Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: FFK - Lyn (La Manga)

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 28 feb 08, 16:33
En fotballspiller kan utvikeseg i mange år og husk at selv om man kanskje stagnerer litt fra 19-20år betyr ikke det at han ikke kan fortsette utviklingen om 4-5 mnd. Det er tross alt 31 dager til seriestart og at gutta kanskje mangler 15-20% på kampformen er ikke av stor betydning akuratt idag.

Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1125

Lagt til: 28 feb 08, 16:37
nesten av wallace der, bra forsøk.

Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 28 feb 08, 16:37
Ikke helt fornøyd med Wehrman i dag, syns han har dårlige avleveringer og gir fra seg ballen for lett.

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 28 feb 08, 16:45
Kasey sleit med det i høst også, men han var god mot TIL da. Er jo ikke en spillers feil at laget er dårlig.

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 28 feb 08, 17:17
brian west i stanga...synd

---------------------------

Stolt av gutta tross uefa exit!!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 28 feb 08, 17:22

Der header Ardian gashi oss i ledelse! 1-0 etter innlegg av Barsom!

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 28 feb 08, 17:23
Deilig 1-0   GASHI!!!

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Nå sikter vi mot stjernene!! -


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 28 feb 08, 17:27
Kan jo nevne for de som ikke vet at Ardian Gashi og Raymond Kvisvik kom inn for Kasey Wehrman og Serge Konan Kouadio i pausen. Etter 66 minutter byttes Ismael Beko Fofana inn for Brian West, og Pål Andrè Cwartzeck byttes innfor Hans Erik Ramberg etter målet. Pål Andrè tar høyrebacken mens John Anders Bjørkøy flyttes opp på midtbanen.

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 28 feb 08, 17:48
Deilig å spille en kamp der vi klarer å holde nullen! Det var kanskje ikke allverdens kamp fra FFK sin side, men det er tendenser til gode samspill nå synes jeg! Kan bli morro utover dette!!

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Nå sikter vi mot stjernene!! -


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 28 feb 08, 17:53
Shabani spilte seg opp, han var ikke SÅ dårlig som folk skal ha det til...

Barsom kan allerede kårets til årets beste kjøp. Fantastisk arbeidskapasitet. Meget god spiller!

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 28 feb 08, 17:54

Opprinnelig postet av kim_andre_c
Deilig å spille en kamp der vi klarer å holde nullen! Det var kanskje ikke allverdens kamp fra FFK sin side, men det er tendenser til gode samspill nå synes jeg! Kan bli morro utover dette!!

FFK startet med bare 4-6 spillere som antakelig vil spille fra start mot Brann i serieåpningen. Det begynner å bli bra backup på mange plasser nå.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 28 feb 08, 18:27
Endret: 28 feb 08, 18:29

Lasse og Erik har gjort flere tabbemål de tre siste kampene som har medført mål i mot og tap og i dagens kamp ble det også flere tabber av Erik, men heldig for han ble det ikke mål. Slike tabber har vi ikke råd til i Tippeligaen, da kan vi fort havne i bunnstriden. For håpe at de gjør seg ferdig med tabbene i treningskampene og at de har lært av feilene sine, slik at de kan redde skuddene når det gjelder som mest. 

 


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 28 feb 08, 18:45

Tap for Fredrikstad

Heller ikke på tredje forsøk klarte Lyn å score på La Manga, dermed ble det jumboplass i turneringen. Etter tap for Fredrikstad er det en mager trøst at Lyn ble snytt for to straffespark, og at enkeltspillere viste gode tendenser.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 28 feb 08, 18:47
Endret: 28 feb 08, 18:50
Jeg fikk med meg ca 80-90 % av kampen....

Først av alt: en svak fotballkamp på dårlige baneforhold mellom to lag som har mye å gå på. Minst alarmerende er det kanskje for oss, siden vi vel manglet 4-5 fra vårt antatt sterkeste lag i startoppstillingen.

Mye rufsete spill bakover på banen. Synes spesielt Shabani og Wallace gjorde en del rart og hadde problemer. Savner Patrik Gerrbrand til å styre forsvarsfireren.

Angrepet var tannløst og uten samhandling. Verken Brian West eller Andreas Tegström har styrket sjansene sine med tanke på å spille seg inn på laget. Per i dag er Gardar Johansson og Tarik Elyounoussi klart førstevalg som spissduo. Fofana er trolig tredjevalg. Er spesielt skuffet over Tegström som muligens er vår svakeste spiller i nok en kamp.

Det positive: John Anders Bjørkøy er ganske solid på høyreback. Jeg tror han starter i den posisjonen i seriepremieren mot Brann. Han er rett og slett en bedre fotballspiller enn Czwartek, og vil nok kunne vokse fort i høyrebackposisjon hvis han er innstilt på det. Ellers lar jeg meg igjen imponere over Abgar Barsom som både viser stor arbeidskapsitet og god teknikk. Omtrent like god med begge bein, har blikk for spillet og slår flere veldig gode pasninger. En klar forsterkning!

Erik Bråthen gjør også et positivt inntrykk bakerst.

Negativt: Wehrman kommer mye på etterskudd på sentral midtbane og fortsetter å samle kort. Gashi er ikke langt etter. Det blir nok mange karantener på sentral midtbane utover i sesongen. Da er det er bra det er der vi har best dekning. Spesielt Wehrman lager mange unødvendige frispark når han ikke har dagen (som i dag). Mot Tromsø synes jeg han var veldig god.

Og selve kampen er vi naturligvis heldig som vinner, ettersom Lyn ble snytt for to klare straffespark.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 28 feb 08, 19:11
Endret: 28 feb 08, 19:13
Opprinnelig postet av Patrioten
Lasse og Erik har gjort flere tabbemål de tre siste kampene som har medført mål i mot og tap og i dagens kamp ble det også flere tabber av Erik, men heldig for han ble det ikke mål.

Flere tabber? Hvilke?

Kun to "halvtabber" fremhevet kommentatorene, og jeg synes faktisk ikke de var SÅ stor som kommentatorene skulle ha det til. Bråthen nøler litt i den ene situasjonen med å ruse ut, og i den den andre, så glir han på det dårlige underlaget. Foruten akkurat den situasjonen han nølte, og da han var uheldig, så virker Bråthen veldig trygg. Pluss for godt feltarbeid også.

Den største skuffelsen i dag er at spissparet ikke har noen form for samhandling (West og Tegström) og det samme gjelder for øvrig for den sentrale midtbaneduoen som startet kampen (Wehrman og Ramberg).

Barsom var banens beste spiller. Enorm arbeidskapasitet, uvant god teknikk i norsk målestokk og god med begge bein.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 28 feb 08, 19:22

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Patrioten
Lasse og Erik har gjort flere tabbemål de tre siste kampene som har medført mål i mot og tap og i dagens kamp ble det også flere tabber av Erik, men heldig for han ble det ikke mål.

Flere tabber? Hvilke?

Kun to "halvtabber" fremhevet kommentatorene, og jeg synes faktisk ikke de var SÅ stor som kommentatorene skulle ha det til. Bråthen nøler litt i den ene situasjonen med å ruse ut, og i den den andre, så glir han på det dårlige underlaget. Foruten akkurat den situasjonen han nølte, og da han var uheldig, så virker Bråthen veldig trygg. Pluss for godt feltarbeid også.

Den største skuffelsen i dag er at spissparet ikke har noen form for samhandling (West og Tegström) og det samme gjelder for øvrig for den sentrale midtbaneduoen som startet kampen (Wehrman og Ramberg).

Barsom var banens beste spiller. Enorm arbeidskapasitet, uvant god teknikk i norsk målestokk og god med begge bein.

 

Omtrent som staw sist da, bra kamp men usikker et par ganger, forskjellen er at da ble det mål. og da var det horibelt........ Dette kalles læring det, og må aksepteres ikke skyt guttene om de er unge og klubben har gjort et valg....... Men mener at jeg så en del av disse `tabbene` hos shaaban også jeg da...... til tros for rutine..... 

Men tror denne kampen, som Grønhagen sier er det fortsatt er usikkert hvem som blir valgt.


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 28 feb 08, 20:25
Spissparet idag holder ikke nivå og kan ikke engang forstå hvordan de kan være i troppen,har sett Wallace i de to siste kampene og vil ikke kalle han noen særlig forsterkning men han trenger kansje mere tid,ramberg en katastrofe som vanlig,Shaban usikker men spiller seg opp,kvisvik usynlig mens Barsom virker frisk,dette var et halveis b-lag så godkjent

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 28 feb 08, 21:06

Jøss, så positiv du er Paco.

Wallace Pereira er ingen god forsterkning? Tja, jeg vet ikke om du så vendinga hans i forkant av målet mot Tromsø eller dødballene hans? Eller leste intervjuet med ham i FB hvor han virker langt mer voksen enn de fleste andre fotballspillere i Norge selvom han kun er 23? Defensivt har han mye å gå på, men han virker villig til å trene og lære, så jeg tror FFK hjelper ham med å bli bedre på det feltet. Offensivt er han kanonbra!

Begynner å syns mer og mer synd på Ramberg etter at det hagler over ham med slike uttalelser hver bidige gang. Han er etter min mening ikke god nok for FFK, men han er langt fra så katastrofal som de fleste skal ha det til. Han er bra aggresiv defensivt og viser bra forståelse for spillet. På en god dag har han bra pasningsspill. Mangler en del på duellspillet og avslutninger og på sine dårligste dager er han ikke spesielt god. Men å kalle ham for en "katastrofe som vanlig" blir å ta i.

Ellers er jeg enig i dine meninger ang. Kvisvik, Barsom og Agim. Barsom er blant de 5 beste kjøpa i tippeligaen så langt i år, han kommer sikkert til å bety mange plusspoeng i 2008!

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 28 feb 08, 21:29
Opprinnelig postet av Lemmy
...selvom han kun er 23?

Wallace er 21 år .

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 28 feb 08, 22:07
Endret: 28 feb 08, 22:17
Problemet i dag var ikke Ramberg i seg selv, men at han og Wehrman ikke er samspilte. De fungerer dårlig sammen. Det er ikke ofte man ser f.eks. den ene spilleren vinne ballen pga innsatsen fra den andre. Det blir for mye sololøp på begge to. Når det er sagt, så er det ikke mange kamper siden at Ramberg kanskje var banens beste spiller, så han kan når han får det til. Den gutten  har fantastisk nærteknikk, men vi mister en offensiv dimensjon når Ramberg spiller fremfor Gashi. Ramberg kvier seg totalt fra å fyre av skudd, og dette vet forsvarerne, så de trenger ikke å gå ut og støte på ham. Jeg vet at vi spiller med meget offensive vinger, men likevel.

En annen mangler på samspill så vi på topp med Tegstrøm og West. Særlig førstnevnte hadde en meget svak kamp. F.eks. var han ikke med på mange av de fikse, direkte fremspillene til Barsom. Tegstrøm forstår først at han skal løpe i det pasningen blir slått, ikke før pasningen blir slått, og da er det for sent. Det er et klart tegn på at bevegelsesmønsteret ikke sitter som det skal. De er ikke samspilte nok. Når det gjelder West, så begynner i alle fall jeg - dessverre - å gi opp. Han kommer trolig aldri til å komme opp på det nivået han holdt i 2004. Jeg håper jeg tar feil, men dessverre tror jeg at dette blir den siste sesongen til vår rødhvite amerikanske venn.

Jeg har sagt det før og jeg kan godt si det igjen: Jeg synes det er et aldri så lite svakhetstegn at vi er så avhengige av Gardar på topp. Han er rett og slett det eneste oppspillspunktet vi har som er dyktig nok til å holde på ballen og god nok i hodespillet. Tegstrøm er ikke samme type spiller, han også trenger en sterk mann ved sin side, men samtidig mangler han litt fart til at konstellasjonen Tegstrøm/Gardar er særlig aktuell. Tegstrøm er en allround spiller som er litt god på alt, men dessverre ikke god nok med mann i ryggen, som oppspillpunkt eller i hodespillet til å fungere i samme rolle som Gardar.

Wallace var fantastisk i den første kampen, godkjent mot Vålerenga, og spilte sin svakeste kamp i dag mot FC Lyn.. Rufsete defensivt, slet med farta til Knudtzon, men er milevis bedre enn samtlige venstrebacker vi har hatt siden Bertelsens glansdager. I dag stemte heller ikke cornere og frisparkinnlegene foruten de direkte frisparkene på mål. De var det høy klasse over. Hardt og vanvittig skru. Men ærlig talt folkens, hva forventer dere egentlig? Gutten er 21 år og har bare vært FFK-spiller i 9 (!) dager. La nå gutten få litt tid på seg til å bli vant med medspillere og norske forhold! Wallace har potensial!

Hm, hvor langt har jeg kommet da tro, kan jo ta resten når jeg først er i gang. :)

Piiroja spilte en OK kamp, men ikke så dominant som vi pleier å se ham. I hodespillet derimot var han helt suveren. Jeg tror ikke han tapte en eneste hodeduell. Shabani åpnet litt rufsete og ble direkte rundtlurt av den... nigerianske (?) spissen til Lyn ved et par anledninger. Likevel slo han sterkt tilbake og spilte seg kraftig opp. Litt uheldig ved en anledning at han gled på den vanvittige dårlige matta. Han slo også Powell i hodedueller gjentatte ganger etter at svensken ble byttet inn mot slutten av kampen.

Bjørkøy klarte seg veldig godt som høyreback. Faktisk vil jeg si at han kanskje var den beste i forsvaret i dag. Han hadde stort sett kontroll på sin side, men var ikke så veldig mye involvert i spillet. Jeg vil gjerne se Bjørkøy enda mer med offensivt. Det islandske "superspennendetalentet" til Lyn (husker ikke navnet) på venstrekant fikk i alle fall ikke til noe som helst i denne kampen. Det var på høyresiden Lyn skapte mest.

Kouadio var variabel, men viste frem noen tekniske lekkerbiskener vi sjeldent ser i norsk Tippeliga. Blant annet hadde han to mann på seg ved cornerflagget, men rundlurte de begge ved å sende ballen på utsiden av den ene spilleren og smette bak ryggen på ham - mellom begge spillerne. Lekkert. Innlegget var ok, men ble fanget av Lyn-keeperen. Kouadio hadde også et herlig direkte medtak på volley i lengderetningen, som satte Stefanutto helt ut av spill, slik at sistnevnte måtte rive ned vår ivorianske venn. Var vel kampens mest soleklare gule kort. Kouadio er leken!

Banens beste derimot var uten tvil Abgar Barsom. Den mannen var virkelig over alt. Han har overraskende bra tempo, langt hurtigere enn jeg hadde fått inntrykk av, men jeg hevder på ingen måte at han er superrask. I tillegg jobbet han overraskende godt defensivt, og tok flere løp hjemover i løpet av kampen, hvor han vant ballen ved å bryte spillet. Herlig. Meget stor løpskapasitet. Det deiligste dog, og trolig grunnen til at det virker som han har bedre tempo i beina enn han faktisk har, er den meget gode teknikken. Abgar Barsom er virkelig tobent, han drar finter med begge bein, legger innlegg med begge bein, og skyter godt begge bein. 1-0-målet er helt og holdent Barsom sitt. Han klarer å løpe opp en dårlig pasning fra Kvisvik, som alle trodde ville gå ut av banen, men holder den i spill. Løper nedover langs sidelinja, trekker seg innover i banen langs sekstenmeteren før han ser opp og skrur ballen innover mot lengste stolpe med høyrebeinet. Der kommer Gashi på løp og header ballen flott i mål. Herlig. I tillegg viste Barsom frem en rålekker tofotsfinte tidligere i kampen. Meget, meget spennende signering dette.

Alt i alt en smårufsete treningskamp, hvor spillerne kanskje var litt slitne på slutten av oppholdet, men jeg synes FFK har gjort et OK inntrykk der nede. Vi virker sterke fremover på banen, og scorer tross alt "alltid" mål. Med Gerrbrand tilbake, så får vi nok mye av tryggheten tilbake i forsvarsspillet også. Men ja, jeg skulle gjerne sett én forsterkning til i de bakre rekker.

Kort børs (uten å tenke meg særlig om):

Bråthen - 6
Wallace - 4
Piiroja - 5
Shabani - 5
Bjørkøy - 6
Barsom - 7
Ramberg - 4
Wehrman - 4
Kouadio - 4
West - 3
Tegstrøm - 2

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f