Husk meg
Brukernavn
Passord

Er jeg velkommen?

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 5 5

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 25 apr 08, 02:11
Endret: 25 apr 08, 02:41

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Artig, de som sitter å ser fotball er altså en dårlig supporter?

Det spørs hvordan du definerer ordet "supporter". De som sitter og ser fotball kan sikkert ha like mye følelser for laget/klubben som stående, syngende supportere. Men de som hopper og synger støtter laget på en bedre måte enn de som sitter og glor.

Jeg sier ikke at de som sitter og ser fotball er dårlige supportere. Som jeg skrev i mitt forrige innlegg; alle har hver sin måte og støtte laget på, og det respekterer jeg. Jeg mener dog at de som gir 100% på tribuna gir en bedre støtte til laget enn de som sitter og glor. Men som sagt; de som sitter og glor kan sikkert elske klubben like mye som de stående supporterne.

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Skulle likt å se ansikts utrykket ditt når du så en kamp på Fredrikstad Stadion UTEN sittende supportere... Da hadde det ikke vært mange der gett....

Nei, dessverre så hadde det ikke det. Dette skyldes den norske mentaliteten (eller mangel på sådan) og at nordmenn ikke tør og slippe seg løs. I mer sydlige strøk kan man ofte se at alle på stadion står og hopper og synger. Tenk deg hvilket trøkk det er! Noe slikt er nesten helt utenkelig i Norge, fordi folk flest her ikke har den mentaliteten. Dessverre. Men hvorfor rakke ned på de få i Norge som har denne mentaliteten?

---------------------------

Frihet for Ultras!


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 25 apr 08, 02:42
Endret: 25 apr 08, 02:45

At Nordmenn ikke tør å slippe seg løs kan jeg si meg enig i, ihvertfall mange av oss.

Jeg er en av de sittende supporterne på hjemmekamper, (på bortekamper er jeg med på PH feltet, stående) men det betyr ikke at jeg ikke er engasjert, jeg synger og klapper med på hjemmekamper når PH setter igang, og mange rundt meg er med! Det er dog noen som selvsagt ser litt dumt på oss som er med, men det gir ihvertfall meg litt ekstra motivasjon til å skrike eller synge enda litt høyere.

Det med mentalitet og kultur kan diskuteres i det uendelige, jeg kommer aldri til å være enig i at det er mangel på mentalitet i Norsk supporter kultur, det som er saken, slik jeg ser det er at den Norske kulturen er veldig lik den engelske, Synging og klapping fra alle, mens hopping og "ta helt av" er for spesielt intereserte, all ære til de.!  For min del syns jeg det råeste jeg kan se på en stadion er at den er stappfull av forventningsfulle mennesker, kledd i fargene til laget de støtter. Orgasmisk å se 12000 mennesker kledt i rødt og hvitt på Fredrikstad Stadion.

Jeg syns synging og hopping og klapping etc. skal tilpasses etter hva som skjer på banen. Jeg, på lik linje med flesteparten av fotball intereserte Nordmenn går på kamp for å SE kampen, lar meg engasjere av hendelser der og da i kampen. Jeg kjøper meg sesong kort forran hver sesong for å bli underholdt, ikke for å underholde andre. Den jobben tilhører spillerne.

Jeg støtter blant annet laget mitt ved å kjøpe den brusen i kiosken, kjøpe meg en drakt eller andre supporter effekter, jeg er medlem i PH og i Fredrikstad Fotball Klubb (vært medlem av klubben siden tiden i 2 div.)

 

I bunn og grunn tror jeg faktisk at mange av oss sittende supportere er mer interesert i fotball en det f.eks BRH medlemmene er, (jeg sier ikke dette for å starte flere debatter på det temaet eller for å hisse opp noen, det er min personlige mening) grunnen skrev jeg i avsnittet over, jeg går på kamp for å se fotball!

Jeg kan jo spørre, hvor var BRH når FFK lå med brukket rygg i 2 divisjon? Jeg var der på de fleste kamper fra 96 og utover (noen før det også) Kan ikke si jeg husker så mange kamper med en supporter gruppe som hoppet sang og tok av i den tiden.

Uff, dette ble veldig avsporing fra trådens tema.. Beklager dette...

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Spørsmål, Hvor mange ganger har L.pool vunnet Premier League?

*22.05.08*


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 25 apr 08, 03:03
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Jeg kan jo spørre, hvor var BRH når FFK lå med brukket rygg i 2 divisjon?

 

Hm... De var vel i bleie-alderen hele gjengen vel...

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 25 apr 08, 08:30
Opprinnelig postet av Bob Page
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Jeg kan jo spørre, hvor var BRH når FFK lå med brukket rygg i 2 divisjon?

 

Hm... De var vel i bleie-alderen hele gjengen vel...

hvor gammel er du egentlig?


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 25 apr 08, 11:27
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Jeg kan jo spørre, hvor var BRH når FFK lå med brukket rygg i 2 divisjon? Jeg var der på de fleste kamper fra 96 og utover (noen før det også) Kan ikke si jeg husker så mange kamper med en supporter gruppe som hoppet sang og tok av i den tiden.

Uff, dette ble veldig avsporing fra trådens tema.. Beklager dette...



Plankehaugen ble stiftet i 1999, Jørn. Før den tid var det svært lite vanlig med organiserte supporterforeninger/grupper. Ultrasgrupperinger har vokst frem rundt i hele Norge med at supporterklubbene har fått store økninger i antall medlemmer. Jeg søker en forståelse for at med 4000 medlemmer i Plankehaugen kan ikke alle tenke likt og ha de samme ideène om ditt og datt.

---------------------------

Den unge generasjonen...

http://www.brigaderodhvit.com


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 25 apr 08, 11:39

Saken er at vi forstår  det, men på meg ( og mange med meg) virker det ikke som dere tollererer VÅR mening om Norsk supporterkultur.

Som jeg har sagt mange ganger tidligere så er jeg fullstendig for at dere tar av og skaper liv på stadion, bare morro det. Men jeg støtter ikke all driten som vaktmannskap og politi får.

Jeg ser fortsatt på fotball som Underholdning, noe som er for alle som løser billett, uansett om man er 1 år eller 100 år. Men det skal være trygt for alle som løser denne billetten.
Derfor trenger vi sikkerheten ett vaktmannskap gir oss i sammarbeid med polititet. Det er bl.annet derfor det er regler for bruk av pyroteknik på Norske arenaer. Føre var prinsippet er faktiskt bedre å følge, en å få brann skader på personer som er å ser kamp.

 

Vi gir dere forståelse for deres "mentalitet". Kanskje på tide at dere gir oss forståelse for vår "mentalitet"!?

 

Inlegget til bob page støttes IKKE av undertegnede!

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Spørsmål, Hvor mange ganger har L.pool vunnet Premier League?

*22.05.08*


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 25 apr 08, 11:39

Mange fra brh var der i 1996 og, men ikke som en gruppe. Men litt unaturlig for meg og dra på stadion og heie fram guttane når jeg var 6 år. Ettersom farsan ikke er veldig interessert i fotball, ble det vanskelig for meg og dra på kamper alene da jeg var 6 år.

Forøvrig vil jeg gratulere Bob Page med ett fantastisk bidrag!

Kudos

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 25 apr 08, 11:57
Opprinnelig postet av Liraren

Mange fra brh var der i 1996 og, men ikke som en gruppe. Kudos

 

Hvor "mange" er dere?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 25 apr 08, 15:26

Du og jeg er uenige i to ting fredrikstadpatriot:

1) Du liker den engelske tribunekulturen, mens jeg er mer fascinert av den sydlandske.

2) Du støtter laget ved å kjøpe drakt, brus i kiosken osv, mens jeg er mer opptatt av den verbale og visuelle støtten (hopping, armer i været osv.) Jeg mener den verbale og visuelle støtten er den viktigste og beste måten for en supporter og støtte laget på.

Jeg respekterer dine meninger, og sier ikke at du er en dårligere supporter selv om du har en annen oppfatning av disse tingene enn meg.

---------------------------

Frihet for Ultras!



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 5 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f