Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet sommeren 2008

Flat Trådet Nøstet
Side 18 av 71 18

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 30 jul 08, 20:38

Opprinnelig postet av Holters

Tror dere virkelig at FFK begynte å jobbe med dette først etter at Tarik ble solgt...?

Men da skjønner jeg ikke hvorfor Spillerinvest satt ned bena og sa nei til alternativene Joakim hadde speidet frem? Det er jo endel midler tilgjenglig og de visste Tarik kom til å bli solgt.

---------------------------

En spiller som Hans Erik Ramberg, som var fotballinvalid for to år siden, fikk lov til å kjøre rundt med midtbanen vår. Da er det noe fundamentalt galt-Kjetil Rekdal


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 30 jul 08, 20:43

Opprinnelig postet av solano2

Nei, men burde de ikke hatt noe klart, før de takket ja til budet på Tarik?

I en ideell verden så burde de vel det. Men hva hvis FFK hadde hentet inn 1-2 forsterkninger og gitt dem høvelig høy lønn basert på et Tarik-salg og Tarik hadde endt opp skadet?  Ikkeno cash fra salg og et enda høyere driftsbudsjett.

Selv om jeg kunne ønsket at FFK hadde hatt en knallspiss klar har jeg full forståelse for at FFKs ledelse og investorgruppe forsøker å holde seg på et økonomisk fornuftig nivå, rent driftsmessig.

Det er sjelden FFK vil kunne være alene om en spiller. Derfor er det jo fornuftig av FFK å jobbe langsiktig med kartlegging av spillere.

Vi får se hva FFKs sportslige ledelse klarer å trylle frem iløpet av overgangsvinduet.

Jeg er overhodet ikke bekymret per i dag.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 30 jul 08, 20:44
Endret: 30 jul 08, 20:48
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av A9$h

Opprinnelig postet av Holters

Tror dere virkelig at FFK begynte å jobbe med dette først etter at Tarik ble solgt...?

Men da skjønner jeg ikke hvorfor Spillerinvest satt ned bena og sa nei til alternativene Joakim hadde speidet frem? Det er jo endel midler tilgjenglig og de visste Tarik kom til å bli solgt.

Det tror jeg ikke hele det sportslige apparatet i FFK skjønner heller... Men som sagt før, både de som driver med økonomien i FFK og Spillerinvest mente at stallen måtte slankes før noen kommer inn. Driftskostnadene kunne ikke vokse ytterligere. I tillegg så har man det faktum at det er risikosport å satse på et ikke-realisert salg. Tarik kunne ha pådratt seg en karrieretruende skade.

Jeg tror faktisk ikke folk forstår hvor dårlig råd klubben har. Det er rett og slett ikke sunt å f.eks. ha så mye kortsiktig gjeld som det FFK har. Jeg vil tro mye (alt?) av FFKs andel fra Tarik-salget rett og slett går med til å forbedre økonomien i klubben. Og det er nødvendig. Jeg er jaggu ikke sikker på om FFK hadde fått fornyet spillerlisensen om dette hadde skjedd når økonomien var på sitt verste i år, men det blir bare spekulasjoner.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 30 jul 08, 20:49

Leste i papirutgaven av VG i dag at Brian West legger opp etter denne sesongen? Stemmer dette? (fant ikke noen annen tråd om dette). Han er vel ikke for gammel, men han ønsker kanskje å flytte hjem til USA? I såfall blir det vel en ekstra plass på "utlendingskvota" også?


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 30 jul 08, 20:52

Opprinnelig postet av aavdst

Leste i papirutgaven av VG i dag at Brian West legger opp etter denne sesongen? Stemmer dette? (fant ikke noen annen tråd om dette). Han er vel ikke for gammel, men han ønsker kanskje å flytte hjem til USA? I såfall blir det vel en ekstra plass på "utlendingskvota" også?

Han skal bli aksjemegler og bo i Fredrikstad tror jeg


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5414

Lagt til: 30 jul 08, 20:53

Opprinnelig postet av aavdst

Leste i papirutgaven av VG i dag at Brian West legger opp etter denne sesongen? Stemmer dette?

http://www.ffksupporter.net/forum/emne.php?eid=11697

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 30 jul 08, 20:53
Endret: 30 jul 08, 20:56
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av aavdst
Leste i papirutgaven av VG i dag at Brian West legger opp etter denne sesongen? Stemmer dette? (fant ikke noen annen tråd om dette). Han er vel ikke for gammel, men han ønsker kanskje å flytte hjem til USA? I såfall blir det vel en ekstra plass på "utlendingskvota" også?

Brian West legger opp pga han rett og slett ikke holder mål som fotballspiller lenger. Tror han ville bli aksjemegler. Tviler på at han drar tilbake til USA, han har jo både samboer og unge her i Fredrikstad. :)

Så ja, etter sesongen blir det én ekstra (av elleve mulige) "fri spiller"-plass ledig.

Er rimelig sikker på at FFK henter en utenlandsk spiss. De som holder mål i Norge er trolig for dyre. FFK vil jo ha en ung spiss med videresalgspotensial, og det får vi neppe med norsk pass.

... med mindre man skulle få lokket Hoff hit. Ser ikke helt hvem andre som skulle være aktuelle.

Generelt tror jeg at FFK ser etter investeringsobjekter. Vi kan ikke bare handle og handle, slik f.eks. Brann kan. Vi er tvunget til å finne spillere vi kan tjene gode kroner på i fremtiden gjennom salg. Av og til må man også hente inn rutine (f.eks. Ophaug og Barsom), som ikke koster skjorta i innkjøp, men jeg tror ikke det blir den røde tråden fremover.

 

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 30 jul 08, 21:02

Opprinnelig postet av Holters

Brian West legger opp pga han rett og slett ikke holder mål som fotballspiller lenger. Tror han ville bli aksjemegler. Tviler på at han drar tilbake til USA, han har jo både samboer og unge her i Fredrikstad. :)

... med mindre man skulle få lokket Hoff hit. Ser ikke helt hvem andre som skulle være aktuelle.

Takk for info. West sin avskjed ble tydeligvis offentlig mens jeg var bortreist på ferie.

Kan ikke Ålesunds Jonathan Parr være et fremtids alternativ? Og som allerede nå leverer varene?


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 30 jul 08, 21:14

Opprinnelig postet av aavdst

Kan ikke Ålesunds Jonathan Parr være et fremtids alternativ? Og som allerede nå leverer varene?

Parr virker som en meget interessant spiller. Norsk, ung og leverer allerede nå. Løp  og kjøpLaughing


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 31 jul 08, 10:26

Brann vil ha Premier League-spiss

Jeg tror vi kan glemme at FFK klarer å konkurrere om spillere som Morten Moldskred og Rade Prica, så lenge det er snakk om overgangsummer på 15-20 mill. på disse spissene som har slått igjennom i Scandinavia Frown

.......men vi kan jo alltid håpe og drømme litt, da Tongue out

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Modric

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jul 08
Innlegg: 212

Lagt til: 31 jul 08, 10:28

En ting jeg ikke skjønner er hvorfor ikke flere klubber ser mot England? Se etter spillere i the Championship eller Leauge 1.

Finnes jo flust av gode spisser der, som hever ethvert Tippeliga lag... Tviler på at en overgangssum for en del av de spillerne strekker seg over 10million NOK


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 31 jul 08, 11:42

Opprinnelig postet av Modric

Finnes jo flust av gode spisser der, som hever ethvert Tippeliga lag... Tviler på at en overgangssum for en del av de spillerne strekker seg over 10million NOK

Spillere som f.eks?  Og kanskje en overgang kan skje rundt 1 million pund, men hva tror du disse spillerne har i lønn, da?  En middels Championshipklubb har jo budsjetter som HELE tippeligaen samlet... 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 31 jul 08, 13:14

Han tenker nok på spillere som sitter på benken der borte. Men for meg holder de da knapt mål i Tippeligaen, og er da ikke å trakte etter. Sitter de på benken på nivå 2, så vil det jo si at de er nesten på nivå 3. Ikke bra nok det.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5414

Lagt til: 31 jul 08, 13:35

Gerrbrand har da gjort det rimelig bra her og han kom fra benken til en klubb i Championship

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 31 jul 08, 13:39

Opprinnelig postet av Rey

Gerrbrand har da gjort det rimelig bra her og han kom fra benken til en klubb i Championship

Finnes sikkert unntak selvfølgelig.Wink


Modric

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jul 08
Innlegg: 212

Lagt til: 31 jul 08, 13:40

Kun snakk om å finne den riktige spilleren der borte.. Tror nok ikke lønnsnivået er alt for stort i The Championship enn det er i Tippeligaen.. Begynt å bli rimelig greie lønninger for middelmådige spillere i Tippeligaen og.

Derfor tror jeg det kan være smart å se mot England for å finne en spiss. evt andre spillere.

Tror nok det er et marked for norske klubber kan blande seg inn og hente spillere..


Thor Gunnar

A-lagspiller
Ble medlem: 25 mai 06
Innlegg: 268

Lagt til: 31 jul 08, 17:13

FFK skal ha meldt sin interresse for Robbie Winthers og Trond Fredrik Ludvigsen

http://forum.bataljonen.no/index.php/topic,8955.0.html


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 31 jul 08, 17:15

Opprinnelig postet av Thor Gunnar

FFK skal ha meldt sin interresse for Robbie Winthers og Trond Fredrik Ludvigsen

http://forum.bataljonen.no/index.php/topic,8955.0.html

Å nei!! Yell

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 31 jul 08, 17:22

Opprinnelig postet av Thor Gunnar
FFK skal ha meldt sin interresse for Robbie Winthers og Trond Fredrik Ludvigsen

Winthers? Det er vel rimelig uaktuelt ettersom han er fast bestemt på å flytte tilbake til Skottland etter sesongen for at ungene skal gå på skole der. Har ikke kona og ungene allerede flyttet dit?

Ludvigsen er talentet som muligens aldri slår ut i full blomst. Er vel kun i Glimt han har noe å vise til, han falt igjennom mer eller mindre i RBK, Hertha Berlin og nå Brann?

Dette er neppe kvalitetsspillere som går rett inn på laget og forsterker det nevneverdig uansett. Håper de sikter høyere enn som så.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 31 jul 08, 17:23

Opprinnelig postet av Thor Gunnar

FFK skal ha meldt sin interresse for Robbie Winthers og Trond Fredrik Ludvigsen

http://forum.bataljonen.no/index.php/topic,8955.0.html

Tror du skal ta det der med et par never salt...



Flat Trådet Nøstet
Side 18 av 71 18

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340