Husk meg
Brukernavn
Passord

Morgan-rettssaken

Flat Trådet Nøstet
Side 15 av 17 15

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 26 mar 08, 14:58
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av RuneT
Men som advokaten hans sier, så regner han ikke med at Morgan vil fortsette i jobben i FFK pga at han nå har en betinget dom på 1 år.

 

Hvor er det han sier dette? Ikke det at jeg betviler det, men jeg finner ikke uttalelsen noe sted.

Han sa det i et intervju med så og si de fleste radio- og tvstasjoner. Hvertfall for nrk2, som sendte live fra Oslo Tinghus. :) Han sa hvertfall at han regnet med at Morgan ikke ville fortsette som administrerende direktør...

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 26 mar 08, 14:14

Opprinnelig postet av Magnum
Har ingen god følelse akkurat nå. Drømte om Morgan i natt... :-(

Morgan ryker.....


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 26 mar 08, 13:55

Opprinnelig postet av bikaboo
Nei, Ffk må helt klart forholde seg til en evt. dom uansett hvilken vei det bikker. Klubben har absolutt ingen rett til å fungere som en domstol hevet over det norske rettsapperatet. Såpass tilitt må vi ha til systemet.

 

Helt enig. Det er Domstolene som dømmer her til lands og ikke FFK... Nå tror jeg faktisk "hele" Fredrikstad sitter og holder pusten...  Tror også Hjælmen og resten av kråkevingen sitter klar til å skrive hetseinnlegg både her og på kråkeboka hvis han blir dømt....

---------------------------

Et lag skal rykke direkte ned fra TL i år, og det skal bli HamKam...
----
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?
------
FFK - Østfolds stolthet


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 26 mar 08, 13:49

Opprinnelig postet av Tøfflus
Men hvordan vil styret i FFK forholde seg dersom det blir en anke (noe det sannsynligvis blir, som Lemmy sier)? Uansett utfall i tingretten - ved en anke vil Morgans status være den samme som før.

Etter min mening bør FFK forholde seg til den dommen som kommer nå om noen minutter, som om den var endelig, fram til det eventuelt måtte skje at en ankesak endrer avgjørelsen. Altså forutsette at dommen blir stående, og at en eventuell anke ikke tas til følge.

Som jeg ser det er det den ryddigste måten å ta dette her og nå. Morgan Andersen kan ikke bli gående på vent fram til en eventuell ankesak har vært behandlet, det kan jp bli både en og to ganger til. Teoretisk sett kan dette godt ende i Høyesterett, i så fall vil det normalt sett ta fem til syv år før endelig dom foreligger. Skulle Morgan Andersen og FFK måtte vente på det så er saken i praksis allerede tapt bare fordi saken har kommet inn for rettsapparatet. Det vil ikke være en heldig løsning.

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 mar 08, 13:51

Jeg har på følelsen at dette går helt til Høyesterett, og blir ikke ferdig på lenge ennå.


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 12 mar 08, 11:22
Endret: 12 mar 08, 11:23
På grunn av sakens kompleksitet er domsavsigelsen utsatt. Det kommer ingen dom i morgen. link

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 12 mar 08, 11:34
Har en lei følelse av at dette blir en lang såpeopera som komme til å vare lenger enn til domsavgjørelsen faller... Hadde håpet Morgan skulle bli frikjent og kunne komme tilbake å gjøre den gode jobben han gjorde når han var hos oss, men jeg tror kanskje at vi ikke får se Morgan igjen i den stillingen han hadde. Det er bare mine egne meninger.

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Nå sikter vi mot stjernene!! -


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1129

Lagt til: 12 mar 08, 12:10
nå blir det ikke før etter påske står på f-b nå.

Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 12 mar 08, 13:37
Endret: 12 mar 08, 13:39
"Dommerne trenger mer tid til rådslaging og skriving av dommen".

For å spekulere litt - peker dette i retning av frifinnelse eller domfellelse? Selvsagt helt umulig å si, men jeg er sikker på at både forsvaret og aktoratet spekulerer vilt akkurat nå.

Selv sitter jeg fortsatt med følelsen av at Morgan blir dømt.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 13 mar 08, 07:46

At de trenger mer tid tyder på at det er stor usikkerhet blandt dommerne. Og siden all tvil vil komme Morgan til gode burde dette tyde på at en frifinnelse er mer sannsynlig.

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 16 feb 08, 00:16

Så det er oppe og vedtatt at enten Hoff eller Andersen er en "kjeltring" siden kontrakt(er) uten tvil er blitt forfalsket. Så spørsmålet er om aktoratet klarer å overbevise retten om dette, eller mer spesifikt, overbevise om at det er Andersen som er kjeltringen.

Synes forøvrig det kommer frem mye negativt om Morgan Andersen (og andre) i prosessen. Foruten å ha noen svinn på skogen fra tiden i NISO kommer det nå frem at Andersen ikke var lojal mot Lyn i oppsigelsestiden, han har stjålet dokumenter som er Lyn`s eiendom, han har brutt "gentleman agreements" samt bidratt til et kontraktsrot av dimensjoner i Lyn.

Så selv om han frifinnes for de to tingene han er tiltalt er det vel ingen selvfølge at han ønskes hjertelig velkommen tilbake som FFK direktør av makteliten som fortiden styrer FFK skuta.

Men saken viser kanskje enda tydligere at om du skal overleve blandt de haiene som oppererer i fotballverdenene i dag må du ha det som skal til for å manøvrere mellom de. Morgan har trolig det som skal til og kanskje det vil være gull verdt for FFK i fremtiden. Man må jo akseptere realiteten som den er og i fotballverdenen er realitetetn tydeligvis at "alle er kjeltringer".

Swim with the sharks without being eaten alive!

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 16 feb 08, 00:35
Opprinnelig postet av Kent

Synes forøvrig det kommer frem mye negativt om Morgan Andersen (og andre) i prosessen. Foruten å ha noen svinn på skogen fra tiden i NISO kommer det nå frem at Andersen ikke var lojal mot Lyn i oppsigelsestiden, han har stjålet dokumenter som er Lyn`s eiendom, han har brutt "gentleman agreements" samt bidratt til et kontraktsrot av dimensjoner i Lyn.

Så selv om han frifinnes for de to tingene han er tiltalt er det vel ingen selvfølge at han ønskes hjertelig velkommen tilbake som FFK direktør av makteliten som fortiden styrer FFK skuta.

Men saken viser kanskje enda tydligere at om du skal overleve blandt de haiene som oppererer i fotballverdenene i dag må du ha det som skal til for å manøvrere mellom de. Morgan har trolig det som skal til og kanskje det vil være gull verdt for FFK i fremtiden. Man må jo akseptere realiteten som den er og i fotballverdenen er realitetetn tydeligvis at "alle er kjeltringer".

Om han blir frikjent ønsker jeg ham hjertlig velkommen. At han var illojal mot lyn i oppsigelsestiden gavnet oss  Dokumentene han har "stjålet" gjorde ham for sin egen sikkerhets skyld. Og jeg vil ikke si at han brøt en gentlemans agreement når det verken er gentlemen eller lovlige kontrakter inne i bildet. Å dele ut noen rævspark til Karadaz og Hauge er bare bra. Spørsmålet nå er jo bare om han faktisk har forfalsket kontrakten eller ikke...


marevan

Knøttespiller

Ble medlem: 20 mai 07
Innlegg: 61

Lagt til: 16 feb 08, 00:48

Det som er det morsomme og skumle i denne saken, er at så og si alt som kommer frem kan tolkes på en eller flere måter, både for og imot Morgan. Personlig så tror jeg ikke mr.Andersen er norges største ærligper, men at han er en av de beste klubbdirektører man kan ha, etter han har blitt frifunnet her.

Makan til engasjement, kunnskap, arbeidskapasitet, bein i nesa og ikke minst et enormt nettverk, gjør Morgan unik. Det er bare synd at de mørke sidene ved fotballverdenen har blitt lagt åpne for media her.

At denne saken er skitten, og at Morgan sannsynligvis ikke her kritthvit på hendene er en sak, men jeg tror faktisk at dette er bare blåbær i forhold til det som skjer ute i Europa. Han har rett og slett tatt feil Agent og klubb ved nesen.

min oppfattelse av saken: Morgan har spilt spillet og lurt luringene. istedenfor å selge Mikel billig til Chelsea, fikk både Man.Utd og Lyn + agenter mange mange penger. Det vi ser her nå, er bare hevn fra de som ble lurt, da de selv forsøkte å lure Morgan/Lyn, og utnytte Obi Mikel.

Gleder meg til å følge fortsettelsen på Bastionen.no, det er en fryd å lese kampreferatene der. Slik burde alle rettsaker loggføres og presenteres for almuen.

---------------------------

"..spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd.."
-- Ivar Hoff


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 17 feb 08, 02:50
Opprinnelig postet av marevan
Det vi ser her nå, er bare hevn fra de som ble lurt, da de selv forsøkte å lure Morgan/Lyn, og utnytte Obi Mikel.


Dette er vel ikke helt riktig: Det er jo økokrim som har tatt ut siktelse i saken, verken Shittu, Mikel, Chelsea eller ManU har gjort det. Shittu leverte inn en anmeldelse, men den trakk han senere, sannsynligvis fordi han skjønte at hans sak ikke tålte rettens skarpe fokus...

Jeg synes det er merkelig at økokrim har gjort som de har gjort, for alle parter er fornøyde, og det å kjøre en sak hvor alle parter er fornøyde er ekstremt tungt, i og med at ingen vil vitne i saken...

Saken er dessuten delvis et resultat av at FIFA ikke har tatt grep i problematikken 18-årsgrense for proffspill, engelske klubbers engasjement i Afrika (som Fofana og Kouadiou bevitner), afrikanske spilleragenter som bruker mafiametoder for å tjene seg søkrike på unge talenter. Dette skulle det ha vært rødda opp i for lenge siden, men det gjøres lite eller ingenting fra FIFAs side, sannsynligvis fordi organisasjonen er gjennomkorrupt fra klubb til president, og fordi de gjør hauger og lass av penger på sirkuset...

Nei, jeg hadde heller sett for meg at økokrim forsøkte å avdekke grov skattesvindel og korrupsjon, enn at de kjører sånne høyprofilsaker hvor påtalemakta faktisk står ganske svakt. Og påtalemakta *står* svakt når alle impliserte parter i en sak er såre fornøyde. Dette kunne jeg fortalt økokrim på forhånd, og jeg skulle heller ikke hatt stort for det.

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 17 feb 08, 13:41
Mer problemer for Brynestad:

http://e24.no/naeringsliv/article2260750.ece#VG

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 16 feb 08, 00:54

Opprinnelig postet av Shadar

Om han blir frikjent ønsker jeg ham hjertlig velkommen.

Det gjør jeg og men jeg er ikke overbevist om at alle sentrale aktører i FFK gjør det!

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 15 feb 08, 17:19
Endret: 15 feb 08, 17:30
Opprinnelig postet av dracula
Det er M.A som står tiltalt, om S.Hoff eller for andre  R.Hauge er medskyldige eller for den del "hovedskurkene", må det for å få de dømt reises ny tiltale.

Statsadvokaten vurderte å ta ut medtiltale mot Hoff, men droppet det fordi mannen er en "ordenlig og ryddig kar" på tross av "at han visste det de gjorde var ulovlig" (eller noe i den duren), men det har du kanskje ikke fått med deg? Det er dette jeg setter et spørsmålstegn ved.

Opprinnelig postet av dracula
Dersom du mener at S.H bidro til enforfalskning, han fikk ordre av M.A til å utføre. 

Må det bety at du mener M.A er skyldig og må dømmes!

Dersom jeg mener? For noe viss vass!

Legg merke til formuleringene mine: Jeg benytter ord som angivelig, da dette faktisk er noe som blir påstått av en av partene (Aktoratet v/ Svein Holden og Stein Hoff). Jeg uttaler meg ut ifra hva tiltalen går ut på og hva partene beskyldes for, ikke noe annet! Jeg mener ingenting om dette. Skyldspørsmålet overlater jeg til rettsapparatet å bedømme. Jeg stiller kun spørsmål ved de bitene jeg ikke forstår eller får til å gå opp.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 13 feb 08, 13:46
Opprinnelig postet av dracula

Har ikke så mye tro å disse høytflyvende konpriasjonsteoriene, som flagrer rundt her inne.

Det jeg imidlertid tror er en sanhet, er at fler enn M.A har beveget seg på kanten eller over lovens grense.

Synes det hele begynner å virke som en farse, hvor M.A er en brikke i ett store "skittent" spill, men det fritar ikke M.A for hans handlinger. 

Til Flight, bare en kuriositet når du trekker inn Capone og norskætta Elliot Næss, så tilsier sannheten noe helt annet enn det Elliot Næss sjøl skreiv i en "biografi"  flere år seinere.  Boka blei skrevet i en periode da Næss var desillosjonert, langt nede og var i pengenød. Selvsagt er det slik at "helter" selger godt. Dessverre var nok Næss sin befatning  direkte med Capone minimal. Men skitt au, sannheten er ikke alltid viktigst.

Kanskje en konklusjon, er ikke alltid å tro at sannheten er det som "helten" sjøl hevder.

Ps. trodde også på myten om Elliot Næss, helt til jeg for ca 1 måned siden så ett program om dette på "Discovery" tror jeg det var.

Den høyst uhøytidelige referansen til Elliot Næss og Al Capone bygger ( i dette tilfellet) bare på filmen De Ubestikkelige (The Untouchables), som jeg regner med at mange har sett - og således tar poenget. Du kune like godt ha arrestert meg på at man strengt tatt ikke deler ut medaljer i grener som dette... Ellers deler vi nok langt på vei syn på hvor mye helteglorie en del amerikanske legender egentlig fortjener...

 

Men hvis du eller noen annen mener jeg driver med høytflyvende konspirasjoner, så ser jeg gjerne litt mer konkrete påstander om det, og ikke bare generelle inntrykk. Jeg mener selv at jeg overhodet ikke konspirerer, selv om jeg (kanksje i motsetning til enkelte andre?) er fullt klar over at politifolk og andre statsansatte når det kommer til stykket bare er mennesker de også. De er faktisk ikke feilfrie roboter som gjør at 100% korrekt til enhver tid. Jeg tror helt sikkert Morgan Andersen har gjort sine feil, men i denne saken tror jeg det er andre som har gjort større feil. Det er faktisk fullt mulig at det har skjedd, uten at det ligger noen konspirasjon bak av den grunn. Ikke legg mer inni det jeg sier enn hva som faktisk står der.

Det er forøvrig en hårfin grense mellom konspiranoia og blind naivitet. Det er en del her inne som gir inntrykk av å ha en vel tillitsfull holdning til at politi- og påtalemyndighetene er fullstendig feilfrie i ett og alt. Men de tar feil i blant de også. Det gjør aviser også. Da Washington Post rullet opp Watergateskandalen haglet det med kritiske og latterliggjørende kommentarer fra de fleste andre medier lenge. Men det var WP som hadde rett, og alle andre som tok feil. Norske medier som VG og TV2 kan ta feil de også. Det er ingen som har sagt at de er kjøpt og betalt for å sverte Morgan. Det tror jeg faktisk de gjør fullstendig frivillig.

Dessuten er det så mange som ukritisk tar til orde for at Morgan er en skurk som de håper blir fengslet snarest mulig - blant venner, i aviser, på diskusjonsforumer, på jobb og andre steder hvor saken blir diskutert - det virker på meg som om de fleste anser Morgan å være en skurk. Du for heller unnskylde om det provoserer, men jeg tror Morgan-kritikerne tar feil i denne saken.

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 11 feb 08, 17:05
Opprinnelig postet av Funk1
Enig med Per Egil. Så vidt jeg vet har ikke Plankehaugens styre forankret denne aksjonen i medlemsorganisasjonen. Her opptrer Plankehaugens styre egenrådig og muligens i strid med hva supporterklubbens medlemsflertall ønsker. Uavhengig av om en liker eller ikke liker Morgan Andersen så mener jeg det ligger langt, langt utenfor Plankehaugens mandat å utale seg om MA sitt skyldspørsmål. Vi er en supporterklubb for FFK, ikke en supporterklubb for Morgan Andersen.


Tja, det er vel ikke rettferdig å dra inn Plankehaugens styre i denne støtteaksjonen. Som det kommer frem av denne artikkelen:

Det var viktig for de 12 fremmøtte supporterne å presisere at de gjorde dette som enkeltpersoner - ikke som medlemmer av Plankehaugen.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 11 feb 08, 13:21

Må si at jeg liker svært dårlig å se et rødt og hvitt banner med " Vi støtter deg Morgan " på utenfor Oslo Tinghus. Fikk veldig assosiasjoner med det banneret til Plankehaugen og de bannerene vi bruker.

Selv om de 12 personene som var der sa de var der på eget initiativ, så forbinder alle andre det med Fredrikstad supportere  og plankehaugen, og det er absolutt ikke positivt. Helt greit å lage et banner på eget initiativ, men lag da heller et banner i andre farger som ikke gir slike assosiasjoner til Fredrikstad Fotballklubb.

Plankehaugen og Fredrikstad supportere, bør ikke ta parti i en straffesak. Det er Fredrikstad fotballklubb vi bør støtte, ikke enkeltpersoner som er tiltalt i en så alvorlig sak. Hva om han blir dømt? Er Morgan fortsatt en av oss?

M.A er fortsatt uskyldig til det motsatte er bevist, så la derfor retten og de bevisene som foreligger i saken bevise om M.A er uskyldig eller ikke. Norge er en rettstat, slik at M.A ikke blir dømt dersom bevisene ikke er sterke nok i saken. Retten tar ikke stilling til diverse medieoppslag, da de ikke kan dømme M.A på annet enn håndfaste bevis.

På bakgrunn av M.A sin historie med juks med reiseregninger og annet i NISO, så forstår ikke jeg helt den forherligelsen av M.A blant mange her inne. Blir han dømt må han og skal han være ferdig som leder i FFK, skulle bare mangle.

Blir han frikjent, så er han uskyldig, og da er han leder videre i FFK..Punktum  

 

---------------------------

Støtter FFK i medgang og i motgang!



Flat Trådet Nøstet
Side 15 av 17 15

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340