Husk meg
Brukernavn
Passord

Kommer ikke på noen passende overskrift

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

PlatinumCruiser

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 20 mar 08, 02:55
Endret: 20 mar 08, 02:59
Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere dette, men jeg gjør et forsøk. Når man feks er på investorvillage.com og vil lese folks meninger om CNR, skriver man CNR under SYMBOL/TICKER oppe til høyre - da kommer alle emner som omhandler CNR opp. Når man lager et nytt emne der skriver man altså at dette innlegget handler om CNR i et eget felt.

Dersom jeg her vil lese hva folk i det siste har skrevet om Tarik kan jeg her søke på Tarik, men jeg vil da få opp de siste innlegg hvor Tarik er nevnt. Jeg vil ha de siste tråder som er opprettet som omhandler Tarik. Om noen henger med?
Jeg lurer på om det er mulig å få til en slik funksjon her? Den ville i alle fall blitt godt brukt av meg de få gangene jeg har tid til å besøke denne siden.
Si at noen vil lage et emne som omhandler BLUSS, da har man et felt hvor man skriver BLUSS, fordi dette omhandler bluss. Når jeg så vil lese det siste som er skrevet om bluss, søker jeg etter bluss og får opp de siste emner om bluss. Det jeg etterspør er da noe som kanskje kan kalles et emnesøk.

Noen eksempler: Noen lager en tråd om Raymonds gjeld, og "markerer" dette emnet med Raymond Kvisvik. Noen lager en tråd om hvor mye de hater hamkam, og markerer da dette emnet med HamKam. Dette vil gjøre det lett å få en oversikt over hva som er skrevet om hva dersom man er interessert i å lese om dette.

Håper noen som har med denne siden å gjøre forstår hva jeg spør etter.

God natt.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 20 mar 08, 03:50

Trodde nesten jeg hadde en alternativ løsning på problemet, nemlig google, der man også kan søke på bestemte nettsteder. Resultatet ble da slik: Link

Det ser i hvert fall ut som søkeresultatet ikke tok med alle innlegg, men forskjellige tråder. Det ser derimot ut til at søket ikke akkurat kom i kronologisk rekkefølge. Ser at blant annet Sørlie var nevnt i et av resultatene, det må da være en god stund siden han har blitt skrevet om på forumet.

 


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 mar 08, 03:59
Vi jobber med å få til dette når det kommer til nyhetene, men sånn umiddelbart ser jeg ikke noen enkelt metode for å kategorisere forumet effektivt (angi nøkkelord).

Kanskje marle eller morten, som er utviklere, har noen geniale tanker?

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 23 mar 08, 18:27
Endret: 23 mar 08, 18:29

Du kan styre søket til å være datostyrt.

http://code.google.com/enterprise/documentation/xml_reference.html#request_sort

 Når det gjelder nøkkelord kan det være mulig for de som starter å legge inn nøkkelord, men det er en jobb som ikke er så enkel... Skrivefeil f.eks.

Men det kan jo være mulig å lage en "halvautomatisk" greie, der en rekke predefinerte ord kan indekseres? F.eks. alle spillernavna, klubbnavn, trenere, osv. 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f