Husk meg
Brukernavn
Passord

nye sanger ?

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 24 feb 10, 14:33

en melodi er noe helt annet en bare tekst altså hehe kan kjanskje ringe en av byens eminente musikere og be de komme opp med en enkel melodi uten tekst Cool

---------------------------

metallica 14 april yiihaaa


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 24 feb 10, 14:51

Opprinnelig postet av Jonek

Jeg synes ikke det nødvendigvis er feil å lag vår egen tekst eller vri på sanger som blir brukt i utlandet eller av andre klubber i Norge.

Neida, absolutt ikke! Men å BARE gjøre det!?

Tenk så kult det hadde vært å sette på bilradio'n, ramle innom en overføring fra en fotballkamp og høre med en gang at her er det Fredrikstad som spiller, uten å høre teksten - fordi det er VÅR melodi. (Subsidiært at hvis det er noen andre som spiller, så har de stjælt melodien fra oss og laga ny tekst).

Som det er nå, så er det bare å lære seg nye tekster hvis en noen gang - gud forby - skulle finne på å bytte favorittlag. Alle melodiene kan en fra før.

Jeg er fullt klar over at ikke alle mennesker kan bli komponister, og at musikalsk talent er ujevnt fordelt, men ærlig talt, det er ikke akkurat symfonier som skal skrives heller. Wink

Jeg mener ikke å bry meg, jeg bare stusser litt på at hver gang det er snakk om "nye" sanger, så er det egentlig snakk om gamle...

---------------------------

Hater hat!


Norip

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 24 feb 10, 16:42

Opprinnelig postet av Magnum

Én ting har jeg alltid lurt på: Går det ikke an å IKKE stjæle sanger? Og med det mener jeg å finne på noe sjøl. Og med det mener jeg også melodi.

Tenk på det... Wink

 

Thank You ! trenger ikke å lage melodien selv, men iallefall lage en supportersang ut av en sang som INGEN andre har.. Svaret ligger nødvendigvis ikke på youtube dere Wink er vell på tide at vi slutter å stjele fra andre og heller markerer oss på en måte som er positiv istedenfor at vi skal bli enda større copycats..

---------------------------

SUPRAS FREDRIKSTAD!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 24 feb 10, 20:20

Alt dette snakker jeg om. Hvorfor stjele? Hvorfor kopiere?

FFK skal bygges opp fra grunnen av. Administrasjonen er byttet ut, vi har tapt noen spillere, men får inn mange unge så her blir det ferskt. Synes vi skal gjøre det som kommer fra tribunen nytt også, for der styrer vi gutta!

 

---------------------------

2010: The new era begins.


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 24 feb 10, 20:58

Å komme opp med melodi osv selv er nok ikke bare bare. Folk bør helst ha hørt melodien før, visst ikke blir det jævli hardt å få det til å sitte trur jeg. Beste nå er nok få noe supportersanger ut av noen kjente reffreng/melodier som de fleste kan fra før. Bare å rusle gjennom spillelista si det. Helt sikkert noen kaizers, CC Cowboys, Postgirobygget eller et eller annet reffreng man kan bygge på. Jeg er ræva på sånt vet jeg, men kanskje noen andre kan kline til. Vi trenger noen nye sanger nå.

---------------------------

Det ordner seg alltid for snille gutter!

SuprasFredrikstad09


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 24 feb 10, 22:08

Vi kan jo kopiere noe urtrøndersk.

Her blir det liv rai rai kan jo bli til her blir det mål hei hei. også sikkert noe videre. Men den sangen er vel for synonymt med trondheim hehe

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 24 feb 10, 23:25

Jeg skal dedikere helgen min til å få til iallefall ÉN sang. Skjønner ikke at det kan være vanskelig, og det har jeg sagt mange ganger nå, så samtidig håper jeg virkelig ikke jeg får meg den værste stolthets-klappen midt i trynet om det ikke er bare bare allikevel :P

---------------------------

2010: The new era begins.


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 25 feb 10, 15:53

Det er vel ingen som mener at vi kun skal ha kopier. Jeg vet heller ikke om noen supportere som kun har hjemmelagde sanger. De mest kjente sangene går fra stadion til stadio, og fra land til land...

En blanding er vel bra, men det viktigste er at folk synger de sangene som blir sunget på stadion. Problemet vårt er ikke at vi har for få sanger, men for få sangere.

 Klipp fra youtube er ok det, om i kan være først ute med en sang i Norge er det bra synes jeg. Hvem tror vi at vi er? Vi er ikke blant de beste syngende fans i Norge lengre, det var vi under Zoran.

La kreativiteten få utspring, ikke drep det med å klage på forslag. Av ti forslag klarer vi kanskje å få fran èn sang.

Dette forumet bør være en idèbank, og det er ikke sagt at de forslagen som blir lagt ut her blir brukt, men at folk begynner å nynne litt for seg selv. Plutselig har en eller annen supporter en melodi på tunga. Da er det bare å kjøre på.

Stå på guttær!

 

 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 25 feb 10, 15:56

Opprinnelig postet av Jonek

Hvem tror vi at vi er? Vi er ikke blant de beste syngende fans i Norge lengre, det var vi under Zoran.

Nei - men fremtidsvisjoner vettu. Bygge grunnmuren for fremtiden, uansett hvordan tilstandene er per dags dato.

Hvem er Zoran? Har sett han blitt nevnt rundt på Forumet.

 

---------------------------

2010: The new era begins.


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 25 feb 10, 16:37
Endret: 25 feb 10, 16:38
Endret av: lordofwhat

han var forsanger på plankehaugen fram til 2007 sesongen vel så ble han og et par andre utestengt for et eller annet regelbrudd og grunnen til at han blir nevnt er vel pga engasjemanget han hadde som forsanger... et engasjement vi vel ikke har vært i nærheten av å ha siden den gang

---------------------------

metallica 14 april yiihaaa


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5386

Lagt til: 25 feb 10, 16:46

Det her er Zoran

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 25 feb 10, 17:10

Opprinnelig postet av lordofwhat

han var forsanger på plankehaugen fram til 2007 sesongen vel så ble han og et par andre utestengt for et eller annet regelbrudd og grunnen til at han blir nevnt er vel pga engasjemanget han hadde som forsanger... et engasjement vi vel ikke har vært i nærheten av å ha siden den gang

Det stemmer ikke... det er ikke p.g.a. engasjemange. mere hans oppførsel....engasjemanget+ oppførsel

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 25 feb 10, 17:12

Opprinnelig postet av keiko99

Opprinnelig postet av lordofwhat

han var forsanger på plankehaugen fram til 2007 sesongen vel så ble han og et par andre utestengt for et eller annet regelbrudd og grunnen til at han blir nevnt er vel pga engasjemanget han hadde som forsanger... et engasjement vi vel ikke har vært i nærheten av å ha siden den gang

Det stemmer ikke... det er ikke p.g.a. engasjemange. mere hans oppførsel....engasjemanget+ oppførsel

La den ligge død nå. Skal PH komme tilbake må vi glemme det som var historie og se fremover. Var jo noe av det samme FFK slet med i 2 div alle som hele viste til hvordan det var i gammledager osv osv osv.

Vi snakker nå 2010 og må gjøre det beste ut av det vi har i dag, ikke det vi hadde en gang i tiden.

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 25 feb 10, 17:19

haha tror du svingte av feil et sted her nå keiko de kastet han ikke ut pga engasjement og det var vel strengt tatt EN sitvasjon der han tok litt av mot en kar som ikke ville synge borte mot petter pilgaards utvalgte.... engasjementet nevnte jeg i positivt fortegn i.f.t at vi ikke har funnet noen med det samme (engasjementet) enda

---------------------------

metallica 14 april yiihaaa


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 25 feb 10, 17:33

les alt jeg skrev også lar vi saken ligge død eller forsetter på pm

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 25 feb 10, 17:58

jeg leste alt du skrev keiko og engasjent er ikke en av grunnene til at han fikk støvelen....Cool

---------------------------

metallica 14 april yiihaaa


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 25 feb 10, 18:29
Endret: 25 feb 10, 18:29
Endret av: Lemmy

Tror egentlig Zoran-diskusjonen kan legges død. Som Keiko skrev, ta det heller på PM. Utrolig mange av trådene som blir ødelagt av at Zoran diskuteres.

Denne tråden skal handle om nye sanger. Hele FFK er i en renessanse-prosess, og det bør publikum være også. Håper vi kan bli Norges beste publikum igjen.

Da trenger vi nye sanger! Derfor er dette en glimrende tråd. Ikke la den bli ødelagt av annet tull.

Off-topic innlegg vil derfor bli slettet fra nå av.

Eventuelle kommentarer kan tas på PM.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 26 feb 10, 08:20

Da vet jeg iallefall hvem det er!

Snart helg, gutta! Nå får dere snart ny supportersang!

---------------------------

2010: The new era begins.


lingval

Knøttespiller

Ble medlem: 12 apr 04
Innlegg: 69

Lagt til: 27 feb 10, 17:14

Prøver meg med et forslag her:

Regner med at alle kjenner refrenget til Harry av CC Cowboys..........

Hva om vi synger f.eks:

 

Alle vet at Bodø/Glimt blir slått

Alle vet at Fredrikstad skal opp..........

 

Bodø/Glimt byttes ut med hvilket som helst lag vi spiller mot. Bør gå an å få til litt trøkk på det refrenget der??


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 27 feb 10, 17:33

forsåvidt bra..  hadde det vært bedre om du byttet fredrikstad med rød hvit kanskje ?  

 

alle vet at bodøglimt blir slått

alle vet at rød hvit skal opp

---------------------------

metallica 14 april yiihaaa



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3