Husk meg
Brukernavn
Passord

Svensk keeper, Daniel Örlund (28), til FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 01 aug 08, 19:48

Fikk denne meldingen av en Aik fan.

Aiks sämsta målvakt. Ordnat manga poengförluster åt oss första 5 matcher han stod....

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 01 aug 08, 19:57

keepere gjør tabber, merk at han her holdt på å bli kåret til årets målvakt i 2006, men da var det shaaban som vant den prisen.. dessuten har jo vi en god keepertrener i Jerry Knutsson da.. som får opp nivået til keeperne våre Cool

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 01 aug 08, 20:12

Tror ikke det er lett å hente kvalitet for leie en halv sesong, denne karen virker det som har gått helt i stå for.

Han er stor da, det er jo noe...Runar er jo en liten smurf.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 01 aug 08, 20:46
Endret: 01 aug 08, 20:47
Endret av: dracula

Tilbake etter ca 3 uker uten nett tilgang, sporadisk men dårlig.

Ser leie av svensk keeper, trolig nivå med Runar, slik at de får konkurere om plassen.

Fint for da får man operert Bråthen, slik at både han og Staw stiller sterkt til neste sesong.

Ellers generelt, flott å komme tilbake etter 3 seiere og ett tap.

Bra!!

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 01 aug 08, 20:52

Opprinnelig postet av bateman

høres ut som en keeper med saftig rekkevidde(les 1.94). videre nominert til årets keeper i en liga med 16keepere-kvalitetsstempel. virker svært lovende, tommy har vært helt ok. utrolig bra av klubben å finne habile keepere som i tillegg er villige til å signere på kortidsavtaler som følge av at vi egentlig har 2meget gode keepere i klubben fra før av. opererbraathen snarest slik at vi på nyåret har staw og braathen fit for fight og klubben slipper å bruke ekkstra midler på ny målvakt.

Rami, Bråthen, Sørlie har vel denne høyden omtrent, så det er ingen unormal høyde for en keeper. Det er vel heller det normale.


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 01 aug 08, 21:44

Opprinnelig postet av bjorn

Tror ikke det er lett å hente kvalitet for leie en halv sesong, denne karen virker det som har gått helt i stå for.

Han er stor da, det er jo noe...Runar er jo en liten smurf.

Har man ikke noe fornuftig å komme med så la være og si noe, det pleier jeg å tenke på..det burde kanskje du og;)

Runar har stått meget bra til å ikke være samspilt med forsvaret, og har faktisk sluppet inn veldig få mål, og har vel knapt gjort en tabbe.

Og husker du hvor Rami var før han kom til FFK... Nowhere, han hadde vært langtidsskadet. Året etter var han fast på landslaget til Sverige og ble årets keeper i Sverige.

Fantastisk jobb av klubben å få lånt han Örlund ut sesongen. For det er faktisk viktigere med en keeper enn ny spiss. Hvis Runar blir skadet, hvem skal da stå? Jerry Knutsson?

Er postivt overrasket over Runar og postivt overrasket over at de fikk tak i en keeper av Örlunds kvalitet.

Gleder meg til fortsettelsen, for endelig ser det ut som klubben klarer å holde kjeft og da blir det lettere å få spillere til en fornuftig pris, for da slipper man at 10 klubber byr på samme spiller som oss.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 01 aug 08, 21:46

Bedre høyde enn Runar, hvertfall. Runar har stått helt ok, men han er muligens litt for liten.. Virker litt usikker pga. det, et par baller som går over ham også..

Nå får vi en keeper som har stått flere år på høyt nivå, og derfor tror jeg han har mer rutine og er bedre til å styre forsvarslinja si bedre enn det Runar har gjort. Har lagt merke til at han ikke er noen sjef, noe en keeper bør være!

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 01 aug 08, 23:05

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Opprinnelig postet av bjorn

Tror ikke det er lett å hente kvalitet for leie en halv sesong, denne karen virker det som har gått helt i stå for.

Han er stor da, det er jo noe...Runar er jo en liten smurf.

Har man ikke noe fornuftig å komme med så la være og si noe, det pleier jeg å tenke på..det burde kanskje du og;)

 

Prøv å følg ditt eget eksempel

 

 


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 02 aug 08, 00:10
Endret: 02 aug 08, 00:31
Endret av: ecupeventyrsnart

Opprinnelig postet av bjorn

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Opprinnelig postet av bjorn

Tror ikke det er lett å hente kvalitet for leie en halv sesong, denne karen virker det som har gått helt i stå for.

Han er stor da, det er jo noe...Runar er jo en liten smurf.

Har man ikke noe fornuftig å komme med så la være og si noe, det pleier jeg å tenke på..det burde kanskje du og;)

 

Prøv å følg ditt eget eksempel

 

 

hehe, ja der satt du meg skikkelig på plass gitt;)

ikke vondt ment men jeg bare synes det er håpløst å dømme uten at du engang har sett han spille for FFK, mange eksempler på folk som har blomstret på ny i nytt miljø. Og ikke minst ny tillit. Med dine sluttninger så skulle jo Thomas Myhre vært avskrevet for lenge siden, noen tabber har jo han gjort og, for å ikke snakke om Jarstein.

Noen tabber gjør ikke at man plutselig er en elendig keeper. Små endringer kan gjøre at de kommer opp på nytt og godt nivå. Dette kan også gjelde örlund, uten at jeg vet om han har vært så dårlig som noen sier.

Det er lov å gi folk en sjanse mener jeg, hvis du går tilbake i arkivet her på forumet så var det vel  90 % her inne som dømte Gardar nord og ned før han i det hele tatt hadde spilt ett minutt. Og 5 % til etter bare halvspilt 1.ste sesong. Ingen som klager på han nå?!

 

 

 


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 02 aug 08, 13:22

Dette er en keeper som har slitt, klart han kan spille godt her, ingen vet sånt, men i utgangspunktet er dette ikke noe å hoppe i taket for. Å ha en serie store tabber og dårlig spill for så å bli benket til evigheten bak seg er ikke noe godt signal.

Gardar er et "godt eksempel" ja, på at alt er mulig, han som kom hit som den amatøren han var...

 


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 02 aug 08, 17:04

Da er vi jo enige da Bjørn. Jeg heller hopper ikke i taket, men synes det er en bra signering med tanke på at man kun ønsker å låne og ikke kjøpe, dette fordi man vil satse på ungutter fra distriktet.

Så da er det eneste vi kan gjøre å krysse fingerene så vil time show;)


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 05 aug 08, 14:30

Daniel Örlund vil kjempe om gull for Fredrikstad; "Jag byter inte ned mig"


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 05 aug 08, 14:41

http://www.fotbolldirekt.com/%C3%B6rlund-jag-byter-inte-ned-mig

fikk ikke din til å funke

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 02 sep 08, 16:45

"AIK tog väldigt mycket risker"

Ser ut som Ørlund er glad for å spille i FFK.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 28 sep 08, 20:26

Håper FFK kjøper Örlund etter denne sesongen. Har vist seg som en meget bra keeper. Stor og sterk og akkuratt så "bamsete" en keeper skal være i feltet. Løp og kjøp!!! 


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 28 sep 08, 20:31

Opprinnelig postet av oleberg

Håper FFK kjøper Örlund etter denne sesongen. Har vist seg som en meget bra keeper. Stor og sterk og akkuratt så "bamsete" en keeper skal være i feltet. Løp og kjøp!!! 

Enig, solid spill de siste kampene. Liker tryggheten i feltet. Dessuten virker han reaksjonssterk, og god på å holde skudd fast. Unngår mye unødvendige returer.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 28 sep 08, 20:51

Gjentar det gjerne, gi Ørlund tilbud om kontrakt.

Lei ut Bråten neste sesong, og la Ørlund puste Lasse i nakken.

Tror det vil gagne , FFK,Lasse og kanskje også Bråten.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 28 sep 08, 20:55

Hvis Øhrlund skal bli må han nok konkurrere på likt grunnlag med Staw. Det betyr at Staw ikke skal ha noe fordel av at han er ung og lokal. Pr idag er nok Øhrlund  en bedre keeper en Staw, antagelig en av seriens 3 beste.....


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 28 sep 08, 23:31

jeg synes ikke vi skal kjøpe ørlund. Ja han er sykt god men det viste også Staw at han var før han ble skadet. Staw gjorde ikke mye feil før han ble skadet og når da FFK sliter med for mange utlendinger i stallen synes jeg det blir feil å hente en utlending til en plass hvor vi har en god målvakt. Enkelte "eksperter" snakket jo om at Staw var ligaens beste målvakt pr dags dato før han ble skadet fordi han var så stabil.

Så nei tl ørlund pga at han ikke er norsk.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 28 sep 08, 23:45

staw var nok den beste keepern den perioden han spilte i våres, sammen med eddie gustavsson, men denne ørlund er rett og slett en keeper av klasse og bør hentes. en toppklubb skal kunne ha to solide keepere, braathen er jo uansett skadeutsatt deluxe så ny keeper må inn. ørlund er utrolig sikker i klypa, god på langskudd grunnet bra timing og en fantastisk rekkevidde. myndig. en matchvinner!og et utrolig bra lån av ffk som kan skilte med signeringer av wallace,ophaug og barsom.samt virker adiyiah som en mann for fremtiden.solide lån i runar,ørlund og everton

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f