Husk meg
Brukernavn
Passord

Tyskland-Norge

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 12 feb 09, 20:35

Opprinnelig postet av Magnum

Det eneste som er litt trist, er selvfølgelig at man ikke fikk sett kampen...

Fra neste år har TV2 tenkt å gjøre betal-TV av hovedkanalen sin også. Det må de selvfølgelig gjerne gjøre, men jeg skal i hvert fall ikke betale dem for å få lov til å se på de stadig flere reklamepausene deres. Og provokasjoner som denne gjør jo ikke at man får mer lyst til det, akkurat.

TV2 er en forretning. Hvorfor skal de kjøpe rettigheter til en fotballkamp for så å gi dem bort? Driver du butikk på den måten så er jeg ganske sikker på at det går "til h.....te".

De som er desperate får kjøpe tilgang. De andre bør slutte å syte... Det koster 159 kr å ha tilgang en hel måned. Billig moroCool


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 12 feb 09, 21:05

Du syns det er greit å sende en norsk fotballandskamp kun via betal-medier. Fair enough. Jeg syns ikke det er greit. Du er sikkert ikke alene om meninga, men i dette tilfellet later det til at jeg har flertallet med meg. Wink

Et annet poeng er at det opprinnelige poenget med TV2 var at det skulle være en reklame-finansiert TV-kanal. Prinsippet er som følger: TV2 sender attraktive programmer som trekker til seg så mange seere som mulig. Dette fører igjen til at annonsører er interessert i å kjøpe reklameplass for å nå disse seerne. Voila: butikk!

Derfra til å ta betalt fra seerne for at de skal få lov til å se reklame er det etter min mening "et par" meter.

På ett punkt er jeg enig med deg: "De som er desperate får kjøpe tilgang". Så desperat blir jeg aldri. Og å klage på griske j***er har etter min mening ingenting med "syting" å gjøre.

(Morsomt nok snakkes det om dette temaet på vår lisensfinansierte hovedkanal i skrivende stund).

---------------------------

Hater hat!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 12 feb 09, 21:54

Opprinnelig postet av Magnum

Du syns det er greit å sende en norsk fotballandskamp kun via betal-medier. Fair enough. Jeg syns ikke det er greit. Du er sikkert ikke alene om meninga, men i dette tilfellet later det til at jeg har flertallet med meg. Wink

Et annet poeng er at det opprinnelige poenget med TV2 var at det skulle være en reklame-finansiert TV-kanal. Prinsippet er som følger: TV2 sender attraktive programmer som trekker til seg så mange seere som mulig. Dette fører igjen til at annonsører er interessert i å kjøpe reklameplass for å nå disse seerne. Voila: butikk!

Derfra til å ta betalt fra seerne for at de skal få lov til å se reklame er det etter min mening "et par" meter.

På ett punkt er jeg enig med deg: "De som er desperate får kjøpe tilgang". Så desperat blir jeg aldri. Og å klage på griske j***er har etter min mening ingenting med "syting" å gjøre.

(Morsomt nok snakkes det om dette temaet på vår lisensfinansierte hovedkanal i skrivende stund).

Syns det er helt greit at TV2 sender de kampene de kjøper (utenom den medieavtalen for fotball som nå eies av Lyse) på den kanalen de selv bestemmer. De tar vare på sine kunder som har kjøpt TV2 Sport og prøver selvfølgelig også å få nye. Det er ingen folkerett å se fotball, og særlig ikke gratis....
At lisensfinansierte NRK ikke har økonomiske muskler nok til å kjøpe opp slike kamper og sende dem gratis er vel nok et bevis på at kanalen ikke får nok kroner ut av lisensen til å konkurrere med kanaler som drives med reklameinntekter og betal-tv.
Det ideelle ville kanskje være å doble prisen på lisensen så de stygge/slemme kommersielle kanalene fikk reell konkurranse ?

Det er uansett NFF som legger kriteriene for hva som skal vises av kamper på de forskjellige kanalene. Det er de som selger rettighetene og de tenker vel først og fremst på å suge mest mulig kroner ut av medieavtalen. Den nye avtalen med Lyse er vel et bevis på at de ikke er så opptatt av hvem som har muligheten til å se fotball på tv...?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 12 feb 09, 21:56
Endret: 12 feb 09, 22:03
Endret av: Holters

Det var ikke reklamepauser under landskampen.

Godt vi er forskjellige. Jeg synes TV 2 er den eneste norske kanalen verdt å betale for. Jeg hadde gledelig betalt 159,- (kanskje også litt mer, da jeg allerede i fjor betalte så mye for tilgang til FFKs kamper) per måned dersom jeg slapp å betale TV-lisens.

2335,- betaler man i året for TV-lisens. Det er 194,58 per måned!

(Den økte med 124,- i 2009... NRK ønsket en økning på 164,-. Økningen utover lønns- og prisvekst begrunnes med økte pensjonsforpliktelser.)

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 12 feb 09, 22:30

Opprinnelig postet av Holters

Det var ikke reklamepauser under landskampen.

Jeg vet. (Jeg har ikke sett mye på TV2 Sport, men jeg trur vel ikke det er reklamepauser der?). Dét var ikke poenget mitt, poenget mitt var om TV2 generelt, og å gjøre om hovedkanalen til en "reklamefinansiert betal-kanal" (en femmer til den første som ser hva som skurrer der).

Opprinnelig postet av Holters

Godt vi er forskjellige. Jeg synes TV 2 er den eneste norske kanalen verdt å betale for. Jeg hadde gledelig betalt 159,- (kanskje også litt mer, da jeg allerede i fjor betalte så mye for tilgang til FFKs kamper) per måned dersom jeg slapp å betale TV-lisens.

Det er godt vi er forskjellige, ja. Wink I det store og det hele syns jeg vel TV2 er forholdsvis crappy. Det er vel kanskje den minst crappy norske reklamekanalen, men mesteparten av programutvalget interesserer meg ikke, og reklamen drar det ned tre hakk til. Dog ser jeg vel kanskje gjennomsnittlig tre timer på TV2 i uka ("Criminal Minds" på de fleste torsdager, "Senkveld" på en del fredager, en og annen episode av "That 70's Show" og noen fotballkamper når det er sesong for det).

Generelt ser jeg ikke så mye på TV i det hele tatt, men når jeg gjør det, er det stort sett programutvalget på NRKs tre kanaler som tiltrekker meg. Jeg betaler TV-lisensen med glede for å få et tilbud (på TV, radio og nett) som stort sett er prega av en viss intelligens, kvalitet og - ikke minst - frihet fra reklameavbrudd, og jeg gleder meg over at all klaginga på TV-lisensen er fullstendig poengløs, all den tid lisenssystemet ikke kommer til å endres i overskuelig framtid (i hvert fall ikke før bygdetullingpartiet har rent flertall på Stortinget, men da har jeg uansett utvandra til Sverige).

Jeg kan ikke fordra TV-reklame, jeg hører aldri på reklameradio (det er om mulig enda verre), og hver gang det ringer en eller annen meningsmålingsgjøk for å spørre om jeg har hørt eller sett en viss reklame, må jeg skuffe ham.

Kanskje kunne jeg potensielt ha betalt for å se TV2 (på samme måte som jeg betaler for å se på NRK), men da måtte de i hvert fall ha kutta ut reklamen først. Jeg betaler ikke for reklameavbrudd - bare tanken er lattervekkende! Så etter 2009 vil jeg tippe jeg ikke har TV2 lenger (min analoge grunnpakke fra Get skal sies opp i løpet av året, og god, gammeldags antenne skal opp på taket for å motta de få gratiskanalene fra Norge og de betraktelig flere fra Sverige).

Da vil jeg nok også havne i den situasjonen at jeg i visse tilfeller må betale for å se noen (FFK-)fotballkamper på nettet. Men det blir ikke TV2 som får de pengene.

(Men vi skulle vel snakke om landslaget og Drillo her, kanskje...? Smile)

---------------------------

Hater hat!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 feb 09, 08:42
Endret: 13 feb 09, 08:42
Endret av: HotDream

Opprinnelig postet av Magnum

 

 Så etter 2009 vil jeg tippe jeg ikke har TV2 lenger (min analoge grunnpakke fra Get skal sies opp i løpet av året, og god, gammeldags antenne skal opp på taket for å motta de få gratiskanalene fra Norge og de betraktelig flere fra Sverige).

Du vil nok slite med svenske gratiskanaler. De innfører (har innført) digitalt bakkenett, men dessverre et annet system enn Norge. Det betyr at det ikke blir gratis iom at du må kjøpe egen antenne/mottakerboks for å ta inn deres system. Men NRK 1, 2 og 3 får du jo...Laughing.

Jeg ser på den fotballen jeg er interessert i der den sendes, og TV2 Sport er jo bra da det ikke er reklame der. Er mer irritert over den nye medieavtalen, men jeg får bare krype til korset og si opp Canal Digital og knytte meg til Lyse. Fiberkabelen til Lyse ligger klar 10 meter fra husveggen her. Fotball og særlig FFK skal jeg se uansett  Laughing

 


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 13 feb 09, 09:27

Opprinnelig postet av HotDream
Du vil nok slite med svenske gratiskanaler. De innfører (har innført) digitalt bakkenett, men dessverre et annet system enn Norge. Det betyr at det ikke blir gratis iom at du må kjøpe egen antenne/mottakerboks for å ta inn deres system. Men NRK 1, 2 og 3 får du jo...Laughing.

Nei, du vil ikke slite med svenske gratiskanaler. Wink

Med en helt normal norsk mottakerboks, som du kan kjøpe på Elkjøp eller andre steder, for å ta imot signaler fra det digitale bakenettet får du også de svenske gratiskanalene; SVT1, SVT2, TV4, osv.

Så... Ved å betale ca. 1200 spenn i engangskost får du alle de norske gratiskanalene og alle de svenske. 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 13 feb 09, 09:46

denialsander har helt rett, selvfølgelig. Svenskene bruker MPEG2 i digitalnettet sitt, Norge bruker MPEG4 (dvs. én av drøssevis av varianter av MPEG4). De norske mottakerboksene er bakoverkompatible med MPEG2 og kan altså ta imot svenske sendinger. Svenskene, derimot, kan ikke ta imot de norske, men det er nok ikke noe savn for dem. De vet jo knapt av Norge finnes. Wink

Jeg har en gammel TV og en digitalboks med bordantenne på kontoret mitt på loftet hjemme, og får faktisk inn Svinesund-senderen. Der ligger riktignok bare SVT-kanalene, men de alene fordobler jo antall kanaler jeg har tilgjengelig.

Med ei takantenne kan jeg ta inn f.eks. Strömstad-senderen, og gratis kunne se SVT1, SVT2, SVT24, SVT Barnkanalen/Kunskapskanalen, TV4, TV6, Axess TV og TV Göteborg... og muligens et par ekstra. Det er i hvert fall minst åtte åpne, ukoda kanaler, mot Norges tre (seks hvis en teller med TV2, TV Østfold og Frikanalen, som er gratis, men som en trenger kort for å se. Fra neste år skal altså TV2 forsvinne fra den lista).

On topic: Bra forside på Blabla i går: "Nå kommer Drillo og tar dere". Laughing

---------------------------

Hater hat!


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 13 feb 09, 11:25

Opprinnelig postet av Holters

Det var ikke reklamepauser under landskampen.

Godt vi er forskjellige. Jeg synes TV 2 er den eneste norske kanalen verdt å betale for. Jeg hadde gledelig betalt 159,- (kanskje også litt mer, da jeg allerede i fjor betalte så mye for tilgang til FFKs kamper) per måned dersom jeg slapp å betale TV-lisens.

2335,- betaler man i året for TV-lisens. Det er 194,58 per måned!

(Den økte med 124,- i 2009... NRK ønsket en økning på 164,-. Økningen utover lønns- og prisvekst begrunnes med økte pensjonsforpliktelser.)

 

Så slipper man å se reklamepauser i tide og utide på NRK's kanaler da. Mens man, i tillegg til å betale 159kr måneden på tv2 (eller mer når hovedkanalen blir betalingskanal fra 2010) også måtte se reklame!

Det er en måte å få vekk tv lisensen, og det er ved å tillate reklame på statskanalen. Jeg for min del er glad for at det finnes tre tv kanaler og tre radiokanaler praktisk talt helt rensket for reklame.

 

At TV2 velger å sende Norge på betalings kanalen sin er ikke noe annet en tragisk og ikke-inkluderende. De stenger ute praktisk talt 90% av den fotball interesserte befolkningen fra å se det Norske landslaget, det eneste fotball laget i landet som er "allemannseie." Det er rett og slett urettferdig for de som ikke, 1. Har tilgang til internett/pc 2.Ikke har mulighet til å skaffe seg tv2sport 3. de som ikke har råd til å skaffe seg tv2sport.

Er det riktig at kun et fåtall av landslagets supportere skal ha tilgang til kampen i sin egen stue?

---------------------------

Jørn Moum, gleder seg over seriesølv 2008!
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina* :)


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 13 feb 09, 12:02
Endret: 13 feb 09, 12:03
Endret av: denialsander

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot


1. Har tilgang til internett/pc
2.Ikke har mulighet til å skaffe seg tv2sport
3. de som ikke har råd til å skaffe seg tv2sport.

Er det riktig at kun et fåtall av landslagets supportere skal ha tilgang til kampen i sin egen stue?

Ingen menneskerett å se fotball på TV. For tre måneder siden ville 90% av norges befolkning gitt faen ettersom de synes Hareides landslag sugde elefantballer... 

Hvor mange i Norge idag er det som 1) ikke har tilgang til Internett/PC og som samtidig ikke har mulighet til å skaffe seg TV2 Sport?  Det er jaggu ikke mange.

Når det er snakk om at det koster penger og at folk ikke har råd er jeg i utgangspunktet mer enig. Men igjen; det å se landslagsfotball på TV er ingen menneskerett...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 13 feb 09, 12:13

Å se Norges landslag bør da virkelig være en menneskerett?

Mener du virkelig at landslaget kun er for de "priveligerte" ?

 

Sikkert ikke mange som verken har internett eller mulighet til å skaffe seg tv2sport, men sitter du der med et viasatt abonement så har du så vidt jeg vet ikke mulighet til å skaffe tv2 sport (muig jeg tar feil der ) har du da i tilegg et internett abonement som ble utsolgt tidlig på tv2 sumo (de tildelte de forskjellige nett leverandørene et  gitt antall "plasser" for å unngå kaos og sammenbrudd på nettsidene) så får du ikke sett kampen!

---------------------------

Jørn Moum, gleder seg over seriesølv 2008!
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina* :)


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 13 feb 09, 13:11

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Å se Norges landslag bør da virkelig være en menneskerett?

Nei, alldeles ikke.

Rett til skolegang for alle er en menneskerett. Likhet for loven er en menneskerett. Talefrihet er en menneskerett. Retten til å se landslagsfotball på TV er ikke engang i nærheten av å være en menneskerett.

Det er mulig du mener det er like viktig å se norsk landslagsfotball som eksemplene mine ovenfor, men det håper jeg egentlig ikke. Bare at du - og andre - bruker ordet menneskerettigheter uten å faktisk vurdere hva betydningen av ordet egentlig er.

http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Declaration_of_Human_Rights

For å gå tilbake til saken om hvem som skal/bør/må se landskamper, er det slik at NFF bestemmer over landskamper på norsk jord og det tyske forbundet bestemmer over de som går på tysk jord. NFF selger rettigheter til å vise kamper i ulike medier og dersom noen skal ha kjeft for det at kampen ikke ble vist på en åpen, gratis, kanal - for alle - så er det NFF og ikke TV2.

TV2 er en kommersiell bedrift som ønsker å tjene mest mulig penger. De har kjøpt rettighetene og forvalter dem slik de mener er best for seg. Både økonomisk og omdømmemessig. I dette tilfellet har de nok kanskje forregnet seg, slik at de faktisk har gått på en smell rent omdømmemessig også.

Du har nok rett i at det er noen som har Viasat-abonnement som da ikke kan kjøpe/skaffe TV Sport via TV. Men flesteparten av dem har nok tilgang til Internett med iallefall høy nok båndbredde til å se kampen. Selv så jeg med 1300kbps på en 1920x1200 skjerm - helt greit, bare jeg ikke sitter for nærme.

Ikke alt som er kult og man skal ha lyst til å se her i livet er gratis. For Fredrikstadfolk burde det kanskje vært gratis å komme inn på stadion, ettersom FFK er så viktig for befolkningen?  Internett-tjenester og -tilgang er for mange etterhvert blitt en "livsnødvendighet". Men det er fortsatt slik at de som vil ha må betale. Telefon likeså. Bil og bruk av bil, kjøring på veier, osv - alt koster penger og vi betaler det - om enn motvillig.

Men det er viktig å ikke vanne ut menneskerettighetsbegrepet - til det er saken "gratis, massedistribuert fotball" overhodet ikke viktig nok.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 13 feb 09, 13:42
Endret: 13 feb 09, 13:50
Endret av: fredrikstadpatriot

Det kan jo ikke sammelignes med gratis skole etc, det er jeg veldig klar over. Men at det burde vært mulig for alle å se det Norske landslaget spille kamp står jeg fortsatt ved.

Det norske landslaget er fotball laget til hele Norge. akkurat som håndball  landslagene, ishockey landslaget etc etc. At tv2 velger å sende kampene på betalingskanalen har ikke noe med at de er en bedrift som skal tjene penger, de gjør dette av prinsipp mot NFF, fordi at de mistet rettighetene de hadde i forbindelse med tippeligaen frem til og med 2008. De kunne valgt å vise kampen på tv2 zebra eller tv2, som de fleste får inn, nei det er ren og skjær griskhet som herjer i norges største komersielle kanal. De oppfører seg som en sutrette unge som ikke fikk det som de ville. Da velger tv2 å "straffe"  fotballpublikummet. Selv i fjor, når kampene gikk på viasatt4 eller tv3 fikk jo fleste parten med seg kampene. 

At man må betale for å se klubbkampene kan jeg være enig i, ihvertfall alle kampene til klubblaget som i fjor (om det er mulig i år vet jeg ikke.)

Når det er sagt, så er selvsagt ikke NFF uten skyld de heller, de kunne satt ned foten når det gjaldt hvor landskampene skal vises. Men der også kommer griskhet inn i bildet, som i de fleste privat bedrifter. Men det vireker som det er det vi vil ha mer og mer av, privatiser ditt og datt, da slipper vi å betale tv lisens og skatter og avgifter, så kan vi betale ekstra for sykehusbehandling, skole og andre store ting, helt ned til småting som å se sitt egets land fotball lag spille kamper!

---------------------------

Jørn Moum, gleder seg over seriesølv 2008!
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina* :)


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 feb 09, 13:55
Endret: 13 feb 09, 13:57
Endret av: HotDream

Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av HotDream
Du vil nok slite med svenske gratiskanaler. De innfører (har innført) digitalt bakkenett, men dessverre et annet system enn Norge. Det betyr at det ikke blir gratis iom at du må kjøpe egen antenne/mottakerboks for å ta inn deres system. Men NRK 1, 2 og 3 får du jo...Laughing.

Nei, du vil ikke slite med svenske gratiskanaler. Wink

Med en helt normal norsk mottakerboks, som du kan kjøpe på Elkjøp eller andre steder, for å ta imot signaler fra det digitale bakenettet får du også de svenske gratiskanalene; SVT1, SVT2, TV4, osv.

Så... Ved å betale ca. 1200 spenn i engangskost får du alle de norske gratiskanalene og alle de svenske. 

Hmm, var det ikke det jeg skrev da?  Når ble 1200 kr gratis? Sverige (og resten av Europa) har ikke samme digitale system som Norge. Får du inn Sverige med norsk digital mottaker fra RiksTV...?


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 13 feb 09, 14:34

Opprinnelig postet av HotDream

Hmm, var det ikke det jeg skrev da?  Når ble 1200 kr gratis? Sverige (og resten av Europa) har ikke samme digitale system som Norge. Får du inn Sverige med norsk digital mottaker fra RiksTV...?

Nei, det var ikke det du skrev. Og for å skrive det enda tydeligere (som Magnum også gjorde): JA, du får inn de svenske kanalane med NORSK digital mottaker (pga bakoverkompabilitet på encodingstandarden). Men du FÅR ikke den norske digitale miottakeren gratis. Hvis du vil kjøpe den uten abonnement, koster den ca. 1200 kroner. I engangskostand.

Sammenliknet med abonnementsavtaler (RiksTV, Canal Digital, Viasat, whatever) der du har kortavgift, månedsavgift, årsavgift, fakturaavgift, osv, osv, er 1200 kroner i engangsavgift "nesten gratis".

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 13 feb 09, 15:32

Jeg så nylig i forbifarta en reklame fra... jeg trur det var Rema, som solgte en Sagem-mottaker til noen få hundrelapper. I Sverige kan du få en dekoder for "de fria kanalerna" (dvs.uten kortplass) for ned mot ca. 300 kroner. Dette tilbudet fra Rema (?) er et tegn på at det går den veien i Norge også.

Sammenligna med X antall hundrelapper i måneden til et eller annet TV-distribusjonsselskap (kabel, satellitt, RiksTV), er det "nesten gratis", ja!

Jeg har tenkt å ta i litt hardere: Jeg skal kjøpe splitter ny takantenne, med proff installatør (skal faen ikke opp der sjøl, kjenner høydeskrekken tar tak i meg bare ved tanken) og dessuten få lagt inn TV-uttak i diverse rom i huset. I påvente av TV-utskiftninger (hvor TVer med innebygd digitaltuner er det eneste aktuelle), blir det vel innkjøp av et par dekodere til også. Alt i alt kommer det til å komme på noen lapper i engangskostnad, ingen tvil om det! Det positive er jo at verken TV2 eller andre reklamekanaler kommer til å få et eneste øre av disse pengene. Smile

Forøvrig er jeg (ikke overraskende) veldig enig med fredrikstadpatriot når det gjelder både NRK og reaksjonene på hva TV2 gjorde i denne saken. Naturligvis kan en (hvis en vil kverulere Wink) argumentere med at det sleivete å si at å se en fotballandskamp er en menneskerett. På den annen side mener jeg at, ja, viktige sportsbegivenheter bør være tilgjengelige på en kanal som er fritt tilgjengelig for størstedelen av befolkninga.

(Er en privatlandskamp i fotball en viktig sportsbegivenhet? Det kan sikkert diskuteres. I dette tilfellet var det en del omstendigheter rundt som gjorde den mer interessant enn den ellers ville vært, men en kan jo ikke vite akkurat når dét vil skje).

Naturligvis er TV2 i sin fulle rett til å kjøpe inn hva de vil, sende (eller ikke) hva de vil på hvilken kanal de vil til hvilken pris de vil og med så mye reklame de vil (innenfor det etter min mening allerede altfor liberale lovverket). Og så får de også ta de både forretningsmessige og omdømmemessige konsekvensene av sine handlinger. I dette tilfellet har de sikkert hanka inn noen raske kroner, men omdømmemessig har de uten større tvil tapt stort. Det er godt mulig de klarer å hanke inn det meste av det tapet igjen. Men for meg personlig var det nok en spiker i kista - og lokket satt i grunn ganske godt spikra på fra før.

---------------------------

Hater hat!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 13 feb 09, 16:12

Opprinnelig postet av Magnum

Jeg så nylig i forbifarta en reklame fra... jeg trur det var Rema, som solgte en Sagem-mottaker til noen få hundrelapper.

599 koster den faktisk. Jeg så den på vei hjem idag. :)

Jeg vil forøvrig ikke kalle en privatlandskamp i fotball en viktig sportsbegivenhet. Men ingen regel uten unntak... Etter Hareides massive rævkjøring av landslaget ville enhver ny trener gi løftet interesse rundt landslaget. Drillo tok det til nye høyder.  Det er en ekstremt mye omtalt begivenhet, men den er vel strengt tatt fortsatt ikke særlig viktig... ;)

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 feb 09, 10:00

Opprinnelig postet av denialsander

Sammenliknet med abonnementsavtaler (RiksTV, Canal Digital, Viasat, whatever) der du har kortavgift, månedsavgift, årsavgift, fakturaavgift, osv, osv, er 1200 kroner i engangsavgift "nesten gratis".

Ja ja, får bare gratulere Magnum og hans like med gratis SVT1 og SVT2 pluss TV4 (som også med tiden blir betalTV som TV2). Han får sikkert sett både landskamper og FFK gratis da. De sender jo ihvertfall mange gratis landskamper der. Bare ikke norske...

Det er jo en skandale at noen TVkanaler prøver å tjene penger. Fysj og fy... Rart det ikke er forbudt i "Sovjetstaten" Norge Laughing


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 14 feb 09, 11:33

Opprinnelig postet av HotDream
Ja ja, får bare gratulere Magnum og hans like med gratis SVT1 og SVT2 pluss TV4 (som også med tiden blir betalTV som TV2). Han får sikkert sett både landskamper og FFK gratis da. De sender jo ihvertfall mange gratis landskamper der. Bare ikke norske...

Det er jo en skandale at noen TVkanaler prøver å tjene penger. Fysj og fy... Rart det ikke er forbudt i "Sovjetstaten" Norge Laughing

Hvilken fot fikk du først ut av senga idag, HotDream?!  Wink Poenget her var vel å vise at det faktisk lar seg gjøre å få et ganske ok sett basiskanaler uten at det koster nevneverdig med penger. Når det er på plass kan sikkert Magnum og "hans like" (aka meg selv, antar jeg) bruke noen kroner på web-TV der det er "nødvendig".

Jeg foretrekker iallefall å betale direkte og for det jeg ønsker å se, fremfor å betale f.eks. en fast sum på f.eks. 299 per måned for 95% drittkanaler jeg ikke ser på - samtidig uten trenings-landskamper, spansk fotball, norsk fotball, engelsk fotball, osv.

Når det er sagt må jeg også innrømme at jeg har abonnement fra CD, men det er primært for å dekke husstandens øvrige behov enn mine egne. Min TV-titting begrenser seg stort sett til å være litt fotball, nyheter en gang i mellom, mulig en titt innom "gullrekka" på fredager. Utenom fotballsesong er det kanskje 1-2 timer i uka.

Det er vel også slik at det ikke er unaturlig (og jeg har vel også vanskelig for å se at Magnum eller andre har sagt noe annet) at TV-selskaper vil tjene penger på driften. Det jeg ikke kan forstå er de som faktisk vil betale for å få lov til å se en reklamefinansiert kanal... Jeg er villig til å betale ekstra for spesielle kanaler og sendinger, men da skal de være reklamefrie. 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 feb 09, 20:54

Opprinnelig postet av denialsander

Hvilken fot fikk du først ut av senga idag, HotDream?!  Wink Poenget her var vel å vise at det faktisk lar seg gjøre å få et ganske ok sett basiskanaler uten at det koster nevneverdig med penger. Når det er på plass kan sikkert Magnum og "hans like" (aka meg selv, antar jeg) bruke noen kroner på web-TV der det er "nødvendig".

Jeg foretrekker iallefall å betale direkte og for det jeg ønsker å se, fremfor å betale f.eks. en fast sum på f.eks. 299 per måned for 95% drittkanaler jeg ikke ser på - samtidig uten trenings-landskamper, spansk fotball, norsk fotball, engelsk fotball, osv.

Når det er sagt må jeg også innrømme at jeg har abonnement fra CD, men det er primært for å dekke husstandens øvrige behov enn mine egne. Min TV-titting begrenser seg stort sett til å være litt fotball, nyheter en gang i mellom, mulig en titt innom "gullrekka" på fredager. Utenom fotballsesong er det kanskje 1-2 timer i uka.

Det er vel også slik at det ikke er unaturlig (og jeg har vel også vanskelig for å se at Magnum eller andre har sagt noe annet) at TV-selskaper vil tjene penger på driften. Det jeg ikke kan forstå er de som faktisk vil betale for å få lov til å se en reklamefinansiert kanal... Jeg er villig til å betale ekstra for spesielle kanaler og sendinger, men da skal de være reklamefrie. 

He he, rett fot. Er i perlehumør jeg Laughing. Er enig i at det er best å betale direkte for det jeg vil se av kanaler. Derfor har jeg bl.a.TV2 Sport (som til og med er reklamefri) Laughing. Problemet med kanalpakker er jo at du ikke kan velge hvilke kanaler du selv vil ha. Er ikke lovlig i Norge det. Hadde det vært mulig så hadde jeg nok hatt et langt mer begrenset utvalg av kanaler hjemme hos meg..... Og TV-lisensen må man dessverre betale uansett om man vil ha NRK eller ikke. Langt fra gratiskanal som noen kaller det, men nesten reklamefri (jævla irriterende med de "reklameplakatene" som kommer opp før hver eneste sportssending).

Når det gjelder siste landskampen så kjøpte jo TV2 rettighetene av tysk tv, og det er jo en selvfølge at de sender kampen de "eier" på den kanalen de ønsker. At noen her inne mener NFF skal overstyre en tvkanal å fortelle dem hvilken kanal de skal sende på blir jo for dumt. NFF eier ikke rettighetene for tvsending av bortekamper, og hvorfor skal da den kanalen som eier rettighetene bry seg en dritt om hva surrehuene i NFF sier? Kampen var forøvrig meget god reklame for kommende landskamper, så NFF burde jo betale TV2 for å reklamere for produktet deres hvis de vil ha dette på en landsdekkende kanal. Det må jo andre som har reklame på tv gjøre (dyrt er det også).Laughing

Et lite spark til ham som hater reklame på tv: Jammen kjekt for deg at du "tilfeldigvis" så en TV2 reklame fra Rema1000 på billig digitalmottaker..Laughing Løp og kjøpLaughing



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340