Husk meg
Brukernavn
Passord

Plankehaugen varsler krig

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 5 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 07 mar 08, 07:17

- Morgan SKAL ha jobben tilbake

-Stemningen både i Plankehaugen og blant fotfolket er ikke til å ta feil av. Blir Morgan Andersen frikjent er det en selvfølge at han skal gå tilbake i den nøyaktig samme funksjonen han hadde før han ble sykemeldt.

Her snakker vi om anstendighet og rettsikkerhet. Hvis FFK våger å velge en annen løsning, etter en frifinnelsesdom, er jeg rimelig sikker på at det vil bli full krig i fotballbyen Fredrikstad. I verste fall kan det føre til en alvorlig splittelse med uante konsekvenser for klubben.

 

 www.demokraten.no/lokalsport/article3396411.ece


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 07 mar 08, 08:16
Endret: 07 mar 08, 08:17

Morten Huth er bedre for FFK enn Morgan, derfor håper jeg ikke Morgan blir Direktør i FFK. Jeg vet også at det er noe Grønhagen og Haugen vil. To personer som har kommet mye sterkere frem etter at Morgan ble sykemeldt. Vi har også nå en klubb som er på vei til å dra samme retning uten fraksjoner, dritt og møkk, eller egenrådige sjefer. Og få folk rundt seg til å vokse og dra i samme retning er Huth fantastisk og det virkelig FFK trenger. Ikke mer bråk, for det vil det bli med Morgan...... Det siste halvåret har vært eksemplarisk styring av klubben, ikke en dritt lekker heller.

      Dessuten, Berg familiens vennskap med Morgan styrer jo nå Plankehaugens agenda totalt i denne saken.......


Thygesen

Juniorspiller

Ble medlem: 06 mar 08
Innlegg: 153

Lagt til: 07 mar 08, 08:28

Nå sitter ikke jeg på no inside info her om hvor godt likt Morgan er innad i ffk, klart at hvis han er en byrde for felleskapet i ffk så burde han jo ikke komme tilbake. Vi må alltid tenke på det som er best for Fredrikstad som klubb. Når det er sagt så kan det hende ffk vil komme til å savne Morgan sin evne til å forhandle om spillere.. Det å kjøpe/selge spillere kan være vanskelig, min mening er at Morgan har vist at han kan være tøff å forhandle med.. Men det er min mening da..


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 07 mar 08, 08:34

Sikkert riktig Thygesen. Men etter min mening må vi se på helheten og hva som er best for FFK og ingenting annet. Vi bruker den spilleren som er best, det samme må vi gjøre på ledersiden. Det som avgjør er nok hva innvestorgruppa mener, og hva dem mener vet jeg ikke.........

         Kampen mot Værste ga jo igår en knock out seier til Værste. Skal vi bli ett topplag, som uttalt må alle være på lag. Ikke bli uvenner med alle....


Thygesen

Juniorspiller

Ble medlem: 06 mar 08
Innlegg: 153

Lagt til: 07 mar 08, 08:40
Ja det er som jeg skrev i innlegget over. Det viktigste er jo helt klart at vi tenker på klubben først og fremst. Helt enig at vi må se helheten her.. Hvis det blir tilfelle at Morgan ikke kommer tilbake så håper jeg hvertfall at fredrikstad kan bli tøffere å forhandle med.. Ikke gi så lett etter, men stå på krava! På sikt kan det bli en del penger ut av det =)

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 07 mar 08, 11:08
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Morten Huth er bedre for FFK enn Morgan, derfor håper jeg ikke Morgan blir Direktør i FFK. Jeg vet også at det er noe Grønhagen og Haugen vil. To personer som har kommet mye sterkere frem etter at Morgan ble sykemeldt. Vi har også nå en klubb som er på vei til å dra samme retning uten fraksjoner, dritt og møkk, eller egenrådige sjefer. Og få folk rundt seg til å vokse og dra i samme retning er Huth fantastisk og det virkelig FFK trenger. Ikke mer bråk, for det vil det bli med Morgan...... Det siste halvåret har vært eksemplarisk styring av klubben, ikke en dritt lekker heller.

      Dessuten, Berg familiens vennskap med Morgan styrer jo nå Plankehaugens agenda totalt i denne saken.......

Da Morgan styrte skuta, så ble han motarbeidet. Da fantes det personer som bevisst lakk ting til media, fungerte som muldvarp i FFK, for å skade Morgan. Disse personene finnes i systemet ennå, kanskje disse ikke opptrer som muldvarper nå som Morgan er vekk, men man kan absolutt stille seg spørsmålet; "Vil jeg virkelig at slike mennesker skal jobbe i min favorittklubb" ?

"dra samme retning uten fraksjoner, dritt og møkk", skriver du. Det er synd om man ødelegger for klubben som helhet bare fordi man ikke liker sjefen sin, så får folk kalle Morgan så egenrådig som de bare vil. Det er bedre for en sjef å være egenrådig og ta noen avgjørelser, kjøre en stil, enn å slite med å ta avgjørelser overhodet.

Det er rart vi lever i samme verden (gjør vi egentlig det?) for jeg sitter ikke igjen med det samme intrykket som du gjør bedreviteren i det hele tatt. Jeg sier ikke bestemt at jeg har rett og du har feil, men jeg må nesten handle på bakgrunnen av de erfaringene jeg selv har gjort. Og at du begynner med å konkludere bastant og tar det derifra setter jeg et spørsmålstegn ved.

 

---------------------------

FFK - "Av Østfoldinger for Østfoldinger"


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 07 mar 08, 11:13
Men, man kan jo spørre, shadar. Er det alltid alle andre sin feil at en havner i problemer?

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 07 mar 08, 11:14
FFK trenger Morgan enkelt og greit og selvfølgelig går han tilbake i samme stilling,han er kun sykemeldt.Synd at bedreviteren kommer med direkte løgn her inne.Grönhagen og Haugen liker Morgan veldig godt og vet at det er en slik leder vi trenger i toppen

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 mar 08, 11:22
Det vil uansett være meget merkelig og kritikkverdig av FFK å ikke reinnsette Morgan Andersen dersom han blir frikjent.

Hovedsaklig av to grunner:

1) FFK kjente til Mikel-saken mot Morgan da han ble ansatt.

2) Han er sykemeldt, og har såvidt meg bekjent ikke gjort noe i FFK som er grunnlag for oppsigelse. Ergo skal han ikke miste jobben på grunn av sykdom.

Jeg mener ikke med dette å si hva som er rett og galt, eller hva som er det beste for klubben, men faktoren "Mikel-saken" bør egentlig ikke påvirke ansettelsesforholdet til Morgan i det hele tatt - i hvert fall ikke så lenge han er uskyldig. De visste jo om saken ved ansettelsen!

I en eventuell arbeidsrettsak (noe jeg ikke tror vil skje), så tror jeg Morgan Andersen hadde vunnet, men det blir bare spekulasjoner fra min side uten juridisk begrunnelse.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Jon Syversen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 135

Lagt til: 07 mar 08, 11:22
Trodde PH hadde lært etter allt oppstyret rundt supporterklubben, Morgan, bluss, BRH osv osv. Hadde håpet at PH kunne ligge litt lavere framover, og vært et samlende punkt for FFK og oss supportere. Men ikke. Det går vel ikke ann å ta et styrevedtak på vegne av over 4000 når det gjelder en så betent sak og en så kontroversiell person som Morgan Andersen? At "alle" i PH vil ha Morgan tilbake er ikke sant. Jeg vil at Morten Huth fortsetter. Alle vennene mine vil at Morten Huth fortsetter, venner som har vært medlemmer i PH i 6-7 år. Jeg er lei av folk som skal mene på mine vegne, spesielt folk fra Tæsse....

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 07 mar 08, 11:24

Opprinnelig postet av paco
FFK trenger Morgan enkelt og greit og selvfølgelig går han tilbake i samme stilling,han er kun sykemeldt.Synd at bedreviteren kommer med direkte løgn her inne.Grönhagen og Haugen liker Morgan veldig godt og vet at det er en slik leder vi trenger i toppen

Ja riktig, paco. Og du tror det er uten grunn at styrelederen ikke kan bekrefte at Morgan går tilbake i samme stilling. At Agerup nevner Morgan saken som en av to vanskelige saker i tiden fremover. Dessuten ser det ut som klubben klarer seg veldig godt i forhold til spillekjøp, indre stridigheter og det å få klubben til å dra i en retning uten Morgan.

         Morgan har mange gode egenskaper og det er overhodet ikke personlig, men i motsatt til deg baserer jeg meg på hva jeg synes er best for FFK.......


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 07 mar 08, 11:26
Tror Ph skal være forsiktige nå. Morgan er uten tvil en bra mann i den stillingen , men etter alt styret rundt nå (uansett om han blir frikjent eller ikke) tror jeg det beste for klubben er å beholde Huth. Han virker stødig og er nok bedre egnet til stillingen en det morgan er.

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 07 mar 08, 11:27

Opprinnelig postet av Holters
Det vil uansett være meget merkelig og kritikkverdig av FFK å ikke reinnsette Morgan Andersen dersom han blir frikjent.

Hovedsaklig av to grunner:

1) FFK kjente til Mikel-saken mot Morgan da han ble ansatt.

2) Han er sykemeldt, og har såvidt meg bekjent ikke gjort noe i FFK som er grunnlag for oppsigelse. Ergo skal han ikke miste jobben på grunn av sykdom.

Jeg mener ikke med dette å si hva som er rett og galt, eller hva som er det beste for klubben, men faktoren "Mikel-saken" bør egentlig ikke påvirke ansettelsesforholdet til Morgan i det hele tatt - i hvert fall ikke så lenge han er uskyldig. De visste jo om saken ved ansettelsen!

I en eventuell arbeidsrettsak (noe jeg ikke tror vil skje), så tror jeg Morgan Andersen hadde vunnet, men det blir bare spekulasjoner fra min side uten juridisk begrunnelse.

Jeg tro ikke dem baserer seg på Mikel saken i det hele tatt, holters, men hva FFK som klubb er best tjent med. Men det kan selvfølgelig være at dem bruker saken som påskudd, og det er jo helt klart feil. Uansett, så tror jeg Innvestorene sitter på mye av nøkkelen i saken her. For til syvende og sist er dem som styrer klubben...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 mar 08, 11:37
Endret: 07 mar 08, 11:42
Opprinnelig postet av Jon Syversen
Trodde PH hadde lært etter allt oppstyret rundt supporterklubben, Morgan, bluss, BRH osv osv. Hadde håpet at PH kunne ligge litt lavere framover, og vært et samlende punkt for FFK og oss supportere. Men ikke. Det går vel ikke ann å ta et styrevedtak på vegne av over 4000 når det gjelder en så betent sak og en så kontroversiell person som Morgan Andersen? At "alle" i PH vil ha Morgan tilbake er ikke sant. Jeg vil at Morten Huth fortsetter. Alle vennene mine vil at Morten Huth fortsetter, venner som har vært medlemmer i PH i 6-7 år. Jeg er lei av folk som skal mene på mine vegne, spesielt folk fra Tæsse....

Enig med det du skriver her, Jon Syversen.

Helt siden Ulf Berg gikk ut på riksdekkende TV i beste sendetid og sådde tvil om politiets arbeid og det norske rettsvesen med følgende uttalelse: "Så lenge rettsvesenet ikke har behandlet saken så er Morgan uskyldig, noe vi som kjenner han er helt sikre på at han er! ", så har jeg hatt Plankehaugens innvolvering langt opp i halsen.

Det Ulf Berg skulle ha sagt, var noe slikt som at "Vi registrerer at det har blitt tatt ut tiltale mot Morgan Andersen, men dette har ingen tilknytning til FFK eller oss i Plankehaugen. Morgan Andersen har gjort en god jobb under tiden i Fredrikstad, og det er det som angår oss. Jobben han utførte i Lyn får andre svare for".

Det går ikke an å være talsmann for en organisasjon som Plankehaugen og ensidig fronte en så betent og medietung sak på vegne av alle - spesielt ikke når man går ut slik Ulf Berg gjorde.

Stiller også et spørsmålstegn med hvor stor betydning det har at Ulf Berg trakk seg fra Plankehaugenstyret og som talsmann når det ender med at sønnen tar over de samme oppgavene...

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 mar 08, 11:41
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Jeg tro ikke dem baserer seg på Mikel saken i det hele tatt, holters, men hva FFK som klubb er best tjent med. Men det kan selvfølgelig være at dem bruker saken som påskudd, og det er jo helt klart feil. Uansett, så tror jeg Innvestorene sitter på mye av nøkkelen i saken her. For til syvende og sist er dem som styrer klubben...

Ja, men problemet i denne saken er jo at denne vurderingen skulle (burde?) ha blitt foretatt ved ansettelsestidspunktet av Morgan Andersen. Men, men, det er mulig å gjøre feilvurderinger som må "rettes opp" i ettertid.

Når det gjelder jobben som Morten Huth utfører, så er den helt sikkert både vel og bra, men jeg har personlig ikke noe inntrykk av ham i det hele tatt. Totalt anonym - den nye spøkelseskladden etter et Per Morten Haugen kom mer frem i lyset.

(Eneste erfaring jeg har med Huth er at han ALDRI har svart på en eneste av de mailene jeg har sendt ham... )

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 07 mar 08, 11:51

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Jeg tro ikke dem baserer seg på Mikel saken i det hele tatt, holters, men hva FFK som klubb er best tjent med. Men det kan selvfølgelig være at dem bruker saken som påskudd, og det er jo helt klart feil. Uansett, så tror jeg Innvestorene sitter på mye av nøkkelen i saken her. For til syvende og sist er dem som styrer klubben...

Ja, men problemet i denne saken er jo at denne vurderingen skulle (burde?) ha blitt foretatt ved ansettelsestidspunktet av Morgan Andersen. Men, men, det er mulig å gjøre feilvurderinger som må "rettes opp" i ettertid.

Når det gjelder jobben som Morten Huth utfører, så er den helt sikkert både vel og bra, men jeg har personlig ikke noe inntrykk av ham i det hele tatt. Totalt anonym - den nye spøkelseskladden etter et Per Morten Haugen kom mer frem i lyset.

(Eneste erfaring jeg har med Huth er at han ALDRI har svart på en eneste av de mailene jeg har sendt ham... )

Greit nok. Men det også sånn at ofte er dem beste lederene dem som ikke hele tiden må stikke seg fram selv og sin egen fortreffelighet. Det er litt av kjernen det der. Han er selv spøkeselskladden og lar andre komme frem. For ett halvt år siden var det motsatt.

 Men han bør jo svare på mailene dine da .Men det er kanskje en del av det hele at veldig lite kommer ut om dagen, før ting er avgjort...


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 07 mar 08, 13:14
Uansett hvilken vei denne dommen faller, så er det vel meget sannsynlig at den tapende part kommer til å anke til neste rettsinstans? Det er vel en såpass prestisjetung sak for begge parter at de vel ikke kommer til å gi seg . Og da kan jo saken trekke ut over lang tid.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 07 mar 08, 13:53
Hvor mange talspersoner er det egentlig ?? Silje har vært ute, Roy har vært ute, Jaran har vært ute. Jeg trodde vi skulle bare ha en jeg.

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 07 mar 08, 14:06
Endret: 07 mar 08, 14:11

Vi har desverre en masse bråk internt i FFK og trenger ledere som kan være samlende og som kan bidra til å gjøre klubben mer rolig. Slik jeg har forstått det er Huth en slik mann og la oss beholde han.

 

 


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 07 mar 08, 14:17
Morgan er FFK sin direktør og har gjort en bra jobb så hvorfor dette oppstyret,mannen kommer selvfølgelig tilbake etter sykemelding og er det noen steder det skal ryddes opp så er det vel i styret


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 5 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f