Husk meg
Brukernavn
Passord

Nå forsvinner Kvisvik?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 10 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 22 apr 08, 19:01

Kvisvik på vei bort fra Fredrikstad

Raymond Kvisvik har via sin agent Stig Lillejord gitt beskjed til Fredrikstad om at han ikke ønsker å benytte seg av opsjonen på ett år til i klubben.

www.nrksport.no/fotball/eliteserien/1.5463715


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 22 apr 08, 19:04

Syns alt går i sirkel på forumet her, jeg.. Vi diskuterer egentlig mest Værste-saken, Raymond Kvisvik, Zoran, ultras, Plankehaugen og Plankehaugenhesten..

Tror ikke det er noe dramatikk i dette, er vel bare noen som har lagd storm i et vannglass. Dessuten, ingen er uerstattelige!

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Thor Gunnar

A-lagspiller
Ble medlem: 25 mai 06
Innlegg: 268

Lagt til: 22 apr 08, 19:15
går ann

Thor Gunnar

A-lagspiller
Ble medlem: 25 mai 06
Innlegg: 268

Lagt til: 22 apr 08, 19:21

Molde kampen.. FFK er meget stillestående, ingenting fungerer, Barsom blir utvisst, Kvisvik kommer inn.. sentrer en genial pasning til tarik som setter inn 1 - 1.. Like etter jobber Tegstrøm frem en sjanse etter Kvisvik pasning, og FFK vinner 2 - 0..

Igår, Bodø Glimt, FFK er stillestående, IKKE en dritt fungerer, BArsom er svak, og er etter mitt syn ikke no toppforsterkning.. Alle sover og ikke gjør en dritt.. Kvisvik og Tegstrøm kommer inn, Kvisvik slår corner til Piiroja som header inn 1 - 0.. Kvisvik slår en genial pasning til Tarik, som legger inn til Tegstrøm som scorer 2 - 0.. Og FFK vinner på en dag som er DRITT..

Kvisvik er MER viktigere enn vi tror, han har gått ned, tatt seg sammen og er genial.. Synes han trenger å starte ett par kamper, mens Barsom trenger ett par kamper på benken.. Syns per morten haugen bør ta seg sammen og knalle til en kontrakt som Kvisvik signerer, istedety for å drive det pisset her som foregår nå, føler klubben har falt ned i amatørmessig standard igjen etter at Morgan forsvant to skritt frem og fem tilbake.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 22 apr 08, 19:32
Endret: 22 apr 08, 19:33
Syns det er bedre at han kommer sulten inn i kampene jeg. Det er sjelden han brilliere i en hel kamp uansett, det er som regel et øyeblikks magi han redder seg inn på en ellers dårlig dag som regel. Han orker jo ikke mer enn en halvtime uansett, så hvorfor ikke bruke han den siste halvtimen? ;)

For min del kan ha få spille i FFK ut sesongen og få lov til å dra andre plasser. Det har tydeligvis vært en del taktikk inn i bildet her. Først vil han ha ny kontrakt, jeg mener ledelsen gjorde helt rett for å se hvordan (kropps)formen til Kvisvik var utover vårsesongen. Han krevde ny kontrakt der og da, noe han ikke fikk. Sutret så til media et par måneder før han skjønt at han faktisk ikke kom til å få noen kontrakt før han har bevist noe.

Etter fire serierunder spekulerer han kanskje i at han har vist nok til at en annen Tippeliga-klubb slenger mye penger på bordet for å signere han, som jo frister. Det virker nesten som han er furten og forsøker å si at "hvis dere ikke vil ha meg i vinter, så får dere meg ikke nå". Jeg tviler på at så mange klubber er villig til å gi han superlønn. Han har sine øyeblikk av magi, som gjør at han gjerne stjeler overskriftene og som gjør at han slipper litt lettere unna en dårlig innsats enn andre spillere. Han er en mediayndling og får en del gratis for det. Han kan jo spille elendig en hel kamp, så slå til med en genial pasning og bli belønnet med en plass på rundens lag.

Nei, Kvisvik passer best som superinnbytter, mulig det går en liten faen i han når han blir benket og yter litt ekstra når han først kommer innpå.

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 apr 08, 07:15

Opprinnelig postet av FFK1903

Nei, Kvisvik passer best som superinnbytter, mulig det går en liten faen i han når han blir benket og yter litt ekstra når han først kommer innpå.

Raymond er ikke fornøyd med å være innbytter og det forstår jeg godt. Han har vist i kamp etter kamp helt siden han kom til oss at han er meget viktig for laget, særlig i den offensive delen av spillet. Det virker også som om han tilfører de andre spillerne et løft ved å være på banen. Å si at han slipper billigere unna dårlige prestasjoner enn andre får stå for din regning. Det er ikke mange spillere som får mer dritt enn Raymond, noe en masse innlegg her på forumet er et godt bevis på.

La Raymond få spilletid og en ny 3 års-kontrakt. Vi trenger ham.!!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 apr 08, 08:54
Opprinnelig postet av HotDream
Å si at han slipper billigere unna dårlige prestasjoner enn andre får stå for din regning. Det er ikke mange spillere som får mer dritt enn Raymond, noe en masse innlegg her på forumet er et godt bevis på.


Vel, han hadde ingen god sesong i 2006 blant annet, men det alle snakker om er cupfinalen hvor han var god. Han stjeler overskriften en gang i blant som han blir husket for når alt skal summeres opp. Hvem snakker om alle de dårlige prestasjonene Kvisvik gjorde i 2006? Ingen, de fleste husker cupfinalen, årets siste kamp.

Jeg føler det går tre, fire kamper mellom hver gode Kvisvik-kamp. Hva fikk han ut av RBK-kampen der han fikk starte? Den er glemt nå etter superinnhoppet mot Glimt. Andre spillere må prestere i tre, fire kamper på rad for at en dårlig kamp skal bli "tilgitt", for Kvisvik holder det med et øyeblikks magi i form av en genial pasning som ender i scoring.

Å gi Kvisvik en treårskontrakt nå tror jeg vil gjøre at han faller tilbake til gamle synder. Han fikk seg et aldri så lite spark i ræva etter sesongen i fjor, han ble stilt krav til av Grönhagen, noe som kanskje var nytt for han. Vi så også resultatet, en slankere Kvisvik enn på lenge, nettopp fordi han visste at han måtte kjempe om plassen. Får han en treårskontrakt å hvile seg på, så tror jeg han faller tilbake igjen som spiller.

Kvisvik blir veldig hypet opp av media for hver gang han viser noe ekstraordinært. For å trekke en sammenligning noe langt. Det minner litt om hypingen av Ronaldinho for et par sesonger siden, der produsere heller viste gjentatte repriser av hvordan Ronaldinho trikset opp ballen ved et innkast enn å vise interessante situasjoner i kampen like før. Noe av skryten er fullt fortjent, andre ting han får skryt for er det andre som gjør også. Husk, journalister skriver gjerne mer positivt om spillere som stiller opp når de spør om et eller annet. Kvisvik stiller vel omtrent på alt som har med media å gjøre, og får betalt tilbake i form av positive omtaler.

Jeg skjønner at Kvisvik vil ha en treårskontrakt med fet lønn på slutten av karrieren, men jeg skjønner faktisk ledelsen i FFK enda mer som vil ha visse garantier for at Kvisvik faktisk kan levere varene i tre år fremover. Det blir i hvert fall helt feil å basere dette på sesongstarten nå.

trillan

Juniorspiller

Ble medlem: 29 okt 05
Innlegg: 165

Lagt til: 23 apr 08, 09:21
Dumt hvis Kvisvik finner veien bort fra FFK.
Vi mister en enorm passningsfot, pluss at jeg tror Kvisvik vil falle veldig, sånn som Brenne og Bjørkøy.
Kvisvik var veldig god på Mandagen, og han får sine øyeblikk hvor han dribler og legger fine passninger til de oppe.
Jeg håper Kvisvik blir DER i byen!

---------------------------

En for alle, og alle for en!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 23 apr 08, 09:34

FFK1903

Ok å mene at Kvisvik er hypet men han har i alle fall vært en av de viktigste årsakene til at FFK leder tabellen så langt denne sesongen med to innhopp som har sterkt bidratt til å sikre seiren i like mange kamper.

Kvisvik bør få en 3 årskontrakt som i stor grad er bonusbasert i forhold til prestasjoner og om mulig (som det sikkert ikke er) matchvekt og trensingslys.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 23 apr 08, 09:45

Kvisvik har vist med de innhoppene han gjorde mot Molde og Glimt at han er en meget god fotballspiller. Men, jeg skjønner det om klubben har betenkeligheter med å gi en spiller full lønn siden han tydeligvis ikke trener nok til å holde en hel kamp. Dette er jo rett og slett ganske uhørt. Kan ikke si han fremstår som noe godt forbilde for de yngre spillerene heller.

En annen ting er at Kvisviks agent ikke er en man bør ta altfor alvorlig.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 apr 08, 17:48
Opprinnelig postet av Kent

Ok å mene at Kvisvik er hypet men han har i alle fall vært en av de viktigste årsakene til at FFK leder tabellen så langt denne sesongen med to innhopp som har sterkt bidratt til å sikre seiren i like mange kamper.

Kvisvik bør få en 3 årskontrakt som i stor grad er bonusbasert i forhold til prestasjoner og om mulig (som det sikkert ikke er) matchvekt og trensingslys.



Ja, de to innhoppende har gjort at vi har snudd kampene vi har slitt i, ingen tvil om det. Men å komme med slike utspill etter en times god fotball og én kamp fra start på det jevne. Har virkelig en times god fotball nok til at ledelsen bør gi etter for presset? De neste tre kampene kan han være helt ræva, for så å spille glimrende en halvtime og stjele overskriftene på ny. Det er helt riktig av ledelsen å stå fast på valget de har tatt, nemlig å legge til grunn en hel vårsesong på hvordan han gjør det, ikke to sterke innhopp.

Han har sine øyeblikk hver eneste sesong, men det er sjeldent så mange høydepunkter å trekke frem, han stjeler bare mye overskrifter når han først er i gang. En bitteliten pekepinn kan jo være å se resultatene på årets spiller-pollen på nettstedet her. I de tre sesongene han har vært her har han fått 0, 2 og 2% av stemmene. Han spiller som har prestert jevnt over hele sesongen ville fått mer enn et par stemmer, selv om den avstemningen selvsagt har altfor for få stemmer til å være en noe mer enn en liten indikasjon.

En prestasjonsbasert lønn hadde vært en god idé (om ikke tre år lang, så kanskje to), men noe sier meg at Kvisvik aldri i livet ville ha signert noe slikt. Han vil mest sannsynlig kreve en god fastlønn fremfor å få betalt når han gjør jobben sin. Den formen Kvisvik er i nå er vel kanskje det beste han vil ha i løpet av tiden igjen i FFK. Hvem tror at Kvisvik i en alder av 36-37 år vil være topptrent? Det går bare en vei med formen til Kvisvik er jeg redd, og det er nedover. Høydepunktene blir færre og færre, og de dårlige prestasjonene kommer oftere.

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 24 apr 08, 20:39

Opprinnelig postet av FFK1903

En prestasjonsbasert lønn hadde vært en god idé (om ikke tre år lang, så kanskje to), men noe sier meg at Kvisvik aldri i livet ville ha signert noe slikt. Han vil mest sannsynlig kreve en god fastlønn fremfor å få betalt når han gjør jobben sin. Den formen Kvisvik er i nå er vel kanskje det beste han vil ha i løpet av tiden igjen i FFK. Hvem tror at Kvisvik i en alder av 36-37 år vil være topptrent? Det går bare en vei med formen til Kvisvik er jeg redd, og det er nedover. Høydepunktene blir færre og færre, og de dårlige prestasjonene kommer oftere.

Skal det liksom være basert på årets sesong? Å jo da, det har vært lang tid mellom høydepunktene og jevnt over bare dårlige prestasjoner på Kvisvik i år ikke sant? Herregud. Ja han er ute etter penger, og er kanskje litt grådig (litt forståelig med avsluttende karriere, og en del gjeld), men det har ingenting med spillet på banen å gjøre. For det har vært godt.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 24 apr 08, 21:56
Opprinnelig postet av Supreme NTM
Skal det liksom være basert på årets sesong? Å jo da, det har vært lang tid mellom høydepunktene og jevnt over bare dårlige prestasjoner på Kvisvik i år ikke sant? Herregud. Ja han er ute etter penger, og er kanskje litt grådig (litt forståelig med avsluttende karriere, og en del gjeld), men det har ingenting med spillet på banen å gjøre. For det har vært godt.


Når jeg skriver at høydepunktene blir færre, tror du jeg snakker om nåtid eller inn i fremtiden da? Tror du at Kvisvik kommer til å gjøre det bedre i årene fremover eller dårligere?

Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 23 apr 08, 10:17
Vi får håpe dette bare er spill for galleriet for å få fortgang i kontraktsforhandlinger.

Jeg er redd for at Raymond faktisk ikke har råd til å spille videre for FFK, pga gjeld ol.
Hvis han trenger noen mill i sign-on fee for å komme seg på pluss sida så må han over til en annen klubb.

Er vel 33 ennå, men blir 34 i høst, så spørsmålet er vel om noen gidder å punge ut de mengdene han faktisk trenger..

Det er vel ikke mye tvil om at Raymond hever FFK laget med kreative fremspill, og at han er verdt gull hvis man bruker ham smart (som jeg nok synes Grönis har gjort).

---------------------------

GÅ SJÆL RHINO!


JonFT

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 04
Innlegg: 281

Lagt til: 22 apr 08, 19:32
Endret: 22 apr 08, 19:42
Galskap og komplett blokkering i hodet på styret og trenere om Kvisvik får gå. Han er FFK`s viktigste spiller og vi når aldri topp 6 i år uten han. La Kvisvik få spilletid og ny kontrakt!

---------------------------

FFK og Leeds United


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 22 apr 08, 20:33
Endret: 22 apr 08, 20:34

Hva i all verden er det som foregår i hodet på Kvisvik.

Etter sutringa i vinter, signaliserte han at han ville brette opp armene og kjempe for plassen.

Nå da han begynner å vise , gamle takter i 1-2 kamper begynner sutringa igjen.

Han fikk da sjangsen i hele kampen mot RBK, men synes virkelig ikke at han tok så jævla godt vare på den.

Kvisvik er god å ha som superinnbytter, gamle friske føtter når de andre begynner å bli trøtte. Synes FFK har brukt han fornuftig så langt, men dersom han ikke er fornøyd og tror på feitere kontrakt andre steder la han endelig gå.

Ingen er uunværlig, ei heller Hr.Kvisvik.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 22 apr 08, 20:39

Kvisvik gidder vel ikke bruke resten av karrieren sin på å være super reserve. Forståelig nok.... Hitill har han kommet inn og sørget for 6 poeng hjemme. Den ene kampen han startet vant vi....


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 22 apr 08, 20:44
Hm, erindrer at agenten (eller noen andre) sa sist dette var oppe at den opsjonen var ulovlig, og dermed ugyldig?

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 22 apr 08, 20:47
Du husker helt rett. Syns derfor det er rart at han kommer med det nå.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Slettet
Slettet av bruker eller moderator


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 10 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f