Husk meg
Brukernavn
Passord

Plankehaugen varsler krig

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 07 mar 08, 14:18

Jeg skal ikke uttale meg bastant i denne saken, her er det flere faktorer som spiller inn. Den ene er en frifinnende dom, det andre er hva er best for klubben. Den første saken tar rettsapperatet seg av og den andre bør klubbens styre bruke tid på å klargjøre.

Det som jeg synes at Plankehaugen bør krige for er: Være smarte i media slik at vi kan "hype" stemningen i byen de kommende uker, komme med positive og optimistiske utspill i media og legge vekt på at vi er en supporterskare til FFK!

Jeg sier ikke at dette ikke gjøres, men media vrir "tråkke i salaten" uttalelser slik at det slår negativt ut for klubb og fans.

 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 07 mar 08, 16:16

Opprinnelig postet av paco
Morgan er FFK sin direktør og har gjort en bra jobb så hvorfor dette oppstyret,mannen kommer selvfølgelig tilbake etter sykemelding og er det noen steder det skal ryddes opp så er det vel i styret

Styret kan ikke Administrerende Direktør gjøre noe som helst med, siden det er styret som ansetter Administrerende Direktør.

Men jeg forstår ikke helt problemstillingen rundt denne debatten. Morgan Andersen ER, som du sier, per i dag FFKs Administrerende Direktør - om enn sykemeldt - etter lov og alle etiske retningslinjer man kan finne. Huth er konstituert Adm. Dir - intet annet.

Dersom Morgan blir dømt blir det en annen sak og jeg vil tro Morgan selv vil ta sin hatt og gå.

Dersom han blir frifunnet har og Morgan blir friskmeldt har FFK bare én ting å gjøre slik jeg ser det: Ta inn Morgan og vurdere om det er plass til Huth i organisasjonen. Deretter kan man begynne å vurdere endringer, men dette må selvsagt håndteres på en skikkelig måte.

Jeg vil forøvrig si at jeg er sjokkert over den grad av inkompetanse det sittende styret har vist i den såkalte Værste-saken.  Hvis Huth, som er bankmann, ikke er i stand til å lese og forstå en kontrakt synes jeg det er skremmende.

Jeg er ikke sjokkert når det gjelder medias rolle - de er, som jeg har skrevet tidligere, noens nyttige idioter og opptrer som mikrofonstativ når noen ønsker.

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 07 mar 08, 16:33
Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av paco
Morgan er FFK sin direktør og har gjort en bra jobb så hvorfor dette oppstyret,mannen kommer selvfølgelig tilbake etter sykemelding og er det noen steder det skal ryddes opp så er det vel i styret

Styret kan ikke Administrerende Direktør gjøre noe som helst med, siden det er styret som ansetter Administrerende Direktør.

Men jeg forstår ikke helt problemstillingen rundt denne debatten. Morgan Andersen ER, som du sier, per i dag FFKs Administrerende Direktør - om enn sykemeldt - etter lov og alle etiske retningslinjer man kan finne. Huth er konstituert Adm. Dir - intet annet.

Dersom Morgan blir dømt blir det en annen sak og jeg vil tro Morgan selv vil ta sin hatt og gå.

Dersom han blir frifunnet har og Morgan blir friskmeldt har FFK bare én ting å gjøre slik jeg ser det: Ta inn Morgan og vurdere om det er plass til Huth i organisasjonen. Deretter kan man begynne å vurdere endringer, men dette må selvsagt håndteres på en skikkelig måte.

Jeg vil forøvrig si at jeg er sjokkert over den grad av inkompetanse det sittende styret har vist i den såkalte Værste-saken.  Hvis Huth, som er bankmann, ikke er i stand til å lese og forstå en kontrakt synes jeg det er skremmende.

Jeg er ikke sjokkert når det gjelder medias rolle - de er, som jeg har skrevet tidligere, noens nyttige idioter og opptrer som mikrofonstativ når noen ønsker.

 

Nå var det vel Morgan og ikke Huth som gikk ut hardt mot Værste og startet en sak uten at jeg vil gi han hele skylda for det. Når Huth kom var saken godt igang. Såpass at den ble fullført...


becks723

Juniorspiller
Ble medlem: 26 sep 05
Innlegg: 145

Lagt til: 07 mar 08, 16:41
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Nå var det vel Morgan og ikke Huth som gikk ut hardt mot Værste og startet en sak uten at jeg vil gi han hele skylda for det. Når Huth kom var saken godt igang. Såpass at den ble fullført...

Nå gjelder vel dette styret i FFK sport ASA, og ikke Morgan eller Morten... Morgan mente at det var noe rart med avtalen, ikke at det er skrevet noe feil, men at det var veldig merkelig at FFK måtte leie stadion for x antall millioner i året.. Men det er styret (ASA) som har kjørt saken.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 07 mar 08, 17:52

Uansett mitt syn ang. om det er positivt eller negativt for FFK at Morgan er direktør, så må han få igjen jobben dersom han frifinnes.

Personlig som sikkert mange har fått med seg, mente  og mener  jeg fortsatt at ansettelse av Morgan var nefgativt for FFK.

Ingenting av det som er kommet fram i retten, uansett frifinnes rokker ved det.

Når det gjelder Morgan sin innsats for FFK, er ikke jeg den rette til å bedømme det, men må si at de "nye" virkelig har klart å få to dyktige spillere til FFK, uten store fakter.

Men som sagt, slik at ingen av dere som er uenige i mitt syn på Morgan misforstår. Frifinnes er lik jobben tilbake.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Linjemannen

Bedriftsspiller
Ble medlem: 07 mar 08
Innlegg: 1

Lagt til: 07 mar 08, 18:05

Var det ikke Morgan som gikk ut først og var kritisk som stadin-avtalen?

http://www.demokraten.no/lokalsport/article3098884.ece

 

Her står det at noe av det første Morgan gjorde var å kritisere avtalen.

 


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 08 mar 08, 11:28
Hva Morgan har gjort eller sagt synes jeg er uviktig akkurat nå. Jeg synes at PH kunne ha ventet til etter at dommen var falt med å si noe som helst. De vet at det er svært delte meninger om denne saken. Det er da ikke nødvendig å hive bensin på bålet hele tiden? Og hva hvis Morgan blir dømt? Da står PH igjen med svarteper og er driti ut for hele supporter- Norge. Hva med litt is i magan før en uttaler seg?

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


becks723

Juniorspiller
Ble medlem: 26 sep 05
Innlegg: 145

Lagt til: 08 mar 08, 11:38

Opprinnelig postet av Morgaine
Hva Morgan har gjort eller sagt synes jeg er uviktig akkurat nå. Jeg synes at PH kunne ha ventet til etter at dommen var falt med å si noe som helst. De vet at det er svært delte meninger om denne saken. Det er da ikke nødvendig å hive bensin på bålet hele tiden? Og hva hvis Morgan blir dømt? Da står PH igjen med svarteper og er driti ut for hele supporter- Norge. Hva med litt is i magan før en uttaler seg?

Mulig jeg leste feil.. men er ganske sikker på det sto HVIS Morgan ble frikjent, opp til flere ganger i både F-B og Demokraten..? Kan vel være at de velger å gå ut nå, for å legge ett slags press på ASA styret? Per Kristian Olsen har gått ganske tydlig ut at de skal ha møter ang. "Morgan-saken", hvor de skal diskutere hva de gjør HVIS Morgan blir frikjent... Det er vel egentlig ett bortkastet møte? For Morgan skal jo selvfølgelig tilbake om han blir frikjent?!?!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 08 mar 08, 14:51

Hva er det Huth har gjort som gjør at så mange her inne er så fornøyd med ham?

Jeg sier ikke at han ikke gjør en god jobb men det eneste jeg har registrert fra den karen er uttallelsene om at FFK ikke har råd til å henge med på lønnskarusellen og at målesettingen for de kommende sesongene må nedjusteres.

En uttalelse verken jeg eller Spillerinvest ble positivt overrasket over...

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 08 mar 08, 16:37

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Hvor mange talspersoner er det egentlig ?? Silje har vært ute, Roy har vært ute, Jaran har vært ute. Jeg trodde vi skulle bare ha en jeg.

 

Vi har bare en, og det er i følge plankehaugen.no er det Silje. Ang Morgan, så er det bare en løsning, og det er at Morgan får jobben tilbake hvis han blir frifunnet. Han har faktisk en ansettelses forhold med FFK. Hvis FFK ikke vil ha ham tilbake til klubben, må de si han opp ihht lover og regler ang oppsigelse. Ang Huth, så er han vel fortsatt ansatt i banken der han kom fra. Mener at han bare tok permisjon fra den jobben...

 

Min menig er, uavhenging av lover og regler som nevt over, hvis FFK velger å sparke Morgan, må de ansette en som kan lontraktforhandlinger. PMH er flink han, men ikke flink nok bedømt etter hva vi har solgt de beste spillerene våres for i det siste....

---------------------------

Et lag skal rykke direkte ned fra TL i år, og det skal bli HamKam...
----
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?
------
FFK - Østfolds stolthet


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 08 mar 08, 16:52
Opprinnelig postet av Bob Page

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Hvor mange talspersoner er det egentlig ?? Silje har vært ute, Roy har vært ute, Jaran har vært ute. Jeg trodde vi skulle bare ha en jeg.

 

Vi har bare en, og det er i følge plankehaugen.no er det Silje. Ang Morgan, så er det bare en løsning, og det er at Morgan får jobben tilbake hvis han blir frifunnet. Han har faktisk en ansettelses forhold med FFK. Hvis FFK ikke vil ha ham tilbake til klubben, må de si han opp ihht lover og regler ang oppsigelse. Ang Huth, så er han vel fortsatt ansatt i banken der han kom fra. Mener at han bare tok permisjon fra den jobben...

 

Min menig er, uavhenging av lover og regler som nevt over, hvis FFK velger å sparke Morgan, må de ansette en som kan lontraktforhandlinger. PMH er flink han, men ikke flink nok bedømt etter hva vi har solgt de beste spillerene våres for i det siste....

Jeg vet godt at Silje Stenmoe er talsperson for Plankehaugen, men både Roy Nilsen og Jaran Berg har vært i avisa titulert som talsperson for Plankehaugen. Det er derfor jeg reagerer. Regna med at du skjønte det Bob Page ??


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 08 mar 08, 17:23
Selvsagt skjønner jeg det. Er i tillegg helt enig..

---------------------------

Et lag skal rykke direkte ned fra TL i år, og det skal bli HamKam...
----
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?
------
FFK - Østfolds stolthet


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 08 mar 08, 17:34
blir Morgan frikjent så kan han umulig sparkes for noe som helst og blir han frikjent etter over 2 år med helvete og forfølgelse av media så er det vel ingen som ikke unner han jobben tilbake eller???

Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 08 mar 08, 17:57
Opprinnelig postet av paco
blir Morgan frikjent så kan han umulig sparkes for noe som helst og blir han frikjent etter over 2 år med helvete og forfølgelse av media så er det vel ingen som ikke unner han jobben tilbake eller???


Om vi unner han jobben eller ikke spiller ingen rolle. Alle i og rundt klubben må alltid tenke på hva som er best for klubben, og for min del så tror jeg ikke det er riktig å la Morgan fortsette i den rollen han har hatt.

Uansett om han blir dømt eller ikke så kommer bråket til å fortsette i lang tid fremover og er det en ting FFK ikke trenger nå så er det enda mer bråk.

Derimot kan det være, om Morgan selv ønsker, andre arbeidsoppgaver han kan ta seg av.

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 08 mar 08, 19:33

Opprinnelig postet av paco
blir Morgan frikjent så kan han umulig sparkes for noe som helst og blir han frikjent etter over 2 år med helvete og forfølgelse av media så er det vel ingen som ikke unner han jobben tilbake eller???

Poenget er ikke unner eller ikke. Hva er best for FFK? Morgan som sportsjef under Direktør Huth? Hvorfor ikke?


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 08 mar 08, 19:38
Opprinnelig postet av Rasle
Opprinnelig postet av paco
blir Morgan frikjent så kan han umulig sparkes for noe som helst og blir han frikjent etter over 2 år med helvete og forfølgelse av media så er det vel ingen som ikke unner han jobben tilbake eller???


Om vi unner han jobben eller ikke spiller ingen rolle. Alle i og rundt klubben må alltid tenke på hva som er best for klubben, og for min del så tror jeg ikke det er riktig å la Morgan fortsette i den rollen han har hatt.

Uansett om han blir dømt eller ikke så kommer bråket til å fortsette i lang tid fremover og er det en ting FFK ikke trenger nå så er det enda mer bråk.

Derimot kan det være, om Morgan selv ønsker, andre arbeidsoppgaver han kan ta seg av.
Hadde det ikke hvert for Morgan så hadde FFK hvert konk enkelt og greit,dette også i følge Høili

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 08 mar 08, 19:44

Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av Rasle
Opprinnelig postet av paco
blir Morgan frikjent så kan han umulig sparkes for noe som helst og blir han frikjent etter over 2 år med helvete og forfølgelse av media så er det vel ingen som ikke unner han jobben tilbake eller???


Om vi unner han jobben eller ikke spiller ingen rolle. Alle i og rundt klubben må alltid tenke på hva som er best for klubben, og for min del så tror jeg ikke det er riktig å la Morgan fortsette i den rollen han har hatt.

Uansett om han blir dømt eller ikke så kommer bråket til å fortsette i lang tid fremover og er det en ting FFK ikke trenger nå så er det enda mer bråk.

Derimot kan det være, om Morgan selv ønsker, andre arbeidsoppgaver han kan ta seg av.
Hadde det ikke hvert for Morgan så hadde FFK hvert konk enkelt og greit,dette også i følge Høili

Hadde det ikke vært for Høili hadde vi vært ute og syklet, ikke konk. Hvis Høili går 100% inn for at Morgan skal tilbake som øverste sjef, så blir det sånn. Hvis ikke det blir sånn, så er det nok grunner til det.......


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 08 mar 08, 21:09
Opprinnelig postet av paco
Hadde det ikke hvert for Morgan så hadde FFK hvert konk enkelt og greit,dette også i følge Høili


Morgan har gjort mye bra men også noen feil (som å kritisere avtalen med Værste)

Og selv om han nok har gjort mer positive enn negative ting for klubben så syns jeg ikke han bør komme tilbake i samme stilling. Det kan skade FFK i form av mer bråk.

Selv om du elsker Morgan av hele ditt hjerte så går det ann å se ting med litt mer nyansert syn. Morgan er ingen gud.

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 08 mar 08, 22:05

Nå sa vel Høili selv at uten Morgan hadde han ikke villet investere i FFK igjen, så paco har et godt poeng der...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 08 mar 08, 22:09

Opprinnelig postet av Rasle
Opprinnelig postet av paco
Hadde det ikke hvert for Morgan så hadde FFK hvert konk enkelt og greit,dette også i følge Høili


Morgan har gjort mye bra men også noen feil (som å kritisere avtalen med Værste)

Og selv om han nok har gjort mer positive enn negative ting for klubben så syns jeg ikke han bør komme tilbake i samme stilling. Det kan skade FFK i form av mer bråk.

Selv om du elsker Morgan av hele ditt hjerte så går det ann å se ting med litt mer nyansert syn. Morgan er ingen gud.

Nei Morgan er kankje ingen gud, men når du først vil ha han ut så må du kankje begrunne det og si hva han har gjort galt, bakgrunnen Morgan har hadde han allerede da han ble ansatt, så dette er ingen grunn til å sparke han.. Om han også har gjort jobben sin uten noen som helst innvendinger fra styret før han ble sykemeldt så er det heller ingen grunn til å sparke han.. De kan selvfølgelig ommplasere han om de mener det er riktig, men da kan de ikke gjøre noe med lønnen, så blir vel kankje norges dyreste visegutt.. For meg er det en selvfølge at han går tilbake i sin stilling ved frifinnelse. Blir rimelig oppgitt når jeg ser en del av argumentene her for å bli kvitt Morgan, skulle likt å se dere ble behandlet slik i deres jobber, det med større en klubben er bare vrøvel, Morgan er annsat i en jobb og har værn deretter. Skulle likt å se at en av dere hadde akseptert at sjefen kom og sa dere kunne reise hjem fordi han ikke var helt fornøyd med forhold som ikke hadde med jobben deres å gjøre. At de sa bedriften er større en de ansatte... Og hva slags bråk skulle det bli?? Det bråket de suporterne som vil bli kvitt han lager??



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f