Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet har åpnet - spillere ut og inn?

Flat Trådet Nøstet
Side 12 av 23 12

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 13 feb 08, 12:08
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Men denne Skjønsberg skriker opp om bedre lønn p.g.a. lang og tro tjeneste. Den henger ikke jeg videre med på. Det er det samme som at Pål skulle gjort det samme.

En spiller som spiller samtlige kamper med unntak av en eller to per år på grunn av karantene fortjener bra lønn! Dette er spillere som har hatt en lang og tro tjeneste fordi de har vært gode nok over tid. Kanskje ikke de brilliante superspillerne som kanskje heller ikke klarer mer enn en bra sesong innimellom - eller som f.eks. Brenne som hadde en halv bra sesong hvert år...

Jeg er ikke helt enig med deg. Pål har vært en grei nok spiller, og heller ikke mer. Sånn jeg ser det så har vi Pål i mangel av noe bedre.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 13 feb 08, 12:09
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av Shadar
Det er vel i de mer offensive rollene at det passer å gjøre et stort vesen av seg, mener nå jeg da. Det er ikke så sannsynlig at vi får tak i Higuita i mål og Roberto Carlos på backplass Jeg blir strålende fornøyd om FFK klarer å få tak i en stabilt god og safe spiller på backplass, om enn ikke Espen Skjønsberg.

Men denne Skjønsberg skriker opp om bedre lønn p.g.a. lang og tro tjeneste. Den henger ikke jeg videre med på. Det er det samme som at Pål skulle gjort det samme.

Vi må vel dessuten være enige om at Skjønsberg har spilt en god del bedre enn Pål Andre. I tillegg er jo Skjønsberg mye yngre. Jeg vil ikke sammenligne situasjonene til de to.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 13 feb 08, 12:27
Opprinnelig postet av Shadar
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av Shadar
Det er vel i de mer offensive rollene at det passer å gjøre et stort vesen av seg, mener nå jeg da. Det er ikke så sannsynlig at vi får tak i Higuita i mål og Roberto Carlos på backplass Jeg blir strålende fornøyd om FFK klarer å få tak i en stabilt god og safe spiller på backplass, om enn ikke Espen Skjønsberg.

Men denne Skjønsberg skriker opp om bedre lønn p.g.a. lang og tro tjeneste. Den henger ikke jeg videre med på. Det er det samme som at Pål skulle gjort det samme.

Vi må vel dessuten være enige om at Skjønsberg har spilt en god del bedre enn Pål Andre. I tillegg er jo Skjønsberg mye yngre. Jeg vil ikke sammenligne situasjonene til de to.

Jeg synes ikke Skjønsberg har spilt noe vesentlig bedre enn Pål. Begge to har spilt på det jevne. Hva alderen har å si skjønner jeg heller ikke. P.g.a. at Skjønsberg er yngre så burde han hatt bedre lønn ?? Er de nogenlunde like så burde de ha omtrent samme lønn er min mening.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 13 feb 08, 13:32

Hvis jeg kunne velge mellom en spiller på 24 år, og en på 33 år og de var omtrent like gode, så er ikke jeg i tvil om hvem jeg hadde foretrukket.. Jeg vil påstå at Morten M. Skjønsberg er i en fantastisk mye bedre forhandlingsposisjon enn PÅl Andre Czwartek selv om det skulle stemme at han ikke er noe særlig bedre (Noe jeg er helt uenig i).

 


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 13 feb 08, 13:41
Opprinnelig postet av Shadar

Hvis jeg kunne velge mellom en spiller på 24 år, og en på 33 år og de var omtrent like gode, så er ikke jeg i tvil om hvem jeg hadde foretrukket.. Jeg vil påstå at Morten M. Skjønsberg er i en fantastisk mye bedre forhandlingsposisjon enn PÅl Andre Czwartek selv om det skulle stemme at han ikke er noe særlig bedre (Noe jeg er helt uenig i).

 

Selvsagt hadde jeg også velga en som var yngre. Men Skjønsberg er ikke så god at han bør skrike opp om bedre lønn er min mening, bare p.g.a. lang fartstid i klubben. Prestasjonene hans bør stå i stil til lønna.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 13 feb 08, 14:10

Synes dette utspillet til Skjønsberg, er egentlig god nok grunn til ikke å "signe" han.

Lønn for "lang" og tro tjeneste og ikke etter kvalitet.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 13 feb 08, 14:20

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Jeg er ikke helt enig med deg. Pål har vært en grei nok spiller, og heller ikke mer. Sånn jeg ser det så har vi Pål i mangel av noe bedre.

Vi har alle spillerne i mangel av noe bedre...

FFKs sportslige ledelse har vel vurdert det slik at det har vært andre steder forsterkninger har vært viktigere. Da er det jo naturlig å tolke det slik at PAC har hatt en ganske sterk posisjon - og slik jeg ser det - burde kanskje fått en bedre lønnsslipp.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 13 feb 08, 14:24
Er jo ganske utrolig at Czwartek først før fjorårets sesong (2007) ble fotballspiller på heltid... Skjønsberg har helt klart et poeng!

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 13 feb 08, 14:28
Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Jeg er ikke helt enig med deg. Pål har vært en grei nok spiller, og heller ikke mer. Sånn jeg ser det så har vi Pål i mangel av noe bedre.

Vi har alle spillerne i mangel av noe bedre...

FFKs sportslige ledelse har vel vurdert det slik at det har vært andre steder forsterkninger har vært viktigere. Da er det jo naturlig å tolke det slik at PAC har hatt en ganske sterk posisjon - og slik jeg ser det - burde kanskje fått en bedre lønnsslipp.

Viktigere ?? Vi har mangla alternativer på h. og v. back i lange lengder nå. Å bruke Jonna og sånn på back er kun nødløsninger for meg. Jeg vil ha forsterkninger på begge disse plassene, men det er vel ikke å oppdrive i Norge ?? Så at PAC har vært/er i en sånn sterk posisjon er en svakhet for FFK.


TurnipZ

Juniorspiller
Ble medlem: 13 feb 07
Innlegg: 140

Lagt til: 22 feb 08, 14:51

Alassane Diomande får ikke kontrakt

Jeg mener dette er en spennede spiller på samme måte som våre to ande Ivorianere.. En svært interessant spiller i mine øyne.. Han er tydeligvis gratis(?).. Hva med i alle fall prøvespill..? VI har allerede to andre fra samme nasjon og det vil nok hjelpe han. Spørsmålet er vel hvilket signal dette sender til våre andre juniorer, og om det rett og slett blir stallfyll. Men en interessant type - vi kan få vår EGEN ivorianer..  

---------------------------

Forza ACF
Forza ACF Forza ACF Forza ACF


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 22 feb 08, 16:28
Nå har vi vel nok lovende talenter, og at på til nok lovende spisser i Tarik, Fofana og Trulsen. Er ikke akkurat en ny, lovende, potensielt blivende god spiss vi trenger.

 Fyren fikk jo heller ikke kontrakt da han prøvespilte for en mindre klubb (?) i Sverige.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 22 feb 08, 17:29
Hvis FFK skal ha en spiss til, så kanskje denne karen hadde passet bra nå når vi har en brasse i troppen fra før av? Han scoret begge målene når Enga ble slått.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 22 feb 08, 17:46
Endret: 22 feb 08, 17:47
Opprinnelig postet av benksliter`n
Hvis FFK skal ha en spiss til, så kanskje denne karen hadde passet bra nå når vi har en brasse i troppen fra før av? Han scoret begge målene når Enga ble slått.

Han forlengte kontrakten med Kalmar med 1 år i forrige uke etter at flere svenske toppklubber har forsøkt seg på han. Malmö FF skal blant annet ha bydd 13 mill. Elfsborg har også vært frempå. Men Kalmar skal ha satt en prislapp på 40 mill, så da sier det seg selv... Han er visst heller ikke interessert i gå til noen av de klubbene, men vil til en større europeisk klubb.

For øvrig synes jeg vi har nok spisser i FFK per i dag.

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 22 feb 08, 18:11

Jeg ville vel tro at FFK er nødt til å kvitte seg med en eller flere spisser før en ny kommer. Vi vet heller ikke hvor gode de vi allerede har er ennå da de ikke har spilt noen obligatoriske kamper. Det kan godt hende at Tarik får over 10 mål i år, at Fofana slår til, Tegan finner igjen den gode Sandefjordsformen og at Gardar får ting til å stemme bedre. Kanskje blir Brian raskere igjen snart? Sannsynligheten for at alt dette skjer samtidig er vel kanskje ikke verdens største, men det er vel litt tidlig å skrike opp om nye spisser allerede nå. Jeg synes det er fair å gi dem en sjanse i år også. Det er nye muligheter på sommeren. I mellomtiden bør FFK lete etter den ukjente tvillingbroren til Wallace som kan bekle høyreback.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 22 feb 08, 19:14

Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av benksliter`n
Hvis FFK skal ha en spiss til, så kanskje denne karen hadde passet bra nå når vi har en brasse i troppen fra før av? Han scoret begge målene når Enga ble slått.

Han forlengte kontrakten med Kalmar med 1 år i forrige uke etter at flere svenske toppklubber har forsøkt seg på han. Malmö FF skal blant annet ha bydd 13 mill. Elfsborg har også vært frempå. Men Kalmar skal ha satt en prislapp på 40 mill, så da sier det seg selv... Han er visst heller ikke interessert i gå til noen av de klubbene, men vil til en større europeisk klubb.

For øvrig synes jeg vi har nok spisser i FFK per i dag.

40 mill???

Synes svenske klubber er godt på høyde med de norske klubbene, når det gjelder prising av egne spillere.

Lurer på hva Kalmar betalte for denne karen? Han har spilt i toppserieklubbene Vikoria og Gremio i Brasil og er 27 år.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 22 feb 08, 20:42

Ser at Viking ønsker å fortsatt være en toppklubb i 2008. Ijeh forsvinner, men Viking har snart en ny storscorer i rekkene.

Link

Over 12 mill. punger Viking ut. Det koster å være blandt de 4 beste i Tippeligaen

Skulle ønske FFK hentet en spiss som vet hvor målet står(15+++ mål pr. sesong). Hadde vært morro med en brasse-spiss og lagkamerat til Wallace 

 

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1125

Lagt til: 22 feb 08, 21:37

Raymond vil ikke sitte på benken,  han mener han er god nok for og spille.

Liker ikke dette håper raymond blir, han vil jo forlenge men kan gå billig til andre konkurenter til sommeren.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 22 feb 08, 22:28

Grønis liker arbeidskjern og ikke luxusspillere. Jeg tipper både Wallace og Barsom kan varte opp med like mange assist som Raymond og i tillegg jobbe knallhardt i 90 minutter for laget. Da blir det ikke lett for Raymond å få fast plass på laget. Tipper han blir en fin joker å ha på benken inntil han forsvinner til en annen klubb.

Kanskje vi kan se et lag som dette i vår:

                                Bråthen

Pac                Totte       Piiroja                Wallace

Tarik               Kasey      Gashi                Barsom

                       Gardar     Fofana

FFK2 burde bli et slagkraftig lag i 2 div:

                                       Staw

Bjørkøy               Shabani   Martinsen           Halvorsen

Kouadio            Ramberg  Thomassen           Kvisvik

                              Tegan        West

 

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 22 feb 08, 22:42
Endret: 22 feb 08, 22:43

Overraskelselaget  :

                                  Bråthen 

(ny h.back)         Totte       Piiroja       Thomassen

Barsom            Kasey      Kouadio         Wallace  

                          Gardar    (ny spiss)

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 25 feb 08, 12:37

Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av benksliter`n
Hvis FFK skal ha en spiss til, så kanskje denne karen hadde passet bra nå når vi har en brasse i troppen fra før av? Han scoret begge målene når Enga ble slått.

Han forlengte kontrakten med Kalmar med 1 år i forrige uke etter at flere svenske toppklubber har forsøkt seg på han. Malmö FF skal blant annet ha bydd 13 mill. Elfsborg har også vært frempå. Men Kalmar skal ha satt en prislapp på 40 mill, så da sier det seg selv... Han er visst heller ikke interessert i gå til noen av de klubbene, men vil til en større europeisk klubb.

For øvrig synes jeg vi har nok spisser i FFK per i dag.

 

Fotball.adressa.no kan melde at Sunnmørsposten mener en overgang for Cesare Santin fra Kalmar til Aafk vil koste klubben 9 mill, noe som er for dyrt for dem. Et stort sprang i fra 40 svenske.



Flat Trådet Nøstet
Side 12 av 23 12

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f