Husk meg
Brukernavn
Passord

Europacup høsten 2009

Flat Trådet Nøstet
Totalt 10 sider Alle

Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 20 okt 08, 21:33

Opplegget virker spennende, Europa, anyone?, men må innrømme at dette var meget komplisert for meg. Er det sånn at man er sikret flere enn to kamper? Kan noen smartinger her hjelpe en trøtt og sliten stjerne å forstå dette?


Snæbbuss-aristokrat #79

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 293

Lagt til: 20 okt 08, 21:36

Jeg forstod det slik at vi kan sikre oss gruppespill med 3 andre lag og dobbel serie, dvs 6 kamper.

Mulig jeg også er litt trett... Laughing


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 20 okt 08, 21:37
Endret: 20 okt 08, 21:41
Endret av: Per Egil

Neida, man er ikke garantert flere kamper. Opplegget er i grunnen akkurat som i dag. Forskjellene fra i år er kun kosmetiske. Det som i dag regnes som UEFA-cupens første runde, altså runden før gruppespillet, blir fra og med neste år kalt fjerde kvalifiseringsrunde.

For å nå gruppespillet neste år må FFK gjennom to kvalifiseringsrunder med kamper hjemme og borte. Først må vi slå ut ett lag, så ett annet.

Vel og merke hvis vi tar sølv. Blir det bronse må vi gjennom tre kvalikk-runder.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 20 okt 08, 21:42

Men i tredje kvalifiseringsgruppe vil man i tillegg til vinnerne fra den tidligere runden, finne lag som vinneren av den engelske ligacupen, vinneren av den franske ligaen, 6. plass i spanske La Liga og italienske Serie A.

Vinneren av den franske ligaen er vel direkte kvalifisert til Champions League? I hvert fall kvalifisert til kvalifiseringen? Er det cupvinneren det menes, eller en annen plass i ligaen?

Men blir spennende okke som. Og nå får vi for fankern få noe litt mer eksotisk enn et svenskelag å bryne oss mot.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 20 okt 08, 21:43

Skulle selvsagt være franske cupen. Endret nå.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 20 okt 08, 21:45

Er det ikke gøyalt, når du har skrevet enn lang artikkel med mye arbeid, at det kommer en kødd og pirker på småplukk? Laughing

Kan gjerne ta en tur til Frankrike jeg, er jo uansett ikke alltid storlagene som vinner den. Kanskje vi får et amatørlag som har gått hele veien. Gjensyn med to stykker fra Elfenbenkysten for eksempel!


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 20 okt 08, 21:47

Ble litt lurt jeg da. Ja ja, er ennå et år igjen til eventuelt europacupspill. Først skal sølvet inn i premieskapet.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 20 okt 08, 21:48

Opprinnelig postet av FFK1903

Er det ikke gøyalt, når du har skrevet enn lang artikkel med mye arbeid, at det kommer en kødd og pirker på småplukk? Laughing

Kan gjerne ta en tur til Frankrike jeg, er jo uansett ikke alltid storlagene som vinner den. Kanskje vi får et amatørlag som har gått hele veien. Gjensyn med to stykker fra Elfenbenkysten for eksempel!

Neida, bara kost.

Henger med til Frankrike, jeg. Henger med hvor som helst egentlig.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 20 okt 08, 21:51
Endret: 20 okt 08, 21:51
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av FFK1903

Og nå får vi for fankern få noe litt mer eksotisk enn et svenskelag å bryne oss mot.

Hvis dem da ikke gjør på akkurat samme måte som nå. Deler kvalikklagene inn i en Nord-Europa og en Sør-Europa gruppe slik de har gjort tidligere. Da blir det kjedelige svenske og danske lag likevel

 

EDIT: Og jeg misforstod deg ja :(

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 20 okt 08, 22:16

Klart det er kjedeligere å spille mot andre trauste skandinaviske lag, men sjansen for å gå videre øker vel i forhold til hvis vi feks.skulle møte et portugisisk eller fransk lag.

---------------------------

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"


Gressvikslampen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 468

Lagt til: 22 okt 08, 17:19

Opprinnelig postet av Per Egil

Opprinnelig postet av FFK1903

Er det ikke gøyalt, når du har skrevet enn lang artikkel med mye arbeid, at det kommer en kødd og pirker på småplukk? Laughing

Kan gjerne ta en tur til Frankrike jeg, er jo uansett ikke alltid storlagene som vinner den. Kanskje vi får et amatørlag som har gått hele veien. Gjensyn med to stykker fra Elfenbenkysten for eksempel!

Neida, bara kost.

Henger med til Frankrike, jeg. Henger med hvor som helst egentlig.

Til Kashakstan også?

---------------------------

Vuorinen på topp!! Men aldri i FFK =(


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 22 okt 08, 17:55

Lett!

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 22 okt 08, 20:24

Skal på bortetur uansett. Om det er til en landsby i Moldova skal jeg tenke på å ikke dra, men fy f... som jeg gleder meg. Vel, vi må jo egentlig sikre sølvet først da.


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 26 okt 08, 07:50

Sikre medalje mener du ? Vi kan fortsatt ende opp som nr 4....

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 26 okt 08, 21:48

jeg blir med på bortetur. håper det blir kamper utenfor sverige å danmark. vi skal ut i europa. deilig.


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 26 okt 08, 22:24

EUROOOOPPAAAAAA; HER KOMMER VI!!!!

---------------------------

Svaberget for alltid!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 27 okt 08, 16:24

Er det fastsatt noen datoer enda ? Eller kommer det senere ? Atså ikke trekningen, men kampdatoer ?

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 27 okt 08, 16:29

30. juli med returkamp 6. august tror jeg.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 28 okt 08, 08:58

Gleder meg til vi skal hærje i Europa!!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 01 feb 09, 08:24

Hadde vært gøy om vi fikk møte David Beckham.

http://www.vg.no/sport/fotball/artikkel.php?artid=546644


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 01 feb 09, 13:21

Akkurat den saken omhandler vel årets UEFA-cup-sesong. Til neste år vil jeg tro Milan spiller i Champions League igjen, er vel de tre-fire første i Serie A som kommer seg dit, og det ser ut som de skal klare det i år. Men... Det kan jo skje at vi møter Arsenal i det som blir Euro League til neste år. Det hadde vært noe!


Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 05 feb 09, 12:54

Noen som vet når trekninga er?

- Helge

---------------------------

GÅ SJÆL RHINO!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 05 feb 09, 13:00

Juli 2009

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 15 mai 09, 20:51

noen som vet hvilke lag vi kan møte? gleder meg sykt til uefa cup igjen. håper vi er heldige å får spilt litt flere kamper i år.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 15 mai 09, 20:53

Nå er jo ikke sesongen til de fleste ligaene ferdig enda. Mulige motstandere er derfor ikke klare

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 16 mai 09, 00:12

Opprinnelig postet av Rey

Nå er jo ikke sesongen til de fleste ligaene ferdig enda. Mulige motstandere er derfor ikke klare

Selve UEFA-cupen for denne sesongen er heller ikke ferdig. Finalen mellom Shaktar Donetsk og Werder Bremen spilles torsdag 21 mai.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 09 jun 09, 00:08

http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/seedel2009.html

FFk er useedet i 3 runde. Var noen gode lag på andre siden der.

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 09 jun 09, 00:18

seeding betyr vel at de seedede laga ikke kan møte hverandre, eller at de trekkes mot et av de useedede laga ?

---------------------------

Kopierer vi 2006 sesongen i år tro ? Med nedrykkstrid og våres 12. cupfinaleseier ?
-------
Do join my mafia at http://apps.facebook.com/inthemafia/status_invite.php?from=709870754


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 09 jun 09, 00:20
Endret: 09 jun 09, 00:21
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av Jepmaster

http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/seedel2009.html

FFk er useedet i 3 runde. Var noen gode lag på andre siden der.

Hvis åtte useeda lag fra andre kvalifiseringsrunde tar seg videre på bekostning av de seeda, vil FFK da rykke opp som seeda lag i tredje kvalifiseringsrunde? Det er jo åtte lag som har bedre koeffetellerannet enn FFK på den useeda kolonnen, så logikken skulle jo bety at jo flere useeda fra andre kvalifseringsrunde som kommer seg videre, desto nærmere er FFK å bli seeda i den tredje?

(Bra, Stein, det der ble jo overhodet ikke dårlig forklart i det hele tatt!) :P

Håper på drittlag i både tredje- og fjerde kvalifiseringsrunde og så heller få noen kanoner i gruppespillet. Eller kanskje vi skal satse på Fulham? Arsene Wenger på tribuen for å se på Hangeland, men oppdager en gal estlender på motstanderlaget som er mye bedre i lufta og kjøper han for 50 millioner? Cool


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 09 jun 09, 10:22

Det som er fint i år er at det er slutt på regionsinndelingen i kvalikkspiller. Tidligere var det slik at vi kun kunne få lag fra Nord-Europa. I år kan vi få lag fra hele Europa. Litt mer spennende med Atheltic Bilbao enn Hammerby (Selv om jeg personlig håper på en tur til Skottland. Falkirk hadde vært artig)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 10 jun 09, 15:00

Opprinnelig postet av Jepmaster

http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/seedel2009.html

FFk er useedet i 3 runde. Var noen gode lag på andre siden der.

Hmm Roma og Hamburg mfl kan være litt vel nøtt å knekke.

Mon tro om trekkinga er helt tilfeldig eller om de prøver å gjøre det lettere for supporterne.

Trekker vi Helsingborg blir jeg skeptisk, og trekker vi Rapid Wien så har jeg mere tru.

---------------------------

GÅ SJÆL RHINO!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 10 jun 09, 15:02

Rapid Wien, var det laget til Kvisvik ?

---------------------------

Kopierer vi 2006 sesongen i år tro ? Med nedrykkstrid og våres 12. cupfinaleseier ?
-------
Do join my mafia at http://apps.facebook.com/inthemafia/status_invite.php?from=709870754


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 10 jun 09, 15:05
Endret: 10 jun 09, 15:06
Endret av: Rey

Nei, han spilte i Austria Wien.

Fjørtoft spilte i Rapid Wien

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 10 jun 09, 15:27

er det noen som vet om plankehaugen setter opp fly om det er lenger ute i europa ?


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 10 jun 09, 16:59

Opprinnelig postet av tomroar

er det noen som vet om plankehaugen setter opp fly om det er lenger ute i europa ?

Det står visstnok mellom en airbus og en jumbo.

Noen skal visstnok reise med hest!

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 10 jun 09, 17:05

FFK-trener Anders Grönhagen opprørt over dårlig oppladning til FFKs første Europa-cup kamp

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 10 jun 09, 17:09

Her er jeg enig med han. Utrolig at det ikke legges tilrette for at norske lag skal kunne klare seg best mulig i Europacup.


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 10 jun 09, 17:31

Fantastisk dårlig av NøFF.... Det er jo bare å sette opp en annen kamp den mandagen istedet da...

---------------------------

Kopierer vi 2006 sesongen i år tro ? Med nedrykkstrid og våres 12. cupfinaleseier ?
-------
a,b,c,d,e,f,g......at the pub I want to be!


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 10 jun 09, 19:06

Det står i fb at FFK kommer inn i 2 kval runde.... men etter den linken til seedinga og cup opsettet ser det da ut til at ffk går inn i 3. kval runde..

 

skjønner ikke detta jeg... noen forklare med t-skje??!! ;-)

---------------------------

Jørn Moum, gleder seg over seriesølv 2008!
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina* :)


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 10 jun 09, 19:16

Jeg har alltid hørt at FFK kommer inn i 3. runde, og du vet vel kvaliteten på journalistene til F-B... Tongue out

---------------------------

Kopierer vi 2006 sesongen i år tro ? Med nedrykkstrid og våres 12. cupfinaleseier ?
-------
a,b,c,d,e,f,g......at the pub I want to be!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 10 jun 09, 19:18

Det er FB som roter. FFK kommer inn i tredje kval runde og det er tredje kval runde som spilles 30.07 (og returmøte 06.08)

Se: http://www.uefa.com/uefa/keytopics/kind=64/newsid=836938.html for kampdatoer

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 19 jun 09, 02:01

Vålerengen Idrettslag melder på sine sider ett oppsett over "Seeding" i 3. kvallik runde av Europa league. Dette samme oppsettet gjelder også for guttæne. Med andre ord er det mulig at feks. AS Roma, PSV Einhoven, Hamburger SV eller Fulham kommer kjørende over Kråkerøybrua om en drøy måned.. Cool

 

http://www.vif-fotball.no/article2650110.ece

 

Men før det skal det spilles 2 kvalikkrunder, resten av lagene som deltar finnes her:

 

http://www.uefa.com/competitions/uefacup/format/newsid=837593.html

 

Altså bør vi kunne møte ett av disse lagene også, men det er litt for seint på kvelden til at jeg gidder å sette meg helt inn i dette her.

 

Uansett interessant. Bring on Galatasaray sier nå jeg, det er så altfor lenge siden jeg var i Istanbul ;-)

 

 

---------------------------

Svaberget for alltid!


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 19 jun 09, 02:14
Endret: 19 jun 09, 03:15
Endret av: FFK1903

Galatasaray hadde vært fett med tanke på opplevelsen, men ikke med tanke på å ta seg videre. Hadde uansett vært sinnsykt kult, liker tyrkisk fotball

---------------------------

Rød hvit til jeg dør:)


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 19 jun 09, 12:54

Nå har Bert Kassies oppdatert sin oversikt på over hvilke lag som er med også. Foreløpig seeding viser at 11 av de lagene som er seedet høyere enn oss må slås ut for at vi skal være seedet i tredje runde. Det går nok ikke. Ønskemotstanderen min slik det ser ut nå, må være Aberdeen. Festlig reisemål og ikke alt for umulig motstand

http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/seedel2009.html

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 19 jun 09, 23:40
Endret: 19 jun 09, 23:40
Endret av: tgtgtgtg

Lisburn Distillery Mulig jeg har et nytt favorittnavn

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 20 jun 09, 11:48

Mulig jeg er helt tett, men hvem av de er det vi kan møte? Noen som gidder å skrive opp hvem det er mulighet for å møte i første oppgjør?

---------------------------

http://www.brigaderodhvit.com

Det ordner seg alltid for snille gutter!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 20 jun 09, 13:55

Litt for mange å liste opp, men hvis du ser på linken jeg ga over, scroller ned til tredje kvallikrunde og ser i kolonnen til venstre, så har du de mulige lagene. (Det forutsetter forsåvidt at ingen av de seeded lagene fra runde 1 og 2 ikke blir slått ut.)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 20 jun 09, 13:59

Opprinnelig postet av danan

Mulig jeg er helt tett, men hvem av de er det vi kan møte? Noen som gidder å skrive opp hvem det er mulighet for å møte i første oppgjør?

Det kommer an på hvilke lag som går videre fra første og andre kvalikrunde. Det er ganske sannsynlig at vi møter et av de lagene som er seeda i tredje kvalikrunde (står på siden som ble linka til over). Blir 11 av de seeda lagene slått ut før tredje runde blir vi seeda og møter et av de useeda lagene (usannsynlig).

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 20 jun 09, 14:19

Okei. takk! Hadde vært sykt å møtt Fenerbache, Galatasarasy, Lech Poznan, Red Star Belgrade eller PAOK. Fy faen, Bajen kan legge seg!

---------------------------

http://www.brigaderodhvit.com

Det ordner seg alltid for snille gutter!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 20 jun 09, 17:18

Opprinnelig postet av Supreme NTM
Det kommer an på hvilke lag som går videre fra første og andre kvalikrunde. Det er ganske sannsynlig at vi møter et av de lagene som er seeda i tredje kvalikrunde (står på siden som ble linka til over). Blir 11 av de seeda lagene slått ut før tredje runde blir vi seeda og møter et av de useeda lagene (usannsynlig).

Dette er visst feil ettersom jeg har fått opplyst. Hvis et useedet lag, slår ut et seedet lag i første/andre kvalifiseringsrunde, så overtar det useedete laget den seedete plassen til laget de slo ut.

Det betyr at hvis for eksempel Juvenes Dogana møter Rosenborg i andre kvalifiseringsrunde og slår ut RBK, så er det de som blir seedet i tredje kvalifiseringsrunde. Fredrikstad kan dermed ikke "rykke opp" til å bli et seedet lag, men kan jo alltids håpet på å møte et jallalag som på mirakuløst vis slår ut et seedet lag og så møte dem.

Danske og skotske lag har jo for vane å drite seg ut mot svak motstand i slike kvalifiseringer. Så kanskje Brønby, Aalborg eller Aberdeen driter seg ut mot et eller annet lag og vi er griseheldige nok til å trekke det laget i tredje kvalifiseringsrunde...


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 22 jun 09, 12:18

Fra runde 2 går 40 lag videre til kvalifiseringsgruppe 3. Her finner vi allerede 30 forhåndsseedede lag, deriblant Vålerenga (ranket som nr 18 i gruppen) og Fredrisktad (ranket som nummer 19 i gruppen). Best i gruppe 3 er engelske Fulham.

http://fotball.adressa.no/uefa/article142727.ece

Kan noen forklare. Var det ikke så at FFK ikke var seedet

 

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 22 jun 09, 12:30


Her er litt om trekninga!


Etter Champions League-trekningen vil også trekningen til Europa League (tidligere UEFA-cupen) foregå. Vålerenga er som norsk cupmester allerede klare for 3. runde. Det samme gjelder Fredrikstad, som tok seriesølv i fjor. Dagens trekning vil dermed ikke berøre disse, da det er 1. og 2. kvalifiseringsrunde som skal trekkes i dag.

Her kommer Tromsø og Rosenborg inn, i henholdsvis 2. og 1. kvalifiseringsrunde. De presumptivt beste lagene ligger ikke i samme bolle som Rosenborgs motstandere, fordi trønderne er seedet. Dermed slipper Hamrén og co. lag som danske Randers, skotske Motherwell og svenske Helsingborg. Mange av fotballeuropas mindre glamorøse lag ligger i bollen, som Runavik, Llanelli, og Kalju Nomme.

Tromsø, som kommer inn runden etterpå, skal også unngå den aller tøffeste motstanden. «Gutan» er også seedet, og av mulige motstanderlag er det få veldig kjente aktører.

PS! Rosenborg er også seedet i 2. kvalikrunde, om de skulle komme seg videre fra første hinder.

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=576453

 

---------------------------

Heia FFK


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 22 jun 09, 13:10

Altså VIF og vi kommer inn i 3 kval runde, Stabæk og Tromsø i 2 kval runde.
Jeg forstår rett og slett ikke dette, hvorfor får vi det lettere en Stabæk?


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 22 jun 09, 13:13

Stabæk er vel i Champions League trekning og ikke UEFA!

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 22 jun 09, 13:14

 Stabæk møter den albanske klubben Tirana i 2. kvalifiseringsrunde til Champions League

---------------------------

Heia FFK


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 22 jun 09, 13:18

Opprinnelig postet av endre

Stabæk er vel i Champions League trekning og ikke UEFA!

hehe takk endre, fortsatt trøtt i tryne her jeg


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 22 jun 09, 13:27

Det er veldig lov :)

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 01 jul 09, 09:56

Trekninger:
3. kvalikrunde: 17. juli
4. kvalikrunde: 7. august


Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 01 jul 09, 11:08

Opprinnelig postet av Lex

Her kommer Tromsø og Rosenborg inn, i henholdsvis 2. og 1. kvalifiseringsrunde. De presumptivt beste lagene ligger ikke i samme bolle som Rosenborgs motstandere, fordi trønderne er seedet. Dermed slipper Hamrén og co. lag som danske Randers, skotske Motherwell og svenske Helsingborg. Mange av fotballeuropas mindre glamorøse lag ligger i bollen, som Runavik, Llanelli, og Kalju Nomme.

RBK trakk ett Færøysk lag, hvor mange folk bor det egentlig på Færøyene?

---------------------------

GÅ SJÆL RHINO!


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 01 jul 09, 11:19

Opprinnelig postet av Superkjegle

RBK trakk ett Færøysk lag, hvor mange folk bor det egentlig på Færøyene?

Skulle tru det var NFF som "trakk"...

---------------------------

Hater hat!


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 01 jul 09, 17:22

Min brors kjæreste er fra Færøyene, som forøvrig en gang i tiden var norsk, vi bare glemte å få det tilbake da vi var fri fra Danmark. Det bor vel ca 50000 der

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 13 jul 09, 21:31

ffksupporter.net har tatt en titt på en potensiell motstander:

En potensielt artig motstander i Europa League

 

---------------------------

"Puh, så varmt det er..(pause)... nå tenker jeg dommeren er våt i dusken sin…"
- Terje Dalby kommenterer en fotballkamp med kvinnelandslaget i OL i Atlanta


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 13 jul 09, 21:40

Sånn som FFK spiller i år, kan jeg ikke akkurat si jeg gleder meg til Europacup heller. Frown

---------------------------

Hater hat!


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 13 jul 09, 22:04

Noen som har oversikt over hvilke lag vi kan trekke?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 13 jul 09, 22:23

Har linket til den før, men her kommer den igjen Smile

http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/seedel2009.html

Tabellen for tredje kvalikkrunde forutsetter at de som er seedet høyest fra runde 2 ikke blir slått ut av et lavere seedet lag. Fra runde 1 var det kun et lag som ble slått ut av et lavere seedet lag.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 13 jul 09, 22:27

Vi kan vel møte langt dårligere motstand enn dette Portugisiske laget? Mange "møkkalag" vi kan møte. Personlig foretrekker jeg heller et storlag og tape med æren i behold, enn å ryke på overtid mot et søplelag....Cry


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 13 jul 09, 22:30

Opprinnelig postet av Gardarson

Vi kan vel møte langt dårligere motstand enn dette Portugisiske laget?

Og vi nevner i fleng? Wink

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 13 jul 09, 22:31

Hum.. Kan vi møte Rosenborg eller Tromsø?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 13 jul 09, 23:09

Har ikke lest reglene, men jeg er rimelig sikker på at vi ikke kan møte norske lag hverken i kvaliken eller i et evt gruppespill. I et evt sluttspill (etter gruppespillet) derimot kan man møte hvem som helst, også norske lag.

Jeg vil møte et lag som vi kan slå ut, og dermed få muligheten til å gå videre til gruppespillet. Hva er poenget med å møte Hertha Berlin eller Roma og så ryke på hue og ræva ut med en gang? Er ikke vitsen å prøve å gå lengst mulig da? Slik er det hvertfall for min del.


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 13 jul 09, 23:16

Opprinnelig postet av Rey

Opprinnelig postet av Gardarson

Vi kan vel møte langt dårligere motstand enn dette Portugisiske laget?

Og vi nevner i fleng? Wink

Ser nå at jeg har misforstått. Trudde vi kunne møte alle lagene som er seedet i 2 runde, men det kan vi jo ikke. De er allerede antatt videre til neste runde. Det kan jo bli noen bomber i 2 runde, da overtar laget som vinner seedingen til favorittlaget.
Ellers har vi lag som:
FC Vaslui nr 5 i Romania, Zilina nr 2 i Slovakia bør vi ha mulighet mot, Helsingborg bør vi absolutt ha mulighet mot, Metalurg fra Ukraina.
Men da er jeg enig i at Ferreira er et av de enklere lagene jaCool


Carlsberg07

Knøttespiller
Ble medlem: 17 nov 06
Innlegg: 38

Lagt til: 14 jul 09, 01:48

UEFA deler normalt inn i puljer a 10 lag etter seedingsrekkefølge.

FFK er nr.46 (Av 70 lag).

Lagene 4, 11, 18, 25 og 32 er seeda og møter 39, 46, 53, 60 og 67.

Mostanderene er da:

04 - Vinner (Steaua Bucuresti - Chisinau)

11 - Austria Wien

18 - CSKA Sofija

25 - Kryllia Samara

32 - Vinner (Tromsø - Dinamo Minsk)

Det skal ikke være to lag fra samme land i samme pulje og lag 32

blir mest sannsynlig byttet med lag 31 Vinner - (Zilina - Ujpest Budapest)

Tromsø kan ikke uten videre flyttes vekk fra "vår" pulje (Pulje 4)

Flyttes dem til pulje 5, så bytter dem plass med Rapid Wien.

Dette går heller ikke, for da blir det to lag fra Østerrike i pulja.

Derfor blir det mest sannsynlig at FFK  blir det laget som flyttes vekk fra "møkkapulja"

isteden. Vi kan heller ikke flyttes til pulje 3 på grunn av Rosenborg.

Men vi kan bytte plass med Legia Warszawa i gruppe 5.

Gruppe 5 består av følgende lag seeda lag:

Fenerbache

Odense

Aberdeen

Vinner (Galatasaray - Kustanai) Blir nok erstattet med Brügge for å unngå to tyrkiske lag

Vinner (Rapid Wien - Ullaznia Skhoder)

Blir dette fasitten på fredag, så er vel ønsket et tur til Brügge, Rapid Wien (Regner med at de slår ut  Ullaznia Skhoder) og Aberdeen i denne rekkefølgen.

Og hadde vi slått ut Hammarby, sist vi var i Europa Cupen, så var det jo nettopp Brügge vi skulle ha møtt

i neste runde av cupen.

 


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 15 jul 09, 11:28

Noen som vet om trekningen blir sendt på tv?


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 15 jul 09, 13:19

Opprinnelig postet av Carlsberg07

Og hadde vi slått ut Hammarby, sist vi var i Europa Cupen, så var det jo nettopp Brügge vi skulle ha møtt

i neste runde av cupen.

 

Det tror jeg faktisk ikke. Mener bestemt det var Braga fra Portugal som Hammarby spilte mot etter oss jeg.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 15 jul 09, 13:20

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Opprinnelig postet av Carlsberg07

Og hadde vi slått ut Hammarby, sist vi var i Europa Cupen, så var det jo nettopp Brügge vi skulle ha møtt

i neste runde av cupen.

Det tror jeg faktisk ikke. Mener bestemt det var Braga fra Portugal som Hammarby spilte mot etter oss jeg.

Hammarby ble slått ut av Braga ja. Det er helt korrekt.


Carlsberg07

Knøttespiller
Ble medlem: 17 nov 06
Innlegg: 38

Lagt til: 15 jul 09, 15:29

Riktig at Hammarby fikk Braga. Men vi hadde ikke fått Braga hvis vi hadde slått ut Hammarby.

Da skulle vi ha møtt laget som var ranket med ett eller annet nr, og det var Brügge, som Brann fikk.

Brann hadde da fått en annen motstander. Husket ikke hvem det aventuelt hadde blitt.

Sånn er reglene Uefa setter opp.


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 16 jul 09, 21:38

Vises trekningen noe sted på nettet?


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 16 jul 09, 22:01

Forrige gang, altså for to år siden, ble trekningen vist live her.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 16 jul 09, 22:04

Blir ikke trekninga vist på Eurosport også?? Minnes den ble det sist... Mulig jeg tar feil!  Wink

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


jeripett

Bedriftsspiller
Ble medlem: 18 apr 09
Innlegg: 2

Lagt til: 16 jul 09, 23:19
Endret: 16 jul 09, 23:22
Endret av: jeripett

Hadde vært interessant med et revansjeoppgjør for 1985-tapet.

Men UEFA's infløkte seedingssystem gjør vel dette umulig.

Dessuten sliter laget, vi skal hevne oss på, etter bortetap i kveld. Regner med alle husker storklubben fra Wales.


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1125

Lagt til: 16 jul 09, 23:33

Viss du tenkte på hammarby så tapte dem mot hacken i allsvenskan i kveld.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 16 jul 09, 23:49

Vi spilte ikke mot Hammarby i 1985 da... Laughing


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 jul 09, 06:20

Opprinnelig postet av jeripett
Dessuten sliter laget, vi skal hevne oss på, etter bortetap i kveld. Regner med alle husker storklubben fra Wales.

Huff, møkkalaget der. Var nesten innom der for noen år tilbake, ligger jo ikke så langt unna Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch (!) den byen der.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 17 jul 09, 08:36
Endret: 17 jul 09, 09:20
Endret av: Per Egil

- Får vi et av de store lagene, ønsker vi oss hjemmekamp først, sier Bagstevold som gleder seg til å være med på trekningen som vises direkte på TV2. Skriver FB.




Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 17 jul 09, 08:39

Opprinnelig postet av Patrioten

- Får vi et av de store lagene, ønsker vi oss hjemmekamp først, sier Bagstevold som gleder seg til å være med på trekningen som vises direkte på TV2. Skriver FB.

 

klokkeslett? :)


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 17 jul 09, 08:46

13.30.


Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 17 jul 09, 08:47

Takk =D


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 17 jul 09, 09:32

Regner med at trekningen går på tv2sport??

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 jul 09, 09:46
Endret: 17 jul 09, 09:48
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av GurrBass
Regner med at trekningen går på tv2sport??

TV2 sine sider er rett og slett håpløse å finne frem på. Det skulle ikke vært så veldig vanskelig å finne tvguiden for TV2s egne kanaler, men etter mye om og men, så finner jeg kun TV2 Sports hovedkanal. 2, 3, 4, og 5 finner jeg ikke noen oversikt over. Det betyr muligens at de ikke har noe sending på disse?

Uansett. Verken TV2, Zebra eller TV2 Sport har - i følge TV2 selv - ikke tenkt å vise denne trekningen. TV2 Sport skal vise ArsenalTV, Zebra viser Kamp i kulissene, mens moderkanalen selv slår på stortromma med reprise av Mot i Brøstet.

Håper vi enten får en av de store kanonene (Fulham eller Roma) og får en kjempeopplevelse, eller at de får et skikkelig drittlag som vi slår. Jeg vil ikke ha en lag som er jevngodt og som vi sikkert kommer til å tape i mot.

Stor edit: Kunne visst spart meg frustrerende surfing på TV2 sine sider. Klipt og limt fra kommentarfeltet på FB:

Hei! Det er

IKKE riktig at TV 2 sender trekingen. Vi har ikke fått tilgang til den og skal således dessverre ikke sende den.

Mvh
TV 2 Sporten

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 17 jul 09, 09:52
Endret: 17 jul 09, 09:53
Endret av: Rey

Mulig at Tv2 Nyhetskanalen sender den?

Eller som de har gjort med en del pressekonferanser. Kun Tv2 Sumo

EDIT: Så nå at FFK1903 redigerte sin post og jeg fikk svar og fikk bekreftet at de ikke sender. Da blir det uefa.com

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 17 jul 09, 09:59
Endret: 17 jul 09, 10:01
Endret av: thorsen

Humm.. ser ut til at vi ligger i gruppe 1. AS Roma på stadion? 

UEFA Europa League third qualifying round
Group 1
SeededUnseeded
AS Roma (ITA)
FC Naftan Novopolotsk (BLR) - KAA Gent (BEL)
FC Metalist Kharkiv (UKR)Fredrikstad FK (NOR)
KKS Lech Poznań (POL)AC Omonia (CYP) - HB Tórshavn (FRO)
FC Zestafoni (GEO) - Helsingborgs IF (SWE)FK Sarajevo (BIH) - FC Spartak Trnava (SVK)
SC Vaslui (ROU)FC Differdange 03 (LUX) - HNK Rijeka (CRO)


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 17 jul 09, 10:07

Uff. Av de andre reisemålene var det ihvertfall ingenting som fristet.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 jul 09, 10:07

Opprinnelig postet av thorsen

Humm.. ser ut til at vi ligger i gruppe 1. AS Roma på stadion?

Jepp, vi ble flytta til Gruppe 1 a gitt. Jeg blir pottesur om vi trekker Helsingborg nå (de vant 2-1 borte i går i den første kampen). Det er så forbanna typisk å få svenskelag igjen. Får håpe på et av drittlagene, og så får vi ta storlagene om vi kommer til gruppespillet ;)

 

 


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 jul 09, 10:12

Metalist Kharkiv hører til nordøst i Ukraina.

Lech Poznań ligger omtrent midtvest i Polen.

FC Zestafoni om de slår ut Helsingborg, ligger omtrent midt i Georgia

SC Vaslui ligger vest i Romania.

Ikke akkurat verdensmetropoler dette her. Plankehaugenbuss til nordøst i Ukraina anyone?


Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 17 jul 09, 10:27

Bare å sette opp charter fly!

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 17 jul 09, 10:40

Opprinnelig postet av FFK1903

Metalist Kharkiv hører til nordøst i Ukraina.

Lech Poznań ligger omtrent midtvest i Polen.

FC Zestafoni om de slår ut Helsingborg, ligger omtrent midt i Georgia

SC Vaslui ligger vest i Romania.

Ikke akkurat verdensmetropoler dette her. Plankehaugenbuss til nordøst i Ukraina anyone?

Her er litt Wikipedia info om lagene:

Roma

Metalist Kharkiv

Lech Poznań

FC Zestafoni

SC Vaslui

 

---------------------------

Drillo svarte følgende på et spørsmål om det var noe magisk ved ham.

- Nei, dette er ikke noe magi. Det har med avstander, vinkler,løpskapasitet,førsteforsvarsjobbing og overganger å gjøre, og ikke med magi.


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 17 jul 09, 13:14
Endret: 17 jul 09, 13:15
Endret av: thorsen

Jeg håper vi får den svakeste motstanden, uten å være sikker på hvem det er! Men hvis det Georgiske laget slår ut Helsingborg, hadde jo det vært knall. Helsingborg bør vi også ha en god mulighet for å slå ut!

Får vi Roma blir det iallefall fullt på stadion ! Laughing "Real Maldrid på stadion i 2010!" hørte jeg etter opprykket fra 2. divisjon.. AS Roma (i 2009!) får være godkjent!


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 17 jul 09, 13:23

aaaaaaaa

 spennende som fææn Cool

---------------------------

jaddajadda


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 17 jul 09, 13:25

Spent selv... Prøvde å sjekke litt på uefa.com,men fant ikke no link til trekning av denne runden... Noen som har link? Embarassed

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 17 jul 09, 13:26
Endret: 17 jul 09, 13:28
Endret av: lordofwhat

http://www.uefa.com/live/competitions/uefacup/draw/2010.qr3/draw_basic.html

 

 

tror du dem blir imponert av 4 tostangs flagg i roma ??

---------------------------

jaddajadda


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 17 jul 09, 13:29

Takker!  Laughing

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 17 jul 09, 13:40

Vi slipper svenskene og møter Lech poznan

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 jul 09, 13:40

Det ble Polen gitt! Vanskelig motstander tror jeg!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 17 jul 09, 13:41

Kjedelig og vanskelig motstander. Lite attraktivt å reise til, lite attraktivt for folk flest å se på stadion. Lite eller ingen penger å tjene, og små sjanser for avansement. Skuffende trekning.


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 17 jul 09, 13:42

Tror uansett det vil bli en livlig kamp på stadion!  Er det slik at FFK får hjemmekamp først?

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 17 jul 09, 13:42

Vi starter hjemme?


Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 17 jul 09, 13:44

Supporterene deres er ikke å spøke med.

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 17 jul 09, 13:47

tror vi har en sjangse til å gå videre her altså

polsk fotball er ikke akkurat kjent for de fleste vil jeg si

 

vi får forske litt på dem Cool

---------------------------

jaddajadda


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 17 jul 09, 13:48

Opprinnelig postet av Costanza

Kjedelig og vanskelig motstander. Lite attraktivt å reise til, lite attraktivt for folk flest å se på stadion. Lite eller ingen penger å tjene, og små sjanser for avansement. Skuffende trekning.

Jeg synes motstanderen er attraktiv. Får prøve å spare til bortetur. Det er visst enorm stemning der nede.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 17 jul 09, 13:49
Endret: 17 jul 09, 13:49
Endret av: Costanza

Tor-Kristian Karlsens reaksjon på Twitter:

"vanskelig oppgave. lech bra fremover med kanskje de to beste offensive spillerne i polsk fotball: stilic og lewandowski"


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 17 jul 09, 13:49

Jeg har ikke sett det lage spille, eller hørt noe som helst om dem. Men ut ifra det jeg ser på Wikipedia på hva klubben har oppnådd så er det vel ikke så mye å skryte av? De vant Cupen i 2009, i år.  Ble ikke skremmet av å lese dette akkuratt. Noen som kan begrunne hvorfor de frykter dette laget og kan si det er en vanskelig motstander?

---------------------------

Drillo svarte følgende på et spørsmål om det var noe magisk ved ham.

- Nei, dette er ikke noe magi. Det har med avstander, vinkler,løpskapasitet,førsteforsvarsjobbing og overganger å gjøre, og ikke med magi.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 17 jul 09, 13:53

De ble nummer tre i ligaen (fem poeng unna å vinne) og hadde gode resultater i gruppespillet i UEFA-cupen i fjor. De vant bl.a. mot Feyenoord fra Nederland og hadde uavgjort mot franske Nancy og spanske Deportivo La Coruna. Skulle likt å se FFK i tilsvarende kamper.... Vi må bare innrømme at dette blir veldig, veldig vanskelig.


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 17 jul 09, 13:54

HAHA dem fant jammen fort ut om oss iallefall

 

 

http://forum.wiaralecha.pl/index.php?showtopic=12606&st=60

---------------------------

jaddajadda


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 17 jul 09, 13:54

Opprinnelig postet av A9$h

Jeg har ikke sett det lage spille, eller hørt noe som helst om dem. Men ut ifra det jeg ser på Wikipedia på hva klubben har oppnådd så er det vel ikke så mye å skryte av? De vant Cupen i 2009, i år.  Ble ikke skremmet av å lese dette akkuratt. Noen som kan begrunne hvorfor de frykter dette laget og kan si det er en vanskelig motstander?

I forrige UEFA cup slo de Grasshoppers 6-0, slo ut Austria Wien, vant mot Feyeenoord og spilte uavgjort mot Nancy, CSKA Moskva og Deportivo La Corona. Ingen lilleputt.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 jul 09, 13:55
Endret: 17 jul 09, 13:56
Endret av: FFK1903

Tja, de slo Feyenoord borte i UEFA-cupen i fjor. Kom nummer tre i sin gruppe, foran nevnte Feyenoord og Nancy. Slo ut både Austria Wien og Grashoppers pluss et lag til i kvalifiseringskampene, så dette er nok ikke et tegneserielag...

Edit: Siste gang jeg gidder å lete etter info om dere andre skal være så forbanna kjappe ;)


Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 17 jul 09, 13:57

Stadion deres tar 27500.

Kan ses på www.worldstadiums.com

 

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 17 jul 09, 13:58

Lewandovski er jo helt konge targetman, er vel en av one to watch spillerne i europeisk fotball.

Polsk liga kan vel på mange måter ligne på Norsk fotball og er vel ett slik så der lag. Regner med at vi taper fordi vi er så jævlig dårlige for tiden:::::((((


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 17 jul 09, 13:59

Opprinnelig postet av FFK1903

Edit: Siste gang jeg gidder å lete etter info om dere andre skal være så forbanna kjappe ;)

Forarbeid kalles det ;)

On topic. Kan aldri tenke meg at vi går videre fra det dobbeltmøtet her. Ser ut som et sterkt lag.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 17 jul 09, 14:01

Nå må vi tenke possitivt her. Dette vinner vi, gutta føler presset i serien og ser da UEFA cupen som en arena de kan slippe seg løs 100% så i de to kampene storspiller de slik vi husker fra 2008 sesongen :) Har jo hendt før det at lag sliter i serien men storspiller i cupen.


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 17 jul 09, 14:01

 ja waters bør ta vitaminpillene sine før denna kampen og sørge for å ha heimert på innelomma for detta kan bli morro

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=bTTZMdA144Y&feature=related

---------------------------

jaddajadda


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 jul 09, 14:02
Endret: 17 jul 09, 14:04
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av lordofwhat
http://forum.wiaralecha.pl/index.php?showtopic=12606&st=60

For de av dere som er klar for litt googlespråkmoro! Vi er visstnok en woodcutter fra nord!

"Doping som har stadion ikke gjør gal, men det er ikke dårlig"

Ha ha, er det forresten sant at Czwartek betyr torsdag på polsk? Ser ut som de har en del moro med det på forumet der.


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 17 jul 09, 14:04

Sakset fra forumet med dårlig google oversetter:

 

" La selv med 5 personer skrive at Fredrikstad.

Våre konkurrenter er 9 ganger forkjempere for Norge (1961-mesterskapet i fjor) så vel som 11 ganger i Norway Cup vinnerne (sist Cup i 2006 år).

Deres sammensetning er tilgjengelig på Wikipedia alvorlig kjente navn:

Raio Piiroja - forsvarer 86 ganger representant i Estland
Kasey Wehrman - 12 fold assistent representant i Australia.
Raymond Kvisvik - 11 fold assistent representant for Norge 
Levon Pachajyan - 31 fold assistent representant Armenia 
Celso Borges - Assistant representant for Costa Rica 11 ganger "

 

---------------------------

Drillo svarte følgende på et spørsmål om det var noe magisk ved ham.

- Nei, dette er ikke noe magi. Det har med avstander, vinkler,løpskapasitet,førsteforsvarsjobbing og overganger å gjøre, og ikke med magi.


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 17 jul 09, 14:05

"Party støttespillere"  Om plankehaugen.no  Cool

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 17 jul 09, 14:06

Opprinnelig postet av FFK1903

For de av dere som er klar for litt googlespråkmoro! Vi er visstnok en woodcutter fra nord!

 

Du klager på at du ikke rekker å poste før noen andre gjør det???Laughing

---------------------------

Drillo svarte følgende på et spørsmål om det var noe magisk ved ham.

- Nei, dette er ikke noe magi. Det har med avstander, vinkler,løpskapasitet,førsteforsvarsjobbing og overganger å gjøre, og ikke med magi.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 17 jul 09, 14:08

Opprinnelig postet av lordofwhat

 ja waters bør ta vitaminpillene sine før denna kampen og sørge for å ha heimert på innelomma for detta kan bli morro

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=bTTZMdA144Y&feature=related

Og sånn her ser det ut når man ser kampen på tv:

http://www.youtube.com/watch?v=tZEzQdZ14XE&feature=related 

 

Frysninger...

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 17 jul 09, 14:15

Polske Casuals går for å være blant de mest ekstreme i Europa, under VM i tyskland var det disse som lagde mest tullball, men regner med at de som kommer til Norge oppfører seg eksemplarisk samt at de lager ett helvetes liv på tribunen som får bajen til og se ut som førsteårs barnehagebarn:)


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 17 jul 09, 14:20

Opprinnelig postet av Patrioten

Vi starter hjemme?

FFK åpner med hjemmekamp 30. juni og reiser til Polen én uke senere.

---------------------------

Drillo svarte følgende på et spørsmål om det var noe magisk ved ham.

- Nei, dette er ikke noe magi. Det har med avstander, vinkler,løpskapasitet,førsteforsvarsjobbing og overganger å gjøre, og ikke med magi.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 17 jul 09, 14:24

blir forhåpentligvis bortetur til polen for meg:)


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 17 jul 09, 14:24

det som kan bli faen er gangbrua etter kampen !!

med mindre dem blir ekortert ut med busser så tror jeg det er 90% sjangse at noen får juling

som du sier så er det ganske ekstrem kultur vi møter her og dem er vante med å møte ultras fra alle lag i polen

og skulle dem tape her mot oss så kan det fort bli mange bstemødre som svømmer i glomma Tongue out

 

 

---------------------------

jaddajadda


hansen2407

Bedriftsspiller
Ble medlem: 17 jul 09
Innlegg: 1

Lagt til: 17 jul 09, 14:27

Gleder meg til å se hvor godt dette laget er, og spesielt Robert Lewandowski! Er han halvparten av så god som på Footbal Manager, så betyr det trøbbel for Piiroja og Martinsen. Alltid spennende å se spillere som er veldig gode på FM i virkeligheten, som f.eks Borges. Men tror denne kampen er 50/50, men et minus at FFK har bortekamp sist. Alltid vanskeligere med bortekamp til sist

---------------------------

En for alle, alle for en


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 17 jul 09, 14:27

Opprinnelig postet av lordofwhat

det som kan bli faen er gangbrua etter kampen !!

med mindre dem blir ekortert ut med busser så tror jeg det er 90% sjangse at noen får juling

som du sier så er det ganske ekstrem kultur vi møter her og dem er vante med å møte ultras fra alle lag i polen

og skulle dem tape her mot oss så kan det fort bli mange bstemødre som svømmer i glomma Tongue out

 

 

Nå skal vi ikke overdrive, det fører bare til hysteri og vil sikkert gjøre at folk holder seg hjemme her i Norge. Oppfører man seg får man ikke problemer, de er faktisk ikke dyr.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 17 jul 09, 14:30

Syntes stadion så ut som byggeplass jeg!

Bildene var oppdadert 6.7 .2009

Vet noen om den da spilles ett annet sted enn Poznan?

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 17 jul 09, 14:36

nei ikke dyr men ultras Tongue out

mulig jeg overdrev litt !!

men saken er at lag fra polen har en rå og ekstrem kultur og her i byen blir folk spinnville hvis 3 personer blusser for sølv i serien!!

så sjangsene er til stede for at det KAN bli bråk

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=42plidAWbhM

---------------------------

jaddajadda


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 17 jul 09, 14:39

Dette må jo være bort i mot den verste trekningen vi kunne få? Et uinteressant lag som ikke vil generere nevneverdige TV-inntekter, men som samtidig trolig er mer enn gode nok til å slå FFK... Sett fra et økonomisk ståsted var dette en nedtur, men det blir nå artig med tur til Polen om ikke annet.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 17 jul 09, 14:40

Blir ikke noe problem på brua. politi har meget god oversikt og hvis det viser seg at det kommer litt suspekte folk blir de garantert ledet rett i bussen etter kampen. Så tviler på at vi får se noen bestemødere svømme i glomma selv om det hadde vært litt gøy å se på da hehe Tongue out


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 17 jul 09, 14:55

Opprinnelig postet av Holters

Dette må jo være bort i mot den verste trekningen vi kunne få?

Faktisk enda kjipere enn Hammarby. Frown

---------------------------

Hater hat!


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 17 jul 09, 16:23

Gleder meg til stemningen på fredrikstad stadion:)

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 17 jul 09, 16:45
Endret: 17 jul 09, 16:47
Endret av: Ebenfalk2

Er vi riktig heldig så kan det jo hende at Lewandowski blir solgt før den tid kommer og vi slipper og møte ham:)

 

Han var i vinter ettertraktet av flere klubber i England, Italia og Tyskland. Tror ikke den interessen har kjølnet


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 17 jul 09, 16:51
Endret: 17 jul 09, 16:52
Endret av: Rey

Nå kan jeg ikke akkurat påstå at jeg kjenner veldig mye til han, eller ryktene som har gått, men i følge denne bloggen virker det usannsynlig at han forsvinner.

Lewandowski’s transfer is unlikely to happen this summer. Lech’s owner, Jacek Rutkowski, admitted that they plan only to sell one top player, either Hernan Rengifo or Semir Stilic. Lewy is not for sale and was given an unrealistic 5M price tag. Dortmund, who were very seriously interested in Lewy, already acquired a striker

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 17 jul 09, 16:59

Billettsalget er forresten i gang: http://www.fredrikstadfk.no/content/view/2190/372/

Sesongkortholdere har forkjøpsrett som går ut 21. juni.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 17 jul 09, 17:17

Da er det jo ikke noe og diskutere. Men uansett bra for oss om en stjerne spiller blir solgt...


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 17 jul 09, 17:18

Når starter kampen, klokkeslett. Er det noen som vet?

---------------------------

Drillo svarte følgende på et spørsmål om det var noe magisk ved ham.

- Nei, dette er ikke noe magi. Det har med avstander, vinkler,løpskapasitet,førsteforsvarsjobbing og overganger å gjøre, og ikke med magi.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 17 jul 09, 17:21

Torsdag 30. juli kl. 19.00.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 17 jul 09, 17:49

hjemme kamp først ?

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


native1908@onet.eu

Bedriftsspiller
Ble medlem: 17 jul 09
Innlegg: 2

Lagt til: 17 jul 09, 18:18
Endret: 17 jul 09, 18:21
Endret av: Per Egil

Lech Poznań- Ultras

http://www.youtube.com/watch?v=bTTZMdA144Y

Feyenoord Rotterdam - Lech Poznan

http://www.youtube.com/watch?v=TIYFosLmzGc&feature=related

Grasshopers Zurich - Lech Poznan

http://www.youtube.com/watch?v=5bTLIZZUpkg&feature=related

CSKA Moskwa - Lech Poznan

http://www.youtube.com/watch?v=3XtSk32l5gc

FFK Fredrikstad - Lech Poznan

?

:)

---------------------------

poland


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 17 jul 09, 18:22

Opprinnelig postet av keiko99

hjemme kamp først ?

Jepp

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Kriss_79

Bedriftsspiller
Ble medlem: 17 jul 09
Innlegg: 3

Lagt til: 17 jul 09, 18:32

Opprinnelig postet av Jepmaster

Stadion deres tar 27500.

Kan ses på www.worldstadiums.com

 

 

Jeg kjenner Lech og polsk fotball. Stadion til Lech skal være EM-vert i 2012 og er dermed under ombygging til 45.000 tiskuere. På grunn av ombyggingnen spiller Lech sine kamper på stadion i Wronki som tar kun 6500 plasser tror jeg.

 

Jeg tror FFK vil få det tøft i denne kampen. Midtbanegeneralen og landslagsspiller Murawski er riktignok solgt, men Lech spilte meget godt i europacupen i fjor og satser stort på dette i år også. Den karismatiske trener Smuda er borte i år, det kan være en fordel for FFK da han bygde opp dette laget i flere år. Under hans ledelse var Lech kjent for å spille meget offensiv fotball og "overrasket" ofte motstanderen med dette. Selv om laget ikke vant serien ifjor ble det på folkemunne sagt at det var ikke Wisla Krakow som vant serien, men Lech Poznan som tapte den. Mange kalte Lech for den "moralske" vinner av serien på grunn av meget underholdende fotball. Så for de av dere som tror dette blir en kjedelig kamp, glem det!!


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 17 jul 09, 18:35

Takk for bra info, Kriss_79. Vet du hvor langt det er fra Poznan til Wronki?

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


native1908@onet.eu

Bedriftsspiller
Ble medlem: 17 jul 09
Innlegg: 2

Lagt til: 17 jul 09, 18:59
Endret: 17 jul 09, 19:05
Endret av: native1908@onet.eu

Opprinnelig postet av Per Egil

Takk for bra info, Kriss_79. Vet du hvor langt det er fra Poznan til Wronki?

55 mileage

---------------------------

poland


Kriss_79

Bedriftsspiller
Ble medlem: 17 jul 09
Innlegg: 3

Lagt til: 17 jul 09, 19:15

Opprinnelig postet av Per Egil

Takk for bra info, Kriss_79. Vet du hvor langt det er fra Poznan til Wronki?

44 km fra flyplassen i Poznan. Regner med at FFK får sine 10% av billettene til returkampen, selv om interessen blant Lech supporterne er enorm:-)


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 jul 09, 19:17

Når starter sesongen i Polen?


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 17 jul 09, 19:26

Opprinnelig postet av Liraren

Gleder meg til stemningen på fredrikstad stadion:)

Hver sin smak, selvfølgelig. Hvis jeg kunne velge, ville jeg sjøl gjerne heller hatt en sjanse til å gå videre enn å se YouTube-videoer av "tribunekultur" i ettertid.

Fotballen tilbake til folket!

---------------------------

Hater hat!


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 17 jul 09, 19:37

Opprinnelig postet av Magnum

Opprinnelig postet av Liraren

Gleder meg til stemningen på fredrikstad stadion:)

Hver sin smak, selvfølgelig. Hvis jeg kunne velge, ville jeg sjøl gjerne heller hatt en sjanse til å gå videre enn å se YouTube-videoer av "tribunekultur" i ettertid.

Fotballen tilbake til folket!

Er forsåvidt enig med deg Magnum, men når de antatt beste norske lagene i europakøppene sliter mot det de fleste nordmenn vil anse som svak motstand og vårt eget lag sliter her hjemme tror jeg vi skal ta kampen som en artig opplevelse og ikke noe mer. Med fare for å virke pessimist så tror jeg vi hadde slitt om vi så hadde møtt et færøysk lag.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 17 jul 09, 19:51

Opprinnelig postet av bønna

Med fare for å virke pessimist så tror jeg vi hadde slitt om vi så hadde møtt et færøysk lag.

Jeg trur nok du har rett i det, dessverre. Smile

---------------------------

Hater hat!


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 17 jul 09, 21:21
Endret: 17 jul 09, 21:22
Endret av: Willy Renè

Jeg skal kanskje gå på kampen, må tenke litt først med lillehjernen min, men jeg er dritt lei av å se FFK tape de fleste kampene på stadion, så kanskje det er like greit å spare seg for denne nedturen.

Men kanskje, kanskje, bare for å støtte klubben.

At FFK skal ha noen sjansje å gå videre her er vel som å tro på julenissen, så gavmilde de framstår i år, og så ydmyke i angrep, "unnskyld at jeg lever".

Hvis FFK går videre skal jeg IKKE spise hatten min, har ikke hatt hatt noen gang, men da tar jeg en rådyrfilet med tilbehør og en Chateau La Tour Figeac, men denne vinen kommer nok til å stå uåpnet.

Medgangssupporterfølelsen begynner å sige inn over en........

Og det er en beskyttelsesmekanisme.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 17 jul 09, 21:23

ALLE MANN TIL POLEN!

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 17 jul 09, 21:36

Opprinnelig postet av Per Egil

ALLE MANN TIL POLEN!

Nord- eller sydPolen ? Geografi er ett vanskelig fag.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 17 jul 09, 22:03

Opprinnelig postet av Kriss_79

 Regner med at FFK får sine 10% av billettene til returkampen, selv om interessen blant Lech supporterne er enorm:-)

 

5%, ikke 10%. Ref. $14.06 i UEFA Europa League-reglementet:

"All clubs in the UEFA club competitions must make at least 5% of the total capacity of their stadium available exclusively to visiting supporters, in a segregated, safe area."

Er vel tilsvarende i hjemlig liga også såvidt jeg vet.

---------------------------

"Puh, så varmt det er..(pause)... nå tenker jeg dommeren er våt i dusken sin…"
- Terje Dalby kommenterer en fotballkamp med kvinnelandslaget i OL i Atlanta


Freddy G-Paulsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 17 jul 09, 22:10

Har ikke lest tråden ,mulig det er sagt, men hvor er PH plassert i denne kampen ?

---------------------------

Klarer vi å ungå nedrykk i år da ? Blir FFK høstens formlag ?


Tyggis

Knøttespiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 70

Lagt til: 17 jul 09, 22:14

Opprinnelig postet av Freddy G-Paulsen

Har ikke lest tråden ,mulig det er sagt, men hvor er PH plassert i denne kampen ?


På PH feltet.. Og ja, det var et dumt spm


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 17 jul 09, 22:15
Endret: 17 jul 09, 22:15
Endret av: Planken

Opprinnelig postet av Tyggis

Opprinnelig postet av Freddy G-Paulsen

Har ikke lest tråden ,mulig det er sagt, men hvor er PH plassert i denne kampen ?


På PH feltet.. Og ja, det var et dumt spm

 

Nei, feltet ved siden av, så ikke dumt spørsmål. Tulling. Er ikke lov med ståplasser.

---------------------------

"Puh, så varmt det er..(pause)... nå tenker jeg dommeren er våt i dusken sin…"
- Terje Dalby kommenterer en fotballkamp med kvinnelandslaget i OL i Atlanta


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 17 jul 09, 22:15
Endret: 17 jul 09, 22:16
Endret av: Per Egil

På grunn av kampreglementet til UEFA Europa League kan vi ikke ha ståtribuner på denne kampen. Bortesupporterene vil derfor på denne kampen få felt S,T og U og Plankehaugen vil få tildelt felt G.

Kapasiteten på Stadion under UEFA Europa League blir dermed 10.740 stk.

fredrikstadfk.no

 

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Tyggis

Knøttespiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 70

Lagt til: 17 jul 09, 22:16

Opprinnelig postet av Planken

Opprinnelig postet av Tyggis

Opprinnelig postet av Freddy G-Paulsen

Har ikke lest tråden ,mulig det er sagt, men hvor er PH plassert i denne kampen ?


På PH feltet.. Og ja, det var et dumt spm

 

Nei, feltet ved siden av, så ikke dumt spørsmål. Tulling. Er ikke lov med ståplasser.


nettoppTongue out


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 18 jul 09, 20:15
Endret: 18 jul 09, 20:15
Endret av: danan

Vil tro at de Polske-supporterne lett "bygger om" det sittefeltet sitt til et ståplassfelt ;) Har lagt merke til at de ikke er redde for å flytte på noen stoler her og der.

Gleder meg noe sykt til begge oppgjørene, de skal jeg hvertfall få med meg fra tribuneplass. Håper de kommer med et solid oppmøte fra Polen. Det her skal bli morro.

---------------------------

http://www.brigaderodhvit.com

Det ordner seg alltid for snille gutter!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 18 jul 09, 21:25

Noen som vet hvordan billettsalget går?


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 18 jul 09, 21:30

Billettsalget åpnet vel i dag, så tviler på at de har solgt så mye... Hvor mange kan vi håpe på til denne kampen da? 8.000?


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 18 jul 09, 23:14

Opprinnelig postet av danan

Vil tro at de Polske-supporterne lett "bygger om" det sittefeltet sitt til et ståplassfelt ;) Har lagt merke til at de ikke er redde for å flytte på noen stoler her og der.

Gleder meg noe sykt til begge oppgjørene, de skal jeg hvertfall få med meg fra tribuneplass. Håper de kommer med et solid oppmøte fra Polen. Det her skal bli morro.

Glede seg ?

Til en grå og trist kamp hvor FFK presterer "nesten" og "nesten" scorer ?

Skal jeg gå på kamp så må det være med håp om seier for FFK og avansement. Ett grått og uinteressant Lech Poznan kommer nok til å banke FFK ut av Europe League. Hadde nok vært bedre å bli rundjult av Roma, da hadde det jo vært fest i byen. Det at laget vårt skal prestere, det er i hvertfall det jeg ønsker, jeg går ikke på kamp for å se noen elleville bortesupportere med en sterkere supporterkultur enn Plankehaugen, det bryr meg ikke i det hele tatt.

Men....... jeg møter nok opp på hjemmekampen, men troende er jeg ikke.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 18 jul 09, 23:29

Opprinnelig postet av Willy Renè

Opprinnelig postet av danan

Vil tro at de Polske-supporterne lett "bygger om" det sittefeltet sitt til et ståplassfelt ;) Har lagt merke til at de ikke er redde for å flytte på noen stoler her og der.

Gleder meg noe sykt til begge oppgjørene, de skal jeg hvertfall få med meg fra tribuneplass. Håper de kommer med et solid oppmøte fra Polen. Det her skal bli morro.

Glede seg ?

Til en grå og trist kamp hvor FFK presterer "nesten" og "nesten" scorer ?

Skal jeg gå på kamp så må det være med håp om seier for FFK og avansement. Ett grått og uinteressant Lech Poznan kommer nok til å banke FFK ut av Europe League. Hadde nok vært bedre å bli rundjult av Roma, da hadde det jo vært fest i byen. Det at laget vårt skal prestere, det er i hvertfall det jeg ønsker, jeg går ikke på kamp for å se noen elleville bortesupportere med en sterkere supporterkultur enn Plankehaugen, det bryr meg ikke i det hele tatt.

Men....... jeg møter nok opp på hjemmekampen, men troende er jeg ikke.



Trofast som jeg er så går jeg på kamp med håp om seier uansett tidligere nederlag eller triumfer.

Alt som er nytt er morro. Artigere å møte Polske Lech Poznan med en ivrig supportergruppe enn de samme gamle trauste lagene som Odd, Sandefjord og Tromsø her hjemme.

Jeg var på Hammarby hjemme/borte for 2år siden også, hadde de samme forventningene den gang. Hjemmekampen er vel lett en av de mest spennende kampene jeg har vært borti, for en kamp og for en gedigen nedtur da det ikke gikk veien likevel.

---------------------------

http://www.brigaderodhvit.com

Det ordner seg alltid for snille gutter!


Sing&JumpFTW

Juniorspiller

Ble medlem: 11 mai 09
Innlegg: 142

Lagt til: 18 jul 09, 23:52

Er det mulig å være så negativ som det Willy Rene er? Neimen om jeg tror! Dette blir kjempekult og kjempespennede! Det kommer nok til å komme rundt 1000 ivrige polakker som vil presentere seg på tribunen så det holder! Sett endel filmer på youtube av de. Dette kommer til å bli grisemoro! Ffk har et sterkt lag (som tok sølv i fjord), med en redusert forsvarsrekke. I realiteten blir det vannskelig å slå ut Lech Poznan, men vi skal i hvertfall greie poeng hjemme, og det er jo også lov å håpe om det samme borte! 

Satser på stinn brakke den 30. juli. Håper folk går på stadion og morer seg ved å se ffk spille ufea cup! Syng og ha det gøy! Hver positive!

---------------------------

Syng for fredrikstad!


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 19 jul 09, 00:00
Endret: 19 jul 09, 00:01
Endret av: Willy Renè

Opprinnelig postet av Sing&JumpFTW

Er det mulig å være så negativ som det Willy Rene er? Neimen om jeg tror! Dette blir kjempekult og kjempespennede! Det kommer nok til å komme rundt 1000 ivrige polakker som vil presentere seg på tribunen så det holder! Sett endel filmer på youtube av de. Dette kommer til å bli grisemoro! Ffk har et sterkt lag (som tok sølv i fjord), med en redusert forsvarsrekke. I realiteten blir det vannskelig å slå ut Lech Poznan, men vi skal i hvertfall greie poeng hjemme, og det er jo også lov å håpe om det samme borte! 

Satser på stinn brakke den 30. juli. Håper folk går på stadion og morer seg ved å se ffk spille ufea cup! Syng og ha det gøy! Hver positive!

Jada, "Hver" positiv!

Jeg er positiv hele tiden jeg, går på alle kampene, kommer til å gå på denne hjemmekampen også, men hvis du tror at jeg er fornøyd med tap bare jeg for hoppa, synget, og danset så tar du feil. Jeg går på kamp får å se MITT lag spille bra, mitt lag vinne, det er da jeg går fra stadion med en følelse av opplevelse og glede.

Men i denne sesongen har jeg lært å være realist og noe pessimist.

Men å kalle meg negativ, da tar du feil.

Og når det gjelder forventet kamputfall, håper jeg også jeg tar feil, da går jeg også glad fra stadion.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Sing&JumpFTW

Juniorspiller

Ble medlem: 11 mai 09
Innlegg: 142

Lagt til: 19 jul 09, 00:07

Før du sier at du ikke er negativ, les det første innlegget ditt. Greit at du ikke er fornøyd med laget, men slutt å syt her inne fordet. Hjelper ikke i det minste sekund!  Fint at du liker å se DITT lag vinne og spille bra, det gjør alle! 

Etter å ha lest det første innlegget ditt, har jeg et godt grunnlag for å kalle det pesimistisk. 

Vær heller optimistisk og gled deg til kamp! det kan bli moro:-)

---------------------------

Syng for fredrikstad!


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 19 jul 09, 10:22

Opprinnelig postet av Sing&JumpFTW

Før du sier at du ikke er negativ, les det første innlegget ditt. Greit at du ikke er fornøyd med laget, men slutt å syt her inne fordet. Hjelper ikke i det minste sekund!  Fint at du liker å se DITT lag vinne og spille bra, det gjør alle! 

Etter å ha lest det første innlegget ditt, har jeg et godt grunnlag for å kalle det pesimistisk. 

Vær heller optimistisk og gled deg til kamp! det kan bli moro:-)

Du bør heller diskutere sak enn å irritere deg over andre forumdeltakere, du bør ikke irettesette andre. Det er en skikkelig avsporing av tema å kverulere på om man er pessimistisk eller optimistisk.

Jeg ser alltid fram til kamp, årets sesong og spill innenfor begge 16-metrene gjør at man blir betenkt, og når man ser hvilke lag Lech slo ut og spilte meget bra med i fjor så er det vel ikke mange som levner FFK store muligheter. Men det lille håpet har man jo.

Du bør være glad over at folk er engasjert.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Kriss_79

Bedriftsspiller
Ble medlem: 17 jul 09
Innlegg: 3

Lagt til: 20 jul 09, 12:58

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Når starter sesongen i Polen?

 

Lech Poznan åpner borte mot Piast Gliwice 2 august.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 20 jul 09, 13:16

Fenan Salcinovic på Sandefjord er såvidt jeg vet utlånt fra nettopp Lech Pocnan. En spiller med meget god teknikk, som jeg tror kan bli bra utover høsten i Tippeligaen.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 23 jul 09, 15:29

er det noen som skal nedover utenom å ta plankehaugen bussen? jeg å en kamerat tar fly fra sandefjord dagen før kampen, så drar vi hjem igjen på fredag. er det noen som vet hva som er den sikreste måten å komme seg til og fra stadion? regner med at det er dumt å ta toget sammen med de polske supporterne.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 23 jul 09, 17:49

Opprinnelig postet av scheien

er det noen som skal nedover utenom å ta plankehaugen bussen? jeg å en kamerat tar fly fra sandefjord dagen før kampen, så drar vi hjem igjen på fredag. er det noen som vet hva som er den sikreste måten å komme seg til og fra stadion? regner med at det er dumt å ta toget sammen med de polske supporterne.

Hvorfor? Det er som det er overalt i verden, oppfør deg så havner du ikke i trøbbel.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 23 jul 09, 18:39
Endret: 23 jul 09, 18:40
Endret av: Per Egil

Opprinnelig postet av scheien

er det noen som skal nedover utenom å ta plankehaugen bussen? jeg å en kamerat tar fly fra sandefjord dagen før kampen, så drar vi hjem igjen på fredag.


Jeg og fire andre reiser i hvert fall på samme måte. Sees på Torp.

Ellers er jeg enig med Supreme NTM.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 23 jul 09, 20:20

vurderer det samme, sist jeg sjekka var det 600 tur retur med wiss

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 23 jul 09, 20:21
Endret: 23 jul 09, 20:26
Endret av: Per Egil

Nå er det det dobbelte...

Edit: Jøss, jeg sjekket tidligere i dag, og da var billettene dyrere enn de er nå. Spesielle greier.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 23 jul 09, 20:56

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Opprinnelig postet av scheien

er det noen som skal nedover utenom å ta plankehaugen bussen? jeg å en kamerat tar fly fra sandefjord dagen før kampen, så drar vi hjem igjen på fredag. er det noen som vet hva som er den sikreste måten å komme seg til og fra stadion? regner med at det er dumt å ta toget sammen med de polske supporterne.

Hvorfor? Det er som det er overalt i verden, oppfør deg så havner du ikke i trøbbel.

Det er vel en sannhet med moderasjoner eller......?


Jasko

Juniorspiller

Ble medlem: 13 jun 09
Innlegg: 87

Lagt til: 26 jul 09, 14:41

Kan sesongbilletter brukes på kampen på torsdag? Får isåfall låne av en kompis.

---------------------------

---------------
- E.D. #9 -
---------------


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 26 jul 09, 14:45

Opprinnelig postet av Jasko

Kan sesongbilletter brukes på kampen på torsdag? Får isåfall låne av en kompis.

Ja, hvis du har bestilt via Billettservice, og bestiller de samme plassene som du har til vanlig. Da aktiveres sesongbillettene også til å gjelde for denne kampen. Jeg har gjort det så det vet jeg.

Du må derfor betale for denne kampen, og etter det bruker du sesongkortet som adgangsbevis.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Jasko

Juniorspiller

Ble medlem: 13 jun 09
Innlegg: 87

Lagt til: 26 jul 09, 14:48

Takk for svar. Skjønte ikke helt forklaringen din, men det skyldes vel at jeg aldri har bestilt sesongbilletter, men kun enkeltbilletter. Får bare be kompisen min fikse det hvis han har tid. Han jobber på stadion og har sesongkort som jeg har fått låne i ny og ne når han jobber under kamp... Hvis ikke er det bare å cashe ut:)

---------------------------

---------------
- E.D. #9 -
---------------


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 26 jul 09, 14:52

De som har sesongkort hadde forkjøpsrett til sin plass. Det vil si at de kunne kjøpe billett til plassen sin. Denne forkjøpsretten har nå gått ut. Så hvis han ikke har kjøpt billett til kampen så gjelder ikke sesongkortet hans.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 26 jul 09, 15:58
Endret: 26 jul 09, 15:59
Endret av: Willy Renè

Opprinnelig postet av Rey

De som har sesongkort hadde forkjøpsrett til sin plass. Det vil si at de kunne kjøpe billett til plassen sin. Denne forkjøpsretten har nå gått ut. Så hvis han ikke har kjøpt billett til kampen så gjelder ikke sesongkortet hans.

Men det spørs om den plassen allerede er solgt, det tror ikke jeg, er det så tidlig stor interesse for denne kampen da ?

Han kan nok kjøpe samme plassen hvis den ikke er solgt. Forkjøpsretten gikk som du sier sant nok ut 21.07.

Egentlig er jeg litt spent om vaktene/bilettørene på stadion er klar over at vi kan bruke sesongkortet når vi har kjøpt de samme billettene, noen ganger virker de litt "ukunnskapsrike" når det gjelder det de står der for.

For å gjøre det helt klart: Sesongkortene gjelder kun for seriekampene og kampene i 2. div. Cup og europacup må det betales ekstra for.(Selvfølgelig)

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 27 jul 09, 13:00

Foreslår at alle som skal på kamp torsdag tar med seg et tomt malingspann vi kan vifte medCool

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 27 jul 09, 16:15

http://www.fredrikstadfk.no/content/view/2222/372/

Ingen tv-overføring av denne kampen. Litt merkelig synes jeg, TV2 burde da kunne ta seg råd til denne når de gjorde det med TIL-Dinamo Minsk. Noen som vet om de viser TIL eller Vålerenga, de spiller jo også denne uka?

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 27 jul 09, 16:18
Endret: 27 jul 09, 16:18
Endret av: Costanza

Synes det mest foruroligende er at Mark Clattenburg skal dømme kampen.....

(Og om ikke det skulle være nok, så kommer selvsagt Edvartsen til oss på søndag)

Det var jo ingen tv-visning av kampene mot Hammarby heller, og forventet det ikke mot et lag som Lech Poznan.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 27 jul 09, 16:21
Endret: 27 jul 09, 16:23
Endret av: Lemmy

Clattenburg, ja. Var vel han som lot Tim Howard hente ballen ut av målet uten å dømme mål for det.

Han som også hadde en forferdelig kamp i derbyet mellom Liverpool og Everton i 2007. Har slitt med gjeld også, ifølge wikipedia.. Huff, ikke bra. Kan fort bli mye merkelige avgjørelser, men når man er vant med norsk dommerstand så er det vel ikke så ille.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 27 jul 09, 16:21

Edvartsen? Grøss. Får håpe det er vår tur til å få en av de billige straffene hans denne gangen, det er jo gjerne litt tilfeldig med den karen.

Clattenburg, kan ikke si jeg har noen spesielle negative assosiasjoner til ham egentlig. Jeg har sikkert forbannet ham også et par ganger når jeg har sett engelsk fotball, men ikke mer enn de andre Cool

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 27 jul 09, 16:22

Opprinnelig postet av Costanza
Synes det mest foruroligende er at Mark Clattenburg skal dømme kampen.....

Er dette fyren som gjerne stopper spillet i fem minutter for å koseprate med stjernene ute på banen for å bli kompis med dem? De kampene jeg har sett han dømme - om jeg tror det er han - så er nesten han skyld i mer drøying av tid enn alle spillerne til sammen. Selv småplukk skal diskuteres i det hele og brede.

Skulle heller sett han dømme returkampen om vi leder med noen mål og polakkene trenger å score. Da må det være gull å ha en dommer som drøyer tiden!



Flat Trådet Nøstet
Totalt 10 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f