Husk meg
Brukernavn
Passord

John Anders til Lillestrøm?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 03 mar 08, 06:48
Endret: 03 mar 08, 06:50

ALTERNATIV 1: John Anders Bjørkøy fra FFK som Søgård-erstatter. 

Skal Søgård erstattes, er det liten tvil om at Fredrikstads John Anders Bjørkøy er det mest åpenbare alternativet. Gjelleråsen-gutten kommenterer av prinsipp ikke sin egen tilgjengelighet, men det har vært Bjørkøy-beilere både fra Rosenborg og Odense uten at en overgang har skjedd. Som Søgård kan han spille overalt på midtbanen og på høyrebacken.

Men, de må muligens selge før de kan kjøpe og da kan Arild Sundgodt være et salgsalternativ. Kanskje vi kunne myttet John Anders med Arild?

www.rb.no/lsk-magasinet/article3384887.ece


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 03 mar 08, 07:22
Huff nei. Tror aldri Bjørkøy ville passa på det kvalming laget.  Han er anvenlig og god, ser egentlig ikke helt hvorfor vi skal selge han.

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 03 mar 08, 07:33

Jonna har jo også tidligere uttalt at han ønsker å spille for "hjemmelaget" sitt LSK.

Selg han!

Men FFK trenger å få inn etnytt alternativ til høyreback.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 03 mar 08, 08:16

Opprinnelig postet av Dokka
Han er anvenlig og god, ser egentlig ikke helt hvorfor vi skal selge han.

Fordi han ønsker seg bort. Han flyttet fra Fredrikstad før forrige sesong fordi han ikke trivdes her,

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 03 mar 08, 08:33
Jammen til LSK? Hvor han bor har da ikke noe stor betydning så lenge han spiller bra og trener bra. Han var god på bøyreb mot Lyn.
Om han selges skal vi iallefall ha godt betalt. Hiv han ønsker seg så sterkt bort hadde han vel vært borte.

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 03 mar 08, 09:09
Den eneste grunnen til at Bjørkøy fortsatt er i FFK er at han har en kontrakt som gir han minst 1.6 mill i årslønn.

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 03 mar 08, 09:20
Jeg tror ikke at det kan være eneste grunnen. Han har jo ambisjoner om landslaget. Jeg har vel for høye tanker om mennesker jeg da.

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


FFKPatriot

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 03 mar 08, 09:41

Opprinnelig postet av Kent
Den eneste grunnen til at Bjørkøy fortsatt er i FFK er at han har en kontrakt som gir han minst 1.6 mill i årslønn.

Og det spørs om noen er villig til å gi han den samme lønnen. Rosenborg var det ikke.

---------------------------

Si!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 03 mar 08, 09:46
Opprinnelig postet av FFKPatriot

Og det spørs om noen er villig til å gi han den samme lønnen. Rosenborg var det ikke.

Har hørt følgende versjon av RBK vs Bjørkøy insidenten. KTE ønsket Bjørkøy og fremforhandlet en avtale med FFK. Da styret i RBK fikk høre dette så kunne de fortelle KTE at han ikke hadde mandat til å forhandle uten klarering fra styret. Dermed måtte KTE ro seg ut av denne bakevja som best han kunne. Det gjorde han ved å tilby Bjørkøy en personlig kontrakt han ikke kunne si ja til.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 03 mar 08, 09:57
Kontrakten fra RBK viste jo at han ikke ville blitt satset på der. Da er det lettere å spille seg inn igjen der man faktisk er, til en god lønn. Jeg tror Bjørkøy vil bli bruk på høyrebeck i år. Og ved skader/kort/dårlig spill på midten kan han ved å vise seg frem snike seg inn der.

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 03 mar 08, 11:15

Håper vi beholder Jonna. Anvendelig spiller som vi har brukt for hvis vi skal komme oss høyere på tabellen enn de to foregående år. Nå er det lokal avisa og ikke lsk som har signalisert interesse. Er en forskjell der.....

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 03 mar 08, 11:20
Endret: 03 mar 08, 11:45
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Har hørt følgende versjon av RBK vs Bjørkøy insidenten. KTE ønsket Bjørkøy og fremforhandlet en avtale med FFK. Da styret i RBK fikk høre dette så kunne de fortelle KTE at han ikke hadde mandat til å forhandle uten klarering fra styret. Dermed måtte KTE ro seg ut av denne bakevja som best han kunne. Det gjorde han ved å tilby Bjørkøy en personlig kontrakt han ikke kunne si ja til.

Jeg tviler ikke! Tok ikke lang tid før KTE var sykemeldt i RBK så det har sannsynligvis gått litt over stokk og stein. Og at KTE liker å være sin egen sjef vet vi jo alle.

Jeg hadde heller ikke tatt til tårene om vi hadde sendt Bjørløy til Romerike og fått Arild Sundgot og 2-3 mill i retur. Men den sitter nok dypt hos FFK ledelsen ettersom vi hentet Tegan i sommer.

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 03 mar 08, 19:09
Opprinnelig postet av Kent
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Har hørt følgende versjon av RBK vs Bjørkøy insidenten. KTE ønsket Bjørkøy og fremforhandlet en avtale med FFK. Da styret i RBK fikk høre dette så kunne de fortelle KTE at han ikke hadde mandat til å forhandle uten klarering fra styret. Dermed måtte KTE ro seg ut av denne bakevja som best han kunne. Det gjorde han ved å tilby Bjørkøy en personlig kontrakt han ikke kunne si ja til.

Jeg hadde heller ikke tatt til tårene om vi hadde sendt Bjørløy til Romerike og fått Arild Sundgot og 2-3 mill i retur. Men den sitter nok dypt hos FFK ledelsen ettersom vi hentet Tegan i sommer.

Jeg vil helst beholde Jonna, han kan brukes nesten overalt på banen.

Hva skal vi med Sundgot forresten?? Vi har 5 (!) "etablerte" spisser nå i Elyounoussi, Jóhannsson, Tegström, Fofana og West. Det er en for mange synes jeg. Synes det blir ideelt med 4 stk + sultne unggutter i bakhånd, feks Trulsen. Hvis man skal hente inn Sundgot bør to spisser ut, hvem blir det? West og Tegström? Synes man best kan sammenligne Sundgot med Jóhannsson, og hvis jeg fikk velge velger jeg Gardar Jóhannsson glætt!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 03 mar 08, 19:36
Endret: 03 mar 08, 19:53
Fem etablerte spisser? Hvem andre enn Tarik har faktisk vist at de duger over tid i Tippeligaen?

West - hadde en enorm sesong i 2004, men har aldri siden klart å komme opp på det samme nivået. Bråtips: 2008 blir hans siste sesong i FFK.

Fofana - et meget godt tilslag på ballen, har potensial, men taktisk har han fortsatt store mangler. Vil han noensinne få forløst sitt potensial i FFK?

Tegstrøm - hadde en god start for Sandefjord i TL mot forholdsvis enkel motstand. Etter det var det bråstopp, og bråstoppet virker å ha fortsatt inn i FFK-karrieren. I tillegg virker det - i alle fall til nå - som om han komplementerer vår rappfotede spisser dårlig. Har til tider vist at han kan, men får han det ut hos oss?

Gardar - bomkjøpet over alle bomkjøp som har slått kraftig tilbake. Utrent fra amatørfotball på Island, og at på til uten spilletillatelse. Falt helt igjennom til å begynne med, men noen så likevel et potensial i mannen. Har fått sin første treningsvinter viser nå prov på meget lovende takter. 2008 kan bli hans gjennombrudd, men noen etablert toppscorer er han ikke.

Sundgot - har vist det i årevis - en notorisk målscorer!

Vi mangler den spissen per i dag med mindre Gardar har hatt en fantastisk utvikling i vinter (noe han for øvrig virker å være i rute til) .

Det eneste jeg er enig med deg i det er at av våre spillertyper, så er nok Gardar den som er mest lik Sundgot i spillestilen, men Sundgot har større spisskompetanse i hodespillet, og er trolig fortsatt en bedre spiller. Jeg har sagt det før, og gjentar det gjerne: Jeg synes det er en svakhet at FFK er så avhengige av Gardar på topp. For det første er jeg fortsatt usikker på hvor godt nivå han holder - han er et usikkert kort -, men det viktigste er egentlig HVA som skjer dersom Gardar skulle bli skadet. Han er førstevalg på topp for tiden, og vi har ikke en lignende spillertype i stallen. Det burde vi ha hatt.

Når det gjelder hvem som måtte ut, så er regnestykket ganske enkelt: Vi har 4 rappfotede spillere og 2 (selv om den ene er mest en allroundspiller) spydspisser. Jeg ville ha sendt spillere ut i følgende rekke, stort sett basert på hvor lenge siden de har prestert, eller om de ikke har prestert i det hele tatt til nå: 1. West, (2. Trulsen :), 3. Tegstrøm, 4. Fofana, 5. Gardar, 6. Tarik. 3. og 4. plass dødt løp egentlig.

Når det gjelder Bjørkøy, så håper jeg vi beholder ham. Jeg håper han har motivasjon for å yte sitt beste videre i den rødhvite trøya. Troppen vår vil bli en del svekket uten den anvendelige og gode John Anders Bjørkøy.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 03 mar 08, 20:06
Jeg hadde trua på Gardar fra DAG 1! Morsomt om han slår til for fullt og gir en knock out på kritikere som var kritiske til han ifjor..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 03 mar 08, 20:13

vi får kjøpe han lars petter. han har gått ned 15 kg i vinter,å dunker inn mål for øssia. hehe.

for å være litt seriøs. så syns jeg tegstrøm har vært en stor skuffelse. selvom jeg ikke hadde store forhåpninger til han fra før. har ikke fått til noe i treningskampene i vinter.

west er ferdig. så enkelt er det. skal mye til for at han skal dunke inn over ti mål.

de eneste spissene jeg ser at kan ligge der, er gardar å tarik. de kan klare å skore mer enn ti mål.

fofana har jeg trua på at skal komme. men han må bare få spillet sitt til å gli litt bedre. han har jo vist at det bor noe i han til tider. men syns det er for langt imellom de gode øyeblikkene hans. men jeg husker jo hvor frustrert jeg var over tarik den første sesongen også. husker ikke hvor mange ganger han var alene med keeper uten å skore. kan ihvertfall ikke telle det på en hånd. så vi må bare gi fofana litt tid. så trur jeg det kommer.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 03 mar 08, 22:32
Det går rykter om FFK forlanger 10 mill for  John Anders, men hvis de skulle få Arild Sungodt, vil de forlange 6 mill, noen som har hørt det samme?

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 03 mar 08, 22:36

Opprinnelig postet av Patrioten
Det går rykter om FFK forlanger 10 mill for  John Anders, men hvis de skulle få Arild Sungodt, vil de forlange 6 mill, noen som har hørt det samme?

Høres helt vilt ut!

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1126

Lagt til: 03 mar 08, 22:46

viss vi hadde fått solgt west og fått inn sundgot så tror jeg det hadde blitt bra.

kjøpt en skikkelig back viss jonna ble solgt og da hatt relativt god dekning på alle plassene.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 03 mar 08, 23:00
Endret: 03 mar 08, 23:09

West er per i dag ikke verdt noen ting.

Jonna er trolig verdt mer enn Sundgodt, spesielt i en byttehandel der LSK er litt desperate pga situasjonen deres. Jeg tror en byttehandel (Jonna vs Sundgodt) ville gitt noen mill i FFKs favør, kanskje nok til å hente en god høyreback. 

Slik jeg ser det ville en slik løsning bety et forsterket FFK lag foran årets sesong. Jeg mener det er realsistisk å forvente at Sundgodt ville scoret 5-7 mål mer en Gardar i en skadefri sesong. Det kan fort bety noen poeng i pluss til slutt.

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340