Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: FFK - Lyn (La Manga)

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Thor Gunnar

A-lagspiller
Ble medlem: 25 mai 06
Innlegg: 268

Lagt til: 28 feb 08, 22:24
Endret: 28 feb 08, 22:31
Opprinnelig postet av Holters
En annen mangler på samspill så vi på topp med Tegstrøm og West. Særlig førstnevnte hadde en meget svak kamp. F.eks. var han ikke med på mange av de fikse, direkte fremspillene til Barsom. Tegstrøm forstår først at han skal løpe i det pasningen blir slått, ikke før pasningen blir slått, og da er det for sent. Det er et klart tegn på at bevegelsesmønsteret ikke sitter som det skal. De er ikke samspilte nok. Når det gjelder West, så begynner i alle fall jeg - dessverre - å gi opp. Han kommer trolig aldri til å komme opp på det nivået han holdt i 2004. Jeg håper jeg tar feil, men dessverre tror jeg at dette blir den siste sesongen til vår rødhvite amerikanske venn.

Jeg har sagt det før og jeg kan godt si det igjen: Jeg synes det er et aldri så lite svakhetstegn at vi er så avhengige av Gardar på topp. Han er rett og slett det eneste oppspillspunktet vi har som er dyktig nok til å holde på ballen og god nok i hodespillet. Tegstrøm er ikke samme type spiller, han også trenger en sterk mann ved sin side, men samtidig mangler han litt fart til at konstellasjonen Tegstrøm/Gardar er særlig aktuell. Tegstrøm er en allround spiller som er litt god på alt, men dessverre ikke god nok med mann i ryggen, som oppspillpunkt eller i hodespillet til å fungere i samme rolle som Gardar.

Bare en svensk spiss som har fått Fredrikstad til å juble.. Og det er Markus Ringberg!! Gud hvor jeg savner den mannen.. Vi trenger nok en spiss til, ut med West f.eks 

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 feb 08, 05:35
Opprinnelig postet av Anne

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Patrioten
Lasse og Erik har gjort flere tabbemål de tre siste kampene som har medført mål i mot og tap og i dagens kamp ble det også flere tabber av Erik, men heldig for han ble det ikke mål.

Flere tabber? Hvilke?

Kun to "halvtabber" fremhevet kommentatorene, og jeg synes faktisk ikke de var SÅ stor som kommentatorene skulle ha det til. Bråthen nøler litt i den ene situasjonen med å ruse ut, og i den den andre, så glir han på det dårlige underlaget. Foruten akkurat den situasjonen han nølte, og da han var uheldig, så virker Bråthen veldig trygg. Pluss for godt feltarbeid også.

Den største skuffelsen i dag er at spissparet ikke har noen form for samhandling (West og Tegström) og det samme gjelder for øvrig for den sentrale midtbaneduoen som startet kampen (Wehrman og Ramberg).

Barsom var banens beste spiller. Enorm arbeidskapasitet, uvant god teknikk i norsk målestokk og god med begge bein.

 

Omtrent som staw sist da, bra kamp men usikker et par ganger, forskjellen er at da ble det mål. og da var det horibelt........ Dette kalles læring det, og må aksepteres ikke skyt guttene om de er unge og klubben har gjort et valg....... Men mener at jeg så en del av disse `tabbene` hos shaaban også jeg da...... til tros for rutine..... 

Men tror denne kampen, som Grønhagen sier er det fortsatt er usikkert hvem som blir valgt.

Grunnen til at jeg er skeptisk keeperne, er at jeg mener at klubben burde ha fått tak i en keeperprofil, som kunne reddet flere poeng for oss, mens nå er vel sjansene for at vi taper poeng i steden, pga at Erik og Lasse må ha læring og at de er urutinerte og unge. Har de ikke hatt læring av spill på U21 landslaget og av Rami som sikkert har hjulpet de?


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

pølse

A-lagspiller

Ble medlem: 15 mar 04
Innlegg: 525

Lagt til: 29 feb 08, 07:09
Opprinnelig postet av Patrioten

Grunnen til at jeg er skeptisk keeperne, er at jeg mener at klubben burde ha fått tak i en keeperprofil, som kunne reddet flere poeng for oss, mens nå er vel sjansene for at vi taper poeng i steden, pga at Erik og Lasse må ha læring og at de er urutinerte og unge. Har de ikke hatt læring av spill på U21 landslaget og av Rami som sikkert har hjulpet de?



Hvis vi ikke skal gi tillit en av dem denne sesongen, når skal vi da gjøre det? Begge spiller på U21-landslaget, og er store talenter.

Denne sesongen er riktig tidspunkt å satse på enten Staw eller Bråthen. Kun et lag rykker direkte ned og forsvaret vårt virker bra. Så hvorfor ikke gi tillit til en ung og lovende keeper slik Brann gjorde med Håkon Opdal? Vi vil nok ikke tjene på det denne sesongen, men jeg har stor tro på at vi vil tjene på det i fremtiden.

Men vil ikke spore av tråden her. FFK vant på en heller dårlig dag. Sender en stor takk til inkompetente dommere og Lyns mindre effektive spisser. Abgar Barsom viser seg frem med fart og teknikk, og minner om en eldre Tarik.

Det var mye å ta tak i etter kampen. Wallace sliter defensivt, men bidrar godt fremover. Bråthen var litt nølende i et par situasjoner. Spissparet Tegström / West imponerte ingen, men det var ikke overraskende. Jeg synes ikke de utfyller hverandre. Brian West trenger et oppspillspunkt, slik som Holters nevnte. Men, La Mangaoppholdets og dagens største minus: BANEN! Mange norske lag drar til Spania for å finpusse formen i varmen, men banene er jo elendige. Man kunne like gjerne slått opp to mål på et jorde i Mysen og tatt kampene der. I dag sklei både Agim Shabani og Erik Bråthen under Lynangrep, og det resulterte i store sjanser. Greit, resultatet er ikke det viktigste i treningskamper, men det er aldri gøy å bli "syndebukk" når du er såpass ung.

---------------------------

You just have to accept that some days you`re the pigeon, and some days you`re the statue.
David Brent


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 feb 08, 05:21
Endret: 29 feb 08, 05:22

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Patrioten
Lasse og Erik har gjort flere tabbemål de tre siste kampene som har medført mål i mot og tap og i dagens kamp ble det også flere tabber av Erik, men heldig for han ble det ikke mål.

Flere tabber? Hvilke?

Kun to "halvtabber" fremhevet kommentatorene, og jeg synes faktisk ikke de var SÅ stor som kommentatorene skulle ha det til. Bråthen nøler litt i den ene situasjonen med å ruse ut, og i den den andre, så glir han på det dårlige underlaget. Foruten akkurat den situasjonen han nølte, og da han var uheldig, så virker Bråthen veldig trygg. Pluss for godt feltarbeid også.

Den største skuffelsen i dag er at spissparet ikke har noen form for samhandling (West og Tegström) og det samme gjelder for øvrig for den sentrale midtbaneduoen som startet kampen (Wehrman og Ramberg).

Barsom var banens beste spiller. Enorm arbeidskapasitet, uvant god teknikk i norsk målestokk og god med begge bein.

Den ene i går var vel ikke halvtabbe, hadde ikke Agim reddet på streken, ville det blitt mål til Lyn, så der var Erik heldig.

Man skal vel ikke skli på en tørr gressbane, kanskje han gjorde det ved han stresset for mye?

I 2.omgang hadde vel ikke Lyn noen målsjanser, da er det vel ikke så rart at han virket trygg og god.

 

 


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1127

Lagt til: 28 feb 08, 16:37
nesten av wallace der, bra forsøk.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 28 feb 08, 14:59
Endret: 28 feb 08, 14:59
Opprinnelig postet av Patrioten
Skjønner ikke hvorfor de lar Agim spille kamp etter kamp, når de ser han ikke holder nivået.

Hvem mener du at skal spille stopper når Gerrbrand og Martinsen er skadet...?

Edit: Hehe, Costanza var før meg.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 28 feb 08, 15:06
Ops, er Vidar skadet også, da er det ikke så mye å lure på.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 28 feb 08, 15:19
Opprinnelig postet av Patrioten

Skjønner ikke hvorfor de lar Agim spille kamp etter kamp, når de ser han ikke holder nivået.

 

 

Hvem ser hva? Mulig du ser det, men du kan jo prøve andre briller? Har ikke hørt Grönhagen uttalt at han sett dette.

Selv er jeg veldig uenig, og synes Shabani puster Piroja i nakken om å være førstevalg som Gerrbran`s makker.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 28 feb 08, 15:23
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av Patrioten

Skjønner ikke hvorfor de lar Agim spille kamp etter kamp, når de ser han ikke holder nivået.

 

 

Hvem ser hva? Mulig du ser det, men du kan jo prøve andre briller? Har ikke hørt Grönhagen uttalt at han sett dette.

Selv er jeg veldig uenig, og synes Shabani puster Piroja i nakken om å være førstevalg som Gerrbran`s makker.

Selvfølgelig en dårlig uttalese av patrioten, men at Shabani puster Piroja i nakken er vel også litt drøyt...


kjekkar

Knøttespiller
Ble medlem: 12 jul 05
Innlegg: 41

Lagt til: 28 feb 08, 15:34
Noen som har streama denne? så jeg får sett den på pc`n..:) Har nemlig ikke tilgang til tv`n hjemme nå:(

Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 28 feb 08, 16:16
Forsvaret vårt er ikke så veldig bra. Håper det blir bedre snart

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


Thor Gunnar

A-lagspiller
Ble medlem: 25 mai 06
Innlegg: 268

Lagt til: 28 feb 08, 16:16

Shabani har ingen god dag på jobben hittil nei....

12 Lyn fosser fremover på venstrekanten. Shabani faller på et gjennomspill, og Lyn får en gyllen mulighet - men avslutningen går til en corner det ikke blir stort ut av.

Wallace blir rundet igjen på sin backplass, og innlegget klarer heller ikke denne gang Shabani å kontrollere - men Bråthen er på plass og rydder opp.

7 Lyn frempå igjen. Shabani presses til å lage corner


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 28 feb 08, 16:19
hvor følger du kampen thor gunnar?

---------------------------

Stolt av gutta tross uefa exit!!


Thor Gunnar

A-lagspiller
Ble medlem: 25 mai 06
Innlegg: 268

Lagt til: 28 feb 08, 16:19
Utrolig ,men sant: på f-b.no... Link: http://livefotball.f-b.no/?competition=707

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 28 feb 08, 16:23
virker som raio og jonna gjør det bra, mens wallace og særlig shabani sliter defensivt...

---------------------------

Stolt av gutta tross uefa exit!!


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 28 feb 08, 14:38
Opprinnelig postet av aavdst

f-b.no tror på denne start-oppstillingen:

Erik M. Bråthen, Pål Andre Czwartek, Vidar Martinsen, Raio Piiroja, Fernando Pereira Wallace – Raymond Kvisvik, Kasey Wehrman, Abgar Barsom – Brian West og Andreas Tegström.

f-b.no har bare satt opp 10 mann her, men tipper nr 11 blir Gashi.

 

Lurte også på den der... Tenkte kanskje det var en offensiv 4-3-2 formasjon med Skybert som enslig luser på toppen...

 

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 27 feb 08, 14:14
Opprinnelig postet av Fjedjik
Opprinnelig postet av GoFFK
Men hvor har det blitt av Joachim Thomassen? 

Han imponerte mot Kongsvinger, men siden det har han vel ikke spilt. Er han skadet?

Han er ute en lang stund med kyssesyken

Thomassen er skadet, noe greier med leggen.

Michael Trulsen derimot er ute med kyssesyken.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 27 feb 08, 08:46

Opprinnelig postet av Patrioten
Patrick er vist skadefri nå og er ventet tilbake i full trening i slutten av uken, skal bli godt å få han inn, Shabani har ikke vært den store backupen for han.

 

Gerrbrand er i mine øyne klubbens desidert beste midtstopper, og er derfor selvfølgelig savnet. I motsetning til deg, slik jeg tolker det du skriver, så mener jeg Shabani ikke er langt unna å være nr 2. Piroja ser ut til å bli værre og værre med ballen i beina.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 27 feb 08, 10:55
Nuvel.. Det er vel en stund til det skjer. Men jeg skal være enig i at det var lurt av FFK å ikke sende Piroja som representant til videoklippserien triksekongen på fotball.adressa.no.

---------------------------

FFK - "Av Østfoldinger for Østfoldinger"



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340