Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet sommeren 2008

Flat Trådet Nøstet
Side 46 av 71 46

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 15 aug 08, 15:00

Opprinnelig postet av HotDream
Vi har dermed en unik sjanse til å komme i "det gode selskap"med muligheter for å tjene penger på E-cup, medieavtaler, sterke sponsorer o.s.v.. Det kan gå mange år til vi som er en liten klubb i Norge er i den situasjonen igjen. 

Sier ikke setning to akkurat at FFK bør bygge sten for sten fremfor å kaste alt overbord på noe som kanskje varer en eneste sesong?

Hva skjer etter å ha vunnet gullet? Da må vi året etter hevde oss i toppen igjen, for å klare å opprettholde tilsvarende budsjetter.

Se på Brann...  Jeg vil ikke at FFK skal dra en Leeds bare fordi vi som supportere  blir så forbanna historieløse og kortsiktig tenkende at vi satser alt på kortsiktige gleder.

Hadde FFK nå lagt på 4-5 plass hadde vi allikevel vært godt fornøyde med sesongen. Da hadde vi sannsynligvis sluppet dette åndssvake maset om spillere vi ikke har råd til.

Jeg er skuffet selv. Som bare f__n også. Fordi jeg trodde faktisk FFK hadde litt bedre økonomisk kontroll, men jeg har desverre innsett hvor store kostnader vi har måtte ta på en del av disse bedritne spillerkjøpa som ble gjort - noe vi lider litt for nå...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5481

Lagt til: 15 aug 08, 15:04

Opprinnelig postet av MLarsen

 

Hmm...tror ikke på noe som kommer fra PM Haugen. Dessverre!

Hva får deg til å tro at denne informasjonen kommer fra ham?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 15 aug 08, 15:09

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av wergis

Skal vi satse på et lurt kjøp igjen da?

Ja, fordi ingen TL klubber har råd til å kjøpe et helt lag med spillere som er "garantert forsterkninger". Da må man utvikle egne og kjøpe lurt. Det sistnevnte betyr å ta noen sjanser. You win some, and you lose a lot. Det er historien for alle klubber. Også FFK.

Det er vel her FFK er en av de beste på! Tror man er så forbaska "lure" hele tiden... Så en og annen forsterkning, skal gå rett inn på laget!! Fansen krever det, og jeg synes vi fortjener det etter salget av Tarik!!

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


Grasrota

Juniorspiller

Ble medlem: 13 aug 08
Innlegg: 80

Lagt til: 15 aug 08, 15:11

Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av HotDream
Vi har dermed en unik sjanse til å komme i "det gode selskap"med muligheter for å tjene penger på E-cup, medieavtaler, sterke sponsorer o.s.v.. Det kan gå mange år til vi som er en liten klubb i Norge er i den situasjonen igjen. 

Sier ikke setning to akkurat at FFK bør bygge sten for sten fremfor å kaste alt overbord på noe som kanskje varer en eneste sesong?

Hva skjer etter å ha vunnet gullet? Da må vi året etter hevde oss i toppen igjen, for å klare å opprettholde tilsvarende budsjetter.

Se på Brann...  Jeg vil ikke at FFK skal dra en Leeds bare fordi vi som supportere  blir så forbanna historieløse og kortsiktig tenkende at vi satser alt på kortsiktige gleder.

Hadde FFK nå lagt på 4-5 plass hadde vi allikevel vært godt fornøyde med sesongen. Da hadde vi sannsynligvis sluppet dette åndssvake maset om spillere vi ikke har råd til.

Jeg er skuffet selv. Som bare f__n også. Fordi jeg trodde faktisk FFK hadde litt bedre økonomisk kontroll, men jeg har desverre innsett hvor store kostnader vi har måtte ta på en del av disse bedritne spillerkjøpa som ble gjort - noe vi lider litt for nå...

Kloke ord! Grasrota mener det samme.

---------------------------

dommær a' dommær!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 15 aug 08, 15:18

Må bare si det, fy faen for en jobb Per Morten Haugen har! Sitter som skyteskive for hele byen for at det ikke er mulig å lande kontrakter innenfor de økonomiske rammene han får av FFK styret. 

Altså ma han ta imot all kjeft for ting som er helt utenfor hans kontroll!

Glad jeg ikker er i hans sko. Spørs om Nils Johan Semb har så lyst til det heller...


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 15 aug 08, 15:21

kanskje klubben bør se etter en proffesjonell media/informasjons-ansvarlig, som blir den som uttaler seg til media, eller som iallefall godkjenner det de andre i klubben skal uttale seg om? For det virker som om mye av frustrasjonen blant oss supportere er forårsaket av tvetydige uttalelser fra klubben. Og det kan virke som også innad i klubben foregår kommunikasjonen ikke så bra. Grönhagen uttaler seg til media (om hvilke spillere han ønsker seg, og hvem han vil beholde) - og først sier klubbens ledelse at de vil ha den og den og har til og med en egen scout som reiser rundt og finsikter spillerne. Så kommer det nye signaler om at klubben ikke har råd til disse og må se de forsvinne til andre klubber. Deretter er vi på nytt ledet til å tro at nye forsterkninger (store navn) skal komme, for så å høre at økonomien likevel ikke strekker til. det blir enten gitt ut feil info til publikum, eller ivertfall misvisende - så lenge andre i klubben må korrigere eller gå tilbake på det de har sagt tidligere. Jeg tror derfor at mye av frustrasjonene kunne vært unngått med en mer proffesjonell informasjons/kommunikasjons strategi. Å stoppe spillere som Wehrman og Kvisvik å løpe til Nettavisen og andre media hver gang de er misfornøyd, blir vel umulig, men man kan iallefall styre den informasjonen bedre som kommer fra den administrative delen av klubben.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 15 aug 08, 15:29

Var mange som Jublet over Peter Ridsdale sine kjøp i Leeds for noen år siden og, meg innkludert. Og ikke nok med, han delte også ut lønninger som en full sjømann på horehus...... I dag kan vel ikke Ridsdale vise seg på åpen gate i Leeds.... Og hvor er Leeds?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 aug 08, 15:32

Opprinnelig postet av Kent

Må bare si det, fy faen for en jobb Per Morten Haugen har! Sitter som skyteskive for hele byen for at det ikke er mulig å lande kontrakter innenfor de økonomiske rammene han får av FFK styret.

Altså ma han ta imot all kjeft for ting som er helt utenfor hans kontroll!

Glad jeg ikker er i hans sko. Spørs om Nils Johan Semb har så lyst til det heller...

Enig. Kan ikke være greit.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 15 aug 08, 15:32

en ting jeg lurer på. gikk ikke høili ut å sa at vi skulle skaffe bra forsterkninger? når han går ut i media å sier sånt uten å følge opp så blir jeg skuffa. kunne han ikke heller holdt kjeft. hver gang høili har vært å lovet oss noe før så har han holdt ord.

ikke for å hetse høili eller noe. er utrolig glad for pengene han har spytta inn i klubben. vi hadde lagt i 2 div enda hvis det ikke hadde vært for han. men syns det er dumt å gi oss falske forhåpninger. nå venter jeg i spenning på om de klarer å få noen signeringer av klasse. begynner å tvile litt jeg nå.


stiansti

Knøttespiller

Ble medlem: 07 nov 07
Innlegg: 47

Lagt til: 15 aug 08, 15:44

Enig med deg der scheien, Høili pleier jo å holde ord.

Redd for at vi kan se langt etter klasse-spillere nå..

---------------------------

Fredrikstad - Laget i vår by!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5481

Lagt til: 15 aug 08, 15:46

Opprinnelig postet av scheien

en ting jeg lurer på. gikk ikke høili ut å sa at vi skulle skaffe bra forsterkninger? når han går ut i media å sier sånt uten å følge opp så blir jeg skuffa. kunne han ikke heller holdt kjeft. hver gang høili har vært å lovet oss noe før så har han holdt ord.

ikke for å hetse høili eller noe. er utrolig glad for pengene han har spytta inn i klubben. vi hadde lagt i 2 div enda hvis det ikke hadde vært for han. men syns det er dumt å gi oss falske forhåpninger. nå venter jeg i spenning på om de klarer å få noen signeringer av klasse. begynner å tvile litt jeg nå.

Jeg gjentar dette selv om det har vært sagt mange ganger tidligere.

Høili er en del av spillerinvest som har tatt på seg "å kjøpe" spillere til klubben. Om denne kjøpe summen deles mellom spillerinvest og klubben, eller om spillerinvest betaler det hele, avgjør hvordan "eierforholdet" til spilleren blir. Dermed også hvem som inkasserer etter videresalg.  Og det er ingen tvil. Spillerinvest har penger til spillerkjøp etter salget av Tarik.

Men det har jo ingen ting med tilfellet Espen Hoff å gjøre! Det har ikke engang vært forhandlinger mellom FFK og Lyn. Det dette angivelig strandet på var at FFK ikke kunne tilby Hoff den lønnen han krevde. Og det har jo ingenting med Høili og spillerinvest å gjøre. Klubben får ikke mer penger til å betale lønninger av den grunn.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


stiansti

Knøttespiller

Ble medlem: 07 nov 07
Innlegg: 47

Lagt til: 15 aug 08, 16:02

Jeg tenker mer på at hverdagen i FFK ikke akkurat er roserød om dagen.

Sliter med å finne erstatter til Tarik, og Tegan er ikke akkurat til å stole på.

Wehrman vil vekk, selve grunnmuren i FFK, og det letes etter en annen sportsdirektør enn PMH.

Det er ikke akkurat gladnyheter jeg våkner til hver morgen når jeg klikker meg inn på FB!

---------------------------

Fredrikstad - Laget i vår by!


MLarsen

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 15 aug 08, 16:42

Høili har talt!

Merkelig at noen her inne sier at FFK IKKE har penger, mens det i denne artikkelen står at FFK har. Hvem skal vi tro på?


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 15 aug 08, 16:48

Det er da forskjell på penger fått av spillerinvest til spesielle formål, og penger klubben selv har til rådighet.. Er det deg på bildet??   I såfall ville jeg kanskje vurdert å velge et annet etCool

---------------------------

Rødhvitelite-ultrasmentalitet


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 15 aug 08, 16:55

Opprinnelig postet av MLarsen

Høili har talt!

Merkelig at noen her inne sier at FFK IKKE har penger, mens det i denne artikkelen står at FFK har. Hvem skal vi tro på?

Enkelte bør iallefall forsøke å innse realitetene. Invest kjøper spillere. FFK lønner spillere. Det kan godt tenkes at Høili mener FFK har råd til én stk. Hoff, mens FFK kanskje heller ønsker å skaffe seg 2-3 spillere som kan bli salgsobjekter på sikt (ala Wallace).

I tillegg, som skrevet av meg selv og andre, må FFK sette forbruket på et nivå de kan håndtere. En spiller med f.eks. 3 mill i lønn vil medføre at andre nøkkelspillere (Raio, Gerrbrand, Wehrman, Gashi, f.eks.) vil kreve det samme. Da er jo helvete løs.

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


MLarsen

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 15 aug 08, 16:57

Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av MLarsen

Høili har talt!

Merkelig at noen her inne sier at FFK IKKE har penger, mens det i denne artikkelen står at FFK har. Hvem skal vi tro på?

Enkelte bør iallefall forsøke å innse realitetene. Invest kjøper spillere. FFK lønner spillere. Det kan godt tenkes at Høili mener FFK har råd til én stk. Hoff, mens FFK kanskje heller ønsker å skaffe seg 2-3 spillere som kan bli salgsobjekter på sikt (ala Wallace).

I tillegg, som skrevet av meg selv og andre, må FFK sette forbruket på et nivå de kan håndtere. En spiller med f.eks. 3 mill i lønn vil medføre at andre nøkkelspillere (Raio, Gerrbrand, Wehrman, Gashi, f.eks.) vil kreve det samme. Da er jo helvete løs.

 

Legger meg flat der. Må si jeg er enig. Tror jeg må slutte å lese f-b.noWink


Bærra

Juniorspiller
Ble medlem: 15 aug 08
Innlegg: 116

Lagt til: 15 aug 08, 18:17

Når Høili nå sier det er viktig å fornye kontrakten til Kasey, regner jeg også med at det er midler tilstede til dette. Hvorfor må det alltid gå så langt i forhandlinger i FFK at det ikke skjer noe før Høili er ute i avisa!?!

 

 


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 15 aug 08, 18:23

Jeg ser egentlig ikke hele grunnen til å reforhandle kontrakten enda jeg da. Hvis Kasey hadde problemer med lønna si, så burde han vel reagert da han skrev under, da han er en av de siste som har kommet i klubben! Når det er to år igjen av kontrakten syns jeg det ikke er noe å gjøre en stor sak ut av! Er vel ikke akkurat sånn at han kan stikke nå uansett?!

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 15 aug 08, 18:27

Opprinnelig postet av Bærra

Når Høili nå sier det er viktig å fornye kontrakten til Kasey, regner jeg også med at det er midler tilstede til dette. Hvorfor må det alltid gå så langt i forhandlinger i FFK at det ikke skjer noe før Høili er ute i avisa!?!

 

 

Ja nå har det vært mye skriving og meninger her inne. Tok meg vel over 2 timer for å gjennomgå det meste etter hjemkomst. Jeg skal være kort. I prioritert rekke. 1.   Ligg unna Hoff. 2.   Sikre Kasey.3.   Ikke mobb Terje Høili.4.  


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 15 aug 08, 18:33

Opprinnelig postet av Bærra

Når Høili nå sier det er viktig å fornye kontrakten til Kasey, regner jeg også med at det er midler tilstede til dette.

Hvis Høili sier at Mor Nille er en sten, så er det sant også?

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!



Flat Trådet Nøstet
Side 46 av 71 46

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24