Husk meg
Brukernavn
Passord

Raymond Kvisviks fremtid i FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 18 1

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 22 jun 08, 21:36
Endret: 23 jun 08, 17:42
Endret av: marle

Opprinnelig postet av SirLion
Kvisvik syk: http://f-b.no/article/20080622/FFK/969818351/1220/NYHET

FFK var på båttur forleden. Kvisvik sa han ikke kunne være med fordi han ble så sjøsjuk. Når FFK fire timer senere kom tilbake fra seilturen, så møtte de på Kvisvik sittende i en båt utenfor Isengran. Han skulle på fylletur til Halden. I dag har altså Kvisvik meldt seg syk? Og ikke trente han i går heller...

Er så lei av å høre alle klage på det sportslige apparatet når Kvisvik står som selve symbolet på en uprofesjonell fotballspiller.

Har sagt det før og kan si det igjen: Kvisvik er ikke så attraktiv på overgangsmarkedet som han vil ha det til, og FFK kommer nok ikke til å legge noen som helst hindringer for at Kvisvik skal bytte arbeidsgiver allerede i sommer. Spørsmålet er bare om en klubb kommer på banen.

 

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 22 jun 08, 21:45

Hvis det stemmer, noe det sikkert gjør, så er det bare å sende han nordover. En ting er at han ødelegger for seg selv, men en annen ting er at han faktisk ødelegger for laget. Tipper at flere spillere reagerte når de møtte på Kvisvik

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 22 jun 08, 21:45

Syns det er på tide å sende han til Sarpsborg, tror han kan gjøre en god jobb der. Han viser tydelig at han ikke gidder i FFK. Har alltid likt Kvisvik som spiller og humørspreder, men han står fast, tror han må legge opp eller bytte klubb.

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 22 jun 08, 21:51
Endret: 22 jun 08, 22:02
Endret av: FFK1903

Kvisviks tid som "toppidrettsutøver" er nok over. Med alt det utenomsportslige som det siste året har tatt oppmerksomheten hans så ville det vært merkelig om han skulle nå opp til fordums storhet.

Hans oppførsel de siste måneder med klaging og syting i media har nok skadet både klubben og ham selv. Han blir nok Sparta/Sarpsborg-spiller snart, i alle fall etter sesongen, og da skulle det ikke forundre meg om han faller ned på nedre-adeccoliganivå.  Det er vel ikke så lett å holde seg på topp i hans alder, og når han da eventuelt samtidig går ned på nest øverste nivå i Norge.

---------------------------

Take me back to The Black Hills, to The Black Hills of Dakota, to the beautiful Indian country, that I love.


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 22 jun 08, 21:56

Kan hende at han har gått av å få litt mer ansvar på banen, noe jeg tror han får i SSFK. Han vil få muligheten til å vise seg mer frem og kan dermed også få opp selvtilliten på banen. Jeg tror Kvisvik gjør det smart i gå til Sarpsborg. Kanskje han også får en sign on fee og litt mindre gjeld.

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 22 jun 08, 22:06

Dette var dråpen, bare å få han vekk, men vil noen ha han?? Håper sparta får penger til å hente han. Han har svikta laget nok nå..


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 22 jun 08, 22:08
Endret: 22 jun 08, 22:08
Endret av: SirLion

Øy, linken min jo.. hehe.. Tongue outhvis så er tilfellet som Holters sier, så lurer jeg egentlig på hva han driver med om dagen..

Synes det er ofte han IKKE er på benken, og når media spørr Grønhagen så er det ofte han bruker grunnen at Kvisvik er syk og ikke var på treningene o.s.v..

Jeg har vært en av dem som har ropt at Kvisvik burde fått en ny kontrakt, men jeg er neimen ikke så sikker på det lengre..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 22 jun 08, 22:10
Endret: 22 jun 08, 22:16
Endret av: FFK1903

Og denne mannen vil enkelte at FFK skal tilby ny kontrakt på grunn av hans få magiske øyeblikk... Det ville ha vært demotiverende for de unge og lovende i klubben om Grönhagen hadde satset på en giddesløs, unnasluntrende sutrekopp fremfor de spillerne som faktisk har gode holdninger. Jeg tror heller ikke humørsprederegenskapene til Kvisvik veier opp for det han måtte skape av negative ting i spillergruppa.

Det beste hadde egentlig vært å gitt han sparken for å ikke oppfylle kontrakten sin om det finnes grunnlag for det, og så gått ut i media og fortalt hele sannheten etterpå. Jeg tipper glansbildet av den humørspredende bohemen hadde falnet kraftig hos enkelte. At han tror at han skal få millionlønn for å slå et par gode pasninger i løpet av en sesong sier mer om han enn om FFK-ledelsen som ikke har gitt han kontrakt. De gjorde helt rett i å ikke gi etter for kravet hans i vinter og utover våren. Han er vel mer en belastning for FFK nå enn en som bidrar med så veldig mye, verken på eller utenfor banen.

Nå var neppe denne båtturen obligatorisk for FFK-spillerne og noe de måtte være med på. Det er likevel en forskjell på å fortelle at man har andre planer og det å lyve om dette. Det er godt å se at Grönhagen & Co ikke lar han slippe unna dette. Jeg regner med at Kvisvik hadde friere tøyler under Eggen og var garantert plass på laget uansett hvor dårlig han var.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 22 jun 08, 22:25

Var det ikke agenten hans (lillejord??) som uttalte for litt siden at det ikke var noe problem å skaffe kvisvik kontrakt med en annen tippeliga klubb?

Etter det jeg har hørt var det kun godset som lufta en forespørsel om kvisvik men valgte å ikke gå videre med det. Bortsett fra det er det sarpsborg sparta som er interresert etter det jeg har lest.

 

Nei få den mannen vekk fra fredrikstad stadion, han er over the top og vel så det. Han passer nok best i en klubb på litt lavere nivå en tippeligaen, men jeg tror han faller igjennom som en middels spiller der også.

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina* :)


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 22 jun 08, 22:35

For å si det litt stygt: TL-klubbene har vel sett betydningen av løpssterke spillere for lenge siden. Da henter de neppe en aldrende spiller som nesten er blottet for løpskapasitet (i hvert fall i en hel kamp) og som for det meste rusler rundt midtsirkelen og spiser smultringer. Det ville egentlig vært helt greit om han likevel leverte varene ofte, men det gjør han ikke lengre. Man kan ikke ha Kvisvik på banen i fire, fem kamper uten at han bidrar fordi han kanskje skal skape litt magi en eller annen gang.

FFK og Kvisvik står nå i et veiskille. På det ene skiltet står det profesjonalitet, på det andre står det Adeccoligaen etterfulgt av en gedigen nedoverbakken. De går hver sin vei.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 22 jun 08, 23:37
Endret: 22 jun 08, 23:38
Endret av: keiko99

Grönhagen ønsker ikke å spekulere i hva som eventuelt skjer med publikumsyndlingen i sommerens overgangsvindu, men sier han regner med at ballkunstneren blir værende.

mage syk sier treneren

---------------------------

http://keiko99.net


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 22 jun 08, 23:39

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av SirLion
Kvisvik syk: http://f-b.no/article/20080622/FFK/969818351/1220/NYHET

FFK var på båttur forleden. Kvisvik sa han ikke kunne være med fordi han ble så sjøsjuk. Når FFK fire timer senere kom tilbake fra seilturen, så møtte de på en øldrikkende Kvisvik sittende i en båt utenfor Isengran. Han skulle på fylletur til Halden. I dag har altså Kvisvik meldt seg syk? Og ikke trente han i går heller...

Er så lei av å høre alle klage på det sportslige apparatet når Kvisvik står som selve symbolet på en uprofesjonell fotballspiller.

Har sagt det før og kan si det igjen: Kvisvik er ikke så attraktiv på overgangsmarkedet som han vil ha det til, og FFK kommer nok ikke til å legge noen som helst hindringer for at Kvisvik skal bytte arbeidsgiver allerede i sommer. Spørsmålet er bare om en klubb kommer på banen.

 


Han har nok fått en av disse syndromene som bare øl kan fikse.
Men ja, jeg er ikke lei meg for at Kvisvik forlater klubben, han kunne vært superreserve dersom han hadde giddet, men slik blir det altså ikke. Får håpe de andre gutta kan fylle Kvisviks sko, når han var på topp vel og merke.

---------------------------

FFK og Leeds her og!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 23 jun 08, 02:32

Jeg må si jeg er skuffet over Kvisvik. Da treningskampene startet sod han frem som et prakteksemplar på en fotballspiller som var villig å til å legge ned en insats for å jobbe seg inn på laget. Han var tom tynnere enn det jeg kan huske å ha sett ham. Jeg var også positiv til å gi Kvisvik en ny kontrakt, riktig nok ikke det han krevde,men en prestasjonsrettet kontrakt.  Jeg har ikke fulgt FFK noe særlig siden jeg så cupfinalen i '84, men har på følesen etter å ha hørt folk bl.a her inne snakke om at noe av grunnene til at FFK lå med brukket rygg så lenge nettopp var pga slike holdninger som Kvisvik viser her... Nei, la ham gå til Sarp. La ham gå gratis i sommer, og (for å sittere en annen populære tråd her inne for et par år siden), løs han fra kontrakten. Vi må for all del ikke la slike holdninger på innpass i troppen igjen...

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 23 jun 08, 07:48

Jeg er en av de som har tviholdt på Kvisvik. Etter holters rapport er det en ting som står igjen; spark mannen fra FFK. Det er ikke slike holdninger som er ønsket. Grønis har nok hatt rett hele tiden og vært bedre informert enn oss andre. Jeg tviler faktisk om han er særlig velkommen til Sparta. Tror nok at Grønhagen visker en del pauli ord i øret til Carlsson vedr. Kvisvik. Det er tross alt jævlig synd da at en karriere skal avsluttes slik.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 23 jun 08, 09:59

"Slike holdinger har holdt FFK nede lenge" Dette er noe jeg har hørt flere si og jeg tror de har rett.  Jeg mente at Kvisvik burde fått ny kontrakt hvis alle var enige om at han var super-reserve og det ble slutt på sutringen over at han ike får spille hele kampen. Men etter dette har jeg også ombestemt meg og vil legge til at han vil få problemer med raske/ivrige forsvarsspillere i Adeccoligaen og jeg er langt fra siker på at han blir en suksess der heller.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 23 jun 08, 10:22

FFK markerte nok et riktig veiskille når de valgte å ansette Grönhagen. Han, Per Morten Haugen, Joachim Jonsson, Tom Freddy Aune og de andre litt høyere i FFK har valgt en annen holdning enn Eggen og hans mannskap hadde. Begge deler har sikkert fordeler og ulemper, men jeg syns den linja de holder nå er veldig god for klubben. Så er det da noen spillere som ikke takler slike overganger, og enkelte som liker dem. Raymond Kvisvik har nok vært en av dem som mener at på trening skal man holde på med ball, ikke løpe. Desverre.

Man kan, som Holters gjør, alltid spekulere i hvor troverdig det er om Kvisvik er syk eller ikke. Det får man uansett aldri svar på. Men hvor er den "søren, jeg hadde så lyst til å spille denne kampen og presset meg litt ekstra, men fikk det ikke til" holdningen fra Kvisvik? Den hører man jo som regel fra andre spillere, som gjerne hadde lyst til å spille og som trosset smertene, men ikke fikk det til... Såklart, ikke i en treningskamp- men det er tross alt ikke første gang Kvisvik er syk..

Og hvis han har såpass dårlig immunforsvar, så er vel det faktisk en grunn til å ikke skrive kontrakt? Hvis han er såpass mye syk at han står over mye treninger og kamper, er han jo ingen forsterkning- kun en belastning. Det kan høres brutalt ut, for det kan ikke Kvisvik noe for(om han faktisk er syk da), men så enkelt er det. En spiller som ikke kan spille kampene/trene treningene, er ikke vitsen å ha i troppen!

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Plaskesak

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 08
Innlegg: 108

Lagt til: 23 jun 08, 11:34

Festen er over, skuta er lekk og kapteinen går ned, med flagget på halv stang. Det er trist og det er leit, for Raymond har jammen gitt oss mange fine stunder. Han kunne fungert som en ypperlig "bestefar" i troppen i mange år enda, med erfaring, smittsomt humør og eminent teknikk. Som en lokal Solskjær-variant. Men han ville det ikke slik, eller han fikk det ihvertfall ikke til. Det å bli utfordrett av ungutter på 17 år kan være en kjempeutfordring, et kall, men for Raymond ble det motsatt. Grining, furting og barnslige kommentarer, som ikke verken FFK eller byen vår verdig. Lykke til videre Raymond, både på fotballbanen og ellers i livet, der jeg tror du trenger vel så mye støtte og omtanke. Minnene av deg i FFK-drakta lever videre.. 

---------------------------

En konge; Tore Pedersen!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 23 jun 08, 11:36

Kvisvik kunne ALDRI blitt en lokal Solskjær-variant. Solskjær er ydmyk mot fansen, er en hyggelig type og er nøye og opptatt av utenomsportslige ting. Han har et liv utenfor fotballen, og representerer gode holdninger på en flott måte.

Det gjør ikke Raymond Kvisvik. Han står vel for det motsatte.. Ser at du skriver at han kunne blitt det, men han er rett og slett ikke typen til det.. Tarik Elyounoussi er kanskje typen som kan bli det når han er gammel, han står for mye av det samme... :)

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 23 jun 08, 11:52

Har vel påpekt det tidligere men "typen" fotballspillere som Raymond Kvisvik er en utdøende rase.

Fotball er i dag en toppidrett som krever, blod, svette og tårer. Mao rett og slett en profesjon holdning til såvel seg sjøl, sitt privat som idretten. Raymond Kvisvik alt for lenge flyte som sin lekenhet og tekniske begavelse, men dessverre tror jeg ikke det lagt ned så mange liter svette de seinere åra.

Synd at det er slik, men slik er utvikla.

En av siste store internasjonale som tilhørte denne utdøende rase var  nok Francis Lee.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


mygg

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 243

Lagt til: 23 jun 08, 12:17

Opprinnelig postet av Lemmy
FFK markerte nok et riktig veiskille når de valgte å ansette Grönhagen. Han, Per Morten Haugen, Joachim Jonsson, Tom Freddy Aune og de andre litt høyere i FFK har valgt en annen holdning enn Eggen og hans mannskap hadde. Begge deler har sikkert fordeler og ulemper, men jeg syns den linja de holder nå er veldig god for klubben.

 

Grønhagen & Co har faktisk løfta klubben et par hakk i profesjonell retning. Dette er et klart veiskille i forhold til Eggen. Og også i forhold til Kvisvik tydeligvis.

Må si at jeg støtter Grønhagen fullt ut i denne saken her.

 

---------------------------

Osloaristokrat



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 18 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f