Husk meg
Brukernavn
Passord

Wehrman frykter FFK-kaos

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 04 apr 09, 17:49

Greit nok at "spillere presterer bedre når de har en sikker situasjon", men det kan jo være på sin plass aå minne om at det var Wehrman sjøl som skapte bruduljer om sin situasjon.

Han ville jo ha "lønnshopp" mitt inne i en avtaleperiode.

Mao "ris til egen bak" eller overvurdering av egen person.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 04 apr 09, 18:31

Greit nok "at spillere prestere bedre når de har en sikker situasjon". Kan vi ikke gi alle millionlønninger og alle er fornøyd. Hvis ikke så kan vi pisse i buksa når vi fryser, så holder vi varmen i 5 min....... Wehrman er kun bekymret på egne vegne, og ikke FFKs sine vegner. Håper han tar opp hansken og kommer opp på samme nivå som ifjor, og lar føttene ta seg av kontraktsforhandlinger, hvis ikke, la han seile....... Dem fleste andre skjønner at det er nye tider, også for fotballspillere...


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 04 apr 09, 19:03

Jeg trur ikke dem stiller sterkere. En spiller som er gratis får gjerne en grei sign on bonus, som vil utgjøre langt mer enn enn det de eventuelt vil tape på å gå ned i lønn. 

At Kasey tenker kun på seg selv er jeg ikke så sikker på, da jeg regner det som relativt klart at han forsvinner i år uansett. Tipper lønningene i Australia er et greit hakk over Norge også.


Hvem er det som truur at Kasey har gått til TV2 å klaga? TV2 har vel funnet ut at det er mange som snart er kontraktsløse og lagd en sak. Da går de jo til kasey som er relativt frittalende! Trur dere ikke Raymond mener det samme? Gerrbrand hintet vel greit frampå at han fort forsvinner også.

Synes det er bra at noen tør å si ifra! Det er sikkert et tema som spillerne selv snakker om....


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 04 apr 09, 19:21

En spiller som reforhandler en kontrakt for også ofte sign on fee. Hadde lønningene vært ett greit hakk høyere i Australia hadde han vært hjemme for lengst...


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 04 apr 09, 23:14

Opprinnelig postet av Bedreviteren

En spiller som reforhandler en kontrakt for også ofte sign on fee. Hadde lønningene vært ett greit hakk høyere i Australia hadde han vært hjemme for lengst...

Vet ikke akkurat hvor mye snittlønnen er på i Norge, men ser ut til at de tjener ganske bra i Australia også..

http://www.theage.com.au/news/soccer/players-receive-wage-boost/2008/05/08/1210131168735.html?s_cid=rss_sport

Snittlønn på over 600 000.

Ifølge en annen side tjente avdanka fotballstjerner som Sheringham, Yorke og Dublin over 1 mill i året for å sitte på benken i 2006. Så at lønnen i Australia er dårligere enn i Norge trur jeg ikke... 


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 05 apr 09, 01:03

Kasey gjorde vel det samme som han gjør nå som han gjorde når han gikk fra Moss til Lillestrøm og fra LSK til FFK. Fotballkarrieren er jo ikke lang og det gjelder vel å få mest mulig kroner ut av de 10 -12 åra de "tjener" penger. Jeg tror ikke noen eliteklubber vil tilby langtidskontrakt for Kasey utfra alder og økonomiske krav. Han blir vel 32 i år

Jeg har sans for Kasey som fotballspiller, men han er defintivt  ikke uerstatlig.

Det som gjør meg gretten er at det stort sett Kasey som kommer i media med krava, mulig han er et lett "offer" for tabloide TV2 ????


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 05 apr 09, 04:29

Opprinnelig postet av hasse33

Det som gjør meg gretten er at det stort sett Kasey som kommer i media med krava, mulig han er et lett "offer" for tabloide TV2 ????

Tror nok det ligger mye rett der!

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 05 apr 09, 12:25

Opprinnelig postet av Gardarson

Snittlønn på over 600 000.

Ifølge en annen side tjente avdanka fotballstjerner som Sheringham, Yorke og Dublin over 1 mill i året for å sitte på benken i 2006. Så at lønnen i Australia er dårligere enn i Norge trur jeg ikke... 

Hva tror du snittlønnen er i FFK og i resten av TL? Jeg kan fortelle deg at for 600.000 i året i snitt så kan du glemme å spille i TL. Og 1 million for gamle stjerner? Javel...Hva får du for 1 million her i Norge? Ingen Kasey Wehrman ihvertfall.. Han tror han er verdt mye mer enn det...

Australia ligger langt under Norge i lønninger, både for fotballspillere og for vanlige folk.... Kasey ville vært tilbake i Australia for lenge siden om han hadde fått noe i nærheten av den lønna han har idag.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 05 apr 09, 12:46

Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av Gardarson

Snittlønn på over 600 000.

Ifølge en annen side tjente avdanka fotballstjerner som Sheringham, Yorke og Dublin over 1 mill i året for å sitte på benken i 2006. Så at lønnen i Australia er dårligere enn i Norge trur jeg ikke... 

Hva tror du snittlønnen er i FFK og i resten av TL? Jeg kan fortelle deg at for 600.000 i året i snitt så kan du glemme å spille i TL. Og 1 million for gamle stjerner? Javel...Hva får du for 1 million her i Norge? Ingen Kasey Wehrman ihvertfall.. Han tror han er verdt mye mer enn det...

Australia ligger langt under Norge i lønninger, både for fotballspillere og for vanlige folk.... Kasey ville vært tilbake i Australia for lenge siden om han hadde fått noe i nærheten av den lønna han har idag.

2 saker affal
600 + bonus
De tjener ikke så mye

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 07 apr 09, 06:48

Hans Erik har starter forhandlinger med FFK, blir spennende å se hva sier tilbudet


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 07 apr 09, 16:44

Wehrman er her sikkert pga klimaSmile

(i fht Australia)

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 07 apr 09, 18:38
Endret: 07 apr 09, 18:44
Endret av: FFK pra sempre

Hjemme i Australia får han neppe høyere lønn i alle fall, så regulert som alt er der.
De kan jo bare betale en spiller fri/ubegrenset lønn (Marquee player), de resterende 19 må dele på ca  9 mill NOK.
Snittlønn blir derfor lite relevant, hvis han ikke er å regne som en stjerne på linje med Dwight York og Charlie MIllerSealed


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 08 apr 09, 13:26

Opprinnelig postet av GodeGeir

Wehrman har selvsagt helt rett her,"En fotballspiller presterer bedre når han har trygghet,i likhet med andre arbeidstagere",dette sa Dagfinn Enerly som en komentar på ray sitt ønske om kontrakt ifjor,Ingen reagerte da.

Mange på dette forumet burdte styre seg før de komenterer,Greit man ikke liker en fyr,men her ønsker man vel komentarer pa hva wehrman sa?  ...

Med (stor) fare for å fornærme noen synes jeg dette er en av veldig få fornuftige kommentarer i denne tråden.

Nå har det gått sport i å rakke ned på Wehrman. Uansett hva den fyren sier nå så blir det tolket verst mulig og brukt mot ham for langt mer enn det er verdt.

Men jeg er  vel ikke noe bedre bedre så her er min kommentar: FFK direktøren uttaler seg som en arrogant idiot i denne sammenheng. "Vi kan velge hvilke spillere vi vil ha med". Hvor i huleste kommer den sjølgodheten fra?

Siden når kunne FFK annet enn å drømme om virkelig interessante spillere?

Forstår man ikke at hvis f.eks Wehrman hadde vært like god som han er bare uten de negative sidene av temperamentet sitt så hadde han ikke hatt det temperamentet og da hadde han ikke vært den spilleren han er heller?Eller han hadde spilt i en langt bedre liga enn TL. Hadde Kvisvik vært et fysisk fantom i tillegg til å ha de tekniske og taktiske ferdighetene han har så hadde han spilt i Bundesliga eller lignende. Sånn er det med alle spillere. Gode spillere i FFK er enten på vei bort eller de feiler noe som gjør dem uselgelige. Hadde Piiroja kunne sparke ball bare halvparten så godt som han kan heade den så hadde han spilt to divisjoner høyere enn han gjør.

Hadde FFK kunnet velge selv så hadde ikke Tarik blitt solgt allerede i fjor. Det var minst et år for tidlig. Men hvorfor ble han solgt? Jo fordi FFK drukner i gjeld!  

FFK var heldige med valget av Wallace F Pereira, men straks han begynner å vise fram frisparkfoten sin så begynner snakket om at han vil forsvinne i løpet av måneder. FFK vil ikke kunne si nei til å la ham gå, eller til det beløpet man kan få for ham, som også vil gå til å dekke nærmest bunnløs gjeld og lite annet.

Godeste fjott av en direktør, du bør for ditt eget og klubbens beste ta til vettet og se til å ta vare på de spillerne som FFK ikke har råd til å miste. Hvilket vil si de fleste av dem.

Så vær så snill direktør og legg av deg den der smakløse arrogansen! Makan! Så lenge klubben ikke en gang eier sin egen stadion har vi ikke bruk for holdninger som det der!

Hadde jeg vært fotballspiller og hørt klubbsjefen komme med uttalelser som det der så hadde jeg straks begynt å sende ut signaler i markedet om at jeg ønkset et klubbskifte. Hvilket jeg godt vil tro at noen av spillene i FFK nå gjør. Og det er det ingenting å si på.

 


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 08 apr 09, 13:53

Helt enig Flight!

Når han i tillegg sier at klubben har kalkulert med 2-3 spillersalg i år, høres det ut som han mener at de som ikke vil få forlenget kontrakt vil bli solgt i sommer. Hvor mye får man for en spiller som har et halvt år igjen av kontrakten da??? Disse kan jo skrive under for en klubb og gå gratis et halvt år senere.. 

Det er jo alltid en fordel å ha spillere med kontraktslengde på mer enn et halvt år! Skulle de bli overflødige får man heller selge omm enn litt billigere..

Synes også kommentarene om at det er klubbens marked blir merkelig når det fortsatt er klubber i Norge som betaler langt mer enn FFK! Høres ut som vi kan velge å vrake i spillere og at ikke vi trenger spillere som Kasey om de krever litt mer enn resten av stallfyllet!


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 08 apr 09, 13:55

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Opprinnelig postet av GodeGeir

Wehrman har selvsagt helt rett her,"En fotballspiller presterer bedre når han har trygghet,i likhet med andre arbeidstagere",dette sa Dagfinn Enerly som en komentar på ray sitt ønske om kontrakt ifjor,Ingen reagerte da.

Mange på dette forumet burdte styre seg før de komenterer,Greit man ikke liker en fyr,men her ønsker man vel komentarer pa hva wehrman sa?  ...

Med (stor) fare for å fornærme noen synes jeg dette er en av veldig få fornuftige kommentarer i denne tråden.

Nå har det gått sport i å rakke ned på Wehrman. Uansett hva den fyren sier nå så blir det tolket verst mulig og brukt mot ham for langt mer enn det er verdt.

Men jeg er  vel ikke noe bedre bedre så her er min kommentar: FFK direktøren uttaler seg som en arrogant idiot i denne sammenheng. "Vi kan velge hvilke spillere vi vil ha med". Hvor i huleste kommer den sjølgodheten fra?

Siden når kunne FFK annet enn å drømme om virkelig interessante spillere?

Forstår man ikke at hvis f.eks Wehrman hadde vært like god som han er bare uten de negative sidene av temperamentet sitt så hadde han ikke hatt det temperamentet og da hadde han ikke vært den spilleren han er heller?Eller han hadde spilt i en langt bedre liga enn TL. Hadde Kvisvik vært et fysisk fantom i tillegg til å ha de tekniske og taktiske ferdighetene han har så hadde han spilt i Bundesliga eller lignende. Sånn er det med alle spillere. Gode spillere i FFK er enten på vei bort eller de feiler noe som gjør dem uselgelige. Hadde Piiroja kunne sparke ball bare halvparten så godt som han kan heade den så hadde han spilt to divisjoner høyere enn han gjør.

Hadde FFK kunnet velge selv så hadde ikke Tarik blitt solgt allerede i fjor. Det var minst et år for tidlig. Men hvorfor ble han solgt? Jo fordi FFK drukner i gjeld!  

FFK var heldige med valget av Wallace F Pereira, men straks han begynner å vise fram frisparkfoten sin så begynner snakket om at han vil forsvinne i løpet av måneder. FFK vil ikke kunne si nei til å la ham gå, eller til det beløpet man kan få for ham, som også vil gå til å dekke nærmest bunnløs gjeld og lite annet.

Godeste fjott av en direktør, du bør for ditt eget og klubbens beste ta til vettet og se til å ta vare på de spillerne som FFK ikke har råd til å miste. Hvilket vil si de fleste av dem.

Så vær så snill direktør og legg av deg den der smakløse arrogansen! Makan! Så lenge klubben ikke en gang eier sin egen stadion har vi ikke bruk for holdninger som det der!

Hadde jeg vært fotballspiller og hørt klubbsjefen komme med uttalelser som det der så hadde jeg straks begynt å sende ut signaler i markedet om at jeg ønkset et klubbskifte. Hvilket jeg godt vil tro at noen av spillene i FFK nå gjør. Og det er det ingenting å si på.

 

Bra skrevet. Veldig enig med deg!

---------------------------

Støtter FFK i medgang og i motgang!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 08 apr 09, 15:20

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

mye tull 

Wehrman driver lønnskamp ved å forsøke å sette tilhengerne opp mot klubbledelsen, og dere biter på. Ingen spillere, og heller ingen supportere, er større enn klubben.

Tarik ble solgt fordi han tydelig hadde sagt ifra at han ønsket det over et halvår i forveien. Derfor kunne salget budsjetteres også. Dette skjedde vel før Henriksen ble ansatt også?

Når direktøren sier at de kan velge hvem de vil ha, så forstår de fleste at han mener hvem som skal tilbys kontrakt. Takk og pris har man ikke en rekke overflødige spillere på langtidskontrakter.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 08 apr 09, 17:39

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Opprinnelig postet av GodeGeir

Wehrman har selvsagt helt rett her,"En fotballspiller presterer bedre når han har trygghet,i likhet med andre arbeidstagere",dette sa Dagfinn Enerly som en komentar på ray sitt ønske om kontrakt ifjor,Ingen reagerte da.

Mange på dette forumet burdte styre seg før de komenterer,Greit man ikke liker en fyr,men her ønsker man vel komentarer pa hva wehrman sa?  ...

 

 

 

 

 

 

Så vær så snill direktør og legg av deg den der smakløse arrogansen! Makan! Så lenge klubben ikke en gang eier sin egen stadion har vi ikke bruk for holdninger som det der!

 

At man ikke eier sin egen stadion var en fantastisk relevans? Men Wehrman har påvist gode holdninger, ikke minst ifjor høst? Hvis FFK mener dem ikke har råd, eller at Wehrman ikke er verdt det han forlanger, så kan dem faktisk velge. Eller skal vi la garderoben regjere? Da blir ihvertfall ikke klubben gammel...


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 08 apr 09, 18:38

Relevansen med å eie stadion har jo ganske mye med økonomien å gjøre, så det var da vitterlig et godt poeng?!

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 08 apr 09, 19:03

Så da kan ikke Henriksen mene det han mener?


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 08 apr 09, 21:37

 

[/quote]

Når direktøren sier at de kan velge hvem de vil ha, så forstår de fleste at han mener hvem som skal tilbys kontrakt. Takk og pris har man ikke en rekke overflødige spillere på langtidskontrakter.

[/quote]

Helt enig! Dessuten så er jeg helt overbevist om at Henriksen ikke sier sin personlige mening - men det som ledelsen i fellesskap har kommet fram til.
Tror ikke det er Henriksen som bestemmer hvem som skal være med videre, hvem skal selges. Henriksen sin oppgave er å sørge for at ting skjer innen gitte økonomiske rammer.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f