Husk meg
Brukernavn
Passord

Raymond Kvisviks fremtid i FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 21 5

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 03 jul 08, 12:40

Dette er et Kvisvik-problem, ikke et problem utover det, hvis du ser på de viktigste personene i klubben vår nå både på og utenfor banen så er ikke det folk som holder igjen fordi de er redd for at noen skal peke på de, tvert imot.

Skjønner jo hvor du vil, men den tiden er forbi, desverre for deg. Tongue out

 


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 04 jul 08, 02:29

Opprinnelig postet av bjorn

Dette er et Kvisvik-problem, ikke et problem utover det, hvis du ser på de viktigste personene i klubben vår nå både på og utenfor banen så er ikke det folk som holder igjen fordi de er redd for at noen skal peke på de, tvert imot.

Skjønner jo hvor du vil, men den tiden er forbi, desverre for deg. Tongue out

 

Når du sier "desverre for deg" så enten så spøker du bare, eller så har du grunnleggende misforstått hvor jeg vil. Men jeg går ut i fra at du spøker litt her.

Hva gjelder Kvisvik så har jeg flere ganger sagt at jeg ser saklige innvendinger fra skeptikernes side. Men jeg synes det er rom for å forsvare det han bidrar med på banen også, selv om han ikke løper så mye som enkelte mener at alle spillere i TL burde gjøre i hver kamp. Det handler ikke bare om Kvisvik, men om hva man verdsetter med fotballen. Jeg har så stor sans for den underholdningen Kvisvik bidrar med, om enn glimtvis, at jeg kan se gjennom fingrene med mye for de glimtene. Jeg vet jeg ikke er alene om å mene det heller.

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 04 jul 08, 03:44

Fint du ikke er alene om å mene det også, må føles godt.

Du mente FFK jekket ned spillere så de ikke turte å prestere, det er du nok alene om å mene ;)

 

 


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 04 jul 08, 07:44

Opprinnelig postet av bjorn

Fint du ikke er alene om å mene det også, må føles godt.

Du mente FFK jekket ned spillere så de ikke turte å prestere, det er du nok alene om å mene ;)

Han er ikke alene. Og du har ikke forstått hva han skriver, må føles mindre godt....


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 05 jul 08, 00:11

Uaktuelt med tre års kontrakt også i Sarpsborg..  http://www.f-b.no/article/20080704/FFK/493727380/1220/NYHET

Ser ut som om Raymond sliter.. hvem vil gi en 33 åring tre års kontrakt??

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 05 jul 08, 10:36

Føler vel at den diskusjonen som pågår mellom Bjorn & Filght o.a  i sin "ironisk" form , kan ha en tendens til å bli motpol vs motpol.

Det er vel ingen som ikke seriøs kan mene at Raymond Kviskvik ikke har vært en meget god fotballspiller som et hvert TL lag trenger. Han har i en lang periode stått for noe at det kreative som trolig både publikum og trenere elske å se.

Dessverre for Raymond ser det ut som om hans glansperiode er over, forstår godt at det kan være vanskelig både for han sjøl og hans trofaste tilhengere å svelge. Men livet går videre.

( om Raymond med en annen livstil e.a kunne sjøl ha bidratt til å forlenge sin glansperiode, er en annen debatt)

Når det gjelder den fotballtypen som Raymond tidligere representerte, den glade, kreative, lekne individulisten så tror jeg at alle fotballlag som vil kjempe i toppen trenger slike. Velger også å tro at de fleste trenere på topplan også elsker å ha ett par slike i troppen. Ser da selvsagt bort fra Drillo og hans svorne disipler, sjøl om også han måtte svelge det sure eplet å gi plass for "Myggen".

For det gjelder FFK, så er de kjent for å nettopp å ha framdyrket denne spillertypen, derfor bl.a det gamle hedersnavnet "Aristokratene". Dessverre har det i moderne tid i FFK har i en periode hverken hatt de rette spillertypene eller kanskje også trenerne for å framdyrke dette. Slik jeg har opplevd FFK under Grønhagen, ser jeg at nettopp han forsøker å framdyrke denne mer individuelle og lekne stilen. Eksempler på dette er bl.a nyinnkjøpte Barsom og Wallace som ingen kan kalle for "underkua systemspillere", i tillegg har FFK Tarik. Her finnes kreativitet og plass for individualisme.

Ps. Det er ikke FFK/Grønhagen som eventuelt dreper indiviualistene det er supportere med sine klager på bl.a Wallace fordi han ikke er en "tradisjonell" grå/kjedelig back.

Tilslutt kanskje er vi ikke uenige noen av oss, men likevel noen nyanser.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 05 jul 08, 11:28
Endret: 05 jul 08, 11:55
Endret av: bjorn

Godt sagt, jeg blir lettere irrititert og vanskelig når folk kommer med karakteristikker av FFK som er helt på jordet, spesielt når det kommer fra personer som åpenbart ikke vet hva FFK står for.

Det er nok i desperasjonen over at favorittspilleren er ferdig, ja.

Har aldri sagt Raymond ikke er en god spiller, for det er han, men det holder ikke lenger å slå etpar gode pasninger innimelllom og flere poenger. Føler jeg er ganske lei av å gjenta det samme...

Bare for å ta et eksempel, så utnyttet Vålerenga at Raymond var på banen til fulle, og vi ville blitt straffet flere ganger enn én av et bedre lag.

 

Når han i tillegg har mistet all fornuft og stiller ultimatum om treårskontrakt er flausen komplett.

 


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 05 jul 08, 19:40

Opprinnelig postet av bjorn

Godt sagt, jeg blir lettere irrititert og vanskelig når folk kommer med karakteristikker av FFK som er helt på jordet, spesielt når det kommer fra personer som åpenbart ikke vet hva FFK står for.

Det er nok i desperasjonen over at favorittspilleren er ferdig, ja.

Har aldri sagt Raymond ikke er en god spiller, for det er han, men det holder ikke lenger å slå etpar gode pasninger innimelllom og flere poenger. Føler jeg er ganske lei av å gjenta det samme...

Bare for å ta et eksempel, så utnyttet Vålerenga at Raymond var på banen til fulle, og vi ville blitt straffet flere ganger enn én av et bedre lag.

 

Når han i tillegg har mistet all fornuft og stiller ultimatum om treårskontrakt er flausen komplett.

 

Forstår du er litt lei av "karakteristikker av FFK", spesielt om du oppfatter dem som lite treffende. Men nå var det ikke mitt poeng å karakterisere dagens FFK, snarere å bruke Kvisviks stil og kvaliteter som eksempel på den type fotball jeg liker at FFK kontinuerlig streber etter å fremdyrke. Akkurat der tror jeg vi langt på vei er enige angående fotball, så får vi heller være uenige i spørsmålet om Kvisvik fremdeles er god nok til å fortjene å bli satset på.

Men når du sier at et bedre lag en VIF ville ha straffet oss hardere, så lurer jeg litt på hvor i Norge du finner så veldig mye bedre lag enn VIF. Om de ikke er i stand til å straffe FFKs bruk av Kvisvik bedre enn de gjør, så ser jeg det som et tegn på at Kvisvik fremdeles er god nok for TL.

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 05 jul 08, 20:29

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Men når du sier at et bedre lag en VIF ville ha straffet oss hardere, så lurer jeg litt på hvor i Norge du finner så veldig mye bedre lag enn VIF. Om de ikke er i stand til å straffe FFKs bruk av Kvisvik bedre enn de gjør, så ser jeg det som et tegn på at Kvisvik fremdeles er god nok for TL.

Man kan jo starte med å se på tabellen - VIF ligger på 10. plass, så man trenger ikke lete veldig hardt for å finne bedre lag...

Tenk deg de hullene på vår høyre side hvis vi hadde møtt Stabæk, som har et litt mer potent angrep, for å si det mildt...

 

Bjørn

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 05 jul 08, 22:34

Opprinnelig postet av bjervell

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Man kan jo starte med å se på tabellen - VIF ligger på 10. plass, så man trenger ikke lete veldig hardt for å finne bedre lag...

Tenk deg de hullene på vår høyre side hvis vi hadde møtt Stabæk, som har et litt mer potent angrep, for å si det mildt...

Bjørn

 

Vel, nå tapte FFK 0-3 for Stabæk uten Kvisvik på banen da....

Jeg er en av dem som tror Kvisvik redder enda flere poeng for oss utover høsten. Stå på.....



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 21 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340