Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kampen: RBK - FFK 1-2 (3. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 6 3

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 12 apr 08, 22:37

Jeg var skeptisk til Ophaug når han kom, og det viser seg at det stemmer..Elendig kjøp.

---------------------------

Vi har toppspillere, og unnskyld om jeg er arrogant, vi har en topptrener- Jose Mourinho


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 12 apr 08, 22:39

Og det sier du etter tre kamper? Har ikke sett kampen i dag, men etter hva jeg har hørt gjorde han seg på ingen måte bort.

I kampen mot Brann syns jeg heller ikke han var så forferdelig som alle skulle ha det til. Det var ingen optimal kamp, men kan man forvente det av en som debuterer for sin nye klubb i Tippeligaen?

Og mot Molde var han jo veldig god. Sterk i duellspillet og posisjoneringa. Slurvet litt med pasningene innimellom. Allikevel, til å spille to kamper på en uvant posisjon syns jeg han har klart seg bra. Det er tross alt stor forskjell på å spille back og stopper, og han er nok ingen optimal back. Men alt i alt syns jeg han er bedre enn Pål Andrè. :)

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 12 apr 08, 22:42
Opprinnelig postet av Lemmy

Og det sier du etter tre kamper? Har ikke sett kampen i dag, men etter hva jeg har hørt gjorde han seg på ingen måte bort.

I kampen mot Brann syns jeg heller ikke han var så forferdelig som alle skulle ha det til. Det var ingen optimal kamp, men kan man forvente det av en som debuterer for sin nye klubb i Tippeligaen?

Og mot Molde var han jo veldig god. Sterk i duellspillet og posisjoneringa. Slurvet litt med pasningene innimellom. Allikevel, til å spille to kamper på en uvant posisjon syns jeg han har klart seg bra. Det er tross alt stor forskjell på å spille back og stopper, og han er nok ingen optimal back. Men alt i alt syns jeg han er bedre enn Pål Andrè. :)

Det sier jeg etter tre kamper ja, fyren aner jo ikke hvordan han skal plassere seg.

---------------------------

Vi har toppspillere, og unnskyld om jeg er arrogant, vi har en topptrener- Jose Mourinho


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 12 apr 08, 22:44

Tsss. Han viste god plasseringsevne mot Molde, og gjorde det helt greit i Brann-kampen. Rosenborgkampen så jeg ikke, men Bergstrøm kommenterte det da ikke, og har snakket med flere som syns han gjorde en grei kamp.

Og hvis vi skal slakte noen, hvorfor ikke "ta" noen andre? Både Wehrman og Gashi har jo underprestert i forhold til hva vi vet de kan, Piiroja og Wallace har heller ikke hatt noen optimal start på sesongen..

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 12 apr 08, 22:46
Ophaug er nok mye bedre midtstopper enn back. Han var ihvertfall helt lost på målet til RBK..

---------------------------

RHE- Ultrasmentalitet- www.rodhvitelite.com


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 12 apr 08, 22:46

Han var jo direkte skyld i baklengstmålet i dag.

Men er enig med deg i Wallece, han trenger noen timer på skolebenken for å lære seg fotballforståelse, kan ikke holde på å lage frispark i farlige posisjoner i hytt og pine og den straffa han lager er jo direkte unødvendig.

---------------------------

Vi har toppspillere, og unnskyld om jeg er arrogant, vi har en topptrener- Jose Mourinho


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 12 apr 08, 22:49

Fantastisk deilig! Ramberg og Staw er

Ser vi konturene av et topplag i Tippeligaen nå folkens?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 12 apr 08, 22:50

Så ikke foranledningen til målet, så det kan godt hende han var dårlig plassert da. Ellers syns jeg Piiroja gjør en svak jobb, selvom det er utrolig ekkelt å få sånne innlegg mot seg. Det er rett og slett et godt løp av Konè som ikke Piiroja eller Staw klarer å følge.

Straffa er helt unødvendig. Personlig syns jeg sånne situasjoner skal være gult/rødt kort. Han har aldri intensjon om å ta ballen, og da bør han belønnes med et kort. Ellers har han mye rare plasseringer og er mye treigere enn jeg trodde. Når han ikke har imponert meg offensivt, begynner jeg å lure på om det var et lurt kjøp av FFK eller ikke.. Men herregud, gutten må få mer tid! Men det er ingen tvil, han har store defensive mangler. Møter han en god høyrekant vil han få problemer!

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 12 apr 08, 22:56
Raio er god på villskap/hodedueller, utenom det er han ikke allverden, ihvertfall så langt...

Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 12 apr 08, 23:06
Raio blør hvertfall for drakt og kjemper uansett ,

RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 12 apr 08, 23:13
Opprinnelig postet av Husgutt
Ophaug er nok mye bedre midtstopper enn back. Han var ihvertfall helt lost på målet til RBK..

Tror nok også Ophaug trives best i midtstopperrollen. Han gjør for mye feil, og jeg tar meg i å savne Pål Andrè og da sier det seg selv at kanskje ikke Ophaug er førstevalget på høyre back..

Staw beviser at han fortjener å være både fast på A-laget og melder seg på konkurransen til å spille på A-landslaget! Så kult å se Ramberg få uttelling for sin gode innsats de siste kampene! Konge!

---------------------------

FFK for alltid!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 12 apr 08, 23:13
Opprinnelig postet av Lemmy
Straffa er helt unødvendig. Personlig syns jeg sånne situasjoner skal være gult/rødt kort. Han har aldri intensjon om å ta ballen, og da bør han belønnes med et kort.

Litt uenig i din og kommentatorenes vurdering av RBKs straffe. Selve straffen og foreseelsen til Wallace er soleklar, men Skjelbred holder jo i Wallace og "river ham bakover" i det han forsøker å runde Wallace. Man ser tydelig at Skjelbred holder Wallace med to armer over skuldra. I det Skjelbred har revet seg rundt, så holder Wallace ham klart og tydelig i drakta.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 12 apr 08, 23:15

Skal ærlig innrømme at jeg kun så bildene av at Wallace holdt Skjelbreid. Kan godt hende det skulle vært frispark i forkant, men det er dumt gjort av Wallace uansett..

Så lenge dommeren ser det og gir straffe, bør han gi kort også!

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 12 apr 08, 23:25
[quote=Lemmy]

Skal ærlig innrømme at jeg kun så bildene av at Wallace holdt Skjelbreid. Kan godt hende det skulle vært frispark i forkant, men det er dumt gjort av Wallace uansett..

Så lenge dommeren ser det og gir straffe, bør han gi kort og

 

Rødt kort skal bare gies om det er en klar målsjangse, og som bakre mann. Han er vel ikke det??


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 12 apr 08, 23:26
Endret: 12 apr 08, 23:26
Opprinnelig postet av Anne
Rødt kort skal bare gies om det er en klar målsjangse, og som bakre mann. Han er vel ikke det??

Rødt kort skal bare gis om man blir frarævet en klar målsjanse. Bakre mann har ingenting å si.

Tror Lemmy mener at Wallace burde fått gult kort (?).

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 12 apr 08, 23:27

o skal det vere gult for holdingen hadde blitt mage gule:-)

 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 12 apr 08, 23:29

Supert.. Dagens beste!!

1. Staw og Ramberg

2. Leeds og FFK

3. Resten av laget

4. Petter Myhre og Kjetil Rekdal

5. Suppe....


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 12 apr 08, 23:35
" Han Trond "Sylvester" Henrikesen sa vi skulle pisse på dem. Og jeg prøvde jeg, men jeg måtte jo springe så jævlig mye!? Faen, skal jeg liksom pisse på meg selv da? Jeg mener.. det er jo ikke så lett å pisse ristende i motvind? Jeg tenkte en stund på å pisse på Staw, han sto jo tross alt ganske rolig, men han ble jo stående på andre siden hele kampen?? Skal jeg pisse 70 meter liksom? Jeg skjønner ingenting jeg. Nei, nå går jeg og bæsjer." -Vadim Demidov til TV 77

---------------------------

Svaberget for alltid!


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 12 apr 08, 23:39

Deilig med borteseier. Men vi skal ta en borteseier til før vi kan si at bortebanekomplekset er overvunnet. Vi vant kun en bortekamp i fjor og sesongen før der igjen. Kan hende dette var den ene vi får i år :-) Men flott å se at FFK har marginene på sin side for en gangs skyld. Og det kjennetegner jo gode lag at  de også har flaks. Stolpe inn istedetfor stolpe ut. Vi får suge på karamellen (at vi er serieledere) til i morgen - søndag.

Demidov; tror du må bite i deg de ordene at dere pissa på Fredrikstad. Rosenborg var riktignok bedre i store deler av annen omgang med tanke på at de var en mann mindre - og de viste innsats. Men scora de på sine 100% sjanser? Nei. Så å si at RBK pissa på Fredrikstad i kveld får gå på konto for umodenhet og fukt bak øra - sånn rett etter kampslutt når man er irritert.

Når RBK kommer til Fredrikstad over sommeren bør vi ha et banner klar; "Hvem skal du pisse på i kveld, Demidov?"


Thor Gunnar

A-lagspiller
Ble medlem: 25 mai 06
Innlegg: 268

Lagt til: 12 apr 08, 23:41

Hvem skriver for Plankehaugen? Synes denne personen skriver morsomme referater:  http://webhotel.enkelweb.no/plankehaugen27/default.asp?ArtID=176

fra dagens kamp..



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 6 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340