Husk meg
Brukernavn
Passord

Casualsoppgjør i tilknytning FFK-LSK

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 7 1

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 13 aug 08, 21:39
Endret: 13 aug 08, 22:13
Endret av: Holters

I tilknytning FFK-LSK møtte casuals (for å sette et navn på kamphanene) tilknyttet FFK og LSK til kamp under Fredrikstadbrua. Ifølge TV 2 Nyheter dreier det seg om tilhengere av Vålerenga og Lillestrøm, men det stemmer altså ikke. De har etter hvert også oppdatert nyheten selv:

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/article2128205.ece

Etter at denne artikkelen ble publisert har imidlertid personer i miljøet tatt kontakt med tv2nyhetene.no og gjort oppmerksom på at slåsskampen skal ha vært mellom LSK og Fredrikstads «Brigade RødHvit» som selv kaller seg ultras, ikke casuals.

Sammenstøtet skal ha skjedd under brua i Fredrikstad i forbindelse med kampen mellom de to lagene 13. juli i år. I en e-post fra «Brigade RødHvit» benektes det imidlertid at de skal ha deltatt i sammenstøtet.

- Vi har ingenting med dette å gjøre, skriver de.

Rundt på andre fora (tribunekultur.com) har BRH-medlemmer fått "æren" for sammenstøtet, men BRH avviser altså overfor TV 2 at de hadde noe med dette å gjøre, samt de har gått ut på egen nettside med følgende uttalelse:

"BRH som gruppe har ikke som formål å bedrive organisert slåssing, og BRH tar avstand fra det som har kommet frem".

 

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 13 aug 08, 21:52

Nå blir det i hvertfall bråk. BRH er jo, i følge seg selv, svigermors drøm.

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 13 aug 08, 22:02

Nå blir det et massivt trykk både her og i fra media. Ai ai.

---------------------------

Whiskeypætt med dusk


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 13 aug 08, 23:05

Nå er vi igang igjen. Noen av moderatorene som sitter med fingeren klar på delete-knappen?

Hvor langt går enkelte denne gang tro???


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 13 aug 08, 23:09

Tør jeg tippe at denne tråden kommer til å inneholde noen innlegg der keiko klager på hvor domme BRH er og at det farer noe drit tilbake!? Bønna stikker sikkert innom med en fin redegjørelse for hele situasjonen. Han svarer alltid godt for seg han. Noen kommer kanskje med noen fnugg av saklig kritikk til BRH også. Som selvfølgelig blir besvart med drittslenging, som igjen blir besvart med drittslenging. Det var kort oppsummert, nå kan dere spare dere bryderiet med hele "debatten"


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 13 aug 08, 23:11

Kan man ikke like godt stenge tråden som Holters starta ?? Det er vel han som setter i gang det hele. Hadde han ikke lagt inn tråden så slipper man denne skittkastingen.Yell


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 13 aug 08, 23:16

en saklig debatt kunne jo kanskje gjort seg, men hva en oddsen for at det skjer?


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 13 aug 08, 23:28
Endret: 13 aug 08, 23:31
Endret av: jambo

Noen som har noen link til tribunekultur.com hvor denne hendelsen diskuteres?

Men bare for å bidra litt til diskusjonen så er dette uten tvil en hendelse i Fredrikstad det ser man jo av bildene. Og hvem er det som stiller opp på slikt siden det umulig kan være BRH siden de tar avstand fra slikt?

 

Eller er det slik at det er ok å stille opp på slikt bare man ikke gjør det i anledning at man er PH eller BRH medlem? Så kan man si i ettertid at "dette hadde BRH eller PH faktisk ingenting med å gjøre da det skjedde på privatpersoners fritid :)

 

Sånn så ble det diskusjon likevel gitt...


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 13 aug 08, 23:28

Opprinnelig postet av Olavesen

en saklig debatt kunne jo kanskje gjort seg, men hva en oddsen for at det skjer?

Lik null, kjenner jeg det for rett. Blir vel sånn det pleier å være.Tongue out


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 13 aug 08, 23:31

Tja, dette er vel et bevis på nettop det jeg advarte sterkt mot den gangen disse såkalte Ultras starta opp i Fredrikstad, nemlig at ultraskulturen tiltrekker seg bråkmakere før eller siden og at det  kunne utarte seg i en retning vi (og de selv) ikke ville.

Herregud så mye vi debatterte temaet den gangen, og jeg ble bl.a. stemplet som den reneste idiot. Jeg visste jo ikke forskjellen på casuals og ultras. Det er jo en himmelvid forskjell mellom de to "kulturene". BRH skulle jo være snille og greie, bare synge litt ekstra høyt under kamp, det kom aldri på tale med vold der i gården nei...

Ballen er død. Saken er ferdig.

I rest my case.

Good bye BRH.

 

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 13 aug 08, 23:35

Er det noen her som har sett denne slåssinga ?? Hvis ikke er det vel bare å holde kjeft. Å kommentere noe ingen har sett er rene skjære idioti.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 13 aug 08, 23:39

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Er det noen her som har sett denne slåssinga ?? Hvis ikke er det vel bare å holde kjeft. Å kommentere noe ingen har sett er rene skjære idioti.

Du kan se slåssingen i artikkelen det linkes til i trådens første innlegg..........

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 13 aug 08, 23:38

Opprinnelig postet av BøgeJon

Tja, dette er vel et bevis på nettop det jeg advarte sterkt mot den gangen disse såkalte Ultras starta opp i Fredrikstad, nemlig at ultraskulturen tiltrekker seg bråkmakere før eller siden og at det  kunne utarte seg i en retning vi (og de selv) ikke ville.

Herregud så mye vi debatterte temaet den gangen, og jeg ble bl.a. stemplet som den reneste idiot. Jeg visste jo ikke forskjellen på casuals og ultras. Det er jo en himmelvid forskjell mellom de to "kulturene". BRH skulle jo være snille og greie, bare synge litt ekstra høyt under kamp, det kom aldri på tale med vold der i gården nei...

Ballen er død. Saken er ferdig.

I rest my case.

Good bye BRH.

 

 

Husk nå da at BRH har nektet for enhver forbindelse til saken!


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 13 aug 08, 23:40

Opprinnelig postet av jambo

Opprinnelig postet av BøgeJon

Tja, dette er vel et bevis på nettop det jeg advarte sterkt mot den gangen disse såkalte Ultras starta opp i Fredrikstad, nemlig at ultraskulturen tiltrekker seg bråkmakere før eller siden og at det  kunne utarte seg i en retning vi (og de selv) ikke ville.

Herregud så mye vi debatterte temaet den gangen, og jeg ble bl.a. stemplet som den reneste idiot. Jeg visste jo ikke forskjellen på casuals og ultras. Det er jo en himmelvid forskjell mellom de to "kulturene". BRH skulle jo være snille og greie, bare synge litt ekstra høyt under kamp, det kom aldri på tale med vold der i gården nei...

Ballen er død. Saken er ferdig.

I rest my case.

Good bye BRH.

 

 

Husk nå da at BRH har nektet for enhver forbindelse til saken!

...tja, når er det de gutta har hatt ryggrad til å ta ansvar for noe som helst da?

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 13 aug 08, 23:45

dersom det ikke har vært BRH-folk med her, er det jo heller ikke noe å ta ansvar for. Jeg vet ikke, jeg var ikke der. Dette sier tv2:

Etter at denne artikkelen ble publisert har imidlertid personer i miljøet tatt kontakt med tv2nyhetene.no og gjort oppmerksom på at slåsskampen skal ha vært mellom LSK og Fredrikstads «Brigade RødHvit»

Så er det jo bare å vurdere hvor troverdig dette er...

 


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 14 aug 08, 00:07
Endret: 14 aug 08, 00:07
Endret av: Marcus

Opprinnelig postet av BøgeJon

Opprinnelig postet av jambo

Opprinnelig postet av BøgeJon

Tja, dette er vel et bevis på nettop det jeg advarte sterkt mot den gangen disse såkalte Ultras starta opp i Fredrikstad, nemlig at ultraskulturen tiltrekker seg bråkmakere før eller siden og at det  kunne utarte seg i en retning vi (og de selv) ikke ville.

Herregud så mye vi debatterte temaet den gangen, og jeg ble bl.a. stemplet som den reneste idiot. Jeg visste jo ikke forskjellen på casuals og ultras. Det er jo en himmelvid forskjell mellom de to "kulturene". BRH skulle jo være snille og greie, bare synge litt ekstra høyt under kamp, det kom aldri på tale med vold der i gården nei...

Ballen er død. Saken er ferdig.

I rest my case.

Good bye BRH.

 

 

Husk nå da at BRH har nektet for enhver forbindelse til saken!

...tja, når er det de gutta har hatt ryggrad til å ta ansvar for noe som helst da?

uffameien sier jeg, og ikke mer,  uansett er det her en sak som kommer til å bli fram og tilbake med , Uansett

---------------------------

RHE


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 14 aug 08, 00:35

Kan aldri tenke meg at BRH som gruppe står bak dette... Navnet tror jeg bare blir dratt inn pga at de kaller seg ultras,  blir da forvekslet med casuals. Men på en annen side får jeg og mange andre her antagelig rett da vi sa at de antagelig ville dra med seg uønskede elementer til Fredrikstad og bli satt i søkelyset hvis slikt skulle skje.

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 7 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f