Husk meg
Brukernavn
Passord

Spillere ut før neste sesong

Flat Trådet Nøstet
Totalt 4 sider Alle

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 27 okt 08, 16:51
Endret: 27 okt 08, 16:52
Endret av: FFK1903

ser at det er en tråd om hvilke spillere vi kan tenke oss før neste sesong. for å få til dette så må noen ut.

jeg kan ikke pr dags dato se hvilke spillere jeg vil ha ut. mest fordi at de jeg har på lista mi er unggutter, å de kan være noe for fremtiden.

de jeg snakker om da er elvestad, shabani, mehmeti, halvorsen. eneste er jo å bli kvitt stadheim.

jeg kan ikke si alt for mye om disse spillerne, fordi at jeg ikke har sett de spille så mye. en mulighet er å låne de bort til en adecco klubb. 

shabani har jeg sett nok til at jeg ikke trur at han blir noen tippeligaspiller.

jeg ville også sagt tegan. men dere så jo selv hva han gjorde igår. er ikke mange i tippeligaen som hadde klart å gjort det han gjorde på 2-1 målet.

noen som har noen synspunkter på hvem som bør ut?


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 27 okt 08, 17:01

Stadheim er jo knapt god nok for Sogndal om dagen, så han bør det vel være førsteprioritert å få solgt/gitt bort.

Tegström sikret sølvet, men utover det har han kun vært "noe å sette innpå" når Gardar har blitt sliten. Skaden tatt i betrakning, han har ikke levert denne sesongen, og jeg tviler på at han noen gang vil komme opp på det nivået han var én vårsesong i Sandefjord for et par år siden.

Neste på min liste er Ramberg, selv om det sikkert ikke noen lettsolgt spiller. Må i tilfelle være enten Moss eller Sparta som ønsker han tjenester. Gjorde en god figur på høyrekanten helt i begynnelsen av sesongen, men har falt tilbake til sitt vanlige nivå utover i sesongen. Er heller ingen ideell spiller å ha på høyrekanten selv når han er i form. Og de gangene han har fått sjansen sentralt der han liker seg best, så har han egentlig bare styrket savnet etter Wehrman. Flott og lokal fyr, men hvis Wehrman blir skadefri og signerer ny kontrakt syns jeg faktisk Elvestad kan få sjansen de gangene Wehrman ikke spiller.

De to siste er litt avhengig av hva som kommer inn, og det kan jo også hende at enkelte spillere blir solgt fordi de er klare for større klubber. Blir det ikke kjøp av Everton eller annen spiss, så kan det være lurt å ha med Tegström videre. Det samme hvis for eksempel Wehrman blir solgt og ingen ny kommer inn.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 27 okt 08, 17:06
Endret: 27 okt 08, 17:19
Endret av: Holters

Vurdering av hvilke spillere som er "utsatt":

Keepere:

  • Runar (tilbake til Start)
  • Bråthen (muligens utlån for erfaring dersom Ørlund signeres).

Forsvar:

  • Shabani (fristilles eller utlån for erfaring, 0 spilletid i år)
  • Halvorsen (ikke fornyet tillitt, er rangert bak Wallace, Thomassen og Ophaug).
  • Mehmeti (fortsatt usikkert om han får tillit utover denne sesongen, men synes han virker mer spennende enn Shabani)

Midtbane:

  • Stadheim (fristilles, han er for dårlig for Sogndal til og med).
  • Elvestad (utlån for erfaring, har stagnert noe pga skadene, så han trenger spilletid, og posisjonen han er utfordrer til er meget vanskelig å få spilletid i hos oss).

Angrep:

  • Tegan (salg for å frigjøre midler, har nok en god kontrakt i forhold til spilletid, men tror han blir vanskelig å få solgt. Ja, han imponerte i siste innhopp, men en svale gjør ingen sommer).

Det hadde vært 7-8 ut og da hadde vi stått igjen med 18-19 spillere (inkludert Ørlund og Everton) i troppen. noe som selvsagt ikke er særlig realistisk. Jeg ønsker tre ytterligere forsterkninger før neste sesong, så får vi se hvem som eventuelt må forlate klubben for å gjøre plass til de 2-3 forsterkningene klubben har uttalt at de ønsker å hente.

I tillegg har vi jo noen spillere som kan være aktuelle for salg.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 27 okt 08, 17:06

Ramberg er godt likt av FFK-trenerne, og han kommer nok ikke til å gå. Syns også det vil være riktig. Han har mye å tilføre et FFK-lag, og holder fortsatt et bra nivå. Har vel hatt et par dårlige kamper i det siste, men han er så absolutt ikke så dårlig som mange skal ha det til!

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 27 okt 08, 17:07

Det spørs helt hvem som kommer inn.

Jeg vil legge til at dette er ikke hvilke spillere jeg kan tenke meg å bytte ut, eller hva jeg tror. Men slik jeg ser det nå, tar jeg det for gitt at Stadheim og Runar ikke er i troppen som starter oppkjøringen mot 2009-sesongen. Jeg tar også utgangspunkt i at Örlund og Everton fortsetter. Med Fofana, Kouadio og West borte fra før så står vi da igjen med:
- 3 keepere
- 8 (9 med evt Dardan) forsvarere
- 7 midtbanespillere
- 5 angripere

Det er 23-24 spillere, en passe stor stall etter min smak.
Hvis noen skal ut, bør det være fordi det er noen markant bedre som kommer inn. Det er også viktig å beholde noen lokale unggutter, selv om de per dags dato kanskje ikke er aktuelle for start 11-ern. Hvis noen av bærebjelkene i laget forsvinner, er det viktig at vi får inn noen som holder minst samme nivå.

Oppsummert: Med unntak av de som er nevnt, vil jeg i utgangspunktet ikke kvitte meg med noen før det er spillere på plass som er markant bedre enn de som eventuelt forsvinner.

---------------------------

God bedring, Dagfinn!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 27 okt 08, 17:12

Opprinnelig postet av A.Scheie
Oppsummert: Med unntak av de som er nevnt, vil jeg i utgangspunktet ikke kvitte meg med noen før det er spillere på plass som er markant bedre enn de som eventuelt forsvinner.

Godt sagt,

... for vi har faktisk et godt lag og en god stall i år! Cool

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 27 okt 08, 17:25

Opprinnelig postet av A.Scheie
Oppsummert: Med unntak av de som er nevnt, vil jeg i utgangspunktet ikke kvitte meg med noen før det er spillere på plass som er markant bedre enn de som eventuelt forsvinner.

Problemet er vel at nettopp spillere må bli solgt før nye kan hentes inn. Det er vel også det spillerinvest vil. Det er vel slik FFK tenker også med den økonomien de har. De kan ikke hente inn en spiss og så regne med at de får solgt Tegström. Da står de brått med begge to til sesongstart og en ekstralønning og ingen overgangssum.

Og det er helt greit egentlig. Får vi solgt Stadheim eller Tegström så syns jeg faktisk vi skal slå til. TKK har sikkert en liten svart bok som er fylt med navn som kan erstatte disse likevel. Gjerne unge spillere som ikke er dyre i hverken innkjøp eller drift og som har store videresalgspotensiale.


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 27 okt 08, 17:28

Erstatte Stadheim ? Da er det vel bedre å bruke unggutta ? Nei, fristill eller gi ham bort til Sogndal permanent..

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem


Doc OJ

Knøttespiller

Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 65

Lagt til: 27 okt 08, 19:02
Endret: 27 okt 08, 21:10
Endret av: Doc OJ

 

Keepere:

  • Runar (tilbake til Start)
  • Bråthen (muligens utlån for erfaring dersom Ørlund signeres).

Forsvar:

  • Shabani (fristilles eller utlån for erfaring, 0 spilletid i år)
  • Halvorsen (ikke fornyet tillitt, er rangert bak Wallace, Thomassen og Ophaug).
  • Mehmeti (fortsatt usikkert om han får tillit utover denne sesongen, men synes han virker mer spennende enn Shabani)

Midtbane:

  • Stadheim (fristilles, han er for dårlig for Sogndal til og med).
  • Elvestad (utlån for erfaring, har stagnert noe pga skadene, så han trenger spilletid, og posisjonen han er utfordrer til er meget vanskelig å få spilletid i hos oss).

Angrep:

  • Tegan (salg for å frigjøre midler, har nok en god kontrakt i forhold til spilletid, men tror han blir vanskelig å få solgt. Ja, han imponerte i siste innhopp, men en svale gjør ingen sommer).

 

Enig i det meste der men synes vi bør beholde Tegström. Grei å ha som backup. Hva unggutta angår synes jeg hele gjengen unntatt Staw, Thomassen og Mehmeti bør leies ut. Da får de sjans til å vise hva de duger til, med unntak av Bråthen som vi vet er god. Men han trenger spilletid for ikke å stagnere slik mange "talenter" gjør. Synes Mehmeti bør få sjnasen, virker mer spennende enn Shabani. Shabani har dessuten vært i A-stallen en stund nå uten å imponere.

Hva forsterkninger angår så håper jeg vi signerer Örlund og Éverton. Örlund er en god keeper og Éverton tror jeg har potensiale. Leser en del skriverier for tiden om at Gerrbrand lengter hjem og Hammarby er interesserte. Dette liker jeg ikke å lese i og med at Gerrbrand er veldig undervurdert i Tippeligaen og viktig for laget. Får håpe at de da eventuelt gir oss en Erkan Zengin i bytte. En spiller jeg tror ville være morro å se i FFK drakt. Helst ser jeg selvfølgelig begge to i FFK drakt neste sesong.

Det snakkes om spillere som Parr, Gulsvik, Austnes, Orry Larsen (!) her på forumet, dette er bare å utelukke. Ingen av de er gode nok, rett og slett. Personlig synes jeg det norske markedet består av kjedelige og overprisede spillertyper. Så håper Jokke tar en tur til Brasil og kikker litt og at TTK tar noen telefoner så vi får noen bra forsterkninger.


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 27 okt 08, 19:17

En spiller som jeg vil ha inn er Tomasz  Sokolowski 

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 27 okt 08, 19:24

Opprinnelig postet av Topscorer

En spiller som jeg vil ha inn er Tomasz  Sokolowski 

Hvis Kasey forsvinner i vinter, så hadde han vært et meget godt alternativ.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 27 okt 08, 20:05

Tror egentlig bare det er å glemme at vi skal kjøpe noen fra Tippeligaen! For det første er det svindyrt, for det andre er det kun Stabæk som har vært bedre enn oss i år, så hva er vitsen? :) Når vi da også har Tor Kristian Karlsen som sikkert vet om mye bra sør-amerikanske, talentfulle og billige spillere tror jeg heller det er veien å gå.

I forsvaret må vi vel regne med å få inn en spiller til. Tipper vel at Gerrbrand og/eller Piiroja fortsetter, og man vet jo aldri med skadesituasjonen til Ophaug. Har hørt at kneskåler som begynner å krangle, gjerne fortsetter. Han begynner jo også å dra på årene. Samme med Czwartek. En Lustig-type på høyrebacken fra Sør-Amerika med masse offensive bidrag kunne vel vært noe? :)

Får vi det, er det ikke sikkert vi trenger en skikkelig driblesterk ving. Bare se på Liverpool, hvor godt de lykkes med Kuyt og Riera. Nå har jo Riera bra teknikk, men er vel ikke noen sånn Alanzinhotype. Men vi har Kvisvik som er..Kvisvik- rett og slett helt unik. Og på den andre siden har vi Barsom som løper til krampa tar ham hver eneste kamp. Har vi da to offensice backer som kan komme rundt de, er det ikke sikkert vi trenger en rask, dribleving. Men likevel, for breddens skyld kan det være godt!

Og bredde er noe som er viktig! Derfor bør vi hente inn noen spillere til, men ikke for mange. Se bare på Stabæk som handlet Palmi Rafn Palmason, Niklas Sandberg og Pontus Farnerud i sommer. I tillegg til Johan Andersson før sesongen. Det har vært gull(bokstavelig talt) verdt!

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 27 okt 08, 20:21

Av ungguttene har jeg ikke sett så mye, men det jeg har sett har ikke imponert veldig, har vel kun trua på Thommassen.

 Er ikke enig i at Ramberg og Tegan må ut, så lenge de ikke forlanger å starte hver kamp er de veldig bra å ha som "squadplayers". Tror aldri i verden vi får den samme kvaliteten tilbake hvis det skal handles for samme sum som de evt går for.

Alle så jo hva Tegstrøm kan på sitt beste i går, og Ramberg fortjener ikke så mye pepper som han får, han er også sterkt delaktig i sølvmedaljen pga noen veldig bra kamper og viktig(e) scoring(er?).

Få ut Stadheim og erstatt ham med en skikkelig kantspiller samt gjør leieavtalene permanente så har vi et lag som kan sloss i toppen neste år også.

Fokuset etter en sesong som denne burde jo være å bevare ikke forandre! Smile


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 27 okt 08, 20:24

Opprinnelig postet av Lemmy

Tror egentlig bare det er å glemme at vi skal kjøpe noen fra Tippeligaen! For det første er det svindyrt, for det andre er det kun Stabæk som har vært bedre enn oss i år, så hva er vitsen? :) Når vi da også har Tor Kristian Karlsen som sikkert vet om mye bra sør-amerikanske, talentfulle og billige spillere tror jeg heller det er veien å gå.

I forsvaret må vi vel regne med å få inn en spiller til. Tipper vel at Gerrbrand og/eller Piiroja fortsetter, og man vet jo aldri med skadesituasjonen til Ophaug. Har hørt at kneskåler som begynner å krangle, gjerne fortsetter. Han begynner jo også å dra på årene. Samme med Czwartek. En Lustig-type på høyrebacken fra Sør-Amerika med masse offensive bidrag kunne vel vært noe? :)

Får vi det, er det ikke sikkert vi trenger en skikkelig driblesterk ving. Bare se på Liverpool, hvor godt de lykkes med Kuyt og Riera. Nå har jo Riera bra teknikk, men er vel ikke noen sånn Alanzinhotype. Men vi har Kvisvik som er..Kvisvik- rett og slett helt unik. Og på den andre siden har vi Barsom som løper til krampa tar ham hver eneste kamp. Har vi da to offensice backer som kan komme rundt de, er det ikke sikkert vi trenger en rask, dribleving. Men likevel, for breddens skyld kan det være godt!

Og bredde er noe som er viktig! Derfor bør vi hente inn noen spillere til, men ikke for mange. Se bare på Stabæk som handlet Palmi Rafn Palmason, Niklas Sandberg og Pontus Farnerud i sommer. I tillegg til Johan Andersson før sesongen. Det har vært gull(bokstavelig talt) verdt!

 

Viktig å huske på at Stabæk på samme tid mistet to av tippeligaens beste midtbanespillere, 2 ut og 3 inn i sommervinduet.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 27 okt 08, 20:25

Ja, men allikevel var de bra besatt på midtbanen. Nå har de jo Andersson, Hauger, Stenvoll, Stenersen, Farnerud og Keller som kan spille der.. (: Hvertfall 4-5 av de holder bra nivå!

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 27 okt 08, 20:46

mye bra innspill her. det er som noen sier at noen må ut før vi får lov til å få noen inn.

for å bedre den økonomiske delen så må vi rett å slett stole på karlsen og joachim. at de får inn billige spillere fra sør som vi kan selge for 10 ganger så mye etter et år eller to.

men da er det også viktig at ffk kjøper disse spillerne. ikke spiller innvest. er først når vi kan få alle inntektene til klubben vi kan forsterke økonomien.

av ungguttene vil jeg beholde thomassen.staw.bråten. og mehmeti. resten kan de leie ut til adecco klubber.

ramberg har ikke lenge igjen allikevel. så han vil jeg ha videre p.g.a at han er fra fredrikstad, og at han er en habil erstatter ved skader. det samme med tegan. en helt grei spiller å sette innpå de siste 30 min. jeg har fortsatt ikke mista trua på han.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 27 okt 08, 21:54

ffk1903 treffer spikern på hodet i beskrivelsen av hansi, etter sitt "comeback" har han enkeltkamper på et bra nivå, men gjennom en lang sesong faller han igjennom på dette nivået. hever sikkert en god lønn også. hva med å satse på fremtiden i unge og lovende elvestad og thomassen? wehrman,elvestad,gashi og thomassen kan krige om de 2plassene sentralt neste år. thomassen er klart beste der eller som back. fungerer absolutt ikke på vingen.

dog er det lite som tilsier at hansi forsvinner, eventuelt må det være at ffk gir ham bort til et østfold lag, noe jeg ser svært lite sannsynlig... 

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 27 okt 08, 23:57

Skjønner absolutt ingenting når folk hevder Ramberg burde blitt solgt. Ikke bare har han vært en bidragsyter til sølvet i år, eller at han er en av få identitetsbærere på dette FFK-laget, men han er også bare FFK-gutt og hadde selvsagt ikke takket ja til det første og beste budet utenfra, helt naturlig synes jeg. For Ramberg er FFK, mer eller mindre en av vår tids store moderne FFK-spillere vil jeg si.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 28 okt 08, 00:36
Endret: 28 okt 08, 00:37
Endret av: FFK1903

Ramberg har ikke de store ekstremkvalitetene som fremhever en fotballspiller. Han har spilleforståelse og et blikk for spillet, men hva hjelper det når pasningene ofte er svake og han ikke unytter blikket men leverer støttepasninger? Han er ingen hodespiller, dribler, løpsmaskin, pasningslegger og har ingen skuddfot. Han er heller ingen joker som kan sitte på benken og kan endre kampene som innbytter. Han har vært bidragsyter på grunn av mangel på andre alternativer i år. Han ble en nødløsning på høyrekanten, hvor han overrasket med godt spill nesten hele vårsesongen. Etter dette har det gått tråere.

Han ligger sist (av de som har spilt en del) på børsen her inne (enkelte i klubben har gitt de bak børsen ros for "riktige" vurderinger) og er blant de dårligste også på VGs børs. Ikke tilfeldig. Hvis Wehrman blir her neste sesong og vi får en skikkelig høyrekant så syns jeg faktisk Ramberg blir overflødig, i hvert fall hvis hans navn i troppen går på bekostning av en bedre spiller. Wehrman er ikke fryktelig skadeutsatt, har spilt de fleste kampene til FFK selv om denne skaden satte han ute av spill lengre enn vi trodde. Si at han er borte 3-4 kamper neste år, i de kampene kan Elvestad eller noen andre tre inn.

Gashi har vi flere alternativer for allerede. Det samme på venstrekanten og høyrekanten. Og skal vi først ha en spiller på benken som kanskje spiller 5-10 kamper inkludert innbytter, så kan det like gjerne være en spiller som er 10-15 år yngre og som også er lokal. Og billigere i drift, selv om lønnskostnaden ikke er hovedgrunnen til at Ramberg bør selges.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 28 okt 08, 01:54
Endret: 28 okt 08, 01:55
Endret av: Supreme NTM

Hva journalister her eller i VG mener om Rambergs prestasjoner bryr meg sånn cirka midt bak. Mulig også det er riktig at han ikke har prestert stor fotball kamp etter kamp i år, men mener uansett Ramberg er et viktig symbol på vår spillestil i Plankebyen og at det ville vært ren og skjær idioti og enten gi bort eller selge denne identitsbæreren og lagsymbolet for noen skarve symbolske penger. Det blir litt som å selge sjela si. Man kan diskutere om sjela er så verdifull i forhold til andre sin, men det er like forbannet sjela di.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 28 okt 08, 09:06

Opprinnelig postet av Holters

Vurdering av hvilke spillere som er "utsatt":

Keepere:

  • Runar (tilbake til Start)
  • Bråthen (muligens utlån for erfaring dersom Ørlund signeres).

Forsvar:

  • Shabani (fristilles eller utlån for erfaring, 0 spilletid i år)
  • Halvorsen (ikke fornyet tillitt, er rangert bak Wallace, Thomassen og Ophaug).
  • Mehmeti (fortsatt usikkert om han får tillit utover denne sesongen, men synes han virker mer spennende enn Shabani)

Midtbane:

  • Stadheim (fristilles, han er for dårlig for Sogndal til og med).
  • Elvestad (utlån for erfaring, har stagnert noe pga skadene, så han trenger spilletid, og posisjonen han er utfordrer til er meget vanskelig å få spilletid i hos oss).

Angrep:

  • Tegan (salg for å frigjøre midler, har nok en god kontrakt i forhold til spilletid, men tror han blir vanskelig å få solgt. Ja, han imponerte i siste innhopp, men en svale gjør ingen sommer).

Det hadde vært 7-8 ut og da hadde vi stått igjen med 18-19 spillere (inkludert Ørlund og Everton) i troppen. noe som selvsagt ikke er særlig realistisk. Jeg ønsker tre ytterligere forsterkninger før neste sesong, så får vi se hvem som eventuelt må forlate klubben for å gjøre plass til de 2-3 forsterkningene klubben har uttalt at de ønsker å hente.

I tillegg har vi jo noen spillere som kan være aktuelle for salg.

Ikke for å kverulere, men jeg må bare kommentere dette. Vet ikke hvor mye du har sett 2. laget denne eller tidligere sesonger.

På Keeperplassen har jeg ingen kommentar til det du skriver.

Forsvar: Shabani har riktignok vært skadet deler av denne sesongen, men er glimrende i spann med Mehmeti. Jeg mener disse er klare for å få sjansen i TL. Jeg sier ikke de er bedre enn noen av de andre midtstopperne, kanskje med unntak av Martinsen(som i par med Mehmeti etter min mening er den svakeste/minst sterke av de to). Det handler om at de må få sjansen for å ta steg videre. Halvorsen har slitt med skader de to siste sesongene og har nok ikke utviklet seg som forventet, men han er fortsatt ung og bør få sjansen ett år til i A-lags stallen.

Midtbane: Enig ang Stadheim. Har han vært mye skadet? Har spilt glimrende på sentral midtbane på 2. laget denne sesongen, og bør absolutt satses på videre etter min mening.

Angrep: Tegström er antageligvis den beste spissen som sitter på benken i TL, og som finner seg i det uten å furte. Meget bra innsats på 2. laget også etter at han kom tilbake fra skade i høste. Det sier noe om innstillingen.

 

Når det gjelder Elvestad og Shabani så har de ikke fått sjansen til å vise seg frem i TL. Jeg har sett Shabani en rekke ganger på junior og 2. lag. Han har alltid spilt midtstopper når jeg har sett ham. Da er det urettferdig å vurdere ham som back i TL. Hvordan ville Piroija vært som back mon tro? Det samme gjelder Elvestad som har fått sjansen i to kamper som kantspiller, og som helt klart er sentral midtbanespiller. Jeg sier ikke at de ikke kan gjøre nytte for seg på flere plasser, men at det er urettferdig å vurdere deres ferdigheter utfra hva de gjør på disse plassene.

Jeg tror det er veldig viktig at FFK gir unggutter sjansen. Jo flere unge spillere, fra inn- og utland, som FFK kan forvalte fra jr lag og til A-lags spill, og kanskje derfra ut i større ligaer. Jo mer attraktive vil FFK være for lovende unggutter fra inn- og utland. Dette vil være en langt billigere måte å få spillere på enn bare å kjøpe.

FFK's største utviklingspotensiale for neste sesong ligger i å utvikle det laget man har i dag. Både utvikling av hver enkelt spiller og samhandling i laget.

 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 28 okt 08, 09:18

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Midtbane: Enig ang Stadheim. Har han vært mye skadet? Har spilt glimrende på sentral midtbane på 2. laget denne sesongen, og bør absolutt satses på videre etter min mening.

 

Hmmm.....   dette skjønte jeg ingen ting av.........

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 okt 08, 09:21

Opprinnelig postet av Willy Renè

Hmmm.....   dette skjønte jeg ingen ting av.........

Om du leser det opprinnelige innlegget til Holters (som kanogvetalt kommenterer) så forstår du sikkert at det er Elvestad det er snakk om. Eller....?


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 28 okt 08, 09:26

Opprinnelig postet av kanogvetalt

FFK's største utviklingspotensiale for neste sesong ligger i å utvikle det laget man har i dag. Både utvikling av hver enkelt spiller og samhandling i laget.

 



Enig. Det forutsetter at klubben klarer å beholde de sentrale spillerne i laget - Everton inkludert. I tillegg mener jeg vi bør se etter en høyre kantspiller. Gjerne en som kan få lov til å vokse med klubben.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 28 okt 08, 09:30
Endret: 28 okt 08, 09:31
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Willy Renè

Hmmm.....   dette skjønte jeg ingen ting av.........

Beklager at det var relativt uklart. Det er Elvestad jeg sikter til. Ser at det ikke var innlysende.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 28 okt 08, 09:36

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Willy Renè

Hmmm.....   dette skjønte jeg ingen ting av.........

Beklager at det var relativt uklart. Det er Elvestad jeg sikter til. Ser at det ikke var innlysende.

Okkeydokkey,

da skjønner jeg.

Jeg har ikke sett Elvestad i kamp, men han høres ut som en spennende spiller.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 28 okt 08, 10:21

SV: Spillere ut før neste sesong

Husk at man i kabalen må ta hensyn til at FFK skal ut i Europa og spille neste sesong.

For sesongen 2008/2009 så øker kravet til egenutviklede spillere.

Er ikke helt sikker, men det skal vel være 4 spillere i alder 15-21 som har vært i klubben i 3 år ,

pluss 4 spillere som har vært i klubben i minst 3 år ?

Les mer her der Rosenborg starter med guttelag for å imøtekomme de nye krav fra Uefa.

 

Da er dette et utgangspunkt for hvem man "kan" kvitte seg med... og endel av unggutta som MÅ beholdes...

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 28 okt 08, 10:34

Opprinnelig postet av Rafn

 

Da er dette et utgangspunkt for hvem man "kan" kvitte seg med... og endel av unggutta som MÅ beholdes...

Hva tenker du, som tydeligvis følger 2. laget/Jr laget tett, om unggutta som er i A-stallen og de som kommer bak?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 28 okt 08, 11:06
Endret: 28 okt 08, 11:11
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av kanovetalt

Hva tenker du, som tydeligvis følger 2. laget/Jr laget tett, om unggutta som er i A-stallen og de som kommer bak?

 

Det er mange spennende spillere av dem som er i A-stallen og av dem som kommer opp.

For å utvikle deg som spiller så må du få utfordringer og muligheter..

Sporadiske innhopp på 5-10 min er alt for lite til å få vist deg frem og til å vokse som spiller.

Man kan ikke forvente at en unggutt presterer på høyeste nivå når man eventuelt en sjelden gang får sjansen fra start.

Var vel heller ikke all verden Everton gjorde ut av seg første kamp heller....

Lyn er et eksempel på god utviklingspolitikk.

Videre så kunne jeg ønske FFK var flinkere til å hente opp jr-spillere i treningsgruppen til A-laget.

Dette blir ikke gjort. Skal man bli bedre så må man omgås spillere som er på et høyere nivå enn deg selv.

Og argumentet om at tempo i treningene vil synke om man henter inn jr-spillere kjøper jeg ikke...

Jeg ønsker ikke å uttale meg om enkeltspillere , men mange av de spillerne som er på jr-laget idag har gjort en god jobb på FFK2. De unge spillerne i A-stallen har vel ikke helt fått vist sitt potensiale.

Mye av grunnen er etter min mening manglende spilletid.

Ofte har de kampene der man har stilt med nesten bare jr-spillere fungert bedre enn når mange av A-lagsspillerne har vært med.

Eksempler på dette er kampene mot Mjøndalen, Strømsgodset 2, Modum, Sprint Jeløy..

Men det er mange spennende spillere på vei opp.

Jeg håper bare FFK klarer å ta vare på dem og gi dem utfordringer.

Skal FFK overleve som klubb og fortsatt ha en sunn økonomi så er man avhengig av at det rekrutteres spillere fra egen ungdomsavdeling. Dette legger jo også UEFA sterke føringer på.

 

Løsningen på alt er derfor ikke å kjøpe nytt.... men en balansert kombinasjon av egenavl og import a'la Dominic, Everton, Pereira...

 

Uff...ble mye det her....

Mod: Fikset sitering.

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 28 okt 08, 11:24

Opprinnelig postet av Supreme NTM
Hva journalister her eller i VG mener om Rambergs prestasjoner bryr meg sånn cirka midt bak. Mulig også det er riktig at han ikke har prestert stor fotball kamp etter kamp i år, men mener uansett Ramberg er et viktig symbol på vår spillestil i Plankebyen og at det ville vært ren og skjær idioti og enten gi bort eller selge denne identitsbæreren og lagsymbolet for noen skarve symbolske penger. Det blir litt som å selge sjela si. Man kan diskutere om sjela er så verdifull i forhold til andre sin, men det er like forbannet sjela di.

Bruker heller ikke VGs børs som noen fasit, men en viss indikasjon på spillerens prestasjoner er det likevel. Og de bak børsen her har jeg full tillit til.

På hvilke(n) måte(r) mener du Ramberg er et viktig symbol for spillestilen til FFK? FFK er vel et av få lag som denne sesongen har gitt oss teknisk, leken offensiv fotball over flere kamper. Ramberg har selvsagt en liten del av æren her og har vært med på noen av de flotte angrepene, men å si at han er et symbol på dette blir feil i mine øyne.

Han er en identitetsbærer, det skal jeg være med på, ettersom han tross alt er lokal. Men nå begynner det faktisk å bli et par andre som kan dekke den oppgaven også, i tillegg til noen som har "blitt lokale", som Czwartek.


Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 28 okt 08, 13:32

Jeg må si at diskusjonen rundt Ramberg og hans prestasjoner er basert på manglende fotballforståelse. Ramberg er en klok spiller som svært ofte ender opp med ballen i duellsituasjoner, ikke nødvendigvis fordi han vinner duellen, men fordi han er der ballen ramler ned etter duellen. I tillegg har han evnen til å roe ned spillet, finne medspillere med sikre pasninger. Det er sjeldent man ser Ramberg miste ballen i farlige posisjoner.

Rambergs kritikere nevner alle at han mangler taklingsstyrke, ikke løper og ikke slår de geniale pasningene. Slik jeg ser det er dette direkte feil. Det viktigste med duellstyrke er ikke nødvendigvis at motstanderen ligger blødende igjen bak deg, men at laget ditt ender opp med ballen, og som regel er det da bedre å oppholde motstanderen til du får hjelp, enn å selge seg i en takling. Ramberg er veldig god på å komme seg på rett side av ballen for så å hindre motstanderen videre rom fremover.

Når det gjelder de som sier han mangler løpsstyrke så faller det på sin egen urimelighet. FFK har spilt hele høstsesongen med Ramberg sentralt på midten, og ikke i en eneste kamp (med unntak av Stabæk) har vi blitt overspilt på midten. Ramberg har løst de defensive oppgavene på midten på en måte som står til medalje (bokstavlig talt).

Ramberg slår kanskje ikke geniale pasninger, men det er det ikke mange som gjør i tippeligaen. Det er vel kun Raymon og et par til som er i den kategorien. Viktigst er at Ramberg i den rollen han har sjeldent slår farlige feilpasninger.

Kort sagt, med Ramberg på midtbanen har FFK gjort sin beste sesong siden 1972!! Noe som ikke hadde vært mulig hadde han vært så dårlig som dere skal ha det til. Fordommer, manglende kunnskap og flokkmentalitet er det som er det sterkeste grunnlaget for kritikken mot Ramberg.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 28 okt 08, 14:03

Opprinnelig postet av Carlsberg

Mye klokt!

Jeg er blant de som ofte er frustrert over at Ramberg fremstår, i mine øyne, som en veik duellspiller. Men at gutten har et godt fotballhode er det liten tvil om, og at han derfor ofte løser ting på en bedre måte. Han lager f. eks veldig sjelden frispark og har ett gult kort så langt.

Men noen typisk kriger eller gladiator er han vel ikke?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 28 okt 08, 14:16

Opprinnelig postet av Carlsberg

Jeg må si at diskusjonen rundt Ramberg og hans prestasjoner er basert på manglende fotballforståelse. Ramberg er en klok spiller som svært ofte ender opp med ballen i duellsituasjoner, ikke nødvendigvis fordi han vinner duellen, men fordi han er der ballen ramler ned etter duellen. I tillegg har han evnen til å roe ned spillet, finne medspillere med sikre pasninger. Det er sjeldent man ser Ramberg miste ballen i farlige posisjoner.

Det er vel ingen som ikke har sagt at han ikke er en klok spiller, jeg nevnte til med i siste innlegg at fyren har spilleforståelse og overblikk. Jeg har da sett Ramberg miste ballen (ofte i overganger) nok ganger denne sesongen til å avlivet ord "sjeldent".

Opprinnelig postet av Carlsberg

Rambergs kritikere nevner alle at han mangler taklingsstyrke, ikke løper og ikke slår de geniale pasningene. Slik jeg ser det er dette direkte feil. Det viktigste med duellstyrke er ikke nødvendigvis at motstanderen ligger blødende igjen bak deg, men at laget ditt ender opp med ballen, og som regel er det da bedre å oppholde motstanderen til du får hjelp, enn å selge seg i en takling. Ramberg er veldig god på å komme seg på rett side av ballen for så å hindre motstanderen videre rom fremover.

Når det gjelder de som sier han mangler løpsstyrke så faller det på sin egen urimelighet. FFK har spilt hele høstsesongen med Ramberg sentralt på midten, og ikke i en eneste kamp (med unntak av Stabæk) har vi blitt overspilt på midten. Ramberg har løst de defensive oppgavene på midten på en måte som står til medalje (bokstavlig talt).

Du tror ikke det at Gashi har hevet seg betraktelig fra vårsesongen og løper som en helt igjennom hele kampen har noe å si for at midtbanen har stått imot selv uten Wehrman? Det er mye på grunn av Gashis løpskapasitet at vi har sikret sølvet mener jeg. Sist mot Molde da han i andreomgang ble en klegg på Hestad og veteranen ble usynlig.

Opprinnelig postet av Carlsberg

Ramberg slår kanskje ikke geniale pasninger, men det er det ikke mange som gjør i tippeligaen. Det er vel kun Raymon og et par til som er i den kategorien. Viktigst er at Ramberg i den rollen han har sjeldent slår farlige feilpasninger.

Det er ikke snakk om geniale pasninger, det er snakk om offensive pasninger som åpner opp spillet til FFK. For ofte er det Ramberg som får ballen i kontringer/overganger. Han ser kanskje litt opp, før han velger det trygge alternativet og sender pasninger bakover. Trygt, ja, men overgangene blir spolert. Wehrman hadde riktignok noen horrible tversoverpasninger, men han skapte også mye mer offensivt med sine pasninger. Det trenger ikke å være lissepasninger som blir servert, men oppspill som spissene/kantene kan jakte på.

Opprinnelig postet av Carlsberg
Kort sagt, med Ramberg på midtbanen har FFK gjort sin beste sesong siden 1972!! Noe som ikke hadde vært mulig hadde han vært så dårlig som dere skal ha det til. Fordommer, manglende kunnskap og flokkmentalitet er det som er det sterkeste grunnlaget for kritikken mot Ramberg.

Ramberg har fått min ros i vårsesongen, da er det naturlig at han får kritikk når han fortjener det. Å dra frem fordommer, mangelende kunnskaper og flokkmentalitet blir rett og slett for dumt når man faktisk begrunner påstandene sine.


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 28 okt 08, 14:20

Opprinnelig postet av Carlsberg

I tillegg har han evnen til å roe ned spillet, finne medspillere med sikre pasninger. Det er sjeldent man ser Ramberg miste ballen i farlige posisjoner.

Unnskyld meg, men har vi sett de samme kampene?Surprised De gangene Ramberg klarer å finne en medspiller med passningene sine blir jeg kjempeglad. Han forsinker ofte angrep med unødvendige tilbakespill/støttepassninger. Og spiller han framover ender ballen ofte hos motspillerne slk at det blir en kontring. Den mannen er til å miste håret av. Er enig at han spilte noen bra kamper på våren, men så var det tilbake til gamle synder.

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 28 okt 08, 14:32

Rambergs ubetimelige balltap har gitt meg mang en nesten-hjertestans både denne og tidligere sesonger, og skapt mang en overgang imot. Det er noe til overdrivelse å si at han sjelden mister ballen.

---------------------------

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 28 okt 08, 21:47

Opprinnelig postet av Carlsberg

Jeg må si at diskusjonen rundt Ramberg og hans prestasjoner er basert på manglende fotballforståelse.

Du tilførte mye der. :)

Dette er litt usaklig, men jeg ler godt hver gang noen virkelig skal gjøre vei i vellinga og begynner sånn og blottlegger seg til de grader.

Enten har du ikke sett kampene eller så er det du som ikke forstår.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 28 okt 08, 21:56

Jeg har ofte tatt Ramberg i forsvar. Han har noen evner som få andre har (nærteknikk, balanse og fotballklokskap). Og når alt stemmer for ham er han grusomt god. Desverre kommer dette ALT for sjelden fram i kamp. Formen og innsatsen har vært dalende i hele år. Begynte bra, men ligger an til en horribel avslutning. I forrige kamp hadde han flere unødvendige ball tap, enda flere enn Wherman (Nei, han er ikke feilfri hann heller), men forskjellen mellom de to er at Ramberg ikke engang forsøker å vinne den tilbake igjen! Dette skjedde flere ganger i kampen mot Molde. En fin engelsk holdning er at når du kløner og mister baller, så skal du pokker meg vinne den tilbake igjen. Fordi han er fra Fredrikstad, og KUN derfor, skal jeg gi ham en siste kamp til å vise meg om at han er god nok som innbytter og en som kan gi konkurranse om plassene neste sesong.

---------------------------

FFK - "Av Østfoldinger for Østfoldinger"


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 okt 08, 22:31

Ramberg har spillt mye i år, og da velger jeg å tro at det for at Grønhagen syns han er god nok til å forsvare en plass på det laget som i år tar sølv i Tippeligaen.
Jeg velger også å tro at Grønhagen og resten av den sportslige ledelsen vet MYE om fotball generelt og om FFKs lag spesiellt. I motsetning til "hylekoret" som skriker etter Rambergs "blod". Dere har jo allikevel bare peiling i egne øyne, så hvem bryr seg? 


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 okt 08, 22:33

Opprinnelig postet av bjorn

Enten har du ikke sett kampene eller så er det du som ikke forstår.

Det har visst ikke Grønhagen heller som lar Ramberg spille........


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 29 okt 08, 09:56

barsom skriver i sin blogg at han skal til open try out i Seattle. er det for opplevelsens skyld, eller kikker han aktivt etter muligheter utenfor fredrikstad?

Jag missade chansen på LA Galaxys try outs. Nu skall jag nog satsa på att komma till Seattles try outs istället.

---------------------------

med ffk til champions league!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 29 okt 08, 16:15

Opprinnelig postet av Holters

Vurdering av hvilke spillere som er "utsatt":

Keepere:

  • Runar (tilbake til Start)
  • Bråthen (muligens utlån for erfaring dersom Ørlund signeres).

Forsvar:

  • Shabani (fristilles eller utlån for erfaring, 0 spilletid i år)
  • Halvorsen (ikke fornyet tillitt, er rangert bak Wallace, Thomassen og Ophaug).
  • Mehmeti (fortsatt usikkert om han får tillit utover denne sesongen, men synes han virker mer spennende enn Shabani)

Midtbane:

  • Stadheim (fristilles, han er for dårlig for Sogndal til og med).
  • Elvestad (utlån for erfaring, har stagnert noe pga skadene, så han trenger spilletid, og posisjonen han er utfordrer til er meget vanskelig å få spilletid i hos oss).

Angrep:

  • Tegan (salg for å frigjøre midler, har nok en god kontrakt i forhold til spilletid, men tror han blir vanskelig å få solgt. Ja, han imponerte i siste innhopp, men en svale gjør ingen sommer).

Det hadde vært 7-8 ut og da hadde vi stått igjen med 18-19 spillere (inkludert Ørlund og Everton) i troppen. noe som selvsagt ikke er særlig realistisk. Jeg ønsker tre ytterligere forsterkninger før neste sesong, så får vi se hvem som eventuelt må forlate klubben for å gjøre plass til de 2-3 forsterkningene klubben har uttalt at de ønsker å hente.

I tillegg har vi jo noen spillere som kan være aktuelle for salg.

Er enig i det meste av det du skriver. Men det som er dumt med dette forslaget er at spillerne du vil ha vekk er stort sett kun nordmenn! Vi trenger norske spillere også, og det blir fryktelig dumt og dyrt å kjøpe mange nye. Det har vi ikke råd til. Greit at alle de vi har ikke er gode nok, men med bedre matching tror jeg hvertfall et par av dem kan ta noen steg.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 02 nov 08, 11:17

Nå har flere av de unge fått beskjed om at de ikke vil bli satset på til neste år, det kommer nok i avisene snart


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 02 nov 08, 11:54

Opprinnelig postet av Patrioten

Nå har flere av de unge fått beskjed om at de ikke vil bli satset på til neste år, det kommer nok i avisene snart

skader vel ikke hvis du letter litt på sløret? håper at spillere som elvestad og mehmeti får flere sjanser neste år. shabani var et stort talent men virker å være langt bak i stopperkøen(gerrbrand-raio-ophaug-martinsen-mehmeti/shabani). altså spørs om klubben har plass til begge de to unge lokale spillerne, selv om patrick reiser hjem.

shabani ut, halvorsen ut(skadeplaget deluxe),trulsen ut(ikke det store talentet alle forventa). ved kjøp av everton blir trulsen definitivt overflødig(everton-gardar-adiyiah-tegstrøm). disse 3ut er mitt stalltips.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 02 nov 08, 12:40

Opprinnelig postet av bateman

Opprinnelig postet av Patrioten

Nå har flere av de unge fått beskjed om at de ikke vil bli satset på til neste år, det kommer nok i avisene snart

skader vel ikke hvis du letter litt på sløret? håper at spillere som elvestad og mehmeti får flere sjanser neste år. shabani var et stort talent men virker å være langt bak i stopperkøen(gerrbrand-raio-ophaug-martinsen-mehmeti/shabani). altså spørs om klubben har plass til begge de to unge lokale spillerne, selv om patrick reiser hjem.

shabani ut, halvorsen ut(skadeplaget deluxe),trulsen ut(ikke det store talentet alle forventa). ved kjøp av everton blir trulsen definitivt overflødig(everton-gardar-adiyiah-tegstrøm). disse 3ut er mitt stalltips.

Ja, la oss "kaste ut" alle våre egenproduserte talenter, og erstatt dem med utlendinger. Det er nok løsningen. Selv om de ikke har slått til i år er de ikke ferdige. Men som Rafn sier er de avhengige av bedre matching for å bli bedre spillere.

Det kommer krav fra UEFA med gradvis opptrapping av egenproduserte spillere og spillere med norsk pass, da vil jeg gjerne at vi legger forholdene til rette for de vi har slik at de blir bedre.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5386

Lagt til: 02 nov 08, 14:24

Opprinnelig postet av Plankekæll

Det kommer krav fra UEFA med gradvis opptrapping av egenproduserte spillere og spillere med norsk pass, da vil jeg gjerne at vi legger forholdene til rette for de vi har slik at de blir bedre.

UEFA kan ikke komme med noen krav som sier at så og så mange spillere skal ha norsk pass. Det bryter med prinsippet om fri flyt av arbeidskraft innad i EU/EØS.

De kan derimot komme med krav på hvilket forbund en spiller er utviklet under. Hvis Adiyiah blir her i tre år vil han gå som norskutviklet. Det er på grunn av dette kravet at engelsk klubber er så hissig på å hente unge talenter for tiden.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 02 nov 08, 16:06

hvor gammel kan man være mens man blir utviklet? må de være yngre enn 19 når de blir hentet, slik at de får utviklet seg tre år i norge før de er 22?

---------------------------

med ffk til champions league!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 02 nov 08, 16:42

Opprinnelig postet av knut
hvor gammel kan man være mens man blir utviklet? må de være yngre enn 19 når de blir hentet, slik at de får utviklet seg tre år i norge før de er 22?

Det går på sesonger. Altså f.eks. hadde vi hentet en 19 åring før denne sesongen, han ble værende neste som 20-åring, og nummer tre som 21-åring, så ville han ha vært egenutviklet.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 03 nov 08, 18:00
Angrep
 
Adiyiah, Dominic
Jóhannsson, Garðar
Santos da Costa, Éverton
Tegström, Andreas
Trulsen, Michael
 
Forlot klubben
 
West, Brian (30. jun 2008)
Elyounoussi, Tarik (03. aug 2008)
Fofana, Ismaël Béko (30. sep 2008)
Kouadio, Serge Konan (30. sep 2008)
 
Forsvar
 
Czwartek, Pål André
Gerrbrand, Patrik
Halvorsen, Christian
Martinsen, Vidar
Mehmeti, Dardan
Ophaug, Jan Tore
Pereira, Wallace Fernando
Piiroja, Raio
Shabani, Agim
 
Keeper
 
Bråthen, Erik Mellevold
Runar, Tommy
Staw, Lasse
Örlund, Daniel
 
Midtbane
 
Barsom, Abgar Aram Diego
Elvestad, Martin Vigdal
Gashi, Ardian
Kvisvik, Raymond
Ramberg, Hans Erik
Thomassen, Joachim
Wehrman, Kasey

 

Grønis vil ha 22 spillere neste år. Hvem skal ut? I troppen pr dato er det 25 spillere. Tipper at Tommy Runar går tilbake til Start, og at Christian Halvorsen, Agim Shabani og Erik Mellevold Bråthen blir leid ut. Grønis sa at han vil ha inn en ny spiller i hvert ledd, i såfall må 2 til ut.  Hvem går?

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 03 nov 08, 18:36

Runar: forsvinner/ikke god nok/har nok av gode keepere (hvis Øhrlund blir)

Tegstrøm: forsvinner/ikke god nok = salg

Shabani: forsvinner/ikke god nok/trenger mer tid = utlån

Ramberg: forsvinner/ikke god nok = salg

Trulsen: forsvinner/ikke god nok/trenger mer tid = utlån

Christiian Halvorsen: ikke god nok = salg

Det var 6 ut det, 


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 03 nov 08, 18:57

Tommy Runar reiser tilbake til Kr.sand. Det er vel allerede klart. Christian Halvorsen er bosmanspiller og får ikke ny kontrakt.

Ellers antar jeg at Shabani eller Mehmeti får være med videre. Tipper på sistnevnte.

Hans Erik Ramberg tror jeg blir ut kontraktstiden. Eneste alternativet for han er nok Moss med Eggen og Haugen bak roret.

Trulsen er neppe attraktiv for noen klubber i Tippeligaen eller Adeccoligaen å leie. Og da kan han like gjerne fortsette utviklingen for FFK 2 i 2. divisjon.

Tegström tror jeg heller ingen klubber på øverste nivå er villige til å kjøpe fri, ergo blir han nok i Fredrikstad. Muligens kan han være et interessant objekt for de nyopprykkede lagene, men de har neppe økonomi til å matche den lønnen han har hos oss.

Tror med andre ord ikke vi klarer å slanke stallen så tynn som varslet. Det har vi vel aldri gjort, selv om klubbledelsen går ut med det etter hver sesong.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 03 nov 08, 20:06
Endret: 03 nov 08, 20:07
Endret av: dracula

Kan være enig med Holters når det gjelder konklusjonen ang Ramberg og Tegstrøm. Selv om begge er spillere i "slankefasen".

Ellers kan jeg komme to "slankeforslag" som sikkert vil vekke "storm".

1. Barsom.

Begrunnelse, han er ikke konstruktiv nok, sinker spillet og heller ikke rask nok til å holde ballen så lenge som han ofte gjør. Hjelper ikke at han er "verdens mester i kjeften" og sikkert alle tiders kar, utenfor banen.

Muntrasjonsspreder osv er Kvisvik. Barsom er overflødig.

Hva med breddeholder da.

Tror at Anders Grønhagen kan klare i løpet av vinteren og omskolere enten Thommasen eller Wallace til breddeholder midtbane. Mao venstre siden Wallace/Thommasen.

2: Opphaug.

Han er pr.dato 3 valg som midtstopper og ingen høyreback.

Sats på Vidar Martinsen og unggutta som backup i midtforsvaret. Eller omskoler Martinsen til førstevalg på Høyrebacken.

Så, dersom FFK får inn noen kroner på disse 2-4 ( 4 dersom Tegstrøm/ Ramberg), forsøk å lete fram en som klarer å gjennomføre det som Barsom sier at han kan!!.

Gjerne inn en høyreback/breddeholder også.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 03 nov 08, 20:27

Fullstendig uenig angående Barsom. Barsom har vært en stor bidragsyter til sølvet. Barsom er en spiller som virkelig tar ansvar, er mye delaktig i spillet, og vil ha ballen i perioder hvor andre lett kan gjemme seg. Han er en god spiller og han er god til å gjøre andre gode......


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 04 nov 08, 01:14

vet ikke om noen har  skrevet denne linken, men det blir en utfordring når Stallen skal krympes

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 04 nov 08, 02:26

Personlig mener jeg at Tegan, Dardan Mehmeti, Christian Halvorsen, Agim Shabani og Erik Mellevold Bråthen (om vi beholder Ørlund) forsvinner.

Fra før er jo Tarik, Brian West, Kouadio og Fofana borte. Da er 9 spillere ute...

Dardan, Christian Halvorsen og Agim har ikke fått særlig tillit i år, og jeg ser heller ikke hvem de skulle kunne kjempet ut om en plass i start ellveren. Mulig et utlån til 1 divisjon eller noe hadde vært en idè, men det er evt kun kortsiktig for spillerne selv. Tror begge parter kunne vært tjent med salg.

Bråthen er nok ett stykke bak Lasse Staw når det gjelder keeper plassen, og når han i tillegg har gått skadet så lenge som han har gjort, og hvis FFK velger å hente Ørlund, så er det liten sansynlighet for at han får særlig med spilletid.

 

Hvis disse spillerne forsvinner og FFK velger å hente Everton og Ørlund på permanent basis så er stallen nede i 22 spillere, (hvis ikke jeg har regna totalt feil da...)

 

---------------------------

Jørn Moum, gleder seg over seriesølv 2008!
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina* :)


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 04 nov 08, 07:38

Dardan ble jo tatt opp i A-stallen på slutten av årets sesong fordi han imponerte stort på 2.laget og jr.laget. Føler meg overbevist om at han er med neste år.


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 04 nov 08, 08:35

når det telles opp her inne, så telles det som regel kun med dem som vi ønsker ut. jeg forbereder meg på at det også kan komme uønskede exit-er fra stallen.

raio, gerrbrand og wallace har jo alle vært forbundet med transferrykter med varierende grad av ferskhet. i tilegg skal vi ikke se bort fra at thomassen også har spilt seg attraktiv for f.eks rbk i høst.

på midtbanen har gashi og wehrman spilt godt og bør ha interessenter i både inn- og utland. barsom bør være aktuell for svenske klubber.

jeg spår at vi mister en, to eller gud forby, tre av disse spillerne innen sesongen 2009 sparkes i gang.

---------------------------

med ffk til champions league!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 04 nov 08, 14:24

Opprinnelig postet av solano2

Dardan ble jo tatt opp i A-stallen på slutten av årets sesong fordi han imponerte stort på 2.laget og jr.laget. Føler meg overbevist om at han er med neste år.

Og det er en billig løsning også, i steden for å betale 3 mill. for 1 som skal være på benken, jmf. Vidar Martinsen ( var vel 3 mill. her  ?? )


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 04 nov 08, 14:30

Anders Stadheim er vel også en som FFK fortsatt har i stallen / lønningslista selv om han er utlånt til Sogndal

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 04 nov 08, 14:38

Opprinnelig postet av Topscorer

Anders Stadheim er vel også en som FFK fortsatt har i stallen / lønningslista selv om han er utlånt til Sogndal

Han har/hadde kontrakt ut denne sesongen vel ??


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 04 nov 08, 14:47

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av solano2

Dardan ble jo tatt opp i A-stallen på slutten av årets sesong fordi han imponerte stort på 2.laget og jr.laget. Føler meg overbevist om at han er med neste år.

Og det er en billig løsning også, i steden for å betale 3 mill. for 1 som skal være på benken, jmf. Vidar Martinsen ( var vel 3 mill. her  ?? )

2 mill.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 04 nov 08, 14:47

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av Topscorer

Anders Stadheim er vel også en som FFK fortsatt har i stallen / lønningslista selv om han er utlånt til Sogndal

Han har/hadde kontrakt ut denne sesongen vel ??

Nei, ut 2009.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 04 nov 08, 15:05
Endret: 04 nov 08, 15:17
Endret av: Rune Haugen

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av Topscorer

Anders Stadheim er vel også en som FFK fortsatt har i stallen / lønningslista selv om han er utlånt til Sogndal

Han har/hadde kontrakt ut denne sesongen vel ??

Nei, ut 2009.

 

Godt jeg stilte ?? ved begge HoltersWink Trodde nesten han var ferdig nå. Synes vi har drassa med han en hel evighet.

http://www.sogndalfotball.no/RKIT.Person.aspx?m=671&id=1114

Han har spilt en del denne sesongen, så han er det vel mulig at vi kan leie ut til Sogndal igjen vil jeg tro.


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 04 nov 08, 19:28

Det må da gå an å kvitte seg med Stadheim for godt? Selge ham for noen hundre tusen?

Ellers håper jeg Tegstrøm forsvinner så fort som mulig, mens noen kanskje enda husker ham for de to målene mot Molde. Da klare vi kanskje å få 3-500 000 for ham også.

Shabani bør enten leies ut, eller selges. Han er i beste fall 4 valg som stopper og dersom Raio eller Gerrbrand forsvinner vil det helt sikkert komme inn en ny solid stopper. Martinsen bør også være et klart valg foran Shabani.

Ramberg ser jeg gjerne selges. Hah har hatt en dårlig formutvikling i år og jeg ser ikke for meg at han kan være med på å bidra til at FFK kan ta gull!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 04 nov 08, 21:57

Opprinnelig postet av Gardarson

Shabani bør enten leies ut, eller selges. Han er i beste fall 4 valg som stopper og dersom Raio eller Gerrbrand forsvinner vil det helt sikkert komme inn en ny solid stopper. Martinsen bør også være et klart valg foran Shabani.

Hvor mye har du sett Shabani, og Tegström også for den gangs skyld, spille i år? Jeg regner med at du har fulgt dem tett på 2. laget siden du er så skråsikker?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 04 nov 08, 22:47

Hva dem gjør på 2 laget spiller egentlig ingen rolle så lenge det ikke er godt nok til at dem får sjansen på A-laget. Når 2 laget i tillegg er så svakt som det er, så burde de klare å heve laget mer enn dem gjør. Når de heller ikke får sjansen på A-laget så er det bare å kvitte seg med dem. At Tegstrøm har fått spilletid i det siste håper jeg ikke betyr at han blir. Han er 4-5 valg som spiss, da trenger vi ikke en mann med den vannvittige lønna hans!

Når det gjelder Agim, så har jeg ikke blitt imponert over det han har vist på A-laget og for meg er han som best et 4 valg, da er det for hans del best å enten bli leid ut, eller solgt. At han skal få noe spilletid neste år ser jeg på som veldig urealistisk..


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 04 nov 08, 23:00

Opprinnelig postet av Gardarson

Når det gjelder Agim, så har jeg ikke blitt imponert over det han har vist på A-laget og for meg er han som best et 4 valg, da er det for hans del best å enten bli leid ut, eller solgt. At han skal få noe spilletid neste år ser jeg på som veldig urealistisk..

Agim er midtstopper. Når han har fått spille på A-laget så er det som back.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 05 nov 08, 15:26

Han var vel inne som stopper noen kamper ifjol? Uansett så mener jeg at han maks er vårt 4 valg som stopper go det er jo stopper han er. Vi har Dessuten bedre dekning på backplass nå enn ifjol, så derfor mner jeg han har veldig små sjanser for spilletid neste år. Nå kan han ikke heller sees på som et "ungt" talent. Det han trenger for å bli bedre er spilletid, noe han neppe får her, derfor har han best av å finne seg en ny klubb, noe jeg tipper han også gjør.


Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 05 nov 08, 19:00

Opprinnelig postet av Gardarson

Det må da gå an å kvitte seg med Stadheim for godt? Selge ham for noen hundre tusen?

Ellers håper jeg Tegstrøm forsvinner så fort som mulig, mens noen kanskje enda husker ham for de to målene mot Molde. Da klare vi kanskje å få 3-500 000 for ham også.

Shabani bør enten leies ut, eller selges. Han er i beste fall 4 valg som stopper og dersom Raio eller Gerrbrand forsvinner vil det helt sikkert komme inn en ny solid stopper. Martinsen bør også være et klart valg foran Shabani.

Ramberg ser jeg gjerne selges. Hah har hatt en dårlig formutvikling i år og jeg ser ikke for meg at han kan være med på å bidra til at FFK kan ta gull!

 

Det er ikke bare å kvitte seg med de spillere man ikke ønsker å ha med videre.

Både spiller og klubb er bundet av en kontrakt. Skal en spiller selges eller fristilles må begge parter være enige om dette. Problemet er at spillerne har såpass gode personlige betingelser at de ikke ønsker å bli solgt/fristilt selv om de ikke får spilletid. Ganske enkelt fordi de ikke vil være i nærheten av å få samme lønn/betingelser i den klubben som eventuelt ønsker å hente dem. Dermed blir de værende ut kontraktstiden.

Dette har vi sett flere eksempler på i FFK de siste årene. Jeg håper tiden da vi panikk-kjøpte "vrakgods" er over. Det er utrolig dårlig økonomi og ledelse i dette, og kjøpe en spiller for 4 mill, lønne han godt mens han sitter på benken eller tribunen ut kontraktstiden. Da kan vi endelig kvitte oss med spilleren, men uten å få en krone tilbake.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 05 nov 08, 19:06

Har sett så mye bra av Shabani og Mehrmeti på 2-laget(også Martinsen) at jeg mener at FFK ikke MÅ erstatte Gerrbrand om han drar til Stockholm. Shabani hadde nok også fått mer spilletid på A-laget denne sesongen om han ikke hadde blitt skadet. Det at 2-laget hevet seg i de siste kampene da Shabani var tilbake bekrefter noe av det jeg skriver her.

Hvis du ser 2-lags kamper så er det sjelden TL spillere dominerer kampene.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 05 nov 08, 22:58

det er nå slik at nivåforskjellen mellom TL og 2div absolutt er vesentlig. at spillere presterer på tredjeøverste nivå betyr ikke at de er gode nok for A-laget. gerrbrand er en klassestopper. martinsen er solid men ikke i nærheten av patricks klasse, han er heller ingen aktuell erstatter for gerrbrand all den tid vidar og raio er samme spilletype. shabani har vært i A-lags troppen i 2år(?) nå og er foreløpig vurdert som et 5valg(bak raio,gerrbrand,ophaug,martinsen) og jeg ser egentlig kun 3alternativer for ham: 1.leies ut til en adeccoklubb, 2.fortsetter å spille og utvikle seg på ffk 2, 3: selges,frigis.

mehmeti vet jeg altfor lite om, men han vil også stille langt bak i køen per dags dato og vil ikke være aktuell for A-lagsfotball nest år grunnet overnevnte beskrivelse av dekning på stopperplass. gerrbrand bør eventuelt erstattes av en lignende spilletype, men er ikke 1pri.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 06 nov 08, 01:06

Problemet til Shabani er vel at han ikke har noen ekstreme kvaliteter? Han er på det jevne på det meste? Man trenger gjerne et, tja, kall det varemerke, for å slå seg frem til å bli noe mer enn en backup-spiller.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 06 nov 08, 02:25

Varemerke? Hva med verdensrekord i utvisninger på kort tid?

Kanskje ingen overvettes sterk kvalifikasjon, men det kan hjelpe ham å tiltrekke seg oppmerksomhet. All omtale er god omtale...


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 04 jan 09, 21:58
Endret: 04 jan 09, 22:20
Endret av: tgtgtgtg

Opprinnelig postet av Lemmy

Ramberg er godt likt av FFK-trenerne, og han kommer nok ikke til å gå. Syns også det vil være riktig. Han har mye å tilføre et FFK-lag, og holder fortsatt et bra nivå. Har vel hatt et par dårlige kamper i det siste, men han er så absolutt ikke så dårlig som mange skal ha det til!

 

jeg vet jo ikke men han hansi virker jo som en  som er flink til å involere de yngre spillerene og det er jo en av egenskapene som blir oversett på de fleste forum men som nok trenerene tenker en del på


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 04 jan 09, 22:10

Opprinnelig postet av Carlsberg

Jeg må si at diskusjonen rundt Ramberg og hans prestasjoner er basert på manglende fotballforståelse. Ramberg er en klok spiller som svært ofte ender opp med ballen i duellsituasjoner, ikke nødvendigvis fordi han vinner duellen, men fordi han er der ballen ramler ned etter duellen. I tillegg har han evnen til å roe ned spillet, finne medspillere med sikre pasninger. Det er sjeldent man ser Ramberg miste ballen i farlige posisjoner.

Rambergs kritikere nevner alle at han mangler taklingsstyrke, ikke løper og ikke slår de geniale pasningene. Slik jeg ser det er dette direkte feil. Det viktigste med duellstyrke er ikke nødvendigvis at motstanderen ligger blødende igjen bak deg, men at laget ditt ender opp med ballen, og som regel er det da bedre å oppholde motstanderen til du får hjelp, enn å selge seg i en takling. Ramberg er veldig god på å komme seg på rett side av ballen for så å hindre motstanderen videre rom fremover.

Når det gjelder de som sier han mangler løpsstyrke så faller det på sin egen urimelighet. FFK har spilt hele høstsesongen med Ramberg sentralt på midten, og ikke i en eneste kamp (med unntak av Stabæk) har vi blitt overspilt på midten. Ramberg har løst de defensive oppgavene på midten på en måte som står til medalje (bokstavlig talt).

Ramberg slår kanskje ikke geniale pasninger, men det er det ikke mange som gjør i tippeligaen. Det er vel kun Raymon og et par til som er i den kategorien. Viktigst er at Ramberg i den rollen han har sjeldent slår farlige feilpasninger.

Kort sagt, med Ramberg på midtbanen har FFK gjort sin beste sesong siden 1972!! Noe som ikke hadde vært mulig hadde han vært så dårlig som dere skal ha det til. Fordommer, manglende kunnskap og flokkmentalitet er det som er det sterkeste grunnlaget for kritikken mot Ramberg.

er delevis enig med deg men han slår mye feilpasninger           han er ikke like klønete som ophaug men det er alikevel ikke bra


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 04 jan 09, 22:20

Opprinnelig postet av bateman

Opprinnelig postet av Patrioten

Nå har flere av de unge fått beskjed om at de ikke vil bli satset på til neste år, det kommer nok i avisene snart

skader vel ikke hvis du letter litt på sløret? håper at spillere som elvestad og mehmeti får flere sjanser neste år. shabani var et stort talent men virker å være langt bak i stopperkøen(gerrbrand-raio-ophaug-martinsen-mehmeti/shabani). altså spørs om klubben har plass til begge de to unge lokale spillerne, selv om patrick reiser hjem.

shabani ut, halvorsen ut(skadeplaget deluxe),trulsen ut(ikke det store talentet alle forventa). ved kjøp av everton blir trulsen definitivt overflødig(everton-gardar-adiyiah-tegstrøm). disse 3ut er mitt stalltips.

 

Trulsen scort ikke mål og han gjorde ikke fantastiske kamper for å si det mildt men han viste at han er en bakromssterk spiller og at med litt erfaring på høyere nivå en 2. divisjon kan det nok gå mye bedre   

Et lån til en teknisk spillende adecco klubb kan kansje være tingen


Særp08

Bedriftsspiller
Ble medlem: 06 jan 09
Innlegg: 5

Lagt til: 14 jan 09, 23:44

Opprinnelig postet av solano2

Dardan ble jo tatt opp i A-stallen på slutten av årets sesong fordi han imponerte stort på 2.laget og jr.laget. Føler meg overbevist om at han er med neste år.

Dardan er nå på prøvespill i Sarpsborg,noen som kan gi meg noe mer info om han?

---------------------------

Særping te jæ dør!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 jan 09, 00:15

Robust stopper (god fysikk) med grei teknikk. Som stoppere flest er han duellsterk og god på hodet. Mangler hurtighet.

Sikkert noen andre her inne som har bedre kjennskap til Mehmeti enn meg. :)

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


mygg

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 243

Lagt til: 15 jan 09, 09:03


Flat Trådet Nøstet
Totalt 4 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f