Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kampen: Sandefjord - FFK 1-1

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 06 apr 09, 12:45

Tegstrøm brakk forøvrig nesa igår.. auauau

---------------------------

Rødhvitelite-ultrasmentalitet


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 06 apr 09, 12:53

Opprinnelig postet av Husgutt

Opprinnelig postet av Tiger

Opprinnelig postet av Husgutt

og hva faen gjorde Askar galt igår da?  Nei, verden står ikke til påskeCool (måtte bare ha med den kommentaren)..

Han gjorde vel ikke noe galt? Problemet hva at han ikke gjorde noe ut av seg!

 

Syns nå jeg så han på 2-3 fine raid på høyrekanten jeg, hvor han viste god ballkontroll og slo gode innlegg.. Vet ikke hvor du var men, kanskje på do??

Jeg stod helt til høyre og så godt hvordan Askar jobba på høyresiden, og jeg synes han var en av de bedre på banen på tross av lite spilletid i kampen. Jeg må innrømme at jeg kommer til å bli kraftig irritert dersom ikke 4-4-2 blir foretrukket spillestil til neste kamp! Orker ikke å se Everton alene på topp i en kamp til.

---------------------------

Drømmekamp: FFK - Leeds på Stadion! (Event. Leeds - FFK på Elland Road)


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 06 apr 09, 13:01

Opprinnelig postet av Nugattistjerna
Hørte lite til plankehaugen.

Så kampen på tv2-sport hørte FFK-sanger og rop støtt og stadig, Sandefjord hørte jeg lite til (kanskje bare meg Tongue out). 

Opprinnelig postet av Plankekæll
Skulle gjerne sett den på nytt ja, men det kan virke som det ikke var noen klar offside hvertfall. Rart ingen av de tusen reporterne nevnte offside som en mulighet på målet.

offside?

røde linja er trukket etter 5-metern og forskjøvet ut. Ballen er nå bak vidar (ser det iallefall ut som). Tvilsom iallefall!


EFF.EFF.KÅ

Juniorspiller
Ble medlem: 16 apr 07
Innlegg: 183

Lagt til: 06 apr 09, 13:05

Enig, det er en veldig dårlig egenskap. Men det har alltid fasinert meg med fotball - hvordan kan det ha seg at en match som varer i 90 min. kun innehar 10-15 min med godt spill mot slutten, når alle er slitne... merkelig

Everton trenger noen å spille med, men siden Tegan brakk nesa må det kanskje bli en annen løsning enn han mot Stabæk. Løsningen med Ramberg funker rett og slett ikke, han blir avkledd som lite kreativ, og rent spillmessig gikk det flere pasninger til blåkledde enn rød/hvite. Gidder ikke forsøke å dekke til at jeg syns han er for dårlig.

Men alt i alt mangler FFK en plan for spillet som lar seg gjennomføre med de spillerne som er på banen under match. Det ser ut som om man mener at ting skal gjennom midten - det blir ikke gjennomført. Enten skyldes det dårlige pasninger, eller at Everton blir alene etter å ha vunnet ballen. Når det kommer til sjanser på kanten, så er det klart at Thomassen sløste litt i går, men mulighetene er som regel bare å slå inn på Everton - noen andre var det sjelden å se i boksen. Tegan fikk noen muligheter, men byttet kom kanskje litt for sent.

SF-spillerne 14 Mane og 15 Sohna var gode - men at de ikke røk ut på gule kort er meg en gåte. Jeg skjønner at man blir hissig for at medspillerne har stukket av med den ene skoen, men det bør ikke gå ut over FFK-spillerne... Wink Forferdelig fyr han 21 Rascic også, glad FFK ikke har sånne typer i stallen.

---------------------------

Plankegjengen - kaffe og MacDonalds, så ordner Guttæne resten


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 06 apr 09, 13:20

Neste kamp vil jeg se Tegstrøm og Everton sammen på topp. Ble skuffa igår når Everton ble tatt av da Tegstrøm skulle inn, har lyst til å se de to sammen. Everton gjør mye bra og Sandefjord lagde jo frispark omtrent hver gang de stoppert ham, men jeg tror ikke han er den rette til å bruke som ensom spiss. Kvisvik og Thommasen bør benkes neste kamp, sett heller inn Askar og Lejon, evt flytt Kvisvik tilbake til venstre for på høyre bidrar han lite


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 06 apr 09, 14:15
Endret: 06 apr 09, 14:18
Endret av: Tiger

HUSGUTT

 

Trur du må lese innleggene litt bedre.

Jeg sa imponerte ELLER spilte bra.

Jeg har ikke sagt at han er et bomkjøp, men jeg sa at han SÅ ut som Stallfyll i kampen mot SF.

Hælle måne, kan du ikke lese gutt?


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 06 apr 09, 14:23
Endret: 06 apr 09, 14:37
Endret av: denialsander

Tiger, det er ikke så lett alltid, skjønner du - når du begynner med semantikken din som du gjør nå.

Han så ut som stallfyll.

Han så ut som stallfyll i denne kampen.

Han er stallfyll.

Er det egentlig noen stor forskjell?

Hva med de øvrige som var på banen, hvis han var stallfyll? Hva er de andre da? Søppel? For det var en del som spilte dårligere enn vår debutant, for å si det sånn.. .

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 06 apr 09, 14:50

Stor forskjell på ER og SÅ, men dette blir for dumt å diskutere så jeg foreslår at vi legger denne debatten død.


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 06 apr 09, 15:58

Hva med å kjøre Raymond inn i rollen som Ramberg har hatt? Det kan nesten ikke bli dårligere, dessuten er Raymon mye flinkere på å slå de stikkballene Everton trenger!

At Everton stort sett får 4 for kampen igår er merkelig, da han var en av svært få som hvertfall prøvde å skape noe på egenhånd. Flere ganger han rundlurte både 3 og 4 SF spillere, men til ingen nytte siden han mangler alternativer å spille på.

Men forhåpentligvis er vel Gardar klar mot Stabæk, så skjønner ikke hvorfor alle maser om Tegstrøm! Noen som har statistikk på antall idiotiske lagde frispark? Tipper Tegan dominerer den, selv med kun noen minutters spilletid!


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 06 apr 09, 21:07
Endret: 06 apr 09, 21:07
Endret av: JipJap

Opprinnelig postet av thorsen

offside?

røde linja er trukket etter 5-metern og forskjøvet ut. Ballen er nå bak vidar (ser det iallefall ut som). Tvilsom iallefall!

Det blir feil å parallellforskyve 5-meteren ut. Hvis du sammenligner med 16-meteren så ser du hvorfor. (gidder ikke å tegne opp hva jeg mener)


Goffa

Juniorspiller
Ble medlem: 21 aug 06
Innlegg: 214

Lagt til: 06 apr 09, 21:43

Opprinnelig postet av JipJap

Opprinnelig postet av thorsen

offside?

røde linja er trukket etter 5-metern og forskjøvet ut. Ballen er nå bak vidar (ser det iallefall ut som). Tvilsom iallefall!

Det blir feil å parallellforskyve 5-meteren ut. Hvis du sammenligner med 16-meteren så ser du hvorfor. (gidder ikke å tegne opp hva jeg mener)

Kalles topunktperspektiv..

---------------------------

Norgesmestere 2006!!


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 06 apr 09, 22:08

Hmm... se der ja. Kunne jo regna litt på det og retta den opp, men ser iallefall at den er tvilsom!

Godt mulig linjedommern ser det også, men velger å ikke dømme, siden det er keepermat.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 06 apr 09, 22:15

Opprinnelig postet av thorsen
Godt mulig linjedommern ser det også, men velger å ikke dømme, siden det er keepermat.

Bare så synd Staw var mett...


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 06 apr 09, 22:21

Opprinnelig postet av FFK1903

Opprinnelig postet av thorsen
Godt mulig linjedommern ser det også, men velger å ikke dømme, siden det er keepermat.

Bare så synd Staw var mett...

Sta(w)ppmett?


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 06 apr 09, 22:45

Opprinnelig postet av Goffa

Kalles topunktperspektiv..

Jeg ville nok heller kalt det et ettpunksperspektiv (siden vi kun er intressert i perspektivet i planet(gressmatta)


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 07 apr 09, 08:09

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Som vanlig var vi helt talentløse på tribunen i Sandefjord. Samme leksa hver eneste gang. Slutte med heisatur kanskje ?

Hvis dere var elendige på tribuna, så er jeg fælt imponert av lydmiksen på web-TV! Hørte ingenting annet enn Fredrikstad-supportere, jo! Laughing

---------------------------

Hater hat!


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 07 apr 09, 08:12

Opprinnelig postet av bateman

Han som skrev kamprapporten på denne siden har 2 glimrende poenger; hvorfor kjemper FFK mye hardere for 1poeng kontra 3poeng?

Med fare for at noen andre har poengtert det: Fordi 1 poeng er bedre enn 0? Og fordi 1 poeng til motstander er bedre enn 3?

Men naturligvis, også jeg syns at FFK burde jobbe mer for å score det første målet, istedenfor å bare jobbe (mer eller mindre) hardt for å snu kampen når vi ligger under.

---------------------------

Hater hat!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 07 apr 09, 08:30
Endret: 08 apr 09, 16:33
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av Magnum
Med fare for at noen andre har poengtert det: Fordi 1 poeng er bedre enn 0? Og fordi 1 poeng til motstander er bedre enn 3?

1 poeng er bedre enn null, og et poeng til motstanderen er også bedre enn tre. Aller best er likevel null poeng til motstanderen og tre til FFK. Vi drar vel ikke på bortebane først og fremst for å gi motstanderne minst mulig poeng, men hente flest selv? I enkeltkamper kan man være fornøyd med 1 poeng, men her hadde faktisk laget muligheten til tre poeng ved å gi litt mer innsats. Da er det merkelig at de plutselig er mer gira når motstanderen får mål.

Men det har jo også vært noe av det negative til FFK de siste sesongen, de trenger et mål i ræva for å begynne å spille seriøst selv. Hva med å ta første steget selv flere ganger?

Innlegg nummer 5000! HJELP!


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 07 apr 09, 08:48

Opprinnelig postet av FFK1903

1 poeng er bedre enn null, og et poeng til motstanderen er også bedre enn tre. Aller best er likevel null poeng til motstanderen og tre til FFK.

Naturligvis. Jeg bare prøvde å besvare spørsmålet om "hvorfor": Det virker som om det (ofte, i hvert fall) er først når de øyner muligheten for at det ikke skal bli poeng i det hele tatt at guttæne skjønner alvoret.

---------------------------

Hater hat!



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f