Husk meg
Brukernavn
Passord

– Ønsker å beholde Éverton og Örlund

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 10 7

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 28 nov 08, 23:14

Tror ikke det har noe med treningen å gjøre. Treningsinnhold og mengde er nøye planlagt av trenerteamet og det medisinske personell i FFK. Og det medisinske personellet i FFK er høyst kompetente! Så jeg tror ikke det har noe med treningen å gjøre.

Ellers bør FFK rett og slett hente Örlund hvis så er mulig. Vanligvis er jeg opptatt av talentsatsing, men det blir for dumt å ikke gi alt vi kan for å hente Örlund. Samtidig liker jeg at FFK vet å sette stopp og ikke gjør noe de ikke har råd til. Men vil Örlund være her til den lønna vi tilbyr burde det ikke være noe tvil.

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 28 nov 08, 23:42

Opprinnelig postet av Lemmy

Tror ikke det har noe med treningen å gjøre. Treningsinnhold og mengde er nøye planlagt av trenerteamet og det medisinske personell i FFK. Og det medisinske personellet i FFK er høyst kompetente! Så jeg tror ikke det har noe med treningen å gjøre.

Ellers bør FFK rett og slett hente Örlund hvis så er mulig. Vanligvis er jeg opptatt av talentsatsing, men det blir for dumt å ikke gi alt vi kan for å hente Örlund. Samtidig liker jeg at FFK vet å sette stopp og ikke gjør noe de ikke har råd til. Men vil Örlund være her til den lønna vi tilbyr burde det ikke være noe tvil.

for min del kan de hente ørlund på en betingelse. å det er at han ikke blir en av de best betalte i ffk. midt på treet hadde vært greit.

hvis ikke så kan vi hete inn en 3 keeper med liten lønn som kan tråkke til ve eventuelle skader. syns det er viktig å satse på erik og lasse.

en tommy runar hadde vært perfekt for å komme inn som 3 keeper. han kan stå i tippeligaen hvis de to andre er skadet. jeg tviler vel på at både lasse og ereik blir skadet samtidig en gang til. men da har vi en 3 keeper som vi vet at kan gjøre det ålreit.


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 29 nov 08, 01:00

Ørlund var utvilsomt et av de viktigste enkeltelementene for å dra i land medalje, og er en meget bra keeper. Men jdet ser ikke ut til at det er mye penger til nye kjøp i klubben. Da er spørsmålet om vi ikke skulle nøyd oss med å ha to keepere som er av god U-21 landlagsklasse, og brukt penger på en stall som er mindre sårbar for skader, formsvikt og karantener. Må vi ut i konkurranse om betingelser med RBK og andre klubber i toppskiktet i Skandinavia er jeg redd at det blir litt råflott å ha tre klassekeepere i stallen, mens det er tynt med backup i laget ellers. Lasse sto meget godt de kampene han spilte, og Erik Bråten har også kvalitet. Begger er nå dksdefri. Ja takk til Ørlund, men bare hvis det er en rimelig løsning.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 29 nov 08, 14:37

Ser stygt ut dette. opsjonen på kjøp går ut til mandag. Undecided

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Vis Unita Fortior!
Are you a Glory Hunter? Sod Off!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!


FFKFFK

Bedriftsspiller
Ble medlem: 29 nov 08
Innlegg: 1

Lagt til: 29 nov 08, 16:50

Hvorfor ha tre så gode keepere i en klubb? Ikke noe gunstig for de som ikke er 1.keeper. Alle 3 er for gode til å varme benken og spille 2.div kamper. Det gir de ingen utfordringer som de kan vokse videre på.
Staw viste seg mer enn verdig som 1keeper i våres, og Bråthen er ikke noe særlig dårligere enn Staw.
Ikke har de krevd så mye penger som Ørlund heller! Billigere og minst like bra!

Enkelte ser ut til å ha korttidshukommelse. Når Rami gikk var det krise inntil man så hva Staw faktisk var god for..da ble "hvem faen er rami shaaban"-skrivd.Nå ser det ut til at det er glemt, og når Ørlund kanskje ikke blir her etter nyttår er det krise...det er alltid den som stod best sist som ligger i minnet.

Ørlund har kanskje vært god i kamper i høst, men ikke glem at Staw var matchvinner i flere kamper i våres. Kall han gjerne urutinert og mangler erfaring, men hvis den gutten står sånn nå...hvor bra vil ikke han stå om han får sjangsen videre da?? Og det beste av alt, han koster null og nada;)

Sjangsene for at begge keeperne blir skada på likt en gang til er minimal....så uflaks kan man ikke ha!

Etter min menig er det bedre å satse videre på Lasse og Erik, som er to meget habile keepere, og heller styrke stallen videre ute. Evnt. en som kan gå inn som 3.keeper...forhåpentligvis vil vi aldri få bruk for han ! :)


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 29 nov 08, 18:58

 

Helt enig, ørlund er god, ikke noe å diskutere det. Men ikke noe vits når vi har to som fungerer bra fra før. En tredjekeeper bør kanskje vurderes, men satser på at braathen og staw ikke drar på seg langtidsskader igjen, iallefall ikke samtidig.

Ved å kjøpe ørlund spørs det vel om vi får beholde de to talentene våre så mye lenger.

 

tross alt et luksusproblem, kunne vært så mye værre:

Opprinnelig postet av rbk.no forum

Etter på ha sett Valencia kampen, hvor han gjør nøyaktig den sammen brøleren som mot glimt har jeg følgende forslag :

Bytt ut Jarstein med en ekte pappfigur i målet.

Dette er en billig løsning da man får inn en pappfigur som ikke trenger lønning. Det holder å klippe han ut fra en pappeske og kle på drakta til Jarstein.

Alternativt så tilbyr jeg meg selv å stå i mål for RBK. Det er også en billigere løsning. jeg krever bare å bholde lønna som jeg har i dag fra jobben min

 


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 30 nov 08, 16:54

Skulle ikke Ørlund gi svar i dag ?

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 30 nov 08, 19:54

Opsjonen med AIK går ihvertfall ut midnatt. Så svaret bør komme snart ja..

---------------------------

Rødhvitelite-ultrasmentalitet


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 30 nov 08, 21:56

Örlund er nok tapt for Fredrikstad. Signalene har gått i den retningen lenge, og det hadde neppe drøyet helt til siste innspurt dersom Örlund virkelig ønsket å spillet for FFK. Jeg blir overrasket om han ender opp som FFK-spiller.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 30 nov 08, 22:27

Glad vi har Lasse og Erik jeg. Gjør ingenting om ikke Daniel kommer. Han er en god keeper, men viktig å satse videre på Lasse etter den fine vårsesongen han hadde. Hent heller inn en keeper på nivå med Runar, som kan spille 2 div og være på benken i TL. Også kan vi leie ut Erik til en Addeco klubb, med forbehold om at han kan hentes tilbake ved skade på en av de andre keepera..


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 01 des 08, 08:34

http://www.f-b.no/article/20081201/FFK/720209052/1220/NYHET

Well, ingen stor overraskelse. Det er bare å takke for den gode innsatsen og håpe han drar hjem til Sverige og ikke til Rosenborg.

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 01 des 08, 09:01

Opprinnelig postet av Tøfflus

http://www.f-b.no/article/20081201/FFK/720209052/1220/NYHET

Well, ingen stor overraskelse. Det er bare å takke for den gode innsatsen og håpe han drar hjem til Sverige og ikke til Rosenborg.

 

http://www.f-b.no/article/20081201/FFK/720209052/1220/NYHET

 


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 01 des 08, 09:17

Håper han går til RBK jeg, så får vi bevist at det ikke er keeperen som var så god men vår fantastiske keeper trener...

Jerry Jerry Jerry

---------------------------

Heia FFK


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 01 des 08, 11:15

Jau, Jørn Jamtfall er en garantist for å ødelegge en keeper karriere. jeg spekulerer i om han lærer keeperne å velte istedenfor å hoppe, for velting på strek var jo et av hovedtrekkene hans.

---------------------------

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 01 des 08, 11:32

Tusen takk Örlund og lykke til vidre.

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 01 des 08, 12:14

Opprinnelig postet av Lex

Håper han går til RBK jeg, så får vi bevist at det ikke er keeperen som var så god men vår fantastiske keeper trener...

Jerry Jerry Jerry

Slik tenker jeg også Cool

---------------------------

FFK - "Av Østfoldinger for Østfoldinger"


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 01 des 08, 12:22

Synes det er veldig trist at vi mister Örlund! Dersom han velger Rosenborg for å få bedre lønn, må de tilby han fast plass mellom stengene, ellers skjønner jeg ingenting. FFK skal jo ut i Europa og endte som nr 2 i år. Hvem velger et "dårligere" lag da? Trodde seriøst Örlund ville velge spilletid og Europa fremfor barteland og mer penger.

Da er det bare om å gjøre at Staw og Bråthen blir helt friske fram til oppkjøringen.

---------------------------

FFK og Leeds
---------------------
He estado utilizando Google traductor para traducir algo de Inglés a Español. Estoy tan cool!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 01 des 08, 12:35

Opprinnelig postet av keiko99
Tusen takk Örlund og lykke til vidre.

Enig.

Ønsker Daniel Örlund lykke til videre, og takker han samtidig for innsatsen han la ned i FFK. Uten ham, så er det ikke sikkert vi hadde havnet på sølvplass.

Vi kan ikke forvente at alle som blir hentet inn som kriseforsterkninger ønsker å bli værende i byen. Örlund, en keeper av langt bedre kvalitet enn vi egentlig kunne forvente å få leid på det tidspunktet, ble hentet inn som en kortvarig løsning grunnet skader på våre to talentfulle keepere. Underveis overbeviste han alle i byen, og klubber utenfor kommunegrensa, om at han er en svært, svært god keeper, og begge parter tjente således på oppholdet.

Fredrikstad strakk seg svært langt for å sikre seg Daniel Örlund, kanskje lengre enn de burde med tanke på hvilke talenter klubben besitter i Staw og Bråthen, men andre, mer pengesterke klubber hadde ingen problemer med å utkonkurrere oss. Det vil over hodet ikke overraske meg om Örlund skulle havne i Rosenborg.

Jeg sitter igjen med en godt inntrykk og gode opplevelser av å ha hatt Örlund i klubben. Han beskrives som en svært profesjonell og seriøs fotballspiller, som ikke var redd for å legge i et par ekstra treningsøkter på sine fridager. En god rollefigur ville han vært å ha i klubben. Örlund fortjener uansett å bli hyllet når han vender tilbake fremfor å bli møtt med foraktelse. Vi må ikke tro at alle forelsker seg i Fredrikstad bare ved å være noen få måneder i klubben, men verdsette at de faktisk valgte oss når nøden var stor.

Alt i alt var dette en vinn-vinn-situasjon. Hadde Örlund signert, så hadde vi fått nok et solid keeperalternativ å velge Fra, men nå får (forholdvis) lokale Lasse Staw trolig fornyet tillit mellom stengene, og det kan fort vise seg å være gull verdt for FFK i fremtiden.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 01 des 08, 14:35

Jeg har ment at pri 1 må være å beholde Everton - nå håper jeg virkelig at dette går i boks. Tror Everton kan tilføre laget mye :-)


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 01 des 08, 14:37

Sliter litt med å ønske Daniel lykke til.

Her blir han hentet fra 3 keeperplassen i AIK. En plass hvor han var glemt og gjemt. Så får han en livline som redder hans fotballkarriere + hjelp fra Norges beste keepertrener. Etter hvert så snakker noen om Sverigs landslag. Kansje litt overdrevent men likevel. Hva gjør så denne tullingen? Jo han takker nei til videre tilbud pga av  et håp om bedre og mere euro et annet sted. Det er takken for at man har redda slyngelen fra den sanne fotballdød i AIK.

Fy f....n håper disse sølvpengene han får et annet sted blir jæ----g tunge rundt halsen.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!



Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 10 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3