Husk meg
Brukernavn
Passord

Gammel forsanger tilbake?

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 5 5

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 21 okt 08, 15:17

At jeg er bastant får du lov til å mene Holters, men det var ikke noen konklusiv setning du reagerte på, det var min veldig personlige mening om saken. Om du er uenig og vil argumentere for å mene noe annet får du jo følge det opp. Og Lars29 jeg skjønner egentlig ikke hvordan det overhode er mulig å beskylde meg og Bønna for å gå i skyttergravene når vi begge har forbeholdt oss retten å si vår mening om saken uten å begynne å rakke ned på folk som ikke mener det samme. Det har derimot du gjort, så den argumentasjonen synes jeg holder veldig dårlig vann.


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 21 okt 08, 17:01
Endret: 21 okt 08, 17:20
Endret av: Holters

Lars, da jeg var på brann stadion og så Brann-dinamo zagreb, da fikk jeg frysninger gjennom hele kroppen. Makan til stemning har jeg aldri opplevd. Derfor har jeg nå bestilt meg tur til london den 5 november også for og se tottenham-dinamo den 6.

Og hva bbb gjør utafor stadion har ingenting med tribunekultur og gjøre. Såppas burde du skjønne, samme med hammarby fansen, de har ett lydtrykk som er noe av det beste i europa, om det ikke er det beste. Så hva de gjør i gatene er uvesentlig for min del.  Er tribunefokus som er i sentrum.

Forøvrig synes jeg du skriver

Opprinnelig postet av lars 29
  Man skulle tro at man er litt ydmyk overfor flertallet når man starter en ny supportergruppering, men det er tydligvis et fremmedord for dem. De har fra dag en krevd å få bestemme plassering, hva som er rett tribunekultur, hvem som bør være på feltet, hvor tøft det er med blussing, bruk av tromme etc. Rart at en gruppe på maks 25 - 50 personer får lov til det i en så stor gruppe som PH. Har fra tidlig i livet lært at man følger det flertallet i en gruppe ønsker og vil, også gjennom mine år som fotballspiller-

Har vi fra dag en krevd å få bestemme plassering? Dokumenter vennligst!

Har vi ikke lov til og si hvor "tøft" vi synes det er med bluss og tromme? trodde det var ytringsfrihet i dette landet?

Hvis flertallet av Ph medlemmer ønsker og stå stille og ikke synge og bidra, da kommer jeg aldri til og bøye meg etter flertallet!

PS. moderatorer, får faen ikke til siteringen! Har jeg ikke gjort det riktig her? Kan noen eventuelt sende pm og fortelle hvordan?:)

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 21 okt 08, 17:05
Endret: 21 okt 08, 17:07
Endret av: jambo

Opprinnelig postet av Liraren

Lars, da jeg var på brann stadion og så Brann-dinamo zagreb, da fikk jeg frysninger gjennom hele kroppen. Makan til stemning har jeg aldri opplevd. Derfor har jeg nå bestilt meg tur til london den 5 november også for og se tottenham-dinamo den 6.

Og hva bbb gjør utafor stadion har ingenting med tribunekultur og gjøre. Såppas burde du skjønne, samme med hammarby fansen, de har ett lydtrykk som er noe av det beste i europa, om det ikke er det beste. Så hva de gjør i gatene er uvesentlig for min del.  Er tribunefokus som er i sentrum.

Forøvrig synes jeg du skriver

 

Hehe, nå er vel begge like kjent for hva de har foretatt seg inne på stadion såvel som utenfor og det er ikke alltid så veldig positivt for å si det mildt. Sorry men der bommet du nok.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 21 okt 08, 18:05

Opprinnelig postet av Liraren

Lars, da jeg var på brann stadion og så Brann-dinamo zagreb, da fikk jeg frysninger gjennom hele kroppen. Makan til stemning har jeg aldri opplevd. Derfor har jeg nå bestilt meg tur til london den 5 november også for og se tottenham-dinamo den 6.

Og hva bbb gjør utafor stadion har ingenting med tribunekultur og gjøre. Såppas burde du skjønne, samme med hammarby fansen, de har ett lydtrykk som er noe av det beste i europa, om det ikke er det beste. Så hva de gjør i gatene er uvesentlig for min del.  Er tribunefokus som er i sentrum.

 

For dette er jo jævelig tøft. Gleder meg til den dagen det er mer politifolk og politihunder på stadion en supportere. At kampene må stanses pga oss på tribunen og at spillere må oppfordre oss til å roe oss ned.

Eller hva med dette? Bare gleder meg så utrolig mye til å gå på stadion da, jippi.

Men for å droppe ironien litt, har noen av disse kriminelle folka noen gang klart å begrense sine skader til kun stadion? Tviler, blir jo alltid bråk i byen etter på og er ikke så gira på og få fredrikstad trasa. Kort og godt ser jeg bare negative ting med å ha disse folka som forbilder, synes det faktisk er meget alvorlig at noen ser opp til slike kriminelle organisasjoner og grupperinger og ja de er kriminelle for selv ikke i de verste diktatur stater så er herverk og vold lovlig heller ikke drap. Problemet er at de ikke bare stopper ved bluss og trommer, de store heltene deres gjør så mye mer så at dere da dyrker BBB er skremmende.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 21 okt 08, 18:43

Vil bare si meg helt enig med Holters som mener at Zoran velger helt feil fremgangsmåte når han vil dra med folk. Å bli kastet en caps på er demotiverende. Det kan godt hende det ikke gjorde vondt eller noe, men det kan fort oppfattes som truende. Og det er vel ikke det han vil oppnå? Er han smart, prøver han å oppmuntre til å få folk til å være med. Å bli sinna funker sjeldent..

Og ang. det med slossing og sånn, så syns jeg det er godt at man i Norge tar såpass avstand fra det som man gjør. Svenskene advarer nå oss nordmenn mot å bagatellisere det, sånnsom de gjorde. Vi må ta problemet på alvor, sånn at vi slipper slike scener som det har vært i Sverige. Slossing kan man gjøre et annet sted enn rundt en fotballkamp.

Derfor er det kanskje viktig å starte bekjempingen av det allerede på "capse-kasting"stadiet. Tror ingen i BRH ønsker at det skal føles utrygt for familier og elder og gå på kamp. Da vil publikumstallene synke dramatisk, og FFK vil tape penger økonomisk. På lang sikt kan det i verste fall bety nedrykk.. Det blir å overdramatisere det hele veldig, men man skal se faresignalene tidlig nok. Og jeg blåser i om det er Zoran eller en annen som kaster capsen. Det må være nulltoleranse for det uansett!

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 21 okt 08, 19:01

måten BBB støtter laget sitt visuelt og sangmessig, det synes jeg er imponerende! Det vil ikke si at jeg dyrker BBB likevel!

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 21 okt 08, 21:44
Endret: 21 okt 08, 21:45
Endret av: Asgeir

Opprinnelig postet av Liraren

måten BBB støtter laget sitt visuelt og sangmessig, det synes jeg er imponerende! Det vil ikke si at jeg dyrker BBB likevel!

Jeg forstår ikke hva BBB har i denne debatten å gjøre.

Her snakker vi om hvorvidt alle skal akseptere at det står nisser som ikke er interesserte i å synge midt i smørøyet, rett foran forsanger.

Det er dette som er kjernepunktet, og det å dra inn Hammarby- eller BBB-fansen er totalt usakelig, og har overhodet ingenting med Zoran som forsanger å gjøre, eller hvordan vi skal få størst mulig trøkk på hjemmekampene.

Jeg fikk forresten vært på møtet idag og fikk også sagt hva jeg syns om saken, og det virka som om styret var svært interesserte i å få sangkontrakter, annen inndeling av tribunen og det ble ei heller uttrykt noen som helst dårlige følelser overfor Zoran fra styrets side.

Temperaturen blir atskillige høyere her inne, hvor alle sitter trygt hjemme og har som formål å slå ihjel noen minutter...

Nei, de som synger bør stå helt nederst på feltet, og de som ikke vil synge kan stå helt øverst på feltet, så blir det 20 meter mellom Zoran/forsanger og nærmeste "slappfisk", og da blir det naturlig nok aldri capsekasting, hvis det er problemet. Ikke engang Zoran klarer 20 meter med caps.

Zoran vil under sånne forhold trives, det er jeg helt overbevist om, for da omgis han av folk som har gløden, og trøkket ville blitt ditto.

Sånn sett tror jeg Zoran kunne gjort comeback som forsanger neste sesong totalt uten dramatikk og "situasjoner".

Jeg fikk også sagt klart fra på møtet ikveld at det som trengs er at styret støtter sangkravet 100%, og er villige til å informere folk om hvordan dette skal fungere.

Det må ikke bli sånn at en nisse som bare vil stå og være negativ skal kunne med den største selvfølgelighet kunne stille seg opp midt i smørøyet helt nederst på feltet uten å delta.


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 21 okt 08, 22:01
Endret: 21 okt 08, 22:02
Endret av: Asgeir

Og en ting til om sakene som ble tatt opp på møtet:

Bagstevold kunne informere om økonomien rundt dette med å flytte tribunen til DnB-feltet (R/S, S/T eller hva som nå var diskutert), og dette koster såpass mye penger at det var konsensus om å la PH beholde dagens felt, men at vi gjør de tilpasninger som trengs, annen form på feltet, avdeling osv osv.

Endevegg (for akustikkens skyld) ble diskutert, men dette vil koste mange hunder tusen kroner, og er ikke innafor dagens rammer, med mindre det kommer penger i til dette i en eller annen form.

Vår nye sportsdirektør var faktisk også tilstede, til tross for at han ikke har begynt i jobben enda. Det er gode takter, men noe nytt om troppen hadde han naturlig nok ikke.

Jeg synes det virka som han var svært fornøyd med dagens tropp, og kunne tenke seg å beholde hele gjengen til neste sesong. Det er jo heller ikke mange spillere i FFK hvis kontrakt løper ut, så forholda ligger tilrette for nettopp det. Med den troppen, Grönis og PH med sangkontrakt kan vi vel tippe FFK minst like høyt som vi kommer iår. Det virka på meg som om Karlsen var meget godt informert om detaljene i FFKs spillerkontrakter.

:-)

Møtet var litt for "hyggelig" i mine øyne: Man har stort behov for en ordstyrer som kan ordne debatten på en fruktbar måte. Nå ble det mye rundt-om-snakk og mange samtidige tråder, og det funker ikke i større forsamlinger. Dette gjorde også at møtet trakk ut, og jeg måtte faktisk gå før slutt. Hvis man skal ha ambisjoner om å dra med folk i styre og stell må nok møtene strammes opp betydelig sånn at det er mulig å være med sjøl om man har andre forpliktelser.

Denne typen møter bør vel holdes hver måned, så vidt jeg kan forstå, for det er svært viktig akkurat nå at styret har oversikt over de strømningene som finnes, sånn at alt kan syes sammen til et godt konsept som gjør at vi kan bidra enda mer positivt på hjemmekamp.

Og jeg må innrømme at jeg enda får gåsehud av det trøkket som steg opp av PH de minuttene Zoran sto der... Det var helt sinnsykt. Og det var forøvrig utrolig dårlig gjort av Zoran å la oss smake på hvordan det kan være for så å forsvinne. Arrrrgh!!!!


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 21 okt 08, 22:12

Opprinnelig postet av Asgeir

Opprinnelig postet av Liraren

måten BBB støtter laget sitt visuelt og sangmessig, det synes jeg er imponerende! Det vil ikke si at jeg dyrker BBB likevel!

Jeg forstår ikke hva BBB har i denne debatten å gjøre.

Her snakker vi om hvorvidt alle skal akseptere at det står nisser som ikke er interesserte i å synge midt i smørøyet, rett foran forsanger.

Det er dette som er kjernepunktet, og det å dra inn Hammarby- eller BBB-fansen er totalt usakelig, og har overhodet ingenting med Zoran som forsanger å gjøre, eller hvordan vi skal få størst mulig trøkk på hjemmekampene.

Jeg fikk forresten vært på møtet idag og fikk også sagt hva jeg syns om saken, og det virka som om styret var svært interesserte i å få sangkontrakter, annen inndeling av tribunen og det ble ei heller uttrykt noen som helst dårlige følelser overfor Zoran fra styrets side.

Temperaturen blir atskillige høyere her inne, hvor alle sitter trygt hjemme og har som formål å slå ihjel noen minutter...

Nei, de som synger bør stå helt nederst på feltet, og de som ikke vil synge kan stå helt øverst på feltet, så blir det 20 meter mellom Zoran/forsanger og nærmeste "slappfisk", og da blir det naturlig nok aldri capsekasting, hvis det er problemet. Ikke engang Zoran klarer 20 meter med caps.

Zoran vil under sånne forhold trives, det er jeg helt overbevist om, for da omgis han av folk som har gløden, og trøkket ville blitt ditto.

Sånn sett tror jeg Zoran kunne gjort comeback som forsanger neste sesong totalt uten dramatikk og "situasjoner".

Jeg fikk også sagt klart fra på møtet ikveld at det som trengs er at styret støtter sangkravet 100%, og er villige til å informere folk om hvordan dette skal fungere.

Det må ikke bli sånn at en nisse som bare vil stå og være negativ skal kunne med den største selvfølgelighet kunne stille seg opp midt i smørøyet helt nederst på feltet uten å delta.

 

Faktisk så startet jeg denne tråden fordi jeg er strekt uenig i oppførselen til forsangeren Zoran og ikke de snylterne som henger på tribunen. Ja helt ening i at vi bør få folk til å synge men man får ikke det med å true folk eller kaste ting på de. Det bør være mulig å løse på en bedre måte.

Ellers så er jeg helt helt enig med deg om at man bør ha møter oftere. For eksempel en gang i måneden eller hvert kvartal. Disse møtene bør da også legges til kampen dagen slik at det blir lettere for oss som bor langt unna fr.stad, er faktisk mange av oss :)

For å prøve å runde av denne tråden så tror jeg det er to synespunkter. en gruppe som synes det er ok med litt utagerende oppførsel fra forsangeren og en gruppe som ikke liker dette. Det er vel der man står i dag og kommer nok heller aldri til å bli ening.


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 534

Lagt til: 22 okt 08, 01:16
Endret: 22 okt 08, 01:23
Endret av: madcow

Det var forøvrig et ganske så "hyggelig" møte med PH i dag angående både forsanger og plassering neste år. Vil si at jeg er litt skuffet over at det ikke lå til rette for oss å bytte side slik at vi kunne startet mer "ferskt", men man får ikke alt man vil ha her i verden.. og vi får heller jobbe videre med det vi har! =)

Syntes det var over-representert av mennesker som ønsket en form for "sang-kontrakt", iallefall av de som turte å snakke i forsamlingen. Stiller meg positiv til Plankehaugen sine uttalelser slik de var i kveld iallefall. Håper også at de faktisk "går ut med" informasjon til medlemmer og ikke-medlemmer (ie: avis/nettside o.l.) at Plankehaugen hovedsakelig ønsker syngende supportere... som støtter laget visuellt og verbalt på tribunene slik at vi alle sammen får best mulig opplevelse. Spillerne selv ønsker en STERK verbal støtte såfremt jeg forstod det i artikkelen som kom på mandag. (ref:db.no

På møtet ble det snakket "varmt" om et felt hvor de syngende supporterne kan stå med en "krevende" forsanger. (f.eks. Roy eller Zoran) Noe jeg håper blir en realitet når sesongen begynner igjen neste år. Det finnes mange måter å løse dette på og jeg håper vi som supportere kan legge ned stridsøksa og heller jobbe sammen for et bedre tribuneliv. (på hver vår måte uten å tråkke hverandre på tærne... noe vi tydeligvis gjør når de syngende står i nærheten av de som ikke (av forskjellige årsaker) gjør det.)
Og som flere her har påpekt, vi har alle forskjellige måter å støtte klubben på, ikke alle vil synge i 90 minutter. Det er greit det, men da er det vår jobb som medlemmer av plankehaugen, i sammarbeid med plankehaugen å finne en løsning på dette!

IKKE FINNE PROBLEMER MED HVER JÆVLA LØSNING VI MÅTTE KLARE Å TENKE PÅ.

Fjern ståfeltet slik det er i dag, lag et nytt ett med fall-gjerder som går rett opp helt ytterst mot VIP-tribunen... så er vi et langt skritt på vei. Jeg tror det må en del forandring til før folk flest aksepterer sang-kulturen som vi engang hadde og gjerne ønsker tilbake.....

---------------------------

Ja Rekti...


- FFK / LFC / Østsiden -



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 5 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f