Husk meg
Brukernavn
Passord

Uenige med Wehrman

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 18 jul 08, 09:15
Endret: 20 jul 08, 05:02
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av Rey

Uenige med Wehrman

Lurer bare på hva som skjer på stadion jeg. Kasey har blitt en viktig brikke, og hadde vært bra med en 3 års kontrakt, da hadde vi hatt han til han la opp og FFK kunne kanskje lagt der oppe i 3 år til InnocentTongue out

Håper vi fornyer kontrakten med han altså Smile

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 18 jul 08, 09:26

Han bør få ny kontrakt ASAP. Vår viktigste midtbanespiller. Han representerer arbeidsmoral av beste merke, er en skikkelig tøffing, og den første skikkelige midtbanekrigeren vi har hatt som holder godt Tippeliganivå siden vi rykket opp. Om han ikke får ny kontrakt, bør hoder rulle.

 

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


MLarsen

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 18 jul 08, 09:29

Gi han den kontrakten han vil ha. Synes Per Morten Haugen gjør mye rart nede på stadion.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 18 jul 08, 09:49

Opprinnelig postet av MLarsen

Gi han den kontrakten han vil ha. Synes Per Morten Haugen gjør mye rart nede på stadion.

Klart PMH gjør mye rart!!! Selvfølgelig, som holters er inne på er det ikke Haugen som styrer det økonomiske og bestemmer alt. Men når du først tillegger Per Morten Haugen så stort ansvar, da bør du jaggu tillegge han ansvar for at pila har gått rett oppover etter han tok over, og at vi nå leder tabellen....


MLarsen

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 18 jul 08, 09:52
Endret: 18 jul 08, 10:02
Endret av: MLarsen

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av MLarsen

Gi han den kontrakten han vil ha. Synes Per Morten Haugen gjør mye rart nede på stadion.

Klart PMH gjør mye rart!!! Selvfølgelig, som holters er inne på er det ikke Haugen som styrer det økonomiske og bestemmer alt. Men når du først tillegger Per Morten Haugen så stort ansvar, da bør du jaggu tillegge han ansvar for at pila har gått rett oppover etter han tok over, og at vi nå leder tabellen....

 

Selvfølgelig er det ikke han som styrer hele skuta der nede. Har ikke tillagt PMH noe ansvar, skrev bare han gjorde mye rart. Og hvis det stemmer i media er det snakk om lengden på kontrakten han er uenig i. Jeg mener FFK bør gi Wherman 3 år.

Og den største årsaken til at vi er på tabelltopp er Anders Grønhagen. Litt off-topic.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 18 jul 08, 10:10
Endret: 18 jul 08, 10:12
Endret av: Bedreviteren

Så Grønhagen gjør alt det riktige, og Haugen alt det rare? Tror dem snakker ganske mye sammen jeg om spiller som skal satses på og ikke. Og til syvende og sist er det styret som avgjør hvor langt man kan strekke seg..... I tillegg er det nok mye taktikk på begge sider av bordet......  Men er enig i at klubben bør strekke seg langt for å forlenge kontrakten med Wehrman. Men han har tross alt 1,5 år igjen av kontrakten, og er over 30 år. Skal vi fornye kontrakter hele tiden blir det mye sign on fee utgifter....


MLarsen

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 18 jul 08, 10:38
Endret: 18 jul 08, 10:46
Endret av: MLarsen

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Så Grønhagen gjør alt det riktige, og Haugen alt det rare? Tror dem snakker ganske mye sammen jeg om spiller som skal satses på og ikke. Og til syvende og sist er det styret som avgjør hvor langt man kan strekke seg..... I tillegg er det nok mye taktikk på begge sider av bordet...... Men er enig i at klubben bør strekke seg langt for å forlenge kontrakten med Wehrman. Men han har tross alt 1,5 år igjen av kontrakten, og er over 30 år. Skal vi fornye kontrakter hele tiden blir det mye sign on fee utgifter....

 

Jeg gir mer ære til Grønhagen enn Haugen når det gjelder FFK's tabelltopp.

Godt vi er enige i noe da, hehe.

Vi må vel snart begynne med PM eller ny tråd nå. Vi er veldig off-topic her, hehe.

- Dette løser vi

Det var bra av PMHWink


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 18 jul 08, 10:51

Er selvfølgelig enig i at Grønhagen skal ha mest av æren. Synes bare det er litt urettrferdig og sage Haugen... Ellers er vi nok ikke veldig uenige...


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 18 jul 08, 09:31

FFK kan ikke bare si ja til det spillerne forlanger uansett hva det er! Hvis kravet fra Wherman er 2 mill i året og 4 mill i sign-on-fee så mener dere at FFK bare skal printe ut et kontraktsforslag i overnestemmelse med det ASAP?

At forhandlinger med spillere tar litt tid må vi nok bare godta, det er ikke noe sykdomstegn overhodet.

Whermann kommer garantert til å få et godt tilbud om forlengelse av FFK, men det går såklart en grense ett sted...


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 18 jul 08, 09:34

Slik det kommer frem så er det jo lengden på kontrakten som er problemet. Wherman vil ha minimum 3 års kontrakt FFK vil ikke gi dette. Skjønner ikke helt problemet med å gi han en 3 års kontrakt. Han vil da være 33 år og bør jo klare å prestere når man er 33. Men men er nok en del som ikke kommer frem i media også

 

 


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 18 jul 08, 09:32
Endret: 18 jul 08, 09:40
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Tøfflus
Han bør få ny kontrakt ASAP. Vår viktigste midtbanespiller. Han representerer arbeidsmoral av beste merke, er en skikkelig tøffing, og den første skikkelige midtbanekrigeren vi har hatt som holder godt Tippeliganivå siden vi rykket opp. Om han ikke får ny kontrakt, bør hoder rulle.

Å så dramatisk man skulle være!

Det er ikke sikkert at Wehrman per i dag er den samme om tre sesonger. Han har allerede rundet tretti år, og jeg synes ikke det er direkte feil av FFK å tenke seg om både en og to ganger før de kaster ut langtidskontrakter til spillere over tretti år.

Wehrman er viktig. Meget viktig. Men vi skal passe oss for å gi altfor gode kontrakter til spillere som aldersmessig nærmer seg slutten av karrieren.

FFK får kjeft om de ikke innleder kontraktsforhandler med spillerne, og de får jaggu også kjeft om de ikke bare gir spillerne det de forlanger med en eneste gang. Forhandlinger skal vi ikke ha noe av her i Fredrikstad!

Dessuten er det vel fortsatt usikkert om han har kontrakt ut 2009 eller 2010. Han har uansett en ok lengde igjen av sin nåværende kontrakt.

Opprinnelig postet av MLarsen

Gi han den kontrakten han vil ha. Synes Per Morten Haugen gjør mye rart nede på stadion.

Ja, Per Morten gjør alt alene i FFK. Ikke har han retningslinjer fra FFK-styret å forholde seg til, ikke har han økonomiske rammer å forholde seg til, og ikke har han et sportsutvalg som er med på å ta slike avgjørelser. Nei, det er Per Morten som ene og alene gjør mye rart ned på stadion...

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


MLarsen

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 18 jul 08, 09:43

Opprinnelig postet av Holters

Dessuten er det vel fortsatt usikkert om han har kontrakt ut 2009 eller 2010. Han har uansett en ok lengde igjen av sin nåværende kontrakt.

Opprinnelig postet av MLarsen

Gi han den kontrakten han vil ha. Synes Per Morten Haugen gjør mye rart nede på stadion.

Ja, Per Morten gjør alt alene i FFK. Ikke har han retningslinjer fra FFK-styret å forhandle seg til, ikke har han økonomiske rammer å forholde seg til, og ikke har han et sportsutvalg som er med på å ta slike avgjørelser. Nei, det er Per Morten som ene og alene gjør mye rart ned på stadion...

Godt vi er enige, hehe. Men han gjør sikkert mye rart, hehe.

Men er det ikke mulig med sikkerhet å finne ut når kontrakten hans går ut?? Må vel være en eller annen som vet det, f.eks. Per Morten Haugen.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 18 jul 08, 09:44
Endret: 18 jul 08, 09:47
Endret av: Holters

Hvis Haugen ikke vet det, så er jeg enig i at han gjør noe rart. Wink

Tenkte mer på at Wehrman nylig sa han hadde kontrakt ut 2009 til Nettavisen, men da Wehrman signert for FFK, så var det hele tiden snakk om en treårskontrakt, og han kom jo høsten 2007. Kanskje han fikk 2,5 år.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 18 jul 08, 10:11

Opprinnelig postet av Holters

Å så dramatisk man skulle være!

Det er ikke sikkert at Wehrman per i dag er den samme om tre sesonger. Han har allerede rundet tretti år, og jeg synes ikke det er direkte feil av FFK å tenke seg om både en og to ganger før de kaster ut langtidskontrakter til spillere over tretti år.

Wehrman er viktig. Meget viktig. Men vi skal passe oss for å gi altfor gode kontrakter til spillere som aldersmessig nærmer seg slutten av karrieren.

FFK får kjeft om de ikke innleder kontraktsforhandler med spillerne, og de får jaggu også kjeft om de ikke bare gir spillerne det de forlanger med en eneste gang. Forhandlinger skal vi ikke ha noe av her i Fredrikstad!

 

Dramatisk er mellomnavnet mitt, i hvert fall på nett Tongue out

Men om jeg tar på meg min virkelige personlighet som er langt mer analytisk, er jeg selvsagt klar over at:

  • Kasey er ingen ung spiller og treårskontrakter er ikke noe man skal slenge etter 30-åringer
  • Vi vet ikke hvor godt tilbud FFK-ledelsen faktisk har gitt ham.

Dog går det ganske klart fram at det er kontraktslengden som er det avgjørende punktet. Det virker som Kasey er fornøyd med lønna. Derned er det også grunn til å tenke på følgende:

  • Kasey virker å ha motivasjonen i orden, og trives i tillegg tydeligvis i klubben
  • Han har en spillestil som gjør at han ikke nødvendigvis taper på alderen. De fysiske egenskapene som gjerne forfaller med alderen er hurtighet og smidighet. Styrke og kondisjon, derimot, holder seg gjerne på topp til langt forbi 30-tallet. Og styrke og arbeidskapasitet er viktigere for Kaseys spillestil enn hurtighet.
  • I tillegg representerer han rutine, i et lag hvor en del unge spillere er på vei inn. Det er verdifullt.
  • Han er sesongens kaptein, noe som viser at også Grönhagen mener han er viktig for laget.

Til slutt vil jeg kommentere kommentaren din om at "Forhandlinger skal vi ikke ha noe av her i Fredrikstad!". Det har nå engang foregått forhandlinger i en måned allerede, i følge Kasey selv.

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


teflon

Juniorspiller

Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 119

Lagt til: 18 jul 08, 10:17

Alt jeg har å si er at vi har i snitt sluppett inn 1 mål per kamp i år, og mye av æren skal gis til Wehrman.

Er fanken ikke mange som kommer seg forbi han med ball i bena og i balanse. Dermed er de lett match for Raio og Gerrbrand.


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 18 jul 08, 10:23

finner det forunderlig at det er lengden som skal være problemet. en treårskontrakt må jo være optimalt for fredrikstad, slik at man får bindt mannen til plankebyen. det er gull verdt med rutine på midtbaneankeret og 33 år er ingen alder. i tillegg er jo det faktum at han er ønsket av andre tippeligaklubber god nok grunn for å forlenge kontrakten.

lønnsforhnadlingene derimot er det nok ikke like lett, og jeg ser det som et sunnhetstegn at ffk forhandler hardt med spillerne.

---------------------------

med ffk til champions league!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 18 jul 08, 11:53

Opprinnelig postet av knut

finner det forunderlig at det er lengden som skal være problemet. en treårskontrakt må jo være optimalt for fredrikstad, slik at man får bindt mannen til plankebyen. det er gull verdt med rutine på midtbaneankeret og 33 år er ingen alder. i tillegg er jo det faktum at han er ønsket av andre tippeligaklubber god nok grunn for å forlenge kontrakten.

lønnsforhnadlingene derimot er det nok ikke like lett, og jeg ser det som et sunnhetstegn at ffk forhandler hardt med spillerne.

Jeg kunn ikke vært mer enig. Akkurat som jeg skulle sagt det selv Yell

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 18 jul 08, 11:58

Synes selv Haugen har gjort en god jobb sammen med Grønhagen..

Vi får håpe Haugen får fohandlet frem en bra løsning på saken som han selv sier Smile

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Slettet
Slettet av bruker eller moderator


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f