Husk meg
Brukernavn
Passord

Svenske Björn Runström (24) aktuell?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 03 jun 08, 07:20

http://f-b.no/article/20080603/FFK/879800801/1220

Tja, noen med kjenskap til spilleren?


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 03 jun 08, 07:26
Benket til fordel for Erik Nevland, nei takk!

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 03 jun 08, 08:14

Ja takk, god spiss med mulighet for å tjene penger på.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Bj%C3%B6rn_Runstr%C3%B6m

 


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 03 jun 08, 08:26
Han spilte vel da under Rekdal i Kaiserslautern? Husker det var noe småbråk mellom Rekdal og en skandinav i klubben, kan det være Runström? Mulig jeg husker feil.

Ikke akkurat overbevist over spilleren, men har han gjort bra med mål i Allsvenskan for noen år siden, kan han selvsagt gjøre det i Tippeligaen også. Håper likevel på et mer sikkert kort som har scoret jevnt nylig.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 03 jun 08, 08:43
Det var han danske midtbanespilleren det, husker ikke navnet, men overasker meg ikke om han het Jensen til etternavn.

TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 03 jun 08, 09:33
Føler bare for å nevne at jeg nevnte denne spilleren som et tips i tråden om målgjører for en ukes tid siden...

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 03 jun 08, 11:25
Endret: 03 jun 08, 11:26
18 mål på 57 kamper i Hammarby, er det no bra da ??. Hvis vi deler dette opp i 2 fulle sesonger så er det under 10 i snitt. Da kan vi jo like gjerne hente inn Markus Ringberg. Jeg er ikke så veldig imponert over scoringsraten til denne spilleren.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 03 jun 08, 11:30

Jeg er litt usikker på denne Rundstrøm. Han hadde 5 mål 2 assist i 2004 (20 år) og 9 mål 2 assist i 2005 (21 år) for Hammarby i Allsvenskan. I 2007 så ble han utlånt fra Fullham til Luton 8 kamper 2 mål og Kaiserslautern 9 kamper 4 mål.

Vanskelig å si hvor Rundstrøm står nå, men meget interessant ung spiller dette her. FFK har nok forhørt seg med Rekdal og Fullham-proffene her

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 03 jun 08, 11:42

Opprinnelig postet av Rune Haugen
18 mål på 57 kamper i Hammarby, er det no bra da ??. Hvis vi deler dette opp i 2 fulle sesonger så er det under 10 i snitt. Da kan vi jo like gjerne hente inn Markus Ringberg. Jeg er ikke så veldig imponert over scoringsraten til denne spilleren.

Jeg er litt enig med deg, men skal vi ha en spiller som har en CV hvor det står at han bøtter inn mål, så koster det masse penger. For mye for FFK tror jeg

Gunnar Heidar Thorvaldsson(26) i VIF. Hadde 16 mål og 5 assist i Allsvenskan 2005 før han ble en flopp i Tyskland. Nå går VIF rundt og lurer på om de skal kjøpe han (han er på lån nå). Jeg tror det koster VIF 20 mill. Det er prisen for en som bøtter inn mål, Haugen

Tror du FFK har råd til å kjøpe en spiss for 15-20 mill?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 03 jun 08, 11:56
Endret: 03 jun 08, 11:58
Opprinnelig postet av benksliter`n

 

Tror du FFK har råd til å kjøpe en spiss for 15-20 mill?

Nei, men når de går så sterkt ut og ser etter en utenlandsk måltyv, så er det å kaste blår i øyne på folk. Hittil er denne spilleren langt i fra en måltyv. Kan bli, javel, men ikke fram til nå.


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 03 jun 08, 12:22
Det kan da ikke være sånn at vi må ut med 15-20millioner for en spiss som forsterker FFK når vi ser på det vi har...

Tarik og Gardar er gode, en gang i blant. Tarik er glimrende hvert skuddår.

Skal vi nok en gang hente inn en spiss som har sitti på benken og eller vært elendig i lang tid fordi vi skal "spare"?
Utrolig at vi skal være så lite attraktive da... det kommer nok litt an på de som skal hente spillere og vil jeg tro

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 03 jun 08, 12:25

Opprinnelig postet av bjorn
det kommer nok litt an på de som skal hente spillere og vil jeg tro

Nemlig, og Jocke skal være en " såkalt speider ". Ja, ja, har ikke så store trua på han som det jeg da.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10062

Lagt til: 03 jun 08, 12:44
Endret: 03 jun 08, 14:51
Opprinnelig postet av benksliter`n
Gunnar Heidar Thorvaldsson(26) i VIF. Hadde 16 mål og 5 assist i Allsvenskan 2005 før han ble en flopp i Tyskland. Nå går VIF rundt og lurer på om de skal kjøpe han (han er på lån nå). Jeg tror det koster VIF 20 mill. Det er prisen for en som bøtter inn mål, Haugen

VIF har opsjon på kjøp til ca. 7 millioner kroner ifølge TV 2 tidligere i år, og det synes de er for høyt. De vurderer å gi et lavere bud og gå i nye forhandlinger...

Merker at jeg ikke er helt overbevist angående Runström, men kjenner heller ikke spesielt til mannen. Et scoringssnitt på  0.312 fra svensketiden er ikke fryktgytende, men samtidig er det for enkelt å bare se på de tallene. Han kan ha spilt for et lag som var dårlig i den perioden, og så videre. Hvilken spillertype han er har også mye å si. Mange kraftspisser skaper mye rom og gjør andre gode.

Men sitter med en følelse av at han ikke er så aktuell. Runström er sikkert på blokka for vurdering, men Per Morten er en sleip skrue.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10062

Lagt til: 03 jun 08, 12:51
Endret: 03 jun 08, 13:55
Det er aldeles strålende at FFK legger ned mye mer researcharbeid og faktisk ser spillere i aksjon før de hentes inn. Det vil alltid være en risiko for feilkjøp uansett, men FFK forsøker så godt de kan for å minimere denne risikoen. Det er en stor fremgang fra tiden under både Eggen og Morgan. Sistnevnte svei jo av agenthonorarer og overgangsummer som ikke lignet grisen.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 03 jun 08, 13:43
http://www.youtube.com/watch?v=NHy98UvPuU0&feature=related

Fikk av en eller annen grunn en liten Helstad-feeling over karen, men den er dog liten. Tror egentlig bare han er på blokka til FFK fordi de rett og slett har en del på blokka som de går igjennom. Skulle han være aktuell, så er det vel mer som erstatter for Tarik enn Gardar. Noen utpreget hodespesialist så han ikke ut til å være i hvert fall, og skal vi først ha et spill hvor det blir slått inn fra dødlinjen på kantene, så må vi da også ha en som kan score på innleggene.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 03 jun 08, 13:58

Opprinnelig postet av FFK1903
http://www.youtube.com/watch?v=NHy98UvPuU0&feature=related

Fikk av en eller annen grunn en liten Helstad-feeling over karen, men den er dog liten. Tror egentlig bare han er på blokka til FFK fordi de rett og slett har en del på blokka som de går igjennom. Skulle han være aktuell, så er det vel mer som erstatter for Tarik enn Gardar. Noen utpreget hodespesialist så han ikke ut til å være i hvert fall, og skal vi først ha et spill hvor det blir slått inn fra dødlinjen på kantene, så må vi da også ha en som kan score på innleggene.

Fikk litt Helstad-feeling også. Jeg føler vi må ha kanspillere som kan gå til dølinja og legge inn med denne karen som spiss. Grønnkjær hadde ikke vært meg imot

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 03 jun 08, 14:16

Så er spørsmålet da: skal man se på antall mål når man henter en spiller? Noen som da ville syns Tarik var en god spiller? John Carew er vel heller ingen utpreget goalgetter, men likevel er han en av verdens beste spisser.

Hvis FFK trenger en spiss vil jeg gjerne se en mer bevegelig spiss, som er god både i bakrom og som oppspillspunkt. Men da spesielt i bakrommet. Ja, en lignende Helstad-type. Tarik er rask, men er ingen utpreget bakromsspiss, noe som kommer av at han ikke helt skjønner hvor han skal løpe til enhver tid og at han har en så fantastisk teknikk at han bør komme i møte innimellom også.

Jeg vil gjerne ha en typisk bakromsspiss til FFK! Når vi står og stanger mot etablert forsvar som vi har gjort gang på gang i år, har vi nesten aldri noen å slå på i bakrommet. Får vi en bakromsspiss, så får vi den muligheten til å pøse på med litt lange baller, noe jeg ser på som veldig positivt.

Så med mindre noen har sett denne Runström, så syns jeg kritikken mot at han scorer for lite mål blir rar. Er han en god spiss, så blåser jeg i om han scorer så utrolig mange mål eller ikke! For de vil det komme fler av hvis han klarer å skape rom for andre..

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 03 jun 08, 14:41
Opprinnelig postet av Lemmy

Jeg vil gjerne ha en typisk bakromsspiss til FFK! Når vi står og stanger mot etablert forsvar som vi har gjort gang på gang i år, har vi nesten aldri noen å slå på i bakrommet. Får vi en bakromsspiss, så får vi den muligheten til å pøse på med litt lange baller, noe jeg ser på som veldig positivt.

Vi har Tarik men desverre ingen som kan slå de kjappe presise ballene inn i bakrommet og heller ikke en spillerstil hvor vi "gambler" på litt kjappe baller inn i bakrommet ala Stabæk men heller forsøker å tråkle oss inn på 5-meteren med 180 trekk hver gang.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10062

Lagt til: 03 jun 08, 14:45
Endret: 03 jun 08, 14:51
Opprinnelig postet av Lemmy
Jeg vil gjerne ha en typisk bakromsspiss til FFK! Når vi står og stanger mot etablert forsvar som vi har gjort gang på gang i år, har vi nesten aldri noen å slå på i bakrommet. Får vi en bakromsspiss, så får vi den muligheten til å pøse på med litt lange baller, noe jeg ser på som veldig positivt.

Du vil ha en bakromsspiss mot etablert forsvar?

Mot etablert forsvar er det jo så å si aldri noe bakrom å utnytte... Du kan ikke pøse lange baller i bakrom mot en bakromsspiss mot et etablert forsvar. Da vil forsvarerne få en enkel dag på jobben. Skal man slå lange baller mot et etablert forsvar, så må man jo først og fremst ha en person som kan utfordre forsvarsspillernes hodestyrke (og/eller som evner å ta ned ballen og holde på den), og deretter kjempe om andreballene.

Lange baller mot en bakromsspiss er derimot effektivt når motstanderen er i ubalanse. Et av drillos hovedmomenter er jo å forflytte ballen hurtig i lengderetningen for å utnytte at motstandere er i ubalanse. Om man gjør det gjennom midtbanen eller med en langball er et fett, men det er da man som regel har et bakrom å løpe i - altså når motstanderne står høyt eller får brudd imot.

Så lavt som Stabæk (og Godset) lå etter 1-0, så er ikke en bakromsspiss løsningen. Det er jo ikke bakrom!

Det FFK først og fremst trenger er en kraftspiss, et oppspillspunkt, som gjerne også kan utrette noe på egenhånd.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 03 jun 08, 14:55

Nå tenker jeg først og fremst ikke på bakrom direkte mot mål, men en man kan slå langt, vinklet ut på kantene mot som faktisk har sjanse til å slå stopperne deres i løpsdueller. Eksempelvis Nannskog/ Helstad. De er jo nesten et helt angrep i seg selv.

Og en som kan holde på ballen mens vi flytter laget opp. Grunnen til at vi står og stanger mot etablerte forsvar er først og fremst fordi vi ikke har nok bredde i laget, etter min mening. Den andre grunnen er som sagt at vi blir altfor forutsigbare i oppspillsfasen. Vi spiller mot Gardar som ikke er spesielt god på hodet, eller vi trer den trangt i midten på Gardar eller Tarik. Vi har ingen brede kanter eller backer, vi har ingen spiss som er spesielt god til å vinne oppspill i lufta og vi har ingen utpreget bakromsspiss..

Hvis denne Runström er litt lignende Helstad får vi en helt ny dimensjon i angrepsspillet vårt som vi, etter min mening, trenger sårt. En bakromsspiss som går ustanselig på løp kan også være med på å strekke motstanderens lag, som igjen skaper større mellomrom som faktisk både Tarik, Gardar og Gashi er gode på å utnytte!

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340