Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kampen: FFK - Molde 2-1

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 06 apr 08, 20:25

Opprinnelig postet av kenneth
Dere kan ikke seriøst mene at Molde skulle spilt bort sin eneste sjanse til poeng når regelverket sier dem ikke skal det? Ta dere sammen folkens!

Fair play utøves uavhengig av resultat. Molde kunne spilt ballen ut, tarik kunne fått hjelp, og Dommeren hadde lagt til ekstra tid for den tiden skaden hadde tatt. molde hadde fått ballen etter innkastet.

 

 

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 06 apr 08, 20:31
Opprinnelig postet av Fjedjik

Fair play utøves uavhengig av resultat. Molde kunne spilt ballen ut, tarik kunne fått hjelp, og Dommeren hadde lagt til ekstra tid for den tiden skaden hadde tatt. molde hadde fått ballen etter innkastet.


Da er det jo bare å late som man er skadd hver gang Molde hadde kommet over midtbanen i sluttminuttene da... Tarik lider ingen nød av å vente til ballen er ute av spill.


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 06 apr 08, 20:34
Endret: 06 apr 08, 20:35
Anyways, hva skal man si om kampen som sådan? Paradoksalt nok var det mindre trøkk enn mot Brann, men FFK skapte likevel mange sjanser. Kampen burde vært avgjort senest i begynnelsen av 2. omgang (men laget hadde fortjent scoring også i første).

Jeg synes Wallace spilte seg stort opp, og Barsom fortsetter å imponere. En mann vi kommer til å savne stort mot RBK.

Mener Kvisvik bør starte i hvert fall neste hjemmekamp, kanskje også i Trondheim? Han har de forløsende pasningene som det ofte blir mål av, som i dag.

Er også imponert over Lasse Staw. Han hadde flere flotte redninger, og holdt FFK inne i kampen i begynnelsen av 2. omgang. Eneste feilen jeg kan huske var at han glapp en ball i 1. omgang, men det får vi sette på konto sleip bane.

Litt overraska over at Grönis ikke tok ut en av spissene mot slutten av kampen, og styrket forsvaret, og samtidig brukte litt tid. Molde hadde jo et par fete sjansen på slutten der, om jeg ikke husker feil.

Men nå er den første hjemmekampen vunnet, og med prestasjonen i Bergen (selv om det ikke ble poeng) så har laget fått en mer enn godkjent start på sesongen.


Glenn Glitter

Juniorspiller

Ble medlem: 22 aug 07
Innlegg: 125

Lagt til: 06 apr 08, 20:39

Å f... så sliten nå... Utrolig deilig med seier i dag !

Drittkamp ut av en annen verden, men vi står opp og kjemper noe helt vannvittig ! Sterkt, mot et lag som Molde .

---------------------------

Rude, stewed and tattooed


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 06 apr 08, 20:59

Noen tanker etter kampen etter at ejg er kommet hjem fra stadion.

Flott med 3 poeng etter en fhs svak kamp.

Savnet innsats idag, synes at Tegstrøm visste innsats etter innhoppet.

Morsomt av Lasse S idag fikk visst hva han kan, med noen krem redninger.

Tarik var idag som Helstad i sist kamp, dødlig foran mål, sjøl om resten av kampen var så som så.

Er det ikke slik at en kan få gult kort for å ta med seg ballen hjem etter at motstander har fått frispark ? Har iallefall sett dette praktisert, derfor tror jeg at dommeren hadde gitt "pyntepene" Hoseth gult kort dersom han ikke allerede hadde hatt ett. Har jeg rett ( er i tvil) var dommeren feig som ikke viste Hooseth det røde.

Når det gjelder Tarik sin situasjon på slutten, mener jeg utifra min observasjon at det var usportslig av Molde.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 06 apr 08, 21:07

Bra idag:

- 3 Poeng

- Staw

- Opphaug

- Kvisvik trenger 1 touch for å skape mer enn det FFK gjorde hele 1 omgang

- Kynismen til Tarik

- Barsom


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 06 apr 08, 21:31
Plankehaugen.. syns de var gode idag. eller er jeg helt på jordet?

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 06 apr 08, 21:34
Opprinnelig postet av dracula

Noen tanker etter kampen etter at ejg er kommet hjem fra stadion.

Flott med 3 poeng etter en fhs svak kamp.

Savnet innsats idag, synes at Tegstrøm visste innsats etter innhoppet.

Morsomt av Lasse S idag fikk visst hva han kan, med noen krem redninger.

Tarik var idag som Helstad i sist kamp, dødlig foran mål, sjøl om resten av kampen var så som så.

Er det ikke slik at en kan få gult kort for å ta med seg ballen hjem etter at motstander har fått frispark ? Har iallefall sett dette praktisert, derfor tror jeg at dommeren hadde gitt "pyntepene" Hoseth gult kort dersom han ikke allerede hadde hatt ett. Har jeg rett ( er i tvil) var dommeren feig som ikke viste Hooseth det røde.

Når det gjelder Tarik sin situasjon på slutten, mener jeg utifra min observasjon at det var usportslig av Molde.

Molde hadde mye rart for seg, blantannet har vi Larsen da som dyttet Ramberg i 2 omgang, og vi har han ene spissen til Molde, pate, eller pape eller hvem det var, som sparka til Lasse i første omgang, også det her som jeg ikke så hvor, hvor det blir sagt at Tarik ble sparka til mens han lå nede.

Deilig at vi slo Primadonna Hoseth og Berg Hestad.. blir en spennende fortsettelse ;)

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 06 apr 08, 21:35
Ikke det at det har SÅ mye å si nå.. men irriterer meg allikevel.

Var det ikke offside før straffesituasjonen? Har ikke sett en skikkelig reprise, så godt mulig jeg tar feil,  men det ser da unektelig ut som offside?

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 06 apr 08, 21:37

Har sett situasjonen med Tarik og det som blir nevnt her, på fxt.no.. det ser ut som om Moldespilleren (ser ikke hvem det er) mister litt balansen og treffer gæli og treffer tarik.. men men

hørte også rykter om offside før straffesituasjonen..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 06 apr 08, 21:47

Opprinnelig postet av Knuty
Ikke det at det har SÅ mye å si nå.. men irriterer meg allikevel.

Var det ikke offside før straffesituasjonen? Har ikke sett en skikkelig reprise, så godt mulig jeg tar feil,  men det ser da unektelig ut som offside?

Har ikke sett kampen i reprise, men der og da, var jeg bombesikker på offside.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 06 apr 08, 21:57
Det var soleklar offside ved straffesparket. Jeg hadde panoramautsikt til situasjonen høyt oppe på langsiden akkurat ved linja der det skjedde, og Hoseth er flere meter i offside. Jeg trodde ikke mine egne øyne. En absurd opplevelse å se at assistentdommeren ikke vinke med flagget. Han kan rett og slett ikke ha fulgt med! Det er den største dommertabben jeg har sett på nye stadion, og når en så stor tabbe får den konsekvens at Abgar Barsom (en av våre beste og viktigste spillere) pådrar seg rødt kort og får karantene, gjør dette til en seier med bismak for min del.

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 06 apr 08, 21:58

Kommet meg hjem fra stadion nå. Rad 2 er litt værutsatt, men heldigvis regna det nedover og ikke bortover i dag...

Tre poeng varma, men spillet ble jeg ikke så entusiastisk for. Hadde guttæne kombinert poenga i dag med spillet forrige gang, så hadde det blitt koselig. Jeg er litt usikker på om det er helt fortjent med tre poeng, men jeg godtar ufortjente poeng når det gjelder Fredrikstad.

Barsom var stor, og vil blir savna (hva i all verden var det han tenkte på??? Noen som har noen formening om hvor mange kampers karantene en kan vente seg?). Tarik syns jeg var veldig anonym i store deler av kampen, men gjorde jo for all del jobben sin (putta to), så en skal jo ikke klage!

Ellers syns jeg guttæne skal jobbe litt med dødballtrening. Dårlig utnytta frispark, håpløse hjørnespark (corner er i hvert fall ikke mål sånn som FFK slår dem)... Greit nok at en skal være et spillende lag, men når en har en sjelden sjanse til å sparke en ball uten å bli forstyrra, så burde en jo utnytte muligheten.

Molde framstå som et veldig usympatisk lag, helt motsatt av inntrykket jeg satt igjen med av Brann etter forrige runde. Det er nesten litt synd at bare ett lag rykker ned i år, for den plassen må vi jo holde av til HamKam...

(...og der blåste nettopp dommeren av etter at Stabæk har ydmyka Lillestrøm. Moro! )

---------------------------

Svensk magi!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 06 apr 08, 22:07
Opprinnelig postet av Costanza
En absurd opplevelse å se at assistentdommeren ikke vinke med flagget. Han kan rett og slett ikke ha fulgt med! Det er den største dommertabben jeg har sett på nye stadion,


Høres ut som den største offsidetabben siden FFK - Hødd 4-1 i 2003. Mimrer at det også da var en gedigen offside som ble oversett og Hødd scoret.

Fikk for øvrig et lite sjokk da jeg var innom Tornekrattets forum. Bruker Steen var det noe kjent med!

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 06 apr 08, 22:10
Åja, for the record: Lasse Staw syns jeg også fortjener ros i dag!

---------------------------

Svensk magi!


EFF.EFF.KÅ

Juniorspiller
Ble medlem: 16 apr 07
Innlegg: 183

Lagt til: 06 apr 08, 22:32
Opprinnelig postet av SirLion
Molde hadde mye rart for seg, blantannet har vi Larsen da som dyttet Ramberg i 2 omgang, og vi har han ene spissen til Molde, pate, eller pape eller hvem det var, som sparka til Lasse i første omgang, også det her som jeg ikke så hvor, hvor det blir sagt at Tarik ble sparka til mens han lå nede.

Riktig observert - Larsen var bortpå Hansi flere ganger. Molde-spissen sparket Staw på hånda, evt. ballen, mens Staw hadde den i begge hender. Og Tarik fikk seg en flikk midt i juvelene.
Dommeren er, etter min mening, alt for lite konsekvent og dermed også usikker. Blir litt rare avgjørelser av sånt...

Men 3 poeng er 3 poeng. Syns det er godt at bakre rekka holder stand også uten Gerrbrand, selv om Pirroia fortsetter å frustrere meg med merkelig spill. Raymond hadde rett og slett god fart flere ganger, kan sikkert prege kampene fremover dersom han får mer spilletid. Litt mer usikker på hvordan man skal få til spissmakker-situasjonen... Gardar er jo en sliter, men det blir liksom aldri noe av. Tegan var heller ikke imponerende. Tarik derimot - landslaget må jo bare glede seg fremover..!

---------------------------

Plankegjengen - kaffe og MacDonnalds, så ordner Guttæne resten


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 06 apr 08, 22:38
Opprinnelig postet av stjernengutt

Opprinnelig postet av Knuty
Ikke det at det har SÅ mye å si nå.. men irriterer meg allikevel.

Var det ikke offside før straffesituasjonen? Har ikke sett en skikkelig reprise, så godt mulig jeg tar feil,  men det ser da unektelig ut som offside?

Har ikke sett kampen i reprise, men der og da, var jeg bombesikker på offside.

Så det ikke på stadion, men på tv2 nå så det unektlig ut som offside

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


EFF.EFF.KÅ

Juniorspiller
Ble medlem: 16 apr 07
Innlegg: 183

Lagt til: 06 apr 08, 23:05
Kom på en ting - dersom det viser seg at det var offside, kan det da telle til Barsoms fordel, slik at han kanskje får en redusert karantene..?

---------------------------

Plankegjengen - kaffe og MacDonnalds, så ordner Guttæne resten


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 06 apr 08, 23:10
Det er ikke noe stygt spill, så jeg kan ikke se at han skal få mer enn en kamp.
Om det er offside eller ikke er irrelevant i straffeutmålelsen

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 06 apr 08, 23:11
ffksupporter.net: - Tarik var forskjellen

www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1435

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f