Husk meg
Brukernavn
Passord

Vi er fortsatt med i gullkampen

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 31 aug 08, 10:48
Endret: 31 aug 08, 10:51
Endret av: Patrioten

Når man ser hvilke tøffe kamper Stabøk og Tromsø har igjen. De kommer til å avgi flere poeng, hvor tror dere de kommer, utifra følgende kamper og er det nok for at vi kan ta gull, søv, eller bronse.

Oi, nå ble jeg positivSealed

Søndag 31/8 (19. runde)

Lyn - Tromsø ( kl 18.00) 1.poeng til Tromsø

Mandag 1/9 (19. runde)
Lillestrøm - Stabæk ( kl 19.00) 1.poeng til Stabæk

Lørdag 13/9 (20. runde)
Tromsø - Bodø/Glimt ( kl 19.00)

Søndag 21/9 (21. runde)
Viking - Stabæk ( kl 20.00)

Søndag 5/10 (23. runde)
Viking - Tromsø ( kl 18.00)

Søndag 19/10 (24. runde)
Brann - Stabæk ( kl 18.00)

Søndag 26/10 (25. runde)
Brann - Tromsø ( kl 18.00)
Stabæk - Vålerenga ( kl 18.00)

Søndag 2/11 (26. runde)
Tromsø - Stabæk ( kl 18.00)

 

 

 


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 31 aug 08, 11:14

- Fremdeles med i gullkampen

 FFK-trener Anders Grønhagen frykter ikke at poengtapet mot AaFK påvirker gullmulighetene for klubben.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=525364


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 31 aug 08, 11:20

Kan vel fort hende at vi tar 1 poeng inn på teten denne helgen.... Når jeg ser overskrifter som FFK sakker akterut før runden er gjennomført blir det bare for dumt...


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 31 aug 08, 13:53

Her er kamper jeg ser som problem kamper for FFK... Glem gull.. tenk heller sølv eller Bronsje

14/9: Fredrikstad  -  Rosenborg

209: Bodø-Glimt - Fredrikstad

5/10: Lillestrøm - Fredrikstad

19/10: Fredrikstad - Viking

26/10: Molde  -  Fredrikstad

---------------------------

http://keiko99.net


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 31 aug 08, 14:07

Viking er vel omtrent sesongens sikreste trepoenger omtrent. Vi har også godt tak på RBK, selv om det ser ut til at formen deres nærmer seg god gammel klasse. Vi har alltid slått glimt i Tippeligaen, både hjemme og borte, men de har aldri vært bedre når vi har møtt dem heller.

Det som hadde vært interessant er å se hvordan FFK, Tromsø og Stabæk ligger an hvis man kun tar med kampene som alle tre er ferdig med. For eksempel Rosenborg borte som alle er ferdig med (ikke det at det var et godt eksempel, de vant jo alle tre). En slags interntabell de tre i mellom.

Det litt morsomme er jo at hvis Tromsø vinner mot Stabæk i siste runde så har Tromsø slått Stabæk i alle kampene, Stabæk har slått FFK i begge kampene og FFK har slått til i begge kampene. Det betyr vel egentlig at disse kampene kan strykes? Ettersom Stabæk vant begge mot oss, så må vi ta seks poeng mer mot de andre for å ta de igjen. De seks ekstrapoengene vil jo da være mot Tromsø (hvis de slår Stabæk hjemme). Likeså må Tromsø ta seks poeng mer mot de andre lagene enn FFK for å gå forbi dem. To seire mot Stabæk sørger for det. Og det samme med Stabæk som har tatt seks poeng mer mot FFK enn Tromsø.

Tror Stabæk kommer best ut av tabellen (jeg prøvde) forklare.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 31 aug 08, 18:48

-Bare for å nevne det. Rosenborg hadde 36 poeng etter 19 kamper( 2 plass) i 2006 når de tok gull til slutt. De vant serien med 7 poeng da.

-Stabæk hadde 33 poeng etter 19 kamper i fjor. Det ble sølv til slutt.

 

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 31 aug 08, 19:00

Vinner FFK sine fire siste hjemmekamper og tar kanskje to poeng borte, ender de på 49.poeng, noe som de tre siste sesongene har endt med sølv til Stabæk med 48.poeng i 2007, i 2006  fikk Brann 46. poeng som ble sølv, mens i 2005 fikk Vålerenga gull med 46. poeng. Så sølvsjansene er der.

Poeng for gull er.

2007. Brann 54.poeng.

2006. Rosenborg. 53.poeng

2005. Vålerenga 46.poeng


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 01 sep 08, 09:34

Hvis vi sier at det er 6 lag som er med i medaljekampen: Stabæk, TIL, FFK, B/G, Lyn og RBK er det oppgjøra dem i mellom som kanskje vil avgjøre hvem som får medaljer.

De 3 kampene vi må vinne er hjemme mot RBK og Lyn og borte mot B/G. RBK har også 3 kamper, mot oss, Lyn og B/G. B/G har også 3 kamper, mot TIL, oss og RBK. Lyn har 2, Rbk og oss. TIL har 2, B/G og Stabæk. Stabæk har bare 1 mot TIL.

La oss håpe at vi vinner våre og at alle andre spiller uavgjort.

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 31 aug 08, 18:49

Sitter her på jobb og lekte videre med den tanken:

Nå har Tromsø og Stabæk 3 poeng å gjøre seg opp om, men føler vi fortsatt ligger litt etter :( Vi må iallefall slå rosenborg.


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 31 aug 08, 14:01

Selv med rød hvite øyne synes jeg Stabæk har vært det beste laget i år. Derfor føles det egentlig greit at de stikker av med gullmedaljen. Kanskje det er de to Stabæk kampene som i hovedsak gir meg dette synet. Ser vi forøvrig bort fra innbyrdes oppgjør har vi tatt flere poeng enn Stabæk på de andre kampene.

Pr i dag føles det som en skuffelse om vi ikke klarer sølv medaljen. Før sesongen håpet jeg på medalje men har oppjustert litt etter den gode vår sesongen

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 01 sep 08, 11:43

Snur du tabellen på hodet og gir stabæk 14 poeng, tromsø 13, ffk 12, ...., hamkam 1.

Summerer du opp poenga på motstanderen i de gjennstående kampene, så har ikke ffk akkurat så lett program..

Stabæk: 44p (47 med lsk kampen)
Tromsø: 53p
FFK: 52p
Bodø/Glimt: 49p
Lyn: 39p
Rosenborg: 46p

https://dl.getdropbox.com/u/25082/gjenstående.pdf


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 01 sep 08, 12:07

Personlig tror jeg ikke på gull i år, men selvsagt kan ingenting utelukkes. Det er jo noe av sjarmen med fotball det, det går ikke alltid slik man skulle tro.

Men Stabæk har dette i sin hule hånd. Spørs bare hvordan de tar det nå, om de senker skuldrene og får godspillet sitt til å rulle, eller om lukten av gull gir dem nerver og ødelegger for dem.

FFK må bare fortsette å ta en kamp av gangen.

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 01 sep 08, 12:08

Kanskje ikke, men nå pleier vi da å slite mot antatt dårligere motstand og motsatt, Uansett så kan jeg aldri tenke meg at vi er med i noen gullkamp lenger. Stabæk er for suverene og jeg regner med at LSK blir knust i kveld.. RBK-kampen som er neste, tror jeg vil være eller ikke være for medalje også. Tap eller uavgjort her, så tror jeg også medalje blir en fjern drøm..

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 01 sep 08, 15:27

FFK er etter min mening i medalkekampen / regner ikke med Gull da jeg tror Stabæk er klart det beste laget.

 

Ser plassering 2-4 som realistisk nå, og for meg er dette fantastisk.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 01 sep 08, 15:49

Opprinnelig postet av dracula
FFK er etter min mening i medalkekampen

Det skulle vel bare mangle ettersom vi ligger på tredjeplass. Ville vært en prestasjon å være ute av medaljekampen da ;)

Blir det ikke minst bronse nå så blir jeg utrolig skuffa. Før sesongen hadde jeg vært strålende fornøyd med dette, men med heliumballong Glimt som nærmeste utfordrer samt kampprogrammet som gjenstår bør dette holde minst til bronse!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 01 sep 08, 15:51

Er ikke så skråsikker på at Stabæk vil fortsette den poenghøsten de har hatt så lang. Det spørs bare om de har igjen de lagene som setter inn høstinnspurten. RBK fremstår som en medaljekandidat slik de spiller om dagen. FFK og TIL er der de litt fordi Viking, VIF, Brann, LSK og RBK har sviktet så langt.

Brann er ytterligere svekket etter salget av Helstad og støy rundt Mjelde. Har kjøpt en midtbanespiller, men det er vel ikke der skoen trykker mest(Bakke, Solli, Fakiri, Einarson, Jaite fra før)LSK må vel komme, men det er for sent til medalje. Viking er veldig ustabile og er ikke nevneverdig styrket.  Stabæk er svekket av skader og tapet av Annan. TIL er svekket av skaden til Reginiussen. FFK er svekket. i alle fall på kort sikt, av salget av Tarik. RBK er vel det eneste laget som ser ut til å gå styrket inn i sesongavslutningen.

Vil være veldig fornøyd med topp fire.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 01 sep 08, 18:22
Endret: 01 sep 08, 18:22
Endret av: Tiger

Trur vi skal være heldige hvis vi klarer 4-plass.

Hadde vært morro med uefa-cup.


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 01 sep 08, 19:14

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Er ikke så skråsikker på at Stabæk vil fortsette den poenghøsten de har hatt så lang. Det spørs bare om de har igjen de lagene som setter inn høstinnspurten. RBK fremstår som en medaljekandidat slik de spiller om dagen. FFK og TIL er der de litt fordi Viking, VIF, Brann, LSK og RBK har sviktet så langt.

Brann er ytterligere svekket etter salget av Helstad og støy rundt Mjelde. Har kjøpt en midtbanespiller, men det er vel ikke der skoen trykker mest(Bakke, Solli, Fakiri, Einarson, Jaite fra før)LSK må vel komme, men det er for sent til medalje. Viking er veldig ustabile og er ikke nevneverdig styrket.  Stabæk er svekket av skader og tapet av Annan. TIL er svekket av skaden til Reginiussen. FFK er svekket. i alle fall på kort sikt, av salget av Tarik. RBK er vel det eneste laget som ser ut til å gå styrket inn i sesongavslutningen.

Vil være veldig fornøyd med topp fire.

Alanzinho har sendt Stabæk i føringen mot LSK

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 01 sep 08, 20:14

Takk Simen Brenne! Tusen takk!


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 01 sep 08, 20:16

Jeg må si det jeg også. TAKK

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f