Husk meg
Brukernavn
Passord

Plankehaugen varsler krig

Flat Trådet Nøstet
Totalt 5 sider Alle

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 07 mar 08, 07:17

- Morgan SKAL ha jobben tilbake

-Stemningen både i Plankehaugen og blant fotfolket er ikke til å ta feil av. Blir Morgan Andersen frikjent er det en selvfølge at han skal gå tilbake i den nøyaktig samme funksjonen han hadde før han ble sykemeldt.

Her snakker vi om anstendighet og rettsikkerhet. Hvis FFK våger å velge en annen løsning, etter en frifinnelsesdom, er jeg rimelig sikker på at det vil bli full krig i fotballbyen Fredrikstad. I verste fall kan det føre til en alvorlig splittelse med uante konsekvenser for klubben.

 

 www.demokraten.no/lokalsport/article3396411.ece


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 07 mar 08, 08:16
Endret: 07 mar 08, 08:17

Morten Huth er bedre for FFK enn Morgan, derfor håper jeg ikke Morgan blir Direktør i FFK. Jeg vet også at det er noe Grønhagen og Haugen vil. To personer som har kommet mye sterkere frem etter at Morgan ble sykemeldt. Vi har også nå en klubb som er på vei til å dra samme retning uten fraksjoner, dritt og møkk, eller egenrådige sjefer. Og få folk rundt seg til å vokse og dra i samme retning er Huth fantastisk og det virkelig FFK trenger. Ikke mer bråk, for det vil det bli med Morgan...... Det siste halvåret har vært eksemplarisk styring av klubben, ikke en dritt lekker heller.

      Dessuten, Berg familiens vennskap med Morgan styrer jo nå Plankehaugens agenda totalt i denne saken.......


Thygesen

Juniorspiller

Ble medlem: 06 mar 08
Innlegg: 153

Lagt til: 07 mar 08, 08:28

Nå sitter ikke jeg på no inside info her om hvor godt likt Morgan er innad i ffk, klart at hvis han er en byrde for felleskapet i ffk så burde han jo ikke komme tilbake. Vi må alltid tenke på det som er best for Fredrikstad som klubb. Når det er sagt så kan det hende ffk vil komme til å savne Morgan sin evne til å forhandle om spillere.. Det å kjøpe/selge spillere kan være vanskelig, min mening er at Morgan har vist at han kan være tøff å forhandle med.. Men det er min mening da..


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 07 mar 08, 08:34

Sikkert riktig Thygesen. Men etter min mening må vi se på helheten og hva som er best for FFK og ingenting annet. Vi bruker den spilleren som er best, det samme må vi gjøre på ledersiden. Det som avgjør er nok hva innvestorgruppa mener, og hva dem mener vet jeg ikke.........

         Kampen mot Værste ga jo igår en knock out seier til Værste. Skal vi bli ett topplag, som uttalt må alle være på lag. Ikke bli uvenner med alle....


Thygesen

Juniorspiller

Ble medlem: 06 mar 08
Innlegg: 153

Lagt til: 07 mar 08, 08:40
Ja det er som jeg skrev i innlegget over. Det viktigste er jo helt klart at vi tenker på klubben først og fremst. Helt enig at vi må se helheten her.. Hvis det blir tilfelle at Morgan ikke kommer tilbake så håper jeg hvertfall at fredrikstad kan bli tøffere å forhandle med.. Ikke gi så lett etter, men stå på krava! På sikt kan det bli en del penger ut av det =)

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 07 mar 08, 11:08
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Morten Huth er bedre for FFK enn Morgan, derfor håper jeg ikke Morgan blir Direktør i FFK. Jeg vet også at det er noe Grønhagen og Haugen vil. To personer som har kommet mye sterkere frem etter at Morgan ble sykemeldt. Vi har også nå en klubb som er på vei til å dra samme retning uten fraksjoner, dritt og møkk, eller egenrådige sjefer. Og få folk rundt seg til å vokse og dra i samme retning er Huth fantastisk og det virkelig FFK trenger. Ikke mer bråk, for det vil det bli med Morgan...... Det siste halvåret har vært eksemplarisk styring av klubben, ikke en dritt lekker heller.

      Dessuten, Berg familiens vennskap med Morgan styrer jo nå Plankehaugens agenda totalt i denne saken.......

Da Morgan styrte skuta, så ble han motarbeidet. Da fantes det personer som bevisst lakk ting til media, fungerte som muldvarp i FFK, for å skade Morgan. Disse personene finnes i systemet ennå, kanskje disse ikke opptrer som muldvarper nå som Morgan er vekk, men man kan absolutt stille seg spørsmålet; "Vil jeg virkelig at slike mennesker skal jobbe i min favorittklubb" ?

"dra samme retning uten fraksjoner, dritt og møkk", skriver du. Det er synd om man ødelegger for klubben som helhet bare fordi man ikke liker sjefen sin, så får folk kalle Morgan så egenrådig som de bare vil. Det er bedre for en sjef å være egenrådig og ta noen avgjørelser, kjøre en stil, enn å slite med å ta avgjørelser overhodet.

Det er rart vi lever i samme verden (gjør vi egentlig det?) for jeg sitter ikke igjen med det samme intrykket som du gjør bedreviteren i det hele tatt. Jeg sier ikke bestemt at jeg har rett og du har feil, men jeg må nesten handle på bakgrunnen av de erfaringene jeg selv har gjort. Og at du begynner med å konkludere bastant og tar det derifra setter jeg et spørsmålstegn ved.

 

---------------------------

FFK - "Av Østfoldinger for Østfoldinger"


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 07 mar 08, 11:13
Men, man kan jo spørre, shadar. Er det alltid alle andre sin feil at en havner i problemer?

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 07 mar 08, 11:14
FFK trenger Morgan enkelt og greit og selvfølgelig går han tilbake i samme stilling,han er kun sykemeldt.Synd at bedreviteren kommer med direkte løgn her inne.Grönhagen og Haugen liker Morgan veldig godt og vet at det er en slik leder vi trenger i toppen

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 mar 08, 11:22
Det vil uansett være meget merkelig og kritikkverdig av FFK å ikke reinnsette Morgan Andersen dersom han blir frikjent.

Hovedsaklig av to grunner:

1) FFK kjente til Mikel-saken mot Morgan da han ble ansatt.

2) Han er sykemeldt, og har såvidt meg bekjent ikke gjort noe i FFK som er grunnlag for oppsigelse. Ergo skal han ikke miste jobben på grunn av sykdom.

Jeg mener ikke med dette å si hva som er rett og galt, eller hva som er det beste for klubben, men faktoren "Mikel-saken" bør egentlig ikke påvirke ansettelsesforholdet til Morgan i det hele tatt - i hvert fall ikke så lenge han er uskyldig. De visste jo om saken ved ansettelsen!

I en eventuell arbeidsrettsak (noe jeg ikke tror vil skje), så tror jeg Morgan Andersen hadde vunnet, men det blir bare spekulasjoner fra min side uten juridisk begrunnelse.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Jon Syversen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 135

Lagt til: 07 mar 08, 11:22
Trodde PH hadde lært etter allt oppstyret rundt supporterklubben, Morgan, bluss, BRH osv osv. Hadde håpet at PH kunne ligge litt lavere framover, og vært et samlende punkt for FFK og oss supportere. Men ikke. Det går vel ikke ann å ta et styrevedtak på vegne av over 4000 når det gjelder en så betent sak og en så kontroversiell person som Morgan Andersen? At "alle" i PH vil ha Morgan tilbake er ikke sant. Jeg vil at Morten Huth fortsetter. Alle vennene mine vil at Morten Huth fortsetter, venner som har vært medlemmer i PH i 6-7 år. Jeg er lei av folk som skal mene på mine vegne, spesielt folk fra Tæsse....

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 07 mar 08, 11:24

Opprinnelig postet av paco
FFK trenger Morgan enkelt og greit og selvfølgelig går han tilbake i samme stilling,han er kun sykemeldt.Synd at bedreviteren kommer med direkte løgn her inne.Grönhagen og Haugen liker Morgan veldig godt og vet at det er en slik leder vi trenger i toppen

Ja riktig, paco. Og du tror det er uten grunn at styrelederen ikke kan bekrefte at Morgan går tilbake i samme stilling. At Agerup nevner Morgan saken som en av to vanskelige saker i tiden fremover. Dessuten ser det ut som klubben klarer seg veldig godt i forhold til spillekjøp, indre stridigheter og det å få klubben til å dra i en retning uten Morgan.

         Morgan har mange gode egenskaper og det er overhodet ikke personlig, men i motsatt til deg baserer jeg meg på hva jeg synes er best for FFK.......


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 07 mar 08, 11:26
Tror Ph skal være forsiktige nå. Morgan er uten tvil en bra mann i den stillingen , men etter alt styret rundt nå (uansett om han blir frikjent eller ikke) tror jeg det beste for klubben er å beholde Huth. Han virker stødig og er nok bedre egnet til stillingen en det morgan er.

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 07 mar 08, 11:27

Opprinnelig postet av Holters
Det vil uansett være meget merkelig og kritikkverdig av FFK å ikke reinnsette Morgan Andersen dersom han blir frikjent.

Hovedsaklig av to grunner:

1) FFK kjente til Mikel-saken mot Morgan da han ble ansatt.

2) Han er sykemeldt, og har såvidt meg bekjent ikke gjort noe i FFK som er grunnlag for oppsigelse. Ergo skal han ikke miste jobben på grunn av sykdom.

Jeg mener ikke med dette å si hva som er rett og galt, eller hva som er det beste for klubben, men faktoren "Mikel-saken" bør egentlig ikke påvirke ansettelsesforholdet til Morgan i det hele tatt - i hvert fall ikke så lenge han er uskyldig. De visste jo om saken ved ansettelsen!

I en eventuell arbeidsrettsak (noe jeg ikke tror vil skje), så tror jeg Morgan Andersen hadde vunnet, men det blir bare spekulasjoner fra min side uten juridisk begrunnelse.

Jeg tro ikke dem baserer seg på Mikel saken i det hele tatt, holters, men hva FFK som klubb er best tjent med. Men det kan selvfølgelig være at dem bruker saken som påskudd, og det er jo helt klart feil. Uansett, så tror jeg Innvestorene sitter på mye av nøkkelen i saken her. For til syvende og sist er dem som styrer klubben...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 mar 08, 11:37
Endret: 07 mar 08, 11:42
Opprinnelig postet av Jon Syversen
Trodde PH hadde lært etter allt oppstyret rundt supporterklubben, Morgan, bluss, BRH osv osv. Hadde håpet at PH kunne ligge litt lavere framover, og vært et samlende punkt for FFK og oss supportere. Men ikke. Det går vel ikke ann å ta et styrevedtak på vegne av over 4000 når det gjelder en så betent sak og en så kontroversiell person som Morgan Andersen? At "alle" i PH vil ha Morgan tilbake er ikke sant. Jeg vil at Morten Huth fortsetter. Alle vennene mine vil at Morten Huth fortsetter, venner som har vært medlemmer i PH i 6-7 år. Jeg er lei av folk som skal mene på mine vegne, spesielt folk fra Tæsse....

Enig med det du skriver her, Jon Syversen.

Helt siden Ulf Berg gikk ut på riksdekkende TV i beste sendetid og sådde tvil om politiets arbeid og det norske rettsvesen med følgende uttalelse: "Så lenge rettsvesenet ikke har behandlet saken så er Morgan uskyldig, noe vi som kjenner han er helt sikre på at han er! ", så har jeg hatt Plankehaugens innvolvering langt opp i halsen.

Det Ulf Berg skulle ha sagt, var noe slikt som at "Vi registrerer at det har blitt tatt ut tiltale mot Morgan Andersen, men dette har ingen tilknytning til FFK eller oss i Plankehaugen. Morgan Andersen har gjort en god jobb under tiden i Fredrikstad, og det er det som angår oss. Jobben han utførte i Lyn får andre svare for".

Det går ikke an å være talsmann for en organisasjon som Plankehaugen og ensidig fronte en så betent og medietung sak på vegne av alle - spesielt ikke når man går ut slik Ulf Berg gjorde.

Stiller også et spørsmålstegn med hvor stor betydning det har at Ulf Berg trakk seg fra Plankehaugenstyret og som talsmann når det ender med at sønnen tar over de samme oppgavene...

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 mar 08, 11:41
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Jeg tro ikke dem baserer seg på Mikel saken i det hele tatt, holters, men hva FFK som klubb er best tjent med. Men det kan selvfølgelig være at dem bruker saken som påskudd, og det er jo helt klart feil. Uansett, så tror jeg Innvestorene sitter på mye av nøkkelen i saken her. For til syvende og sist er dem som styrer klubben...

Ja, men problemet i denne saken er jo at denne vurderingen skulle (burde?) ha blitt foretatt ved ansettelsestidspunktet av Morgan Andersen. Men, men, det er mulig å gjøre feilvurderinger som må "rettes opp" i ettertid.

Når det gjelder jobben som Morten Huth utfører, så er den helt sikkert både vel og bra, men jeg har personlig ikke noe inntrykk av ham i det hele tatt. Totalt anonym - den nye spøkelseskladden etter et Per Morten Haugen kom mer frem i lyset.

(Eneste erfaring jeg har med Huth er at han ALDRI har svart på en eneste av de mailene jeg har sendt ham... )

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 07 mar 08, 11:51

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Jeg tro ikke dem baserer seg på Mikel saken i det hele tatt, holters, men hva FFK som klubb er best tjent med. Men det kan selvfølgelig være at dem bruker saken som påskudd, og det er jo helt klart feil. Uansett, så tror jeg Innvestorene sitter på mye av nøkkelen i saken her. For til syvende og sist er dem som styrer klubben...

Ja, men problemet i denne saken er jo at denne vurderingen skulle (burde?) ha blitt foretatt ved ansettelsestidspunktet av Morgan Andersen. Men, men, det er mulig å gjøre feilvurderinger som må "rettes opp" i ettertid.

Når det gjelder jobben som Morten Huth utfører, så er den helt sikkert både vel og bra, men jeg har personlig ikke noe inntrykk av ham i det hele tatt. Totalt anonym - den nye spøkelseskladden etter et Per Morten Haugen kom mer frem i lyset.

(Eneste erfaring jeg har med Huth er at han ALDRI har svart på en eneste av de mailene jeg har sendt ham... )

Greit nok. Men det også sånn at ofte er dem beste lederene dem som ikke hele tiden må stikke seg fram selv og sin egen fortreffelighet. Det er litt av kjernen det der. Han er selv spøkeselskladden og lar andre komme frem. For ett halvt år siden var det motsatt.

 Men han bør jo svare på mailene dine da .Men det er kanskje en del av det hele at veldig lite kommer ut om dagen, før ting er avgjort...


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 07 mar 08, 13:14
Uansett hvilken vei denne dommen faller, så er det vel meget sannsynlig at den tapende part kommer til å anke til neste rettsinstans? Det er vel en såpass prestisjetung sak for begge parter at de vel ikke kommer til å gi seg . Og da kan jo saken trekke ut over lang tid.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 07 mar 08, 13:53
Hvor mange talspersoner er det egentlig ?? Silje har vært ute, Roy har vært ute, Jaran har vært ute. Jeg trodde vi skulle bare ha en jeg.

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 07 mar 08, 14:06
Endret: 07 mar 08, 14:11

Vi har desverre en masse bråk internt i FFK og trenger ledere som kan være samlende og som kan bidra til å gjøre klubben mer rolig. Slik jeg har forstått det er Huth en slik mann og la oss beholde han.

 

 


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 07 mar 08, 14:17
Morgan er FFK sin direktør og har gjort en bra jobb så hvorfor dette oppstyret,mannen kommer selvfølgelig tilbake etter sykemelding og er det noen steder det skal ryddes opp så er det vel i styret

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 07 mar 08, 14:18

Jeg skal ikke uttale meg bastant i denne saken, her er det flere faktorer som spiller inn. Den ene er en frifinnende dom, det andre er hva er best for klubben. Den første saken tar rettsapperatet seg av og den andre bør klubbens styre bruke tid på å klargjøre.

Det som jeg synes at Plankehaugen bør krige for er: Være smarte i media slik at vi kan "hype" stemningen i byen de kommende uker, komme med positive og optimistiske utspill i media og legge vekt på at vi er en supporterskare til FFK!

Jeg sier ikke at dette ikke gjøres, men media vrir "tråkke i salaten" uttalelser slik at det slår negativt ut for klubb og fans.

 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 07 mar 08, 16:16

Opprinnelig postet av paco
Morgan er FFK sin direktør og har gjort en bra jobb så hvorfor dette oppstyret,mannen kommer selvfølgelig tilbake etter sykemelding og er det noen steder det skal ryddes opp så er det vel i styret

Styret kan ikke Administrerende Direktør gjøre noe som helst med, siden det er styret som ansetter Administrerende Direktør.

Men jeg forstår ikke helt problemstillingen rundt denne debatten. Morgan Andersen ER, som du sier, per i dag FFKs Administrerende Direktør - om enn sykemeldt - etter lov og alle etiske retningslinjer man kan finne. Huth er konstituert Adm. Dir - intet annet.

Dersom Morgan blir dømt blir det en annen sak og jeg vil tro Morgan selv vil ta sin hatt og gå.

Dersom han blir frifunnet har og Morgan blir friskmeldt har FFK bare én ting å gjøre slik jeg ser det: Ta inn Morgan og vurdere om det er plass til Huth i organisasjonen. Deretter kan man begynne å vurdere endringer, men dette må selvsagt håndteres på en skikkelig måte.

Jeg vil forøvrig si at jeg er sjokkert over den grad av inkompetanse det sittende styret har vist i den såkalte Værste-saken.  Hvis Huth, som er bankmann, ikke er i stand til å lese og forstå en kontrakt synes jeg det er skremmende.

Jeg er ikke sjokkert når det gjelder medias rolle - de er, som jeg har skrevet tidligere, noens nyttige idioter og opptrer som mikrofonstativ når noen ønsker.

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 07 mar 08, 16:33
Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av paco
Morgan er FFK sin direktør og har gjort en bra jobb så hvorfor dette oppstyret,mannen kommer selvfølgelig tilbake etter sykemelding og er det noen steder det skal ryddes opp så er det vel i styret

Styret kan ikke Administrerende Direktør gjøre noe som helst med, siden det er styret som ansetter Administrerende Direktør.

Men jeg forstår ikke helt problemstillingen rundt denne debatten. Morgan Andersen ER, som du sier, per i dag FFKs Administrerende Direktør - om enn sykemeldt - etter lov og alle etiske retningslinjer man kan finne. Huth er konstituert Adm. Dir - intet annet.

Dersom Morgan blir dømt blir det en annen sak og jeg vil tro Morgan selv vil ta sin hatt og gå.

Dersom han blir frifunnet har og Morgan blir friskmeldt har FFK bare én ting å gjøre slik jeg ser det: Ta inn Morgan og vurdere om det er plass til Huth i organisasjonen. Deretter kan man begynne å vurdere endringer, men dette må selvsagt håndteres på en skikkelig måte.

Jeg vil forøvrig si at jeg er sjokkert over den grad av inkompetanse det sittende styret har vist i den såkalte Værste-saken.  Hvis Huth, som er bankmann, ikke er i stand til å lese og forstå en kontrakt synes jeg det er skremmende.

Jeg er ikke sjokkert når det gjelder medias rolle - de er, som jeg har skrevet tidligere, noens nyttige idioter og opptrer som mikrofonstativ når noen ønsker.

 

Nå var det vel Morgan og ikke Huth som gikk ut hardt mot Værste og startet en sak uten at jeg vil gi han hele skylda for det. Når Huth kom var saken godt igang. Såpass at den ble fullført...


becks723

Juniorspiller
Ble medlem: 26 sep 05
Innlegg: 145

Lagt til: 07 mar 08, 16:41
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Nå var det vel Morgan og ikke Huth som gikk ut hardt mot Værste og startet en sak uten at jeg vil gi han hele skylda for det. Når Huth kom var saken godt igang. Såpass at den ble fullført...

Nå gjelder vel dette styret i FFK sport ASA, og ikke Morgan eller Morten... Morgan mente at det var noe rart med avtalen, ikke at det er skrevet noe feil, men at det var veldig merkelig at FFK måtte leie stadion for x antall millioner i året.. Men det er styret (ASA) som har kjørt saken.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 07 mar 08, 17:52

Uansett mitt syn ang. om det er positivt eller negativt for FFK at Morgan er direktør, så må han få igjen jobben dersom han frifinnes.

Personlig som sikkert mange har fått med seg, mente  og mener  jeg fortsatt at ansettelse av Morgan var nefgativt for FFK.

Ingenting av det som er kommet fram i retten, uansett frifinnes rokker ved det.

Når det gjelder Morgan sin innsats for FFK, er ikke jeg den rette til å bedømme det, men må si at de "nye" virkelig har klart å få to dyktige spillere til FFK, uten store fakter.

Men som sagt, slik at ingen av dere som er uenige i mitt syn på Morgan misforstår. Frifinnes er lik jobben tilbake.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Linjemannen

Bedriftsspiller
Ble medlem: 07 mar 08
Innlegg: 1

Lagt til: 07 mar 08, 18:05

Var det ikke Morgan som gikk ut først og var kritisk som stadin-avtalen?

http://www.demokraten.no/lokalsport/article3098884.ece

 

Her står det at noe av det første Morgan gjorde var å kritisere avtalen.

 


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 08 mar 08, 11:28
Hva Morgan har gjort eller sagt synes jeg er uviktig akkurat nå. Jeg synes at PH kunne ha ventet til etter at dommen var falt med å si noe som helst. De vet at det er svært delte meninger om denne saken. Det er da ikke nødvendig å hive bensin på bålet hele tiden? Og hva hvis Morgan blir dømt? Da står PH igjen med svarteper og er driti ut for hele supporter- Norge. Hva med litt is i magan før en uttaler seg?

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


becks723

Juniorspiller
Ble medlem: 26 sep 05
Innlegg: 145

Lagt til: 08 mar 08, 11:38

Opprinnelig postet av Morgaine
Hva Morgan har gjort eller sagt synes jeg er uviktig akkurat nå. Jeg synes at PH kunne ha ventet til etter at dommen var falt med å si noe som helst. De vet at det er svært delte meninger om denne saken. Det er da ikke nødvendig å hive bensin på bålet hele tiden? Og hva hvis Morgan blir dømt? Da står PH igjen med svarteper og er driti ut for hele supporter- Norge. Hva med litt is i magan før en uttaler seg?

Mulig jeg leste feil.. men er ganske sikker på det sto HVIS Morgan ble frikjent, opp til flere ganger i både F-B og Demokraten..? Kan vel være at de velger å gå ut nå, for å legge ett slags press på ASA styret? Per Kristian Olsen har gått ganske tydlig ut at de skal ha møter ang. "Morgan-saken", hvor de skal diskutere hva de gjør HVIS Morgan blir frikjent... Det er vel egentlig ett bortkastet møte? For Morgan skal jo selvfølgelig tilbake om han blir frikjent?!?!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 08 mar 08, 14:51

Hva er det Huth har gjort som gjør at så mange her inne er så fornøyd med ham?

Jeg sier ikke at han ikke gjør en god jobb men det eneste jeg har registrert fra den karen er uttallelsene om at FFK ikke har råd til å henge med på lønnskarusellen og at målesettingen for de kommende sesongene må nedjusteres.

En uttalelse verken jeg eller Spillerinvest ble positivt overrasket over...

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 08 mar 08, 16:37

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Hvor mange talspersoner er det egentlig ?? Silje har vært ute, Roy har vært ute, Jaran har vært ute. Jeg trodde vi skulle bare ha en jeg.

 

Vi har bare en, og det er i følge plankehaugen.no er det Silje. Ang Morgan, så er det bare en løsning, og det er at Morgan får jobben tilbake hvis han blir frifunnet. Han har faktisk en ansettelses forhold med FFK. Hvis FFK ikke vil ha ham tilbake til klubben, må de si han opp ihht lover og regler ang oppsigelse. Ang Huth, så er han vel fortsatt ansatt i banken der han kom fra. Mener at han bare tok permisjon fra den jobben...

 

Min menig er, uavhenging av lover og regler som nevt over, hvis FFK velger å sparke Morgan, må de ansette en som kan lontraktforhandlinger. PMH er flink han, men ikke flink nok bedømt etter hva vi har solgt de beste spillerene våres for i det siste....

---------------------------

Et lag skal rykke direkte ned fra TL i år, og det skal bli HamKam...
----
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?
------
FFK - Østfolds stolthet


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 08 mar 08, 16:52
Opprinnelig postet av Bob Page

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Hvor mange talspersoner er det egentlig ?? Silje har vært ute, Roy har vært ute, Jaran har vært ute. Jeg trodde vi skulle bare ha en jeg.

 

Vi har bare en, og det er i følge plankehaugen.no er det Silje. Ang Morgan, så er det bare en løsning, og det er at Morgan får jobben tilbake hvis han blir frifunnet. Han har faktisk en ansettelses forhold med FFK. Hvis FFK ikke vil ha ham tilbake til klubben, må de si han opp ihht lover og regler ang oppsigelse. Ang Huth, så er han vel fortsatt ansatt i banken der han kom fra. Mener at han bare tok permisjon fra den jobben...

 

Min menig er, uavhenging av lover og regler som nevt over, hvis FFK velger å sparke Morgan, må de ansette en som kan lontraktforhandlinger. PMH er flink han, men ikke flink nok bedømt etter hva vi har solgt de beste spillerene våres for i det siste....

Jeg vet godt at Silje Stenmoe er talsperson for Plankehaugen, men både Roy Nilsen og Jaran Berg har vært i avisa titulert som talsperson for Plankehaugen. Det er derfor jeg reagerer. Regna med at du skjønte det Bob Page ??


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 08 mar 08, 17:23
Selvsagt skjønner jeg det. Er i tillegg helt enig..

---------------------------

Et lag skal rykke direkte ned fra TL i år, og det skal bli HamKam...
----
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?
------
FFK - Østfolds stolthet


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 08 mar 08, 17:34
blir Morgan frikjent så kan han umulig sparkes for noe som helst og blir han frikjent etter over 2 år med helvete og forfølgelse av media så er det vel ingen som ikke unner han jobben tilbake eller???

Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 08 mar 08, 17:57
Opprinnelig postet av paco
blir Morgan frikjent så kan han umulig sparkes for noe som helst og blir han frikjent etter over 2 år med helvete og forfølgelse av media så er det vel ingen som ikke unner han jobben tilbake eller???


Om vi unner han jobben eller ikke spiller ingen rolle. Alle i og rundt klubben må alltid tenke på hva som er best for klubben, og for min del så tror jeg ikke det er riktig å la Morgan fortsette i den rollen han har hatt.

Uansett om han blir dømt eller ikke så kommer bråket til å fortsette i lang tid fremover og er det en ting FFK ikke trenger nå så er det enda mer bråk.

Derimot kan det være, om Morgan selv ønsker, andre arbeidsoppgaver han kan ta seg av.

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 08 mar 08, 19:33

Opprinnelig postet av paco
blir Morgan frikjent så kan han umulig sparkes for noe som helst og blir han frikjent etter over 2 år med helvete og forfølgelse av media så er det vel ingen som ikke unner han jobben tilbake eller???

Poenget er ikke unner eller ikke. Hva er best for FFK? Morgan som sportsjef under Direktør Huth? Hvorfor ikke?


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 08 mar 08, 19:38
Opprinnelig postet av Rasle
Opprinnelig postet av paco
blir Morgan frikjent så kan han umulig sparkes for noe som helst og blir han frikjent etter over 2 år med helvete og forfølgelse av media så er det vel ingen som ikke unner han jobben tilbake eller???


Om vi unner han jobben eller ikke spiller ingen rolle. Alle i og rundt klubben må alltid tenke på hva som er best for klubben, og for min del så tror jeg ikke det er riktig å la Morgan fortsette i den rollen han har hatt.

Uansett om han blir dømt eller ikke så kommer bråket til å fortsette i lang tid fremover og er det en ting FFK ikke trenger nå så er det enda mer bråk.

Derimot kan det være, om Morgan selv ønsker, andre arbeidsoppgaver han kan ta seg av.
Hadde det ikke hvert for Morgan så hadde FFK hvert konk enkelt og greit,dette også i følge Høili

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 08 mar 08, 19:44

Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av Rasle
Opprinnelig postet av paco
blir Morgan frikjent så kan han umulig sparkes for noe som helst og blir han frikjent etter over 2 år med helvete og forfølgelse av media så er det vel ingen som ikke unner han jobben tilbake eller???


Om vi unner han jobben eller ikke spiller ingen rolle. Alle i og rundt klubben må alltid tenke på hva som er best for klubben, og for min del så tror jeg ikke det er riktig å la Morgan fortsette i den rollen han har hatt.

Uansett om han blir dømt eller ikke så kommer bråket til å fortsette i lang tid fremover og er det en ting FFK ikke trenger nå så er det enda mer bråk.

Derimot kan det være, om Morgan selv ønsker, andre arbeidsoppgaver han kan ta seg av.
Hadde det ikke hvert for Morgan så hadde FFK hvert konk enkelt og greit,dette også i følge Høili

Hadde det ikke vært for Høili hadde vi vært ute og syklet, ikke konk. Hvis Høili går 100% inn for at Morgan skal tilbake som øverste sjef, så blir det sånn. Hvis ikke det blir sånn, så er det nok grunner til det.......


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 08 mar 08, 21:09
Opprinnelig postet av paco
Hadde det ikke hvert for Morgan så hadde FFK hvert konk enkelt og greit,dette også i følge Høili


Morgan har gjort mye bra men også noen feil (som å kritisere avtalen med Værste)

Og selv om han nok har gjort mer positive enn negative ting for klubben så syns jeg ikke han bør komme tilbake i samme stilling. Det kan skade FFK i form av mer bråk.

Selv om du elsker Morgan av hele ditt hjerte så går det ann å se ting med litt mer nyansert syn. Morgan er ingen gud.

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 08 mar 08, 22:05

Nå sa vel Høili selv at uten Morgan hadde han ikke villet investere i FFK igjen, så paco har et godt poeng der...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 08 mar 08, 22:09

Opprinnelig postet av Rasle
Opprinnelig postet av paco
Hadde det ikke hvert for Morgan så hadde FFK hvert konk enkelt og greit,dette også i følge Høili


Morgan har gjort mye bra men også noen feil (som å kritisere avtalen med Værste)

Og selv om han nok har gjort mer positive enn negative ting for klubben så syns jeg ikke han bør komme tilbake i samme stilling. Det kan skade FFK i form av mer bråk.

Selv om du elsker Morgan av hele ditt hjerte så går det ann å se ting med litt mer nyansert syn. Morgan er ingen gud.

Nei Morgan er kankje ingen gud, men når du først vil ha han ut så må du kankje begrunne det og si hva han har gjort galt, bakgrunnen Morgan har hadde han allerede da han ble ansatt, så dette er ingen grunn til å sparke han.. Om han også har gjort jobben sin uten noen som helst innvendinger fra styret før han ble sykemeldt så er det heller ingen grunn til å sparke han.. De kan selvfølgelig ommplasere han om de mener det er riktig, men da kan de ikke gjøre noe med lønnen, så blir vel kankje norges dyreste visegutt.. For meg er det en selvfølge at han går tilbake i sin stilling ved frifinnelse. Blir rimelig oppgitt når jeg ser en del av argumentene her for å bli kvitt Morgan, skulle likt å se dere ble behandlet slik i deres jobber, det med større en klubben er bare vrøvel, Morgan er annsat i en jobb og har værn deretter. Skulle likt å se at en av dere hadde akseptert at sjefen kom og sa dere kunne reise hjem fordi han ikke var helt fornøyd med forhold som ikke hadde med jobben deres å gjøre. At de sa bedriften er større en de ansatte... Og hva slags bråk skulle det bli?? Det bråket de suporterne som vil bli kvitt han lager??


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5514

Lagt til: 10 mar 08, 14:53
Endret: 10 mar 08, 14:54

Jeg er enig med de som mener PH bør holde en lavere profil i denne saken. Min grunn til å mene det er at jeg synes PH bør konsentrere seg om og først og fremst være supportere og ikke en politisk maktfaktor overfor FFK.

Videre så finnes det jo noen regler i arbeidslivet som FFK som arbeidsgiver må forholde seg til. Jeg er temmelig sikker i min sak når jeg påstår at det beste for klubben vil være å forholde seg til disse reglene når MA`s sykemelding går ut.

Eller har jeg inntrykk av at MA fremsod som en tydelig leder. De i seg selv oppleves kanskje ikke som spesielt demokratisk av noe av hans kollegaer, men demokrati er vel ikke den mest effektive styreformen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 10 mar 08, 15:11
Morgan blir vel gjenninnsatt i forhold til Norsk lov, om man ikke trikser og fikser og betaler ham ut med en feit sluttpakke. Åkesom, han må gjerne komme tilbake for min del. Det er både plusser og minuser med mannen, men jeg føler vel at plussene overgår minusene. Uansett utfall bør både PH, FFK-styret og Morgan ansette en god kommunikasjonsrådgiver før partene blamerer seg selv mer i pressen.

---------------------------

The masses are never intelligent, and they are never wise. They are myopic and fickle. Always. When given power, they destroy everything..


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 10 mar 08, 16:48

Opprinnelig postet av Snæbbis
Uansett utfall bør både PH, FFK-styret og Morgan ansette en god kommunikasjonsrådgiver før partene blamerer seg selv mer i pressen.

I de fleste tilfellene hadde det vel vært nok å tenke seg litt om... 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 10 mar 08, 17:56
Opprinnelig postet av Anne

 et utmerket innlegg

som jeg stiller meg 100% bak.

Jeg har forresten aldri sett noen omtale Morgan Andersen som en gud, en supermann eller noe i den stilen. Det må være lov å mene at mannen har vært dyktig i sin jobb i FFK uten at det man sier skal dras til slike ytterligheter.  

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 10 mar 08, 19:33

Mener Morgan Andersen er en dyktig mann, som ved frikjennelse bør få komme tilbake til FFK. Men kanskje ikke som direktør. Sånn som dagens samfunn er, vil Morgan Andersen alltid være stemplet som en skurk, enten han er skyldig eller ikke. Desverre.

Og hvem vil vel forhandle om spillere med en "skurk"? Uansett hvor dyktig han gjør jobben sin, vil folk ha skepsis når de går inn i forhandlinger med ham. Det kan føre til at vi får færre gode spillere.

Men samtidig, han bør få jobbe i FFK. Han er en arbeidsvillig mann som klubben kan, og bør, dra stor nytte av! Hans kompetanse gjelder på flere fagområder, og ved frikjennelse kan han bidra til mye positivt i årene som kommer.

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 10 mar 08, 21:02
Opprinnelig postet av Lemmy

Og hvem vil vel forhandle om spillere med en "skurk"? Uansett hvor dyktig han gjør jobben sin, vil folk ha skepsis når de går inn i forhandlinger med ham. Det kan føre til at vi får færre gode spillere.

 

Dette husker jeg mange var redde for før han ble ansatt da han var under etterforskning, men Kasey Wherman og Ardian Gashi har i allefall ikke blitt skremte. Det er mulig at disse tøffe gutta ikke er spesielt lettskremte, men jeg velger å tro det som de fleste som har forhandlet med Morgan Andersen sier; at han er en dyktig direktør som opptrer med stor profesjonalitet og ryddighet.

Jeg likte det forrige innlegget til anne der hun peker på det vesentlige i denne saken og stikkordet her er arbeidsrett. Det er mange som ikke liker Morgan, meningene er i beste fall delte. Det virker som om det er mange som mister hodet, lar seg rive med og ytrer mange ting som mangler belegg (Denne går ikke til deg Lemmy). Noen ganger tror jeg klubben tjener på å følge vanlige spilleregler og gjøre det beste ut av situasjonen. Samarbeide i stedet for å drive personjakt på klubbens bekostning.

---------------------------

FFK - "Av Østfoldinger for Østfoldinger"


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 10 mar 08, 23:01
Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av Snæbbis
Uansett utfall bør både PH, FFK-styret og Morgan ansette en god kommunikasjonsrådgiver før partene blamerer seg selv mer i pressen.

I de fleste tilfellene hadde det vel vært nok å tenke seg litt om... 

Dog er dette noe som, av erfaring, ytterst sjelden gir ønsket effekt.

Undertegnede ber om å bli trodd på akkurat dette.  

---------------------------

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

Wisła Kraków, moja miłość na wieki

The White Star Division


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 10 mar 08, 23:06

Gjentar kanskje meg sjøl, men blir "Morgan" frikjent bør/må han få igjen jobben.

Dette uansett kva man mener om han som person.

Morgan ble ansatt, tiltross for "frynsete" rykte.

Dette er en kjennsgjerning ikke FFK kan løpe fra, uansett hva dagens styre og stell mener. Dvs dersom han blir frikjent.

Når det gjelder Morgans dyktighet er jeg  trolig ikke den riktige til å uttale meg, men  må få lov til å påpeke at ikke alt Morgan har skaffet klubben av spillere har vært gull. Stadheim, Vuorinnen på -siden, Gardar på vent, Wehrman & Gashi positive og Koudio og Fofana har vel så langt ikke innfridd Morgan sine løfter.

Uten han har klubben iallefall skaffet seg Barsom og Fernando, begge så tegner positivt så lang.

Mao + & - for alle.

Personlig mening om ansettelse av Morgan, den vet dere.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 11 mar 08, 07:55
Opprinnelig postet av Radoslaw
Dog er dette noe som, av erfaring, ytterst sjelden gir ønsket effekt.

Undertegnede ber om å bli trodd på akkurat dette.  

LOL! Mulig det, men det kunne ikke blitt verre med iallefall *litt* tankevirksomhet før man farer opp i drittsinne og uttaler seg om ting man ikke vet noe om eller ikke forstår.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 12 mar 08, 12:48

Opprinnelig postet av Holters
Det vil uansett være meget merkelig og kritikkverdig av FFK å ikke reinnsette Morgan Andersen dersom han blir frikjent.

Hovedsaklig av to grunner:

1) FFK kjente til Mikel-saken mot Morgan da han ble ansatt.

2) Han er sykemeldt, og har såvidt meg bekjent ikke gjort noe i FFK som er grunnlag for oppsigelse. Ergo skal han ikke miste jobben på grunn av sykdom.

Jeg mener ikke med dette å si hva som er rett og galt, eller hva som er det beste for klubben, men faktoren "Mikel-saken" bør egentlig ikke påvirke ansettelsesforholdet til Morgan i det hele tatt - i hvert fall ikke så lenge han er uskyldig. De visste jo om saken ved ansettelsen!

I en eventuell arbeidsrettsak (noe jeg ikke tror vil skje), så tror jeg Morgan Andersen hadde vunnet, men det blir bare spekulasjoner fra min side uten juridisk begrunnelse.

 

Jeg er på ingen måte enig med Holters i dette.

1) Ja, FFK kjente til Mikelsaken da de ansatte Morgan. Et direkte dårlig valg, helt uavhengig av hvor god jobb Morgan faktisk har gjort for FFK. Det at de kjente til saken kan ikke være avgjørende.

2) Ja han er sykemeldt. Hva så? En oppsigelse vil uansett ikke være begrunnet i sykefravær, men i at Morgan mangler den tillit i fottballverden som han i sin stilling er helt avhengig av.

Det er nemlig slik at det er en stor forskjell fra å bli frifunnet i en straffesak og det å være uskyldig. At man blir frifunnet betyr kun at du ikke kan straffes fordi retten ikke finner det bevist "utover en hver rimelig tvil" at du har gjort det du er tiltalt for. Man har jo da mange eksempler på personer som er frifunnet for en hendling, men i samme dom dømt til å betale erstatning for den handlingen de er frifunnet for. Dette bør være et tankekors for alle de som mener Morgan må få komme tilbake dersom han ikke blir dømt.

I en eventuelt arbeidsrettsak vil Morgan slite i en helt annen grad enn det han har gjort i straffesaken. I arbeidssaken vil det etter all sansynlighet holde med at FFK dokumenterer at Morgan ikke lenger nyter tillit i fottballnorge og fottballverden generelt. Man kan ikke ha en adm.dir. som forhandlingspartnere ikke stoler på. Hva Morgan har gjort er ikke så interesant som hva omverdenen tror Morgan har gjort. Og det kan være liten tvil om at Morgan har en historie som kan tyde på at han har en litt lettvint omgang med sannheten. Se her dommen i NISO-saken, hvordan han håndterte spørsmålet om cupmedalje til KTE og nå Mikelsaken. 

Hvorvidt Morgan bør få komme tilbake vil jeg ikke ha noen mening om, men det blir etter min mening alt for dumt og lettvint å fastslå at han må ha en ubetinget rett til det. Og særlig dumt blir det at PH skal bry seg med noe de færeste av de har forutsetning til å forstå. Personlig kommer jeg til å melde meg ut av PH dersom de velger å støtte Morgan fremfor klubben.

 


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 12 mar 08, 13:16

Opprinnelig postet av Carlsberg

Jeg er på ingen måte enig med Holters i dette.

1) Ja, FFK kjente til Mikelsaken da de ansatte Morgan. Et direkte dårlig valg, helt uavhengig av hvor god jobb Morgan faktisk har gjort for FFK. Det at de kjente til saken kan ikke være avgjørende.

2) Ja han er sykemeldt. Hva så? En oppsigelse vil uansett ikke være begrunnet i sykefravær, men i at Morgan mangler den tillit i fottballverden som han i sin stilling er helt avhengig av.

Det er nemlig slik at det er en stor forskjell fra å bli frifunnet i en straffesak og det å være uskyldig. At man blir frifunnet betyr kun at du ikke kan straffes fordi retten ikke finner det bevist "utover en hver rimelig tvil" at du har gjort det du er tiltalt for. Man har jo da mange eksempler på personer som er frifunnet for en hendling, men i samme dom dømt til å betale erstatning for den handlingen de er frifunnet for. Dette bør være et tankekors for alle de som mener Morgan må få komme tilbake dersom han ikke blir dømt.

I en eventuelt arbeidsrettsak vil Morgan slite i en helt annen grad enn det han har gjort i straffesaken. I arbeidssaken vil det etter all sansynlighet holde med at FFK dokumenterer at Morgan ikke lenger nyter tillit i fottballnorge og fottballverden generelt. Man kan ikke ha en adm.dir. som forhandlingspartnere ikke stoler på. Hva Morgan har gjort er ikke så interesant som hva omverdenen tror Morgan har gjort. Og det kan være liten tvil om at Morgan har en historie som kan tyde på at han har en litt lettvint omgang med sannheten. Se her dommen i NISO-saken, hvordan han håndterte spørsmålet om cupmedalje til KTE og nå Mikelsaken. 

Hvorvidt Morgan bør få komme tilbake vil jeg ikke ha noen mening om, men det blir etter min mening alt for dumt og lettvint å fastslå at han må ha en ubetinget rett til det. Og særlig dumt blir det at PH skal bry seg med noe de færeste av de har forutsetning til å forstå. Personlig kommer jeg til å melde meg ut av PH dersom de velger å støtte Morgan fremfor klubben.

1. Om det var et direkte dårlig valg (din mening) så mener du at FFK nå skal kvitte seg med Morgan for å rette opp "feilen"? At FFK var klar over Mikel-saken ved ansettelen av Morgan MÅ ha betydning for Morgans videre skjebne. Det er FFK som driter seg ut for hele fotball-Norge om de bruker Mikel-saken som de visste om som grunn for avskjed.

2.Nei, en oppsigelse vil ikke ha sykemeldingen som grunn for avskjed. Å finne en god grunn blir vanskelig uten å bli gjort til latter for resten av fotball-Norge. At erstatning i noen tilfeller blir idømt selv om tiltalte blir frikjent betyr ikke at alle frikjente er skyldige. Siden erstatningssøksmål i dette tilfelle er meget usannsynlig, så må en frifinnelsesdom sees på som endelig og at Morgan dermed er uskyldig. At "noen" vil tro at Morgan er skyldig selv om han blir frifunnert er jo ingen overraskelse og heller ikke unikt i Norge, "alle dusters hjemland" .

Det skal bli interessant å se hva som skjer. I mellomtiden bør PH lære å holde kjeft.....


Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 12 mar 08, 14:15
Opprinnelig postet av HotDream

At FFK var klar over Mikel-saken ved ansettelen av Morgan MÅ ha betydning for Morgans videre skjebne. Det er FFK som driter seg ut for hele fotball-Norge om de bruker Mikel-saken som de visste om som grunn for avskjed.

Antagelig vil vel FFK eventuelt benytte det som kom frem under saken, og virkningene av saken som grunnlag. Dessuten må det være en vesensforskjell på å være under etterforskning og være tiltalt.

 

Opprinnelig postet av HotDream

2.Nei, en oppsigelse vil ikke ha sykemeldingen som grunn for avskjed. Å finne en god grunn blir vanskelig uten å bli gjort til latter for resten av fotball-Norge. At erstatning i noen tilfeller blir idømt selv om tiltalte blir frikjent betyr ikke at alle frikjente er skyldige. Siden erstatningssøksmål i dette tilfelle er meget usannsynlig, så må en frifinnelsesdom sees på som endelig og at Morgan dermed er uskyldig. At "noen" vil tro at Morgan er skyldig selv om han blir frifunnert er jo ingen overraskelse og heller ikke unikt i Norge, "alle dusters hjemland" .

Jeg er uenig og tror ikke FFK vil ha noen vanskelig sak. Husk det er stor forskjell på å kvitte seg med en direktør man ikke har tillit til, i forhold til å si opp en ordinær ansatt. Igjen...Det går på Morgans evne til å utføre jobben, og for å klare det må han ha omgivelsens tillit. Mest sannsynlig vil de bli enige om å utbetale den etterlønnen Morgan har fremforhandlet.

Opprinnelig postet av HotDream

Det skal bli interessant å se hva som skjer. I mellomtiden bør PH lære å holde kjeft.....

Vi er i hvertfall enige i noe

Til slutt vil jeg si at jeg selvfølgelig ønsker at Morgan skal bli frifunnet. Det må være det viktigste i hele saken. Om han skal tilbake til FFK må imidlertid være opp til styret i klubben å avgjøre, ikke PH.


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 12 mar 08, 15:09
blir Morgan frikjent så er det kun opp til han om han vil tilbake på jobb eller ikke

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 12 mar 08, 15:49

Åssen vet du det, Paco? Har du inside information fra FFKs styre? Skal ikke forundre meg om FFK-styret nå sitter og håper på at Morgan blir dømt. Da får de den saken ut av bildet. Kynisk, men det regner jeg med at de er.

For blir han frikjent har de et problem. Hvis han ikke får tilbake stillingen vil det bli en stor sak ut av det. Plankehaugen vil bli sinte, LO kommer sikkert på banen, Morgan Andersen blir skuffet og lei seg og det blir et mediesirkus som ikke FFK kan ha rundt seg om de skal prestere bra.

Blir han frikjent og får tilbake stillingen, tror jeg også det vil få konsekvenser. Hos enkelte vil han alltid ha et stempel i panna, merket "skurk". Det kan hindre samarbeid med sponsorer, andre klubber osv. Men samtidig vil man få en enormt ressurssterk person i staben, som innehar kompetanseområder FFK kan dra godt nytte av.

Personlig skulle jeg ønske Morgan ble frikjent, og at han kunne gå tilbake til jobben i FFK, og alle ville se på ham som uskyldig. Så lett tror jeg desverre ikke det blir..

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 12 mar 08, 17:07

En annen ting er. Hvordan vil samarbeidet med Grønhagen, Haugen og Jokke bli? For meg virker det som dem jobber veldig godt sammen, har en god kjemi og har så langt levert i sine nye roller. Med Barsom, Brassen og den nye som er på vei inn, og blitt kvitt spillere vi ikke trenger. Sammen med Huth så snakker vi her om voksne seriøse mennesker som aldri setter seg selv foran klubben, som aldri snakker i store bokstaver og som aldri kommer til å skjemme ut klubben. Men dem kan jobbene sine og er handlekraftige.........

         Når FFK er såpass utydelige i hva som skjer hvis Morgan blir frikjent, tror jeg nøkkelen ligger her. Hva er best for FFK? Passer en egenrådig sjef inn her?


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 12 mar 08, 21:20
se tv 2 sporen nå. Det er plankehaugen og morgansaken

---------------------------

http://keiko99.net


benjamin

Bedriftsspiller
Ble medlem: 01 aug 07
Innlegg: 23

Lagt til: 12 mar 08, 21:24
da var det bråk igjen. for en gjeng

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 12 mar 08, 21:38
forbanna amatører (De som uttaler seg fra plankehaugen) Blant annet Silje, hvorfor ikke bare holde kjeft. La de som sitter høyt i ffk jobbe om han er rett man for å komme tilbake eller ikke. 
Dere bør ærlig talt konsentrere dere om noe dere ikke får til, nemlig FÅ FOLK TIL Å SYNGE!

Dette begynner å bli latterlig!Bryr seg om alt mulig annet enn det de skal, for "fantastisk" styre vi har i plankehaugen.


---------------------------

Vi har toppspillere, og unnskyld om jeg er arrogant, vi har en topptrener- Jose Mourinho


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 12 mar 08, 21:41
Trist å se at Plankehaugen har blitt en gjeng med klovner.....

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 12 mar 08, 21:54

Opprinnelig postet av A9$h
forbanna amatører (De som uttaler seg fra plankehaugen) Blant annet Silje, hvorfor ikke bare holde kjeft. La de som sitter høyt i ffk jobbe om han er rett man for å komme tilbake eller ikke. 
Dere bør ærlig talt konsentrere dere om noe dere ikke får til, nemlig FÅ FOLK TIL Å SYNGE!

Dette begynner å bli latterlig!Bryr seg om alt mulig annet enn det de skal, for "fantastisk" styre vi har i plankehaugen.


 

Syns det er "morsomt" at bl.a. BRH-folk går ut her å kritiserer PH for å sette krav til/presse klubben for sine synspunkter når det ble klaget på at PH ikke gjorde slik i høst...

---------------------------

Et lag skal rykke direkte ned fra TL i år, og det skal bli HamKam...
----
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?
------
FFK - Østfolds stolthet


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 12 mar 08, 21:56
Enig, jeg er flau over å være FFK-supporter

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 12 mar 08, 21:58

Synes at PH bør tenke over om de framstår som FFK supportere, eller som Morgans trofaste klakkører.

Synes det kan virke riktige patetisk når PH så "kraftig" kjører ut offentlig  "kritikk"  av klubben / "trusler" mot klubben.

Dette i all hovedsak bygd på en part sine tolkninger av fakta.

Har hatt stor respekt for PH og det de står for, men nå føler jeg en flau smak i "kjeften".

PS : Dersom de har så tydelig syn på denne saken, burde de tatt det opp med klubben, i mer egna forum enn å kjøre dette i media.

PH bidrar etter beste evne til å sverte FFK, og støtte opp om "imagen "at fotballsupportere er korttenkte brushoder.

Ps2: Stjeler her en annet sitt slagord " Ingen person er større enn klubben"

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 12 mar 08, 22:20
Opprinnelig postet av A9$h
forbanna amatører (De som uttaler seg fra plankehaugen) Blant annet Silje, hvorfor ikke bare holde kjeft. La de som sitter høyt i ffk jobbe om han er rett man for å komme tilbake eller ikke. 
Dere bør ærlig talt konsentrere dere om noe dere ikke får til, nemlig FÅ FOLK TIL Å SYNGE!

Dette begynner å bli latterlig!Bryr seg om alt mulig annet enn det de skal, for "fantastisk" styre vi har i plankehaugen.




Er en supportergruppes eneste funksjon å få folk til å synge??? en supportergruppes oppgave er å være "menigmanns vokter". De skal og har all rett til å ytre sine meninger. Denne jobben blir viktigere og viktigere jo mer nærigslivspreget fotballen blir. Man skal blandt annet passe på at det ikke bare er pengene som rår.

Det er ikke akkurat slik at det er første gang en supporterorganisasjon setter krav til egen klubb. Det som er flaut er jo om PH bare jatter med styret i klubben.

OG JA. Det er på tide at de bestemmer seg for hvem som skal uttale seg. Virker ikke som de i styret kommuniserer så mye seg i mellom når slike ting skjer. Slike ting som i at Tv2 spør en av dem om en sak. Da er det veldig greit å avtale på forhånd hva man skal si, hvem som skal si det, og evt. hva en akkurat har sagt. Slik at en evt. nestemann uttaler seg i samme retning. Ellers blir det bare rot...

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 12 mar 08, 22:33

Jeg tror at litt av feilen for dette bråket skyldes at Morgan gav Plankehaugen litt for mye makt. Noe som har ført til litt for mange kokker og litt for mange som vil ha et siste ord med i spillet til en hver tid.

FFK må ha proffe folk som skal drive klubben. Selvsagt folk som lytter til supporterene, men ikke folk som dikteres av supporterene.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 12 mar 08, 23:38
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Jeg er enig med de som mener PH bør holde en lavere profil i denne saken. Min grunn til å mene det er at jeg synes PH bør konsentrere seg om og først og fremst være supportere og ikke en politisk maktfaktor overfor FFK.

Som PH-medlen undrer jeg meg over hvilke oppgaver styret til "haugen" nå enda en gang mener å ha ? Er vi en supporterklubb eller er statuttene endret til at fokusområdene er andre ting enn å støtte laget? Synes nå at styret bør lese gjennom statuttene i fellesskap og stake ut en kurs for hva Plankehaugen virkelig skal engasjere seg med, dette her blir bare surr! FFK`s styrer må ta beslutninger helt uhildet av PH`s meninger, de har hensyn å ta og innsikt i sakene som vi andre ikke har. AKKURAT som en hvilken som helst bedrift.

Nå er det på tide å bli en supporterklubb igjen, det blir mye enklere å forholde seg til PH da og det er det folk vil. Så lar vi FFK styre det de skal, synes de stort sett har gjort dette svært godt både med og uten Morgan.

 

 

 


Thor Gunnar

A-lagspiller
Ble medlem: 25 mai 06
Innlegg: 268

Lagt til: 12 mar 08, 23:45

Hvorfor GIDDER dere??

I høst var det gærnt at de ikke gjorde noe, og nå er det gærnt at de gjør noe!

TEIT!!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 13 mar 08, 00:35

Hvem er det som er klovner??? Morgan er ansatt som Direktør i FFK og er for tiden sykmeldt,har i følge FFK og de fleste FFK supportere gjort en bra jobb for klubben.i følge uttalelsene til Høili så hadde ikke klubben hvert der de står idag uten Morgan,ikke vet jeg kansje Høili bløffer!!! Både FFK og Lyn har gjort sine beste sesonger på mange år under Morgan sin ledelse,mulig dette bare er en tilfeldighet ikke vet jeg vet dere? men hvorfor alt dette snakket om hva hvis hvas datt.

Blir han frikjent så burde vel halve norge be om unnskyldning og da burde det vel være en selvfølge at han kommer tilbake,blir han skyldig så er saken snudd på hodet men det rare her er at det virker som at Morgan har større respekt innad blandt de mest trofaste Bastionen supporterne enn han har her i Fredrikstad.Når det gjelder Niso saken så er jeg lei av og lese om Morgan,Morgan er aldrig dømt for noe som helst,Niso er dømt og Morgan stod som øverste leder men der er det en sinnsyk stor forskjell.

Når det gjelder Mikel saken så er det vel nå "bevist" at Mikel le truet av den andre siden(Hauge i spissen) og at han stolte på Morgan og var evig takknemlig for det han gjorde for Mikel og da er det vel på tide at det ringer en bjelle for de fleste av oss.

 


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 13 mar 08, 01:35
Opprinnelig postet av paco

Når det gjelder Mikel saken så er det vel nå "bevist" at Mikel le truet av den andre siden(Hauge i spissen) og at han stolte på Morgan og var evig takknemlig for det han gjorde for Mikel og da er det vel på tide at det ringer en bjelle for de fleste av oss.

Ble ikke dommen utsatt?


Keano

Knøttespiller
Ble medlem: 19 sep 06
Innlegg: 45

Lagt til: 13 mar 08, 07:42
Joda dommen ble utsatt. Hadde virkelig håpet at den ikke hadder blitt det og at saken hadde vært ute av verden for en stund. Enig at det er nok fra PH nå, inegn tvil om hvor de står i denne saken. Men synes det er bra at de har et engasjement og at de ikke bare nikker og smiler til alt klubben sier. Det er penger som rår i denne bransjen.

---------------------------

There`s only ONE United


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 13 mar 08, 11:41

Må si at jeg forundrer meg veldig over styret i PH sine utspill i denne saken. Det at en supporterklubb nærmest presser klubben i en slik sak, blir for meg totalt skivebom. PH bør støtte klubben gjennom sang og andre ting, ikke blande seg inn i klubbens indre anliggende. Hva om styret har funnet ut at Huth fungerer bedre i denne rollen enn MA? Hva om det har skjedd ting under MA som vi supportere ikke vet om? Uansett så er klubben i sin fulle rett til å vurdere situasjonen. Ja, FFK må følge gjeldende arbeidsbestemmelser, men der er ingenting som tilsier at en person skal sitte i en slik stilling uansett utfall av en rettsak. Jeg gjør også oppmerksom at det var MA som sykemeldte seg etter rådføring med lege. Ja han følte sikkert presset, men det var uansett MA som til syvende og sist tok det valget.

Må si personlig at jeg synes det har vært mye mere ro nå i klubben etter Huth sin intreden, samt etter at P M Haugen fikk nye arbeidsoppgaver. Det er mindre lekasjer, og for meg mere ryddige forhold i klubben.

Uavhengig om hva folk mener om MA, så kom det fra han til tider lite gjennomtenkte utspill, feks fra godset kampen, mot tv2 når de ville se en kontrakt etc. Utspill som jeg vet at enkelte i styret ikke akkurat alltid har vært like fornøyd med. Grönhagen sa også sin mening i negative ordelag etter godset utspillet.

Men det å ansette MA var et valg styret tok. Som de uansett må stå for. Synes personlg at det er merkelig at MA fikk ansvar for kontrakter når han var mistenkt/tiltalt i en straffesak for dokumentfalsk. Synes han da burde hatt andre arbeidsoppgaver til dette ble avklart.

PH er helt klart inhabile i denne saken. Ulf Berg sitt vennskap med Morgan, gjør at Jaran og de andre blir alt for nært i denne saken. Selvfølgelig har MA sagt at han er uskyldig til Ulf..men det er uansett noe domstolen skal avgjøre, ikke Ulf Berg og PH..Jeg og PH bør støtte klubben og ikke enkeltpersoner i denne saken. Håper jeg aldri få se MA banneret igjen. Hva hvis han blir funnet skyldig, er han fortsatt en av oss?

Har fulgt MA saken nøye..Skal ikke prosedere, men er noe med denne saken som stinker. Det at advokaten til MA og MA legger all skylden på en undersått, som har vært underlagt MA er for meg en gåte. Denne personen skal da ha sendt flere forfalskede underskrifter uten MA sin viten..synes dette stinker lang vei.Hvorfor skulle han gjøre det?. Er helt klart flere med urent mel i posen her. Shittu , Rune Hauge gjennom sitt selskap, MA, NTG ( da de fikk penger ) etc.

Her er min oppfatning av hendelsesforløpet: Chelsea med flere engelske klubber ser Mikel sitt talent, og ønsket å sikre seg ham, men da engelske regler er vanskelige, så ble det gjennom R.Hauge bestemt at Mikel og to andre nigerianere skulle reise til Norge og NTG, før de etter en tid skulle til England,. NTG får penger for å ta seg av disse. Lyn og MA, ser talentet og får så gjennom sin avtale med NTG lyst til å sikre seg disse og Mikel spesielt, da det er store penger å tjene. Her starter bråket. Når og hvordan dette gikk til.Det var en "gentlemans agreement" at Mikel var Chelseas eiendom, da det var Chelsea som betalte NTG og det var Chelsea som betalte flere måneders opphold på SAS hotellet for Mikel og de to andre, og det var Chelsea som betalte Shittu med månedtlig lønn til han og Mikel. Lyn og MA vet at andre klubber er interessert, møter A.Ferguson, og signerer han til Man U. Chelsea får vite dette, det blir truet med rettsak. Mikel blir tilslutt Chelsea spiller.

Hele saken synes jeg stinker. Men Shittu tjente gode penger, Lyn fikk gode penger, R.Hauge fikk sikkert noen penger, NTG fikk penger, men til hvilken pris? Mikel har uansett vist sitt talent og er etablert i Chelsea. det er en prestasjon av en unggutt.

Men igjen. PH bør ikke blande seg inn i MA sitt ansettelsesforhold i FFK. På bakgrunn av alt som skjedde med banner etc i fjor, så synes jeg nok er nok. Men ønsker vi å sette oss opp i mot resten av supporternorge, og fremstå som østfold tullinger så har vi klart det.

PS! En ting til. Så jeg riktig at PH pusset pokalene til FFK på TV2 igår? Har ikke FFK egne ansatte som kan gjøre dette? Synes det med dugnad for FFK har gått alt for langt. Vi i PH skal være en supporterklubb, ikke en "vernet bedrift" for FFK. FFK er idag en millionbedrift, ikke lenger en 2 divisjonsklubb.   

 

   

---------------------------

Støtter FFK i medgang og i motgang!


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 13 mar 08, 12:43
Opprinnelig postet av Bob Page

Opprinnelig postet av A9$h
forbanna amatører (De som uttaler seg fra plankehaugen) Blant annet Silje, hvorfor ikke bare holde kjeft. La de som sitter høyt i ffk jobbe om han er rett man for å komme tilbake eller ikke. 
Dere bør ærlig talt konsentrere dere om noe dere ikke får til, nemlig FÅ FOLK TIL Å SYNGE!

Dette begynner å bli latterlig!Bryr seg om alt mulig annet enn det de skal, for "fantastisk" styre vi har i plankehaugen.


 

Syns det er "morsomt" at bl.a. BRH-folk går ut her å kritiserer PH for å sette krav til/presse klubben for sine synspunkter når det ble klaget på at PH ikke gjorde slik i høst...

 

Enig. Dette bet jeg meg også merke i. I forhold til tidligere uttalelser fra slike hold, skulle en tro att de fleste av disse sitter med "en halvfet en". Nå fremstår jo PH som en uavhengig supporterklubb, og fungerer som en vaktbikkje overfor makta. Akkuratt som BRH/RHE vil.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Jon Syversen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 135

Lagt til: 13 mar 08, 13:25
En god informasjonspolicy er å vite når man skal uttale seg i media, og når det ikke er så lurt å uttale seg i media. PH-styret har bommet kraftig når de la lokk på utestengelses-saken og tilsvarende når de nå  fronter MA-saken i riksmedia. De skulle ha vært klare og ærlige i høst, og kanskje listet seg litt stillt på tå nå. Det ble omvendt, og noen synes det er greit, andre blir litt oppgitt. Jeg blir litt oppgitt. Jeg ønsker PH-styret lykke til videre i læringsprosessen.

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 13 mar 08, 13:36
Vel, da er det kanskje på tide at du og alle andre som syter over styret kjenner sin besøkstid og stiller til valg ev inkaller til extraordinær generalforsamling for å få kastet det sittende styre i stedet for å klage å syte i et diskusjonsforum på internett..

---------------------------

Et lag skal rykke direkte ned fra TL i år, og det skal bli HamKam...
----
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?
------
FFK - Østfolds stolthet


dalen

Juniorspiller
Ble medlem: 01 jun 07
Innlegg: 89

Lagt til: 13 mar 08, 13:38
Opprinnelig postet av Lars 29

PS! En ting til. Så jeg riktig at PH pusset pokalene til FFK på TV2 igår? Har ikke FFK egne ansatte som kan gjøre dette? Synes det med dugnad for FFK har gått alt for langt. Vi i PH skal være en supporterklubb, ikke en "vernet bedrift" for FFK. FFK er idag en millionbedrift, ikke lenger en 2 divisjonsklubb.   



Reagerte egentlig på det samme. Litt av en dugnadsgjeng. "Vernet bedrift" tanken streifet meg, men av respekt for de som gidder å stille opp på slike ting slo jeg den tanken vekk. Men ja - man skulle tro at FFK hadde egne folk.

JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 13 mar 08, 13:43
Opprinnelig postet av dalen


Reagerte egentlig på det samme. Litt av en dugnadsgjeng. "Vernet bedrift" tanken streifet meg, men av respekt for de som gidder å stille opp på slike ting slo jeg den tanken vekk. Men ja - man skulle tro at FFK hadde egne folk.


nå kan det jo hende plankehaugen får betalt for dette da, som det meste andre dugnadsarbeidet plankehaugen utfører. Dvs, plankehaugen får betalt, mens de som utfører får ingenting.

Jon Syversen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 135

Lagt til: 13 mar 08, 14:27
Opprinnelig postet av Bob Page
Vel, da er det kanskje på tide at du og alle andre som syter over styret kjenner sin besøkstid og stiller til valg ev inkaller til extraordinær generalforsamling for å få kastet det sittende styre i stedet for å klage å syte i et diskusjonsforum på internett..


Føler vel at jeg egentlig har lov til å ha litt synspunkter på Plankehaugen, om ikke annet av rent historiske årsaker. Vil jo gjerne av PH drives i den samme ånden den ble startet, som en inkludeerende, uavavhengig forening med formål å støtte laget i kamp og å være en interesseorganisasjon for oss supportere ovenfor klubben. Dessuten har alle rett å uttale seg i Norge, til og med du. Det kalles demokrati og ytringsfrihet. Velges inn i styret? Nei, allt har sin tid i livet, og jeg må få lov til å hvile nå.

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 13 mar 08, 14:50
Klart du må få ytre deg, men er lei at det klages på alt styret gjør og ikke gjør. Uansett hva...

---------------------------

Et lag skal rykke direkte ned fra TL i år, og det skal bli HamKam...
----
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?
------
FFK - Østfolds stolthet


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 13 mar 08, 14:56
Endret: 13 mar 08, 15:11

Opprinnelig postet av Bob Page
Klart du må få ytre deg, men er lei at det klages på alt styret gjør og ikke gjør. Uansett hva...

Og blir det veldig mye, så får kanskje styret gå litt i seg selv. Går man 3-6 år tilbake i tid høstet vel Plankehaugen bare godord rundt omkring, er ikke sånn idag.........

  Og er det noen som syter så er det jo Plankehaugen. For det første har FFK ikke gått ut med hva som skal skje før dom foreligger. For det andre stoler dem ikke på at FFK og styret gjør det som er best for FFK........


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 13 mar 08, 16:07
Opprinnelig postet av stjernengutt
Opprinnelig postet av Bob Page
 
Syns det er "morsomt" at bl.a. BRH-folk går ut her å kritiserer PH for å sette krav til/presse klubben for sine synspunkter når det ble klaget på at PH ikke gjorde slik i høst...

Enig. Dette bet jeg meg også merke i. I forhold til tidligere uttalelser fra slike hold, skulle en tro att de fleste av disse sitter med "en halvfet en". Nå fremstår jo PH som en uavhengig supporterklubb, og fungerer som en vaktbikkje overfor makta. Akkuratt som BRH/RHE vil.

Nå er det vel bare muligens 1 fra BRH/RHE som har ytret sin mening om den saken her. Latterlig at det er noe å henge seg opp i blant de andre 40 brukerne her som kritiserer PH i denne saken.

Jeg liker dårlig at styret går såpass sterkt ut i media og støtter Morgan, med banner, intervjuer og demonstrasjoner. Personlig har jeg ikke noe i mot Morgan, men PH består av 4.000 medlemmer, rart de ikke har satt ut en slags meningsmåling eller i det hele tatt har hørt hva medlemmene mener om saken før de setter i gang noe sånt i PHs navn.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 13 mar 08, 16:14
Opprinnelig postet av Bedreviteren

 For det første har FFK ikke gått ut med hva som skal skje før dom foreligger.

Nettopp. Og det er helt riktig av dem. Får inntrykk av at PH har lagt litt for mye i sin egen tolkning av FFKs avventende svar. Derfor er jeg enig i at det er vel kraftig å varsle krig på dette tidspunktet.

Men rent prinsippielt må det være greit at PH har en mening i saken. Timingen kan det sikkert være delte meninger om i dette tilfellet.

Selv om retten frifinner Morgan, er det ikke sikkert at domsslutningen bidrar til å utelukke at Morgan kan ha gjort noe straffbart - bare at det ikke kunne bevises godt nok for fellende dom. Det er nok god grunn til å vente med kampropene til dommen foreligger. Det er flere muligheter åpne enn bare et utvedydig enten/eller i denne saken.

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 13 mar 08, 17:05
Føler vel at mye av teorien for Public Relations passer inn i denne saken! Altså på den måten hvordan ikke gjøre det...
Har akkurat hatt seminar om det idag :)
Jeg har egentlig ikke noen store problemer med at PH har en mening om saken. Men den bør komme fra en person, en talsmann og ikke minst, man bør ha grunnlag for å si det man sier. Sier man en personlig mening, så bør man ha lov til det, men da som privatperson, ikke som talsmann/styremedlem/kasserer/leder av PH.
Derfor reagerte jeg også under valget av styret, når man ikke har definerte plasser, for det er akkurat det som skjer akkurat nå som er faren ved dette!
PH har som hovedoppgave å støtte klubben, ikke nødvendigvis ENKELTpersoner i klubben. Mening ja, men den bør være ganske vurdert før den går ut i den O store presse først!

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 14 mar 08, 12:26

Opprinnelig postet av Lars 29
Jeg gjør også oppmerksom at det var MA som sykemeldte seg etter rådføring med lege. Ja han følte sikkert presset, men det var uansett MA som til syvende og sist tok det valget.

Jeg håper da innerlig at det var legen hans som tok valget, og at det var legen som sykmeldte Morgan...

---------------------------

Svensk magi!


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 15 mar 08, 14:20

Man kan vel ikke sparke en ansatt som ikke har gjort noe galt? Norsk lov gjelder for FFK også, vil jeg tro. Huth er konstituert, med det menes vel at han må trå til siden hvis Morgan blir funnet som skikket til å gjøre jobben sin? Uansett hvor uskyldig Morgan er, og uansett utfallet av denne saken, er jeg redd for at pressen i denne byen har ødelagt utrolig mye for Morgan. De var helt ville en stund, og tenkte ikke på at det finnes mennesker bak.

 

Hva ngår PH, meldte jeg meg ut av den klubben i det de begynte å mene noe i media. Pressekontakter forbigås, og hvermannsen uttaler seg på vegne av en supporterklubb bestående av mange hundre mennesker. Foreligger det noen avstemninger bak disse uttalelsene, representerer de flertallet? Som en skrev over her, synes jeg dere skal konsentrere dere om å synge, og å få folk til å synge. Politikk kan dere beviselig ikke!

---------------------------

-Elsker alle-


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 15 mar 08, 20:31
Opprinnelig postet av Ido Form Klyster

Man kan vel ikke sparke en ansatt som ikke har gjort noe galt? Norsk lov gjelder for FFK også, vil jeg tro. Huth er konstituert, med det menes vel at han må trå til siden hvis Morgan blir funnet som skikket til å gjøre jobben sin? Uansett hvor uskyldig Morgan er, og uansett utfallet av denne saken, er jeg redd for at pressen i denne byen har ødelagt utrolig mye for Morgan. De var helt ville en stund, og tenkte ikke på at det finnes mennesker bak.

 

Hva ngår PH, meldte jeg meg ut av den klubben i det de begynte å mene noe i media. Pressekontakter forbigås, og hvermannsen uttaler seg på vegne av en supporterklubb bestående av mange hundre mennesker. Foreligger det noen avstemninger bak disse uttalelsene, representerer de flertallet? Som en skrev over her, synes jeg dere skal konsentrere dere om å synge, og å få folk til å synge. Politikk kan dere beviselig ikke!

Du vet at trenere blir sparket hele tiden, hvis ikke resultater står i stil. Det samme gjelder ofte ofte også spillere og ledere? Å sammenligne en fotballklubb og bedrifter blir alltid feil, ikke minst lønnsmessig... Hva er best for FFK, er ihvertfall det jeg alltid tenker på...


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 17 mar 08, 07:25
Var litt det jeg mente med å ikke ha gjort noe galt, resultatene "under" Morgan har vel ikke vært noe problem, i det minste ikke de delene av det han står ansvarlig for.

---------------------------

-Elsker alle-


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 18 mar 08, 19:10
Gå i krigen for Morgan, medsupportere pisser vi på...

Sorry, måtte bare si det.

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 18 mar 08, 20:43

Opprinnelig postet av Supreme NTM
Gå i krigen for Morgan, medsupportere pisser vi på...

Sorry, måtte bare si det.

Og det betyr??


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 19 mar 08, 09:45
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av Supreme NTM
Gå i krigen for Morgan, medsupportere pisser vi på...

Sorry, måtte bare si det.

Og det betyr??

At han mener utestengelsene som ble gjort er noe PH skulle engasjert seg i, mens PH bruker tid og ressurser på å støtte en i FFKs ledelse.

Som avslutningssetningen hans indikerer er vel dette egentlig å piske en død hest siden temaet om utestengelser nå forhåpentligvis er tilnærmet dødt og de fleste har lite/ingenting å tilføre den debatten.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 19 mar 08, 14:12
Opprinnelig postet av denialsander

Som avslutningssetningen hans indikerer er vel dette egentlig å piske en død hest siden temaet om utestengelser nå forhåpentligvis er tilnærmet dødt

Det er det dessverre sannsynligvis ikke. Det vil nok komme opp igjen til stadighet.

Opprinnelig postet av denialsander

og de fleste har lite/ingenting å tilføre den debatten.

Dét derimot, kunne vel neppe blitt mer sant!

---------------------------

Svensk magi!



Flat Trådet Nøstet
Totalt 5 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f