Husk meg
Brukernavn
Passord

Utvidede åpningstider på Rygge Sivile Lufthavn

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 10 des 07, 13:48
Endret: 10 des 07, 13:49

Signer oppropet så legger vi ytterligere press på Samferdselsministeren for å utvide åpningstidene på Rygge. Dette er viktig for at flyplassen skal kunne åpne flere innenriksruter, som igjen vil føre til flere avganger. Dersom ikke åpningstidene utvides, så vil desverre ikke denne flyplassen bli det mange av oss hadde drømt om :(

 

Gjør din "plikt" og signer oppropet som vil bli sendt Navarsete når vi har fått "nok" signaturer.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 10 des 07, 14:47
Signert

GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 10 des 07, 15:05
Signert ja!

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 10 des 07, 15:24

Signert!!   Fått flere på jobben til å skrive under på også.. Det er så jævla provoserende at  korrupsjon skal få lov til å skje så åpenlyst i Norge.. Smart at Luftfartstilsynet som EIER gardermoen skal bestemme åpningstider og vilkår for en konkurrenrende privateid flyplass! Det er til å grine av! Like talentløst som at Mattilsynet ligger under landbruksdepartementet.

 

For et målboland vi lever i

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 10 des 07, 15:51

Kommer ikke til å skrive under.

Begrunnelse:

# Vil spare kloden vår, for masse ekstra dritt. (Desto ferre avganger..+++)

# For å terge dere som har signert. (gledelig bonus)

---------------------------

Fred, frihet og alt gratis !


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 10 des 07, 16:04

Skriver ikke under pga av hensyn til miljø. Jeg vil snart ha snø, ikke fly


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1125

Lagt til: 10 des 07, 16:49
Regn med meg

eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 10 des 07, 16:52
Opprinnelig postet av Brukernavn

Kommer ikke til å skrive under.

Begrunnelse:

# Vil spare kloden vår, for masse ekstra dritt. (Desto ferre avganger..+++)

# For å terge dere som har signert. (gledelig bonus)

   Støttes.

jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 10 des 07, 17:04
Det er mulig å legge til en link på siden sin på Facebook, for de som har en profil der. I tillegg er det opprettet en egen gruppe for dette, slik at det skal være noe letter å kunne tipse folk om dette. Jo flere dere sprer det til, jo flere vil signere og enda større press blir lagt på samferdselsministeren.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 10 des 07, 18:04

Rygge har fått tillatelse til å bli en fullverdig flyplass. De har, som alle andre flyplasser fått en hel drøss reguleringer å ta hensyn til. Basert på søknaden, som seinere ble ttillatelsen, har de skaffet finansiering, bygget ut flyplassen og skaffet til veie operatørselskap som skal bruke flyplassen.

Rygge har, i etterkant, oppdaget at tillatelsen de har basert utbyggingen på ikke er god nok for å få dekket de rutebehovene de ønsker/drømmer om - og de hevder vel nærmest at tillatelsen egentlig ikke er noe verdt uten lengre åpningstider.

Det jeg synes er skandaløst med denne saken er at Rygge synes å ha feilberegnet departementets og tilsynets vilje til å bøye av for press og søknader om ytterligere åpningstider og at de nå er desperate og forsøker å sutre seg til forbedrede åpningstider.

Hvis noe er smakløst og provoserende i denne saken er det dette...

Hvordan det er mulig få noe i denne saken til å ha noe som helst med korrupsjon å gjøre er for meg helt ubegripelig, uansett hva man mener om at Avinor (tidligere Luftfartverket) faktisk eier og driver OSL.

Rygge kunne mye tidligere i prosessen valgt å unnlate å bygge flyplassen hvis de mente at åpningstidene og de øvrige betingelsene de hadde fått tildelt ikke var gode nok. Nå, når de har satset og ikke får vilja si fremstår de som en gjeng sutrete tapere som slår hardt på tromma: Korrupsjon, inkompetanse, osv.

Når dette er sagt: Jeg ønsker selv at åpningstidene skal bli bedre og signerer gjerne opprop. Men det må være under forutsetning at folk faktisk forstår hva som har skjedd i saken - og ikke bare ensidig oppgulp som du presenterer her...

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 10 des 07, 18:48
Kanskje det er litt i overkant å kalle det korrupsjon. Men det burde være innlysende for folk flest at årsaken til de strenge åpningstidene er at Avinor ønsker å hindre at Rygge gjør det bra. Avinor må jo sørge for at gardermoen får nok passasjerer til å rettferdiggjøre enda en rullebane.

I vilkårene til Rygge står det klart og tydelig at de skal operere under forutsetninger som f.eks Torp.. Med dagens åpningstider, gjør de overhodet ikke det.

Og til dere som ikke er for dette. Vil dere ikke det beste for fylket deres? I FFK sammenheng kan man argumentere for at det blir lettere å få spillere hit.. En annen ting er jo alle bedriftene.

Folk som vil reise, reiser jo allikevel, enten fra Torp eller Gardermoen.

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 10 des 07, 20:09
Opprinnelig postet av Brukernavn

Kommer ikke til å skrive under.

Begrunnelse:

# Vil spare kloden vår, for masse ekstra dritt. (Desto ferre avganger..+++)

# For å terge dere som har signert. (gledelig bonus)


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 10 des 07, 22:52
Opprinnelig postet av Brukernavn

Kommer ikke til å skrive under.

Begrunnelse:

# Vil spare kloden vår, for masse ekstra dritt. (Desto ferre avganger..+++)

# For å terge dere som har signert. (gledelig bonus)

 

Hehehe.... Jaggu godt argument med å spare kloden for masse ekstra drit, det er jo klart at hvis rygge ikke får flytrafikken så velger jo såklart flyselskapene å kutte ut rutene sine....

Enseste som skjer om de ikke får utvidet åpningstid er at samtlige fra østfold må kjøre bil ekstra for å komme til disse flyplassene, flyene går uansett...

 

Jeg signerer ihvertfall...

 

(ja, mulig du klarte å terge meg, men det bryr jeg meg egentlig ikke så mye om.... dette hadde jeg skrevet uansett... )

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 11 des 07, 01:40
Signert.

---------------------------

Aristo Boys
Frihet For Ultras


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 11 des 07, 09:14
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Opprinnelig postet av Brukernavn

Kommer ikke til å skrive under.

Begrunnelse:

# Vil spare kloden vår, for masse ekstra dritt. (Desto ferre avganger..+++)

# For å terge dere som har signert. (gledelig bonus)

 

Hehehe.... Jaggu godt argument med å spare kloden for masse ekstra drit, det er jo klart at hvis rygge ikke får flytrafikken så velger jo såklart flyselskapene å kutte ut rutene sine....

Enseste som skjer om de ikke får utvidet åpningstid er at samtlige fra østfold må kjøre bil ekstra for å komme til disse flyplassene, flyene går uansett...

 

Jeg signerer ihvertfall...

 

(ja, mulig du klarte å terge meg, men det bryr jeg meg egentlig ikke så mye om.... dette hadde jeg skrevet uansett... )

Akkurat det med terging angrer jeg litt på...

Problemet slik jeg ser det er alle de nye flyplassene (2 hittil i nærheten) som popper opp med nye ruter, og dermed enda større belastning på miljøet. Og vi trenger ikke flyruter til hver eneste avkrok i verden vutu.

Flyene går uansett skriver du...ikke hvis flere velger å ikke ta de.

---------------------------

Fred, frihet og alt gratis !


MadMax

A-lagspiller

Ble medlem: 11 nov 05
Innlegg: 338

Lagt til: 11 des 07, 14:42
Signert.

---------------------------

100 fra Red Beavers synger høyere enn hele Plankehaugen! :)

Og, forresten...Særp er et forbanna høl!


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 12 des 07, 15:01

Det er laget en facebook gruppe for temaet. Anbefaler alle å bli med i denne gruppen, og sende en anmodning til alle på vennelisten om å bli med i gruppen. Det er SVÆRT viktig at alle også klikker på linken til oppropet og signerer. Dette fordi antall medlemmer i facebookgruppen ikke har noen innvirkning på oppropet.

Facebook gruppen er kun startet fordi det gjør det mye letter å få spredt budskapet.

 

Husk å oppfordre dine venner til å signere oppropet!!


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 11 jan 08, 08:43
Nå har underskriftskampanjen straks rundet 9.000 underskrifter. Media har tatt tak i saken og presset på Samferdselsministeren virker. Klarer vi å runde 10.000? Signèr og engasjer venner og kjente. La oss for guds skyld få disse åpningstidene.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 11 jan 08, 09:10

Det var en gang noen som sa at "mennesket er ikke skapt for å fly". Det er noe i det. Vi flyr alt for mye. Det er utrolig irriterende med miljøfartsgrenser og andre dustete tiltak for miljøet nå en eneste flyavgang forurenser miljøet mer enn all rushtidstrafikk inn og ut av Oslo en hel dag. De utslipp flygingen vår medfører overgår en høy gang all annen forurensning vi som privatpersoner står for. Flytrafikken er det ene enkeltpunktet hvor det virkelig hadde vært mulig for oss som privatpersoner å oppnå en reell miljøeffekt - ved å redusere all flyging til det absolutt minimale.

Men det kommer ikke til å skje. Det er altfor behagelig å fly.

Den største fordelen med Rygge er vel at man slipper den evinnelige tåka, så flyene kan gå når de skal.

 

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 11 jan 08, 09:26

Vestlandsforskning har vurdert hvor mye CO2 som slippes ut fra forskjellige fremkomstmidler pr. kilometer pr.person.

De fant ut at et fly slapp ut 2,5 ganger mer CO2 pr.kilometer enn et fly. Hoprdan klarer du da å si at en flyavgang forurenser enn all rushtrafikk inn og ut av Oslo iløpet av en dag???

La oss si at det er 100.000 biler iløpet av en dag og at de i snitt kjører 20 km og at det er en person i hver bil. Dvs at det kjøres 2.000.000 km pr. dag. For å gjøre det enkelt så sier vi at 1 km = 1 kg co2. Da slippes det ut 2.000.000 kg co2 fra rushtrafikken i Oslo.

 

Et fly tar ca 200 passasjerer. Skal du frakte disse 200 i 20 km så er det 4.000 fraktede kilometer. La oss si at 1 km = 2,5 kg co2 (fly forurenser 2,5 ganger mer enn bil pr.kilometer). Det vil si at det slippes ut 2,5 x 4.000 = 10.000 kg co2.

 

Nå har jeg lagt regnekunskapene mine laglig til for hogg, men hvordan kan du da hevde at 1 avgang slipper ut mer enn rushtrafikken i Oslo?



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f