Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kampen: FFK - Bodø Glimt (4. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 5 1

frecjoha

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04
Innlegg: 382

Lagt til: 13 apr 08, 01:46
Endret: 21 apr 08, 21:00

Nye kamp og nye muligheter for 3poeng.

Vi har en god statistikk mot Bodø-Glimt hjemme og er nok favoritter i denne kampen.

Dessverre ser jeg gang på gang at fall høyden kan være stor, etter en seier mot et antatt mye bedre motstander. Men denne gang tror jeg det blir den tredje seier på rad i tippeligaen (første gang?) og vi har fått den berømte flyten mange snakker om.

 

Hvilken lagoppstilling bør vi satse på mot Bodø-glimt og hvilken taktikk?

 

Staw

Czwartek - Gerrbrand - Piiroja - Wallace

Ramberg - Gashi - Wehrman - Barsom

Tarik - Jóhannsson

---------------------------

FFK mot nye høyder...


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 apr 08, 02:12
Endret: 13 apr 08, 02:51

Vi hadde tre seire på rad høsten 2004. Vi pleier også å gjøre det bedre hjemme mot lag jo lengre nord de kommer. Roseborg får nesten alltid kjørt seg her nede, Glimt har vi slått de to sesongene de var her og Tromsø har vi slått samtlige sesonger etter opprykket. Det bør ligge en ny trepoenger, Glimt har ikke gjort mer enn hva som bør forventes hvis de skal overleve, nemlig å slå Hamkam hjemme.

 Strengt tatt så bør vi faktisk har muligheten for en del seire på rad nå med litt flyt.

Først hjemme mot Glimt, så borte mot Lyn (hvor vi har plukket poeng jevnt), så hjemmekamper mot både Hamkam og Aalesund. Det er kamper vi absolutt bør vinne. Så borte mot Godset som ikke er umulig. Så spørs det om det ikke stopper litt opp mot Stabæk hjemme eller Tromsø borte. Selv med et tap på de neste fem så vil vi ligge godt an. 18 poeng etter åtte serierunder er faktisk et poeng mer enn serieleder LSK hadde etter åtte kamper i fjor!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 13 apr 08, 07:43
jeg ser helst det samme laget mot bodø som RBK. Hvem som dømmer kampen kommer senere, for det er ikke satt opp enda

---------------------------

http://keiko99.net


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 13 apr 08, 08:28

Opprinnelig postet av keiko99
jeg ser helst det samme laget mot bodø som RBK. Hvem som dømmer kampen kommer senere, for det er ikke satt opp enda

 

Barsom på benken... Mmmmmm begyner å få et problem med laget herPosetivt........


kenneth

A-lagspiller

Ble medlem: 14 mar 04
Innlegg: 698

Lagt til: 13 apr 08, 08:45
PAC inn for Ophaug, og Barsom inn for Kvisvik.

---------------------------

...savner byen, folket, Stjernen og FFK!

(I`ll be back)


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 13 apr 08, 08:51
Endret: 13 apr 08, 08:55

Opprinnelig postet av kenneth
PAC inn for Ophaug, og Barsom inn for Kvisvik.

Enig med deg.

Kan vi forvente fullt mot Bodø/Glimt, har hørt rykter om at det er sogt 9000 billetter,  det er kanskje tvilsomt, siden kampen  sendes Zebra?


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 13 apr 08, 09:07
Opprinnelig postet av Patrioten

Kan vi forvente fullt mot Bodø/Glimt, det er kanskje tvilsomt, siden kampen blir sendes Zebra?

Det kan vi nok ikke. Mange ting taler i mot fulle tribuner mot Glimt:

- Bodø/Glimt er nok i manges øyne et kjedelig lag å regne siden de har ligget i Adecco i 2 år

- Ukjente spillere (for mange av oss her nede)

- De anses av mange som et lag vi bør slå, og velger å bli hjemme fordi vi "bare skal vinne"

- Mandagskamp. Formsupportere synes det blir tiltak å gå på denne kampen på en hverdag

- Kampen går på en kanal de fleste har

- Dårlig vær kan også holde folk hjemme

- Fra Bodø kommer det nok ganske få

På den annen side kan flere kanskje lokkes til kampen, når jeg tenker meg om:

+ Vi har vunnet to kamper på rad. Absolutt verdt å merke seg: borte mot Rosenborg i går

+ Positive omtaler og skryt rundt spillere som Tarik, Staw, Barsom

+ Overraskelsen Ramberg

+ Fint vær kan lokke folk til Stadion

+ Mange medgangssupportere kan kanskje møte opp fordi de "vet" at vi tar 3 poeng

 

Summa sumarum er jeg ikke så sikker på oppmøtet, da det noen faktorer kan vippe litt. Men fullt blir det ikke, dessverre.

---------------------------

Gi oss tilbake "4-4-2" og Tippekampen med Arne Scheie!
Fortsatt god bedring Dagfinn.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 13 apr 08, 12:02

Må si jeg er litt bekymret over hvordan backene våres skal klare seg mot de raske vingene til B/G. Jeg tenker på Trond Olsen og Mounir Hamoud. Med millimeter pasningene til Runar Berg og disse to, så kan det bli mange skumle kontringer på FFK. 

-B/G største styrke er helt klart kontringene.

-FFK`s svakhet er å demme opp for kontringer og deffensive døballer.

-Men, FFK bør dra i land denne seieren likevel  pga hjemmebane fordelen

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 13 apr 08, 12:43

Jeg lurer faktisk på om jeg vil ha Ophaug og Gerrbrandt som midtstoppere i denne kampen og PAC som høyreback. Ophaug virker veldig bra som midtstopper, ikke fullt så bra som back. Og Piroja har IKKE imponert meg hittil i sesongen ihvertfall..

Også syns jeg Grønis kan bytte tidligere. Jeg vil se Koaudio og THomassen utpå der!! (ikke nødvendigvis fra start). Er dte ikke hamkam hjemme etter bodø? Klarer vi 4 seire på rad?  SKeeeeeeptisk

---------------------------

RHE- Ultrasmentalitet- www.rodhvitelite.com


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 13 apr 08, 12:50
Opprinnelig postet av Husgutt

Jeg lurer faktisk på om jeg vil ha Ophaug og Gerrbrandt som midtstoppere i denne kampen og PAC som høyreback. Ophaug virker veldig bra som midtstopper, ikke fullt så bra som back. Og Piroja har IKKE imponert meg hittil i sesongen ihvertfall..


Pirjoa redder oss mange ganger ved hjelp av sin enorme luftstyrke, tror nok at motstanderne hadde fått mange flere sjanser dersom Raio ikke hadde vært midtstopper og hindret muligheter som han gjør gang på gang.
Ellers er jeg litt enig i at PAC kan få flere sjanser på høyresiden istedet for Ophaug.

---------------------------

FFK for alltid!


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 13 apr 08, 12:54

Staw

Czwartek - Gerrbrand - Piiroja - Wallace

Kvisvik - Ramberg - Wehrman - Barsom

Tarik - Jóhannsson


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 13 apr 08, 12:59

det sier seg selv at barsom kommer inn på laget igjen - en klassespiller. samtidig skal naturligvis ramberg få fortsette etter den fantastiske innsatsen i trheim. kvisvik som joker. samme med tegstrøm som kan komme inn på slutten når vi ser mye trøtte ben og hoder på matta, en lysende intelligent fotballspiller. ellers som andre nevner har bør det vurderes om PAC skal inn for ophaug etter hans svake innsats igår, samtidig som PAC er offensivt anlagt og vi trenger offensivt styrke på hjemmebane. et annet argument er at trond olsen på glimt er lynrask og `PAC sin hurtighet vil da komme særs godt med. tipper dog samme lag som mot rbk, kun barsom inn for kvisvik

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 13 apr 08, 13:06

Samme lag, som starta mot Brann.

Eneste ? kan kanskje være om PAC skal starte for Ophaug.

FFK er heldig som har Raymond og Tegan som jokere, begge kan skape målsjangser for andre.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 13 apr 08, 13:23
Opprinnelig postet av RuneT
Opprinnelig postet av Husgutt

Jeg lurer faktisk på om jeg vil ha Ophaug og Gerrbrandt som midtstoppere i denne kampen og PAC som høyreback. Ophaug virker veldig bra som midtstopper, ikke fullt så bra som back. Og Piroja har IKKE imponert meg hittil i sesongen ihvertfall..


Pirjoa redder oss mange ganger ved hjelp av sin enorme luftstyrke, tror nok at motstanderne hadde fått mange flere sjanser dersom Raio ikke hadde vært midtstopper og hindret muligheter som han gjør gang på gang.
Ellers er jeg litt enig i at PAC kan få flere sjanser på høyresiden istedet for Ophaug.

Ophaug er også en buse i dueller, men er flinkere i resten av spillet.. Nå har vel ikke B/G de helt største hodespillerne, og da mener jeg Ophaug vil kanskje (er ikke sikker, bare tanker) vil være bedre enn Piroja, ihvertfall i denne kampen. Hadde vi spilt mot f.eks Aarøy, ville naturligvis PIroja vært supersupersupersuperklart førstevalg.

---------------------------

RHE- Ultrasmentalitet- www.rodhvitelite.com


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 14 apr 08, 01:19

FFK sin største svakehet i dag er en dårlig samspilt bakre firer. Da hjelper det ikke å bytte spillere i den bakre firerern for hver kamp avhengig av hvilken motstander vi møter!

Ophaug - Gerbrandt - Piiroja - Wallace

Det bør være den bakre fireren i hver kamp så lenge de 4 spillerne er tilgjengelige! Ophaug og Wallace er hentet inn for å forsterke laget, da må vi gi dem sjansen til å finne seg til rette!

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 14 apr 08, 03:05

Jo, men Ophaug ser ut til å finne seg til rette i midtforsvaret. Og hvis noen mener PAC er vår beste høyreback i øyeblikket så er jeg enig med dem. Dessuten har PAC lang erfaring i å konkurrere seg til plassen på høyrebacken, så jeg blir ikke overrasket om han nok en gang tar opp hansken.

Både Totte og Rajo må holde koken, det er press på dem. Hvilket selvsagt er helt glimrende!

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 14 apr 08, 03:18
Er helt enig her jeg!
Vi snakker om klippekort! Hvor mange ganger har Raio vært ute av laget uten skade?
Ytterst få, men det er også fordi vi ikke har hatt noen direkte konkurranse! Raio med ball i bena er ikke banken akkurat!

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 14 apr 08, 04:49

Opprinnelig postet av endre
Raio med ball i bena er ikke banken akkurat!

Det har han aldri vært! Alikevel har han vært en av FFK`s aller aller viktiigste spillere de siste sesongene og er av Nils Johan Semb betegnet som en av de beste midtstopperene i Tippeligaen.

Han og Gerrbrandt utfyller hverandre godt og det blir etter min mening helt feil å skyve Piiroja ut av laget fordi han har hatt en sesingåpning som "bare" er OK i ei forsvarsrekke som betstår av 50% nye spillere.

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 14 apr 08, 08:06
Det er ingen her som sier at Raio ikke er viktig for laget. Det er heller ingen som betviler at han passer bra sammen med Gerrbrandt. Men det betyr allikevel ikke at han bør ha fast plass på laget hvis han har en downperiode og det er andre som kan gjøre en bedre jobb. Det at vi har en midstopper som spiller uansett hva slags form han er i, er en svakhet i mine øyne. Konkurranse om plassene er sunt!

---------------------------

RHE- Ultrasmentalitet- www.rodhvitelite.com


EFF.EFF.KÅ

Juniorspiller
Ble medlem: 16 apr 07
Innlegg: 183

Lagt til: 14 apr 08, 09:27
Opprinnelig postet av Husgutt

Jeg lurer faktisk på om jeg vil ha Ophaug og Gerrbrandt som midtstoppere i denne kampen og PAC som høyreback. Ophaug virker veldig bra som midtstopper, ikke fullt så bra som back. Og Piroja har IKKE imponert meg hittil i sesongen ihvertfall..

Enig. Raio skremmer jo vettet av alle med ballen i beina - og som noen nevnte i en annen tråd, han ser ut til å være dårlig på kommunikasjon. Koné-målet er ikke overbevisende. At Semb en gang har ment at Raio er seriens beste stopper, vel det får jeg ikke til å stemme...

Opprinnelig postet av Husgutt
Også syns jeg Grønis kan bytte tidligere.

Ja, Raymond og Tegan i dobbelbytte rundt 70 min. blir en hit fremover.

---------------------------

Plankegjengen - kaffe og MacDonnalds, så ordner Guttæne resten



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 5 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340