Husk meg
Brukernavn
Passord

Lalawele Atakora (18) klar for FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 7 3

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5522

Lagt til: 18 mar 09, 22:48

Opprinnelig postet av bateman

Men samtidig er det da mye opp til spillerene selv også?

Nei det er faktisk ikke det. Tenk deg om nå.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 18 mar 09, 23:23

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av bateman

Men samtidig er det da mye opp til spillerene selv også?

Nei det er faktisk ikke det. Tenk deg om nå.


Fryktelig å vrang du skulle være idag da :)
Selvfølgelig er det mye opp til spillerne og! Hvordan skal de vokse og bli bedre hvis man ikke tar initiativ selv?
Selvfølgelig skal de få oppfølging, men de må jo prøve å gjøre noe selv!

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5522

Lagt til: 19 mar 09, 00:01

Opprinnelig postet av endre

Fryktelig å vrang du skulle være idag da :)
Selvfølgelig er det mye opp til spillerne og! Hvordan skal de vokse og bli bedre hvis man ikke tar initiativ selv?
Selvfølgelig skal de få oppfølging, men de må jo prøve å gjøre noe selv!

Når klubben har gjort alt for å tilrettelegge for en god intigrering, da er det opp til spilleren.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 19 mar 09, 07:13

Du kan ikke hjelpe noen som ikke vil ha hjelp sjøl!

Så eller vanskelig er det.

Derfor er det opp til begge parten og få dette til.

FFK som tilrettelegger, støtte og oppfølger men i høyeste grad opp til "Lala" som "aktiv deltager".

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 19 mar 09, 07:20
Endret: 19 mar 09, 07:23
Endret av: FFK1903

- Lalawele er et enormt talent!

Håper vi endelig kan dra en Lyn og faktisk få finslipt en afrikansk diamant denne gangen.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 19 mar 09, 08:45

Nå får han vel ikke spille uansett, men er papirene i orden slik at han kan spille søndag ?

---------------------------

Rødhvitelite-ultrasmentalitet


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5522

Lagt til: 19 mar 09, 09:40

Opprinnelig postet av dracula

Du kan ikke hjelpe noen som ikke vil ha hjelp sjøl!

Så eller vanskelig er det.

Derfor er det opp til begge parten og få dette til.

FFK som tilrettelegger, støtte og oppfølger men i høyeste grad opp til "Lala" som "aktiv deltager".

Jeg velger å tro at unge gutter som kommer hit fra Afrika med en drøm om å bli fotballproffer i større ligaer enn den norsk, er relativt motiverte. Alternativet til å lykkes for disse gutta er ikke helt det samme som for norske unggutter. Men det er liten tvil om de trenger veiledning. Husk at de neppe kan sammenlignes med norsk 18 åringer når det gjelder utdannelse eller erfaring med å reise i utlandet(europa).

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 19 mar 09, 10:49

Nå tilsier vel historien at dette har fungert dårlig med de unge spillerne ffk har hatt.
Men FFK er klar over utfordringene, og tar sikkert grep om denne gutten.

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 19 mar 09, 11:26

Det er naturligvis en kombinasjon av tilretteleggelse fra klubben og vilje og lyst fra spillerne som avgjør om integreringen blir suksess. Ekstremt bombastisk uttalelse å slakte ffk som arbeidsgiver iht integrering av unge utlendinger når flesteparten av oss her inne ikke sitter med inside informasjon....Som sagt, altfor snevert å "skylde på" én part i slike saker...

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


Gofoten

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 05
Innlegg: 207

Lagt til: 23 mar 09, 12:23

Når er det han er spillerklar? Noen som har hørt noe om hvordan han har gjort det på treninger?

---------------------------

"We play with 2 stoppers and 3 spisses." - Nils Arne Eggen

"Jeg er kjempefornøyd med dommerne i år, de gjør såpass mange feil at vi har noe å diskutere." - Svein Matta Mathisen


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5522

Lagt til: 23 mar 09, 12:43

Opprinnelig postet av bateman

 Ekstremt bombastisk uttalelse å slakte ffk som arbeidsgiver iht integrering av unge utlendinger når flesteparten av oss her inne ikke sitter med inside informasjon

Snakk for deg selv. Jeg har i alle fall satt meg inn i historien, og kall det gjerne inside info.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5522

Lagt til: 23 mar 09, 12:44

Opprinnelig postet av Gofoten

Når er det han er spillerklar? Noen som har hørt noe om hvordan han har gjort det på treninger?

Vet bare at han var på Stadion i går, og at han ble holdt med selskap av noen av sine skadede lagkamerater. Høflig kar som hilste på de alle han møtte.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10061

Lagt til: 23 mar 09, 13:31

Opprinnelig postet av Gofoten
Når er det han er spillerklar? Noen som har hørt noe om hvordan han har gjort det på treninger?

Mot Sandefjord.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 23 mar 09, 13:57

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Gofoten
Når er det han er spillerklar? Noen som har hørt noe om hvordan han har gjort det på treninger?

Mot Sandefjord.

 

Med andre ord,så er Gerrbrand,Borges og Lalawele klare mot Sandefjord??  Laughing

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 23 mar 09, 14:06

Opprinnelig postet av Gofoten

Når er det han er spillerklar? Noen som har hørt noe om hvordan han har gjort det på treninger?

Han har imponert, og hadde vært høyaktuell fra start igår om han hadde vært klar. Spår at Levon kommer vi ikke å se mye fremover, og at han drar hjem når låneperioden er slutt...


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 23 mar 09, 14:12

Konge! Gleder meg til Sandefjordturen allerede! Vi skal valse over hvalæne..hehe.

---------------------------

Rødhvitelite-ultrasmentalitet


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 23 mar 09, 14:26

Opprinnelig postet av Husgutt

Konge! Gleder meg til Sandefjordturen allerede! Vi skal valse over hvalæne..hehe.

Gleder meg enormt! Kampen mot Sandefjord blir min første for sesongen. (Bor på sørlandet) Hadde vært en god start på påskeferien med seier mot SF!

---------------------------

Fredd


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 23 mar 09, 14:29

Opprinnelig postet av bateman

Hvordan vet vi at wallace har det sosialt bra i freksta? Må det absolutt være sånn at trivsel gir kvalitet på banen? Er nok enkelte som profesjonelt presterer på banen selv om man sosialt føler seg "utenfor". Blir altfor snevert pesperktiv på denne diskusjonen, og hvem av oss har egentlig det helhetlige bilde av ffks arbeid med utlendingene i klubben? Kan være ffk forsøker å integrere nye spillere fra andre kontinenter, eller kanskje at de gjør en svak jobb her(synsing,capishe?). Men samtidig er det da mye opp til spillerene selv også?



Nei Bateman, det må ikke absolutt være slik at det å ha det sosialt bra automatisk gir trivsel. Det kan selvfølgelig være unntakene som bekrefter regelen. Men når man snakker om viktigheten av å føle plass i et fellesskap, trives, ha en sosial krets e.t.c. så er det faktisk IKKE basert på synsing. Dette er både forsket på, utprøvd og aksteptert innenfor både psykolgoi og sosiologi. Stikkord du kan sjekke opp er Uri Bronfenbrennersinnen økologiske miljømodell eller den såkalte "Arenamodellen" som er både allment akseptert og brukt innen treningslæren.  Arenamodellen er blant annet en dentral del av boka Prestasjonsutvikling i Fotball. Ta en titt da vel, så vil du kanskje forstå at det faktisk ER en klar sammenheng mellom idrettslige prestasjoner og opplevd trivsel/mestring på de andre "arenaene" et menneske deltar på.

Men ja, det krever selvfølgelig en viss innsats fra spillerne selv. Men jeg tror de fleste mennesker har opplevd hvor "handlingslammet" man kan bli i situasjoner der man føler seg utenfor, annerledes eller ikke forstår den rådende kulturen. Det er mye lettere for "gruppen" å inkludere den som står på utsiden enn for den enkelte å inkludere seg selv. Når en klubb henter en spiller fra en helt annen kultur og verdensdel, så må sågar klubben innse at den har et ekstra ansvar for spillernens totale livsituasjon - ikke bare det som skjer på treningsfeltet. Ihvertfall om klubben ønsker ¨å utnyttet spillerens sportslige potensiale best mulig.....

---------------------------

God bedring, Dagfinn!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 23 mar 09, 15:48

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Han har imponert, og hadde vært høyaktuell fra start igår om han hadde vært klar. Spår at Levon kommer vi ikke å se mye fremover, og at han drar hjem når låneperioden er slutt...

Det synes jeg i så  fall hadde vært synd. Levon har vist gode tendenser og når han tilpasser seg spillestilen skikkelig tror jeg han kan slå til. Dessuten spiller Lalawele også sentralt. Han vil vel uansett først bli prøvd ut litt, tror ikke man skal satse på la en 18-åring spille fast fra første kamp og bredde trenger vi uansett.

---------------------------

RHE Ultrasmentalitet - http://www.rodhvitelite.com


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 23 mar 09, 15:59

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Det synes jeg i så  fall hadde vært synd. Levon har vist gode tendenser og når han tilpasser seg spillestilen skikkelig tror jeg han kan slå til.

Helt enig, men tanke på hvor kort tid han har i FFK så må jeg si at jeg er imponert. På den lille tiden han fikk spille i går så var han jo meget god. Kom til mange muligheter og var god 1 mot 1. Skal jo sies at han var frisk i beina og godse folka ikke, men uansett. Men bra med høy konkuranse om plassene



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 7 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340