Husk meg
Brukernavn
Passord

Norge - Island

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 08 sep 08, 16:26

Huff. Ikke enkelt å være Hareides forsvarer nå. Men for å prøve:

- Hariede har vist vilje til å slippe til unggutta. Skjelbred fikk spille sist, selv om uttaket ble gjort i siste liten og vel så det. Tarik har vært inne og har på ingen måte spilt seg ut, sammen med Vadimov (...)

- Hangeland har blitt ny kaptein og Andresen har fått beskjed om at han må konstentrere seg mer om eget spill enn om å dirigere andre. Han fungerte også bedre enn på lenge.

- Gamsten ble tross alt satt ut av startelleveren sist, Winses viste seg som et mye bedre valg

 - Iversen har tydeligvis tatt seg sammen igjen, mindre spræll og mer fokus gir flere mål. Bra jobbet av Hareide der. Bedre å få Iversen til å fungere enn å sette ham ut for å markere holdninger.

Alt i alt mye positivt i det siste. En annen trener kunne gjort andre ting rett, og andre ting galt.

Forøvrig har jeg sansen for at Hareide ikke snakker om å trekke seg. Det er ikke Hareides oppgave å selv vurdere om han duger som landslagssjef. Det er arbeidsgiveren hans som skal gjøre den vurderingen. Hareide kan ikke bedre enn å holde motet opp og gjøre jobben sin som best han kan så lenge han har den. Tåpelige medier retter spørsmålet til feil person når de spør Hareide om han vil trekke seg. Det er NFF de skal spørre om Hareides framtid.

Nå synes jeg også, rent generelt, at det ville være drøyt å si opp en landslagssjef pga ett bytte som i ettertid viste seg å ikke fungere. Men likevel var det å ta ut Carew og sette inn en (som forventet) ikke-fungerende Gamst kanskje noe av det minst lure byttet noen trener kunne gjort på det tidspunktet. Rett og slett en kjempeblemme av Hareide der. Og det er ikke bare etterpåklokskap heller. Hareide burde stått løpet ut med den strategien han hadde fra start. Det fungerte jo, i motsetning til den vanlige ordningen på venstrekanten som vel aldri har fungert.  

Ellers synes jeg det er litt vrient  å forstå valget av Carew/Helstad på topp. Begge er gode, men er ikke de også litt like i stilen? Da ville vel en Tarik-type utfylle Carew bedre, og så ville Helstad vært en god innbytter for Carew, hvis det skulle trengs.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 08 sep 08, 17:16

Du forsvarer noe han har gjort nå i det siste, det er ikke nok for meg. Det er helheten i det han har gjort som landslagssjef som inngir at han bør gå av. Han har ikke gjort noe fremgang i forhold til sin forgjenger. Sånn jeg ser det så har han ingen plan over det han driver med. Dessverre så ser det ut som han får sitte kontraktstiden sin ut. Kåfjord uttaler dette, at det er uaktuelt å si opp Hareide på nåværende tidspunkt. Spørsmålet er da om mediepresset blir for stort.


Goffa

Juniorspiller
Ble medlem: 21 aug 06
Innlegg: 214

Lagt til: 08 sep 08, 21:04

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
- Hangeland har blitt ny kaptein og Andresen har fått beskjed om at han må konstentrere seg mer om eget spill enn om å dirigere andre. Han fungerte også bedre enn på lenge.

Hvordan kan du mene det? Håper du mener at han fungerer bedre enn vanlig, og ikke i forhold til selve spillet hans. Prøv og telle antall feilpasninger han gjør under en kamp, og det kan bli sinnsykt mange i løpet av en kamp. I tillegg drar han ned tempoet noe sinnsykt, og ødelegger spillet til Norge i enkelte tilfeller.

Skjønner ikke hva Hareide tenker på når han gir Martin tillit gang på gang!

---------------------------

Norgesmestere 2006!!


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 09 sep 08, 00:26
Endret: 09 sep 08, 00:26
Endret av: Martin_

Norge - Island:

---------------------------

Den unge generasjonen...

http://www.brigaderodhvit.com


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 09 sep 08, 11:34
Endret: 09 sep 08, 13:03
Endret av: Magnum

Ooooooooh, så tøft! Ting som brenner og ryker! Jippi!

(Kanskje bedre å ta det i "Tribunekultur"-forumet).

---------------------------

Hater hat!



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f