Husk meg
Brukernavn
Passord

Gi Kvisvik ny kontrakt Nå

Flat Trådet Nøstet
Totalt 4 sider Alle

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 04 jun 08, 14:42

Jeg har hvert en av de som har kritisert Kvisvik men nå mener jeg han burde få ny kontrakt.Kommer ingen innlegg uten han på banen;Barsom vimser for mye rundt,Ramberg passer ikke på kanten(ja han hadde et par bra kamper) Kouadio har brukbare innlegg men blir fort sliten.

Til sist så viser det seg jo at Kvisvik er nest sist ved de fleste scoringene vi har


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 04 jun 08, 14:47
ja, våkne  opp !!! gi han kontrakt, han er absolutt god nok. selg tarek,tegan og gardar snarest. sett inn ungdommen og sats videre.

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 04 jun 08, 14:48
Kvisvik er dyktig de siste 20 minuttene hvis han får komme utvilt fra benken. Han kan avgjøre kampen med et slikt innhopp og jeg kan ikke med min villeste fantasi forstå hvorfor dette ikke er godt nok. Hvis alle parter blir enige om at det er hans spesialitet og det ikke sutres om å spille hele kampen (noe han ikke klarer på et slikt nivå), er jeg enig med deg.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 04 jun 08, 14:57
Kanon spiller som kan bidra i mange år enda. Kom igen! Nå må dere våkne før det er for sent i Moss og Sarp. Ser ingen grunn til at FFK skal tilby ham ny kontrakt.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 04 jun 08, 14:58
Endret: 04 jun 08, 15:00
Opprinnelig postet av paco
Til sist så viser det seg jo at Kvisvik er nest sist ved de fleste scoringene vi har


Det er jo bare vås. Kvisvik har to assist i serien, FFK har scoret 15 mål. I cupen har vi scoret åtte mål, Kvisvik har assist på tre av dem (kanskje to til).

Er enig i at kantspillerne nå overhodet ikke fungerer optimalt som kantspillere med innlegg fra dødlinjen, men tror fremtiden ligger i nye spillere fremfor en aldrende Kvisvik. Etter de to gode innhoppende så har han stort sett ikke gjort all verden ut av seg.

Noe aner meg at du igjen prøver å fyre opp stemningen som ved Wallace-uttalensene men...

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 04 jun 08, 15:03
Opprinnelig postet av paco

 

Til sist så viser det seg jo at Kvisvik er nest sist ved de fleste scoringene vi har

Assist i serien for FFK:

Tarik   3

Gardar, Kvisvik og Tegstrøm  2

 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 04 jun 08, 15:34
kan sikker gi han kontrakt tilbud, men FFK gir han nok 1 år bare og ikke den lønna kvisvik drømmer om..

så har kvisvik vært litt mindre klok og gått ut i media da han fikk beskjed om og holde munnen.

Det er klart det er trist og miste spillere. Kvisvik har et meget klokt fotball hode. Enste jeg spørr om. Er det nok ?

Han har vel enda ikke spilt 90 min ?

---------------------------

http://keiko99.net


Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 04 jun 08, 15:36
Men hvor mange målgivende har han hatt der målet har avgjort kampen?

---------------------------

GÅ SJÆL RHINO!


Marensius

Juniorspiller

Ble medlem: 20 okt 04
Innlegg: 111

Lagt til: 04 jun 08, 15:48

og enda viktigere, hvor mange målgivende har han hvis du tar med spilletid. Nå har jeg ikke spilletid på de forskjellige spillerne i hodet, men at Kvisvik har 5 målgivende på x antall spilte minutter (ikke mange) så er snittet hans rimelig høyt. Og hvis du tar med de pasningene han har hatt hvor de "målgivende" pasningene har blitt spolert med dårlige avsluttninger så er vel han klart på topp på den listen.

Når vi har så dårlige kantspillere, må bruke ramberg på høyrekant og en høyrebent Barsom på venstresiden som alltid dribler inn mot midten så skjønner jeg ikke hva som er problemet. Har Grønnhagen noe personlig mot Kvisvik, eller er det bare jeg som er så dum og mener Barsom bør spille på høyrekant og Kvisvik på venstresiden..... 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 04 jun 08, 15:52
Endret: 04 jun 08, 15:52
Opprinnelig postet av Marensius

og enda viktigere, hvor mange målgivende har han hvis du tar med spilletid. Nå har jeg ikke spilletid på de forskjellige spillerne i hodet, men at Kvisvik har 5 målgivende på x antall spilte minutter (ikke mange) så er snittet hans rimelig høyt. Og hvis du tar med de pasningene han har hatt hvor de "målgivende" pasningene har blitt spolert med dårlige avsluttninger så er vel han klart på topp på den listen.

For det første har han kun 2 målgivende i serien. For det andre er FFK blant de mestscorende, så det er ikke så mange pasninger som har blitt spolert.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Marensius

Juniorspiller

Ble medlem: 20 okt 04
Innlegg: 111

Lagt til: 04 jun 08, 17:14
2 i serien + 3 målgivende i cupen i følge FFK1903 så han er rimelig effektiv i forhold til spilte minutter. 

1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 04 jun 08, 17:26
Du er ikke stor fan av  Kvisvik du. .han må få kontrakt. Keiko, hva faan hvet du om hva han forlanger i lønn da ?De derre stakkars fremmedarbeiderne som flyr rundtur inni midtur de kunne gjerne tatt første fly hjem.-det er bedrøvlelig å se alt det tullet de finner på. La de gå til Sparta og behold Kvisvik.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 04 jun 08, 17:28

Eliteserieklubb snuser på Kvisvik

En veletablert eliteserieklubb skal ha vist interesse for Raymond Kvisvik.

www.sa.no/sport/ssf/article3585546.ece


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 04 jun 08, 22:08

Opprinnelig postet av keiko99
Kvisvik har et meget klokt fotball hode. Enste jeg spørr om. Er det nok ?

Han har vel enda ikke spilt 90 min ?

Utover et meget godt fotballhode har Kvisvik også en høyrefot på nivå omtrent med det beste i TL, og en venstrefot som ingen annen i TL kan matche. Kombinasjonen av disse tre, hvor plasseringsevne og oversikt hører inn under et godt fotballhode, gjør Kvisvik samlet sett til en spiller som i det minste hører til blant TL`s øvre havldel av spillere. Og helt klart er han en verdifull spiller med sin kreativitet, presise dødballer og offensive pasninger.

Senest i fjor spilte Kvisvk flere av sine beste kampper når han fikk spille fra start. I år har han ikke fått den muligheten særlig ofte. Det er ikke bare galt det, når det betyr at andre er bedre. Men jeg har ikke gitt opp 90 minutters-Kvisviken helt ennå. Men selv om jeg er for optimistisk på dette punktet er Kvisvik en verdifull spiller for laget også uten at han spiller 90 minutter i hver kamp.

Jeg håper FFK ser verdien av å ha Kvisviks kvaliteter i laget, og gir ham en konkurransedyktig kontrakt for nok en sesong. Gjerne én sesong av gangen fra nå av, og gjerne en prestasjonsfokusert kontrakt, slik at han ser at han må fortsette å trene og jobbe på sitt beste for å få såvel spilletid som god betaling.

Det burde gå an å få til en kontrakt her som alle parter kan være forsnøyd med.

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 04 jun 08, 22:17

For å kaste inn en liten brannfakkel på bålet, så skal jeg gi bort et helt gratis tips til de (ingen spesifikke i tankene) som mener Kvisvk bør kastes på dør fordi han ikke er blant de største arbeidsjern i serien: På Romerike er det en klubb som heter LSK  - de legger ikke skjul på at de setter solid fysikk i førersetet, og alt annet i andre rekke. Kanskje man finner seg bedre til rette her?

Skulle noen av uutgrunnelige årsaker ikke ha sansen for LSK er det bare å forstette langs E6 nordover, så finner man snart HamKam. De vet også å verdsette fysisk innsats fremfor teknikk på banen.

Selv håper jeg FFK fortsetter å dyrke god teknikk, presisjon og intelligent pasningsspill også i fremtiden. Det er ikke sikkert det er så mye mer effektivt i lengden, men jeg synes nå det langt mer underholdende å se på. Under en silk filosofi burde Kvisvik være god å ha en stund til.

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 04 jun 08, 22:18
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av paco

 

Til sist så viser det seg jo at Kvisvik er nest sist ved de fleste scoringene vi har

Assist i serien for FFK:

Tarik   3

Gardar, Kvisvik og Tegstrøm  2

 



Assistene til Tarik, Gardar og Tegström kan ikke regnes her, i og med at de ikke er spellefordelere, og spisser.

Og da står vi igjen med en spiller: Kvisvik. Han finner løsninger der andre fomler, ikke demper ballen skikkelig, og ikke har overblikk.

Mitt forslag: Gi Kvisvik tilbud om ny toårskontrakt, på noe lavere lønn i dag, forsøk å hjelpe fyren med å ordne opp i pengesurret, la han få en ren spillefordeler-rolle i FFK, og bruk ham til samme sak. Guden skal vite hvor god han hadde vært med saker og ting ute av verden, og en rolle på laget som harmonerer litt mer med hans spisskompetanse.

Jeg er sikker på at et FFK uten Kvisvik mister en dimensjon, noe også flere seriekamper iår har vist, etter mitt skjønn.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 04 jun 08, 22:23
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

For å kaste inn en liten brannfakkel på bålet, så skal jeg gi bort et helt gratis tips til de (ingen spesifikke i tankene) som mener Kvisvk bør kastes på dør fordi han ikke er blant de største arbeidsjern i serien: På Romerike er det en klubb som heter LSK  - de legger ikke skjul på at de setter solid fysikk i førersetet, og alt annet i andre rekke. Kanskje man finner seg bedre til rette her?

Skulle noen av uutgrunnelige årsaker ikke ha sansen for LSK er det bare å forstette langs E6 nordover, så finner man snart HamKam. De vet også å verdsette fysisk innsats fremfor teknikk på banen.

Selv håper jeg FFK fortsetter å dyrke god teknikk, presisjon og intelligent pasningsspill også i fremtiden. Det er ikke sikkert det er så mye mer effektivt i lengden, men jeg synes nå det langt mer underholdende å se på. Under en silk filosofi burde Kvisvik være god å ha en stund til.



Her er jeg 110% enig, Flight. Kvisviks evner er faktisk så verdifulle i fotball, at man faktisk skal se gjennom fingrene med både 90 minutter og fighting spirit. En god klubb  selger sjela si for spillere som tilfører det lille ekstra, og hvis det lille ekstra medfører at resten av laget må jobbe 10% mer, so what.

Det virkelig gode fotballhode vokser ikke på trær, og la oss nå for guds skyld ikke tro at alt er bedre enn det vi har.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 04 jun 08, 22:25
Opprinnelig postet av Asgeir
Assistene til Tarik, Gardar og Tegström kan ikke regnes her, i og med at de ikke er spellefordelere, og spisser.


Kvisvik står fortsatt med to assist uansett hva du regner med eller ikke. Det blir uansett feil å hevde at han er nest sist på de fleste scoringene, som jo var det som ble svart på. For min del kan assistene komme fra hvilen som helst spiller, bare de kommer. Se på en viss islending på Stabæk. Syv assist i serien!

MLarsen

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 05 jun 08, 11:19
Opprinnelig postet av Patrioten

Eliteserieklubb snuser på Kvisvik

En veletablert eliteserieklubb skal ha vist interesse for Raymond Kvisvik.

www.sa.no/sport/ssf/article3585546.ece



- Ikke hørt noe fra eliteserieklubb


Så langt er det bare Sparta Sarpsborg som har henvendet seg om Kvisvik til FFK.

Link

---------------------------

Tarik på landslaget!


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 05 jun 08, 12:46
Er enig med de som vil tilby Kvisvik ny kontrakt. Om han ikke har så mange målgivende denne sesongen, har han uansett mange gode pasninger (som ikke har ført til mål - noe som ikke behøver å være Kvisvik sin skyld). Det er uansett alltid spennende når Kvisvik kommer innpå - for man vet at det kan bli magi da. Og det er jo det uvisse som gjør det spennende. Denne ekstra dimensjonen av underholdningsverdi gjør at det blir morsomt å se FFK. Hvis Kvisvik selv er fronøyd med å ikke være fast i første-11`ern - så tilby ham ny kontrakt. Lengden på kontrakten skal jeg ikke spekulere i men det kan avhenge av lønnsnivået. En 3-års kontrakt kan gi lavere lønn pr år enn f.eks en 1-årskontrakt.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 11 jun 08, 07:05

Conny vil ha "Super-Ray"

Jobben med finansieringen er i gang Sarpsborg Fotball Invest frir til det øvrige næringslivet "Super-Ray" glad for interessen fra hjembyen

Conny Karlsson (54) trengte bare ett møte med Raymond Kvisvik (33) for å være overbevist om at "Super-Ray" er en mann for Sarpsborg Sparta.
http://www.sa.no/sport/ssf/article3598603.ece


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 11 jun 08, 07:38
Endret: 11 jun 08, 07:42
Endret av: Holters

Dette ville ha vært det beste for alle parter. Uansett hva man mener om Kvisvik eller ei, så er det ikke noe poeng i at han blir værende i Fredrikstad når det sportslige apparatet ikke vurderer ham som god nok for startelleveren likevel. Da hjelper det lite hva vi supportere mener og ønsker. Å forlenge med Kvisvik i ett eller tre år når vi allerede nesten ikke benytter ham virker veldig unødvendig. Det er å kaste bort ressurser vi kunne ha brukt på andre spillere.

Jeg har troa på at FFK klarer å hente inn en enda bedre spiller, og det er nok bare aktuelt dersom klubben klarer å slanke stallen i sommer. Skulle det vise seg at Spilleinvest ønsker at Kvisvik skal bli værende i klubben, så får han nok det. Sånn har fotballen blitt.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 11 jun 08, 09:15
Opprinnelig postet av kanogvetalt

For det andre er FFK blant de mestscorende, så det er ikke så mange pasninger som har blitt spolert.


Vi produserer flest sjanser i serien, så du skriver jo tull.

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 11 jun 08, 09:21
Opprinnelig postet av FFK1903


Kvisvik står fortsatt med to assist uansett hva du regner med eller ikke.


Og de assistene har gitt oss hvor mange poeng? 6?

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 11 jun 08, 09:31
Opprinnelig postet av Holters

Dette ville ha vært det beste for alle parter. Uansett hva man mener om Kvisvik eller ei, så er det ikke noe poeng i at han blir værende i Fredrikstad når det sportslige apparatet ikke vurderer ham som god nok for startelleveren likevel. Da hjelper det lite hva vi supportere mener og ønsker. Å forlenge med Kvisvik i ett eller tre år når vi allerede nesten ikke benytter ham virker veldig unødvendig. Det er å kaste bort ressurser vi kunne ha brukt på andre spillere.

Jeg har troa på at FFK klarer å hente inn en enda bedre spiller, og det er nok bare aktuelt dersom klubben klarer å slanke stallen i sommer. Skulle det vise seg at Spilleinvest ønsker at Kvisvik skal bli værende i klubben, så får han nok det. Sånn har fotballen blitt.


Det er spillere i stallen som bør ut lenge før Raymond om stallen skal slankes for å få plass til nye spillere. Nevner noen: Brian West og Andreas Tegstrøm bør selges. Agim Shabani, Christian Halvorsen og Martin Elvestad bør kanskje leies ut en stund for å få spilletid i f.eks. Adeccoligaen? Vidar Martinsen er vel mer eller mindre ute? Med andre ord: God plass til Raymond Kvisvik i stallen selv om du har trua på at FFK kan hente en spiller som er enda bedre....

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 11 jun 08, 09:57

Nå er det bare Elvestad som spiller i samme lagdel som Kvisvik, og ikke engang han er en kantspiller. Ergo er ingen av de du lister opp vesentlige (direkte konkurrenter) for om man ønsker å beholde Kvisvik eller ei, selv om jeg tror du er svært nærme sannheten når det gjelder salg og utlån.

De to eldre spillerne du nevner (West og Tegström) blir nok "lagt ut for salg" i sommer, men de blir nok vanskelige å få solgt, da begge trolig sitter på gode kontrakter. Ungguttene du nevner blir trolig vurdert for utlån, men de er jo uansett ikke de største "utgiftspostene". Vidar Martinsen sliter med kneet, og karrieren kan jo være over for hans del. Men disse spillerne har ingenting å si for om det er plass til Kvisvik eller ei. Her er regnestykket at han sliter benken, altså blir vurdert bak andre spillere i stallen allerede, og eventuelle nye forsterkninger inn.

Det er liten tvil at FFK først og fremst trenger offensive forsterkninger, selv om vi har mye kvantitet på topp og 8 (9 med Stadheim) spillere i midtbaneleddet. For å få nye spillere inn i disse lagdelene, så må noen ut, og Kvisvik som kun har kontrakt ut sesongen er nok en av de enkleste "å få ut", da han neppe er i fremtidsplanene til FFK.

Bak på banen har vi faktisk veldig tynn dekning. Vi har bare 5 som virkelig holder nivået (Czwartek, Piiroja, Gerrbrand, Wallace og Ophaug), to unggutter som trolig ikke er gode nok (per dags dato) og en som går konstant skadet. Vi tåler ikke mange skader bak heller. Det er jo en grunn til å la unggutene få være i klubben ut sesongen, så får man heller vurdere etter sesongslutt om det beste for deres videre utvikling kan være et utlån.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 11 jun 08, 10:04
Endret: 11 jun 08, 10:05
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av HotDream
Og de assistene har gitt oss hvor mange poeng? 6?

 

Det kommer helt an på hvordan man ser det. Han hadde assist på den forløsende førstescoringen mot Glimt, men vi vant 2-0, så ingen vet hvor avgjørende den assisten er for poengene. Mot Molde la han også opp til førstemålet, men da scoret Molde etterpå og etter det igjen scoret vi 2-1-målet som ga seieren.

 

Jeg mener det blir feil å si at de to assistene alene ga oss seks poeng i hvert fall, men en viktig faktor var de nok.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 11 jun 08, 11:02
Opprinnelig postet av FFK1903

Det kommer helt an på hvordan man ser det. Han hadde assist på den forløsende førstescoringen mot Glimt, men vi vant 2-0, så ingen vet hvor avgjørende den assisten er for poengene. Mot Molde la han også opp til førstemålet, men da scoret Molde etterpå og etter det igjen scoret vi 2-1-målet som ga seieren.

Jeg mener det blir feil å si at de to assistene alene ga oss seks poeng i hvert fall, men en viktig faktor var de nok.

Sa jo ikke det. Det var spørsmålstegn bak, men la oss si 4 poeng da, som er forskjellen mellom seier og uavgjort i de 2 kampene.
Poenget mitt er at Raymond fortsatt har evnen til å komme inn og endre kamper hvor vi sliter, og han gjør også at spillere som Tarik og Gardar gjør bedre kamper. Raijo scorer jo så og si aldri på passning fra andre enn Raymond.... Barsom og Kasey mangler det samme overblikket og serverer sjelden eller aldri noen avgjørende passninger. Kouadio (dribler seg sliten) mangler framdrift og går seg som regel fast. Gashi er ingen tilrettelegger. Vi trenger Raymond!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 11 jun 08, 11:47
Enig i at vi trenger han for å være en superreserve, ikke for å starte kampene.

1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 11 jun 08, 11:51
Det er helt opplagt at FFK er bedre med Kvisvik på banen.De andre foran får jo en helt annen fotballforståelse og binder opp flere forsvarere. Dette gir jo også større rom og angrepet blir ikke så forutsigbart.

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 11 jun 08, 12:16
Til tider stemmer det 1947, de få periodene Kvisvik er i "form" i innbyttene sine, nå de siste gangene har ikke det funka så bra heller, nå får han ikke spille mer, merkelig Grønhagen ikke ser det alle her inne ser ;)

thh

Knøttespiller
Ble medlem: 07 mai 08
Innlegg: 46

Lagt til: 11 jun 08, 12:16

Kvisvik er best som venstre midtbane, og slik som Barsom spiller om dagen er jeg ikke i tvil om hvem jeg ville benyttet.

La merke til at Barsom spilte sentralt mot Skeid. Da var han benens desidert dårligste. Jeg fikk nesten sjokk over hvor tafatt og lite konstruktiv han var.Noe bedre var det da han ble flyttet til kanten i 2. omg.

Så mot Stabekk var Barsom så der..., Mens igjen mot Tromsø igjen meget svak. Neste kamp ville jeg satset på Kvisvik.

Konklusjonen må bli at per idag er Kvisvik 1. valg på venstre midtbane.

GI KVISVIK NY ETTÅRS KONTRAKT. (MEN TIL VILKEN PRIS????)

---------------------------

theiv


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 11 jun 08, 12:22

Opprinnelig postet av 1947modell
Det er helt opplagt at FFK er bedre med Kvisvik på banen.De andre foran får jo en helt annen fotballforståelse og binder opp flere forsvarere. Dette gir jo også større rom og angrepet blir ikke så forutsigbart.

 

Med andre ord, du stiller altså spørsmålstegn over Grønis fotballfaglige kunnskaper, eller objektivitet?Eller ønsker han bare rett og slett ikke å stille med det til enhver tid beste lag tror du?

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 11 jun 08, 12:22

Helt i orden at Kvisvik er en av de beste tilretteleggerene, men det er jo en kjensgjerning at man må faktisk prestere og bidra på trening for å få spille. Så det er kanskje der det ligger? At han rett og slett ikke presterer godt nok på trening.

Og når de langt inn i serien sier at han fortsatt ikke holder i 90 min. Så bør vel mannen snart tenke litt på egentrening for å få lov til å starte kamper.

Er klar over at han var skadet en periode, men at det skal ta så fryktelig lengere tid for han å komme opp på topp nivå igjen, tar jeg som ett tegn på dårlig innsats for å komme tilbake.

 

For egen regning

 


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 11 jun 08, 16:00
Opprinnelig postet av stjernengutt

Opprinnelig postet av 1947modell
Det er helt opplagt at FFK er bedre med Kvisvik på banen.De andre foran får jo en helt annen fotballforståelse og binder opp flere forsvarere. Dette gir jo også større rom og angrepet blir ikke så forutsigbart.

 

Med andre ord, du stiller altså spørsmålstegn over Grønis fotballfaglige kunnskaper, eller objektivitet?Eller ønsker han bare rett og slett ikke å stille med det til enhver tid beste lag tror du?

Stiller meg på ingen måte over Grønis sine disponeringer,men det er jo en kjennsgjerning at de fleste her inne og ellers rundt omkring vil ha Kvisvik. Enhver forståsegpåer ønsker hans kvaliteter tilbake og det tror jeg han får med mer spilletid. Mannen er jo en artist som må ha kamper for å kommer i form. Det har han ikke fått. FFK vil garantert heve seg i spillet med Kvisvik i god form og gleden over å få spille. Det ssamme skjedde i Bergen, han fikk spille seg i kampform. Aldri har han vært noen defensiv kjempe og blir det vel heller aldri nå som han heller mot karriereslutt på topplan,men jeg mener forsatt at han bør få ny kontrakt.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 11 jun 08, 16:36

Sånnsom formen til Barsom har vært i det siste, mener jeg vi trenger en reserve på venstrekanten. Vi har Kouadio og Thomassen, men det er umulig å si om noen av dem vil slå til noe særlig i Tippeligaen. Derfor mener jeg at vi bør beholde Kvisvik, for å kjøpe en ny venstrekant som er veldig god når vi har Barsom og de to jeg nevnte over, er litt rart. Skal vi være et topplag, må vi ha bredde i stallen. Det mener jeg Raymond Kvisvik gir oss.

Men jeg syns ikke han bør få mer enn en ettårskontrakt. Jeg tror Raymond spiller best under litt press, og at han kan bli litt for slækk hvis han vet at han har en treårskontrakt med bra lønn..

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 11 jun 08, 16:55
Press? Han har vel nok press med gjlden sin.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 11 jun 08, 17:08
Med treårskontrakt(eller lignende) og god lønn, er han godt forsikret økonomisk. Hvis han har en ettårskontrakt og vet at FFK fornyer hvis han presterer bra, må han jo prestere bra..

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 11 jun 08, 17:37

Han har prøvd å overbevise om å få ny kontrakt i hele år, skal han få ettårskontrakt å håpe han begynner å prestere av den grunn? Embarassed


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 11 jun 08, 17:46
Opprinnelig postet av HotDream
Sa jo ikke det. Det var spørsmålstegn bak, men la oss si 4 poeng da, som er forskjellen mellom seier og uavgjort i de 2 kampene.

Poenget mitt er at Raymond fortsatt har evnen til å komme inn og endre kamper hvor vi sliter, og han gjør også at spillere som Tarik og Gardar gjør bedre kamper. Raijo scorer jo så og si aldri på passning fra andre enn Raymond.... Barsom og Kasey mangler det samme overblikket og serverer sjelden eller aldri noen avgjørende passninger. Kouadio (dribler seg sliten) mangler framdrift og går seg som regel fast. Gashi er ingen tilrettelegger. Vi trenger Raymond!

Det blir uansett synsing, selv om han kom inn og løsnet opp spillet. Du skriver for øvrig som om at FFK aldri kan hente en Raymond-erstatter og ser kun i egne rekker. I dagens stall så har han noe de andre ikke har, men det betyr ikke at vi kan hente inn en i sommer, noe jeg også tror vi gjør. Så lenge han vel ikke er fornøyd med å være superreserve så tror jeg det er riktig av både klubb og spiller å skilles.  


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 11 jun 08, 19:08
Opprinnelig postet av FFK1903

Det blir uansett synsing, selv om han kom inn og løsnet opp spillet. Du skriver for øvrig som om at FFK aldri kan hente en Raymond-erstatter og ser kun i egne rekker. I dagens stall så har han noe de andre ikke har, men det betyr ikke at vi kan hente inn en i sommer, noe jeg også tror vi gjør.  

Hvis FFK har råd til å hente og lønne en spiller som har alle Raymonds kvaliteter pluss det som noen mener Raymond mangler, ja da skal de jammen få spenne mer penger enn det de får ved å selge unna Tarik pluss et par av typen Tegstrøm/West... Hvor mye betalte vi for Raymond "med alle hans svakheter"?
Lurer også på hva Barsom har gjort i årets serie som gjør at han blir foretrukket på venstre kant. Mannen er etter min mening en gedigen skuffelse ut fra det han viste i treningskampene før seriestart....


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 11 jun 08, 19:26
Du får det til å høres ut som Kvisvik er uerstattelig, noe han overhodet ikke er. Hvor mange kvaliteter utover en pasningsfot er det vi snakker om egentlig?

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 11 jun 08, 19:31
Endret: 11 jun 08, 19:32
Endret av: Patrioten

Opprinnelig postet av FFK1903
Du får det til å høres ut som Kvisvik er uerstattelig, noe han overhodet ikke er. Hvor mange kvaliteter utover en pasningsfot er det vi snakker om egentlig?

Det holder vel med en pasning , så lenge han har, en, to, tre målgivende og vi vinner, gjør det ikke det


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 11 jun 08, 20:23
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av FFK1903

Det blir uansett synsing, selv om han kom inn og løsnet opp spillet. Du skriver for øvrig som om at FFK aldri kan hente en Raymond-erstatter og ser kun i egne rekker. I dagens stall så har han noe de andre ikke har, men det betyr ikke at vi kan hente inn en i sommer, noe jeg også tror vi gjør.  

Hvis FFK har råd til å hente og lønne en spiller som har alle Raymonds kvaliteter pluss det som noen mener Raymond mangler, ja da skal de jammen få spenne mer penger enn det de får ved å selge unna Tarik pluss et par av typen Tegstrøm/West... Hvor mye betalte vi for Raymond "med alle hans svakheter"?
Lurer også på hva Barsom har gjort i årets serie som gjør at han blir foretrukket på venstre kant. Mannen er etter min mening en gedigen skuffelse ut fra det han viste i treningskampene før seriestart....

Barsom skuffer stort og både Kvisvik og Kouadio burde være foretrukket fremfor han

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 11 jun 08, 21:22

Opprinnelig postet av FFK1903
Du får det til å høres ut som Kvisvik er uerstattelig, noe han overhodet ikke er. Hvor mange kvaliteter utover en pasningsfot er det vi snakker om egentlig?

Hva med fotballforståelse? Blikk for spillet? Det er ikke først og fremst i føttene det ligger om man er god til å slå pasninger. Det ligger snarere i blikket for spillet, evnen til å se muligheter, medspillere på løp, åpninger i forsvaret.

Kvisvik kritiseres ofte for å ikke ta dype defensive løp. Men gang på gang ser vi at når motstanders angrep blir brutt, så ligger Kvisvik spillbar ut på venstrekanten, og hvis f.eks Tarik går på løp umiddelbart så er vi én pasning unna en målfarlig kontring. Takket være Kvisvik evne til å gjøre seg spillbar i rette øyeblikk og til å både se og slå den nødvendige geniale pasningen.

Utover det er Kvisvik også meget sterk til å holde på ballen, og han gjør motstanderne nervøse og usikre. Det siste av gode grunner. Man vet aldri hva Kvisvik kan finne på, han skaper sjansert ut av ingenting og er således lei å forsvare seg mot.

Å redusere alt dette til at Kvisvik kun har en god pasningsfot og spørre hva det egentlig er verdt, det vitner om veldig lite fotballforståelse. Du får heller unnskylde at jeg sier det. Alternativt er dette utslag av en vilje til å kritisere Kvisvik som jeg har vanskelig for å forstå.

Som jeg har sagt flere ganger, det finnes massevis av andre idretter man kan la seg fascinere av hvis ekstrem fysisk innsats er det man verdsetter mest. Jeg for min del synes fotball er gøy fordi spillet åpner for aktører som Kvisvik som bidrar med noe annet enn bare fysisk slit. Vi trenger flere spillere som Kvisvik, ikke færre.

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 11 jun 08, 21:29

Opprinnelig postet av paco
Barsom skuffer stort

Barsom har hatt en dårlig periode nå. Jeg har inntrykk av at han er en veldig fin fyr som det er bra å ha i troppen, men kanskje hadde det vært like bra å la ham hvile noen kamper, så han kan finne igjen formen. At fyren har mye inne er det liten tvil om, men for tiden får han det ikke riktig til. Kanskje det hadde vært en idé å prøve ham på høyrekant? Jeg kan ikke helt se hva Grønhagen har å tape på det akkurat nå.

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


PlatinumCruiser

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 11 jun 08, 22:28

Jeg må bryte min tausehetsplikt for siste gang.

 Nå er jeg rett og slett så utrolig oppgitt. Jeg kommer ikke lenger til å støtte klubben, økonomisk eller verbalt, dersom Kvisvik forsvinner. Måten han har blitt skviset ut av klubben på gjør meg uvel. Jeg ønsker han alt godt i Sparta Sarpsborg, eller hva den klubben i Sarpsborg heter.  Fredrikstad FK er ikke lenger hva det var. Jeg har mistet gleden ved å gå på kamp - dette er på grunn av laget det stilles med og måten det spilles fotball på. Jeg gidder ikke bry meg med en klubb uten sjel. Fotball skal være underholdning! Om det fortsetter i den retningen vi er på vei nå, ender vi opp som landslaget til Hellas. Da koser jeg meg heller med fest-fotball på Nadderud. Den dagen Fredrikstad begynner å underholde igjen, kommer nok jeg og mange fler tilbake. Takk for nå.


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1126

Lagt til: 11 jun 08, 22:48
Du får gjøre som du vil men det fins en tid etter raymond også husk det.

pølse

A-lagspiller

Ble medlem: 15 mar 04
Innlegg: 525

Lagt til: 11 jun 08, 22:55
Opprinnelig postet av PlatinumCruiser

 Den dagen Fredrikstad begynner å underholde igjen, kommer nok jeg og mange fler tilbake. Takk for nå.

 Så du mener Kvisvik er den eneste spilleren i FFK som spiller "underholdende"? Resten av laget spiller destruktiv og kjedelig Hellas-fotball?

 Vi har kommet til et punkt hvor vi faktisk må innse at Kvisvik ikke er god nok for et FFKlag som skal holde seg i toppen. "Kill your darlings" er vel et utrykk som passer bra i denne situasjonen, ikke bokstavlig talt selvfølgelig. Ja, Kvisvik er den spilleren som ofte har den geniale og forløsende pasningen. Men vi har ikke råd til å ha en så godt betalt spiller i troppen, bare fordi han har en vakker assist hver 5. kamp.

Som Holters sier vil det være best for alle parter om han signerer for Sparta eller Moss.

---------------------------

These pretzels are making me thirsty!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 11 jun 08, 23:00

Opprinnelig postet av FFK1903
Du får det til å høres ut som Kvisvik er uerstattelig, noe han overhodet ikke er. Hvor mange kvaliteter utover en pasningsfot er det vi snakker om egentlig?

Han er ikke uerstattelig, men en som er bedre og yngre vil koste skjorta og selv om vi spenner millioner så vet vi aldri helt sikkert hva vi får. Nå har vi Raymond med hans kvaliteter og mangler og vi vet hva vi har.
Passningsfoten er jo i og for seg nok, i tillegg har Raymond høy fotball-intelligens, ro med ballen og han gjør medspillere bedre (han gjør bl.a Raijo til målscorerWink). Fotball er mer enn å springe 10 km pr kamp. Heldigvis


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 11 jun 08, 23:04
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Opprinnelig postet av FFK1903
Du får det til å høres ut som Kvisvik er uerstattelig, noe han overhodet ikke er. Hvor mange kvaliteter utover en pasningsfot er det vi snakker om egentlig?

Hva med fotballforståelse? Blikk for spillet? Det er ikke først og fremst i føttene det ligger om man er god til å slå pasninger. Det ligger snarere i blikket for spillet, evnen til å se muligheter, medspillere på løp, åpninger i forsvaret.

Kvisvik kritiseres ofte for å ikke ta dype defensive løp. Men gang på gang ser vi at når motstanders angrep blir brutt, så ligger Kvisvik spillbar ut på venstrekanten, og hvis f.eks Tarik går på løp umiddelbart så er vi én pasning unna en målfarlig kontring. Takket være Kvisvik evne til å gjøre seg spillbar i rette øyeblikk og til å både se og slå den nødvendige geniale pasningen.

Utover det er Kvisvik også meget sterk til å holde på ballen, og han gjør motstanderne nervøse og usikre. Det siste av gode grunner. Man vet aldri hva Kvisvik kan finne på, han skaper sjansert ut av ingenting og er således lei å forsvare seg mot.

Å redusere alt dette til at Kvisvik kun har en god pasningsfot og spørre hva det egentlig er verdt, det vitner om veldig lite fotballforståelse. Du får heller unnskylde at jeg sier det. Alternativt er dette utslag av en vilje til å kritisere Kvisvik som jeg har vanskelig for å forstå.

Som jeg har sagt flere ganger, det finnes massevis av andre idretter man kan la seg fascinere av hvis ekstrem fysisk innsats er det man verdsetter mest. Jeg for min del synes fotball er gøy fordi spillet åpner for aktører som Kvisvik som bidrar med noe annet enn bare fysisk slit. Vi trenger flere spillere som Kvisvik, ikke færre.

AmenLaughing


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 11 jun 08, 23:29
Endret: 11 jun 08, 23:41
Endret av: Rey
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Hva med fotballforståelse? Blikk for spillet? Det er ikke først og fremst i føttene det ligger om man er god til å slå pasninger. Det ligger snarere i blikket for spillet, evnen til å se muligheter, medspillere på løp, åpninger i forsvaret.

Jada, men alt dette resulterer i én ting, nemlig gode pasninger. Problemet er at han har sine øyeblikker, og at de kommer mer og mer sjeldent. Hadde han prestert godt i en hel kamp litt oftere så hadde han vært gull verdt. Men han redder seg som regel ofte på en enkelt pasning, selv om han har spilt elendig resten av kampen.

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Kvisvik kritiseres ofte for å ikke ta dype defensive løp. Men gang på gang ser vi at når motstanders angrep blir brutt, så ligger Kvisvik spillbar ut på venstrekanten, og hvis f.eks Tarik går på løp umiddelbart så er vi én pasning unna en målfarlig kontring. Takket være Kvisvik evne til å gjøre seg spillbar i rette øyeblikk og til å både se og slå den nødvendige geniale pasningen.

Utover det er Kvisvik også meget sterk til å holde på ballen, og han gjør motstanderne nervøse og usikre. Det siste av gode grunner. Man vet aldri hva Kvisvik kan finne på, han skaper sjansert ut av ingenting og er således lei å forsvare seg mot.

Nødvendigvis må det komme noe positivt ut ved å stå å sparke i gresset ved midtsirkelen også. Han blir som en omvendt sweeper å regne. Det finnes faktisk en del spillere som både tar de defensive løpene, og som spurter opp igjen å gjør seg spillbar. Fordelen med disse er at de også kan klare å løpe forbi midtsirkelen og fortsette ned til dødlinjen og dermed skape noe på egenhånd. Kvisvik er avhengig av at det kommer spillere på løp, slik at han kan prikke pasningene fra der han står og mottar pasningene fra forsvaret omtrent.

Og kommer det ikke noen på løp, så ja, så skal han ha for at han kan holde på ballen, men jeg vil heller se en spiller som tar iniativ selv og stormer mot mål, fremfor å være avhengig av andre.

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Å redusere alt dette til at Kvisvik kun har en god pasningsfot og spørre hva det egentlig er verdt, det vitner om veldig lite fotballforståelse. Du får heller unnskylde at jeg sier det. Alternativt er dette utslag av en vilje til å kritisere Kvisvik som jeg har vanskelig for å forstå.

Som jeg har sagt flere ganger, det finnes massevis av andre idretter man kan la seg fascinere av hvis ekstrem fysisk innsats er det man verdsetter mest. Jeg for min del synes fotball er gøy fordi spillet åpner for aktører som Kvisvik som bidrar med noe annet enn bare fysisk slit. Vi trenger flere spillere som Kvisvik, ikke færre.

Det var selvsagt satt litt på spissen, men likevel, det finnes bedre alternativer der ute enn Kvisvik. Han er ingen kantspiller i ordets rette forstand. Han minner mer om en sentral midtbanespiller som står rundt midten og slår pasningene fremover. Han er ikke en spiller som dribler seg nedover sidelinjen for å slå pasningene inn mot mål. Så klart er Kvisvik morsom å se på, og øyeblikkene han er i spillerhumør er stor underholdning, men når det blir mer og mer sjeldent disse høydepunktene kommer så føler jeg det blir feil å gi han millionlønn. I hvert fall når han etter hvert gode innhopp kommer med ytringer om enten mer spilletid eller mer lønn. Han lever veldig på øyeblikkene sine, og han lever lenge på dem. Enkelte snakker jo varmt om de to innhoppene mot Molde og Glimt ennå. Han har spilt fra start mot både Lyn og RBK, i tillegg til å kommet inn som innbytter i tre andre kamper. Han har ikke utrettet all verden i de kampene. Cupfinalen 2006 ble redningen hans for en ellers svak sesong, og det eneste han blir husket for den sesongen. Det virker som et øyeblikks magi tilgir flere kamper under pari for Kvisvik...

Jge kommer til å savne Kvisvik om han drar, men jeg dro vi til syvende og sist kommer godt ut av det. Jge går litt samme følelsen som da enkelte her inne ville sparke Eggen og flere mente at aldri i verden om vi kunne få en bedre trener. Så dukker det opp en ukjent svenske og gjør FFK til et stabilt lag og som har tatt gode steg mot toppen. Husk at tiden med lykkejegere og tidligere mossespillere som løper ned dørene på stadion for å få kontrakt er forbi. Nå har vi en speider som sjekker spillerne godt før de blir kjøpt. Pereira tror jeg aldri hadde spilt for FFK om Eggen hadde vært trener...

 

Mod: Fikset siteringer :)


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 12 jun 08, 08:59
Opprinnelig postet av PlatinumCruiser

Jeg må bryte min tausehetsplikt for siste gang.

 Nå er jeg rett og slett så utrolig oppgitt. Jeg kommer ikke lenger til å støtte klubben, økonomisk eller verbalt, dersom Kvisvik forsvinner. Måten han har blitt skviset ut av klubben på gjør meg uvel. Jeg ønsker han alt godt i Sparta Sarpsborg, eller hva den klubben i Sarpsborg heter.  Fredrikstad FK er ikke lenger hva det var. Jeg har mistet gleden ved å gå på kamp - dette er på grunn av laget det stilles med og måten det spilles fotball på. Jeg gidder ikke bry meg med en klubb uten sjel. Fotball skal være underholdning! Om det fortsetter i den retningen vi er på vei nå, ender vi opp som landslaget til Hellas. Da koser jeg meg heller med fest-fotball på Nadderud. Den dagen Fredrikstad begynner å underholde igjen, kommer nok jeg og mange fler tilbake. Takk for nå.

Fotballspillere i tippeligaen får relativt bra betalt. Da synes jeg det er respektløst overfor både klubb, sponsorer og publikum å ikke gidde å trene slik at han er i best mulig form til enhver tid. Det hjelper ikke å være god med ballen hvis du ikke orker å følge med i spillet, og å være der ballen er. Dagens fotball er så tett at alle må jobbe både defensivt og offensivt. Ingen klubber, ei heller FFK, har råd til å dra på luksus dyr.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 12 jun 08, 13:18
Opprinnelig postet av PlatinumCruiser

Jeg må bryte min tausehetsplikt for siste gang.

 Nå er jeg rett og slett så utrolig oppgitt. Jeg kommer ikke lenger til å støtte klubben, økonomisk eller verbalt, dersom Kvisvik forsvinner. Måten han har blitt skviset ut av klubben på gjør meg uvel. Jeg ønsker han alt godt i Sparta Sarpsborg, eller hva den klubben i Sarpsborg heter.  Fredrikstad FK er ikke lenger hva det var. Jeg har mistet gleden ved å gå på kamp - dette er på grunn av laget det stilles med og måten det spilles fotball på. Jeg gidder ikke bry meg med en klubb uten sjel. Fotball skal være underholdning! Om det fortsetter i den retningen vi er på vei nå, ender vi opp som landslaget til Hellas. Da koser jeg meg heller med fest-fotball på Nadderud. Den dagen Fredrikstad begynner å underholde igjen, kommer nok jeg og mange fler tilbake. Takk for nå.

Det beviser vel bare hvilken type supporter du er! Jeg elsker FFK uansett og vil støtte guttane uansett! Er FFK i hjertet ditt er det der for alltid uansett!! Og å sammenligne FFK med Hellas er fornærmning mot FFK, som ikke har noen grobrunn i virkeligheten. Se på hvor mange mål vi har scoret i forhold til andre lag. Slutt med sutring og klaging og støtt guttane!!

---------------------------

Rød hvit til jeg dør:)


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 12 jun 08, 14:29
Ett hundre prosent enig med kanogvetalt, ikke sikker på hvor ofte det har skjedd, men here it goes!

---------------------------

-Elsker alle-


thh

Knøttespiller
Ble medlem: 07 mai 08
Innlegg: 46

Lagt til: 12 jun 08, 15:34
Opprinnelig postet av schpa84

Det beviser vel bare hvilken type supporter du er! Jeg elsker FFK uansett og vil støtte guttane uansett! Er FFK i hjertet ditt er det der for alltid uansett!! Og å sammenligne FFK med Hellas er fornærmning mot FFK, som ikke har noen grobrunn i virkeligheten. Se på hvor mange mål vi har scoret i forhold til andre lag. Slutt med sutring og klaging og støtt guttane!!

Dette er jeg veldig enig i !!Wink

---------------------------

theiv


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 12 jun 08, 15:38
Stiller meg i rekken av de som er enige !

---------------------------

Take me back to The Black Hills, to The Black Hills of Dakota, to the beautiful Indian country, that I love.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 12 jun 08, 20:00
spillere kommer og spillere går sånt er livet.  vi bør være voksene nok nå til og støtte opp om dem som avgjør hvem som skal være i klubben eller gå. Bør ikke lage ny ringberg greier ut av dette.

---------------------------

http://keiko99.net


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 12 jun 08, 21:14
Opprinnelig postet av HotDream

 

Nå har vi Raymond med hans kvaliteter og mangler og vi vet hva vi har.

Det er jo nettopp det som er problemet med Kvisvik, vi vet aldri hva vi får når han entrer banen. Noen ganger er han et unikum, andre ganger er han forferdelig dårlig. Klubben har vært i samtaler med Kvisvik, men de klarte altså ikke å bli enige. Det må jo være fullt forståelig for alle, at klubben ikke ønsker å forlenge kontrakten til en så ustabil og aldrende spiller, med mer enn 1 år. Etter mitt skjønn har Kvisvik totalt sett kostet klubben mer enn han har prestert, og hans evinnelige frieri til media for å markedsføre seg selv og å presse klubben gir meg også vond smak i munnen.

PAC burde være et lysende forbilde for Kvisvik. Han er en spiller med følelser for klubben, ikke bare følelser for de pengene som følger med. 

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 12 jun 08, 21:49

Opprinnelig postet av djpete
PAC burde være et lysende forbilde for Kvisvik. Han er en spiller med følelser for klubben, ikke bare følelser for de pengene som følger med. 

Amen! Gi heller PAC et nytt og bedre tilbud. Synes han har vært positiv de gangene han har spilt. Han bidrar iallefall offensivt.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 12 jun 08, 22:12
Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av djpete
PAC burde være et lysende forbilde for Kvisvik. Han er en spiller med følelser for klubben, ikke bare følelser for de pengene som følger med.

Amen! Gi heller PAC et nytt og bedre tilbud. Synes han har vært positiv de gangene han har spilt. Han bidrar iallefall offensivt.

Enig. Skal en person som ikke lenger bidrar så mye rent sportslig (ikke er i startelleveren) få fornyet kontrakt, så bør det jaggu være Pål André Czwartek. Han fortjener det virkelig! Meget god backup er han også.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 12 jun 08, 22:40
Endret: 12 jun 08, 22:41
Endret av: Holters

Raymond Kvisvik får ikke tilbud om ny kontrakt i Fredrikstad, og kan havne Sarpsborg Sparta. 

- Per i dag er det ikke aktuelt, sier Per Morten Haugen, som er sportslig administrator i Fredrikstad.

http://tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article1979253.ece


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 12 jun 08, 23:18
Helt enig at burde noen av "veteranene" få fornyet kontrakt burde det være PAC. Han utviser såvel holdning, vilje og tæl av en helt annen klasse enn "primadonna" Kvisvik.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 13 jun 08, 03:22
PAC har vist bra tendenser i år men ønsker vi å nå enda høyere på tabellen trenger vi enda sterkere spillere. Per dags dato utgjør han en fin rolle som backup på hback. Håper og tror at vi forsterker med en rendyrka offensiv back ala friberg da cruz, ophaug vil da operere som 2valg på hback og 3valg som stopper og PAC blir overflødig, lokal/lojal eller ikke. 

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 13 jun 08, 15:27
Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av FFK1903

  

 

Barsom skuffer stort og både Kvisvik og Kouadio burde være foretrukket fremfor han

 

Men Kvisvik kan tillsynelatende ikke erstatte Barsom i 90 min? Og om grunnen er att han ikke er i form til det, synes jeg han pisser på både Grønnhagen og resten av troppen.

 

En spiller som ikke holder en hel kamp, har ikke noe i ett elitelag å gjøre, uansett kvaliteter.

åtte i såfall være til en sterkt redusert lønn.

PS Uttalelsen kan ses bortfra, om det er slik at Kvisvik faktisk er i form, men att Grønnis av en eller annen grunn, ikke lar han spille.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 jun 08, 07:42
Opprinnelig postet av stjernengutt

PS Uttalelsen kan ses bortfra, om det er slik at Kvisvik faktisk er i form, men att Grønnis av en eller annen grunn, ikke lar han spille.

Det er nok der det ligger... Nå er Gashi og Barsom ute mot Vålerenga, så får vi se om Raymond får spilletid på venstre kant.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 14 jun 08, 12:35

Kuoadio og Thommasen tar de to "ledige" plassene.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 14 jun 08, 13:05
Med Barsom og Gashi ute håper jeg virkelig Kvisvik starter. Vi vil trenge litt lederegenskaper på banen mot Enga, og det innehar Kvisvik på banen med sin ro.....

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 14 jun 08, 14:57

Lederegenskapene har Kasey og Totte så det holder i bøtter & spann.

trenger ikke noen som "sutrer"

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 14 jun 08, 16:25
Endret: 14 jun 08, 16:31
Endret av: FFK1903

Raymond til Start?

http://vg.transact.no/


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 14 jun 08, 16:43
Opprinnelig postet av Patrioten

Raymond til Start?

http://vg.transact.no/

Det er jo bare en dum debattant som tror... 


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 15 jun 08, 08:52
Endret: 15 jun 08, 08:59
Endret av: Patrioten

Jakten på erstatteren til Fredrik Strømstad kan ende med at en leiesoldat hentes inn ut sesongen. Slik Fædrelandsvennen forstår det ser Start først mot eliteseriespillere som sliter med tilliten. Start fikk forrøvrig 4 millioner for han, han var vel verdsatt 10-15 millioner når han spilte i Tippeligaen?

- Hvis vi skal hente en spiller, er det med tanke på et langsiktig perspektiv. Med det kortsiktige perspektivet - at vi skal rykke opp - er det absolutt viktigste nå, så det kan bli en leieavtale. Det primære er å få en spiller som kan sikre opprykket, sier Jakobsen.

Passer jo bra med Kvisvik dette?


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 15 jun 08, 09:25
Endret: 15 jun 08, 09:27
Endret av: Patrioten

- Kvisvik er ikke aktuell nå

Moss Fotballklubb følger med i utviklingen til Fredrikstad-spiller Raymond Kvisvik, men fargeklatten kommer neppe til Melløs slik situasjonen er nå. - Økonomien per nå gjør at han ikke er aktuell, sier sportslig leder Steinar Johnsen til Moss Dagblad


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 19 jun 08, 18:00

Om Raymonds Kvisviks fremtid sier Per Morten Haugen dette:
- Flere klubber har henvendt seg, men jeg har ikke lyst til å si noe om hvem det er.

Hmmm, hvem kan det være?

http://f-b.no/article/20080618/FFK/394887004/1252


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 19 jun 08, 18:37

Vel, Sparta Sarpsborg er nok en av dem...

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 21 jun 08, 09:09
Endret: 21 jun 08, 09:38
Endret av: Patrioten

Henter Kvisvik?

 Har hatt møte med Sarpsborg Fotball Invest Mener Raymond vil løfte Sarpsborg Sparta

FFK-aksjonær Henning Forsberg vurderer om han skal være med på å hente Raymond Kvisvik til Sarpsborg Sparta.

http://www.sa.no/sport/ssf/article3622585.ece

Han er fortsatt tungt inne på aksjonærsiden i FFK.

Er ikke han ute av FFK? 


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 22 jun 08, 08:14

- Raymond smigret over interessen

http://www.sa.no/sport/article3622583.ece



Flat Trådet Nøstet
Totalt 4 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340