Husk meg
Brukernavn
Passord

Bjørkøy klar for LSK

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 6 3

kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 07 mar 08, 12:08
Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av paco
Summen er en vits,de har jo nesten gitt han bort

4 mill kash for en spiller som er på benken - og mulighet for 2,5 millioner til innenfor gitte rammer? Det synes ikke jeg er dårlig... Vi er i tillegg kvitt vår største (?) lønnspost.

Helt greit, synes jeg. Per i dag er ikke Jonna verdt mer... 

Helt enig med deg! Tror ikke det var så galt jeg, pluss at vi slipper en STOR lønnspost. her er det mulighet for å forsteke forsvaret! Tror  dette blir bra jeg!!

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Nå sikter vi mot stjernene!! -


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 07 mar 08, 12:16

Opprinnelig postet av Magnum
NESTEN like ille som å se Markus Ringberg med Felleskjøpet-logo.

Hæ? Når Markus dro, var det jo en sorgens dag, med demonstrasjoner og "finger`n" utenfor klubbhuset og starten på en mild depresjon i byen. Dagens overgang medfører jo bare et lett skuldertrekk.

Det som er intressant er hva som utløser de siste 1.5 mill. Får vi 1.5 mill ekstra hvis vi ikke blir enige med Sundgot om de personlige betingelsene?

 

---------------------------

"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 07 mar 08, 12:40
Endret: 07 mar 08, 12:40
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Hæ? Når Markus dro, var det jo en sorgens dag, med demonstrasjoner og "finger`n" utenfor klubbhuset og starten på en mild depresjon i byen. Dagens overgang medfører jo bare et lett skuldertrekk.

Ja, jeg snakker bare om drakta... Jfr. innlegget mitt et par hakk tilbake for det du kommenterte.

---------------------------

Svensk magi!


kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03
Innlegg: 516

Lagt til: 07 mar 08, 12:51
Er Bjørkøy forresten så sikker på straffer som folk her inne skal ha det til? Statisikken tilsier at 4 av 5 straffer går i mål. Husker i alle fall at har brent 3 straffespark for FFK. Tror ikke han har noe særlig høyere prosent enn 80%. Ikke i FFK i alle fall.

---------------------------

Ære være plankebyen!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 07 mar 08, 12:53
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Hæ? Når Markus dro, var det jo en sorgens dag, med demonstrasjoner og "finger`n" utenfor klubbhuset og starten på en mild depresjon i byen. Dagens overgang medfører jo bare et lett skuldertrekk.

Det som er intressant er hva som utløser de siste 1.5 mill. Får vi 1.5 mill ekstra hvis vi ikke blir enige med Sundgot om de personlige betingelsene?

Snakk for deg selv. Slik jeg så det så var det store reaksjoner fra noen få naive som bet på Ringbergs sutrehistorie. Man må nok være stor fan av Ringberg for å ønske seg Sundgot til FFK. Eller omvendt.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 07 mar 08, 13:10

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Snakk for deg selv. Slik jeg så det så var det store reaksjoner fra noen få naive som bet på Ringbergs sutrehistorie.

Dette har vel vært diskutert opp og ned i noen tusen postinger. Nå var det vel ikke måten ovegang ble gjennomført på som ga mest bråk, men opplegget med å selge toppscoreren (vi har vel ennå ikke hatt en spiss som har scora like mye i TL), kapteinen og den eneste med skikkelig fightervilje i en tropp med slappfisker og av-på-spillere.

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Man må nok være stor fan av Ringberg for å ønske seg Sundgot til FFK. Eller omvendt.

Hehe, sant. Det blir for dumt med ennå en spiss, vi får håpe Gardar har fått seg en dose med killierinstinkt foran mål, så han også kan begynne å score mål på ting som ikke engang er halvsjanser.

---------------------------

"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen


PlatinumCruiser

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 07 mar 08, 13:23
Opprinnelig postet av FFK Forever

YESSS! Deilig å bli kvitt svinet!! 

En større sytete drittunge en deg har jeg aldri sett!


Enig.

Jeg er nok den første til å gratulerer FFK med fantastisk god handel. Det er mange som mener det ikke er det, men dette er faktisk en meget god handel. Hvor mye tjente Bjørkøy i året? Hvor mange år var det igjen av kontrakten hans? Det å ha store lønnsutgifter til en spiller som aldeles ikke er god nok for førstelaget er en stor økonomisk belastning. Det at summen kan komme helt opp i 6,5 millioner må sies å være fantastisk. Hvor mye betalte FFK for han? I underkant av en halv million? Det vil si at FFK har tatt 13-gangeren, fantastisk.

Han er i landslagsdiskusjon, sier dere, dermed burde vi fått mye mer. Tullprat. Bjørkøy vil aldri spille for landslaget, i alle fall ikke mer enn 1-2 kamper til. Kanskje han kommer inn i troppen og får et par kamper ettersom han nettopp har gått til LSK. Med denne "ny spiller til norsk storklubb, hmmm, han må jeg ta med i troppen"-tankegangen til Hareide er det ikke umulig, men vi er vel alle enige om at han ikke er god nok.

De fleste her på forumet vet hvor dårlig jeg synes Bjørkøy er, og med den oppførselen han har vist det siste halve året skal jeg med glede bidra til pipekonsert når LSK kommer på besøk på Fredrikstad Stadion.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 07 mar 08, 13:46
Hva kreves for at vi skal få 2,5 mill. til ?? Kan ikke si jeg har lest noe om det .

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 07 mar 08, 13:50
Siden jeg fikk høre at Gashi kom har jeg forstått at Bjørkøy var på vei ut.  Egentlig greit at han endelig har fått ny klubb slik at vi slipper mer syting og lignede fra han framover. Vil også takke han for god insats den første tiden og ønske han lykke til i Lillestrøm. Blir morsomt å se hvordan det går med han og Nordli, spesiellt hvis han ikke får spille på favorittplassen sin.

MariusFFK

Juniorspiller

Ble medlem: 04 apr 07
Innlegg: 89

Lagt til: 07 mar 08, 13:54
Takk får alt Jonna :)

Da mister vi en som var god til å trekke moralen ned!

---------------------------

Så ut som jeg drepte han - Kvisvik om det gule kortet etter Aalesund kampen :>


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 07 mar 08, 15:23

Detta var nok det beste for alle parter. Bra vi slipper spillere som ikke er glad for å væra her. Men nå trenger vi enda mer en god høyreback, håper det kommer snart.

Jonna er ikke noen landslagsspiller og prisen er grei. Blir spennende å se hvor han blir brukt i LSK.

 

Lykke til videre Jonna


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 07 mar 08, 15:28
Tror ikke Jonna blir savnet som noen eminent fotball spiller, han var god, ja, den siste sesongen på gamle stadion var han meget god, men han fikk seg en knekk i fjorårs sesongen, virka som cuptriumfen gikk til hode på han.

Jeg tror FFK gjorde rett i å selge han, prisen er så som så, trodde det skulle bli mer...

Men en god høyreback hadde vært noe nå!

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 07 mar 08, 15:49

Takk for herlig spill og seriøse holdninger for FFK, Jonna! Vi mister en god fotballspiller, men det var best for alle parter når John Anders ikke var innstilt på videre spill.

Å si at Bjørkøy var feig siden han valgte å forlate FFK når nye spillere kom til, blir feil å si. Han kommer til et lag som er ca. like godt forspent på midten, og må kjempe for å få spille fast. Han er i en bra alder, karrieremessig sett, så jeg skjønner godt at det er kjedelig å ikke være sikret plass i førsteelleveren.

Hadde egentlig gledet meg til å se Bjørkøy i en "Roar Strand-rolle" på høyrebacken i år, men det ble det jo desverre ikke noe av. Siden FFK selger unna en norsk spiller og har kjøpt to utenlandske, betyr vel det at FFK må se etter en norsk spiller som en evt. forsterkning? Første navnet som dukker opp i hodet mitt er Jan Tore Ophaug...

Og uttalelsene til Plankehaugens talsmann, Jaran Berg? " Det er helt greit at han forsvinner. Han er bare blitt en reservespiller, han var ikke så veldig god i fjor". Hva for en uttalelse er det? Vi snakker om vår eks-kaptein, som har gjort masse for klubben, og så kommer uttalelser om at han "ikke er så god" og sånn. Hadde man spurt Berg i går hadde han sagt at siden han er FFK-spiller er han en helt fantastisk spiller med guddommelige ferdigheter. Vet ikke om Berg har sett måla til Bjørkøy hvor han gang på gang tar et helhjertet løp fra dypt i banen og ender opp med å score mål...

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 mar 08, 15:56
Opprinnelig postet av Lemmy
Siden FFK selger unna en norsk spiller og har kjøpt to utenlandske, betyr vel det at FFK må se etter en norsk spiller som en evt. forsterkning? Første navnet som dukker opp i hodet mitt er Jan Tore Ophaug...

Vi har bare 10 ikke-FUS-spillere, så vi kan fortsatt hente en til.

FUS = Forbundsutviklet spiller.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 07 mar 08, 16:00

Ja, ok. :) Men skal vi ha en forsvarsspiller, syns jeg han bør være norsk. Det er kjedelig å ha fylt opp ikke-Fuskvoten hvis det skulle dukke opp en interessant utenlandsk spiller senere.

Blir ikke overrasket hvis vi sikrer oss Ophaug! Tror det ville vært et bra kjøp..

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 07 mar 08, 16:17
Opprinnelig postet av Lemmy
Å si at Bjørkøy var feig siden han valgte å forlate FFK når nye spillere kom til, blir feil å si. Han kommer til et lag som er ca. like godt forspent på midten, og må kjempe for å få spille fast. Han er i en bra alder, karrieremessig sett, så jeg skjønner godt at det er kjedelig å ikke være sikret plass i førsteelleveren.

Hvorfor blir det feil å si? Er det ikke da det er større sjanse for at han kan jobbe bra for å få fast plass.... Tror ingen spillere blir bedre av å sitte på en fast plass hele tiden, ja det teller på selvtillit å ha tillit, og dette har noe å si på hvordan han spiller...
Men å "sutre" fordi et lag har ambisjoner, og prøver å hente inn de beste spillerne mulig, mener jeg blir feil... Og jeg skriver "sutre" for jeg er også av den oppfattelse av at Jonna nødvendigvis ikke sutra så mye som alle skal ha det til, samme med Rami også...

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 07 mar 08, 16:24

Jo det er det, men slik dagens fotballsamfunn er får du aldri plass på et landslaget eller sjansen til å komme utenlands når du sitter på benken.

Ingen blir gode uten konkurranse, men sånnsom det er i dag er ikke Bjørkøy i nærheten av samme kvalitet som Gashi og Wehrman. Er enig med deg, Jonna sutra ikke spesielt mye. Han kunne selvfølgelig uttalt seg litt klokere i enkelte situasjoner, men er det så galt å faktisk si at man vil bort fra klubben? Hadde jeg vært i Bjørkøys situasjon ville jeg også blitt frustrert. Han hadde en knall 2006-sesong og en bra vårsesong i fjor, og da er det selvfølgelig naturlig å stille spørsmålstegn ved om man blir sett på som god nok eller ikke.

Fra FFK sin side var det heller ingen feil å hente Gashi og Wehrman. Vi skulle først stabilisere midtbanen, Grönis mente helt riktig at det var for dårlig der. Da hentet vi Wehrman, et kanonkjøp. Men når vi hadde sjansen til å hente Ardian Gashi, hadde det blitt for dumt å si nei også.

Syns det er deilig at saken er over. Nå er det en avklaring, hvertfall. Man kan være enig eller uenig, det er hvertfall en mindre sak å tenke på. :)

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 07 mar 08, 17:02
Endret: 07 mar 08, 17:03
Men du fortjener jo heller ikke noen landslagsplass hvis du har andre landsmenn foran deg i køen :)

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 07 mar 08, 17:06

Kanskje ikke. Men det kan fort være sånn at en trener "låser" seg i sitt valg, og har en klar formening om hvem som er best- nærmest uansett prestasjoner på trening. Det kan være både bevisst og ubevisst, og jeg insunierer ikke at dette har vært tilfellet for Grönhagen.

Dessuten sier det seg selv at man trenger spilletid i klubb før man kommer på landslaget. Det har også Hareider vært klar på. Derfor ser jeg det ikke som rart at Bjørkøy har ønsket seg vekk. Men når han kommer med påstander om at LSK kommer til å vinne seriegullet, må jeg nok skuffe ham. :) Skal faktisk ikke forundre meg om vi klarer å overraske med å komme over LSK på tabellen denne sesongen. Med det sterke mannskapet vi har tror jeg vi blir en outsider!

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 07 mar 08, 17:36

Til de som mener at avtalen er bra, har dere tenkt på 800000 kroner til Hønefoss, som har krav på 20% av avtalen. Da fikk vi kun, 3. mill for han og det er for dårlig.

Per Morten Haugen er nok ikke skarpeste kniven i FFK til å la han forhandle. Nei la oss få Morgan tilbake.



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 6 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f