer 2     Odd-Jarle Larsen, KRISTIANSAND S
4. dommer     Svein Oddvar Moen, HAUGESUND
Dommerveileder     Kaare Lindboe, RANDABERG

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 15 apr 09, 12:59
Endret: 15 apr 09, 13:00
Endret av: Tiger

Her er mitt tips :)

                              Staw

Martinsen       Piiroja        Gerrbrandt        Wallace 

Askar         Wehrman      Borges     Thomassen

                             Gardar

                             Everton    


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 15 apr 09, 13:27

12. Lasse Staw

18. Amin Askar    4. Vidar Martinsen    9. Raio Piiroja    17. Wallace F. Pereira

6. Hans-Erik Ramberg    22. Celso Borges    7.Kasey Wehrman    14. Raymond Kvisvik

11. Everton    19. Andreas Tegström


Gerrbrand: Ville vært selvskreven på laget hvis jeg kunne velge, men hvis det stemmer at han ikke møtte opp til kamp mot Stabæk får han finne på noe annet å gjøre.

Thomassen: Faller igjennom som venstre kant. Mangler totalt oversikt og kreativitet. Han er faktisk best som back, der han heller kan "ødelegge" for motstanderen. Skape noe selv klarer han ikke.

Gashi: Har vært direkte svak de fire første kampene. Har null oversikt også. Går seg fast og "dribler" seg bort.

Levon: Har null tro på denne mannen. Send han tilbake når vi får tilbake Barsom fra skade.

Adiyiah: Må nesten bare gripe sjansen når han får den, har fortsatt tro på han. Men hadde han vært så forbanna god, hadde han nok fått flere sjanser også.

Når jeg leser om hvordan Stjernen og Morgan har lagt opp løpet fremover, er jeg meget fristet til å kvitte meg med en del spillere før neste sesong, og fylle på med lovende unggutter, helst fra hjemlige trakter. Da ryker både Kvisvik, Gerrbrand, Wehrman, Tegström og Levon. Kanskje også Piiroja og Ophaug.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 15 apr 09, 13:32
Endret: 15 apr 09, 13:34
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av Plankekæll
Når jeg leser om hvordan Stjernen og Morgan har lagt opp løpet fremover, er jeg meget fristet til å kvitte meg med en del spillere før neste sesong, og fylle på med lovende unggutter, helst fra hjemlige trakter. Da ryker både Kvisvik, Gerrbrand, Wehrman, Tegström og Levon. Kanskje også Piiroja og Ophaug.

Er ikke bare å "kvitte seg" med spillere som er under kontrakt

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 15 apr 09, 13:49

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Plankekæll
Når jeg leser om hvordan Stjernen og Morgan har lagt opp løpet fremover, er jeg meget fristet til å kvitte meg med en del spillere før neste sesong, og fylle på med lovende unggutter, helst fra hjemlige trakter. Da ryker både Kvisvik, Gerrbrand, Wehrman, Tegström og Levon. Kanskje også Piiroja og Ophaug.

Er ikke bare å "kvitte seg" med spillere som er under kontrakt

Det vet jeg. Men Gerrbrand, Kvisvik, Wehrman og Levon er lett å bli kvitt. De har vel ikke kontrakter som strekker seg lenger enn ut denne sesongen.

Når det gjelder Piiroja og Ophaug så vil jeg helst beholde dem da, men legger meg ikke ned og griner hvis de forsvinner heller.


Truger

Juniorspiller

Ble medlem: 14 feb 05
Innlegg: 92

Lagt til: 18 apr 09, 12:10

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Plankekæll
Når jeg leser om hvordan Stjernen og Morgan har lagt opp løpet fremover, er jeg meget fristet til å kvitte meg med en del spillere før neste sesong, og fylle på med lovende unggutter, helst fra hjemlige trakter. Da ryker både Kvisvik, Gerrbrand, Wehrman, Tegström og Levon. Kanskje også Piiroja og Ophaug.

Er ikke bare å "kvitte seg" med spillere som er under kontrakt

Det vet jeg. Men Gerrbrand, Kvisvik, Wehrman og Levon er lett å bli kvitt. De har vel ikke kontrakter som strekker seg lenger enn ut denne sesongen.

Når det gjelder Piiroja og Ophaug så vil jeg helst beholde dem da, men legger meg ikke ned og griner hvis de forsvinner heller.

Jeg tror ikke dere er helt klar over hvor mange mål FFK hadde sluppet inn om Piiroja ikke var baki der. Han er lagets desidert beste spiller, og i tillegg ekstremt lojal ovenfor klubben. Håper og tror denne oppofrende spilleren blir i klubben til han legger opp, om ikke legger kanskje jeg meg ned og griner... :)

---------------------------

FFK, Stjernen og Wolves ;)


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 18 apr 09, 12:37

Helt enig, for meg er det også en gåte at noen i det hele tatt synes det er greit at Raijo blir solgt. Med riktig mann med siden av seg, norges beste stopper etter min mening. Aldri noe tull. Holdninger, moral og hjerte som er helt fantastisk, og som dem fleste i klubben har noe og lære av.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 18 apr 09, 12:54

Jeg henger meg på her og vil legge til at han går forann med et godt eksempel og at mange unge spillere i klubben trenger noen å lære av vedr holdninger og lojalitet. Å selge han vil jeg nesten si er det værste de kan gjøre.


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 18 apr 09, 18:19

Jeg hiver meg på med en høyst fortjent Raio-hyllest. OK, han er ikke spesielt fartssterk, og ikke noen lekkerbisken med ball. Men du verden som han rydder opp når motstanderen pumper baller inn mot forsvaret vårt - det er vel så og si ingen som tar ham i lufta. Legg til en herlig innstilling, guts og vinnervilje, og FFK har en av ligaens beste stoppere, slik jeg ser det. Vet at mange i Klanen får vondt i magen når de tenker på salget av Raio i sin tid. 

Raio for Fredrikstad - Fredrikstad for Raio!


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 18 apr 09, 18:47
Endret: 18 apr 09, 18:48
Endret av: Per Egil

Vålerenga solgte ikke Raio, han var på lån fra Flora Tallinn. Men VIF hadde ikke råd til å beholde ham.

Ellers er det bare å skrive under på alt du sier.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 19 apr 09, 00:50

Fredrikstad Fotballklubb: Tidligere møter

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 19 apr 09, 21:08

Vel, hvis vi ikke tar 3 poeng i denne kampen tror jeg det blir en trist sesong for FFK-supportere. Everton BØR score i denne kampen for at skal forstette å starte kamper. Til de som vil gi ham mer tid, greit det er godt nok hvis man bare vil bare holde seg i tippeligaen, men jeg tror og håper at de fleste er over dette stadiet nå. Kan hende det er Grønnis-effekten som slår til et år for sent..Vet jeg er pessemist nå, men etter den tragiske fårestillinga mot Stabæk klarer jeg ikke annet....

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 19 apr 09, 21:55

Det er bursdagen min i morra, så jeg syns da at FFK kan gi meg en liten bursdagsgave på 3 poengLaughing

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 19 apr 09, 21:59

Opprinnelig postet av Bob Page

Vel, hvis vi ikke tar 3 poeng i denne kampen tror jeg det blir en trist sesong for FFK-supportere. Everton BØR score i denne kampen for at skal forstette å starte kamper. Til de som vil gi ham mer tid, greit det er godt nok hvis man bare vil bare holde seg i tippeligaen, men jeg tror og håper at de fleste er over dette stadiet nå. Kan hende det er Grønnis-effekten som slår til et år for sent..Vet jeg er pessemist nå, men etter den tragiske fårestillinga mot Stabæk klarer jeg ikke annet....

Enig med Bob, Everton får utrolig mye ros for meget få involveringer som skaper resultater. Ja, han er god til å holde på ball og binde opp forsvarere og alt det der, men alle angrep løper jo ut i sanden, hvor mange ganger har han vært nest sist eller tredjer sist på ballen ved FFK-scoringer egentlig ?

Min altoverskyggende optimisme har begynt å bli dempet, går over til pessimisme, årsak ?

FFK eier ikke offensiv kraft.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 19 apr 09, 22:07

Opprinnelig postet av Willy Renè

Enig med Bob, Everton får utrolig mye ros for meget få involveringer som skaper resultater. Ja, han er god til å holde på ball og binde opp forsvarere og alt det der, men alle angrep løper jo ut i sanden, hvor mange ganger har han vært nest sist eller tredjer sist på ballen ved FFK-scoringer egentlig ?

Min altoverskyggende optimisme har begynt å bli dempet, går over til pessimisme, årsak ?

FFK eier ikke offensiv kraft.

Begynner å helle til den siden selv, iallefall så lenge vi spiller 4-4-1-1 / 4-5-1 o.l. Kanskje på tide å gi Tegstrøm litt tilitt igjen? Å ikke starte et par kamper behøver ikke ha negativ effekt på spilleren.

Satser på at stavangerkampene blir like underholdende som før. Med 1-3 til ffk :)


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 19 apr 09, 22:08

Kan jeg da spørre hvem andre dere ville ha sett på banen da som kan score mål?

Nei, jeg tror ikke nøkkelen ligger i å ta ut Èverton av laget. Jeg vil mye heller se en makker med ham på topp. Det Èverton på egenhånd klarer å skape er til tider magisk, men det blir veldig lite ut av det uten en som kan gjøre det vår brasilianske venn ikke klarer: score mål.

Jeg går og lengter forferdelig etter en skikkelig bakromsspiss på FFK. Blir å bruke opp litt av kvalitetene til Èverton å ikke spille med en som er flink til å true bakrommet. Så utrolig mye bedre Tarik og Èverton kunne blitt enn Gardar og Èverton! Til sommeren håper jeg FFK kvitter seg med en del av spissene sine og isteden kjøper en bra bakromsspiss.


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 19 apr 09, 22:17

La Trulsen prøve seg. Greit nok at han ikke er noen målgarantist, men han må jo spille for og utvikle seg. Har hørt at han er på vei bort pga lite spilletid og da mister vi en lokal og ung spiller som så mange her er opptatt av. Desuten kommer det jo ikke noe mål fra Everton heller....

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 19 apr 09, 22:48

Opprinnelig postet av Bob Page

Desuten kommer det jo ikke noe mål fra Everton heller....

Hvor mange var det som ville benke Tarik? Så han skulle bli en bedre fotballspiller av å sitte på benken? Hvis trenerapparatet mener at Everton er bedre enn de andre alternativene vi har skal han selvsagt spille. En spiss som får tillit når det går trått er en spiss som det sannsynligvis vil løsne for. Hvis han føler han blir straffet for å ikke score og blir benket eller nedgradert til 2. laget har han vel ikke akkurat fått pluss i selvtilliten sin...

Men det er jo på tide at han putter snart - han jobber bra, gjør gode løp, timer det meste bra og mangler bare å få ballen innafor... Og det skjer 2 ganger mot Viking i morra. Begge gangene etter at Furte-Bertie har blitt snurret rundt med som en annen vasstrukken rundingsbøye. Wink

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 20 apr 09, 08:03

I dagens F-B sier Aune at FFK "overhodet ikke fokuserer på Viking" foran dagens kamp. En merkelig uttalelse, synes jeg.

Jeg følger ham selvsagt et stykke på vei - at han må fokusere på eget lag og det FFK kan gjøre noe med. Men samtidig er det vel ikke helt uvesentlig å ha en taktikk for hvordan man møter akkurat det laget man spiller mot - hvilke enkeltspillere man må passe på, hvordan man kan forvente at laget vil stille opp ved dødballer osv osv? Tviler på at f.eks. Molde overhodet ikke fokuserte på Stabæk og deres spill/taktikk før de slo dem på egen hjemmebane i går.

Og en viktig del av Drillos suksessformel sies jo å være grundige og nitidige analyser av laget han møter i forkant. Men Aune tenker altså bare på seg selv...


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 20 apr 09, 09:44

Opprinnelig postet av Espen

I dagens F-B sier Aune at FFK "overhodet ikke fokuserer på Viking" foran dagens kamp. En merkelig uttalelse, synes jeg.

Jeg følger ham selvsagt et stykke på vei - at han må fokusere på eget lag og det FFK kan gjøre noe med. Men samtidig er det vel ikke helt uvesentlig å ha en taktikk for hvordan man møter akkurat det laget man spiller mot - hvilke enkeltspillere man må passe på, hvordan man kan forvente at laget vil stille opp ved dødballer osv osv? Tviler på at f.eks. Molde overhodet ikke fokuserte på Stabæk og deres spill/taktikk før de slo dem på egen hjemmebane i går.

Og en viktig del av Drillos suksessformel sies jo å være grundige og nitidige analyser av laget han møter i forkant. Men Aune tenker altså bare på seg selv...



Tror helt sikkert at de har "pugget" Viking og de har helt sikkert klart for seg hvordan enkeltspillere hos Viking fungerer og skal stoppes.
Men dersom FOKUSET er hvordan Viking vil komme til å spille vil vi bygge vårt spill etter det - vi vi bli defansive.

Håper at vi kan ha full fokus på vårt spill og at VIKING må forholde seg det og ikke vice versa.

Håper og tror at det går veien i kveld

 



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 5 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f