Husk meg
Brukernavn
Passord

Den store Gitar-Tråden

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 6 6

stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 11 sep 09, 13:35

Cliff Burton er rå på bassen ja, da Ulrich og Hetfield hørte han første gangen, lurte de på hvor gitarspilleren hadde gjemt seg, for de så bare en bassist, men hørte en "gitarsolo"

 

Jeg vil også legge Kirk Hammet og Dave Mustaine til på listen, selv om mange beskylder hammet for å bruke wahwahpedalen for mye.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 14 sep 09, 11:25

Hammet synes jeg faktisk er nokså oppskrytt. Han bruker helt riktig alt for mye wah-pedal, men i tillegg til det synes jeg soloene hans blir veldig like. For all del, han er dyktig og har laget noen legendariske soloer, men det blir helt feil når han trekkes fram som en av de 5-10 fremste gitaristene i verden siden den elektriske gitaren ble oppfunnet. Like fullt, særlig på Ride the Lightning og Master of Puppets har han noen skamfete soloer.

Burton var en durkdreven bassist og han fortjener også kreditt for låtskrivingen. Metallica sine instrumentaler fra hans tid i bandet (som er de låtene han bidro mest til) er alle pur klasse. Orion er kanskje min favorittbeta musikk fra den gjengen.

Mustaine er heller ikke tapt bak en forsterker nei - men mannen er jo en komplett tullebukk Tongue out

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 20 sep 09, 11:48

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Og poenget ditt med at de ikke har med slash er ??? Slash og resten av pistoler og roser gjør seg best i verdensrommet, hvor mennesker ikke hører lyd!

 

Er det ikke revolvere Guns and roses kjører i logoene sine?

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 20 sep 09, 12:00
Endret: 20 sep 09, 12:01
Endret av: stjernengutt

Opprinnelig postet av Tøfflus

Hammet synes jeg faktisk er nokså oppskrytt. Han bruker helt riktig alt for mye wah-pedal, men i tillegg til det synes jeg soloene hans blir veldig like. For all del, han er dyktig og har laget noen legendariske soloer, men det blir helt feil når han trekkes fram som en av de 5-10 fremste gitaristene i verden siden den elektriske gitaren ble oppfunnet. Like fullt, særlig på Ride the Lightning og Master of Puppets har han noen skamfete soloer.

Burton var en durkdreven bassist og han fortjener også kreditt for låtskrivingen. Metallica sine instrumentaler fra hans tid i bandet (som er de låtene han bidro mest til) er alle pur klasse. Orion er kanskje min favorittbeta musikk fra den gjengen.

Mustaine er heller ikke tapt bak en forsterker nei - men mannen er jo en komplett tullebukk Tongue out

 

Blant topp 100 hører vel hvertfall Hammet til?

Mustaine er en tullebukk ja, derom hersker liten tvil....Orion. Feteste instrumental ever. Burton hadde forresten bakgrunn med mye klassisk musikk.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 6 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340