Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet har åpnet - spillere ut og inn?

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 23 7

Fotball_fan

Bedriftsspiller
Ble medlem: 30 jan 08
Innlegg: 1

Lagt til: 30 jan 08, 14:53
Opprinnelig postet av Costanza

Litt mer her.

Bjørkøy var visst i Odense på fredag for å se på forholdene. OB vet hva FFK krever, og siden de nå tar turen til Fredrikstad så virker det for meg som dette sannsynligvis går i boks. Med eller uten Jan Tore Ophaug (liker ikke at han har slitt veldig mye med skader de siste årene).

 

 

 

Ser det er mange som mener han er "skadeforfulgt". Ophaug har overhodet ikke vært skade før denne nå i høst, så det må vel være en drøy overdrivelse å kalle ham forfulgt.... Tross at han da var ute siste halvdel av sesongen (han trente igjen for fullt akkurat da sesongen var over), har han oppnådd 99 obligatoriske kamper for OB på 2,5 år! Det tyder vel ikke akkurat på at han har ligget på sykestua de siste årene. Til sammenligning spiller de i norsk tippeliga 26 kamper i serien i året.... med cupkamper kommer vel de fleste lag opp i 30 kamper. Så hvis skadehistorikken er det hardeste motargumentet, er vel ikke det det mest hardtslående.

Når Ophaug nå er reserve, skal man også huske på hvem han konkurrerer mot på høyrebacken - Thomas Helveg, gammel Odense-gutt med tilnærmet legendestatus både i byen og dansk fotball, etter karriere med blant annet 7 år i Milan, og kom fra en tysk Bundelisga-klubb til OB. Han er også på landslaget(har godt over 100 kamper) når han ikke er skadet. Så helt ærlig....


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 30 jan 08, 14:55
Endret: 30 jan 08, 14:59
Opprinnelig postet av dracula

5 mill igjen, dårlig regnestykke. Sjøl utfra egne begrengninger.

Bjørkøy min 8 mill, Ophaug 1-2 mill, sitter da igjen med min 6 mill.

Jeg er naturligvis klar over at 8 minus 2 blir 6. Poenget mitt var at hvis Bjørkøy fortsatt har en verdi på ca 8 mill, så bør en byttehandel med Ophaug i hvert fall generere 5 mill. Det var med andre ord et overslag der jeg tar høyde for at verdiene er usikre.

--

Til fotballfan: Takk for opplysningene. Da trekker jeg tilbake påståndene mine om skadehistorikken hans. Må innrømme at jeg ikke hadde sjekket det opp. Mener bare å huske at han også slet med skader sist han var aktuell for FFK og at det ble brukt som et argument da...

Men uansett er jeg positivt innstilt til å inkludere Ophaug i troppen.

 


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 30 jan 08, 16:34
Noen som aner prosenten til Hønefoss oppi dette her? Og hvis de har det, hvordan håndteres en byttehandel inni dette her? Og vil spillerinvest automatisk eie halvparten av Opphaug? Mer i neste uke av Forviklingar!

---------------------------

"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 30 jan 08, 16:51

Har ikke sett så mye på Ophaug, men regner med at han er bedre enn Pål Andrè. For de fleste maser om venstrebacker, men er det noen som husker åssen Pål Andrè ble regelrett pissa på i fjor vår? Da var han en møkkamann som ikke kunne bekle rollen som saftblander engang, ifølge mange her på forumet.

Får vi en norsk høyreback som er god nok for laget i bytte mot Bjørkøy, så takker vi vel selvfølgelig ja? Selvom en venstreback er det vi trenger mest, må vi ikke låse oss fast der. Er Ophaug bedre enn Pål Andrè, ja så syns jeg vi bør bytte ham mot Bjørkøy.

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 30 jan 08, 18:21
Endret: 30 jan 08, 18:22

Kan tjene fett på Bjørkøy

Det er ikke bare et salg av Vadim Demidov som kan gi kjærkomne kroner i klubbkassa til Hønefoss Ballklubb. Om Fredrikstad selger John Anders Bjørkøy i løpet av vinteren kan det være slik at HBK får et sjusifret beløp. .

I norsk fotball er det vanlig med videresalgsavtaler på mellom 10 og 20 prosent. Det er heller ikke helt uvanlig at prosentsatsen er større. I HBKs tilfelle er det imidlertid ikke sannsynlig at den overstiger 20 prosent.

www.ringblad.no/sport/article3122202.ece


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 30 jan 08, 18:37
Opprinnelig postet av Lemmy

Har ikke sett så mye på Ophaug, men regner med at han er bedre enn Pål Andrè. For de fleste maser om venstrebacker, men er det noen som husker åssen Pål Andrè ble regelrett pissa på i fjor vår? Da var han en møkkamann som ikke kunne bekle rollen som saftblander engang, ifølge mange her på forumet.

 

Syns kanskje du er litt vell krass i uttalelsene dine nå. Kan være enig i at PAC ikke var direkte stor på våren, men det har han vel fortsatt til gode å være. På høsten derimot synes jeg at han klarte seg god, kanskje ikke landslagsdiskusjon, men holdt habilt TL-nivå... Dersom Opphaug kommer antar jeg at han blir å finne på venstre side, blir faktisk for dumt å benke PAC og satse på Halvorsen på backen, uansett hvor talentfull gutten er...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 30 jan 08, 19:06

Pål Andrè ble pissa på i fjor våres, det er du vel enig i? Syns ikke det er krasst, egentlig. På høsten var han grei nok, men var han bra nok? Selvfølgelig er det artig med en trofast sliter og alt det der, men skal vi kjempe i toppen må vi ha en habil høyreback som presterer jevnt over en lengre periode.

Pål Andrè i dårlig form denne våren også, kan faktisk koste oss 3-9 poeng.. Mens en Ophaug som spiller bra kan bety noen poeng ekstra..

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 30 jan 08, 19:38
Er glad for at spillerene ikke leser dette forumet (eller gjør de det?). Hadde jeg lest på et forum at jeg ble pissa på, eller er en griner eller at jeg er en idiot hadde dette selvfølgelig gått inn på meg. Håper spillerne hever seg over dette. Alle trenger positiv tilbakemelding for å utvikle seg, uansett yrke. Håper for all del at man i år bare støtter laget og spillerne med positive rop og sanger. Ut med den negative dritten

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 30 jan 08, 19:57
Litt unødvendig karakteristikk, ja.

Men jeg tror nok at Ophaug vil kunne prestere på et mer stabilt godt nivå gjennom en hel sesong på høyreback enn Czwartek. Jeg liker Czwartek veldig godt, han er jo nærmest å regne som en klubblegende, men det er ikke til å stikke under en stol at han for sjeldent kommer opp på et veldig høyt nivå og holder formtoppen altfor kort.

Dessuten trenger han å føle litt konkurranse. Synes han har prestert best de få gangene han faktisk har fått konkurranse. Da har han kommet tilbake og tilrevet seg en fast plass igjen gjennom godt spill etter et par kamper på sidelinjen.

Når man kun har én høyreback i stallen kan det snike seg inn litt for mye trygghet. Det er reell konkurranse om alle andre plasser på banen enn på backene, så hvorfor skal vi ikke ha det der også?

Ophaug vil være en ikke altfor dyr løsning, han er norsk, kan bekle både en rolle som back og midtstopper og vil komme inn med rutine (uten å være for gammel) i en tropp som er veldig ung. Tror det kan være veldig positivt.

endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 30 jan 08, 21:21
Pluss ved et evt. salg av Rami vil vel dette også bringe inn 4 mill i frisk kapital, noe som vil gi nærmere 10 mill til spillerkjøp. Hvis alle disse spekulasjonene skulle holde.
Det burde holde til en vensteback og, pluss HVIS Rami da forlater oss, har vil plass til en ny utlending, hvis jeg ar forstått reglene rett!

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 30 jan 08, 22:52
Og ikke minst slipper vi lønnene til de best betale i FFK. Tipper de har over 3. mill i året til sammen.

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 30 jan 08, 23:41
Opprinnelig postet av Lemmy

Pål Andrè ble pissa på i fjor våres, det er du vel enig i? Syns ikke det er krasst, egentlig. På høsten var han grei nok, men var han bra nok? Selvfølgelig er det artig med en trofast sliter og alt det der, men skal vi kjempe i toppen må vi ha en habil høyreback som presterer jevnt over en lengre periode.

Pål Andrè i dårlig form denne våren også, kan faktisk koste oss 3-9 poeng.. Mens en Ophaug som spiller bra kan bety noen poeng ekstra..

Og du vet at Ophaug gjør det. Skjerp deg og slutt å skrive som en dritt(unge).


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 31 jan 08, 07:02
Endret: 31 jan 08, 07:04
Ser ut som det isteden kan ligge an til en bytteavtale med venstrebacken Søren Jensen ifølge FB.

Mer om han her. Virker sånn umiddelbart som en spennende spiller.

Hvis vi får 6 mill + Søren Jensen for John Anders Bjørkøy, så vil jeg faktisk være ganske fornøyd, tror jeg.

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 31 jan 08, 08:40
Kjenner jeg blir skeptisk (bombe) når jeg leser om en "coming man" når fyren blir 24 ...

Er det den typiske spilleren som lever på "talent status" helt til han er 30?
Har aldri hørt om spilleren så jeg har ikke peiling, men han har ikke akkurat mye å vise til.
Trodde ikke det var en sånn spiller vi var på jakt etter på venstreback.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 31 jan 08, 08:48

Problemet hans er vel at han konkurrerer mot en dansk landslagsspiller på venstreback. Og han har tross alt 40 kamper for Odense etter hva jeg kan se. Ikke veldig dårlig det da. Han blir 24 år 1. mars.

Men kjenner for lite til hans kvaliteter som spiller til å si noe mer.


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 31 jan 08, 09:00
Endret: 31 jan 08, 09:02

Sitat fra OB`s side : " efteråret sad Søren Jensen udenfor i en del kampe, men nåede alligevel at få fuld spilletid i otte opgør. Nu ser han fremad mod forårssæsonen.

- Jeg synes, jeg kan tage meget med fra efteråret. Jeg synes, at jeg gjorde en fin figur i de kampe, jeg spillede. Jeg har prøvet at bevise, at jeg ligeså godt kan være på banen som nogle andre kan. Det er selvfølgelig det, jeg skal tage udgangspunkt i og så prøve at få mere spilletid igen, fastslår den unge forsvarsspiller, der vil bruge de kommende træningskampe til at bevise sit værd.

 

Det kan jo være at konkuransen er som Costanza sier, men jeg føler at vi plukker et stykke ned på reolen her......

link

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 31 jan 08, 09:09

Så vidt jeg har forstått det så er det snakk om at Bjørkøy går til OB , og FFK får denne Jensen samt en god slump penger. Da kan man vel ikke forvente all verden.

FFK har pr i dag ikke venstre back. Da må vel dette veære en ok deal?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 31 jan 08, 09:17

Det lukter panikk lang vei av dette, det er ikke få spillere FFK har fått nei fra, så nå begynner de sikkert å føle presset og må liksom få tak i en spiller.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 31 jan 08, 09:29
Endret: 31 jan 08, 09:34

Skjønner meg ikke helt på Fredrikstad Spillerinvest som lover tøff satsing, sak fra i fjor www.f-b.no/article/20071127/FFK/711270015/1020/AKTUELT

Synes de virker så pasitive og ønsker helst salg istedenfor å forsterke, kan vel ikke kalle det for tøff satsing, er kanskje pengesekken hos de tom?

Per Morten uttaler forrøvrig at FFK nok kommer til å åpne 2008-sesongen med to- tre nye spillere som kan spille fra start.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 31 jan 08, 09:29
Vet du sånn ca hvor mange v. backer de har fått nei fra nå? Vet du konkret om noen? Det er vel ingen grunn til panikk enda? Lenge til vinduet stenger. Samtidig som man har mulige v. back alternativer i troppen i dag som f.eks. Bjørkøy, Shabani, Barsom og Martinsen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.



Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 23 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340