Husk meg
Brukernavn
Passord

Kasey Wehrman ute resten av sesongen

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 22 sep 08, 15:06

Opprinnelig postet av solano2

Opprinnelig postet av Knuty

Opprinnelig postet av Bob Page

Syns Terje Høili, som gikk så kraftig ut i avisa om at FFK skulle bli enig med Whermann om ny kontrakt, burde gå inn med de kronene som Whermann krever slik han kan komme seg tilbake på banen....

Og hva skal vi da gjøre når neste spiller krever tilsvarende lønn, siden han også er fast, og viktig i førsteelleveren?

Hvis vi ikke kan betale de beste spillerne godt, så får vi heller senke ambisjonene. Det koster å være med i toppen, og det koster å ha gode spillere. Det skal mye til å være i toppen uten å ha godt betalte spillere.

 

hmm, er ikke TIL og B/G to lag som gjør akkurat det? For ikke å snakke om Stabekk, de har ikke for vane å kaste pengene etter spillerne...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...

"Jeg er litt lei meg over at jeg ikke fikk være sammen med jentene inne i garderoben da de skreik av glede." Gro Hammerseng
- Da er vi to Gro...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 22 sep 08, 15:15
Endret: 22 sep 08, 15:17
Endret av: Holters

Stabæk har 5-6-7 spillere som har en god del høyere lønn enn den best betalte i FFK.

De andre to klubbene er derimot eksempler på at det går an, men det går nok - dessverre - neppe an å opprettholde det sportslige fremskrittet over tid uten at økonomien også er/kommer på plass.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 22 sep 08, 15:23

Opprinnelig postet av KeJ

Opprinnelig postet av solano2

Hvis vi ikke kan betale de beste spillerne godt, så får vi heller senke ambisjonene. Det koster å være med i toppen, og det koster å ha gode spillere. Det skal mye til å være i toppen uten å ha godt betalte spillere.

hmm, er ikke TIL og B/G to lag som gjør akkurat det? For ikke å snakke om Stabekk, de har ikke for vane å kaste pengene etter spillerne...

Så du tror ikke spillerne til Tromsø og Bodø/Glimt vil forlange høyere lønn hvis de fortsetter å prestere som de gjør nå?

I lengden må man betale for kvalitet, sånn er det bare.

Og at du nevner Stabæk er jo helt på jordet. Hva tror du spillere som f.eks Nannskog, Gunnarsson, Alanzinho, Farnerud og Høiland tjener?


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 22 sep 08, 18:40

Opprinnelig postet av solano2

Så du tror ikke spillerne til Tromsø og Bodø/Glimt vil forlange høyere lønn hvis de fortsetter å prestere som de gjør nå?

I lengden må man betale for kvalitet, sånn er det bare.

Og at du nevner Stabæk er jo helt på jordet. Hva tror du spillere som f.eks Nannskog, Gunnarsson, Alanzinho, Farnerud og Høiland tjener?

 

Tenkte mer i retningen av budsjett... Og så vidt jeg har fått med meg har FFK et større budsjett enn alle de tre nevnte lagene... At klubbene velger å lage et klart skille innad i form av hvem som tjener hvor mye, det er ikke med i likningen min...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...

"Jeg er litt lei meg over at jeg ikke fikk være sammen med jentene inne i garderoben da de skreik av glede." Gro Hammerseng
- Da er vi to Gro...


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 22 sep 08, 20:28

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Han blir nok frisk om ikke alt for lenge. Jeg gjetter på at han blir solg i vinter.

Blir faktisk ikke overrasket om Wehrman blir solgt i vinter jeg heller...

Det har stormet rundt Wehrman tidligere, f.eks i Lillestrøm, men han har som regel slått seg til ro likevel, så det er jo heller ikke utenkelig at de klarer å komme frem til en løsning begge parter kan leve med. :)

Hvis Wehrman blir solgt (gud forby) bør vi prøve å få hentet inn Henning Hauger. Kanskje et bytte?? Men uansett er jeg trygg på at Wehrman blir enig med FFK om en ny kontrakt. Vi trenger han på banen i god form! Pr dags dato har vi INGEN spillere som rekker han til knærne i den defensive rollen på midtbanen.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 22 sep 08, 20:36
Endret: 22 sep 08, 21:00
Endret av: denialsander

Opprinnelig postet av Holters

Stabæk har 5-6-7 spillere som har en god del høyere lønn enn den best betalte i FFK.

De andre to klubbene er derimot eksempler på at det går an, men det går nok - dessverre - neppe an å opprettholde det sportslige fremskrittet over tid uten at økonomien også er/kommer på plass.

Og det greier Stabæk med et mye lavere budsjett en FFK ? Jeg mener å ha lest at Stabæk har et budsjett  på noe over 50 mill, mens FFK har et budsjett på over 90 mill ?

Bruker Stabæk penga flere ganger ?Laughing

---------------------------

Ossobucco


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 22 sep 08, 21:03
Endret: 22 sep 08, 21:04
Endret av: denialsander

Opprinnelig postet av Willy Renè

Og det greier Stabæk med et mye lavere budsjett en FFK ? Jeg mener å ha lest at Stabæk har et budsjett  på noe over 50 mill, mens FFK har et budsjett på over 90 mill ?

Bruker Stabæk penga flere ganger ?Laughing

FFK har vel hatt en del "gammal moro" å slite med (feilkjøp av spillere som suger mye lønn, men som ikke engang er i nærheten av å spille for laget) og så bruker vi vel uforholdsmessig mye på stadion vår sammenliknet Stabæk, som mer eller mindre spiller på et jorde med noen planker som folk kan sitte/stå på...

 Budsjetter spiller i bunn og grunn liten rolle. Det er sikkert mulig for FFK å øke budsjettet med 100 milloner dersom de ønsker det - men det betyr ikke nødvendigvis at de har mer frie midler til f.eks. lønn av den grunn.

Jeg er sikker på at jeg skal klare å bygge opp en 100-millioner kroner bedrift dersom noen gir meg startkapital på 1 million - men jeg skal overhodet ikke garantere avkastning...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 22 sep 08, 21:24

Opprinnelig postet av Willy Renè

Bruker Stabæk penga flere ganger ?Laughing

De har mindre totale utgifter, men bruker også mer enn de har hvert år. Underskudd årlig siden 1999 tror jeg det var....


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 22 sep 08, 21:41

Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av Willy Renè

Bruker Stabæk penga flere ganger ?Laughing

De har mindre totale utgifter, men bruker også mer enn de har hvert år. Underskudd årlig siden 1999 tror jeg det var....

Interressant,

hvem finansierer underskuddet ? Dette MÅ jo gi likviditetsproblemer, hvis ikke så øker, øker, øker gjelden, og penger koster !

---------------------------

Ossobucco


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 22 sep 08, 21:44

[/quote]

 Budsjetter spiller i bunn og grunn liten rolle. Det er sikkert mulig for FFK å øke budsjettet med 100 milloner dersom de ønsker det - men det betyr ikke nødvendigvis at de har mer frie midler til f.eks. lønn av den grunn.

[/quote]

He-He,  mulig for FFK å øke budsjettet med 100 mill., hvor skal penga komme fra da ? Budsjettet er jo ikke bare tall på et papir. Skal man bruke 100 mill mer, så må pengene skaffes tilveie.

---------------------------

Ossobucco


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 22 sep 08, 22:01
Endret: 22 sep 08, 22:02
Endret av: denialsander

Opprinnelig postet av Willy Renè

He-He,  mulig for FFK å øke budsjettet med 100 mill., hvor skal penga komme fra da ? Budsjettet er jo ikke bare tall på et papir. Skal man bruke 100 mill mer, så må pengene skaffes tilveie.

Selvsagt er det mulig, for det er klart det finnes noen penger i FFK-systemet. Men spørsmålet er : Hvorfor skulle de, med mindre det gir noe igjen... Poenget mitt er at det er ikke budsjett-tall i seg selv som er relevant - men det talla skjuler.  Gi meg 500.000 å kjøpe inn f.eks. digitalkameraer for, så skal jeg kunne selge dem igjen for en ekstremt marginal fortjeneste. Dette kan jeg gjøre hvor mange ganger per år? 10? 20? 30? Jeg kan selge dem billigere enn de fleste andre fordi jeg ikke tar fortjeneste. Det er derfor ikke omsetningstall er relevante for bedrifter, mens driftsmargin og hva man sitter igjen med etter at kostnadene er tatt...

For FFK blir det mer relevant å se f.eks. hvor mye av budsjettet som er faste kostnader som f.eks. leie av VIP-anlegg, stadion, etc.

 

Mod (denialsander): Skjerpings. Det er lov å holde seg til tråden. ;)

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 26 sep 08, 07:28

Wehrmann sutrer videre i F-B i dag.

Han har skrevet en tre-års kontrakt som han trolig var (meget) fornøyd med da han begynte i FFK.

Det at andre klubber i perioden ønsker han, betyr ikke automatisk rett til å kreve høyere lønn, før kontraktperioden utgår.

Dersom det er slik at når en spiller, f.eks Wehrman har en positiv utvikling i en klubb skulle automatisk bety høyere lønn, burde da også spillere som ikke utvikler som forventa få lavere lønn. Slik er det heldigvis ikke, dersom man ikke tegner en prestasjons retta kontrakt.

Dersom Wehrman i dag angrer på kontrakta si, ja det er vel egentlig hans eget ansvar. Han er såvidt jeg vet ansatt i FFK ut sesongen 2009.

Nei Kasey Wehrmann slutt å sutre og heller benytt den tiden du er på banen, også i framtida til å sikre deg beste mulige forhandlings utgangspunkt, før ny kontrakt automatisk legges fram utpå våren 2009.

Ps, et råd til Kasey Wehrmann, dersom du har tillitt til Grønhagen, ( han har iallefall gitt deg tillitt), stol på hans uttalelser om at han ønsker deg videre.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 26 sep 08, 08:35

Wehrman har fått beskjed av klubben, i følge Per Morten Haugen, om at han ikke får fornyet kontrakten før han er tilbake etter skaden. Forstår godt at klubben ikke skriver ny kontrakt som både skal være lenger, og med betydelig høyere lønn med en spiller som har en uavklart skadesituasjon. Liten tvil om at skaden og en operasjon kommer ubeleilig for kapteinen. Han burde likevel holde kjeft.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 26 sep 08, 08:58

Rart ikke Grønhagen, Barsom og Gerrbrand furter like mye? Dem har jo kontrakter som går ut samtidig med Wehrman sin?


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 26 sep 08, 09:12

Jeg begynner å bli lei hele fyren. Han er særdeles viktig for laget, men nå som TKK kommer, er jeg ikke redd for at vi ikke skal få inn en like bra erstatter.  

---------------------------

Rødhvitelite-ultrasmentalitet


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 26 sep 08, 09:17
Endret: 26 sep 08, 09:19
Endret av: Svein

Per Morten slår tilbake ...

http://f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080926/FFK/605498287/1220/NYHET

Samtidig har jeg en følelse av at det kanskje er f-b som har fremprovosert dette?

 

 

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 sep 08, 09:19

Opprinnelig postet av Svein
Per Morten slår tilbake ...

http://f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080926/FFK/605498287/1220/NYHET

Respekt, Per Morten!

Godt at han sier rett ut det vi andre (i hvert fall jeg) tenker.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Plaskesak

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 08
Innlegg: 108

Lagt til: 26 sep 08, 09:26

Leser i Dagbladet at Kesey er ute å snakker om sine kontraktsforhold igjen. Selvsagt er han fri til å argumentere for egne goder, men jeg trodde kanskje han hadde lært etter den ripa han fikk tidligere i sommer. Skjønner at det er frustrerende å være skadet, "over høyden" sånn rent aldersmessig, og ha en kontrakt som tikker mot slutten, men det er først og fremst HANS problem, og skyldes ikke utelukkende udugelighet i FFK. Syns det er voksent av FFK å være såpass kostbare som de later til å være i denne saken.. 

http://www.dagbladet.no/sport/2008/09/26/548199.html

---------------------------

En konge; Tore Pedersen!


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 26 sep 08, 09:46

Og snakk om svar på tiltale:

 

http://www.f-b.no/article/20080926/FFK/605498287/1220/NYHET

 

Dette kan ved første øyekast synes som noe uproft av Haugen, men sjelden har noe slikt vært mer på sin plass. Nå må faen meg Wehrman slutte med det pisset sitt. Sett æsshåulen på benken til kontrakta går ut, ser mye heller en lojal gjeng midt på tabellen enn høyere med dette tullet. Lurer på om egoet hans aldri sprekker...

---------------------------

-Elsker alle-


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 26 sep 08, 09:51

Er vel taktikk fra hans side. Vil bli solgt billig og få mye sign on fee fra neste klubb... Dersom han ikke skjerper seg, burde FFK la han bli i klubben ut kontrakta og sette han på benken for å gjøre et eksempel ut av han.. Tipper Ferguson i Man U hadde ENKELT satt han på plassCool

---------------------------

Rødhvitelite-ultrasmentalitet



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f