Husk meg
Brukernavn
Passord

Bjørkøy klar for LSK

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 6 3

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 07 mar 08, 16:24

Jo det er det, men slik dagens fotballsamfunn er får du aldri plass på et landslaget eller sjansen til å komme utenlands når du sitter på benken.

Ingen blir gode uten konkurranse, men sånnsom det er i dag er ikke Bjørkøy i nærheten av samme kvalitet som Gashi og Wehrman. Er enig med deg, Jonna sutra ikke spesielt mye. Han kunne selvfølgelig uttalt seg litt klokere i enkelte situasjoner, men er det så galt å faktisk si at man vil bort fra klubben? Hadde jeg vært i Bjørkøys situasjon ville jeg også blitt frustrert. Han hadde en knall 2006-sesong og en bra vårsesong i fjor, og da er det selvfølgelig naturlig å stille spørsmålstegn ved om man blir sett på som god nok eller ikke.

Fra FFK sin side var det heller ingen feil å hente Gashi og Wehrman. Vi skulle først stabilisere midtbanen, Grönis mente helt riktig at det var for dårlig der. Da hentet vi Wehrman, et kanonkjøp. Men når vi hadde sjansen til å hente Ardian Gashi, hadde det blitt for dumt å si nei også.

Syns det er deilig at saken er over. Nå er det en avklaring, hvertfall. Man kan være enig eller uenig, det er hvertfall en mindre sak å tenke på. :)

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 07 mar 08, 17:02
Endret: 07 mar 08, 17:03
Men du fortjener jo heller ikke noen landslagsplass hvis du har andre landsmenn foran deg i køen :)

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 07 mar 08, 17:06

Kanskje ikke. Men det kan fort være sånn at en trener "låser" seg i sitt valg, og har en klar formening om hvem som er best- nærmest uansett prestasjoner på trening. Det kan være både bevisst og ubevisst, og jeg insunierer ikke at dette har vært tilfellet for Grönhagen.

Dessuten sier det seg selv at man trenger spilletid i klubb før man kommer på landslaget. Det har også Hareider vært klar på. Derfor ser jeg det ikke som rart at Bjørkøy har ønsket seg vekk. Men når han kommer med påstander om at LSK kommer til å vinne seriegullet, må jeg nok skuffe ham. :) Skal faktisk ikke forundre meg om vi klarer å overraske med å komme over LSK på tabellen denne sesongen. Med det sterke mannskapet vi har tror jeg vi blir en outsider!

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 07 mar 08, 17:36

Til de som mener at avtalen er bra, har dere tenkt på 800000 kroner til Hønefoss, som har krav på 20% av avtalen. Da fikk vi kun, 3. mill for han og det er for dårlig.

Per Morten Haugen er nok ikke skarpeste kniven i FFK til å la han forhandle. Nei la oss få Morgan tilbake.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 07 mar 08, 17:44

Grei å selge han , gjerne gi han bort satt på spissen.

Bjørkøy var sutrete og ikke interesserte i å spille på FFK.

Trolig en ny Hornseth / Hoås, gå å drive samtidige som du hever en "kjempelønn".

Nå iallefall 3.2 mill. igjen samt frigjøring av 1.4 - 1.8 mill i året, dersom du tar med arbeidsgiveravgift.

M.a.o mer enn 3.2 mill til kjøp dersom ny spiller betyr mindre lønnskostnader.

 

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 07 mar 08, 21:45

Opprinnelig postet av dracula
M.a.o mer enn 3.2 mill til kjøp dersom ny spiller betyr mindre lønnskostnader. 

Det som derimot er kjipt er at de siste to salgene har gitt oppskriften på å få billige spillere fra fredrikstad:

1. Spilleren sutrer og låter i media.

+

2. Kjøperklubben har litt is i magen.

= Spilleren går for "halv pris" etter at FFK har betalt høy lønn en halv vintersesong.

Lite penger inn + penger i dass = Dårlig butikk.

---------------------------

"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen


b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 07 mar 08, 23:22
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Opprinnelig postet av dracula
M.a.o mer enn 3.2 mill til kjøp dersom ny spiller betyr mindre lønnskostnader. 

Det som derimot er kjipt er at de siste to salgene har gitt oppskriften på å få billige spillere fra fredrikstad:

1. Spilleren sutrer og låter i media.

+

2. Kjøperklubben har litt is i magen.

= Spilleren går for "halv pris" etter at FFK har betalt høy lønn en halv vintersesong.

Lite penger inn + penger i dass = Dårlig butikk.

Det er et godt poeng du har der. Synes at dette egentlig var et ok salg når vi ser på måten Jonna har opptrådt siden etter Hammarbykampen i fjor. FFK bli flinkere til å sette foten ned og ikke minst, kontraktsfeste at visse utsagn/meninger er en sak mellom klubb og spiller. Hvilke andre kan gå å bære seg slik i forhold til egen arbeidsgiver (med 70.000,- i månedslønn i tillegg !!!!!) Overbevist om at Rami og Hammarby hadde felles strategi, FFK må virkelig innehente kunnskap fra "proffene" på hvordan de må spille sine kort og innrette sine avtaler.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 07 mar 08, 18:41
Endret: 07 mar 08, 18:43
Opprinnelig postet av Patrioten
Til de som mener at avtalen er bra, har dere tenkt på 800000 kroner til Hønefoss, som har krav på 20% av avtalen. Da fikk vi kun, 3. mill for han og det er for dårlig.

800.000 millioner kroner til Hønefoss og 3,2 millioner kroner til FFK nå.

1,3 millioner kroner til Hønefoss og 5,2 millioner kroner til FFK totalt.

Så FFK sitter igjen med over fem millioner til syvende og sist dersom Romerikes Blad sitt estimat stemmer.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 07 mar 08, 18:49
TV Sporten:
FFK og LSK var enige om en overgang på 11 millioner kroner i november i fjor, men overgangen falt i grus...

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 07 mar 08, 18:54

Jaja,er bare å ønske Bjørkøy lykke til videre.. Håper du gjør det like bra som Brenne!!

 

Men når det gjelder en evt ny spiller,så ønsker FFK å hente en forsvarspiller.. De er i dialog med flere klubber.

Kan en av spillerene de prøver seg på være Ophaug??

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 07 mar 08, 18:54

Opprinnelig postet av Holters
TV Sporten:
FFK og LSK var enige om en overgang på 11 millioner kroner i november i fjor, men overgangen falt i grus...

 

Da går jeg ut fra at den strandet fordi LSK ikke ville betale 11, ev investorene ville ikke ???

 

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 07 mar 08, 19:06
Opprinnelig postet av Fjedjik

Opprinnelig postet av Holters
TV Sporten:
FFK og LSK var enige om en overgang på 11 millioner kroner i november i fjor, men overgangen falt i grus...

 

Da går jeg ut fra at den strandet fordi LSK ikke ville betale 11, ev investorene ville ikke ???

 


Som det står i Holters sitt innlegg så var FFK og LSK enige om overgangssum.

pjolter

Knøttespiller
Ble medlem: 05 apr 05
Innlegg: 38

Lagt til: 07 mar 08, 19:32
Endret: 07 mar 08, 19:52
Jeg synes vi har gjort god handel med Lillestrøm. Wehrman kostet vel 2 millioner,, når vi kjøpte han og danker ut Jonna fra laget . Vi får minst. 4 mill tilbake for en sammenlignbar spiller ,samme alder, ny kaptein.

Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 07 mar 08, 21:47
Opprinnelig postet av solano2
Opprinnelig postet av Fjedjik

Opprinnelig postet av Holters
TV Sporten:
FFK og LSK var enige om en overgang på 11 millioner kroner i november i fjor, men overgangen falt i grus...

 

Da går jeg ut fra at den strandet fordi LSK ikke ville betale 11, ev investorene ville ikke ???

 


Som det står i Holters sitt innlegg så var FFK og LSK enige om overgangssum.

 

Det som står i Holters innlegg er feil, det var RBK de var enige med, ikke Lsk.......


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 07 mar 08, 21:47
Opprinnelig postet av Holters
TV Sporten:
FFK og LSK var enige om en overgang på 11 millioner kroner i november i fjor, men overgangen falt i grus...


Var det ikke Rosenborg de sa?? Eller var det bare sånn at jeg forventa å høre Rosenborg?

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 07 mar 08, 22:47
Opprinnelig postet av bjervell

Var det ikke Rosenborg de sa?? Eller var det bare sånn at jeg forventa å høre Rosenborg?

De sa Rosenborg på 2130-Sporten, men mener de sa Lillestrøm på 1845-Sporten... Det kan være at jeg hørte feil 1845, og det kan være at TV 2 sa feil... Men det er ikke så vesentlig :)

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 07 mar 08, 23:00
Opprinnelig postet av bjervell
Opprinnelig postet av Holters
TV Sporten:
FFK og LSK var enige om en overgang på 11 millioner kroner i november i fjor, men overgangen falt i grus...


Var det ikke Rosenborg de sa?? Eller var det bare sånn at jeg forventa å høre Rosenborg?

Jeg fikk beskjeden fra Costanza, og han har forsåvidt svart for seg. :)

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


frecjoha

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04
Innlegg: 382

Lagt til: 07 mar 08, 23:04

Kom til å tenkte på en ting... Har FFK mistet en av side sponsorer? Terje Høili er jo død!

Om Bjørkøy skulle bli solgt, ble det over hans lik uttalte han seg tidligere.

---------------------------

FFK mot nye høyder...


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 08 mar 08, 09:00
Opprinnelig postet av Patrioten

Til de som mener at avtalen er bra, har dere tenkt på 800000 kroner til Hønefoss, som har krav på 20% av avtalen. Da fikk vi kun, 3. mill for han og det er for dårlig.

Per Morten Haugen er nok ikke skarpeste kniven i FFK til å la han forhandle. Nei la oss få Morgan tilbake.

Hvorfor skal Hønefoss ha 800 000?


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 08 mar 08, 09:55
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av Patrioten

Til de som mener at avtalen er bra, har dere tenkt på 800000 kroner til Hønefoss, som har krav på 20% av avtalen. Da fikk vi kun, 3. mill for han og det er for dårlig.

Per Morten Haugen er nok ikke skarpeste kniven i FFK til å la han forhandle. Nei la oss få Morgan tilbake.

Hvorfor skal Hønefoss ha 800 000?


Fordi avtalen med FFK var at de skulle ha 20% av overgangssummen ved et evt. videresalg av Jonna.


Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 6 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340